Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 26 cze 2025, o 22:55




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 70 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 14 kwi 2016, o 08:22 
I druga część tego zdarzenia.
Można powiedzieć, że przyparkował na jajeczko.


Góra
  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 kwi 2016, o 10:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 18:19
Posty: 2986
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 422
Otrzymał podziękowań: 1060
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
Zbieraj napisał(a):
Już podałem wyżej.

Trzeci akapit:
viewtopic.php?p=285500#p285500


Potwierdzam:-)

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła



Za ten post autor Jurmak otrzymał podziękowanie od: Były user
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 kwi 2016, o 11:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
:mrgreen: I tak nie uwierzy ;)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 kwi 2016, o 17:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14362
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1957
Otrzymał podziękowań: 2053
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Łajza ! Odbijaczy nie wywiesił :lol:

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 kwi 2016, o 17:26 
Nie zwróciłem uwagi. Masz rację! Przykład do bani. :D


Góra
  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 kwi 2016, o 21:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 22:06
Posty: 1579
Podziękował : 137
Otrzymał podziękowań: 303
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
Yigael napisał(a):
:mrgreen: I tak nie uwierzy ;)

Tu nie chodzi o wiarę tylko o statystykę i rachunek prawdopodobieństwa.

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 kwi 2016, o 22:28 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
SIRK napisał(a):
statystykę i rachunek prawdopodobieństwa.


raz rzucona kotwica, udane hamowanie 100 % skuteczności, znaczy wszystko się zgadza :D

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Sirk, nie zabieraj żeglarzom wiary w magiczne działanie kotwicy :D

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 kwi 2016, o 22:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
SIRK napisał(a):
Yigael napisał(a):
:mrgreen: I tak nie uwierzy ;)

Tu nie chodzi o wiarę tylko o statystykę i rachunek prawdopodobieństwa.


Które to statystyka i rachunek prawdopodobieństwa strzeliły Ci blachę w czoło i poprawiły karczychem z liścia w chwili gdy z mocą napisałeś:

SIRK napisał(a):
Tytuł: Kotwica to nie hamulec

Może zbyt bulwersujące stwierdzenie ale czy pozbawione racji?

Oczywiście prawie każdy z nas słyszał o włóczeniu czy awaryjnym użyciu kotwicy ale ilu tak naprawdę wie coś więcej o takich manewrach?
Zapewne, jeszcze mniej ćwiczyło taki manewr a statystycznie rzecz ujmując nikt z nas takich manewrów nie wykonywał.
Z jednej strony mamy więc sytuacje gdzie większość z nas nie zna i nie potrafi wykonać takiego manewru, o ile prawidłowe a raczej bezpieczne wykonanie tego manewru jest możliwe. Z drugiej natomiast często powtarzane ale raczej dość zamierzchle teorie poparte czysto akademickimi rozważeniami.
Dlatego też myślę, że nadszedł czas wyraźnie powiedzieć, kotwica nie jest hamulcem awaryjnym i nie służy do hamowania.

pozdrowienia,
Krzysztof


Na forum niedługo potem jak tuzin vel dwunastu forumowiczów i forumowiczek pod wodzą trzynastego forumowicza na trójmasztowym koromyśle w różnym stopniu brało udział w takim awaryjnym, udanym, kontrolowanym, łagodnym, bezszkodowym, skutecznym i nie wywołującym zaniepokojenia obecnych na burcie hamowaniu kotwicą.

Ale to Ci za mało bo Ty najwyraźniej statystykę i rachunek prawdopodobieństwa, rozumiesz jak właściciel psa kupujący trzy trampki zamiast pary. To narzędzia, a nie ołtarzyki.

Tym tropem:

prawdopodobny statystyk napisał(a):
Tytuł: Na cholerę mi kołki na burcie!!!

Może zbyt bulwersujące stwierdzenie ale czy pozbawione racji?

Oczywiście prawie każdy z nas słyszał o zakołkowywaniu zaworów czy awaryjnym zatykaniu kołkami dziur pod linią wodną ale ilu tak naprawdę wie coś więcej o takich czynnościach?
Zapewne, jeszcze mniej ćwiczyło takie uszczelnianie a statystycznie rzecz ujmując nikt z nas takich uszczelnień nie wykonywał.
Z jednej strony mamy więc sytuacje gdzie większość z nas nie zna i nie potrafi wykonać takiego uszczelnienia, o ile prawidłowe a raczej bezpieczne wykonanie tego uszczelnienia jest możliwe. Z drugiej natomiast często powtarzane ale raczej dość zamierzchle teorie poparte czysto akademickimi rozważeniami.
Dlatego też myślę, że nadszedł czas wyraźnie powiedzieć, kołki nie są uszczelnieniem awaryjnym i nie służą do uszczelniania.

No bo statystyka i rachunek prawdopodobieństwa.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

piotr6 napisał(a):
raz rzucona kotwica, udane hamowanie 100 % skuteczności, znaczy wszystko się zgadza


Gorzej. Piotrze ile razy używałeś tratwy ratunkowej zgodnie z przeznaczeniem do ratowania własnej skóry? Słusznie mniemam że ani razu? Przeto uprawnionym statystycznie i uprawdopodobnionym rachunkiem prawdopodobieństwa będzie stwierdzenie że tratwy ratunkowe nie służą ratowaniu życia, i jako takie na jachtach są zbędne, a wozimy je tylko z uwagi na często powtarzane ale raczej dość zamierzchle teorie poparte czysto akademickimi rozważeniami?



Za ten post autor Były user otrzymał podziękowanie od: Moniia
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 kwi 2016, o 23:04 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Yigael napisał(a):
strzeliły Ci blachę w czoło


nie podniecaj się, znowu wpadasz w słowotok

Yigael napisał(a):
Na forum niedługo potem jak tuzin vel dwunastu forumowiczów i forumowiczek pod wodzą trzynastego


wierzę, wierzę naprawdę
Yigael napisał(a):
będzie stwierdzenie że tratwy ratunkowe


kompletna bzdura

Yigael napisał(a):
Ale to Ci za mało bo Ty


,,,bo ja zbyt często i nagminnie kotwicą hamowałem i wiem jakie to zawodne :D

choć oczywiście i sporo sukcesów mam ;)

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 kwi 2016, o 23:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
Sam się Piotrusiu nie podniecaj, blacha nie do Ciebie...

Cieszę się, że się zgadzasz, że z tratwami bzdura, choć zapewne nie używałeś - sęk w tym, że dokładnie takie myślenie w cytowanym poście wykazał Sirk - zapewne nikt nie hamował, ergo to bzdury i teoretyczne marudzenie. Tylko, że hamował.

piotr6 napisał(a):
bo ja zbyt często i nagminnie kotwicą hamowałem i wiem jakie to zawodne


Cóż, jak mawia klasyk każdego szkoda - piszemy tu o manewrze awaryjnym - jeśli komuś awarie zdarzają się "nagminnie" to... Sorry, sam się prosiłeś :mrgreen: :rotfl:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 kwi 2016, o 06:24 
piotr6 napisał(a):
Sirk, nie zabieraj żeglarzom wiary w magiczne działanie kotwicy :D

Rzucenie kotwicy nie oznacza wiarę w 100% skuteczności zapobieżenia negatywnych skutków danej awarii a jest reakcją powodowaną aby je zmniejszyć. Czy się uda całkowicie tego nikt nie wie. Nie wiem skąd u Ciebie założenie, iż ktoś w to wierzy.
piotr6 napisał(a):
bo ja zbyt często i nagminnie kotwicą hamowałem i wiem jakie to zawodne

choć oczywiście i sporo sukcesów mam

Znaczy tego to ja nie rozumiem. Czyli jednak sporo razy kotwica uratowała dupsko??
Prawie każdy z nas jest kierowcą. W razie sytuacji kolizyjnej nie używać hamulca chociaż widzimy, że raczej kraksy nie unikniemy?
Przejdź się na statki w porcie. Fakt łatwiej za Odrą bo porty otwarte. Pogadaj z ludźmi na tych statkach jaka jest praktyka z kotwicami przy manewrach. A potem powiedz, że cały świat się myli.
Proszę o nie wmawianie, iż ktokolwiek z osób, które rzucały kotwicę w celu awaryjnego hamowania twierdzi w 100 % skuteczności tego manewru i wyratowania się z opresji. Jest jedynie próbą. A jej nie podjęcie może skutkować nieprzyjemną wizytą na Izbie Morskiej.


Góra
  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 kwi 2016, o 06:55 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Yigael napisał(a):
jeśli


hm.

Używaj awaryjnie kotwic jak chcesz

Wert23 napisał(a):
Jest jedynie próbą.


dokładnie tak, zgadzam się z tym zdaniem.

Wert23 napisał(a):
A jej nie podjęcie może skutkować nieprzyjemną wizytą na Izbie Morskiej.


szczerze powiem,że nie wiem. Mógłbys coś więcej napisać
Wert23 napisał(a):
zucenie kotwicy nie oznacza wiarę w 100% skuteczności zapobieżenia negatywnych skutków danej awarii a jest reakcją powodowaną aby je zmniejszyć. Czy się uda całkowicie tego nikt nie wie


te się zgadzam w 100%

Wert23 napisał(a):
Nie wiem skąd u Ciebie założenie, iż ktoś w to wierzy.


no czytam,że na 3 masztowcu super poszło :D
Wert23 napisał(a):
Fakt łatwiej za Odrą bo porty otwarte. Pogadaj z ludźmi na tych statkach jaka jest praktyka z kotwicami przy manewrach.


Mają to same zdanie co Ty i ja,że nic nie jest na 100% robią wszystko żeby tego uniknąć
Myślę że zrozumieniem spojrzeli by na manewr na filmie na początku wątku

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 kwi 2016, o 07:22 
piotr6 napisał(a):

Wert23 napisał(a):
A jej nie podjęcie może skutkować nieprzyjemną wizytą na Izbie Morskiej.


szczerze powiem,że nie wiem. Mógłbys coś więcej napisać


II. Orzeczenie Izby Morskiej

Izba Morska w Gdyni orzekła, że:

A. Przyczyną uderzenia s.y. SMUGA CIENI&127;1 w falochron, w dniu 16.09.1985 r. o godz. 19.35, podczas wychodzenia z portu Łeba w warunkach słabego wiatru W, widzialności 2 Mm, prądu wychodzącego około 3-4 w i fali przybojowej do 0,5 m, w wyniku czego jacht doznał uszkodzeń była utrata sterowności przez jacht, spowodowana zakleszczeniem się sterociągu pomiędzy bloczkiem a policzkiem oraz błędne manewry po jej wystąpieniu, polegające na zbyt późnym przerewersowaniu silnika z biegu wstecz na bieg naprzód i nierzuceniu kotwicy podczas ustawienia się jachtu w poprzek kanału portowego.

Cytuj:
Myślę że zrozumieniem spojrzeli by na manewr na filmie na początku wątku

Niestety nie podzielam tej opinii. W moim mniemaniu rzucenie kotwic, kotwicy zminimalizowałoby skutki tej kolizji. Gadki o cyrkulacji przy trałującej kotwicy odpuszczam.


Góra
  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 kwi 2016, o 08:12 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Wert23 napisał(a):
iestety nie podzielam tej opinii. W moim mniemaniu rzucenie kotwic, kotwicy zminimalizowałoby skutki tej kolizji. Gadki o cyrkulacji przy trałującej kotwicy odpuszczam


jest róznica zdań :D tylko i w tym wypadku też jest loteria, przyznasz.

Wert23 napisał(a):
i nierzuceniu kotwicy podczas ustawienia się jachtu w poprzek kanału portowego.


przy utracie sterowności to chyba trzeba rzucać kotwicę, nie wiem czy ten przykład tak do końca przystaje do tematu wątku.Wiadomo czemu nie rzucili?

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 kwi 2016, o 08:30 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
ps.
tak na marginesie byłem na małym promie, któremu coś tam się zepsuło szyper tylko przyspieszył i wbił się w drewniane pale, gdzie potem się cumami ratował.
Także różnie jest

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 kwi 2016, o 08:32 
Nie Piotrze, według mnie nie ma loterii, zawsze ciut wyhamujesz. Trałująca kotwica nie powoduje takich sił, których nie możesz skompensować sterem , czy sterem strumieniowym. Ile waży kotwica i dwa szakle łańcucha a jednostka? Nawet jakbym nie miał nic to bym rzucał.
Ja nie wiem czy filmik nie pokazuje jachtu, który utracił sterowność. Dla mnie to początek pokazuje, że odbił się prawa burta od keji a potem centralnie przywalił bo tak go skierowało, trąbiąc coby ludzie spadali.


Góra
  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 kwi 2016, o 08:51 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Wert23 napisał(a):
zawsze ciut wyhamujesz.


zapewne tylko po co ? w tym wypadku to tak na ok 1cm wgniecenia blachy większy.
Z drugiej strony to jednak gdybanie, chętnie bym poczytał dlaczego szyper nie rzucał kotwic

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 kwi 2016, o 08:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
piotr6 napisał(a):
no czytam,że na 3 masztowcu super poszło


I czego nie rozumiesz, że wstawiasz uśmieszki?

Na trójmasztowcu nastąpiła awaria polegająca na utracie napędu głównego w tym biegu wstecznego w środku ciasnego dlań basenu przy prędkości manewrowej. Można było stać i paczyć się, ewentualnie jak tu niektórzy postulują bezpiecznie wybrać miejsce i j... dziobem w keję strasząc dzieciaki i szykując się do streszczenia okoliczności izbie albo podjąć manewr awaryjny. Forumowicz podjął taką decyzję, wykonał i nieżeglarze nawet nie zauważyli, że coś było inaczej niż planowano bo nie przerwali zapinania kurteczek przed wycieczką do fokarium. Zacumowaliśmy i tyle. I co jest to argument za tym, żeby twierdzić kategorycznie za Sirkiem "Dlatego też myślę, że nadszedł czas wyraźnie powiedzieć, kotwica nie jest hamulcem awaryjnym i nie służy do hamowania."? Jedynym, który w 3 już chyba wątku twierdzi coś kategorycznie /bo nigdy się nie wycofał choć często pyta gdzie tak twierdził/ jest właśnie Sirk.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

piotr6 napisał(a):
zapewne tylko po co ?


Bo energia rośnie w kwadracie prędkości, a rozpraszanie jej przez deformację kadłuba to najbardziej kosztowna i ryzykowna ze znanych mi metod. Wystarczy?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 kwi 2016, o 09:01 
Ten z promu?Wydaje mi się to dość proste. Nie miał miejsca. Tutaj jednak ono było, to, że statek uderzył prawą burta w keję w tym mniejszym baseniku, świadczy to o tym, że gorąco było już wcześniej. Chyba nie sądzisz, iż dopiero w tym małym baseniku chciał wytracić prędkość? Jakieś 5 sekund??

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Yigael napisał(a):
Bo energia rośnie w kwadracie prędkości, a rozpraszanie jej przez deformację kadłuba to najbardziej kosztowna i ryzykowna ze znanych mi metod. Wystarczy?

Za to podziękowałem. ;)


Góra
  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 kwi 2016, o 09:17 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Yigael napisał(a):
I czego nie rozumiesz, że wstawiasz uśmieszki?


aż strach pomyśleć coby się działo na czteromasztowcu.

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 kwi 2016, o 09:38 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Yigael napisał(a):
czego nie rozumiesz


rozumiem wszystko, naprawdę i wierzę też.

I zdecydowanie z Wertem sie zgadzam w czym to wyżej napisałem.

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 kwi 2016, o 10:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
piotr6 napisał(a):
aż strach pomyśleć coby się działo na czteromasztowcu.


To samo tyle, że bardziej ;)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 kwi 2016, o 10:03 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
a na dwu to pewnie mniej?

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 kwi 2016, o 13:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
piotr6 napisał(a):
a na dwu to pewnie mniej?


Rzekłeś w tym wzorze na energię masa też występuje, a wielomasztowce przeważnie ważą...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 kwi 2016, o 13:44 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Jasne ,w tym wzorze są wielomasztowce :D

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 kwi 2016, o 18:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sty 2012, o 00:14
Posty: 708
Podziękował : 105
Otrzymał podziękowań: 193
Uprawnienia żeglarskie: Morski Trzymacz Rumpla
MS Vale Brasil ma tylko dwa maszty, a masę większą od każdego trój- czy czteromasztowca :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 kwi 2016, o 19:05 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
ten 3-masztowiec nie jest za wielki

Obrazek

ale oczywiście wiadomo o co chodzi

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

http://www.port21.pl/2003/01/indianski-przyjaciel/

ciekawa łódka zresztą

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 kwi 2016, o 21:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
piotr6 napisał(a):
ciekawa łódka zresztą


Fakt.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 kwi 2016, o 07:43 
*** Ban ***
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 sty 2012, o 00:32
Posty: 2084
Lokalizacja: gdzie zawieje :-)
Podziękował : 455
Otrzymał podziękowań: 766
Uprawnienia żeglarskie: mam
SIRK napisał(a):
Yigael napisał(a):
:mrgreen: I tak nie uwierzy ;)

Tu nie chodzi o wiarę tylko o statystykę i rachunek prawdopodobieństwa.


??? :rotfl: :rotfl:

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Wert23 napisał(a):
podczas wychodzenia z portu Łeba w warunkach słabego wiatru W, widzialności 2 Mm, prądu wychodzącego około 3-4 w i fali przybojowej do 0,5 m, w wyniku czego jacht doznał uszkodzeń była utrata sterowności przez jacht, spowodowana zakleszczeniem się sterociągu pomiędzy bloczkiem a policzkiem oraz błędne manewry po jej wystąpieniu, polegające na zbyt późnym przerewersowaniu silnika z biegu wstecz na bieg naprzód i nierzuceniu kotwicy podczas ustawienia się jachtu w poprzek kanału portowego.


nie wiem ile ten kanał ma w poprzek i gdzie to się stało -ale to kpina chyba - tzn orzeczenie ?

_________________
Seba

"Są dwie naprawdę bezgraniczne rzeczy - Wszechświat i ludzka głupota; co do Wszechświata nie jestem całkiem pewien. Albert Einstein


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 kwi 2016, o 08:24 
Nie wiem, nie drążyłem danej sprawy. Chodziło mi o to, że na Izbie Morskiej może pojawić się zarzut o nierzucenie kotwicy. Jasne, że jak ciasno to jest to idiotyczne, co przyznałem na przykładzie, który przytoczył Piotr mówiąc o promie.


Góra
  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 70 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 30 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL