Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 20 lip 2025, o 21:20




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 44 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 8 kwi 2011, o 22:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17563
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3696
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Jaromir w innym wątku napisał(a):
Zaczęli w 2007 od wysokiego "C" - główny organizator szkoleń IYT w Szkole Morskiej - kpt. Adam Jasser stwierdził publicznie, że wydane po ich kursach dokumenty są uznawane formalnie za zawodowe uprawnienia żeglarskie w Polsce...
Sprawdzenie, że to nie jest prawda zajęło mi mniej niż minutę. Nic trudnego - jeśli wie się, że w Polsce nie było i nie ma żadnych żeglarskich uprawnień zawodowych...
[...]
BTW -strona IYT wciąż informuje, że ich certyfikaty są uznawane przez polską administrację "for commercial and recreational purposes":
http://iytworld.com/gov-approvals.php

Abstrahując od kpt. Jassera i Szkoły Morskiej w Gdyni.
Jakie jest wasze podejście do kwestii istnienia lub nie w Polsce uprawnień zawodowych? Czy zawodowe kwity żeglarskie made in Poland są do czegokolwiek potrzebne?

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 kwi 2011, o 23:48 

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 11:28
Posty: 204
Lokalizacja: Londyn / Warszawa
Podziękował : 12
Otrzymał podziękowań: 58
Uprawnienia żeglarskie: RYA Yachtmaster Offshore
Hmmm według mnie potrzebne są stopnie, które będą prowadziły do rozpoznawanego na świecie Master of Yachts 200, Capitán de yate, whatever. Co więcej, miło by było, gdyby taki system umożliwiał dalsze szkolenie zawodowe na superyachts (OOW etc.).

Powód?

Zawodowy skipper musi wykazać się kwalifikacjami. Na świecie ludzie zazwyczaj pytają o to, co znają... więc wydaje mi się (przyznaję się do ignorancji we temacie!), że prościej będzie jeśli Polski skipper wyjmie znane wszystkim "Master of Yachts" z dopiskiem dotyczącym "STCW", najlepiej z jakąś pieczątką szkoły morskiej, niż kwitek "Kapitan Jachtowy". [No ale tutaj już zawodowcy z forum chyba powinni się wypowiedzieć, jak sytuacja wśród firm zajmujących się deliveries czy pracą stałą na jachcie wygląda.].

Ergo - fajnie by było, aby przyszli skipperzy taką opcję mieli. A czy będzie to w formie nieobowiązkowej etc. to już inna kwestia.

Poza tym - zakładając piękny świat i nieobowiązkowe patenty pamiętajmy... przy pływaniu komercyjnym dany osobnik będzie musiał pokazać jakieś kwalifikacje - więc jakiś system szkoleń być musi. Co więcej, musi być on na tyle rygorystyczny, aby te nasze papierki miały jakąkolwiek wagę w świecie...

Serdecznie,
M.


Ostatnio edytowano 11 kwi 2011, o 05:04 przez Milo, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 kwi 2011, o 20:16 

Dołączył(a): 5 kwi 2011, o 21:08
Posty: 14
Lokalizacja: Gdynia
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz, kpt ż.w.
Jak w normalnym morskim pływaniu transportowym próbują wymusić na pływających zawodowo żeglarzy mnóstwo papierów które nie będą im potrzebne a za które trzeba bulić.
Moim zdaniem wystarczą proste stopnie + GMDSS i wsio:) po co komplikować życie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 kwi 2011, o 20:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
ghal napisał(a):
Jak w normalnym morskim pływaniu transportowym próbują wymusić na pływających zawodowo żeglarzy mnóstwo papierów które nie będą im potrzebne a za które trzeba bulić.
Wiem, zawsze ONI są winni, ale kto tu są ONI? Jak na razie - nikt jeszcze niczego nie wymusza.
ghal napisał(a):
Moim zdaniem wystarczą proste stopnie + GMDSS i wsio:)

No, jakby tu powiedzieć... mam inne zdanie

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 kwi 2011, o 20:06 

Dołączył(a): 27 mar 2011, o 14:52
Posty: 853
Podziękował : 21
Otrzymał podziękowań: 29
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
co zatem od strony prawnej znaczy określenie "uprawnienie do pływania w celach zarobkowych" (lub nie) - co jest uznawane za pływanie zarobkowe?

_________________
Wodę jeziora pozorowała wielka szklana płyta. Powierzchnia szkła była twarda i lekko pomarszczona. Kiedy oddaliłem się na odległość jednego kilometra od brzegu w Pial Edin, dotarłem do krawędzi szkła. Począwszy od tego miejsca aż do brzegu pod Lesaiolą woda była prawdziwa.
Adam Snerg Wiśniewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 kwi 2011, o 20:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17563
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3696
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
AndRand napisał(a):
co jest uznawane za pływanie zarobkowe?
Obecnie nie istniej taka kategoria jachtów (zakładam, że o pływaniu zarobkowym - przyjemnościowym piszesz)

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 kwi 2011, o 17:25 

Dołączył(a): 27 mar 2011, o 14:52
Posty: 853
Podziękował : 21
Otrzymał podziękowań: 29
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Zakładam, ze jeśli przy jakimś patencie jest mowa o "pływaniu niezarobkowym" to wskazuje to na istnienie "pływania zarobkowego". I się zastanawiam co nim jest i jak jest definiowane - czy zależy od typu jednostki czy od warunków rejsu?

_________________
Wodę jeziora pozorowała wielka szklana płyta. Powierzchnia szkła była twarda i lekko pomarszczona. Kiedy oddaliłem się na odległość jednego kilometra od brzegu w Pial Edin, dotarłem do krawędzi szkła. Począwszy od tego miejsca aż do brzegu pod Lesaiolą woda była prawdziwa.
Adam Snerg Wiśniewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 kwi 2011, o 20:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
AndRand napisał(a):
co zatem od strony prawnej znaczy określenie "uprawnienie do pływania w celach zarobkowych" (lub nie) - co jest uznawane za pływanie zarobkowe?


Od "strony prawnej" obecnie "określenia" o jakie pytasz nie znaczą w Polsce nic.
A to dlatego, że polski system prawny nie zawiera regulacji dotyczących zawodowych (czy jak piszesz "zarobkowych") uprawnień w jachtingu/żeglarstwie/pływaniu rekreacyjnym....
A my tu plumkamy sobie jedynie nad planami rychłego stworzenia regulujących sprawy zawodowego żeglowania (i całkiem nowych w Polsce) rozwiązań prawnych. Tych rozwiązań, co je waadza tworzy w w zaciszu gabinetów - rękoma niezorientowanych w temacie ale za to często mających w temacie jakiś interes... Czyli - zgodnie ze standardami waadzy...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 kwi 2011, o 20:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
AndRand napisał(a):
Zakładam, ze jeśli przy jakimś patencie jest mowa o "pływaniu niezarobkowym" /cut/ .

A jest mowa?
Pokażesz gdzie?

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 kwi 2011, o 22:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13170
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2698
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Jaromir napisał(a):
AndRand napisał(a):
Zakładam, ze jeśli przy jakimś patencie jest mowa o "pływaniu niezarobkowym" /cut/ .

A jest mowa?
Pokażesz gdzie?

To może odwrotnie....
Poza umową wolontariatu na prowadzenie Zawiszy Czarnego NIGDY nie spotkałem się z propozycją poprowadzenia rejsu za darmo. Czyli żeglarstwo "niezarobkowe" z punktu widzenia prowadzącego nie istnieje.
cbdo

PS. parę lat już pływam...

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 kwi 2011, o 23:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 lut 2007, o 13:28
Posty: 376
Lokalizacja: Kielce
Podziękował : 95
Otrzymał podziękowań: 93
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j
Maar napisał(a):
AndRand napisał(a):
co jest uznawane za pływanie zarobkowe?
Obecnie nie istniej taka kategoria jachtów (zakładam, że o pływaniu zarobkowym - przyjemnościowym piszesz)




Troszkę czuję się jak k***a - tego "zawodu " też nie ma :D

_________________
Jacek Szczepaniak
www.bryg.pl
www.skipperklub.pl



Za ten post autor bryg otrzymał podziękowania - 3: Jaromir, Rafał, Stara Zientara
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 kwi 2011, o 23:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13170
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2698
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
bryg napisał(a):
Troszkę czuję się jak k***a - tego "zawodu " też nie ma :D

ORSP

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 kwi 2011, o 01:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lut 2007, o 08:39
Posty: 1512
Lokalizacja: DC
Podziękował : 140
Otrzymał podziękowań: 84
Stara Zientara napisał(a):
bryg napisał(a):
Troszkę czuję się jak k***a - tego "zawodu " też nie ma :D

ORSP
W kwestii formalnej -- jest.
Nr "katalogowy" wg rozporządzenia ministra pracy: 514290
Kod:
5       PRACOWNICY USŁUG OSOBISTYCH I SPRZEDAWCY
51      PRACOWNICY USŁUG OSOBISTYCH I OCHRONY
514     Pozostali pracownicy usług osobistych
5142    Osoby do towarzystwa
514290  Pozostałe osoby do towarzystwa

(do wyboru dla 5142 jest jeszcze hostessa i "zwykła" osoba do towarzystwa)

;)

_________________
Marcin "Cypis" Kantorek - http://www.dino.merigold.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 kwi 2011, o 08:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 lut 2007, o 13:28
Posty: 376
Lokalizacja: Kielce
Podziękował : 95
Otrzymał podziękowań: 93
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j
Cypis napisał(a):
Stara Zientara napisał(a):
bryg napisał(a):
Troszkę czuję się jak k***a - tego "zawodu " też nie ma :D

ORSP
W kwestii formalnej -- jest.
Nr "katalogowy" wg rozporządzenia ministra pracy: 514290
Kod:
5       PRACOWNICY USŁUG OSOBISTYCH I SPRZEDAWCY
51      PRACOWNICY USŁUG OSOBISTYCH I OCHRONY
514     Pozostali pracownicy usług osobistych
5142    Osoby do towarzystwa
514290  Pozostałe osoby do towarzystwa

(do wyboru dla 5142 jest jeszcze hostessa i "zwykła" osoba do towarzystwa)

;)




Osz... toś mnie zaskoczył. Może to jest jakieś wyjście? 514290 Osoba do towarzystwa w środowisku morskim? Tak się będę teraz tytułował! :D . A jak jest w tym przypadku z podatkami??? ;)

_________________
Jacek Szczepaniak
www.bryg.pl
www.skipperklub.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 kwi 2011, o 08:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13873
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1632
Otrzymał podziękowań: 2382
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
bryg napisał(a):
A jak jest w tym przypadku z podatkami??? ;)

Podatek obrotowy... :lol:

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 kwi 2011, o 08:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
bryg napisał(a):
Osoba do towarzystwa w środowisku morskim? Tak się będę teraz tytułował! . A jak jest w tym przypadku z podatkami???

Zgodnie z ustawą PIT nie jest możliwe opodatkowanie czynności, której nie da się prawnie zdefiniować.

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Trochę faktów
PostNapisane: 26 kwi 2011, o 09:45 

Dołączył(a): 14 lut 2011, o 14:17
Posty: 371
Podziękował : 4
Otrzymał podziękowań: 40
Uprawnienia żeglarskie: Starszy oficer
Żeglarstwo zawodowe istnieje. Spotkałem wielu polaków pracujących na jachtach i super jachtach. Fakt faktem iż sytuacja w polskich przepisach odbiega nie chcąc użyć stwierdzenia "jesteśmy w tyle" od przepisów światowych. Przez światowe rozumiem głównie kraje które wcieliły konwencje STCW w wyszkolenie jachtowe. Czy jest to potrzebne - tylu tu będzie zwolenników co i przeciwników, moim zdaniem zdecydowanie tak. Poprawi to bezpieczeństwo żeglugi, umożliwi pracę naszym rodakom w flocie zarobkowej (chodzi o jachty komercyjne o przynależności obcej bandery "red flaged yachts" chociażby). Chcąc dojść do stopnia kapitana jachtowego do 500GRT w GB musimy wydać lekko licząc 16 tys euro, czemu nie możemy zostawiać tych pieniędzy w kraju ? Poniżej znajduje się link do projektu ustawy o uprawnieniach zawodowych którymi to mam nadzieje nasz sejm raczy się zająć. System jest prosty i działa i innych krajach od wielu lat.

http://kapitanowie.ayz.pl/articles.php?article_id=14

Pozdrawiam

_________________
Adam


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 kwi 2011, o 10:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
adaswa napisał(a):
Poniżej znajduje się link do projektu ustawy o uprawnieniach zawodowych którymi to mam nadzieje nasz sejm raczy się zająć. System jest prosty i działa i innych krajach od wielu lat.
http://kapitanowie.ayz.pl/articles.php?article_id=14


Dla wynajmujących/czarterujacych jacht (upps - "komercyjnie wykorzystywany sprzęt rekreacyjny"...) przewidziano sześć rożnych świadectw (i pięć różnych stanowisk).

Dla zawodowców na jachtach komercyjnych przewidziano osiem różnych dyplomów (i cztery stanowiska).
Razem czternaście różnych kwitów (i dziewięć stanowisk). No po prostu prościzna!!!! :lol:

Całkiem słusznie rzecze przedpiśca, że przyda się taka regulacja, zwłaszcza na "red flaged yachts". Wczuwając się w ducha i literę przedstawionej propozycji, domyśliłem się bez trudu, że chodzi tu o jachty z taką czerwoną flagą, co ma sierp i młot w narożniku...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 kwi 2011, o 11:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
adaswa napisał(a):
System jest prosty i działa i innych krajach od wielu lat.

http://kapitanowie.ayz.pl/articles.php?article_id=14


Piękna bzdura, i jeszcze ta obowiązkowa drabinka.... nie wiem co za gamoń to napisał, ale nawet PZŻ by na taki durny pomysł nie wpadł.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 kwi 2011, o 11:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13170
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2698
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Carlo napisał(a):
co za gamoń to napisał

Stowarzyszenie Kapitanów Żeglugi Wielkiej czyli takie zgromadzenie zawodowych leśnych dziadków.

Kiedyś wysmażyli projekt ustawy o służbie na morzu, bo kodeks pracy im nie wystarczał. Gdyby mogli, to pewnie przywróciliby obowiązywanie RSMSS.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 kwi 2011, o 11:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
Tak to jest jak ludziom się nudzi... głupoty im po głowie chodzą :/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 kwi 2011, o 11:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
Panowie, umówmy się, że jeśli podajemy treść jakiegoś dokumentu, lub link do takiej treści, podawajmy, co to jest za dokument, bo bicie piany jest może i miłe (jeśli ktoś lubi), ale pozbawione większego sensu.
Najpierw Doktor zrobił wrzutę innego projektu, nie pisząc, co to jest. A był to wstępny projekt, z poprawkami różnych urzędników w MI, przesłany do urzędów morskich, żeby i one się wypowiedziały. Na naszym forum zaczęła się dyskusja nad czymś, co już jest znacznie zmienione, więc dyskusja była o rozlanym mleku.
Nawiasem mówiąc, żaden z urzędów morskich się nie wypowiedział, ale jeden z urzędników przekazał wstępny projekt Darkowi, a Darek dał się wpuścić w te maliny.

A teraz
adaswa napisał(a):
Poniżej znajduje się link do projektu ustawy o uprawnieniach zawodowych którymi to mam nadzieje nasz sejm raczy się zająć.

Stawiam dolary przeciwko orzechom, że nasz Sejm się tym nie zajmie, bo nikt tego projektu do Sejmu nie przekaże.
Na stronie SKŻW też nie podano, co to za dokument, a tytuł "Projekt. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia..." sugeruje, że jest to projekt ministerstwa. Otóż nie! Jest to projekt opracowany przez szkołę Freda Naskręta, oparty o zasady "amerykańskie", a MI się (nie wnikam: słusznie czy niesłusznie) od tego projektu odcina!
Na temat polskich uprawnień zawodowych swoje zdanie mam, ale to już - jak mawiał Kubuś Puchatek - zupełnie inna historia :D

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 kwi 2011, o 13:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Stara Zientara napisał(a):
Carlo napisał(a):
co za gamoń to napisał

Stowarzyszenie Kapitanów Żeglugi Wielkiej czyli takie zgromadzenie zawodowych leśnych dziadków.

Hmmm - kiedy okazało się kto z naszej grupy zdał egzamin na kżw, wystąpił przed nami siwiutki jak gołąbek, miły, starszy pan, który namawiał nas do zapisania się do tegoż Stowarzyszenia Kapitanów Żeglugi Wielkiej. Stwierdził, że lata nam lecą, no i że pracę będziemy mieć stresującą - więc na wszelki wypadek lepiej się zapisać do SKŻW zaraz. Bo to zawsze gwarancja, że ktoś piękny wieniec w porę przyśle i możne nawet delegacja w mundurach na pogrzeb przyjdzie, i.t.d...
Po takim dictum postanowiłem się zapisać do SKŻW nie wcześniej niż za jakiś 40 lat... :-P :-P

-------------------------------
Teraz poważniej - nie twierdzę, że kwestia zawodowych uprawnień i kwalifikacji nie wymaga uregulowania.
Tylko że zabierając się za regulowanie kolejnego obszaru życia obywateli trzeba sobie zawsze odpowiedzieć na zasadnicze, konstytucyjne pytanie - jakie dobro ma być chronione regulacją? Oraz próbować regulować możliwie mało rozlegle, mało obszernie i nie nazbyt szczegółowo...
Nie można przy tym tworzyć regulacji "w próżni" - a do tego sprowadza się nieoficjalne rzucanie rożnymi księżycowymi propozycjami, bez próby choćby konsultacji z osobami, które zawodowo żeglują od lat...
Twierdzę też, że spraw zawodowego żeglowania nie należy też regulować poprzez próbę bezkrytycznej implementacji obcego, nie przystającego do polskich realiów systemu.
A tylko takie "sondujące" propozycje dotąd padają - symptomatyczne, że zawsze nieoficjalnie i zawsze okrężną drogą oraz w sposób budzący najwyższe zdziwienie.....

-------------------------------------------
Poniżej moje przemyślenia na temat najbardziej zniesmaczającego aspektu "sprawy" kwitów zawodowych w Polsce. Chodzi mi o standardy działania dotyczace krótkiej listy nazwisk i instytucji - czyli jedynych na prawdę zainteresowanych w regulacji spraw zawodowego żeglowania w Polsce.

Zauważmy...
Dyskutujemy tu luźno na żeglarskim forum, gdzie ktoś, bardziej czy mniej anonimowo podał znienacka link do curiosów ze strony SKŻW. Zauważmy przy tym - link ten podaje absolwent kursów prowadzonych przez główną zainteresowaną wprowadzeniem regulacji instytucję szkoleniową...
Inny absolwent kursów w w/w instytucji podał tu parę dni temu inny projekt aktu prawnego (nazwijmy go nr2), dotyczącego m.in. zawodowego żeglowania - do którego dostęp uzyskał podczas kursu w tej samej zainteresowanej instytucji szkoleniowej...

A szefem w/w instytucji szkoleniowej jest członek w/w stowarzyszenia kapitanów...
A szefem w/w stowarzyszenia jest dyrektor urzędu jak najbardziej zainteresowanego regulacjami oraz znanego z radosnej twórczości nad-regulacyjnej od dziesięcioleci. Tego urzędu, z którego "wyciekł" projekt nr 2....

Dyrektor to ten sam, co z tym samym szefem tej samej w/w instytucji szkoleniowej był swego czasu na wyjeździe, w trakcie którego miło spędził czas na Florydzie - w ośrodku jednej z zagranicznych organizacji certyfikujących. Dokładnie w centrum IYT - które dziwnym trafem, umieszcza od czasu tej wycieczki rząd Polski na liście rządów uznających wydawane przez siebie kwity. Tu:
http://iytworld.com/gov-approvals.php
IYT czyni tak, mimo że nie ma do twierdzeń o "uznaniu" ich zawodowych certyfikatów w Polsce żadnej podstawy prawnej... Główny egzaminator IYT w Polsce musiał swoje publiczne stwierdzenie o "uznaniu" certyfikatów IYT w Polsce odwołać, ale widać na Florydę jakoś w tej sprawie nie zadzwonił...

Przypomnę jeszcze występy pracownicy departamentu morskiego ministerstwa, któremu bezpośrednio podlega w/w dyrektor. Pani owa, w towarzystwie szefa w/w instytucji szkoleniowej, zapowiedziała rychłe przyjęcie rozporządzenia, wprowadzającego system szkoleń i certyfikacji łudząco podobny do systemu w/w zagranicznej organizacji... Pracownica ta stwierdziła nawet, że projekty rozporządzenia będą ukazywać się na... stronie w/w instytucji szkoleniowej a nie jak wszelkie inne projekty rozporzadzeń - w Biuletynie Informacji Publicznej ministerstwa...

-------------------------------------------
Tiaaaa - może gdyby lobbując za rozwiązaniami IYT zastosowano u nas standardy dotyczące cywilizowanych państw - nie budziłoby to we mnie sprzeciwu.
Ba - może propozycja IYT to nawet nie są złe rozwiązania!
Niestety ludzie, którzy się w Polsce wzięli za próbę lobbowania za rozwiązaniami IYT czynią to z wdziękiem słonia w składzie porcelany.
Oby więcej nie zniszczyli niż zyskają...
I oby na wprowadzaniu kolejnych regulacji zyskali cokolwiek zwykli żeglarze...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...



Za ten post autor Jaromir otrzymał podziękowanie od: Cypis
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 kwi 2011, o 14:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 mar 2010, o 21:57
Posty: 1308
Lokalizacja: Wrocław-no prawie
Podziękował : 204
Otrzymał podziękowań: 114
Uprawnienia żeglarskie: starczają na to, czym pływam
Poczułem się wywołany do tablicy, jak zapewne wszyscy wiecie, nasze przepisy często mijają się z zagranicznymi i na pewno, to, że zagraniczny kwit zrobiłem nie spowodowało, że za wprowadzeniem tychże w Polsce będę obstawał, po pierwsze zawodowo pływać u kogoś nie zamierzam, kwit zrobiłem dla własnej satysfakcji, a jak się nasi do tego zabiorą, to się zaraz okaże, że ten mój IYT ni jak do naszych nie pasuje i muszę robić od nowa. Może z tej perspektywy, lepiej by było, aby jeśli coś ma być zrobione u nas, to może właśnie na wzór IYT bo przynajmniej miałbym ja i inni którzy już jakiekolwiek zawodowe kwity zrobili szanse na uznanie, nie wiem jak robią (ponoć RYA, ma te same szczeble czytaj tonaże w zawodowych certyfikatach)to inne organizacje, które są uznane przez MCA i US Coast Guard, ale jak podział jest na 200, 500 do 3000 i powyżej to niech tak będzie u wszystkich, bo w końcu wskazane by było, aby MCA uznało przyszłe nasze polskie, jak i o to, aby nasze władze uznały zagraniczne.

_________________
Pozdrawiam
Darek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 kwi 2011, o 14:32 

Dołączył(a): 14 lut 2011, o 14:17
Posty: 371
Podziękował : 4
Otrzymał podziękowań: 40
Uprawnienia żeglarskie: Starszy oficer
Dziękuje za opinie kol. "Jaromir". Link wstawiłem z ciekawości czy w tym temacie coś się ruszyło czy ruszyć się ma zamiar ruszyć . Sprawa z mojego punktu widzenie jest taka jestem absolwentem AM i pływam na jachtach, jako iż są to jednostki komercyjne mogę pływać na moich komercyjnych certyfikatach a jak to z jachtami bywa (mały tonaż) nie mam możliwości rozwoju zawodowego no chyba że znajdę taki powyżej 500 gt(Ci co wiedzą jak sprawa stoi nie potrzebują wyjaśnień ). inaczej pozostanie mi praca jako "mate" no chyba że wydam paręnaście tysięcy na szkolenia które są poniżej poziomu szkoleń jaki mi zapewniła nasza piękna Akademia Morska - po to tylko by załatać lukę w przepisach . Cały problem odnosi się do pływania na jachtach komercyjnych, PZŻ niech sobie trwa i sto lat tyle iż nie zapewni on systemu nigdy systemu zawodowego rozpoznawalnego na świecie a sektor jachtów i uprawnień w tzw. żeglarstwie rekreacyjnym to inna para kaloszy.

Pozdrawiam Adam

_________________
Adam


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 kwi 2011, o 17:50 
A która to AM, jesli można wiedziec?


Góra
  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 kwi 2011, o 18:16 

Dołączył(a): 14 lut 2011, o 14:17
Posty: 371
Podziękował : 4
Otrzymał podziękowań: 40
Uprawnienia żeglarskie: Starszy oficer
Akademia Morska w Szczecinie 2003-2007

_________________
Adam


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 lip 2011, o 11:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Zaczyna sie publicystyka:
http://trojmiasto.gazeta.pl/trojmiasto/ ... morze.html

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 lip 2011, o 11:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lut 2007, o 08:39
Posty: 1512
Lokalizacja: DC
Podziękował : 140
Otrzymał podziękowań: 84
Colonel napisał(a):
Powinieneś napisać "publicystyka". Obecne patenty obowiązują od 20 lat, pani wiceminister ma nazwisko Wypych-Namiotło. No, namiotło się czegoś do głowy panu "publicyście"...

_________________
Marcin "Cypis" Kantorek - http://www.dino.merigold.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 lip 2011, o 14:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 lis 2010, o 21:36
Posty: 2815
Lokalizacja: Napływowy Góral Świętokrzyski
Podziękował : 90
Otrzymał podziękowań: 735
Uprawnienia żeglarskie: byle jaki jachtowy sternik morski
Chyba trzeba te 2 posty przenieść do właściwego wątku - mowa o uprawnieniach zawodowych a nie o rozporządzeniu w sprawie uprawiania żeglarstwa.
http://www.zegluj.net/forum_zeglarskie/ ... =17&t=7846

_________________
Pozdrawiam
Sławek
-----------------
http://www.waligorski.art/liryka.php?litera=b&nazwa=22
"Najważniejsze, że ocean jest duży, a Ameryka dokładnie w poprzek - nie da się nie trafić."


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 44 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 24 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL