Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 21 cze 2025, o 04:38




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1677 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 56  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 13 paź 2016, o 20:09 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
_jp_ napisał(a):
Ano to, żebyś swoimi wpisami czytelników w błąd nie wprowadzał.
Przeca wspominam tylko że na naszym rynku konkurencją dla Agusty jest Sikorski. A już dawno oferowali produkcję Seahawka (w wersji SAR też) w Mielcu. Jeśli armia weźmie tego blakhawka...
A czy one dobre czy nie, nie mnie oceniać. Coś jednak trzeba kupić, a szybko.
Caracale w SAR nie latają, nie ma takiej wersji, a jęk że nie kupujemy... czego też nie oceniam.
To do organizacji SAR nic nie ma.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 paź 2016, o 21:40 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Colonel napisał(a):
Jakbym miał opracowywać koncepcje


nikt nie pisze żebyś coś opracowywał. Ale skoro Saj nie ma koncepcji bo tak rozumiem Twoją odpowiedź to może wiadomo chociaż dlaczego sobie wojsko nie radzi z lotniczym ratownictwem morskim?

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 paź 2016, o 21:50 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
piotr6 napisał(a):
to może wiadomo chociaż dlaczego sobie wojsko nie radzi z lotniczym ratownictwem morskim?
Bo Mi-14 się kończą ze starości a włoskie zakłady lotnicze w Świdniku "nie radzą sobie" z serwisem Anakond.

O, znalazłem ofertę: Mi-14 na sprzedaż, nówka sztuka, nieśmigana :lol:
http://carat7.com/mi-14-helicopters-for-sale/


Ostatnio edytowano 13 paź 2016, o 22:09 przez _jp_, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 paź 2016, o 22:08 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
_jp_ napisał(a):
Bo Mi-14 się kończą ze starości a włoskie zakłady lotnicze w Świdniku "nie radzą sobie" z serwisem Anakond.


ok, kto za to ponosi odpowiedzialność?

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 paź 2016, o 08:12 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
Sęk w tym, że jak dotąd nikt tej odpowiedzialności nie ponosi, bo nie było słychać o odwołaniu kierownictwa zakładu w Świdniku. Widocznie radzie nadzorczej nie przeszkadza, że płacą MON kary umowne za nieterminowe wykonywanie umów.
A co mogą zrobić organa państwa _prywatnej_ firmie? Powinno się ją wykluczyć z zamówień publicznych za nierzetelną realizację umów, ale wtedy Sokoły i Anakondy i tak stałyby na ziemi, jak stoją - bo tylko w Świdniku jest ich pełna dokumentacja techniczna, i nikt inny ich nie serwisuje.

Może, odnośnie przetrzymywanych w Świdniku Anakond, jakiś zdolny prokurator zastosowałby Art. 172. kk Przeszkadzanie akcji ratowniczej
Kto przeszkadza działaniu mającemu na celu zapobieżenie niebezpieczeństwu dla życia lub zdrowia wielu osób albo mienia w wielkich rozmiarach,
podlega karze pozbawienia wolności od 3 miesięcy do lat 5.
,
bo nic innego nie udało mi się dopasować?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 paź 2016, o 08:17 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Też się dziwię ,że MON że świdnicki jeszcze rozmawia

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 paź 2016, o 08:58 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Miało być że Mon ze Swidnikiem rozmawia

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 paź 2016, o 09:35 

Dołączył(a): 8 lis 2015, o 10:53
Posty: 1938
Lokalizacja: W-wa
Podziękował : 52
Otrzymał podziękowań: 244
Uprawnienia żeglarskie: jkzw, IYT Master of Yachts Ocean 200 ton
_jp_ napisał(a):
Może, odnośnie przetrzymywanych w Świdniku Anakond, jakiś zdolny prokurator zastosowałby Art. 172. kk Przeszkadzanie akcji ratowniczej Kto przeszkadza działaniu mającemu na celu zapobieżenie niebezpieczeństwu dla życia lub zdrowia wielu osób albo mienia w wielkich rozmiarach, podlega karze pozbawienia wolności od 3 miesięcy do lat 5, bo nic innego nie udało mi się dopasować?
Jacek za Zbyszka :rotfl:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 paź 2016, o 10:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
piotr6 napisał(a):
może wiadomo chociaż dlaczego sobie wojsko nie radzi z lotniczym ratownictwem morskim?

Wojsko nie radzi sobie z lotniczym ratownictwem morskim ponieważ nie chce sobie z nim radzić.
Co widoczne jest od wielu, wielu lat.
Zaś od czasu pewnej wypowiedzi przedstawiciela owego wojska (ubranego w mundur zdobny orłem haftowanym srebrzystym bajorkiem..) - to że wojsko z morskim lotniczym ratownictwem nie chce sobie radzić jest nie tyle widoczne, ile wręcz rzuca się w oczy.
Ta oficjalna wypowiedź o której mówię brzmiała:
„Konwencje międzynarodowe o ratownictwie morskim podpisała Rzeczpospolita Polska, a nie Ministerstwo Obrony”

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...



Za ten post autor Jaromir otrzymał podziękowanie od: Colonel
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 paź 2016, o 10:59 
Jaromir napisał(a):
piotr6 napisał(a):
może wiadomo chociaż dlaczego sobie wojsko nie radzi z lotniczym ratownictwem morskim?
Jaromir odpisał:
Wojsko nie radzi sobie z lotniczym ratownictwem morskim ponieważ nie chce sobie z nim radzić.
Co widoczne jest od wielu, wielu lat.

Możesz mnie upewnić? Twierdzisz, że wojsko robi to z premedytacją z własnej woli?


Góra
  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 paź 2016, o 11:00 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Jaromir napisał(a):
nie chce sobie radzić


tylko,że wojsko nie jest od niechcenia. Nad wojskiem jest nadzór cywilny który powinien nadzorować jego działania.

Jaromir napisał(a):
przedstawiciela owego wojska (ubranego w mundur zdobny orłem haftowanym srebrzystym bajorkiem..)


Jaromir napisał(a):
Konwencje międzynarodowe o ratownictwie morskim podpisała Rzeczpospolita Polska, a nie Ministerstwo Obrony”


Taki przedstawiciel wojska już dawno w wojsku nie powinien być, no chyba że oficerowie znowu zaczęli rządzić

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 paź 2016, o 11:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 18:19
Posty: 2986
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 422
Otrzymał podziękowań: 1060
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
A zobaczycie, że Caracale wrócą :rotfl: :rotfl:
Dyplomatołki zaczynają podkulać ogon
http://www.tokfm.pl/Tokfm/7,103454,2083 ... l#MTstream

http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/ ... l#MTstream

A teraz będziemy obserwować jak TVPiS zrobi z tego tramwaj :rotfl: :rotfl: :rotfl:

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 paź 2016, o 12:38 

Dołączył(a): 12 lut 2015, o 12:49
Posty: 1636
Podziękował : 273
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: Morskie-turystyczne
No to które ministerstwo zajmuje się wojskiem, SAR-em?
MON utknął w Smoleńsku, MSZ kupuje OP, Superministerstwo Gospodarki nie-kupuje śmigłowców i rezygnuje z offsetu, najgorętsi orędownicy odbudowy przemysłu stoczniowego zamykają stocznię MW.
To jakieś zwycięstwo idei kompletnego rozbrojenia w Polsce. Dla Nobla?

Pozdrowienia,

Andrzej

_________________
—————————
Søren Kierkegaard:
Ironia życia leży w tym, że żyje się je do przodu, a rozumie do tyłu.
http://bobbyschenk.de/yacht2020_1.html#sp16



Za ten post autor Andrzej Kolod otrzymał podziękowanie od: Colonel
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 paź 2016, o 12:58 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Andrzej Kolod napisał(a):
zajmuje się wojskiem, SAR-em?


pytanie jest czy ktokolwiek ? Sprawa śmigłowców dla Sar to sprawa nie nowa i rzekłbym ponadpartyjna. Z reguły to działa tak,że służby dają ciała gazety i tvn z red. Cebula podnoszoną larum i wtedy zaczyna się dziać, a politycy działać :D

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 paź 2016, o 13:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Jurmak napisał(a):
A zobaczycie, że Caracale wrócą :rotfl: :rotfl:

Kłopot w tym, że nawet jeśli byłaby to prawda, to wojsko nie chce Caracali w wersji SAR, tylko w wersji COMBAT-SAR. Czyli wojsko zdecydowanie preferuje maszyny które ".... są statkami powietrznymi zdolnymi do prowadzenia misji poszukiwawczo-ratowniczych na morzu w warunkach oddziaływania przeciwnika oraz odzyskiwania zagrożonego personelu. Zostaną wyposażone dodatkowo w systemy łączności, w tym specjalnej, ochrony i obrony własnej, uzbrojenia strzeleckiego i opancerzenia. Śmigłowce będą posiadały zdolność do bazowania na okrętach.".

Ergo - COMBAT-SAR SAR.
I dlatego nie umiem się ewentualnością "powrotu" Caracali podniecać.

Po prostu - do transportowania chorych nie należy w miejsce sześciu karetek zamawiać sześć transponderów opancerzonych. Wiem, wiem - wojskowi gotowi są udowadniać, że i w tym przypadku hełm można założyć na lewą stronę... Tylko nie należy się potem dziwić, że ze wspólnej kasy wydamy kilka razy więcej a lotnicze wsparcie dla morskiej, cywilnej służby SAR działać będzie w przyszłości równie kulawo, jak obecnie..

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...



Za ten post autor Jaromir otrzymał podziękowanie od: Colonel
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 paź 2016, o 13:19 

Dołączył(a): 12 lut 2015, o 12:49
Posty: 1636
Podziękował : 273
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: Morskie-turystyczne
Całe szczęście, że czasy gdy zagraniczny inwestował w Polsce, by wyzyskiwać tanią siłę
roboczą nowy rząd zakończył. Mercedesowi się jeszcze udało :-(
Airbus już się nie załapał :lol:

I to chyba się kryje za całym bałaganem.
Powstanie coś własnego. Pomożecie?

Już się "napawiłem" optymizmem!

Pozdrowienia,

Andrzej

_________________
—————————
Søren Kierkegaard:
Ironia życia leży w tym, że żyje się je do przodu, a rozumie do tyłu.
http://bobbyschenk.de/yacht2020_1.html#sp16


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 paź 2016, o 13:32 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Jaromir napisał(a):
Czyli wojsko zdecydowanie preferuje maszyny które


jeszcze raz. preferować sobie wojsko może decydują cywile, umówmy się że skrócie to jest rząd. Sprawa nie jest nowa i czas wysłania listu jak najbardziej zasadny jest moim zdaniem spóźniony.Ale cieszy wiara w rząd dobrej zmiany :D

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 paź 2016, o 13:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Może... pozostawmy na chwilę maszyny.
Przecież bez sprawnych, fachowych, oddanych swojemu fachowi załóg najwspanialszy śmigłowiec jest tylko kupką złomu.

By było jasne... Żywię ogromny szacunek dla odwagi i fachowości obecnych i byłych załóg śmigłowców SAR z Marynarki Wojennej i ich obsługi naziemnej.
Podziwiam ich za to, że służą na najwyższym możliwym poziomie - mimo iż od dziesiątków lat latają nieodpowiednimi do zadań morskiego SAR, gwałtownie starzejącymi się śmigłowcami... mimo że są to maszyny wadliwie wyposażone (bez reflektorów, bez kamer termowizyjnych, bez transponderów AIS nawet...)... mimo że ich służba pozostaje niewydolnie zorganizowana.

Dlatego uważam, że lotnikom śmigłowców SAR z Marynarki Wojennej i ich obsłudze naziemnej należy się rzetelna propozycja przejścia do cywilnej lotniczej służby SAR. Z zachowaniem większości dotychczasowych warunków (np. poborów oraz uzyskanych dotąd przywilejów emerytalnych czy socjalnych). Podobnie jak to ma obecnie miejsce w UK.
To powinna być propozycja otwarta na tych z lotników SAR z Marynarki Wojennej, którzy nie będą się widzieli w roli załóg/obsługi wojskowych śmigłowców do zwalczania okrętów podwodnych i wojskowych śmigłowców COMBAT-SAR.

Załogi lotnicze służące w cywilnym SAR powinny poza dyżurami ratowniczymi poświęcać czas wyłącznie doskonaleniu umiejętności właściwych dla cywilnego SAR.
Na przykład ćwiczeniom różnych metod łączności z ratowanymi, ćwiczeniom w ewakuacji rannych i chorych z różnych rodzajów jednostek pływających, współpracy ze statkami cywilnymi podczas poszukiwań, ćwiczeniom w dostarczaniu masowych środków ratunkowych i w podejmowaniu rozbitków w przypadku masowej ewakuacji, doskonaleniu współpracy z lekarzem/ratownikiem medycznym na pokładzie, ćwiczeniom w lądowaniach na lotniskach przyszpitalnych w pasie nadmorskim, doskonaleniu koordynacji działań z załogami lotnictwa SAR z innych państw, etc, etc. Słowem - niechże lotnicy SAR zajmują się tym, co jest istotą SAR. Strzelać ani salutować - na prawdę nie muszą umieć...

PS. Nie mam też nic przeciw temu, by przyszłe załogi przyszłych Caracali lub innych śmigłowców w wersji COMBAT - SAR pilnie ćwiczyły takie tematy jak obsługa systemów obrony i ochrony, rozpoznawanie "swój/obcy", wojskowa łączność specjalna, lądowanie i bazowanie na okrętach, przerzucanie grup dywersyjnych poza linie n-pla oraz "prowadzenie ognia w celu niszczenia obiektów" (czy jak to tam teraz zwą)...

Niechże sobie wojownicy salutują i ćwiczą do woli - pod tym wszakże warunkiem, że
istotne potrzeby cywilnego, morskiego lotnictwa SAR muszą być zabezpieczane w pierwszej kolejności.

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...



Za ten post autor Jaromir otrzymał podziękowania - 2: Colonel, tomasz piasecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 paź 2016, o 13:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12537
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1766
Otrzymał podziękowań: 4248
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Niech każdy robi co do niego należy. A SAR niech będzie służbą cywilną, ze śmigłowcami typowo ratunkowymi. Jakoś statki SAR są cywilne i nikomu to nie przeszkadza.
Niech do tego mają swoje śmigłowce, co w perspektywie powinno poprawić logikę użytkowania i współdziałania.
Argumenty o tym, że na początku będzie drożej, bo własne lądowiska i ogólnie logistyka - są słabe. To dawno należało zrobić, za to zapłacić i mieć coś, co działa. Być może lepiej, bo nie tajne. I bez procedur wojskowych.

A poza tym - to co napisał Jaromir - nic dodać nić ująć.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl



Za ten post autor waliant otrzymał podziękowania - 3: Były user, Colonel, Jaromir
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 paź 2016, o 13:59 

Dołączył(a): 12 lip 2011, o 16:55
Posty: 377
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 90
Uprawnienia żeglarskie: sj
Spojrzenie na SAR z daleka:

http://www.airforce-technology.com/feat ... s-4199760/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 paź 2016, o 14:02 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Jaromir napisał(a):
istotne potrzeby cywilnego, morskiego lotnictwa SAR powinny być zabezpieczone w pierwszej kolejności.

Zgadzam się jak najbardziej, czy wojskowi maja przejśc do cywila , pobory itd to rzecz techniczna i do dyskusji. Problem leży w tym że jestem sobie w stanie wyobrazić że może być jeszcze gorzej jak wojsku zostanie odebrany sar. Tu jest potrzebny pieniądz, pomyślunek i wola polityczna o którą chyba najłatwiej, w końcu nowe stanowiska.

Chętnie bym zobaczył jakąś koncepcje funkcjonowania cywilnych śmigłowców morski.

Zwrócę uwagę, że LPR miał swoje lepsze i gorsze czasy zanim doszedł do tego co ma teraz

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 paź 2016, o 14:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
piotr6 napisał(a):
jeszcze raz. preferować sobie wojsko może decydują cywile, umówmy się że skrócie to jest rząd.

OK - może zbyt duży skrót myślowy zastosowałem.
W kwestii przyczyn fatalnego stanu obecnego oraz braku przyszłości dla śmigłowców MW używanych dla potrzeb służby SAR - uznałem że "MON = Wojsko".
Przyznasz chyba, że to nie było trudne, kiedy politycy (niezależnie od tego jakiej opcji...) powtarzają bzdury podpowiadane przez wojskowych, zaś wojskowi miewają "parcie na szkło" nie mniejsze, niż politycy.

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 paź 2016, o 14:41 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Jaromir napisał(a):
Przyznasz chyba, że to nie było trudne, kiedy politycy (niezależnie od tego jakiej opcji...) powtarzają bzdury podpowiadane przez wojskowych, zaś wojskowi miewają "parcie na szkło" nie mniejsze, niż politycy.


Jaromir, przyznaję w 100%. Dlatego ja wolę chyba używać słowa politycy, bo to od nich syf się zaczyna i to oni ponoszą odpowiedzialność (czyli nieodpowiedzialność) za to co robią.
Dlatego uważam,że tytuł że wojsku coś trzeba odebrać jest zbyt na skróty

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 paź 2016, o 16:22 
waliant napisał(a):
Niech każdy robi co do niego należy. A SAR niech będzie służbą cywilną, ze śmigłowcami typowo ratunkowymi. Jakoś statki SAR są cywilne i nikomu to nie przeszkadza.
Niech do tego mają swoje śmigłowce, co w perspektywie powinno poprawić logikę użytkowania i współdziałania.
Argumenty o tym, że na początku będzie drożej, bo własne lądowiska i ogólnie logistyka - są słabe. To dawno należało zrobić, za to zapłacić i mieć coś, co działa. Być może lepiej, bo nie tajne. I bez procedur wojskowych.

Na tym forum spierałem się jakiś czas temu w temacie wyboru śmigłowca. Wydaje mi się, że podałem przykład Szwecji i poruszyłem też LPR. Zostałem zjechany.
Chciałem to odszukać ale nie jestem zbyt bystry w tej forumowej wyszukiwarce.
Obecnie nie jesteśmy w stanie ratować ludzi. Kupić sprzętu. A Wy myślicie o nowej infrastrukturze????
Kto był zadowolony z zablokowania "ucywilizowania" lotniska w Gdyni. Ja?? To też jest na tym forum.
Ile trzeba było się napracować aby dojść do pewnych standardów to wiedzą mądre głowy, które prowadziły szkolenia w wojsku.
Teraz to stracić? Bo te osoby to nie meble aby je przesuwać. Wyszkolony profesjonalny personel lotniczy. Wkurwiony na maxa. Aby podtrzymać nawyki latający na jednym śmigłowcu (nie mówię tu o SAR).
Najpierw wykorzystajmy to co mamy-infrastrukturę mając na czym latać.
Kupić nic nie umiemy, obecne lotnisko blokujemy do celów cywilnych a nowe będziemy budować czy restrukturyzować? Jaki to matrix?
Pstryczek elektryczek i dopuścimy ruch cywilny na wojskowych lotniskach?
Potem zmieniajmy, jak widać światełko w tunelu to ludzie pójdą. Obecnie to wszyscy odejdą i nikt nie zostanie do ewentualnego zaadoptowania w nowym (hipotetycznym) systemie.


Góra
  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 paź 2016, o 16:33 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Wert23 napisał(a):
Teraz to stracić?


Wert23 napisał(a):
Kupić nic nie umiemy, obecne lotnisko blokujemy do celów cywilnych a nowe będziemy budować czy restrukturyzować? Jaki to matrix?


ano też mam podobne obawy, choć jestem zwolennikiem tego co napisał Waliant.

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 paź 2016, o 16:36 
Ach!
Piotr zwolennikiem tego to ja jestem od dawna. Ale teraz? No jak napisze wyraźniej to jeszcze niebo w kratkę zobaczę.
Dodam jeszcze. Bagicz. Lotnisko na wschód (15 km około) od Kołobrzegu. Byłe wojskowe, po sowieckie. Idealna lokalizacja dla SAR. Zdewastowane. To już na boku, mieli sprzedać nie wyszło, nie znam dzisiejszych planów.


Góra
  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 paź 2016, o 17:13 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Infrastruktura to jedno dla mnie jest zasadniczym pytaniem co w zamian.Pytalem Colonel a ale odpowiedź jaka dostałem to chyba czytałeś

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 paź 2016, o 17:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
A ja jeszcze raz powtorze: żądaj koncepcji od pani Sz.
Jej za to płacisz.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 paź 2016, o 18:51 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
Następny przedruk, szkoda że to taki niszowy portal http://www.zagle.com.pl/wydarzenia/do-premiera-rp-w-sprawie-lotnictwa-ratownictwa-morskiego-sar,1_18400.html

Wert23 a nad jaką "infrastrukturą" tak biadolisz? Doczekały się nasze SAR-y porządnych hangarów, czy nadal są bazowane pod chmurką?

Jeśli chodzi o Bagicz, to śmigłowcom dwukilometrowa droga startowa nie jest do niczego potrzebna. A jakiś utwardzony placyk chyba nadal tam się znajdzie? Jakie są rozmiary tych poradzieckich schronohangarów - zmieści się w środku śmigłowiec? Jeśli tak, to nawet nie trzeba byłoby nowych budować, tylko prąd podciągnąć (bo okablowanie zapewne już dawno złomiarze wynieśli).


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 paź 2016, o 19:04 
Ja rozumiem, piątek weekend. Fajnie jest.
Niestety puknij się w coś tam to tylko minister może.


Góra
  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1677 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 56  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 26 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
cron
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL