Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 24 cze 2025, o 16:26




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 83 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
Autor Wiadomość
PostNapisane: 17 wrz 2013, o 19:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 paź 2011, o 18:24
Posty: 3405
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 256
Otrzymał podziękowań: 1141
Uprawnienia żeglarskie: galernik
Kurczak napisał(a):
Sajmon, tak całkiem bez złośliwości.... Po jaką cholerę Tobie taka wiedza ?
Chcesz się załapać ?

Kurczaku - to jest kwestia czystej ciekawości, i obserwacji które budują doswiadczenie. Wszelkie kwestie techniczne podnoszenia CC są bardzo szeroko opisywane. Była relacja, wcześniej komputerowe symulacje. Skala przedsiewzięcia robi wrażenie. no ale nie śledzę wszystkich informacji. Forum często może być grupową wiedzą - łatwiej, szybciej dostępną niż wiedza po szperaniu w necie googlowaniu przeskakiwaniu wątków. Informacje znajdowane w necie są przeważnie powierzchowne, ale zawsze gdzieś coś można wyłuskać. Nie bardzo wiem czemu taka furię wywołuje poruszenie kwestii finansowych. Jestem ciekawy finasowych aspektów podnoszenia CC bo to wydaje mi sie ciekawe - kto to finansował, kto decydował o technologii podnoszenia. Jaka jest struktura wydatków z puli 600 milionów euro. Kolejną sprawą która mnie ciekawi a którą przeoczyłem - Kto dowodzi akcją, kto koordynuje. Kto i kiedy zbudował "sztuczne dno". Kto wymyślił opracował taką metodę czy były inne konkurencyjne pomysły. Ile kosztowały?
Jest wiele interesujących rzeczy - zacząłem od finansowych i zamiast odpowiedzi podpowiedzitypu "nie mam pojęcia" "x=projekt y=materiały z=robocizna" otrzymałem jak zwykle psychoanalizę i rozkład logiczny moich zdań wyrazów, tego co pomyślałem i co powinienem pomyśleć
No więc ktoś wie, kto płaci rachunki, wynajmuje specjalistów???
Ktoś wie jaka jest struktura wydatków?
Czy były jakieś inne propozycje akcji podnoszenia?

_________________
Tomek Sosin - +48 724 334 721
... jakby było lepiej - to by sie nie dało wytrzymać!


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 wrz 2013, o 22:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14362
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1957
Otrzymał podziękowań: 2053
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
sajmon napisał(a):
Kurczak napisał(a):
Sajmon, tak całkiem bez złośliwości.... Po jaką cholerę Tobie taka wiedza ?
Chcesz się załapać ?

Kurczaku - to jest kwestia czystej ciekawości, i obserwacji które budują doswiadczenie.


i vice versa :D

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 wrz 2013, o 22:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
sajmon napisał(a):
No więc ktoś wie, kto płaci rachunki, wynajmuje specjalistów???
Ktoś wie jaka jest struktura wydatków?
Czy były jakieś inne propozycje akcji podnoszenia?


Nie wiem co kto wie... ale wiem, że sporo wiedzieć może każdy użytkownik goglarki.
I mam kolejny raz wrażenie, że Tobie "sajmon" niezupełnie zależy na tym akurat, by wiedzieć...

Ponieważ jednak zaspakajanie czystej ciekawości i obserwacji, które budują doświadczenie nie u każdego jest tylko czczą deklaracją:

1. Płaci "Costa Crociere S.p.A", która jest armatorem statku. Oczywiście nie samodzielnie.
Ta firma (handlowo występująca pod nazwą "Costa Cruises"), jest jedną z jedenastu dużych firm zajmujących się morskimi wycieczkowcami (łącznie ca 100 statków, kilka w budowie, w tej chwili ca. 180tys. miejsc pasażerskich...), które są zależne finansowo od "Carnival Corporation & plc." Tym samym "Carnival" też płaci.

2. Płacą ubezpieczyciele. Statek tkwiący na skałach Giglio był ubezpieczony "Hull & Machinery" (AFAIR na 405 mln €) przez konsorcjum obejmujące Generali, XS i RSA. Jak jednak sądzę, morscy ubezpieczyciele mienia zadeklarują "total loss" i potem sam koszt wydobycia wraku ich nie za bardzo interesuje.
W tym przypadku bardziej istotne jest ubezpieczenie "Third party Liability". W ustaleniu sposobu finansowania i w wyborze sposobu usunięcia wraku brali zatem udział przedstawiciele klubów P&I, które powstały właśnie dla rozwiązywania problemów finansowych związanych z ubezpieczeniem odpowiedzialności cywilnej armatorów (i zajmują się tym jakoś tak od połowy XIX wieku...). Tu akurat trafiło na "The London P&I" oraz "The Standard Club". Przedstawiciele tych klubów P&I niekoniecznie działali przy tym sami, bo przecież kluby P&I też się wzajemnie reasekurują (te akurat w "International Group of P&I Clubs"). Poza tym przy likwidacji skomplikowanych szkód zatrudnia się firmy consultingowe.

3. "Strukturę wydatków" znają ci, co płacą - patrz p.1 oraz p.2. Znają ją także menadżerowie firm, które wygrały konkurs na podniesienie wraku oraz przedstawiciele rządu Włoch. Doświadczenie uczy, że ci co płacą i ci co wykonują prace na pewno nie umówili się na jakąś zamkniętą sumę...

4. Jak sądzę, pytanie "czy były jakieś inne propozycje?" jest dziś mało istotne. Ci bowiem, którzy płacą, wybrali wspólną propozycję "Micoperi" i "Titan Salvage" - a nie inną. Coś jak z programem "Apollo" - było pewnie kilka planów lądowania człowieka na Księżycu, ale realizacji doczekał się jeden...
Niemniej, specjalnie dla zaspokojenia ciekawości "sajmona" - tak, inne propozycje były. Jakie konkretnie - nie wiem, ale w 1.3 sekundy Google odpowiedział mi, że do negocjacji w sprawie metody i kosztu wydobycia wraka "Costa Concordia" zaproszono dziesięć firm - Donjon Marine, Fukada Salvage & Marine Works, Mammoet Salvage, Nippon Salvage, Resolve Marine, Smit, Svitzer, T&T Marine, Titan, and Tito Neri. Jak kto na prawdę lubi poszukiwać propozycji, które nie zostały zrealizowane, to ma już czym dalej googlać...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...



Za ten post autor Jaromir otrzymał podziękowania - 5: Były user, Kurczak, Moris29, Sajmon, Walen
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 wrz 2013, o 23:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10918
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1334
Otrzymał podziękowań: 2618
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
pierdupierdu napisał(a):
I mam kolejny raz wrażenie, że Tobie "sajmon" niezupełnie zależy na tym akurat, by wiedzieć...

Niemozliwe...
Pieprzysz znowu, Jaromirze. ;)
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 wrz 2013, o 04:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 18:19
Posty: 2986
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 422
Otrzymał podziękowań: 1060
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
pierdupierdu napisał(a):
I mam kolejny raz wrażenie, że Tobie "sajmon" niezupełnie zależy na tym akurat, by wiedzieć...


Ech... myśliwy, ty tu nie przychodzisz na polowanie... :rotfl: :rotfl: :rotfl:

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 wrz 2013, o 08:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 paź 2011, o 18:24
Posty: 3405
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 256
Otrzymał podziękowań: 1141
Uprawnienia żeglarskie: galernik
No i po raz drugi dostaję konkretną informację od Jaromira! Dzięki wielkie. Warto było poczekać cierpliwie. A z googlami to ja juz sie nie zaprzyjaźnię prawdopodobnie. Trafiam tam przewaźnie na powierzchowne liźnnnnnnnnniecie tematu, "podejrzane" źródła. Dzięki raz jeszcze że chciało Ci się wycisnąć esencję!

_________________
Tomek Sosin - +48 724 334 721
... jakby było lepiej - to by sie nie dało wytrzymać!


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 wrz 2013, o 14:07 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
Ech, a może tak skomentujecie stan statku widoczny na zdjęciach, np. tu
Obrazek
Pod ciężarem konstrukcji statku i wody prawa ściana nadbudówki została dosłownie _rozsmarowana_jak_masło_ w tych miejscach, w których opierała się na skalistym dnie, i posunięta o jedno piętro w górę!


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 wrz 2013, o 14:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13982
Podziękował : 10541
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Ale by było prostowania :lol: ,
gdyby nasi tam byli :rotfl:
MJS

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 wrz 2013, o 19:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17561
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2348
Otrzymał podziękowań: 3695
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Marian Strzelecki napisał(a):
Ale by było prostowania :lol: ,
gdyby nasi tam byli :rotfl:

Hmmm... nasi powiadasz? :-)


Załączniki:
Komentarz: Faktoid nr. 140
ccon.jpg
ccon.jpg [ 34.47 KiB | Przeglądane 4812 razy ]

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 wrz 2013, o 10:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
_jp_ napisał(a):
może tak skomentujecie stan statku widoczny na zdjęciach

A co tu komentować?
Tysiące ton opierało się tam o skały przez kilkanaście miesięcy i to na ruchomych wodach (fala, prąd, może pływy - nie sprawdzam). Ta konstrukcja jest projektowana na inne obciążenia (aż się nasuwa analogia ale nie wpędzę nas w politykę).
Za to obrazek ten pomaga zrozumieć decyzję o złomowaniu..

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 wrz 2013, o 14:35 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
Raczej nie jest to skutek tych "ruchomych wód", CC po prostu pod ciężarem swoim i nalanej do wnętrza wody powoli zsuwała się w dół po opadającej półce skalnej. W chwili zatonięcia prawa burta nie była całkiem zanurzona, a teraz widać, że po pewnym czasie CC leżała już całym bokiem (burta kadłuba + ściana nadbudówki) na dnie. Na zdjęciu widać mniej więcej _połowę_ ścian nadbudówki, dolna część nadbudówki z pokładem szalupowym pozostaje pod wodą, pewnie również zniszczona.
Możemy pospekulować, czy gdyby w tym miejscu dno było piaszczyste deformacja elementów konstrukcyjnych byłaby mniejsza?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 wrz 2013, o 20:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13982
Podziękował : 10541
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Jak by było piaszczyste;
to Wielki Schettino wpłynął by pełnym gazem na mielochę i nawet by nie zadrapał :rotfl:

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 wrz 2013, o 20:51 

Dołączył(a): 21 lut 2011, o 22:52
Posty: 490
Podziękował : 41
Otrzymał podziękowań: 67
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Wracając do postawionego dużo wcześniej pytania, dlaczego wybrano najdroższą ofertę, to pewnie z uwagi na doświadczenie i najmniejsze ryzyko nieudanej akcji. Co rzadko bierze się pod uwagę w przetargach w innych częściach Europy.
A jako ciekawostkę wrzucam zdjęcie z materiału Wojciecha numerowanego, co robiła tam Guardia Finanza? Czyżby jednak w sugestiach o wyciekach z boku było coś na rzeczy? :lol:


Załączniki:
Guardia Finanza.jpg
Guardia Finanza.jpg [ 203.84 KiB | Przeglądane 4509 razy ]

_________________
Maciej Stachowicz
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 wrz 2013, o 21:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13982
Podziękował : 10541
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Oczywiście, że jakieś "wycieki" musiały być...
wyobrażasz sobie inaczej?
Nawet pozwolono już na kontrolowane otwarcie sejfów, aby więcej nie wyciekło :rotfl:

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 wrz 2013, o 21:59 

Dołączył(a): 21 lut 2011, o 22:52
Posty: 490
Podziękował : 41
Otrzymał podziękowań: 67
Uprawnienia żeglarskie: sternik
I Guardia od razu VATcik i PITcik :lol:

_________________
Maciej Stachowicz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 wrz 2013, o 07:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
_jp_ napisał(a):
Możemy pospekulować, czy gdyby w tym miejscu dno było piaszczyste deformacja elementów konstrukcyjnych byłaby mniejsza?


Oczywiście, że to tylko spekulacje. Dno piaszczyste byłoby pewnie bardziej "płaskie", wrak opierałby się bardziej równomiernie. mógłby się mniej odkształcić albo dużo mniej albo odkształcić się na dużo większym obszarze. Ale to takie spekulacje, które nic nie wnoszą.

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 wrz 2013, o 21:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
No, nareszcie wiemy, kto zawinił :D
http://www.motorboatsmonthly.co.uk/news ... ys-captain

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 wrz 2013, o 21:56 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
To trzeba będzie zmienić nieco przysłowie, na
Capitano zawinił, sternika powiesili :-(


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 wrz 2013, o 09:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
Znalazłem takie cóś. Kapitalne jest zdjęcie z piorunami na horyzoncie.
http://gcaptain.com/the-costa-concordia ... -pictures/

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 paź 2013, o 11:38 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
http://www.portalmorski.pl/info/wydarzenia/35604-znaleziono-szczatki-we-wraku-costa-concordii
"Nurkowie przeszukujący wrak Costa Concordii poinformowali o odnalezieniu ludzkich szczątków.

Od momentu katastrofy wycieczkowca dwie osoby są uważane za zaginione. Testy DNA potwierdzą, czy szczątki odnalezione we wraku należą do osób, których ciał do tej pory nie odnaleziono.

Nurkowie natrafili na fragmenty ludzkich szczątków w centralnej części wraku spoczywającej pod wodą. Wedle relacji świadków było to miejsce, w którym ofiary były widziane po raz ostatni.
Rzecznik prasowy obrony cywilnej poinformował,że z ciał pozostały jedynie kości.

Szef obrony cywilnej Franco Gabrielli powiedział reporterom,że odnalezienie po 20 miesiącach jakichkolwiek szczątków ofiar wewnątrz konstrukcji statku to niemalże cud. Powiedział również, że istnieje duże prawdopodobieństwo zgodności testów szczątków z DNA osób zaginionych.
"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 lut 2014, o 23:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13982
Podziękował : 10541
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
stan na styczeń:


_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 maja 2014, o 11:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
W lipcu przeholowanie Costy do stoczni złomowej:
http://gcaptain.com/date-set-for-costa- ... ain.com%29

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 maja 2014, o 11:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2009, o 10:59
Posty: 3196
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował : 461
Otrzymał podziękowań: 482
Uprawnienia żeglarskie: kapitan jachtowy
Zbieraj napisał(a):
W lipcu przeholowanie Costy do stoczni złomowej


no to wreszcie jest szansa, że wyroby firmy Gillette potanieją :rotfl:

_________________
“We are all travellers on the earth. We come...we see...we go...”


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 83 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL