Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 30 cze 2025, o 19:40




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 216 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 10 cze 2015, o 20:20 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
waliant napisał(a):
ponieważ to fikcja, jestem przeciwko przeglądom także dla komercji (cokolwiek to znaczy).


a mnie się nie podoba,że fikcja, znaczy jak się znamy to dogadamy się.Wolałbym,czasami móc skorzystać z fachowca, oczywiście dobrowolnie. Co do komercji to mam mieszane uczucia

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 cze 2015, o 20:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12542
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1766
Otrzymał podziękowań: 4249
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Leszek napisał(a):
Czyli wiesz. Szkoda, że tak właśnie jest.


Przechodziłem takie przeglądy osobiście, jako opiekun jachtu w czasach dawnych. Także osobiście i jako świadek w czasach obecnych (dla jachtów z KB). Widziałem, słyszałem, rozmawiałem. Przezyłem w czasach dawnych szykany WOP-u, bosmanów wszelkich. Współcześnie miałem kilka róznych sytuacji z bosmanami, trochę odpraw SG.

Wszystko to mogę podsumować (i sytuacje i ludzi) bardzo, ale to bardzo niecenzuralnie. Pałam nienawiścią do tych ludzi, tamtych i tych czasów i takich pomysłów.
Tak, nienawiścią - to wszystko (z małymi wyjątkami) były kanalie, których celem było dopieprzyć i pokazać swoją waadzę. Albo spełniali gorliwie zalecenia władz zwierzchnich. A jeżeli trafiło się na bardziej rozsądnego człeka, to wtedy kosztowało...
I nie mówcie mi o tym, że można było spełnić wszystkie wymagania. MIMO TEGO można było mieć kłopoty.
Stąd moja nienawiść, bo to nam marnuje życie, które mamy tylko jedno (mówię tak ogólniej, nie tylko o żeglowaniu).

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

piotr6 napisał(a):
Wolałbym,czasami móc skorzystać z fachowca, oczywiście dobrowolnie


Przecież możesz.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl



Za ten post autor waliant otrzymał podziękowania - 2: M@rek, Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 cze 2015, o 20:32 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
waliant napisał(a):
Przecież możesz.


a znasz jakiegoś fachowca :D

a co do reszty, pełna zgoda

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 cze 2015, o 20:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12542
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1766
Otrzymał podziękowań: 4249
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
piotr6 napisał(a):
a znasz jakiegoś fachowca


Kilku bym znalazł, aż tak źle nie jest :)

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 cze 2015, o 20:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 cze 2012, o 17:20
Posty: 3173
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 700
Otrzymał podziękowań: 231
Uprawnienia żeglarskie: jsm
waliant napisał(a):
Wszystko to mogę podsumować (i sytuacje i ludzi) bardzo, ale to bardzo niecenzuralnie.
Czyli k...two. To jest przerażające. A gdzie jest w tym wszystkim bezpieczeństwo? Mają w d...ie. To podpisuje się aby to wszystko zlikwidować.

_________________
Pozdrawiam
Leszek Dmochowski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 cze 2015, o 22:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13161
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3096
Otrzymał podziękowań: 2696
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Spotkałem fachowca...

Przyjechał na jacht w Grecji inspektor z PRS. Fachowy, miły, po prostu normalny. :)

Normalny, bo on był od statków a nie od jachtów... najbliższy inspektor był bowiem w ekspozyturze PRS w Pireusie. :)

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664



Za ten post autor Stara Zientara otrzymał podziękowanie od: Były user
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 cze 2015, o 22:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12542
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1766
Otrzymał podziękowań: 4249
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
waliant napisał(a):
Sprawdzę dzisiaj w domu u źródeł.

Sprawdziłem w książce, to był "Swarożyc".

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 cze 2015, o 07:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Colonel napisał(a):
Teraz najciekawsze będzie znalezienie przyczyny. Wygląda, że to nie jest jakiś prostu zawór, kingston, czy dławica, bo by to pewnie znaleźli.

Mam takie skojarzenia sprzed lat:
1. "Tajfun" po wodowaniu wiosna tonie w Basenie Jachtowym, ratuje go "powieszenie" na zurawiku/nomie do czassu kiedy klepki nasiakną i doszczelnia sie. Rok? Jeszcze lata 50.
2. Nie pamietam jaki jacht, też klepkowy drewniak. Po poł roku postoju próbuje utonąc z powodu totalnego przecieku przez rozszczelnione klepki burty wystawionej przez te pół roku na słońce. Ratuje go zmiana halsu. Lata 70-te?

Inaczej: po kilkuletnim remoncie zawsze COŚ może wyleźć. Szczęście, że w wygodnym miejscu i dobrych warunkach.


Czyli to był "Swarożyc"

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 cze 2015, o 10:07 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Moniia napisał(a):
fakt bycia przesuszoną jest niewidoczny. Chyba, że rozszerzysz mocno przeglądy... Nie będę podpowiadała, jak.


w tym wypadku wystarczyło się przepłynąć i jacht sprawdzić to chyba jedyna podpowiedż jaka mi się nasuwa. Tak się robi zresztą z każdą łódka na początku sezonu począwszy od figla a kończąc..

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 cze 2015, o 10:40 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
Jeżeli rozszczelnienia planek kadłuba byłyby sporo powyżej linii wodnej a stan morza niski, to w takim próbnym rejsie mógłbyś nie obserwować przecieków. Zjawa stała przed rejsem w porcie i nie ciekła. Dopiero większe fale i przechył je ujawnił.
Może po prostu należy drewniane jachty... często myć, żeby ściekająca po burtach woda je nasączała? :D



Za ten post autor _jp_ otrzymał podziękowanie od: epi
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 cze 2015, o 10:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13161
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3096
Otrzymał podziękowań: 2696
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Taki próbny rejs się odbył z soboty na niedzielę 30-31 maja.

Może był za krótki...
a może trzeba było pociągiem :rotfl: :rotfl: :rotfl:

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 cze 2015, o 10:51 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
No to wszystko w porządku. Po prostu pech :D

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 cze 2015, o 13:45 

Dołączył(a): 30 cze 2012, o 21:18
Posty: 54
Podziękował : 64
Otrzymał podziękowań: 10
Uprawnienia żeglarskie: człowiek uczy się całe życie
Mam wrażenie, że czarterowanie takich jachtów w PL to proszenie się samemu o kłopoty. Toż to są pływające trupy! Czarterowałem kiedyś ze znajomymi opala, podobno świeżo po remoncie. Taki był świeży, że w dniu odbioru silnik nie miał zasilania. Przepadł dzień czarteru. Potem przy zaledwie 6b, poszło mocowanie talii przy bomie. W nocy, przy 0b siadła cała elektryka - nie mieliśmy świateł ani radia. Prawdziwy statek widmo (napedziliśmy tym stracha niejednemu kapitałowe ŻW, którzy nas omijali szerokim łukiem). W jednym porcie poszło cięgno steru przy wychodzeniu, w innym padła przekładnia biegów i straciliśmy napęd podczas manewrów. To wszystko w czasie tygodniowego rejsu!

A branie wody? Nawet szkoda wspominać. Dodatkowo wszędzie wilgoć i pleśń.

Rok później podobne przygody przytrafiły się znajomym czarterujacym trupa jakiejś Jotki, też niby świeżo po remoncie.

W obu przypadkach właścicielami były polskie jachtkluby. To jest po prostu zbrodnia, to co oni wyprawiają. Takie jachty powinno się złomować, a tych którzy próbują je wystawiać do czarteru wysłać na przymusowy pobyt w odosobnieniu.

Zjawy po "remoncie" nie widziałem, ale nie zdziwiłbym się gdyby sytuacja była tam podobna.



Za ten post autor SiliconMind otrzymał podziękowanie od: KC55
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 cze 2015, o 18:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Moniia napisał(a):
sam fakt bycia przesuszoną jest niewidoczny.

Chyba żartujesz... Przecież zauważyć szpary w poszyciu, zwłaszcza szpary takiej wielkości, że mogą by przyczyną zalewania wodą - potrafi chyba każdy, kto ma niezerowe pojęcie o drewnianych jachtach. I powinien to zauważyć każdy, komu zależy na rzetelnym sprawdzeniu własnej jednostki. Ale fakt - jak kto przyjmuje metodę działania trzech małpek i nie chce widzieć, to na pewno niczego nie zobaczy...
Obrazek


Dla jasności - piszę rzetelności w stosunku do "własnej jednostki" nie przypadkiem... Bo zrobić jakiegoś "inspektora" w bambuko, byle tylko odpisał papiery - to nie budzi we mnie emocji, ot banał.
Ale być właścicielem jachtu i samemu przed sobą udawać, że z rozeschniętym, cieknącym jak rzeszoto poszyciem pierwsza po trzech latach przerwy załoga "jakoś tam" da sobie radę - to jakby inna para kaloszy.

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...



Za ten post autor Jaromir otrzymał podziękowania - 4: Były user, KC55, Leszek, SiliconMind
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 cze 2015, o 10:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2013, o 14:47
Posty: 1328
Podziękował : 918
Otrzymał podziękowań: 237
Uprawnienia żeglarskie: jkżb
Jaromir napisał(a):
Chyba żartujesz... Przecież zauważyć szpary w poszyciu, zwłaszcza szpary takiej wielkości, że mogą by przyczyną zalewania wodą - potrafi chyba każdy, kto ma niezerowe pojęcie o drewnianych jachtach. I powinien to zauważyć każdy, komu zależy na rzetelnym sprawdzeniu własnej jednostki.

Konia z rzędem kto to zauważy gołym okiem. 30 lat przygotowywałem do sezonu i pływałem na drewnianych, z poszyciem plankowym jednostkach. Pierwsze przecieki zawsze się pojawiały po zrzuceniu jachtu na wodę a jak od razu postawiłeś maszt i wybrałeś olinowanie to bywało już całkiem niewesoło.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 cze 2015, o 12:48 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9032
Podziękował : 4114
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Stara Zientara napisał(a):
Spotkałem fachowca...

Przyjechał na jacht w Grecji inspektor z PRS. Fachowy, miły, po prostu normalny. :)

Normalny, bo on był od statków a nie od jachtów... najbliższy inspektor był bowiem w ekspozyturze PRS w Pireusie. :)


Widzisz Wojtku, warto sie zastanowic dlaczego PRS mial swojego przedstawiciela w Pireusie ? Dlaczego inspektorzy PRS jezdzili w delegacje do kanady, Urugwaju, Korei itd.itp.Komu i dlaczego to sie oplacalo.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 cze 2015, o 16:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13984
Podziękował : 10542
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
reed napisał(a):
Jaromir napisał(a):
Chyba żartujesz... Przecież zauważyć szpary w poszyciu, zwłaszcza szpary takiej wielkości, że mogą by przyczyną zalewania wodą - potrafi chyba każdy, kto ma niezerowe pojęcie o drewnianych jachtach. I powinien to zauważyć każdy, komu zależy na rzetelnym sprawdzeniu własnej jednostki.
reed napisał"
Konia z rzędem kto to zauważy gołym okiem. 30 lat przygotowywałem do sezonu i pływałem na drewnianych, z poszyciem plankowym jednostkach. Pierwsze przecieki zawsze się pojawiały po zrzuceniu jachtu na wodę a jak od razu postawiłeś maszt i wybrałeś olinowanie to bywało już całkiem niewesoło.


Jakoś nigdy nie miałem większych problemów z widzeniem takich szpar na rozeschniętej łódce o poszyciu słomkowym ( więc trudniejszym w rozsychaniu).
MJS

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 cze 2015, o 17:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
Załącznik:
Zjawa.JPG
Zjawa.JPG [ 29.7 KiB | Przeglądane 6724 razy ]
My tu gadu gadu, a Zjawa już pod Gdynią.

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 cze 2015, o 17:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
M@rek napisał(a):
dlaczego PRS mial swojego przedstawiciela w Pireusie ? Dlaczego inspektorzy PRS jezdzili w delegacje do kanady, Urugwaju, Kore

Dlatego bo w rejestrze i nadzorze miał kilkadziesiąt greckich statków. Dlatego bo przy polskich kosztach było to tańsze niż utrzymywanie pełnych placówek (choć w Pireusie była) albo wynajmowanie inspektorów innych towarzystw.

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 cze 2015, o 18:31 

Dołączył(a): 12 kwi 2014, o 09:40
Posty: 529
Podziękował : 17
Otrzymał podziękowań: 99
Uprawnienia żeglarskie: wszystkie
Zbieraj napisał(a):
My tu gadu gadu, a Zjawa już pod Gdynią.

Namakła i nie tonie?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 cze 2015, o 18:54 

Dołączył(a): 12 kwi 2014, o 09:40
Posty: 529
Podziękował : 17
Otrzymał podziękowań: 99
Uprawnienia żeglarskie: wszystkie
A a propos PRS.
PRS jest klasyfikatorem. Możemy z jego usług korzystać lub nie. Opracowuje i wydaje przepisy klasyfikacyjne z których, moim zdaniem, warto korzystać. Równorzędne klasyfikacje są prawie w każdym kraju Eurosojuza. A czy ktoś narzeka np na Lloid'a? Narzekamy na PRS pamiętając czasy "złotego wieku komuny" gdzie każdy kajak czy kamizelka musiała mieć atest. Dzisiaj każdy producent jachtów aby mieć certyfikacje, musi spełniać normy CE, czyli nie klasyfikacja a certyfikacja.
A KB? To przecież tylko sprawdzanie uprawnień załogi i wyposażenia na zgodność z obowiązującymi przepisami. A pamiętacie czasy kiedy inspekcja na KB jachtów w jakimś porcie była załatwiana jednym kompletem rakiet na kilkanaście jachtów?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 cze 2015, o 19:26 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
jaszra napisał(a):
A KB? To przecież tylko sprawdzanie uprawnień załogi i wyposażenia na zgodność z obowiązującymi przepisami.
O nie nie nie. Wymagania odnośnie składu i kwalifikacji załogi jachtu wpisane do KB to radosna twórczość urzędników UM-ów, bez podstawy prawnej :evil:

Cytuj:
A pamiętacie czasy kiedy inspekcja na KB jachtów w jakimś porcie była załatwiana jednym kompletem rakiet na kilkanaście jachtów?
A teraz jest inaczej? Naklejają urzędowe banderolki na te sprawdzane rakiety, czy co?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 cze 2015, o 19:40 

Dołączył(a): 12 kwi 2014, o 09:40
Posty: 529
Podziękował : 17
Otrzymał podziękowań: 99
Uprawnienia żeglarskie: wszystkie
_jp_ napisał(a):
A teraz jest inaczej? Naklejają urzędowe banderolki na te sprawdzane rakiety, czy co?

a nie widzisz różnicy między tym co było a co jest?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 cze 2015, o 19:44 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Hello, wydaje mi się jednak, ze to temat poboczny, te KB, lub Prs.Za jednostke odpowiada mimo eszystko właściciel i w jego interesie jest zeby była sprawna.Jak ma wątpliwości to niech zatrudni fachowca

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 cze 2015, o 19:54 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
jaszra napisał(a):
_jp_ napisał(a):
A teraz jest inaczej? Naklejają urzędowe banderolki na te sprawdzane rakiety, czy co?

a nie widzisz różnicy między tym co było a co jest?


Mniej jachtów ma obowiązek posiadania KB to i przeglądów jest mniej. Ale czy poruszona przez Ciebie sprawa przekładania obowiązkowego wyposażenia z jachtu skontrolowanego do poddawanego kontroli zanikła? Jeżeli urzędnicy komplikują obywatelom życie, to obywatele kombinują, jak sobie to życie uprościć :-P


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 cze 2015, o 19:58 

Dołączył(a): 12 kwi 2014, o 09:40
Posty: 529
Podziękował : 17
Otrzymał podziękowań: 99
Uprawnienia żeglarskie: wszystkie
piotr6 napisał(a):
Hello, wydaje mi się jednak, ze to temat poboczny, te KB, lub Prs.Za jednostke odpowiada mimo eszystko właściciel i w jego interesie jest zeby była sprawna.Jak ma wątpliwości to niech zatrudni fachowca

Oczywiście za jednostkę odpowiada właściciel. Ale ma pomocników, PRS, Urząd Morski...
Można kpić z tych instytucji ale moim zdaniem nie warto.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 cze 2015, o 19:58 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
piotr6 napisał(a):
Hello, wydaje mi się jednak, ze to temat poboczny, te KB, lub Prs.Za jednostke odpowiada mimo eszystko właściciel i w jego interesie jest zeby była sprawna.Jak ma wątpliwości to niech zatrudni fachowca
W interesie właściciela to właśnie niekoniecznie i nie zawsze. Przede wszystkim w w interesie użytkownika (np. czarterobiorcy).

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

jaszra napisał(a):
Oczywiście za jednostkę odpowiada właściciel. Ale ma pomocników, PRS, Urząd Morski... Można kpić z tych instytucji ale moim zdaniem nie warto.
:rotfl:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 cze 2015, o 20:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
jaszra napisał(a):
Oczywiście za jednostkę odpowiada właściciel. Ale ma pomocników, PRS, Urząd Morski...
Można kpić z tych instytucji ale moim zdaniem nie warto.

Oczywiście - przecież te instytucje z kpieniem z samych siebie znakomicie same sobie dają radę, zupełnie bez niczyjej pomocy.

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...



Za ten post autor Jaromir otrzymał podziękowania - 2: Były user, Stara Zientara
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 cze 2015, o 20:18 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
_jp_ napisał(a):
W interesie właściciela to właśnie niekoniecznie i nie zawsze. Przede wszystkim w w interesie użytkownika (np. czarterobiorcy).


dla mnie to tożsame, nie mniej za takiego babola CWM znalazło się na mojej prywatnej czarnej liście

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 cze 2015, o 20:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 cze 2012, o 17:20
Posty: 3173
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 700
Otrzymał podziękowań: 231
Uprawnienia żeglarskie: jsm
jaszra napisał(a):
Oczywiście za jednostkę odpowiada właściciel. Ale ma pomocników, PRS, Urząd Morski...
Można kpić z tych instytucji ale moim zdaniem nie warto.
Chyba jednak warto. Gdyby pracowali należycie, to nie dopuściliby jachtu do eksploatacji. Ciekawy jestem czy w zaistniałej sytuacji, jakiś urzędnik poniesie służbową odpowiedzialność. Ktoś wydał zgodę. Ktoś się podpisał. Chyba jestem naiwny, zadając te pytania.

_________________
Pozdrawiam
Leszek Dmochowski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 216 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL