Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 29 cze 2025, o 14:35




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 371 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 13  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 26 lis 2016, o 00:35 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
Kitt napisał(a):
_jp_ napisał(a):
Str.6 "Sygnał rozpoznawczy: brak"
??? - z zapisu na str.9 wynika, że UKF-ka była, nawet z DSC - więc "sygnał rozpoznawczy" jakiś miała?

Z raportu:
Cytuj:

Komisja ustaliła również, że jacht „Down North” bezprawnie posługiwał się numerem
MMSI (316024529), który należał do innego kanadyjskiego jachtu
Ejże, cytuj cały akapit
Cytuj:
Komisja ustaliła również, że jacht „Down North” bezprawnie posługiwał się numerem MMSI (316024529), który należał do innego kanadyjskiego jachtu (drewnianej jednostki o długości 6,63 m, port macierzysty Victoria w British Columbia) o takiej samej nazwie.
Numer MMSI tamtej jednostki został zaprogramowany (wpisany) w urządzeniu AIS jachtu „Down North”, który zatonął na Zatoce Pomorskiej
- nie znalazłem w raporcie informacji, czy i jaki nr MMSI był wpisany w stacjonarną, pokładową radiostację VHF (z DSC)?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lis 2016, o 00:40 
*** Ban ***

Dołączył(a): 18 lip 2015, o 11:08
Posty: 649
Podziękował : 280
Otrzymał podziękowań: 125
Uprawnienia żeglarskie: niebieskie?
Jaromir napisał(a):
bratanek65 napisał(a):
a szli na na "północny-wschód"

Zdanie:
Po wyjściu na Zatokę Pomorską skierował się na północny-wschód, aby ominąć wyspę Rugię
wokół przylądka Jasmund
.
...zawiera oczywisty błąd.

Czyli cały ten raport można sobie w buty wsadzić.
Nie czytam dalej, nie interesuje mnie jakie jeszcze błędy popełnili wielcy kapitanowie z komisji.

_________________
"W wielu ludziach krąży po cichu robak szaleństwa."
Waldemar Łysiak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lis 2016, o 00:57 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
Poczytaj, poczytaj - zwłaszcza o tym jak "zadziałał" tym razem system Cospas-Sarsat (o dziwo satelita geosar odebrał sygnał od EPIRBa bez gps-u, a jak się zastanawialiśmy ostatnio po zatonięciu s/y Sunrise czemu geosar nie odebrał sygnału, to niektórzy przekonywali, że od EPIRBa bez gps-u sygnału nie odbierze).

Do MRCK polskiego SAR Komisja po raz pierwszy??? też ma dużo pretensji. Przy czym zalecenia, aby dyżurni MRCK korzystali raczej z Vessel Finder niż SWIBŻ i SARCASS (budowanych za ciężkie pieniądze polskich podatników) - to już... nie mam siły komentować :-?



Za ten post autor _jp_ otrzymał podziękowanie od: redgrist
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lis 2016, o 03:03 

Dołączył(a): 17 mar 2012, o 17:21
Posty: 499
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 471
Otrzymał podziękowań: 76
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy sternik motorowodny
_jp_ napisał(a):
Do MRCK polskiego SAR Komisja po raz pierwszy??? też ma dużo pretensji. Przy czym zalecenia, aby dyżurni MRCK korzystali raczej z Vessel Finder niż SWIBŻ i SARCASS (budowanych za ciężkie pieniądze polskich podatników) - to już... nie mam siły komentować :-?

Ano.
I te smaczne uwagi o "niedostatecznym wyszkoleniu" :)
Dołożyć jeszcze opiekę nad śmigłowcami i mózgi eksplodują...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lis 2016, o 06:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14364
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1957
Otrzymał podziękowań: 2053
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
_jp_ napisał(a):
Str.6 "Sygnał rozpoznawczy: brak"
??? - z zapisu na str.9 wynika, że UKF-ka była, nawet z DSC - więc "sygnał rozpoznawczy" jakiś miała?


UKF-ka nie została użyta i poszła na dno razem z jachtem. Pewno dlatego nikt nie sprawdzał jaki numer został wprowadzony i czy został wprowadzony.
Radio bez zaprogramowanego MMSI też działa, tyle, że bez DSC.

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lis 2016, o 08:46 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
Kurczak napisał(a):
UKF-ka nie została użyta i poszła na dno razem z jachtem. Pewno dlatego nikt nie sprawdzał jaki numer został wprowadzony i czy został wprowadzony.
Radio bez zaprogramowanego MMSI też działa, tyle, że bez DSC.
AIS też poszedł na dno, a jednak PKBWM ustaliła, jaki MMSI miał ustawiony. I nikt w Komisji się nie zastanawiał czy jacht wyruszał w wieloetapowy rejs oceaniczny bez działającego modułu DSC (jeśli nie wklepali żadnego MMSI)? - fakt, poza obszarem A1 UKF-DSC jest i tak mało użyteczna, ale można byłoby oczekiwać od Komisji większej konsekwencji prowadzonych ustaleń - jak już badali AIS, to powinni i UKF-kę.

To jednak wszystko pryszcz wobec tego, co napisali o MRCK. Wynika z tego raportu, że morski SAR w Polsce istnieje tylko teoretycznie, i brak śmigłowców ratowniczych nie jest wcale największym problemem!!!

W głowie się nie mieści, że ten filmik

jak wynika z raportu PKBWM można byłoby nagrać w MRCK Gdynia.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lis 2016, o 08:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 18:19
Posty: 2986
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 422
Otrzymał podziękowań: 1060
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
_jp_ napisał(a):
Do MRCK polskiego SAR Komisja po raz pierwszy??? też ma dużo pretensji. Przy czym zalecenia, aby dyżurni MRCK korzystali raczej z Vessel Finder niż SWIBŻ i SARCASS (budowanych za ciężkie pieniądze polskich podatników) - to już... nie mam siły komentować


Też jak to przeczytałem to mi moja szczecina na głowie stanęła na baczność:-(
Rozumiem, że ja korzystam z tych darmowych (z wszelkimi konsekwencjami z tego wynikającymi) stron żeby zobaczyć czy mam już statek "w główkach" i czy muszę już jechać na pirs... Ale żeby MRCK? W palę się nie mieści:-(((

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lis 2016, o 09:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Jurmak i Jaromir, zapraszam do poczty SAJ!

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lis 2016, o 10:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4882
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 876
Otrzymał podziękowań: 1922
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
_jp_ napisał(a):
AIS też poszedł na dno, a jednak PKBWM ustaliła, jaki MMSI miał ustawiony.

Jacku, ale AIS (w przeciwieństwie do VHF) "uczestniczył" w procesie ratowania rozbitków. Pozycje z niego wysłane pojawiały się na "giełdzie" (dez?)informacji o wypadku i o sygnale wzywania pomocy.
Komisja bada wypadek, a nie wyposażenie jachtu nie mające wpływu na ów wypadek. Na jachcie mógł być telefon satelitarny; gdyby zatonął razem z jachtem zastanawianie się czy był w Thuraya czy Iridium ma sens... średni.
_jp_ napisał(a):
I nikt w Komisji się nie zastanawiał czy jacht wyruszał w wieloetapowy rejs oceaniczny bez działającego modułu DSC
Badają wypadek, a nie przygotowanie do wieloetapowego rejsu (BTW: co za różnica czy to rejs wieloetapowy i oceaniczny czy dwudniowy i zatokowy w kontekście poinformowania DSC o MMSI?).

_________________
wolne publikacje nautyczne

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lis 2016, o 11:16 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
UKF/DSC też "uczestniczyło" w wypadku - jak wynika z ustaleń Komisji kapitan chciał użyć, ale było już zalane. Gdyby MMSI nie było wpisane to "czerwony guzik" nie zadziała? - trochę by się zdziwili, w najmniej odpowiedniej na takie zdziwienia chwili.
Silnika też nie użyli, a Komisja się o nim rozpisała. Dlatego apeluję, by Komisja konsekwentnie ustalała wszystkie okoliczności.

BTW - gdy MRCK Gdynia chce wywołać jacht/statek z którego odzywa się EPIRB (żeby ustalić, czy aby nie potrzebują pomocy), to używa DSC po MMSI, czy robi wywołanie ogólne na cały południowy Bałtyk?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lis 2016, o 11:23 

Dołączył(a): 6 paź 2011, o 13:51
Posty: 119
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 53
Uprawnienia żeglarskie: k.j.
Jaromir napisał(a):
Zdanie:
Po wyjściu na Zatokę Pomorską skierował się na północny-wschód, aby ominąć wyspę Rugię
wokół przylądka Jasmund
.
...zawiera oczywisty błąd.
Dzięki za wskazanie rzeczywiście oczywistej omyłki. PKBWM poprawi to niezwłocznie. Z pozostałej treści raportu, w tym z zamieszczonych mapek wynika jasno, jaką trasą płynął jacht. Nie ma wątpliwości i na szczęście omyłka (pewnie moja) nie wpływa na wnioski i zalecenia.

Ciekawe, że nikt z dotychczasowych czytelników nie zwrócił uwagi na to... nie tylko mam tu na myśli autorów tekstu, ale także istotnie zainteresowanych czytelników, którzy otrzymali końcową wersję do konsultacji.

Raport końcowy przed publikacją jest wysyłany do konsultacji, przede wszystkim tam, gdzie kierowane są zalecenia. Otrzymane uwagi PKBWM może, ale nie zawsze uwzględnia w ostatecznej wersji. W tym przypadku nikt tego nie zauważył.

Jeszcze raz dzięki za wskazówkę.



Za ten post autor PjotrC otrzymał podziękowania - 4: Były user, jgrz, Marian Strzelecki, redgrist
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lis 2016, o 12:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
_jp_ napisał(a):
poza obszarem A1 UKF-DSC jest i tak mało użyteczna

Będzie OT...
Proszę, nie szerz takich herezji jak w cytacie...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lis 2016, o 12:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lis 2015, o 20:00
Posty: 497
Lokalizacja: Trójmiasto
Podziękował : 141
Otrzymał podziękowań: 105
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Cytuj:
Inspektor operacyjny MRCK Gdynia przyjmujący meldunek nie zachował przyjętej w
Centrum procedury i nie poprosił JRCC Halifax o przysłanie posiadanych informacji
pisemnie, faksem lub mailem. Przy notowaniu pozycji, którą podał operator
kanadyjski, inspektor operacyjny popełnił błąd zapisując szerokość geograficzną 54°
N zamiast 53° N


Niezachowane procedury, do tego three różni się znacznie od
four fonetycznie, chyba, że błąd był w zapisywaniu na klawiaturze komputera bo 3 jest obok 4. Ale tak sobie myślę, że wystarczyło powtórzyć, sprawdzić. Dostać e mailem.
To chodzi o pewną ułomność cospas sarsat, wygląda na to, że ilość fałszywych alarmów usypia czujność i jak jest prawdziwa katastrofa to może być za późno na ratowanie.
Od tamtego czasu kiedy zatonął Down North do czasu Surise jak widać, niewiele się zmieniło, nadal przekazywanie informacji i dbałość od szybkie ich interpretowanie nie została poprawiona?

_________________
Zapal fajkę z wrzośca – na świecie jest tylko wiatr i dym.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lis 2016, o 14:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
PjotrC tak czy owak dziękujemy za Twój udział tutaj.
O meritum raportu to osobno i nie na gorąco.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lis 2016, o 15:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 22:06
Posty: 1579
Podziękował : 137
Otrzymał podziękowań: 303
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
Colonel napisał(a):
Jurmak i Jaromir, zapraszam do poczty SAJ!
Colonel napisał(a):
PjotrC tak czy owak dziękujemy za Twój udział tutaj.O meritum raportu to osobno i nie na gorąco.

Czyżby szykowała się nam nowa kampania „przewodniej siły … armatorów”?
Nie mi cokolwiek sugerować ale przed formułowaniem rewolucyjnych postulatów/zarzutów(?) prosiłbym o rozsadek i to bez względu której strony barykady miałyby one dotyczyć.

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lis 2016, o 15:16 
*** Ban ***
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 sty 2012, o 00:32
Posty: 2084
Lokalizacja: gdzie zawieje :-)
Podziękował : 455
Otrzymał podziękowań: 766
Uprawnienia żeglarskie: mam
widzę, że rośnie nam grupa ekspertów :mrgreen:

_________________
Seba

"Są dwie naprawdę bezgraniczne rzeczy - Wszechświat i ludzka głupota; co do Wszechświata nie jestem całkiem pewien. Albert Einstein


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lis 2016, o 15:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
SIRK, nie życzę sobie tak chamskich przytyków. Siła kierownicza już w tym kraju była i osobiście robiłem wszystko co mogłem by odeszła.
Oczekuję odwołania i przeprosin.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lis 2016, o 15:55 
*** Ban ***
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 sty 2012, o 00:32
Posty: 2084
Lokalizacja: gdzie zawieje :-)
Podziękował : 455
Otrzymał podziękowań: 766
Uprawnienia żeglarskie: mam
Colonel napisał(a):
Oczekuję odwołania i przeprosin.


:rotfl: :rotfl: :rotfl:

i kawy do łózka ? :rotfl:

_________________
Seba

"Są dwie naprawdę bezgraniczne rzeczy - Wszechświat i ludzka głupota; co do Wszechświata nie jestem całkiem pewien. Albert Einstein



Za ten post autor Seba otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lis 2016, o 16:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
SIRK napisał(a):
Czyżby szykowała się nam nowa kampania „przewodniej siły … armatorów”?

Czyżby SIRK pierdolił trzy po trzy... w jakimś wrednym, choć chwilowo jemu tylko znanym celu?

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...



Za ten post autor Jaromir otrzymał podziękowania - 2: bratanek65, Colonel
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lis 2016, o 16:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lis 2015, o 20:00
Posty: 497
Lokalizacja: Trójmiasto
Podziękował : 141
Otrzymał podziękowań: 105
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Jaromir napisał(a):
Czyżby SIRK pierdolił trzy po trzy...


Z tego przecież słynie. Żadna to sława, ale widać mocno trzyma.

_________________
Zapal fajkę z wrzośca – na świecie jest tylko wiatr i dym.



Za ten post autor redgrist otrzymał podziękowania - 2: bratanek65, Colonel
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lis 2016, o 16:24 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Jaromir napisał(a):
w jakimś wrednym, choć chwilowo jemu tylko znanym celu?


co prawda, nie wiadomo w jakim celu ale pewne,że w wrednym :D

_________________
pozdrowienia piotr



Za ten post autor piotr6 otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lis 2016, o 16:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
_jp_ napisał(a):
Kitt napisał(a):
_jp_ napisał(a):
Str.6 "Sygnał rozpoznawczy: brak"
??? - z zapisu na str.9 wynika, że UKF-ka była, nawet z DSC - więc "sygnał rozpoznawczy" jakiś miała?

Z raportu:
Cytuj:

Komisja ustaliła również, że jacht „Down North” bezprawnie posługiwał się numerem
MMSI (316024529), który należał do innego kanadyjskiego jachtu
Ejże, cytuj cały akapit
Cytuj:
Komisja ustaliła również, że jacht „Down North” bezprawnie posługiwał się numerem MMSI (316024529), który należał do innego kanadyjskiego jachtu (drewnianej jednostki o długości 6,63 m, port macierzysty Victoria w British Columbia) o takiej samej nazwie.
Numer MMSI tamtej jednostki został zaprogramowany (wpisany) w urządzeniu AIS jachtu „Down North”, który zatonął na Zatoce Pomorskiej
- nie znalazłem w raporcie informacji, czy i jaki nr MMSI był wpisany w stacjonarną, pokładową radiostację VHF (z DSC)?


Ale wy sobie zdajecie sprawę z tego, że sygnał rozpoznawczy* (pod tą enigmatyczną nazwą PKBWM rozumie pewnie sygnał WYWOŁAWCZY - ang. Call sign) nie jest tożsamy z numerem MMSI (ang. Maritime Mobile Service Identity Number)?

*sygnał wywoławczy może być nadany stacji przy wydawaniu pozwolenia radiowego i nie ma nic wspólnego z MMSI. Przy okazji, rozbawiły mnie wzory karty bezpieczeństwa** z ustawy. Coś typu "Znajdź różnice..." :rotfl: Porównajcie wersje polską i angielską...
https://www.mgm.gov.pl/images/gospodarka-morska/bm/Rozp_jachty_inspekcje.pdf

** BTW dla wszystkich, szczególnie Jaromira :) od 6 września 2016 roku istnieje oficjalny wzór dokumentu pt KARTA BEZPIECZEŃSTWA. W Dzienniku Ustaw poz. 1407

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lis 2016, o 17:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lis 2015, o 20:00
Posty: 497
Lokalizacja: Trójmiasto
Podziękował : 141
Otrzymał podziękowań: 105
Uprawnienia żeglarskie: jsm
PjotrC napisał(a):
Dzięki za wskazanie rzeczywiście oczywistej omyłki. PKBWM poprawi to niezwłocznie.


Raport jest poprawiany? Bo nie jest już dostępny pod linkiem.
Ma ktoś wersję offline? Nie zapisałem sobie.

_________________
Zapal fajkę z wrzośca – na świecie jest tylko wiatr i dym.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lis 2016, o 17:15 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
Nasz kolega SIRK stracił dobrą okazję, by siedzieć cicho - dokładnie miesiąc temu napisał był do Monii
SIRK napisał(a):
Nawet nie wiesz jak bardzo się mylisz ale nie to jest najważniejsze. Swoimi nieodpowiedzialnymi stwierdzeniami podważasz wiarę w skuteczność naszego systemu ratownictwa morskiego a to jest nie do usprawiedliwienia.
Czy teraz te słowa skieruje do członków PKBWM - autorów raportu? [nie wstawiam "uśmieszka" tylko dlatego, że tu chodzi o nasze życie]


ps. Moniia - pewnie było jak sugerujesz (dla PKBWM "sygnał rozpoznawczy" = sygnał wywoławczy), ale równie dobrze można byłoby pomyśleć, że chodziło im o to, o czym napisali na str.39 raportu
PKBWM napisał(a):
Przed przeprowadzeniem jachtu do Polski, nowy właściciel, obywatel polski, złożył aplikację do Transport Canada o wydanie Pleasure Craft Licence, która uprawniała go do używania jachtu na wodach kanadyjskich, i otrzymał dokument o numerze NL3059558 (załącznik nr 2), którym miał obowiązek oznaczyć jacht na dziobie po obu burtach przed rozpoczęciem jego eksploatacji
PKBWM powinna w swoich raportach wyrażać się precyzyjnie.


Ostatnio edytowano 26 lis 2016, o 17:33 przez _jp_, łącznie edytowano 2 razy


Za ten post autor _jp_ otrzymał podziękowania - 2: bratanek65, Moniia
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lis 2016, o 17:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4882
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 876
Otrzymał podziękowań: 1922
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
redgrist napisał(a):
Raport jest poprawiany?
Jest już poprawiona wersja. Dostępna pod linkiem jak dotąd.

_________________
wolne publikacje nautyczne

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lis 2016, o 17:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lis 2015, o 20:00
Posty: 497
Lokalizacja: Trójmiasto
Podziękował : 141
Otrzymał podziękowań: 105
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
Jest już poprawiona wersja. Dostępna pod linkiem jak dotąd.


Niestety nie, musi być jakaś subtelna zmiana nazwy pliku, bo mam error 404

Sorry mam tu:

http://pkbwm.gov.pl/images/uchwaly_raporty/raporty/Raport_koncowy_Down_North.pdf

_________________
Zapal fajkę z wrzośca – na świecie jest tylko wiatr i dym.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lis 2016, o 17:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4882
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 876
Otrzymał podziękowań: 1922
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
redgrist napisał(a):
mam error 404

Tu: http://pkbwm.gov.pl/images/uchwaly_raporty/raport/Raport_koncowy_Down_North.pdf, może wyczyść pamięć podręczną?


Załączniki:
Raport_koncowy_Down_North.pdf [2.59 MiB]
Pobrane 159 razy

_________________
wolne publikacje nautyczne

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lis 2016, o 17:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lis 2015, o 20:00
Posty: 497
Lokalizacja: Trójmiasto
Podziękował : 141
Otrzymał podziękowań: 105
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
może wyczyść pamięć podręczną?


No wiesz! :evil: nie ze mną te numery.
Zmieniła się nazwa pliku. (jw)

_________________
Zapal fajkę z wrzośca – na świecie jest tylko wiatr i dym.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lis 2016, o 17:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4882
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 876
Otrzymał podziękowań: 1922
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
redgrist napisał(a):
Zmieniła się nazwa pliku.
W menu PKBWM link jest dobry...

_________________
wolne publikacje nautyczne

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lis 2016, o 23:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 lis 2016, o 23:45
Posty: 1
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Widzę, że jest dobry ubaw i opinie... Nie był nikt z Was na DN w tym czasie... Ja byłem. I cieszę sę nowym życiem. Choć nie jest to łatwe...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 371 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 13  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 29 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL