Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 3 sie 2025, o 19:29




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 499 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2 lis 2016, o 17:23 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
Ale to już czytaliśmy - z bezpośredniego linka parę wpisów powyżej. I stąd te pytania.

Dodam jeszcze, że 4 lata temu http://wiadomosci.wp.pl/kat,38126,title,Polacy-wszczeli-alarm-na-swiecie-wkroczyl-smiglowiec,wid,14188753,wiadomosc.html?ticaid=118042 najwyraźniej udało się wysłać śmigłowiec MW-SAR bez dodzwonienia się do aktualnych posiadaczy radiopławy, którymi byli pracownicy złomowiska.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 lis 2016, o 17:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lis 2015, o 20:00
Posty: 497
Lokalizacja: Trójmiasto
Podziękował : 141
Otrzymał podziękowań: 105
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Colonel napisał(a):


Szanowny Colonel, ale to jest to samo co dano powyżej, czy coś przeoczyłem?

_________________
Zapal fajkę z wrzośca – na świecie jest tylko wiatr i dym.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 lis 2016, o 17:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14371
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1960
Otrzymał podziękowań: 2054
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Poczytaliśmy.
Ciekawe ile osób jeszcze wklei ten sam tekst ? :)

Mnie po lekturze nasunęło się takie samo pytanie jak _jp_.

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 lis 2016, o 18:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4913
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 885
Otrzymał podziękowań: 1945
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Kurczak napisał(a):
Mnie po lekturze nasunęło się takie samo pytanie

Ja mam inne / czegoś tu nie rozumiem:
Wszystkie pozycje z pławek (obu z EPIRBa i PLB) były w rosyjskiej strefie odpowiedzialności SAR. Dlaczego więc MCC Moskawa przesłało komunikaty do ARCC Warszawa (i w konsekwencji trafiły do MRCC Gdynia)?
Czy to standard? Czy jeżeli EPIRB z polskiego jachtu zostanie uruchomiony Karaibach czy w Arktyce (albo PLB Kowalskiego zarejestrowany w PL zostanie uruchomiony w Afryce czy Azji) to też depesza trafi do Warszawy?

_________________
wolne publikacje nautyczne

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 lis 2016, o 19:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14371
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1960
Otrzymał podziękowań: 2054
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Czyli wyjaśnienia wyjaśnieniami a wątpliwości wątpliwościami... :-o

Mnie jednak głównie zastanawia to, że zamiast uruchamiać akcję ratunkową rozpoczyna się obdzwanianie od Annasza do Kajfasza...

Moim zdaniem takie "dochodzenie" celem uwiarygodnienia alarmu można a nawet trzeba prowadzić ale równolegle z uruchomieniem akcji a nie zamiast.

Ja wiem, że to koszty ale chyba życie i zdrowie jest ważniejsze niż wyjście w morze statku ratowniczego i jego zawrócenie do portu ? :)

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 lis 2016, o 19:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lis 2015, o 20:00
Posty: 497
Lokalizacja: Trójmiasto
Podziękował : 141
Otrzymał podziękowań: 105
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Kurczak napisał(a):
Ja wiem, że to koszty ale chyba życie i zdrowie jest ważniejsze niż wyjście w morze statku ratowniczego i jego zawrócenie do portu ?


Ty wracamy do słusznego pytania Wojtka Bartoszyński, ile jest fałszywych alarmów?
Jakie są statystyki.

_________________
Zapal fajkę z wrzośca – na świecie jest tylko wiatr i dym.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 lis 2016, o 19:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Kurczak napisał(a):
Moim zdaniem takie "dochodzenie" celem uwiarygodnienia alarmu można a nawet trzeba prowadzić ale równolegle z uruchomieniem akcji a nie zamiast.

A moim zdaniem w przypadku alarmowania z systemu Copas-Sarsat ponad 90% udział alarmów fałszywych wyklucza sensowność Twojej propozycji.
Tak, również jej sensowność finansową.

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 lis 2016, o 19:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lis 2015, o 20:00
Posty: 497
Lokalizacja: Trójmiasto
Podziękował : 141
Otrzymał podziękowań: 105
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Jaromir napisał(a):
z systemu Copas-Sarsat ponad 90% udział alarmów fałszywych


Poproszę źródło.

_________________
Zapal fajkę z wrzośca – na świecie jest tylko wiatr i dym.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 lis 2016, o 19:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
_jp_ napisał(a):
gdyby rozbitek na tratwie nie miał telefonu i nie mógł zawiadomić o wypadku swoich znajomych, którzy przekazali to do MRCK?

A gdyby rozbitek oprócz posiadania telefonu zadbał o posiadanie numeru do MRCK?

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 lis 2016, o 19:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 lis 2009, o 17:14
Posty: 782
Podziękował : 155
Otrzymał podziękowań: 369
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Jaromir napisał(a):
A moim zdaniem w przypadku alarmowania z systemu Copas-Sarsat ponad 90% udział alarmów fałszywych


A są takie dane?
Szczególnie w odniesieniu do alarmów z pozycją na otwartym morzu?
Nie w porcie, w mieście, czy w górach, ale ileś-tam Mm od najbliższego brzegu.
I jeszcze, z EPIRB-a (ten był pierwszy), a nie z PLB?

Drugi alarm, z innego urządzenia, nawet jeśli pozycja się nie zgadza, ale z grubsza z tego samego regionu, to już chyba w każdym wypadku powinien natychmiast uruchamiać akcję ratowniczą....

Marcin

_________________
Marcin Palacz
http://marcinpalacz.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 lis 2016, o 19:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lis 2015, o 20:00
Posty: 497
Lokalizacja: Trójmiasto
Podziękował : 141
Otrzymał podziękowań: 105
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Jaromir napisał(a):
A gdyby rozbitek oprócz posiadania telefonu zadbał o posiadanie numeru do MRCK?


Ja nie mam telefonu satelitarnego i co TERAS?

_________________
Zapal fajkę z wrzośca – na świecie jest tylko wiatr i dym.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 lis 2016, o 19:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
redgrist napisał(a):
Jaromir napisał(a):
z systemu Copas-Sarsat ponad 90% udział alarmów fałszywych


Poproszę źródło.


Proszę sobie wybrać samemu:
http://lmgtfy.com/?q=epirb+false+alerts+rate
http://lmgtfy.com/?q=epirb+false+alert+study

Gdyby to było zbyt czasochłonne - można się przyjrzeć temu co w czerwonym kółku poniżej:
Załącznik:
EPIRB MCC BARI Aug.2016.JPG
EPIRB MCC BARI Aug.2016.JPG [ 52.27 KiB | Przeglądane 5773 razy ]

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Ostatnio edytowano 2 lis 2016, o 19:57 przez Jaromir, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 lis 2016, o 19:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lis 2015, o 20:00
Posty: 497
Lokalizacja: Trójmiasto
Podziękował : 141
Otrzymał podziękowań: 105
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Jaromir napisał(a):
Gdyby to było zbyt czasochłonne - można się przyjrzeć temu co w czerwonym kółku poniżej:


Zapoznaj się prosze co znaczy podawanie WIARYGODNEGO źróda a nie wymijającej odpowiedzi. Jak sypnąłeś 90% to daj linka do oficjalnej strony albo do wiarygodnych danych.
Bo tak to jak mogę napisać, że Maryla schudłą, ale czy i ile?
Mnie interesuje nasze podwórko, też mam google

Albo uznajemy, że ściemniasz?

_________________
Zapal fajkę z wrzośca – na świecie jest tylko wiatr i dym.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 lis 2016, o 19:56 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Kurczak napisał(a):
niż wyjście w morze statku ratowniczego


no wiesz, może być że takie wyjście w cięzkiej pogodzie będzie niebezpieczne dla ratowników

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 lis 2016, o 19:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lis 2015, o 20:00
Posty: 497
Lokalizacja: Trójmiasto
Podziękował : 141
Otrzymał podziękowań: 105
Uprawnienia żeglarskie: jsm
piotr6 napisał(a):
no wiesz, może być że takie wyjście w cięzkiej pogodzie będzie niebezpieczne dla ratowników


Oceną ryzyka zajmuje się kapitan i koordynator, więc spokojnie, nic na wariata.

_________________
Zapal fajkę z wrzośca – na świecie jest tylko wiatr i dym.


Ostatnio edytowano 2 lis 2016, o 20:03 przez redgrist, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 lis 2016, o 19:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14371
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1960
Otrzymał podziękowań: 2054
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Nie zgodzę się z Tobą. Od początku było wiadomo, że sygnał przyszedł z otwartego morza a nie z mariny lub z trójmiejskiej tawerny.
W takiej sytuacji choćby 90 % alarmów było fałszywych - akcja powinna być uruchomiona natychmiast...

Gdyby tak działała np. straż pożarna trup padałby w Polsce gęsto. Tam też jest wiele fałszywych alarmów. Czasami dla żartu, z głupoty a czasami w dobrej wierze. Mimo to od zgłaszającego pożar nie wymaga się wysłania zdjęcia tegoż MMS-em lub innego uwiarygodnienia zgłoszenia.
To też generuje koszty.

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 lis 2016, o 20:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
redgrist napisał(a):
Mnie interesuje nasze podwórko, też mam google

Albo uznajemy, że ściemniasz?

A może uznajemy, że nie posiadasz umiejętności poszukiwania wiarygodnych wiadomości przy pomocy googla?
Albo uznamy, że podważasz wiarygodność wiadomości i opracowania ze stron .gov wielu różnych państw?
A może uznamy, że upieranie się przy "naszym podwórku" w sprawie procedur dotyczących działania systemu o zasięgu globalnym - jest... nieco dziwne?

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 lis 2016, o 20:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lis 2015, o 20:00
Posty: 497
Lokalizacja: Trójmiasto
Podziękował : 141
Otrzymał podziękowań: 105
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Jaromir napisał(a):
A może uznajemy, że nie posiadasz umiejętności poszukiwania wiarygodnych wiadomości przy pomocy googla?



Ok uznajmy tak, a teraz daj nieudacznikowi linka do tych 90% najlepiej u nas.

_________________
Zapal fajkę z wrzośca – na świecie jest tylko wiatr i dym.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 lis 2016, o 20:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4913
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 885
Otrzymał podziękowań: 1945
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
W polskiej strefie odpowiedzialności:
Cytuj:
W przypadku sygnałów alarmowych emitowanych przez radiopławy COSPAS-SARSAT wszystkie sygnały odebrane w polskiej strefie odpowiedzialności SAR w latach 2002 – 2007 uznano za fałszywe alarmy.
niestety...
Z drugiej strony ich liczba (a nie odsetek) powoduje, że możnaby chyba "podrywać husarię" za każdym razem (ewentualnie traktując jako "alarm ćwiczebny", "sprawdzenie sprawności" czy coś w tym stylu...)

http://www.gmdss.republika.pl/filessar/stata.html
Szkoda że dane stare, ale jak się komuś chce skrobnąć maila do MRCK (i/lub ACC Warszawa) to muszą udzielić takich informacji (ustawa o dostępie do informacji publicznej) w ciągu 14 dni.
Załącznik:
Falszywe_alarmy_GMDSS_PL.jpg
Falszywe_alarmy_GMDSS_PL.jpg [ 29.09 KiB | Przeglądane 5747 razy ]


* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

redgrist napisał(a):
Ok uznajmy tak, a teraz daj nieudacznikowi linka do tych 90%

Przecież dokładna liczba nie jest ważna. Ważna jest (dla naszych dywag... rozważań) skala zjawiska. A ta jest wysoka. Rzędu 90% (+-10%)

_________________
wolne publikacje nautyczne

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************


Ostatnio edytowano 2 lis 2016, o 20:20 przez Wojtek Bartoszyński, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 lis 2016, o 20:20 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
Jaromir napisał(a):
_jp_ napisał(a):
gdyby rozbitek na tratwie nie miał telefonu i nie mógł zawiadomić o wypadku swoich znajomych, którzy przekazali to do MRCK?

A gdyby rozbitek oprócz posiadania telefonu zadbał o posiadanie numeru do MRCK?
A czy stosowny załącznik IV do MPZZM wymienia pośród Sygnałów Wzywania Pomocy telefon komórkowowy lub satelitarny do MRCK Gdynia?
Bo (n) sygnały nadawane przez pławy radiowe wskazujące niebezpieczeństwo i pozycję to i owszem, są wymienione. A czy taki telefon jest obowiązkowym wyposażeniem jednostki pływającej?

Jaromir napisał(a):
Kurczak napisał(a):
Moim zdaniem takie "dochodzenie" celem uwiarygodnienia alarmu można a nawet trzeba prowadzić ale równolegle z uruchomieniem akcji a nie zamiast.

A moim zdaniem w przypadku alarmowania z systemu Copas-Sarsat ponad 90% udział alarmów fałszywych wyklucza sensowność Twojej propozycji.
Tak, również jej sensowność finansową.
A więc, gdyby wprowadzić odpłatność za nieuzasadnione włączenie radiopławy alarmowej, to wysyłanie "kawalerii SAR" niezwłocznie po każdej otrzymanej z Moskwy depeszy mogłoby być zyskownym interesem. Może starczyłoby na zakup nowego śmigłowca?

Inni już o tym pomyśleli https://transition.fcc.gov/eb/Public_Notices/DA-13-239A1.html
Cytuj:
Even a brief inadvertent activation on frequency 406 MHz can generate a false alert and is a violation of FCC Rules, thereby subjecting the operator to potential monetary penalties up to $112,500.


A przy okazji: jak MRCK Gdynia zareaguje na telefon:
Dzień dobry... stoję na plaży w [...], widziałem przed chwilą czerwoną rakietę na horyzoncie. Gdzie? - No przecież mówię, że na horyzoncie! Na morzu, nie nad wydmą!!!
Zaczną szukać, czy będą "czekać na potwierdzenie"? I w jaki sposób - na kolejne zgłoszenia od innych plażowiczów?


Ostatnio edytowano 2 lis 2016, o 20:31 przez _jp_, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 lis 2016, o 20:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lis 2015, o 20:00
Posty: 497
Lokalizacja: Trójmiasto
Podziękował : 141
Otrzymał podziękowań: 105
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
Przecież dokładna liczba nie jest ważna. Ważna jest (dla naszych dywag... rozważań) skala zjawiska. A ta jest wysoka. Rzędu 90% (+-10%)


A tak dobrze się smażył ;)

Ok, jest duża, więc zostaje jednak podawanie wiarygodnych danych do EPIRB i PLB, ale co jak czarterujemy, jaki mamy na to wpływ?
Czyli tratwa to miejscówka na wiele godzin.

_________________
Zapal fajkę z wrzośca – na świecie jest tylko wiatr i dym.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 lis 2016, o 20:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Kurczak napisał(a):
Nie zgodzę się z Tobą.

Ależ nie zgadzaj się zdrów!

Proponuję, byś kandydował na prezesa ARCC, dyrektora MSPiR, szefa Rady SAR, prezydenta Cospas-Sarsat International Council, albo na wszystkie te stanowiska naraz - i natychmiast zmienił procedury wymagające sprawdzania wiarygodnści distress alertów generowanych przez odebranie sygnału z EPIRB i lub PLB.

Ponieważ jednak (chwilowo - do Twojego wyboru) z całkiem racjonalnych powodów system działa tak, jak działa - zaś procedury są takie, jakie są - uprasza się szanownych żeglarzy, by nie poddawali się złudzeniu "EPIRB w mig załatwi sprawę" kiedy już zdarzy im się kuku...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Ostatnio edytowano 2 lis 2016, o 20:26 przez Jaromir, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 lis 2016, o 20:26 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Widać wyraźnie, że SAR jednak działa inaczej. Straż pożarna i Pogotowie startują i jeżdżą do wszystkiego przy czym ci ostatni nie nadazaja dość często z pomocą dla naprawdę poszkodowanych, min z tego powodu. Jedna uwaga Sar stara się ustalić nie tylko miejsce wypadku ale również ilość poszkodowanych, jaki rodzaj wypadku itd.

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 lis 2016, o 20:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lis 2015, o 20:00
Posty: 497
Lokalizacja: Trójmiasto
Podziękował : 141
Otrzymał podziękowań: 105
Uprawnienia żeglarskie: jsm
redgrist napisał(a):
ale co jak czarterujemy, jaki mamy na to wpływ?


Sam sobie odpowiem, teraz uzbrojeni w tę wiedzę, możemy wymagać w umowie punktu o "dyżurowaniu" armatora pod telefonem, choć ten i tak może telefonu nie usłyszeć.'
Nie ma lekko, trzeba być gotowym na wszystko. I wraca UKF z distessem.

_________________
Zapal fajkę z wrzośca – na świecie jest tylko wiatr i dym.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 lis 2016, o 20:29 
*** Ban ***

Dołączył(a): 18 lip 2015, o 11:08
Posty: 649
Podziękował : 280
Otrzymał podziękowań: 125
Uprawnienia żeglarskie: niebieskie?
Wygląda na to, że wszystkie te epirby i peelby w naszej strefie kulturowej (Polska - Rosja) można sobie w tyłek wsadzić. Jedyne na co można liczyć to wodoodporny telefon (również do przyjaciela) i dobra tratwa. Zaczynam szukać tratwy z napędem, szybciej sam dojadę niż służby się zdecydują.
A tak przy okazji to o co chodzi z tym czasem.
Rozbitek podobno uruchomił boje między 0200 a 0300 naszego czasu a podany czas detekcji przez satelitę to 0426 (0226 UTC)?
Dwie godziny gdzieś wcięło?

_________________
"W wielu ludziach krąży po cichu robak szaleństwa."
Waldemar Łysiak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 lis 2016, o 20:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
_jp_ napisał(a):
A czy taki telefon jest obowiązkowym wyposażeniem jednostki pływającej?

Ale taki telefon był wyposażeniem żeglarza w tym konkretnym przypadku o którym pisałeś, prawda?

A żeglarz o którym piszemy przez swoje bezsensowne zaniedbanie sam uniemożliwił sobie sensowne wykorzystanie posiadanego takiego telefonu - mimo że taki właśnie telefon mógł być w tym konkretnym przypadku najbardziej skutecznym i najszybciej działającym środkiem wzywanie pomocy. Podobnie jak w każdym niemal innym przypadku, nieprawdaż?

Zastanawia mnie, że nie znając szczegółowo (a często nie znając kompletnie...) procedur odbioru i przekazywania sygnałów EPIRB / PLB, że nie mając pojęcia o sposobach prowadzenia i koordynowanie akcji ratowniczej na morzu, że posługując się fałszywymi danymi dotyczącymi czasu uruchomienia poszczególnych urządzeń i czasu odbywanych rozmów telefonicznych - tak wielu żeglarzy gotowych jest poszukiwać "winy" u ratujących.

Równie zastanawiające jest to, jak trudno znaleźć wśród żeglarzy zrozumienie dla prostej prawdy, że gdyby uratowany żeglarz nie okazał się bezmyślną xxxxxx, która przed samotnym rejsem po morzu nie wpisała w posiadany telefon satelitarny numeru do morskich ratowników - to zyskałby pomoc tak szybko, że nie zdołałby nawet trochę zmarznąć.

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Ostatnio edytowano 2 lis 2016, o 20:43 przez Jaromir, łącznie edytowano 1 raz


Za ten post autor Jaromir otrzymał podziękowanie od: jgrz
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 lis 2016, o 20:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4913
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 885
Otrzymał podziękowań: 1945
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
Szkoda że dane stare

trzy kwartały 2013 - 14 fałszywych alarmów GMDSS
trzy kwartały 2014 - 5 fałszywych alarmów GMDSS
trzy kwartały 2015 - 9 fałszywych alarmów GMDSS
trzy kwartały 2016 - 16 fałszywych alarmów GMDSS
ŹRÓDŁO
średnio wychodzi 1,22 fałszywego alarmu GMDSS miesięcznie...

_________________
wolne publikacje nautyczne

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************



Za ten post autor Wojtek Bartoszyński otrzymał podziękowanie od: bratanek65
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 lis 2016, o 20:46 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Czyli nic

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 lis 2016, o 20:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
bratanek65 napisał(a):
Rozbitek podobno uruchomił boje między 0200 a 0300 naszego czasu a podany czas detekcji przez satelitę to 0426 (0226 UTC)?
Dwie godziny gdzieś wcięło?

Szukaj tych godzin w "podobno".
A o szczegóły pytaj rozbitka. Choć niestety - po sesji wywiadów i występów - jakby czegoś teraz mniej rozmowny jest...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 lis 2016, o 20:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lis 2015, o 20:00
Posty: 497
Lokalizacja: Trójmiasto
Podziękował : 141
Otrzymał podziękowań: 105
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Jaromir napisał(a):
tak wielu żeglarzy gotowych jest poszukiwać "winy" u ratujących.


Winy w systemie ratowania. Szukaniu OCZYMA w bazie, przekazywania danych z opóźnieniem.
Chyba, że jest jakaś strona .gov na której jest to ładnie opisane, zrozumiale i warto się było z nią zapoznać. Ale nie w Polsce jak w lesie, jak coś się stanie to będzie na zająca.

_________________
Zapal fajkę z wrzośca – na świecie jest tylko wiatr i dym.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 499 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 45 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL