Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 3 sie 2025, o 21:17




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 499 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 17  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 1 lis 2016, o 22:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Andrzej Kolod napisał(a):
Niedawno - prawie katastrofa. Uderzenie pioruna niedaleko jachtu.
Od tego momentu mam back up. Urządzeniacelektryczne zamykane są w metalowym pojemniku, w worku awaryjnym.


Możesz rozwinąć powyższe ?
Jak daleko od jachtu strzelił piorun, jakie były u Ciebie tego skutki i to ostatnie - "Urządzenia elektryczne zamykane są w metalowym pojemniku, w worku awaryjnym"
Możesz to opisać dokładniej ?
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lis 2016, o 22:40 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
waliant napisał(a):
Elektronika zawsze może nawalić, zwłaszcza na bardziej zasolonych morzach.
No i zawsze może nawalić zasilanie, co w wątek wpisuje się całkiem nieźle...


jasne nie ma o czym mówić, nie sądze żebym w dłuższym rejsie używał tylko komórki.
Tylko na to pływanie okazuje się,że starcza. Zważywszy że przez te parę lat jest uzbrajałem się po zęby to teraz poszedłbym inna drogą :D

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lis 2016, o 22:45 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:46
Posty: 1818
Lokalizacja: Rumia
Podziękował : 357
Otrzymał podziękowań: 299
Uprawnienia żeglarskie: kpt. jacht.
waliant napisał(a):
Wtedy będę miał dwa gpsy na jachcie,


No nie wiem, nie wiem... A co z dbaniem o wagę jachtu ?? ;)

_________________
pozdro Zbyszek
PUMA 42 S/Y SINE METU
http://www.maxiskippers.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lis 2016, o 22:46 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
bury_kocur napisał(a):
A z czystej ciekawości - ile kosztowały, na jaki obszar i w jakiej formie je dostałeś ?


https://play.google.com/store/apps/deve ... nics&hl=pl

na cała Europę jest 138 zł ale trzeba dokupić Danię za 280 zł . Chyba kupowałem taniej . Mapy sa przyporządkowane to Twojego konta emailowego i możesz wgrać na komórke tablet i na druga komórkę. Proste że sie nawet ja orientuję

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lis 2016, o 22:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
piotr6 napisał(a):
możesz wgrać na komórke tablet i na druga komórkę


No tak...
Chyba, że ktoś jest dinozaurem, nie ma tabletu a komórkę ma z epoki brązu :rotfl:
Znaczy wolę jednak swoją C-Mapę na ploter na karcie SD ... :D
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lis 2016, o 22:51 

Dołączył(a): 12 lut 2015, o 12:49
Posty: 1636
Podziękował : 273
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: Morskie-turystyczne
To było blisko Zingst.
Pioruny waliły bardzo blisko.

Mam plastikowe łódki, czyli żadnej ochrony typu klatka Faradaya.
VHF ręczniak z GPS, iphone, ipad mini, latarka itd. są chronione metalową osłoną puszki.
To taki pomysł rozpowszechniony na różnych forach i w poradnikach.
W przyszłości dojdzie system piorunochrona.
Właściwie to powinno mieć priorytet.

Pozdrowienia,

Andrzej

_________________
—————————
Søren Kierkegaard:
Ironia życia leży w tym, że żyje się je do przodu, a rozumie do tyłu.
http://bobbyschenk.de/yacht2020_1.html#sp16


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lis 2016, o 22:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 18:19
Posty: 2986
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 422
Otrzymał podziękowań: 1060
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
bury_kocur napisał(a):
Ja piszę o pływaniu bez sieci.
Poza tym w Danii już darmowy Navionics chyba nie działa.


Ale on do działania sieci nie potrzebuje:-)

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lis 2016, o 22:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12606
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1768
Otrzymał podziękowań: 4267
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
junak73 napisał(a):
A co z dbaniem o wagę jachtu ??


Wymieniłem fał spinakerbomu na cieńszy. Zdjąłem półkluzy.
I odchudzamy się ;)

Ale to na inny wątek, może być "czarodziejkowy" :)

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lis 2016, o 22:57 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
bury_kocur napisał(a):
Chyba, że ktoś jest dinozaurem, nie ma tabletu a komórkę ma z epoki brązu


jednego to nawet znam :D

Andrzej Kolod napisał(a):
Znaczy wolę jednak swoją C-Mapę na ploter na karcie SD ... :D


wiesz to jest rozwiązanie docelowe :D ta komórka to jednak rozwiązanie mocno budżetowe i nie bez wad ale się da. Bo tak naprawdę to jest koszt tylko map i to całkiem niezłych.

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lis 2016, o 23:02 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
666 napisał(a):
_jp_ napisał(a):
przechodziłem standardowe, "zawodowe" szkolenia ITR - nikt nie objaśniał, jak wygląda droga sygnału od EPIRBa do MRCK Gdynia. Dopiero teraz, niejako na własną rękę, zaczynamy się dowiadywać, jak to działa
To akurat jest żelaznym punktem kursów LRC/GOC :-P
Masz za mało szkoleń na koncie
To opisz nam, co powiedziano Tobie na tym kursie ;)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lis 2016, o 23:06 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
piotr6 napisał(a):
Danię za 280 zł


https://play.google.com/store/apps/deta ... land&hl=pl

tu jest taniej

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lis 2016, o 23:17 

Dołączył(a): 12 lut 2015, o 12:49
Posty: 1636
Podziękował : 273
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: Morskie-turystyczne
To już odjechaliśmy od tematu.

C-map jest na Gulliverze (Simrad).
Libra ma Raymarine E90W, A68(nowy nabytek), Garmin 60csx, Ipad z Navionics, RA30 Simrad, Standard Horizon ręczniak z DSC i GPS, AIS (nadajnik-odbiornik).
Plan na zimę to nowy VHF z GPS i seatalkng aby DSC informacje pokazać na A68.
Odczytywanie pozycji na malutkim displayu VHKi i szukanie na ploterze lub mapie
aby wykreślić kurs trwa za długo.

Jeżeli słyszę coś z DSC lub na 16 szukam położenie źródła informacji-alarmu.
Może mogę pomóc.
Na Zachodnim Bałtyku alarmy zdarzają się prawie codziennie.
Awarie, ostrzeżenia, rzadko MOB zy zatonięcia.
Często fałszywe alarmy, które jednak są sprawdzane przez stacje brzegowe.
Zdarza się, że żeglarze w pobliżu pozycji xxxx proszeni są o sprawdzenie meldunku.
W sezonie znajjdują się tysiące jachtów na Bałtyku . Bardzo wiele tysiecy.

Pozdrowienia
Andrzej

_________________
—————————
Søren Kierkegaard:
Ironia życia leży w tym, że żyje się je do przodu, a rozumie do tyłu.
http://bobbyschenk.de/yacht2020_1.html#sp16


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lis 2016, o 23:22 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Andrzej a w praktyce przy lajtowym zwykłym pływaniu czego uzywasz?

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lis 2016, o 23:35 

Dołączył(a): 12 lut 2015, o 12:49
Posty: 1636
Podziękował : 273
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: Morskie-turystyczne
VHF, AIS, E90W, lornetka z kompasem dla namiarów.
Ipad dla pogody jeżeli wifi albo sieć w zasięgu.
Back up to WIB3 firmy Moerer jako NAVTEX i pogoda poprzez stary laptop.
Na nim miałem mapy NV (Verlag).

Pozdrowienia

Andrzej

_________________
—————————
Søren Kierkegaard:
Ironia życia leży w tym, że żyje się je do przodu, a rozumie do tyłu.
http://bobbyschenk.de/yacht2020_1.html#sp16


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lis 2016, o 23:59 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
o matko :D ale dopytam jak płyniesz trasę Dziwnów- Swinoujście albo inne krótkie odcinki to też tyle sprzętu masz włączone?

ps. N.Verlaga na laptopie tym razem nie włączyłem

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 lis 2016, o 00:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Po co sieć do Navionicsa?
Mapę aktualizujesz przez wifi przrd rejsem. Moj stary smartfon jest bez karty, z wylaczonym wszystkim oprocz gps i sluzy jako nawigacja a aquapacku.
A nowy wodoodporny tez ma Navionicsa ale jest zapasem nawigacyjnym.
Prawie 4 lata temu kupilem Navionicsa za 83 zl z mapa za darmo ale bez Danii, a w 2016 dokupilem Danie za 120.
A jako 3 srodek sluza mapy papierowe i stary reczny Magellan co ma ponad 10 lat.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl



Za ten post autor Colonel otrzymał podziękowanie od: bratanek65
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 lis 2016, o 02:38 
*** Ban ***

Dołączył(a): 18 lip 2015, o 11:08
Posty: 649
Podziękował : 280
Otrzymał podziękowań: 125
Uprawnienia żeglarskie: niebieskie?
Colonel napisał(a):
Moj stary smartfon jest bez karty, z wylaczonym wszystkim oprocz gps i sluzy jako nawigacja a aquapacku.

Dzięki, właśnie mi podpowiedziałeś co zrobić z HTC-kiem któremu zwariował nadajnik.
Navionics i do szuflady na wsiaki słuczaj. A juz go miałem zutylizować.

_________________
"W wielu ludziach krąży po cichu robak szaleństwa."
Waldemar Łysiak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 lis 2016, o 07:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14371
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1960
Otrzymał podziękowań: 2054
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Chciałbym wymienić mojego Northstara 550 na ploter, który czyta C-map (mam zaktualizowane na czerwiec 2016 Bałtyk + Północne) i do którego można podłączyc AIS-a. Ten model Northstara choć bardzo fajny niestety z AIS-em nie współpracuje.

Nie podoba mi się rozwiazanie w postaci AIS-a z własnym wyświetlaczem albo podłączonym do laptopa w kabinie.

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 lis 2016, o 07:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
bratanek65 napisał(a):
Moniia napisał(a):
Ponadto na Wiedźmie jest ręczny Magellan i gpsy w ipadzie i iPhonie. Czyli wychodzi na to, że w sumie mam 6 gpsów, a i tak mam jeszcze 7, ten analogowy:

A jeszcze niedawno oficjalna wersja mówiła że do nawigacji używa analoga, ręczniaka i papierzanych map :D


To przeczytaj dokładniej posty o tej oficjalnej wersji :)

Poza tym, AiS i radio pojawiły się dopiero w Gibraltarze. A ten ekstra stacjonarny gps jest jeszcze nie podłączony (cały czas kombinuję nad wtyczką).

I owszem, ja tego zwykle nie używam, nieprzyzwyczajona jestem :) Znaczy, nie włączam do używania pozycji z tego. Oczywiście, jak będę miała radio włączone, to pewnie sprawdzę, głupio byłoby inaczej.
Ale już z AISem jest bardziej skomplikowanie i jeśli nie sprawdzam czegoś na ogólnej (elektronicznej) mapie - to raczej nie będzie mi się chciało specjalnie iPada odpalać (przypominam, w beczce podróżuje) skoro mam mapę na stole. Za leniwa jestem :)

A ten analogowy wspomniałam - masz nawet fotkę :D

Pomijam zresztą fakt, że nigdy nie twierdziłam, że gpsa per se nie używam. Sam wspomniałeś o ręczniaku, a ja dałam powody, dla którego wolę jednak stacjonarny. Co nie zmienia faktu, że dane które dostaję są dokładnie takie same - pozycja, ew. namiar i odległość do wp. I tyle :) a jak używam map elektronicznych z iPada (iPhone jest dokładnie tym samym w kwestii map - po prostu kopia) to też akurat opisałam.

Więc bardzo byłoby miło, gdybyś przestał mowić do mnie w trzeciej osobie i po prostu przeczytał. Naprawdę mnie bardzo mało interesuje czy wierzysz, czy uważasz, że mam jeszcze 20 calowy ploter gdzieś schowany, bo o ploterach vs mapach papierowych była to dyskusja. Plotera nadal nie mam i wątpię, abym miała. Wytłumaczyłam tam całkiem precyzyjnie moje podejście "pośrodku". Nie gwarantowałam nikomu, że nic nie zmienię (wręcz przeciwnie, nawet mówiłam, jakie zmiany będą...). Więc przestań się czepiać słówek, bo chyba nie bardzo zrozumiałeś/pamiętasz co czytałeś.

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 lis 2016, o 07:57 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Moniia napisał(a):
Sam wspomniałeś o ręczniaku, a ja dałam powody, dla którego wolę jednak stacjonarny.


mała uwaga, ręczniaka używałem przez jeden sezon, głównie do mierzenia predkości ale nie tylko, baterie mi starczały na 5-7 dni bo włączałem go od czasu do czasu,w trybie ciągłym jest jakieś 16 h, mam garmina 78

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 lis 2016, o 08:05 

Dołączył(a): 22 gru 2012, o 20:57
Posty: 3857
Podziękował : 441
Otrzymał podziękowań: 754
Uprawnienia żeglarskie: dostateczne plus
Cytuj:
Za leniwa jestem

Do licha, tylko nie zaprzestań zwierzeń.
v


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 lis 2016, o 08:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
piotr6 napisał(a):
Moniia napisał(a):
Sam wspomniałeś o ręczniaku, a ja dałam powody, dla którego wolę jednak stacjonarny.


mała uwaga, ręczniaka używałem przez jeden sezon, głównie do mierzenia predkości ale nie tylko, baterie mi starczały na 5-7 dni bo włączałem go od czasu do czasu,w trybie ciągłym jest jakieś 16 h, mam garmina 78


Mój magellan niestety mniej wytrzymały, 10-12 h maks. A ponieważ używałam go głównie do zliczenia drogi chciałam go mieć cały czas włączonego (log - stary NASA - cały czas czeka w pudełku, Knotmastera nie chciało mi się rozwijać na razie, na Atlantyku pewnie wypróbuję). Parę minut na wymianę baterii zwykle nie wykasowuje jeszcze pamięci.

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 lis 2016, o 08:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Kurczak napisał(a):
Chciałbym wymienić mojego Northstara 550 na ploter, który czyta C-map (mam zaktualizowane na czerwiec 2016 Bałtyk + Północne) i do którego można podłączyc AIS-a.


Piotr
Z czystym sumieniem mogę polecić to:
http://www.clipper.gd.pl/pds.php?main=s ... =1173&num=
Pływałem z tym ploterem i AiS-em dwa sezony i byłem z niego bardzo zadowolony.
Cena rozsądna, ploter bardzo przyjazny w obsłudze - żadnych udziwnień obsługowych, menu także po polsku.
Z AiS-em proste połączenie dwoma kabelkami po NMEA 0183.
C-Mapę wkładasz po karcie SD.
Polecam Ci go.
Pzdr

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 lis 2016, o 09:59 

Dołączył(a): 7 maja 2013, o 08:14
Posty: 1380
Podziękował : 246
Otrzymał podziękowań: 150
Uprawnienia żeglarskie: sj
Dzień dobry

bury_kocur napisał(a):
C-Mapę wkładasz po karcie SD.


Włodek, jak to rozumieć ? Uściślij, albo jaśniej proszę.

Pozdrawiam

emeryt


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 lis 2016, o 13:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Wracając do tematu, Milka pomogła: https://milkajung.com/2016/11/02/wypadek-sunrise-os-czasu/

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D



Za ten post autor Moniia otrzymał podziękowania - 2: Były user, reed
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 lis 2016, o 14:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Warto przeczytać jak było i jak wygląda akcja ratownicza od strony ratowników.
Minuta po minucie. Na prawdę warto...

https://milkajung.com/2016/11/02/wypade ... -os-czasu/

W przyszłości zaś warto chyba zastanowić się nad umieszczanie w tym dziale komentarzy wygłaszanych na podstawie wiadomości subiektywnych, niepewnych, by nie powiedzieć nieprawdziwych...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...



Za ten post autor Jaromir otrzymał podziękowania - 4: Były user, jgrz, junak73, reed
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 lis 2016, o 16:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lis 2015, o 20:00
Posty: 497
Lokalizacja: Trójmiasto
Podziękował : 141
Otrzymał podziękowań: 105
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Cytuj:
0506 – MRCK (Morskie Ratownicze Centrum Koordynacyjne) otrzymało, pocztą elektroniczną, od ARCC Warszawa distress alert w systemie COSPAS-SARSAT.


Cytuj:
0517 – Zidentyfikowano jednostkę – s/y „SUNRISE”;
0518 – ARCC Warszawa również zidentyfikowało jednostkę oraz przesłało kolejny COSPAS-SARSAT Distress Alert.


Trochę zeszło czasu na nanoszenie na mapę i na przeszukanie BAZY danych.


Cytuj:
Pozostaje jedna zagadka – dlaczego sygnał odebrany o godzinie 0426 i przesłany natychmiast z Moskwy do Warszawy, został wysłany do MRCK dopiero o 0506. W tej sprawie, jak wiadomo, PAŻP prowadzi wewnętrzne postępowanie wyjaśniające.


Tu nadal czekamy na informację.

I przypominam, że nie chodzi o personalne celowane, czy nawet w służbę.
SAR przecież zadziałał super i profesjonalnie.
Chodzi o to czy aby na pewno nie da się czegoś zrobić lepiej.

_________________
Zapal fajkę z wrzośca – na świecie jest tylko wiatr i dym.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 lis 2016, o 16:12 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
O, czyli kolejnych depeszy alarmowych z Moskwy z kolejnych przelotów satelity, aktualizujących pozycje radiopław, nie było?

A po co ARCC W-wa równocześnie z MRCK Gdynia wydzwaniał na telefony kontaktowe zgłoszone przy rejestracji radiopław?

Dlaczego dopiero o 0610 MRCK Gdynia rozmawia z MRCK Kaliningrad, skoro już godzinę wcześniej zorientowali się, że wskazane w depeszy alarmowej pozycje wypadają w rosyjskiej strefie SAR?

Ile jeszcze czasu trwałaby ta zabawa w "wyjaśnianie sytuacji", gdyby rozbitek na tratwie nie miał telefonu i nie mógł zawiadomić o wypadku swoich znajomych, którzy przekazali to do MRCK?



Za ten post autor _jp_ otrzymał podziękowania - 2: Kurczak, redgrist
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 lis 2016, o 16:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lis 2015, o 20:00
Posty: 497
Lokalizacja: Trójmiasto
Podziękował : 141
Otrzymał podziękowań: 105
Uprawnienia żeglarskie: jsm
_jp_ napisał(a):
Dlaczego dopiero o 0610 MRCK Gdynia rozmawia z MRCK Kaliningrad, skoro już godzinę wcześniej zorientowali się, że wskazane w depeszy alarmowej pozycje wypadają w rosyjskiej strefie SAR?


Może nadal uparcie podejrzewali fałszywy alarm, nie chcieli bez sensu do nich dzwonić.




_jp_ napisał(a):
Ile jeszcze czasu trwałaby ta zabawa w "wyjaśnianie sytuacji", gdyby rozbitek na tratwie nie miał telefonu i nie mógł zawiadomić o wypadku swoich znajomych, którzy przekazali to do MRCK?


A to jest bardzo dobre pytanie, co by było gdyby nie telefon satelitarny?

_________________
Zapal fajkę z wrzośca – na świecie jest tylko wiatr i dym.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 lis 2016, o 16:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
A poczytajcie sobie: http://www.kulinski.navsim.pl/art.php?id=3058&page=0

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 499 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 17  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 52 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL