Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 30 lip 2025, o 22:14




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 53 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 3 lis 2011, o 22:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 cze 2010, o 18:03
Posty: 4814
Podziękował : 656
Otrzymał podziękowań: 355
Uprawnienia żeglarskie: k.j., kpt.mt.
Dostałem takiego mail'a jak poniżej od Academii Nautica.
Nie czytałem ostatnio zbytnio forum i nie wiem na ile są to ważne informacje i wnoszące coś do sprawy?

Jeśli jakiś Moderator tu zabłądzi i uzna, że warto w którymś z działów dodać do tego komentarz i zacząć dyskusję lub podłączyć do innego wątku - to proszę bardzo.

Cytuj:
W dniu 24.10.2011 została ogłoszona w Dzienniku Ustaw nr 228 / 2011, poz. 1368 nowa Ustawa o Bezpieczeństwie Morskim z 18.08.2011, która wejdzie w życie 25.01.2012, przy czym bardzo ważny dla żeglarzy artykuł 70 wejdzie w życie z dniem 25.04.2013.


Artykuł ten nakłada na ministra właściwego do spraw gospodarki morskiej (Ministra Infrastruktury) obowiązek wydania rozporządzenia określającego wymagane dla członków załóg jachtów komercyjnych kwalifikacje i przeszkolenia według Konwencji STCW.
Należy się więc spodziewać, że od sezonu 2013 skipperzy komercyjnych jachtów morskich oprócz uzyskania patentu PZŻ i uprawnień radiowych (SRC lub LRC), będą musieli odbyć kurs STCW a następnie odnawiać go co 5 lat, tak jak marynarze zawodowi.
Szczegóły poznamy dopiero po ogłoszeniu tekstu planowanego rozporządzenia przez Ministra Infrastruktury.

pozdrowienia,

AN


pzdr,
Andrzej Kurowski
http://strony.aster.pl/spelnij_marzenia


Ostatnio edytowano 4 lis 2011, o 00:03 przez Stara Zientara, łącznie edytowano 2 razy
zmieniłem tytuł wątku


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 lis 2011, o 22:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17564
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3697
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Kuracent napisał(a):
Jeśli jakiś Moderator tu zabłądzi i uzna, że warto w którymś z działów dodać do tego komentarz i zacząć dyskusję lub podłączyć do innego wątku - to proszę bardzo.
Dziękuję bardzo :-)

Kuracent napisał(a):
nie wiem na ile są to ważne informacje i wnoszące coś do sprawy?
IMHO jedynie co wnoszą te informacje do sprawy, to to, że właściciel Akademii Nautica po raz kolejny używa manipulacji do robienia bussinesu.

Co niby ta zmiana zmienia? Albo inaczej spytam - który ze skipperów prowadzących obecnie komercyjne (w rozumieniu ustawy) rejsy nie ma STCW?

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 lis 2011, o 23:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13172
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2700
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Marek napisał(a):
który ze skipperów prowadzących obecnie komercyjne (w rozumieniu ustawy) rejsy nie ma STCW?

Może źle interpretuję, ale rejsem komercyjnym jest każde pływanie ze skiperem zatrudnionym przez armatora oraz każde pływanie szkoleniowe.

Jeśli tak, to IMHO ok. 95% wykonujących taką pracę sterników jachtowych i 75% sterników morskich STCW nie posiada.

BTW. Znacznie ciekawszy jest obowiązek posiadania AIS również przez jednostki pozakonwencyjne. Nasi urzędnicy znowu świętsi od papieża.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 lis 2011, o 23:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17564
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3697
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Stara Zientara napisał(a):
Może źle interpretuję, ale rejsem komercyjnym jest każde pływanie ze skiperem zatrudnionym przez armatora oraz każde pływanie szkoleniowe.
Zakładając, że pływanie szkoleniowe jest prowadzone przez skippera zatrudnionego przez armatora to tak, jest to w/g ustawy rejs komercyjny, ale nie zmienia to stanu rzeczy - ludzie, którzy pływają zawodowo (jest zatrudniony=pływa zawodowo) miewają świadectwo STCW.
Przynajmniej ci, których znam, to mają.

Stara Zientara napisał(a):
Znacznie ciekawszy jest obowiązek posiadania AIS również przez jednostki pozakonwencyjne
Może coś przeoczyłem, ale z którego artykułu wynika ten AIS na jachtach?

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 lis 2011, o 23:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Generalnie - mamy fajną recydywę regulacji z lat 80-tych.
I nie dotyczy to bynajmniej tylko nieszczęsnych szkoleń STCW...
Więcej tu: http://www.kulinski.navsim.pl/art.php?id=1844&page=0
Dzięki pracy jednego z nielicznych, którym się chciało, Jacka Woźniaka powstało to:
http://chomikuj.pl/horn/Materia*c5*82y+ ... 057388.pdf
W pliku na czerwono wszystko co będzie mooocno uwierać - każdego armatora każdego jachtu pod polską banderą. Również tych armatorów jachtów niekomercyjnych, co jeszcze polską banderę zachowają...

Cóż - ja w te klocki nie będę grać i po prostu zniknę swój łódek spod polskiej bandery...
Ew stwierdzę, że "utraciła ona charakter jachtu morskiego" i będę żeglował korzystając z Art 111 najnowszego gniota, czyli zalinkowanej powyżej ustawy.... :lol: :lol: :lol:

Co mi tam, całą ustawę z oznaczonym na czerwono wstecznictwem tu umieszczę. Miłej lektury:
Załącznik:


BTW - tytuł wątku jest co najmniej niefortunny, może zmienić na "Jak waadza ma zamiar udupić polskie żeglarstwo"

*~*~*~*~*~*~*~*~*~*

Marek napisał(a):
Stara Zientara napisał(a):
Znacznie ciekawszy jest obowiązek posiadania AIS również przez jednostki pozakonwencyjne
Może coś przeoczyłem, ale z którego artykułu wynika ten AIS na jachtach?


Art.14.3. Zdani na łaskę Wypych-Namiotko z Jabłonowską.... Podobnie Art.15 i Art.16.
Ciekawe czy wiecie co to S-VDR i LRIT ;)

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Ostatnio edytowano 4 lis 2011, o 00:03 przez Jaromir, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lis 2011, o 00:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13172
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2700
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Marek napisał(a):
pływanie szkoleniowe jest prowadzone przez skippera zatrudnionego przez armatora to tak

Nieważne, kto prowadzi:
9) jachcie komercyjnym - należy przez to rozumieć statek przeznaczony do celów sportowych lub
rekreacyjnych, używany do przewozu nie więcej niż 12 pasażerów w ramach prowadzenia działalności
polegającej na:
b) odpłatnym wykonywaniu rejsów szkoleniowych,

Marek napisał(a):
ludzie, którzy pływają zawodowo (jest zatrudniony=pływa zawodowo) miewają świadectwo STCW.

Nie myślę o pływających na żaglowcach, ale o skiperach jachtów o długości 10-15 m (Jotek, Opali i wszelakiej drobnicy), choćby o skiperach prowadzących jachty Academii Nautica, którzy robią to zwykle tylko podczas wakacji.
Większość znanych mi nie ma STCW, a Ci, którzy mają, to przeważnie tylko ITR.

Marek napisał(a):
z którego artykułu wynika ten AIS na jachtach?

Art. 14. 1. Statek powinien być wyposażony w urządzenie Systemu Automatycznej Identyfikacji (AIS)
Art. 5. Ilekroć w ustawie jest mowa o:
1) statku - należy przez to rozumieć urządzenie pływające używane w środowisku morskim,

*~*~*~*~*~*~*~*~*~*

pierdupierdu napisał(a):
BTW - tytuł wątku jest co najmniej niefortunny

zmieniłem

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lis 2011, o 00:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Stara Zientara napisał(a):
Nie myślę o pływających na żaglowcach, ale o skiperach jachtów o długości 10-15 m (Jotek, Opali i wszelakiej drobnicy), choćby....

Czemu 10-15m.
Pomyśl o instruktorach szkolących na żeglarza, na Puckach...
Bez kursu pożarowego czy "Bezpieczeństwa własnego i odpowiedzialności wspólnej" ani rusz... ;)

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lis 2011, o 00:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17564
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3697
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Stara Zientara napisał(a):
Art. 14. 1. Statek powinien być wyposażony w urządzenie Systemu Automatycznej Identyfikacji (AIS)
Art. 5. Ilekroć w ustawie jest mowa o:
1) statku - należy przez to rozumieć urządzenie pływające używane w środowisku morskim,
Chyba za późno już jest (spać mi się chce), ale poprzedni artykuł (13.1) jest o... liniach ładunkowych. Jutro popatrzę w którym miejscu jest wyłączenie, bo chyba nie wątpisz, że jest. No proszę Cię, różne głupoty są możliwe w ministerstwach Najjaśniejszej, ale chyba jest granica i jachty nie będą miały nanoszonego znaku wolnej burty? :-)

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lis 2011, o 00:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13172
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2700
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Marek napisał(a):
różne głupoty są możliwe w ministerstwach Najjaśniejszej, ale chyba jest granica

oj, naiwny, naiwny, naiwny... jak dziecko we mgle :)

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lis 2011, o 00:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Marek napisał(a):
Chyba za późno już jest (spać mi się chce), ale poprzedni artykuł (13.1) jest o... liniach ładunkowych. Jutro popatrzę w którym miejscu jest wyłączenie, bo chyba nie wątpisz, że jest. No proszę Cię, różne głupoty są możliwe w ministerstwach Najjaśniejszej, ale chyba jest granica i jachty nie będą miały nanoszonego znaku wolnej burty? :-)

Cóż - tu formalnej możliwości zwolnienia z wyznaczania, oznakowania i świadectwa wolnej burty ustawa nie przewiduje. Dla żadnej kategorii statków :lol: :lol: :lol:

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lis 2011, o 00:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
aż zerknęłam.
art. 4.2 wyłącza z zakresu monitorowania i informacji o ruchu itd. jachty.

Ale ogólnie - fajna lektura... :evil:
Dziękuję za przypomnienie, czemu tu mieszkam :roll:

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lis 2011, o 00:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Moniia napisał(a):
aż zerknęłam.
art. 4.2 wyłącza z zakresu monitorowania i informacji o ruchu itd. jachty.

Monitorowanie i informacja to procedury, report pointy, informowanie VTS, uzyskiwanie zgody na ruch po torach, przejście ITZ, kontrola ruchu, itd, itp. Wszystko z reguły opisane w ALoRS tom 6 oraz w przepisach lokalnych.
Zaś AIS, LRIT czy S-VDR, to co innego. I obowiązek wyznaczania "load line" :lol: :lol: :lol:

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lis 2011, o 00:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
OK, może i tak. Jednak nie wg tfurców (nie pacać!) tej ustawy, sądząc po zapisie art 14.3:

Jakiś TFURCA napisał(a):

3. Minister właściwy do spraw gospodarki morskiej określi, w drodze rozporządzenia, kategorie statków zwolnionych z wymogu wyposażenia w urządzenia systemu AIS, biorąc pod uwagę pojemność brutto, rodzaj, rok budowy oraz rejon żeglugi statków, z uwzględnieniem przepisów Unii Europejskiej w zakresie systemu monitorowania i informacji o ruchu statków.


podkreślenie moje

---
poprawiłam art.

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Ostatnio edytowano 4 lis 2011, o 00:52 przez Moniia, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lis 2011, o 00:45 

Dołączył(a): 8 wrz 2010, o 13:36
Posty: 1389
Podziękował : 102
Otrzymał podziękowań: 244
Uprawnienia żeglarskie: kj
Ta ustawa to dramat. Poczytałem i ręce opadają. :-(
Z obowiązku posiadania AIS, mam nadzieję ,zostaną zwolnione jednostki pozakonwencyjne w drodze rozporządzenia na podst. art 14.3

_________________
Pozdrawiam
Krzyś


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lis 2011, o 00:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 maja 2008, o 17:28
Posty: 2058
Lokalizacja: Nowa Zelandia
Podziękował : 779
Otrzymał podziękowań: 1679
Uprawnienia żeglarskie: nie posiadam
Moniia napisał(a):
Ale ogólnie - fajna lektura... :evil:
Dziękuję za przypomnienie, czemu tu mieszkam

Ja tam nie mieszkam, ale jacht będę miał tam zarejestrowany.
Od idiotów trzeba trzymać się daleko i mieć z nimi jak najmniej punktów stycznych.

_________________
Marek (dawniej Jeanneau - wszystko się kiedyś kończy)
Czas ruszać. www.newkate.com


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lis 2011, o 01:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 wrz 2010, o 09:28
Posty: 186
Lokalizacja: Drawsko Pomorskie Las
Podziękował : 3
Otrzymał podziękowań: 29
Uprawnienia żeglarskie: sternik po nierównym
no to pobocznie do tematu głupoty "najjaśniejszej" może jakiś instruktaż, gdzie i jak rejestrować poza "najjaśniejsza"

_________________
Norbert J. Zbróg
tylko wieśniacy nie tracą okrętów
www.njz.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lis 2011, o 03:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 mar 2011, o 08:35
Posty: 37
Lokalizacja: Wawa, Atlantyk, Śródziemie
Podziękował : 5
Otrzymał podziękowań: 8
Uprawnienia żeglarskie: Korsarz JKM
north-bert napisał(a):
no to pobocznie do tematu głupoty "najjaśniejszej" może jakiś instruktaż, gdzie i jak rejestrować poza "najjaśniejsza"


Tu znajdziesz jak w UK.

Przerejestrowałem tam jacht z POL... :oops:

Co prawda do Part I (company owned) ale było na tyle bezbolesne, że korespondencyjnie wyrobiłem się w 3 tygodnie (łącznie z pomiarami do Certificate of Survey of Tonnage and Measurement).

Part III dla prywatnych jednostek jest prostsze i powinno być szybsze.

Jarek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lis 2011, o 07:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 cze 2009, o 07:49
Posty: 4953
Lokalizacja: 50°1'N 22°3'E
Podziękował : 191
Otrzymał podziękowań: 114
Uprawnienia żeglarskie: kiper patentowany
A gdzie się podział patriotyzm?! :-? Pod lewym salingiem! :cool: Ktoś Nas wtedy zrozumie? :cry:

_________________
Słаwek vel Wąski
"Mаrynаrz powinien być chlujny i mrаwy..."


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lis 2011, o 09:47 

Dołączył(a): 14 lut 2011, o 14:17
Posty: 371
Podziękował : 4
Otrzymał podziękowań: 40
Uprawnienia żeglarskie: Starszy oficer
Bardzo ciekawe te dywagacje aczkolwiek jak ostatnio słyszałem ok przyjaciółki historię jak to skipper 13m jachtu płynie sobie ( niestety nie ma mowy tu o przecinaniu toru wodnego gdyż nie wie iż na nim się znajduje) wietrzyk słaby silnik działa tak sobie jakieś 4 kt do przodu no i owa machina gaśnie. Skomunikować się nie może bo nie ma czym, wiem wiem coś by mógł wywiesić ale też nie bardzo wiedział co? Całość skończyła się zholowaniem z toru wodnego przez jednostkę kapitanatu. A jedenaście osób załogi wiedzą dorównujących szczypiorkowi na wiosnę była mocno zmartwiona zaistniałą sytuacją.
Moim nieskromnym zdaniem STCW jest potrzebne, to całe 500 zł chyba żadnego poważnego skippera nie zbawi. Wszystko zależy od poziomu szkolenia oraz umiejętności przekazywania wiedzy lecz nawet płynąc 7m jachcikiem 3 Mm od brzegu możemy w razie konieczności (oby nigdy trzeba nie było) skorzystać z zdobytej wiedzy. Co do wyposażenia to jak mówi stare przysłowie kto ma statki ten ma wydatki  a na poważnie większość jednostek zostanie zwolnionych z racji wielkości czy rejonu pływania, tak jak to ma miejsce w świecie jednostek handlowych.

_________________
Adam


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lis 2011, o 10:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
adaswa napisał(a):
słyszałem ok przyjaciółki historię jak to skipper 13m jachtu płynie sobie ( niestety nie ma mowy tu o przecinaniu toru wodnego gdyż nie wie iż na nim się znajduje) wietrzyk słaby silnik działa tak sobie jakieś 4 kt do przodu no i owa machina gaśnie. Skomunikować się nie może bo nie ma czym, wiem wiem coś by mógł wywiesić ale też nie bardzo wiedział co? Całość skończyła się zholowaniem z toru wodnego przez jednostkę kapitanatu.


aaaa to na kursie STCW uczą ustalania pozycji jachtu? :>


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lis 2011, o 10:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
adaswa napisał(a):
Co do wyposażenia to jak mówi stare przysłowie kto ma statki ten ma wydatki  a na poważnie większość jednostek zostanie zwolnionych z racji wielkości czy rejonu pływania


ale wiesz to, czy tylko tak Ci sie wydaje? Bo jak dotychczas wymogi dla jachtów komercyjnych są raczej duże i słabo uzasadnione.
A co do reszty jachtów, to weż może kup sobie jacht i spróbuj go utrzymać, a nie pisz bzdur w rodzaju "kto ma statki ten ma wydatki" jakoś większość świata pływa na jachtach bez "wymaganego wyposażenie" i nic się dzieje.

adaswa napisał(a):
Całość skończyła się zholowaniem z toru wodnego przez jednostkę kapitanatu

no i co z tego? Przynajmnie się do czegoś przydali. W cywilizowanych krajach wraz ze wzrostem żeglarstwa rozbudowuje się ratownictwo, a w kulturach wywodzących się z wielkiego stepu buduje się ograniczenia, przepisy i wymogi formalne.
BTW nie wiem w jaki sposób STCW wpływa na nie psucie się silnika, wiedzę o torach wodnych i inne takie rzeczy. Chyba sie koledze pozajączkowało.
Większość jachtów na swiecie jest prowadzona przez skiperów bez STCW i jakos o hekatombie żeglarzy nie słychać. Może to cud, ale jednak da się pływac bez STCW. Bo STCW jest do pływania potrzebne podobnie jak paralotnia do zbierania kartofli.


a na marginesie to ja się może na prawie nie znam, ale nie widzę tych wszystkich zagrożeń straszliwych związanych z ta ustawą. Moim zdaniem ona niczego nie zmienia. Jest durna, ale utrzymuje dotychczasową sytuację jeśli chodzi o jachty niekomercyjne.

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lis 2011, o 10:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 lut 2011, o 17:23
Posty: 224
Lokalizacja: Kalisz
Podziękował : 108
Otrzymał podziękowań: 127
Uprawnienia żeglarskie: Kapitan jachtowy
adaswa napisał(a):

Moim nieskromnym zdaniem STCW jest potrzebne, to całe 500 zł chyba żadnego poważnego skippera nie zbawi. Wszystko zależy od poziomu szkolenia oraz umiejętności przekazywania wiedzy lecz nawet płynąc 7m jachcikiem 3 Mm od brzegu możemy w razie konieczności (oby nigdy trzeba nie było) skorzystać z zdobytej wiedzy. Co do wyposażenia to jak mówi stare przysłowie kto ma statki ten ma wydatki  a na poważnie większość jednostek zostanie zwolnionych z racji wielkości czy rejonu pływania, tak jak to ma miejsce w świecie jednostek handlowych.


Cześć!
Byłeś na takim kursie? Bo ja z kilkoma instruktorami ze swojej kadry byłem. Powiedzmy, że miałem pecha i trafiłem na żałosny kurs, ale tak czy siak program nie przystawał do realiów jachtowych. Wszystko pod kątem dużych statków. Przydatne jedynie (moim zdaniem) były zajęcia na basenie (tratwa, kamizelki) oraz odpalenie pirotechniki.
Oczywiście każde szkolenie może się przydać. Później wspólnie z kilkoma instruktorami przygotowaliśmy nasz kurs - tratwa, pirotechnika itp., który nazwaliśmy "Safety Training" - typowo pod warunki jachtowe, ale to jest nieobowiązkowe i chciałbym, żeby tak pozostało.
Moim skromnym zdaniem nieobowiązkowe szkolenia są lepsze, chcesz idziesz, nie chcesz nie idziesz i nie zawracasz głowy instruktorom.
Pozdrawiam
Piotrek

_________________
Szkoła Żeglarstwa MORKA
Czartery, szkolenia, wydawnictwa dla żeglarzy
http://www.morka.pl



Za ten post autor morka otrzymał podziękowanie od: Kuracent
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lis 2011, o 10:49 

Dołączył(a): 2 mar 2011, o 11:08
Posty: 1314
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 142
Otrzymał podziękowań: 90
Uprawnienia żeglarskie: k.j.bałtycki
Art. 110 pkt.4. Minister właściwy do spraw gospodarki morskiej określi, w drodze rozporządzenia, warunki bezpiecznego uprawiania żeglugi jachtów morskich, w zależności od ich długości oraz rejonu pływania, ...
No to czekamy :evil:
Carlo. Czy jak podpiszę umowę na prowadzenie rejsu komercyjnego, przed wejściem w życie Ustawy, to będą mnie obowiązywały stare przepisy, czy już nowe?.
Pozdrawiam
Roman

_________________
Pozdrawiam
Roman


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lis 2011, o 10:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
skipbulba napisał(a):
a na marginesie to ja się może na prawie nie znam, ale nie widzę tych wszystkich zagrożeń straszliwych związanych z ta ustawą. Moim zdaniem ona niczego nie zmienia. Jest durna, ale utrzymuje dotychczasową sytuację jeśli chodzi o jachty niekomercyjne.

Maciek - rozumiem, że każdemu może czasem upaść umiejętność czytania ze zrozumieniem... Zwłaszcza, jak odpowiada na bzdury takie jak post "adaswa"... ;)
Ale żeby nie rozumieć nawet wtedy jak ktoś pokolorował w tekście to co istotne na czerwono?

Ustawa przywraca konieczność przeprowadzania podwójnych inspekcji (GUM i klasyfikatora) - dla wszystkich jachtów - bez możliwości zwolnienia, z którego od 5 lat korzystamy. Ustawa tworzy możliwość powierzenia PZŻ funkcji klasyfikacyjnych dla jachtów do 15m... Ustawa ustanawia obowiązek wyrabiania i przestrzegania zapisów (uprawnienia załogi!, rejony żeglugi!) karty bezpieczeństwa - wobec wszystkich jachtów i ponownie bez możliwości zwolnienia "niekomercji" - takiego jak przez ostatnich 5 lat.
Czy to też nazywasz "dotychczasową sytuacją jeżeli chodzi o niekomercyjne"?

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lis 2011, o 11:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17564
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3697
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
morka napisał(a):
Moim skromnym zdaniem nieobowiązkowe szkolenia są lepsze,
Piotrek, to w ogóle nie podlega dyskusji. Każde "coś obowiązkowego" jest traktowane na zasadzie 3Z (zaliczyć, zdać, zapomnieć).

morka napisał(a):
Bo ja z kilkoma instruktorami ze swojej kadry byłem.
Ten cytat, to wkleiłem dla Wojtka :-) BTW, czy możesz powiedzieć ilu (%) "morkowych" prowadzących miało STCW przed pojawieniem się ustawy?

morka napisał(a):
Wszystko pod kątem dużych statków.
Mniej więcej tak jak ustawa - one tez jest pisana pod kątem "dużych" statków a jachty (niestety) występujące w niej, to taki kwiatek do kożucha.

ps. Na STCW to należy iść z grupą żeglarzy i to w dodatku na tyle liczną, że stanowiącą 100% kursantów. Wtedy - pomimo konwencyjnych wymogów - kurs jest fajny.

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lis 2011, o 11:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
pierdupierdu napisał(a):
Maciek - rozumiem, że każdemu może czasem upaść umiejętność czytania ze zrozumieniem... Zwłaszcza, jak odpowiada na bzdury takie jak post "adaswa"... ;)
Ale żeby nie rozumieć nawet wtedy jak ktoś pokolorował w tekście to co istotne na czerwono?


No widzisz, taka tępota ze mnie.

pierdupierdu napisał(a):
Ustawa przywraca konieczność przeprowadzania podwójnych inspekcji (GUM i klasyfikatora) - dla wszystkich jachtów - bez możliwości zwolnienia, z którego od 5 lat korzystamy.

Dlaczego bez możliwości? moim zdaniem możliwość jak najbardziej jest.

pierdupierdu napisał(a):
Ustawa tworzy możliwość powierzenia PZŻ funkcji klasyfikacyjnych dla jachtów do 15m...


przepraszam, a gdzie zmiana? przecież tak jest cały czas. Ktos musi robić przeglądy tym armatorom, którzy tego sobie życzą. A komu powierzy Minister to się okaże. W tej chwili jak najbradziej zadania te wykonuje również PZŻ

pierdupierdu napisał(a):
Ustawa ustanawia obowiązek wyrabiania i przestrzegania zapisów (uprawnienia załogi!, rejony żeglugi!) karty bezpieczeństwa - wobec wszystkich jachtów i ponownie bez możliwości zwolnienia "niekomercji" - takiego jak przez ostatnich 5 lat.
Czy to też nazywasz "dotychczasową sytuacją jeżeli chodzi o niekomercyjne"?


wybacz, ale w swojej tępocie nie wiem gdzie Wy to wyczytujecie. Czytałem ustawę, czytam ponownie i nie widzę. Moim zdaniem ta ustawa niczego takiego nie wprowadza. Tzn bez możliwości wyłączenia.
Czy wyłączenie minister raczy w rozporządzeniu zamieścić to inna sprawa, ale ustawa moim zdaniem jak najbradziej taką możliwość daje.

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lis 2011, o 12:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
Roman K napisał(a):
Carlo. Czy jak podpiszę umowę na prowadzenie rejsu komercyjnego, przed wejściem w życie Ustawy, to będą mnie obowiązywały stare przepisy, czy już nowe?.


Jeżeli chodzi o spełnianie warunków formalnych? Posiadane uprawnienia etc.... nowych. Twoja umowa nie ma nic do rzeczy.... no chyba, że ustawodawca zawarł możliwość zastosowania starych przepisów w przepisach intertemporalnych - nie czytałem ale szczerze wątpię.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lis 2011, o 12:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
pierdupierdu napisał(a):
Ale żeby nie rozumieć nawet wtedy jak ktoś pokolorował w tekście to co istotne na czerwono?

To pokolorowanie nie jest precyzyjne. Może mylić.

pierdupierdu napisał(a):
Ustawa przywraca ..... Czy to też nazywasz "dotychczasową sytuacją jeżeli chodzi o niekomercyjne"?

Czytalem dość dokladnie tekst założeń do ustawy, potem kolejne stadia projektu, a w końcu tekst uchwalony.
Czytałem także projektu rozporządzęń wykonaeczych w różnych stadiach.
Doczytałem się czegoś innego.

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lis 2011, o 12:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
skipbulba napisał(a):
Moim zdaniem ta ustawa niczego takiego nie wprowadza. Tzn bez możliwości wyłączenia.
Czy wyłączenie minister raczy w rozporządzeniu zamieścić to inna sprawa, ale ustawa moim zdaniem jak najbradziej taką możliwość daje.


Widzisz Maciek - żeby minister mógł zwolnić z rygorów określonych w Artykułach dotyczących inspekcji, przeglądów, dokumentów bezpieczeństwa, etc - musi mieć po temu możliwość, czyli delegację ustawową.
W ustawie brak delegacji ustawowej do zwalniania jakiekolwiek kategorii jednostek (w tym do zwalniania jachtów niekomercyjnych do 15m długości) z wymogów:
Art.11, Art.12, Art.18, Art.19, Art.20, Art.25, Art.27, Art.61, Art.80.1.2, Art.87.5, Art.110.1, Art.111
(tak na szybko...)
Uprzedzę - delegacja zawarta w Art.110.4 otwiera jedynie możliwość wydania rozporządzenia regulującego sprawy związane z Art 110...

I założę się, że mile jak zawsze uśmiechnięta p. Jabłonowska powoła się właśnie na brak delegacji ustawowej do zwalniania z rygorów ustawy. Jeżeli w ogóle będzie się jej chciało komukolwiek odpowiadać...
Ministerstwo tak właśnie odpowie na pytanie czemu wbrew ministerialnym zapewnieniom każdy armator każdego jachtu pod polska banderą będzie musiał poddać jednostkę przeglądom "uprawnionej instytucji klasyfikacyjnej" oraz systematycznym inspekcjom UM oraz będzie zobowiązany wyposażyć i obsadzić załogą jacht zgodnie z widzimisię urzędników - wyrażonym w obowiązkowej znów dla wszystkich jachtów Karcie Bezpieczeństwa...
I nie będzie w tym względzie różnicy - "komercyjny czy niekomercyjny"...
(od sezonu 2013, bo w przyszłym to burdel większy tylko będzie...)

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Ostatnio edytowano 4 lis 2011, o 13:06 przez Jaromir, łącznie edytowano 5 razy

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lis 2011, o 13:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 lut 2011, o 17:23
Posty: 224
Lokalizacja: Kalisz
Podziękował : 108
Otrzymał podziękowań: 127
Uprawnienia żeglarskie: Kapitan jachtowy
Marek napisał(a):

morka napisał(a):
Bo ja z kilkoma instruktorami ze swojej kadry byłem.
Ten cytat, to wkleiłem dla Wojtka :-) BTW, czy możesz powiedzieć ilu (%) "morkowych" prowadzących miało STCW przed pojawieniem się ustawy?


Tych na pełnym etacie 100%. Tych co nie są na etacie to mniej więcej połowa.

Marek napisał(a):
ps. Na STCW to należy iść z grupą żeglarzy i to w dodatku na tyle liczną, że stanowiącą 100% kursantów. Wtedy - pomimo konwencyjnych wymogów - kurs jest fajny.


No i tak będzie trzeba zrobić, teraz mi się kończy 5 letni okres - czas odnowić :)

Pozdrawiam
Piotrek

_________________
Szkoła Żeglarstwa MORKA
Czartery, szkolenia, wydawnictwa dla żeglarzy
http://www.morka.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 53 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL