Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 18 sie 2025, o 20:48




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1677 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 56  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 11 paź 2016, o 07:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2015, o 20:06
Posty: 154
Lokalizacja: Trójmiasto
Podziękował : 144
Otrzymał podziękowań: 38
Uprawnienia żeglarskie: jachtowy sternik morski
Wert23 napisał(a):
Jurmak napisał(a):
No ale jak widać ktoś musi leczyć swoje kompleksy... Tak, ten post będzie zawierał stopkę, tak rzadko piszę z tableta, że dla jednego frustrata nie będę grzebał w ustawieniach

Być może błędnie napisałem stopkę/ informację. Ale jak widzę złapałeś o co mi chodzi. Oczywiście, że stopka może zawierać sentencję czy podpis. Zgadzam się również, że czepiać się wysłanych paru postów z automatycznym dopiskiem programu, który używamy do wysyłania to głupota. Co innego jak ktoś to robi nagminnie. Wtedy nawet frustrat jak mnie nazwałeś ma prawo postąpić podobnie. Swoją drogą masz ciekawą gradację w ocenie ludzi...trzeba mieć sporo buty w sobie. A czytać warto ze zrozumieniem, ja oceniłem swoją stopkę-durna. Oczywiście, że sugestia jakaś zawarta.
Jeśli uważasz, że informacja o wysłaniu z tapatalka jest cenna, zasadna a nie durna, powtarzana uparcie, Twoja sprawa.
Tylko podpis jednak. Powtarzany żart się nudzi i staje się żenujący.
Waldemar Narloch

W tym i innych wątkach więcej pożytku przyniesie nie pisanie offtopu i pierdół niż piętnowanie domyślnego podpisu, którego można nie czytać. Takie wypociny zaś gorzej pominąć bo nie wiem czy są na temat wątku czy o czyimś podpisie i innych pierdołach.



Za ten post autor martinez98 otrzymał podziękowanie od: Jurmak
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 paź 2016, o 07:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Wiosną SAJ przygotował wystąpienie na temat ucywilizowania lotniczego SAR Cywilizowanie należy rozumieć jako odesłanie do cywila.
Z pewnych powodów taktycznych jego uruchomienie odłożyliśmy do jesieni. Wróciliśmy teraz. Właśnie liczba głosów członków Rady osiągnęła wymaganą większość i wystąpienie zostanie wysłane i opublikowane wkrótce.
Liczymy na pewne wsparcie innych organizacji, z którymi to konsultowaliśmy.

EDIT: Nie pisałem tym razem z mojego Tapatalka ani smartfona

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 paź 2016, o 08:10 
Colonel napisał(a):
Wiosną SAJ przygotował wystąpienie na temat ucywilizowania lotniczego SAR Cywilizowanie należy rozumieć jako odesłanie do cywila.
Z pewnych powodów taktycznych jego uruchomienie odłożyliśmy do jesieni. Wróciliśmy teraz. Właśnie liczba głosów członków Rady osiągnęła wymaganą większość i wystąpienie zostanie wysłane i opublikowane wkrótce.

To mnie zaciekawiło.
A jak chcecie "ucywilizować" potrzebną w tym celu, wojskową, obecną lotniczą infrastrukturę?
Temat trochę mi znany, przegadany, mój instruktor lotniczy, teraz kolega, pułkownik w rezerwie, lata obecnie w LPR jest sceptyczny. Szczególnie teraz. Taki klimat.


Góra
  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 paź 2016, o 09:06 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
Dla ciekawych - jest oświadczenie Airbusa https://n-4-15.dcs.redcdn.pl/dcs/o2/tvn/web-content/m/p121/f/10c272d06794d3e5785d5e7c5356e9ff/6c3077d9-20c0-492c-ad7a-d510ff7c838b.pdf


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 paź 2016, o 09:49 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
Wert23 napisał(a):
To mnie zaciekawiło.
A jak chcecie "ucywilizować" potrzebną w tym celu, wojskową, obecną lotniczą infrastrukturę?
Temat trochę mi znany, przegadany, mój instruktor lotniczy, teraz kolega, pułkownik w rezerwie, lata obecnie w LPR jest sceptyczny. Szczególnie teraz. Taki klimat.
To podziel się z nami tymi wątpliwościami. Co mu się w LPRze nie podoba?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 paź 2016, o 10:36 

Dołączył(a): 8 lis 2015, o 10:53
Posty: 1938
Lokalizacja: W-wa
Podziękował : 52
Otrzymał podziękowań: 244
Uprawnienia żeglarskie: jkzw, IYT Master of Yachts Ocean 200 ton
_jp_ napisał(a):
Dla ciekawych - jest oświadczenie Airbusa
Cyt. "Guillaume Faury". Jak Airbus się zacznie podpisywać Jan Nowak lub Janusz Kowalski, to przeczytam, a Guillaume Faury niech sobie pisuje do jakiegoś Bantustanu.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 paź 2016, o 11:20 

Dołączył(a): 12 lut 2015, o 12:49
Posty: 1636
Podziękował : 273
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: Morskie-turystyczne
A dlaczego Janusz Kowalski nie buduje sam śmigłowców, uzbrojenia, wyposażenia i sprzedaje całemu światowi, no przynajmniej sojusznikom?
Chęci brakuje?
Wówczas podpisze oświadczenie.

Pozdrowienia,
Andrzej

_________________
—————————
Søren Kierkegaard:
Ironia życia leży w tym, że żyje się je do przodu, a rozumie do tyłu.
http://bobbyschenk.de/yacht2020_1.html#sp16


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 paź 2016, o 13:18 
JP ja nic nie napisałem, że komuś coś w LPR się nie podoba. Chciałem podkreślić czyjeś doświadczenie.
Ciekawi mnie projekt przejścia SAR jako jednostki cywilnej w wojskowych strukturach. Tu był wyrażony sceptycyzm.


Góra
  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 paź 2016, o 13:34 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
Wert i o ten Twój sceptycyzm chodzi. W tej chwili pisząc o "ucywilnieniu" SAR siłą rzeczy patrzymy na LPR i TOPR, bo innych cywilnych ratowniczych śmigłowców w Polsce nie ma. Jeśli masz informacje o tym, co szwankuje w modelu "LPR", to napisz. Wtedy będzie można odpowiednio skorygować nasze propozycje.

****************************
Dla miłośników horrorów http://facet.interia.pl/militaria/news-lotnictwo-morskie-w-rozsypce-nie-bedzie-na-czym-latac,nId,2286781
interia.pl napisał(a):
(...) Podobnie sytuacja ma się z załogami. Lotnicy liczyli, że otrzymają nowe śmigłowce. Teraz brakuje nie tylko sprzętu, ale może i braknąć załóg, których nie będzie na czym szkolić, a wkrótce także, nie będzie miał kto szkolić.
W lutym odchodzi do cywila dwóch dowódców załóg, dwóch ratowników, oraz dwóch innych specjalistów. Niebawem w Darłowie pozostanie tylko jedna pełna załoga Mi-14PŁ/R, a drugą będzie można złożyć na siłę, z tym że tylko jedna będzie mogła wykonywać loty w nocy.
- Ludzie zaczynają odchodzić. Od lat widać dziurę pokoleniową, która coraz bardziej się nawarstwia, zarówno w personelu latającym jak i naziemnym, przy dalszym cięciu etatów. Wkrótce może zabraknąć doświadczonych instruktorów. W tej materii nie można postawić tylko na młodość, Bałtyk nie wybacza błędów - mówi jeden z marynarzy.(...)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 paź 2016, o 13:44 
Słuchaj, naprawdę mnie źle rozumiesz. LPR był wtrącony przypadkiem.
Jego bazy są ogólnie dostępne.
Ciekawi mnie jak wygląda projekt, o którym wspomniał Colonel, gdzie ja to widzę tak, że trzeba by połączyć cywilów ze służbą wojskową i o tym z kolegą rozmawiałem. Z chęcią ten projekt przeczytam.
Mówimy o służbach SAR? Operować będziemy z Rębiechowa? Tylko? Goleniów jeszcze. I ciekawe gdzie się pomieszczą. Bo na lotniskach nie tylko o ilość operacji idzie.
To jednak wojskowe w wykorzystaniu cywilnym? Może jeszcze Oksywie?!?


Ostatnio edytowano 11 paź 2016, o 13:53 przez Wert23, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 paź 2016, o 13:52 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
A po co "łączyć cywilów ze służbą wojskową"??? Czy LPR jest jakoś połączony (poza "kartami mobilizacyjnymi" z wojskiem? Jeśli tworzyć cywilny podmiot operujący morskimi śmigłowcami ratowniczymi (SAR), to jego "związki z wojskiem" polegałyby na... zatrudnieniu emerytowanych załóg wojskowych czy emerytowanych wojskowych mechaników.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 paź 2016, o 16:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
Jak to było? "Já se nebojím, ja mám rakovinu".
Po tej wypowiedzi pan mecenas nie będzie już ekspertem , oj, nie będzie.

http://www.money.pl/gospodarka/wiadomos ... 70089.html

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 paź 2016, o 19:40 

Dołączył(a): 17 mar 2012, o 17:21
Posty: 499
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 471
Otrzymał podziękowań: 76
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy sternik motorowodny
_jp_ napisał(a):

Francuz płakał, jak sprzedawał :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 paź 2016, o 17:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
No to wniosek poszedł: http://www.saj.org.pl/aktualnosci/242-na-polskim-wybrzezu-nie-ma-kto-ratowac-zycia-ludzkiego.html

Mamy świadomość nikłej realności realizacji ale próbujemy spowodować serię zbieżnych wystąpień z różnych stron,nie tylko żeglarskich.
Zgodnie z tym, co podczas konferencji bezpieczeństwa w żegalarstwie wiosną usłyszałem z ust dyrektora SAJ Długosza, szum na temat śmigłowców może tylko pomóc.

A jutro rano ogłoszę zaproszenie na spotkanie z lotnikiem-ratownikiem, które nie odbyło się w maju z przyczyn losowych.

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl



Za ten post autor Colonel otrzymał podziękowania - 2: rawonsails, Ryś
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 paź 2016, o 07:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Ukazało się w SSI: http://www.kulinski.navsim.pl/art.php?id=3035&page=0

Zaczynam rozsyłke do parlamentarzystów i do mediów.

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 paź 2016, o 08:23 

Dołączył(a): 12 lip 2011, o 16:55
Posty: 377
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 90
Uprawnienia żeglarskie: sj
Tak sobie myślę, że to będzie dość ciekawe jak Pani Premier, albo inny adresat tego pisma, wpisze sobie w wyszukiwarkę autorów i poczyta co wypisują na temat obecnego rządu i prezydenta... :rotfl:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 paź 2016, o 09:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Rozumiem, że to wypowiedź na temat. Czy donos?

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 paź 2016, o 14:12 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
Jest już pierwszy "przedruk prasowy" http://www.gospodarkamorska.pl/MW,Sluzby-Morskie/na-polskim-wybrzezu-nie-ma-kto-ratowac-zycia-ludzkiego.html

Tylko czemu na zdjęciu ilustracyjnym jest AgustaWestland-139
lokowanie produktu? Będą składali w Świdniku?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 paź 2016, o 15:42 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8055
Podziękował : 1878
Otrzymał podziękowań: 2422
Uprawnienia żeglarskie: -
Bo alternatywą są wraży amerykańscy imperialiści :-P


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 paź 2016, o 15:59 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
... którzy jako śmigłowców SAR używają produktu francusko-niemieckiego AIRBUSa :rotfl:
https://en.wikipedia.org/wiki/Eurocopter_HH-65_Dolphin


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 paź 2016, o 16:13 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8055
Podziękował : 1878
Otrzymał podziękowań: 2422
Uprawnienia żeglarskie: -
Jako też S-70 i kiedyś AW109. Kto bogatemu zabroni?
I co w zawiązku z tem?
https://en.wikipedia.org/wiki/Sikorsky_MH-60_Jayhawk

Ba: ;)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 paź 2016, o 16:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Kpt.Orzeszek przysłał mi to: http://www.biznes.newseria.pl/news/k_kr ... p429117691

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 paź 2016, o 17:35 
No tak Colonel, ale tu jest mowa o rodzaju śmigłowca.
Projekt mówi o rewolcie systemu.


Góra
  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 paź 2016, o 17:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Colonel napisał(a):

Jakoś trudno mi uwierzyć, że kpt. Orzeszek z pełnym przekonaniem wygłasza takie zdanie:
Śmigłowce W-3 RM Anakonda to bardzo dobre maszyny, które wykonały dużo misji ratowniczych, głównie na wodach Morza Bałtyckiego, ale nie tylko. Oczywiście zdarzały się pewne niedogodności związane z oprzyrządowaniem, ale to w skali zasług tej maszyny w ogóle się nie liczy. Anakondy wymagają jednak modernizacji i dostosowania ich do obecnego scenariusza działań ratowniczych w międzynarodowym systemie SAR.

Czy kpt. Orzeszek na prawdę nie słyszał nigdy skrótu "MIŚ", którym jego koledzy - lotnicy przezwali maszyny W-3 RM Anakonda?
Podpowiem - rozwinięcie tego skrótu to "Mierna Imitacja Śmigłowca"....

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 paź 2016, o 17:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Wert23 napisał(a):
Projekt mówi o rewolcie systemu.

Bardziej propozycja niż projekt.
To propozycja realna - na co wskazuje przykład Wielkiej Brytanii - państwa z najbardziej chyba na świecie sprawnym i skutecznym lotnictwem SAR:
https://en.wikipedia.org/wiki/RAF_Searc ... scue_Force
"The Force supported search and rescue over the United Kingdom until 4 October 2015 when the role was handed over to civilian contractor Bristow"
Obrazek

Skoro polska Marynarka Wojenna cierpi na finansowo-organizacyjne problemy z pełnieniem roli lotniczego ramienia służby SAR i skoro problemy te trwają nieprzerwanie od kilkudziesięciu już lat - to może pora podziękować Marynarce Wojennej i powołać wyspecjalizowaną, cywilną jednostkę, wyposażoną w wyspecjalizowane, cywilne śmigłowce? Po to, by taka jednostka zajęła się wyłącznie poszukiwaniem i ratowaniem życia na morzu?

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Ostatnio edytowano 13 paź 2016, o 18:04 przez Jaromir, łącznie edytowano 1 raz


Za ten post autor Jaromir otrzymał podziękowania - 2: Andrzej Kolod, Ryś
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 paź 2016, o 17:56 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Jaromir napisał(a):
powołać wyspecjalizowaną, cywilną jednostkę


Jestem za tylko kto to powołą i jaka jest koncepcja

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 paź 2016, o 18:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Jakbym miał opracowywać koncepcje to musiałbym być co najmniej dyrektorem SAR a lepiej premierem.
A co uważa kpt. Orzeszek na temat Anakond dowiemy się nie z mediów, a we czwartek 20 o 1800.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 paź 2016, o 19:36 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
Ryś napisał(a):
Jako też S-70 i kiedyś AW109. Kto bogatemu zabroni?
I co w zawiązku z tem?
Ano to, żebyś swoimi wpisami czytelników w błąd nie wprowadzał. U nas wcześniej do SAR używano Mi-2 i co z tego? Obecnie USCG używa w misjach SAR dwa typy śmigłowców:
102 szt. Airbus MH-65 Dolphin (swoją drogą - ciekawa historia przetargu, Airbus w ramach offsetu musiał w USA swoją fabrykę postawić i tam je budować),
i 3 razy mniej (35 szt.) Sikorsky MH-60T Jayhawk. Przy czym on tylko z wyglądu przypomina to, co klepią w Mielcu (S-70i) a różnic w "bebechach" jest znacznie więcej niż między Sokołem a Anakondą.

Jaromir napisał(a):
Jakoś trudno mi uwierzyć, że kpt. Orzeszek z pełnym przekonaniem wygłasza takie zdanie: (...)
Przypuszczam, że powiedział to na zasadzie gdy się nie ma co się lubi, to się lubi co się ma - gdybyś miał tyle udanych akcji na Anakondach, co on - to pewnie też miałbyś do nich sentyment. ;) Bardziej mnie dziwią te jego pochwały na rzecz AW101 - one są potwornie drogie w eksploatacji (3 silniki, a więc: większe zużycie paliwa niż w podobnej wielkości maszynach 2-silnikowych, więcej roboczogodzin na przeglądach, więcej części do okresowej wymiany itd.).

Za to mapka, którą pokazałeś doskonale ilustruje zasadność użycia w morskim SAR dwóch typów śmigłowców: większych, o większym zasięgu i mniejszych, tańszych w zakupie i eksploatacji, ale operujących bliżej lądu. I teraz mądrzy ludzie powinni usiąść i policzyć: czy bardziej opłacałoby się nad południowym Bałtykiem mieć, jak do tej pory, śmigłowce SAR "mniejsze" i "większe", czy tylko więcej "mniejszych"?

Obym nie wykrakał, ale jeśli kupią, jak obiecują, S-70i z Mielca dla Wojsk Specjalnych, to na otarcie łez Świdnik dostanie kontrakt na przebudowę paru zajeżdżonych Sokołów na Anakondy. Gdy już będzie tych Anakond ze 12, to może uda się im utrzymać chociaż 3 sprawne :-?

piotr6 napisał(a):
Jaromir napisał(a):
powołać wyspecjalizowaną, cywilną jednostkę

Jestem za tylko kto to powołą i jaka jest koncepcja

Punktem wyjścia do snucia koncepcji powinny być dotychczasowe doświadczenia w zatrudnianiu cywilnych firm komercyjnych (tak! komercyjnych!) w roli SAR w innych państwach Europy. Np. http://www.chc.ca/what-we-do/search-and-rescue.aspx

Colonel napisał(a):
Jakbym miał opracowywać koncepcje to musiałbym być co najmniej dyrektorem SAR a lepiej premierem.
Gdybyś był premierem, to zadzwoniłbyś do ministra od gospodarki morskiej, żeby ci tę koncepcję przyniósł na jutro. Minister zadzwoniłby do dyrektora MSPiR, że koncepcję chce mieć u siebie dzisiaj do końca dnia. A dyrektor SAR zadzwoniłby do któregoś swojego pracownika, żeby ten napisał koncepcję "na wczoraj" i nie ważył się wyjść do domu póki jej nie napisze. Tak to, mniej więcej, działa :cool:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 paź 2016, o 20:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Premierem nie byłem ale szefem bywałem. Mam inne doświadczenian

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 paź 2016, o 20:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
_jp_ napisał(a):
Tak to, mniej więcej, działa
I dlatego niemal wszystkie projekty nowych ustaw/rozporządzeń/ zarządzeń etc. są generalnie do dupy. Każda opozycja głośno wrzeszczy, że ma pełne szuflady najlepszych na świecie przepisów, a jak dochodzi do władzy - okazuje się, że szuflady są puste i trzeba natentychmiast jakąś (z reguły nie przemyślaną do końca) koncepcję ująć w paragrafy. :roll:

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1677 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 56  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 34 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL