Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 28 mar 2024, o 21:39




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 719 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22 ... 24  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 22 sty 2017, o 23:04 
*** Ban ***
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 mar 2015, o 23:16
Posty: 1403
Podziękował : 464
Otrzymał podziękowań: 271
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
noone napisał(a):
cine napisał(a):
Zostało wymienionych kilka wręg i całe poszycie poniżej linii wodnej + sporo innych detali w okolicy rufy.
Całość - kilkadziesiąt tysięcy pln

Porównujesz nieporównywalne, ale zgadzam się, że nie warto za wcześnie żegnać się ze Zjawą.

Całkowicie porównywalne.
Jeżeli u mnie to kosztowało kilkadziesiąt tysięcy to niech w przypadku Zjawy kosztuje 10x, a nawet 15x tyle.
W co wątpię.
To jeszcze bardzo daleka droga do milionów.
Chyba, że komuś będzie zależało na wyższych kosztach.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 sty 2017, o 23:04 

Dołączył(a): 3 wrz 2007, o 18:09
Posty: 151
Lokalizacja: Salinko
Podziękował : 14
Otrzymał podziękowań: 69
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
cine ubiegł mnie w wątpliwościach. Od godziny oglądam zdjęcia i również podziwiam pewność sądów wysnutych na ich podstawie. Nie twierdzę, że Zjawa jest warta remontu. Ale nie rozumiem na jakiej podstawie już wiadomo co wymieniać, a czego nie.

Z innej beczki - zwróćcie uwagę na zastosowane łączniki. Jeszcze kilka sezonów i rdza zjadłaby je doszczętnie. Czarne plamy na plankach również pochodzą od korodujących wkrętów/gwoździ.

_________________
Szkutnictwo tradycyjne - projekty, usługi, materiały



Za ten post autor PioBia otrzymał podziękowanie od: jedrek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 sty 2017, o 23:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 kwi 2013, o 19:38
Posty: 111
Lokalizacja: Legolandia.
Podziękował : 32
Otrzymał podziękowań: 174
Uprawnienia żeglarskie: j. st. m.
cine napisał(a):
W sumie wszystko zależy w jakim stanie jest to czego nie widać, czyli wręgi i stępka. Całość nie została w jakiś szczególny sposób pokrzywiona.


Wręgi są w koszmarnym stanie. Nie zrobiłem zdjęcia, ale akurat nagrałem telefonem, to zrobię później screenshota.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

EDIT: W takim stanie były te wręgi, które były widoczne na wierzchu.

Obrazek

Dla tych, którym dalej niewiele to mówi - ta wręga na zdjęciu jest zaledwie połowy swojej normalnej głębokości. Reszta została zdarta.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 sty 2017, o 00:06 
*** Ban ***
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 mar 2015, o 23:16
Posty: 1403
Podziękował : 464
Otrzymał podziękowań: 271
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Młody Zbieraj napisał(a):
Dla tych, którym dalej niewiele to mówi - ta wręga na zdjęciu jest zaledwie połowy swojej normalnej głębokości. Reszta została zdarta.

To tylko świadczy o tym jak solidnie jest zbudowana Zjawa.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 sty 2017, o 00:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sty 2012, o 00:14
Posty: 708
Podziękował : 105
Otrzymał podziękowań: 193
Uprawnienia żeglarskie: Morski Trzymacz Rumpla
Cine remont robiłeś sam, czy robili to zawodowcy, czyli osoby, które poza tym, że się na tym znają to jeszcze się z tego utrzymują i płacą podatki. Jest temat związany z remontem Magnoli, ca. 700 tys. zł. Ze swoich źródeł wiem ile kosztuje remont jachtu typu Opal, ca. 1,5 mln zł. Koszt rzucony przez Corsa może się wiązać z jego wyceną, ale jak się ma taką renomę to można rzucać takie kwoty. Napewno ewentualny koszt remontu Zjawy, jeżeli byłby wykonywany w warunkach stoczniowych liczony byłby w milionach PLN.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 sty 2017, o 07:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 13995
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2006
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Od lat na Gocławiu stoi "trzeci bliźniak" Roztocza i Daru Szczecina i nie ma chętnych na zainwestowanie kasy w dokończenie remontu i przywrócenie do eksploatacji...
A zdaje się być w lepszym stanie...

Kwestia czy armatora stać na remont ?

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 sty 2017, o 07:51 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10463
Podziękował : 1300
Otrzymał podziękowań: 4172
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Dywagujecie nad wlasnoscia prywatna tak jakby od tego cokolwiek zalezalo.

Wg mnie rachunek jest prosty i zna/pozn go armator. Zweryfikuje z wlasnymi mozliwosciami i planami i podejmie odpowiednia dla siebie decyzje. Ja bym w zyciu takiej kasy w taki jacht nie pakowal.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 sty 2017, o 07:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lis 2015, o 20:00
Posty: 496
Lokalizacja: Trójmiasto
Podziękował : 141
Otrzymał podziękowań: 105
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Eeee hmm, przecież ta jednostka była ubezpieczona i kasa pójdzie z ubezpieczenia?
Czy ubezpieczenie było tylko na ratowanie, a na doprowadzenie do stanu przed wypadkiem nie i coś mi umknęło?

_________________
Zapal fajkę z wrzośca – na świecie jest tylko wiatr i dym.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 sty 2017, o 08:02 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10463
Podziękował : 1300
Otrzymał podziękowań: 4172
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
redgrist napisał(a):
Eeee hmm, przecież ta jednostka była ubezpieczona i kasa pójdzie z ubezpieczenia?
Czy ubezpieczenie było tylko na ratowanie, a na doprowadzenie do stanu przed wypadkiem nie i coś mi umknęło?


Umknal Ci jeden szczegol: to jak zostanie wykorzystane ewentualne odszkodowanie jest suwerenna decyzcja ubezpieczonego. Pomijajac sam fakt mozliwosci uznania szkody za calkowita i ewentualnej decyzji zabrania wraku przez TU.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 sty 2017, o 12:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12933
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2903
Otrzymał podziękowań: 2579
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
cine napisał(a):
Wymiana poszycia całego kadłuba
Wystarczy wymienić poszycie na jednej burcie poniżej linii wodnej - czyli ok. 1/4.

Wręg Zjawa ma kilkadziesiąt. Wszystkie są wykonane z kilku elementów. Wstępne oględziny po wydobyciu wykazały konieczność wymiany ok. 10 i to (znowu) na jednej burcie.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664



Za ten post autor Stara Zientara otrzymał podziękowania - 2: cine, PilotR
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 sty 2017, o 12:32 
*** Ban ***
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 mar 2015, o 23:16
Posty: 1403
Podziękował : 464
Otrzymał podziękowań: 271
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
plitkin napisał(a):
Pomijajac sam fakt mozliwosci uznania szkody za calkowita i ewentualnej decyzji zabrania wraku przez TU.

A na cholerę TU wrak statku, którego składowanie będzie kosztowało kilka pensji ładnej sekretarki miesięcznie? :rotfl:
4 razy miałem szkodę całkowitą samochodu (za każdym razem z powodu niskiej wartości onego w stosunku do wartości odtworzeniowej).
3x to były samochody w leasingu a raz prywatny.
Nigdy TU nie zabrało pozostałości.
Z tym, że zawsze mnie pytali czy chcę całość odszkodowania i zabierają czy jakieś 90% i złom jest mój.
Nawet za każdym razem oddawali dowód rejestracyjny beż żadnej adnotacji o skasowaniu.
Tak samo było z zalaną maszyną za kilkadziesiąt tyś. Nie chcieli jej ale miałem wybór.
Tak samo najpewniej będzie z jachtem.

P.S. Taka rada dla tych co nie wiedzą.
W przypadku poważniejszego wypadku za żadne skarby nie wolno oddać Policji dowodu rejestracyjnego. Bo wtedy trafi do Wydziału Komunikacji i może być po ptokach. Kasacja dowodu.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 sty 2017, o 12:43 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10463
Podziękował : 1300
Otrzymał podziękowań: 4172
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
cine napisał(a):
P.S. Taka rada dla tych co nie wiedzą.
W przypadku poważniejszego wypadku za żadne skarby nie wolno oddać Policji dowodu rejestracyjnego. Bo wtedy trafi do Wydziału Komunikacji i może być po ptokach. Kasacja dowodu.


Policji to w ogóle papierów nie wolno dawać. Zwłaszcza prawa jazdy, jeżeli jest ryzyko zabrania.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 sty 2017, o 12:49 
*** Ban ***
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 mar 2015, o 23:16
Posty: 1403
Podziękował : 464
Otrzymał podziękowań: 271
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
plitkin napisał(a):
cine napisał(a):
P.S. Taka rada dla tych co nie wiedzą.
W przypadku poważniejszego wypadku za żadne skarby nie wolno oddać Policji dowodu rejestracyjnego. Bo wtedy trafi do Wydziału Komunikacji i może być po ptokach. Kasacja dowodu.


Policji to w ogóle papierów nie wolno dawać. Zwłaszcza prawa jazdy, jeżeli jest ryzyko zabrania.

I tak zrobił kolega, kiedy go zatrzymali na rowerze po kilku piwach.
"Mam w domu"
Kiedy przyszło wezwanie z Wydziału Komunikacji poszedł i powiedział, że zatrzymała Policja i on nie ma a był tak pijany że nie pamięta czy mu dali jakieś pokwitowanie.
Sprawa się rozmyła a on dalej jeździł z prawkiem a był handlowcem więc musiał jeździć.
Teraz to by chyba nie przeszło bo każda kontrola to od razu komputer ale kiedyś były normalniejsze czasy.
W każdym razie jeździł ostrożnie i żadnej kontroli nie miał w tym czasie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 sty 2017, o 13:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Młody Zbieraj napisał(a):
Poszycie, wręgi, kil, w zasadzie wszystko w stanie, który nadaje się tylko do wyrzucenia.

"Poszycie, wręgi" - mówisz, że trzeba wyrzucać również nienaruszone poszycie i wręgi z całej prawej burty? "Kil" - też chciałbyś wyrzucać?
"W zasadzie wszystko" - czyli wymieniony dwa lata temu pokład - też "w stanie do wyrzucenia", tak strasznie ucierpiał? Maszty, olinowanie, osprzęt pokładowy, żagle - też "tylko do wyrzucenia"? Heh...
Młody Zbieraj napisał(a):
wymiana całego kadłuba to nic innego, jak budowa jachtu od nowa.

Konieczność wymiany kilkunastu, może nawet połowy wręg jednej burty i naprawa zniszczonych planek z jednej burty - to "wymiana całego kadłuba"? Oraz "nic innego, jak budowa jachtu od nowa"?
Serio?

cors napisał(a):
Próchno w najczystszej postaci. Konieczna rewitalizacja jak Zaruskiego. Koszt ok. 6,5 mln PLN + VAT, baz transportu do Polski.

I stwierdzasz ową "najczystszą postać" oraz dokonujesz wyceny naprawy na podstawie zdjęć?
I porównujesz wyremontowaną 2 lata temu Zjawę z Zaruskim, który przed odbudową najpierw gnił opuszczony w Jastarni (2-3 lata?...w tym pewien czas na dnie...) a potem rozsychał się przez kolejne 4 lata, porzucony w stoczni we Władziewie? Z Zaruskim, co swój ostatni prawdziwy remont przeszedł kilkadziesiąt lat przed odbudową?
Jakże to profesjonalnie zabrzmiało...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...



Za ten post autor Jaromir otrzymał podziękowania - 3: cine, redgrist, Stara Zientara
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 sty 2017, o 13:36 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8807
Podziękował : 3978
Otrzymał podziękowań: 1915
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Kurczak napisał(a):
Od lat na Gocławiu stoi "trzeci bliźniak" Roztocza i Daru Szczecina i nie ma chętnych na zainwestowanie kasy w dokończenie remontu i przywrócenie do eksploatacji...
A zdaje się być w lepszym stanie...

Kwestia czy armatora stać na remont ?


Skad to wiesz ? Wiesz Kto jest wlascicielem i czy chce sie jachtu pozbyc ?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 sty 2017, o 15:00 
*** Ban ***
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 mar 2015, o 23:16
Posty: 1403
Podziękował : 464
Otrzymał podziękowań: 271
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
M@rek napisał(a):
Kurczak napisał(a):
Od lat na Gocławiu stoi "trzeci bliźniak" Roztocza i Daru Szczecina i nie ma chętnych na zainwestowanie kasy w dokończenie remontu i przywrócenie do eksploatacji...
A zdaje się być w lepszym stanie...

Kwestia czy armatora stać na remont ?


Skad to wiesz ? Wiesz Kto jest wlascicielem i czy chce sie jachtu pozbyc ?

Tu coś bylo ale też nie wiadomo kto za "Teligą" stoi.
viewtopic.php?f=30&t=6944&start=570&p=79914&view=show#p79914


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 sty 2017, o 15:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 13995
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2006
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Wiem kto jest właścicielem.
Właściciel niedawno zlecił wycenę Teligi.
Czy będzie go sprzedawał ? Raczej tak. Bo na dokończenie remontu potrzeba okrągłej sumy a to firma jest państwowa...

Gdyby mnie było stać - to bym go kupił. Wszak tylko trzy takie są na tym padole :)

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 sty 2017, o 16:51 
*** Ban ***
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 mar 2015, o 23:16
Posty: 1403
Podziękował : 464
Otrzymał podziękowań: 271
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Kurczak napisał(a):
Wiem kto jest właścicielem.
Właściciel niedawno zlecił wycenę Teligi.
Czy będzie go sprzedawał ? Raczej tak. Bo na dokończenie remontu potrzeba okrągłej sumy a to firma jest państwowa...
Gdyby mnie było stać - to bym go kupił. Wszak tylko trzy takie są na tym padole :)

To trzymaj rękę na pulsie. Nie mówię, że kupię ale podumać zawsze warto.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 sty 2017, o 16:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 13995
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2006
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Tak trzymam :)

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 sty 2017, o 20:50 

Dołączył(a): 17 lis 2014, o 20:08
Posty: 1419
Podziękował : 516
Otrzymał podziękowań: 643
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Jaromir napisał(a):
Jakże to profesjonalnie zabrzmiało...

No.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 sty 2017, o 22:03 

Dołączył(a): 11 lip 2013, o 12:43
Posty: 8
Podziękował : 2
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: kapitan
Młody Zbieraj napisał:
".. Prędzej bym przeniósł detale (drewniana deska z napisem "Zjawa IV" czy inne) na nowy jacht. Jacht, który będzie mniej kosztochłonny, łatwiejszy w utrzymaniu, zoptymalizowany (w tym może nieco pod niepełnosprawnych, ale ta sprawa zostaje do dyskusji), etc ... "
W zaistniałej sytuacji, gdyby ktoś coś chciał działać w temacie kulawych (tzn. niepełnosprawnych), to chętnie pomogę.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 sty 2017, o 09:20 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2425
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 442
Uprawnienia żeglarskie: różne
Jaromir napisał(a):
Młody Zbieraj napisał(a):
wymiana całego kadłuba to nic innego, jak budowa jachtu od nowa.
Konieczność wymiany kilkunastu, może nawet połowy wręg jednej burty i naprawa zniszczonych planek z jednej burty - to "wymiana całego kadłuba"? Oraz "nic innego, jak budowa jachtu od nowa"?
Serio?

Biorąc pod uwagę, że wymiana "nawet połowy wręg jednej burty i naprawa planek z jednej burty" powodowałaby konieczność rozebrania tejże burty do szkieletu i w związku z tym także zabudowy wewnętrznej, to Młody Zbieraj dużo chyba nie przesadził. Pierwsze relacje głosiły, że zabudowa wewnątrz w dużym stopniu też wymaga wymiany. A jaki jest stan silnika, agregatu, pomp, GTR-ki (i ogólnie - instalacji elektrycznych) po kilkudniowym zalaniu?
O ile część materiałów i wyposażenia dałoby się powtórnie wykorzystać, to koszty robocizny mogą być jak przy budowie nowego albo i wyższe - bo dochodzi rozbieranie, czyszczenie itd.?

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

redgrist napisał(a):
Eeee hmm, przecież ta jednostka była ubezpieczona i kasa pójdzie z ubezpieczenia?
Czy ubezpieczenie było tylko na ratowanie, a na doprowadzenie do stanu przed wypadkiem nie i coś mi umknęło?
A na jaką kwotę była Zjawa ubezpieczona? Starczy na pokrycie i kosztów wydobycia i kosztów remontu? - chyba nie bardzo :-(


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 sty 2017, o 09:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
_jp_ napisał(a):
Starczy na pokrycie kosztów (...) remontu? -



Szczególnie , że coraz bardziej wygląda na to, iż ów "remont" będzie de facto odbudową jachtu od podstaw.
Nasz Kolega z Klubu Adam - jest tu na forum - odbudowywał w Norwegii podobnej wielkości jednostkę od podobnie fatalnego stanu.
Zajęło mu to osiem lat a o kosztach nawet nie wspominam.
Odbudowa Zjawy to będzie rodzaj hobby inwestora bo o pokryciu kosztów przez ubezpieczenie to w tym przypadku raczej należy zapomnieć gdyż będzie to pewnie jakiś znikomy tylko % całości kosztów tejże odbudowy.
W przypadku ubezpieczenia samochodu nazywa się to strata całkowita :-(

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 sty 2017, o 10:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
bury_kocur napisał(a):
Nasz Kolega z Klubu Adam - jest tu na forum - odbudowywał w Norwegii podobnej wielkości jednostkę od podobnie fatalnego stanu.
Zajęło mu to osiem lat a o kosztach nawet nie wspominam.

a. Kocurku - bardzo, bardzo nieuważnie słuchałeś Adama.
No chyba, że twierdzisz że Zjawa jest obecnie wrakiem kutra rybackiego, że ma skrajniki zalane betonem, że górne części jej wręg nie są związane z dolnymi i że jej dwa lata temu wymieniony pokład trzyma się obecnie tylko dzięki podporom opartym o przerdzewiałe denniki...
Czy taki właśnie "podobnie fatalny stan" - stwierdziłeś może... na podstawie zdjęć? Hmmm, a nie zapomniałeś czasem zdiagnozować na podstawie zdjęć "próchna w najczystszej postaci"? :roll:
Cóż... bez wątpienia natomiast zapomniałeś wspomnieć, że ze wspomnianych ośmiu lat niemal połowę zajęły Adamowi kolejne przebudowy, związane z kolejnymi kaprysami właściciela, który najpierw chciał tylko wędkować, potem chciał wozić i nocować czarterowiczów, by na koniec zawinszować sobie cacuszko do prywatnego użytku.... I że zapomniałeś wspomnieć, że wszystkie te kolejne przebudowy były prowadzone z doskoku, po kilka miesięcy w roku, siłami jednej-dwu osób...

b. BTW - Adam tu, na tym forum? Pewien jesteś?

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 sty 2017, o 11:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 paź 2011, o 08:20
Posty: 4768
Lokalizacja: Miasto Cudów nad Kamienną
Podziękował : 1364
Otrzymał podziękowań: 1256
Uprawnienia żeglarskie: sternik mieliźniany
Rozprawiacie o czymś na co wpływu nie macie. Będzie miał armator pieniądze i chęć to wyremontuje, a jak nie to nie. Po co na darmo bić pianę? Bez sęsu. :roll:

_________________
"Bałtyk nocą skłania do przemyśleń.Ciemno i tylko woda dookoła.Czasem jakieś światełko w oddali, które szybko znika.Szum wiatru w olinowaniu i bulgot wody od dzioba jachtu." cytat z drugiego tomu " Przygód na Morzu"



Za ten post autor Micubiszi otrzymał podziękowania - 3: Jaromir, PilotR, waliant
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 sty 2017, o 11:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2009, o 10:59
Posty: 3164
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował : 449
Otrzymał podziękowań: 478
Uprawnienia żeglarskie: kapitan jachtowy
Micubiszi napisał(a):
Bez sęsu

faktycznie bez "ę"

_________________
“We are all travellers on the earth. We come...we see...we go...”


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 sty 2017, o 00:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Micubiszi napisał(a):
Rozprawiacie o czymś na co wpływu nie macie. Będzie miał armator pieniądze i chęć to wyremontuje, a jak nie to nie. Po co na darmo bić pianę?


Bo nie masz wrażenia, że najfajniej jest deliberować nad finansami osób trzecich :rotfl:

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Jaromir napisał(a):
chyba, że twierdzisz że Zjawa jest obecnie wrakiem


A nie masz wrażenia Jarku, że jest to naprawdę WRAK ?
Wprawdzie nie kutra rybackiego ale jednak WRAK.
Ze zdjęć raczej to widać ale .... w sumie to prywatnie nie mój interes ...
Życzę armatorowi dużo szczęścia...

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 sty 2017, o 06:29 

Dołączył(a): 4 sty 2015, o 10:43
Posty: 1084
Podziękował : 402
Otrzymał podziękowań: 387
Uprawnienia żeglarskie:
bury_kocur napisał(a):
Micubiszi napisał(a):
Rozprawiacie o czymś na co wpływu nie macie. Będzie miał armator pieniądze i chęć to wyremontuje, a jak nie to nie. Po co na darmo bić pianę?


Bo nie masz wrażenia, że najfajniej jest deliberować nad finansami osób trzecich :rotfl:
Życzę armatorowi dużo szczęścia...


Wrak czy nie wrak, bo nówka to raczej nie jest, ale zdjęcia Młodego Zbieraja są fantastyczne , mają nastrój i robią wrażenie.

Młody Zbieraju, tak trzymać :D
________________________________

Pozdrawiam
tomasz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 sty 2017, o 08:03 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9897
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
bury_kocur napisał(a):
A nie masz wrażenia Jarku, że jest to naprawdę WRAK ?


bury_kocur napisał(a):
Bo nie masz wrażenia, że najfajniej jest deliberować nad finansami osób trzecich


Bo to widzisz jest tak . Jak masz wydać swoje pieniądze zarobione krwawicą to jest wrak
ale jak Adamowicz ma wydać pieniadze lub kto inny to jednostka warta odbudowy.

bury_kocur napisał(a):
w sumie to prywatnie nie mój interes ...
Życzę armatorowi dużo szczęścia...


bo to w końcu prywatny jacht. Też życzę jak najlepiej

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 sty 2017, o 08:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
piotr6 napisał(a):
Jak masz wydać swoje pieniądze zarobione krwawicą to jest wrak
ale jak Adamowicz ma wydać pieniadze lub kto inny to jednostka warta odbudowy.


Ależ Drogi Piotrze - ja nigdzie nie napisałem, że Zjawa nie jest warta odbudowy...
Podobnie jak Zaruski też był wart...
Niemniej stan zarówno jednego jak i drugiego jachtu każdy chyba w fazie sprzed odbudowy (oby ze Zjawą też się udało :) )określi jako wrak.
Co nie znaczy, że wrak nie jest wart odbudowy... :D - popatrz jak Zaruski pięknie sie obecnie prezentuje :)

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 719 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22 ... 24  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Marian Strzelecki i 166 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL