Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 26 cze 2025, o 22:58




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 371 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 13  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 31 maja 2015, o 14:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2013, o 14:47
Posty: 1328
Podziękował : 918
Otrzymał podziękowań: 237
Uprawnienia żeglarskie: jkżb
i jeszcze uzupełnienie i niuansik:
1. Komisja bada wypadki i incydenty morskie:

c) ..........w przypadku gdy ostatnim portem zawinięcia statku był port w Rzeczypospolitej Polskiej;
Ale ja to już wcześniej wszystko Starej Zientarze na Fb wyjaśniłem, to nie wiem czemu tu pyta ???
I jeszcze co do IM:
Art. 2. 1. Izby morskie rozpoznają wypadki morskie:
.........
2) statków o obcej przynależności, jeżeli wypadek nastąpił na polskich morskich
wodach wewnętrznych lub polskim morzu terytorialnym albo jeżeli z
wnioskiem o wszczęcie postępowania wystąpił armator lub kapitan takiego
statku.
Kapitanem był Mateusz Ćwikliński


Ostatnio edytowano 31 maja 2015, o 14:25 przez reed, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 maja 2015, o 14:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13159
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3094
Otrzymał podziękowań: 2696
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
reed napisał(a):
na Fb wyjaśniłem, to nie wiem czemu tu pyta ?
Nie wszyscy używają FB. :)

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 maja 2015, o 14:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2013, o 14:47
Posty: 1328
Podziękował : 918
Otrzymał podziękowań: 237
Uprawnienia żeglarskie: jkżb
Nie rozumiem... jak na fb poznałes juz właściwa interpretacje to po co tu odwracasz kota ogonem ??? :-(


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 maja 2015, o 14:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
reed napisał(a):
uzupełnienie i niuansik:
1. Komisja bada wypadki i incydenty morskie:

c) ..........w przypadku gdy ostatnim portem zawinięcia statku był port w Rzeczypospolitej Polskiej;
Niebałdzo! :D
Niuansik do niuansiku:
Punkt c) dotyczy tylko "c) prom pasażerski typu ro-ro lub szybki statek pasażerski"

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 maja 2015, o 14:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2013, o 14:47
Posty: 1328
Podziękował : 918
Otrzymał podziękowań: 237
Uprawnienia żeglarskie: jkżb
No właśnie... ten przecinek... zastanawiałem się czy to wyklucza pozostałe jednostki czy nie. Chyba jednak masz rację, co nie zmienia faktu że PKBWM jest tu jak najbardziej właściwa.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 maja 2015, o 14:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13159
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3094
Otrzymał podziękowań: 2696
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
reed napisał(a):
Nie rozumiem... jak na fb poznałes
Powtórzyłem, aby dowiedziały się również osoby niekorzystające z FB.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664



Za ten post autor Stara Zientara otrzymał podziękowania - 2: Colonel, Marian J.
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 maja 2015, o 15:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
Gazeta Pomorska twierdzi, że zmarły to Leszek Bohl
http://www.pomorska.pl/apps/pbcs.dll/ar ... /150539939

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 maja 2015, o 16:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 sty 2015, o 08:16
Posty: 39
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 17
Otrzymał podziękowań: 2
Uprawnienia żeglarskie: Nadpoziom Absurdu
Rano jeszcze nie widziałem....

zsakul napisał(a):
Marcyz napisał(a):
Najważniejsze, że załoga cała i o własnych siłach na ląd zeszła


Marcyz - 1 osoba zmarła w wodzie.

[*]

--
Łukasz

_________________
Assidue addiscens ad senium venio


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 maja 2015, o 17:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
A specjaliści twierdzą, że to niemożliwe:
Załącznik:
MMSI - 1.JPG
MMSI - 1.JPG [ 68.21 KiB | Przeglądane 7735 razy ]
Załącznik:
MMSI - 2.JPG
MMSI - 2.JPG [ 58.35 KiB | Przeglądane 7735 razy ]

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 maja 2015, o 17:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 wrz 2011, o 21:38
Posty: 1299
Lokalizacja: Flekkefjord/Norge
Podziękował : 119
Otrzymał podziękowań: 217
Uprawnienia żeglarskie: mam :P
Zastanawiam sie jaki to szkwal byc musial, ze sie polozyl i zatonal.
Swoja droga, czy wyslali Mayday, czy zadzialal tylko epirb?
Najsmutniejsze, ze jeden juz z rejsu nie wroci...

_________________
Pawel Kalicinski
S/Y Sparrow, Hallberg Rassy P28
MMSI 257905990 Call sign.LE7595

https://www.youtube.com/watch?v=SnkZGN_xIVs


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 maja 2015, o 18:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13982
Podziękował : 10541
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Paco napisał(a):
Zastanawiam sie jaki to szkwal byc musial, ze sie polozyl i zatonal.

Zastanawiam się czy to znów* nie były niezamknięte otwory wietrzeniowe. (drzwi, bulaje, itp.)

MJS

*Co było przyczyną (jak domniemam) zatonięcia Concordii;
plus oczywiście, gwałtowny szkwał.

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 maja 2015, o 20:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13855
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1624
Otrzymał podziękowań: 2373
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
[Wojciech] wydzieliłem zapytanie do tematu "Concordia"...

Marian Strzelecki napisał(a):
*Co było przyczyną (jak domniemam) zatonięcia Concordii;
plus oczywiście, gwałtowny szkwał.

viewtopic.php?f=18&t=4420#p371499

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 maja 2015, o 20:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 gru 2007, o 00:06
Posty: 71
Lokalizacja: QTH: JO73MI
Podziękował : 21
Otrzymał podziękowań: 12
Uprawnienia żeglarskie: pełne ;) KJ
Pokraczny był ten szkuner jego stateczność podejrzana, mijałem go tydzień temu i robiłem foto bączka, który holowali w drodze z Trzebieży do Szczecina na wysokości Polic. Kręcił się po Dąbskim, przy nim Victoria Rudy była żaglowcem. Szkoda bo takie wypadki to woda na młyn różnych administracji. Załogę miała wesołą i robił mi zdjęcia, płynął pod Canady banderą, co mnie zdziwiło jak usłyszałem polaków i rozwiało moje myśli jak to dopłynęło z canady przez Atlantyk, bezpieczniejsza jest moja mydelniczka pomyślałem.
Pozdrawiam


Załączniki:
Down North 2.jpg
Down North 2.jpg [ 222.42 KiB | Przeglądane 7520 razy ]
Down North zatopiony1.jpg
Down North zatopiony1.jpg [ 142.82 KiB | Przeglądane 7520 razy ]

_________________
Wszystko płynie :)
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 maja 2015, o 20:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 mar 2013, o 18:30
Posty: 7472
Lokalizacja: Oceany Konińskie
Podziękował : 3732
Otrzymał podziękowań: 2059
Uprawnienia żeglarskie: papierowe
Żal.

_________________
Aniołek, kurła, aniołek.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 maja 2015, o 21:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 paź 2012, o 09:04
Posty: 4465
Lokalizacja: Olsztyn
Podziękował : 281
Otrzymał podziękowań: 366
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Paco napisał(a):
Zastanawiam sie jaki to szkwal byc musial, ze sie polozyl i zatonal.

Oglądalem zdjecia szkunera, 2 maszty, 3 żagle, ponad dwukrotnie większy niż 9 metrowy jacht mazurski... :evil:
Opisywałem swoje wrażenia z "przyłożenia do gleby" dwa tygodnie temu na Kisajnie w tym wontku - > viewtopic.php?f=46&t=20128&start=2820#p368949
Dziś pamiętam doskonale, że przez nieoczekiwany szkwał który widzieliśmy przed sobą , a nad nim czarną chmurę pod którą musieliśmy iść , w deszczu i gradzie wiosennym szliśmy w kierunku Sztynortu.
Mimo tego że szliśmy na silniku , pełnym mieczu i małym grocie, i już z pełnym balastem 3 chłopa, to nagle :evil: nas tak kużwa położyło i trzymało na wygięciu przez parę chwil, że gary pospadały i ...dzięki Bogu i Kapitanowi udało się odwrócić jachtem dziobem do wiatru. :roll: uff
Dziś jeszcze nie znamy przyczyny zatonięcia Down North, ale być może nagły szkwał go powalił, nie dając szans na odejscie ...

_________________
Dariusz
Gdy palec wskazuje niebo, tylko głupiec patrzy na palec...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 maja 2015, o 21:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 cze 2012, o 17:20
Posty: 3173
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 700
Otrzymał podziękowań: 231
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Tak dla zobrazowania jachtu:
Jacht: S/Y Down North Dane techniczne

Długość: 23m
Szerokość: 4,36m
Zanurzenie: 1,65m
Ilość koi: 12
Powierzchnia ożaglowania: 160m2
Silnik: 99KW
Paliwo: 2000L
Woda: 800L

Wyposażenie

Radio VHF 2x
GPS-8 Si-Tex
GPS Magellan
GPS Garmin
3 x laptop panasonic toughbook (2x CF-27 1xCF-18)
Monitor dotykowy 10"
EPIRB McMurdo
Echosonda garmin 160c
Echosonda echopilot FLS silver
Radar Furuno
Radar Raymarine SL-72 plus
Autopilot Si-Tex SP-70 (hydrauliczny/elektryczny)
Dwa stanowiska sterowania (wewnętrzne/zewnętrzne)
Tratwa solas A pack 12 osób
Kombinezony ratunkowe
3 x Kotwica (winda hydrauliczna)
Hydrauliczny ster strumieniowy
RIB Zodiac + Mercury 25HP

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Tomecki napisał(a):
Pokraczny był ten szkuner jego stateczność podejrzana
Czy ktoś może coś więcej powiedzieć na temat stateczności?

_________________
Pozdrawiam
Leszek Dmochowski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 maja 2015, o 21:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 gru 2009, o 14:35
Posty: 48
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 29
Otrzymał podziękowań: 4
Uprawnienia żeglarskie: papierki i plastiki
Pływałem na DN dwukrotnie, raz dwa lata temu w listopadzie (z Mateuszem Ćwiklińskim) i w marcu tego roku (z Maćkiem Sodkiewiczem).
Oba rejsy miło wspominam, jacht był naprawdę dzielny.
Podczas listopadowego rejsu wracaliśmy w sztormie z Bornholmu do Świnoujścia i na DN'ie pogoda zbytniego wrażenia nie robiła (czego nie można powiedzieć o części załogi :D )...

_________________
Pozdrawiam,
Wit


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 maja 2015, o 21:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 cze 2012, o 17:20
Posty: 3173
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 700
Otrzymał podziękowań: 231
Uprawnienia żeglarskie: jsm
No właśnie, tu fragment wypowiedzi z SailForum:
Jacht:
"Down North" posiada szereg rozwiązań, które pozwalają mu przetrwać w ciężkich warunkach i dotrzeć do najdalszych zakątków rejonów polarnych. Gruby kadłub daje odporność w przypadku spotkania z górą lodową, a niewielkie zanurzenie 1,65 metrów pozwala na wpłynięcie w głąb fiordów i zatok.

_________________
Pozdrawiam
Leszek Dmochowski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 maja 2015, o 21:28 

Dołączył(a): 30 cze 2012, o 21:18
Posty: 54
Podziękował : 64
Otrzymał podziękowań: 10
Uprawnienia żeglarskie: człowiek uczy się całe życie
Cytat z lokalnej gazety. Dzisiaj przeczytałem stary artykuł o wyprawie, zanim dowiedziałem się o katastrofie.

"silny kadłub - stal 25mm, małe zanurzenie, płozy na dnie umożliwiające w pewnych warunkach wskakiwanie na lód by zmiażdżyć go ciężarem kadłuba, silna grucha dziobowa. Jacht nie boi się lodu, dopływa blisko brzegu, radzi sobie z pakiem lodowym i mniejszymi krami. Ten dwumasztowy szkuner stworzony jest do Arktyki i silnych wiatrów."

Tyle o jachcie w laickiej prasie. Wspomniany wcześniej Leszek Bohl poruszał się na wózku, choć podobno był bardzo sprawny (pokonał maraton komandosa ~82km w max 7h z obciążeniem i w mundurze).


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 maja 2015, o 21:39 

Dołączył(a): 23 sie 2008, o 09:15
Posty: 408
Lokalizacja: Toruń
Podziękował : 17
Otrzymał podziękowań: 21
Uprawnienia żeglarskie: Kapitan jachtowy
SiliconMind napisał(a):
silny kadłub - stal 25mm

Down North nie ma kadłuba o grubości 25mm, na początku 2014 roku było robione badanie grubości i nigdzie 25mm tam nie widzę.
Leszek napisał(a):
Czy ktoś może coś więcej powiedzieć na temat stateczności?
.
Po dobudowaniu kabiny rufowej przez obecnego Armatora maszty były skrócone, aby zachować moment prostujący dodatni dla przechyłów do 90 stopni, więc ktoś to liczył. - Wcześniej jacht wyglądał tak: http://www.arts.mun.ca/nahop/Gallery_Im ... hooner.jpg
Jeżeli chodzi o dane które podałeś są one nie aktualne (jacht uzyskał sporo wyposażenia przez ostatnie 2-3 lata, a lista jest z przed tego okresu). Dostał AISa i inne bajery, a na przykład stary radar który jest na Twoim spisie został wymontowany.
Tomecki napisał(a):
rozwiało moje myśli jak to dopłynęło z canady przez Atlantyk

Jacht przypłynął przez Atlantyk, Armator go przyprowadził z Kanady. Prowadziłem na nim również rejsy na Islandii, Spitsbergenie.



Za ten post autor Oks otrzymał podziękowania - 2: Jaromir, Węzełek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 maja 2015, o 21:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
Leszek napisał(a):
Gruby kadłub daje odporność w przypadku spotkania z górą lodową


Poważnie? Na serio? Bez jaj?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 maja 2015, o 21:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 cze 2012, o 17:20
Posty: 3173
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 700
Otrzymał podziękowań: 231
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Dane są z 2013. Do takich dotarłem. Jeżeli są nieaktualne to przepraszam. Odnośnie grubości kadłuba to nie moja ocena ale cytat. Ale tu rodzi się pytanie: Błąd, w ocenie sytuacji barycznej? Czy przypadek (zaskoczenie) warunkami? A może jakaś awaria która spowodowała to wszystko?

_________________
Pozdrawiam
Leszek Dmochowski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 maja 2015, o 21:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Leszek napisał(a):
Błąd, w ocenie sytuacji barycznej

Na pewno nie
Leszek napisał(a):
Czy przypadek (zaskoczenie) warunkami

Najbardziej prawdopodobne

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 maja 2015, o 22:01 

Dołączył(a): 23 sie 2008, o 09:15
Posty: 408
Lokalizacja: Toruń
Podziękował : 17
Otrzymał podziękowań: 21
Uprawnienia żeglarskie: Kapitan jachtowy
Odnośnie stateczności to na zdjęciu jak wypływają widać dużo baniaków z wodą przyczepionych do burty + jedzenie na za pewne większość wyprawy też się tam znajdowało.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 maja 2015, o 22:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17561
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2348
Otrzymał podziękowań: 3695
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Leszek napisał(a):
Błąd, w ocenie sytuacji barycznej?
KHEM? Popatrz na załącznik, oceń i podaj wnioski z oceny sytuacji barycznej.


Załączniki:
syt_bar.jpg
syt_bar.jpg [ 229.24 KiB | Przeglądane 7331 razy ]

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 maja 2015, o 22:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 gru 2009, o 14:35
Posty: 48
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 29
Otrzymał podziękowań: 4
Uprawnienia żeglarskie: papierki i plastiki
Szerszy materiał z TVN...

http://fakty.tvn24.pl/ogladaj-online,60/smierc-na-morzu-polski-jacht-zatonal-na-baltyku,547371.html

_________________
Pozdrawiam,
Wit


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 maja 2015, o 22:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 cze 2012, o 17:20
Posty: 3173
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 700
Otrzymał podziękowań: 231
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Marku, tylko zadałem pytanie. Z tego co zamieściłeś wynika, że nic nie powinno się stać. A jednak nagły miejscowy szkwał. Sam nie wiem. Podejrzewam awarię. Jacht był w 100% przygotowany do rejsu. Co mogło się stać?

_________________
Pozdrawiam
Leszek Dmochowski


Ostatnio edytowano 31 maja 2015, o 22:18 przez Leszek, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 maja 2015, o 22:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
Oks napisał(a):
Dostał AISa i inne bajery,
Bez AIS-a i innych bajerów da się pływać, bez kadłuba w dobrym stanie - dość trudno.
Oto stopklatka z 6 sekundy filmu. Że niby przyjdzie kit (znaczy - szpachlówka) - bedzie git?
Załącznik:
Dziób DN.JPG
Dziób DN.JPG [ 41.9 KiB | Przeglądane 7304 razy ]

Całość jest tu:
http://www.yourepeated.com/watch?v=7o72s_gZTy0

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 maja 2015, o 22:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 cze 2012, o 17:20
Posty: 3173
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 700
Otrzymał podziękowań: 231
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Jest Kapitan. Zobaczymy co powie. Musi być realne wytłumaczenie tego przypadku. Musimy poczekać.

_________________
Pozdrawiam
Leszek Dmochowski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 cze 2015, o 08:23 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
Tomecki napisał(a):
Pokraczny był ten szkuner jego stateczność podejrzana

Leszek napisał(a):
Czy ktoś może coś więcej powiedzieć na temat stateczności?
Tak dla zobrazowania jachtu:
Jacht: S/Y Down North Dane techniczne
Długość: 23m [ razem z bukszprytem? - _jp_ ]
Szerokość: 4,36m
Zanurzenie: 1,65m
Ilość koi: 12
Powierzchnia ożaglowania: 160m2
Silnik: 99KW
Paliwo: 2000L
Woda: 800L

Dla porównania ZJAWA IV
Powierzchnia ożaglowania: 162 m²
Liczba masztów: 2
Długość całkowita (L): 18,7 m (bez bukszprytu)
Szerokość (B): 5,64 m
Zanurzenie (D): 2,0 m
Załoga: 15 osób.
czyli u ZJAWY (bardzo dzielny jacht) kadłub szerszy o 1/3, zanurzenie większe o 1/5 od tego D.N. :-?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 371 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 13  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 30 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL