Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 3 sie 2025, o 19:29




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 499 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2 lis 2016, o 20:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4913
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 885
Otrzymał podziękowań: 1945
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Jaromir napisał(a):
A żeglarz o którym piszemy przez swoje bezsensowne zaniedbanie sam uniemożliwił sobie
Jaromir, tego chyba nikt nie kwestionuje...
Ale czemu MRCK nie zadzwonił do rozbitka? Bo mi uciekło - nie dało się (blokada międzynarodowych) czy nikt nie pomyślał?

Ale przy okazji wyszło, że procedury można ulepszyć. I nie myślę o międzynarodowych tylko o naszych. (wysyłanie maila od razu do MRCC z ACC, automatyczna wyszukiwarka zamiast "szukania wzrokowego", ustalić czy potwierdzać ma ACC czy MRCC, może w wypadku pozycji na morzu sprawdzać telefonicznie z niższym priorytetem, odblokować międzynarodowe (jeśli jest)... itd, itp.)
Dalej nie wiem też czemu akcję prowadziła Polska a nie Rosja.

_________________
wolne publikacje nautyczne

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 lis 2016, o 21:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
redgrist napisał(a):
a teraz daj nieudacznikowi linka do tych 90%

a 96% może być?
http://www.sarsat.noaa.gov/UN_USA08/200 ... Alerts.pdf
a 100%?
https://www.cospas-sarsat.int/images/IT ... gust16.pdf


Załączniki:
EPIRB False Alert Study.2.pdf [192.51 KiB]
Pobrane 195 razy

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 lis 2016, o 21:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4913
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 885
Otrzymał podziękowań: 1945
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Może się przyda mapka:
Załącznik:
SAR_BALTYK.JPG
SAR_BALTYK.JPG [ 142.43 KiB | Przeglądane 6127 razy ]
(Tu aktywna)

_________________
wolne publikacje nautyczne

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 lis 2016, o 21:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lis 2015, o 20:00
Posty: 497
Lokalizacja: Trójmiasto
Podziękował : 141
Otrzymał podziękowań: 105
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Jaromir napisał(a):
a 96% może być?


96>90
Ale już nie licytujmy się, pamiętaj tylko, że warto pisać sprawdzone, pewne dane, nie rzucać słów na wiatr.
Konkrety, linki.

_________________
Zapal fajkę z wrzośca – na świecie jest tylko wiatr i dym.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 lis 2016, o 21:40 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
A zastanawialiście się dlaczego nie można było użyć śmigłowca? Czy pogada gdy się wydarzył wypadek była aż tak nadzwyczajnie zła?

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 lis 2016, o 21:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lis 2015, o 20:00
Posty: 497
Lokalizacja: Trójmiasto
Podziękował : 141
Otrzymał podziękowań: 105
Uprawnienia żeglarskie: jsm
piotr6 napisał(a):
A zastanawialiście się dlaczego nie można było użyć śmigłowca? Czy pogada gdy się wydarzył wypadek była aż tak nadzwyczajnie zła?


Pisano, że tak, była zła. Pilot nie zgodził się na start.

_________________
Zapal fajkę z wrzośca – na świecie jest tylko wiatr i dym.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 lis 2016, o 21:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
_jp_ czemu nie pytasz, czy zdrowy rozsądek jest obowiązkowym wyposażeniem na jachcie?

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 lis 2016, o 21:53 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
redgrist napisał(a):
Pisano, że tak, była zła. Pilot nie zgodził się na start.


ok, to jest oficjalne stanowisko ale jak tak się zastanawiam to mam jednak niedosyt informacyjny. Muszę też przyznać,że SAR jednak srednio prowadzi swoją politykę prasową.

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 lis 2016, o 21:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lis 2015, o 20:00
Posty: 497
Lokalizacja: Trójmiasto
Podziękował : 141
Otrzymał podziękowań: 105
Uprawnienia żeglarskie: jsm
piotr6 napisał(a):
ok, to jest oficjalne stanowisko ale jak tak się zastanawiam to mam jednak niedosyt informacyjny. Muszę też przyznać,że SAR jednak srednio prowadzi swoją politykę prasową.


Prowadziłem niedawno korespondencję z jednym z ratowników i stwierdził, że ma zakaz opowiadania o akcjach...

_________________
Zapal fajkę z wrzośca – na świecie jest tylko wiatr i dym.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 lis 2016, o 21:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12605
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1768
Otrzymał podziękowań: 4267
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
redgrist napisał(a):
że ma zakaz opowiadania o akcjach...


To nic nowego i od dawna. Zabranie SAR-u wojsku mogłoby i ten problem rozwiązać...

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 lis 2016, o 21:57 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
redgrist napisał(a):
Prowadziłem niedawno korespondencję z jednym z ratowników i stwierdził, że ma zakaz opowiadania o akcjach...


Może ratownik tak ale jednak firma jakiś komunikat oficjalny powinna wydać. Chociażby po to żeby uciąć niepotrzebne spekulacje nie tylko internetowe

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 lis 2016, o 22:01 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
Colonel napisał(a):
_jp_ czemu nie pytasz, czy zdrowy rozsądek jest obowiązkowym wyposażeniem na jachcie?
Zdrowy rozsądek podpowiada mi, że MRCK powinno reagować na sygnały wzywania pomocy opisane w Załączniku IV do MPZZM, a nie mieć pretensje do rozbitka, że do nich nie zatelefonował z tratwy.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 lis 2016, o 22:04 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
_jp_ napisał(a):
Zdrowy rozsądek podpowiada mi, że MRCK powinno reagować na sygnały wzywania pomocy opisane


i tutaj bym chętnie posłuchał SAR-u Chodzi mi o oficjalne stanowisko

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 lis 2016, o 22:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4913
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 885
Otrzymał podziękowań: 1945
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
piotr6 napisał(a):
ok, to jest oficjalne stanowisko ale jak tak się zastanawiam to mam jednak niedosyt informacyjny. Muszę też przyznać,że SAR jednak srednio prowadzi swoją politykę prasową.
Sformułuj konkretne, czytelne pytania i wyślij do SAR czy MRCK. MUSZĄ odpowiedzieć w ciągu 14 dni. Możesz też zażądać dokumentów (za kserowanie czy skanowanie (jeśli nie mają w formie jakiej żądasz) - mogą zażądać opłaty). Można wysłać mailem. Nie musisz uzasadniać do czego Ci ta informacja, nie musisz nawet podawać nawet swoich danych osobowych (http://informacjapubliczna.org.pl/12,poradnik.html)

_________________
wolne publikacje nautyczne

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************


Ostatnio edytowano 2 lis 2016, o 22:52 przez Wojtek Bartoszyński, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 lis 2016, o 22:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
redgrist napisał(a):
pamiętaj tylko, że warto pisać sprawdzone, pewne dane, nie rzucać słów na wiatr.

A czemu mnie każesz o tym pamiętać?
Czy pisząc o ponad 90% udziale alarmów fałszywych wśród alarmów generowanych przez pławy EPIRB i nadajniki PLB - rzucałem czymkolwiek na wiatr?
Czy jesteś w stanie przytoczyć dane (ale wiesz - wiarygodne...), które potwierdzają, że takich fałszywych alarmów jest znacząco mniej niż napisałem?

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 lis 2016, o 22:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4913
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 885
Otrzymał podziękowań: 1945
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Jaromir, redgrist - już przestańcie sobie dogryzać... proszę! :evil:

_________________
wolne publikacje nautyczne

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 lis 2016, o 22:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
_jp_ napisał(a):
Colonel napisał(a):
_jp_ czemu nie pytasz, czy zdrowy rozsądek jest obowiązkowym wyposażeniem na jachcie?
Zdrowy rozsądek podpowiada mi, że MRCK powinno reagować na sygnały wzywania pomocy opisane w Załączniku IV do MPZZM, a nie mieć pretensje do rozbitka, że do nich nie zatelefonował z tratwy.

Czy MRCK nie zareagował na sygnały wzywania pomocy?
W jakiej wypowiedzi SAR znajdujesz "pretensje do rozbitka" o których piszesz?

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 lis 2016, o 23:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4913
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 885
Otrzymał podziękowań: 1945
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Jaromir napisał(a):
W jakiej wypowiedzi SAR znajdujesz "pretensje do rozbitka" o których piszesz?
Tutaj?:
Cytuj:
Całą akcję można byłoby rozpocząć i zakończyć o wiele wcześniej gdyby Jacek Zieliński, po uruchomieniu radiopław EPIRB i PLB, zadzwonił z telefonu satelitarnego do MRCK lub na 112 (rozmowy są przekierowywane do MRCK) a nie do kolegów. Dzięki takiemu postępowaniu pełna informacja dotarłaby do MRCK już po około godziny 0430 polskiego czasu, czyli można by pominąć cały czas potrzebny na obieg informacji (satelita-LUT-MCC-ARCC Warszawa-MRCK) oraz całą procedurę rozkodowywania, identyfikacji kto, gdzie i dlaczego potrzebuje pomocy.
Janusz Maziarz
źródło

Ktoś wie czy (jak) z telefonu satelitarnego zadzwonić na 112? Bo ZTCP Jacek nie dał rady.

_________________
wolne publikacje nautyczne

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 lis 2016, o 23:09 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
Dokładnie, to chciałem wkleić. Plus wcześniejszą wypowiedź p.Jasińskiego z MRCK (u Don Jorge'a)
Cytuj:
Szanowny Panie Jacku Zieliński.
Nie wiem jaki to znawca tematu i na jakiej podstawie udzielił Panu informacji, że w tej temp. (woda 10 stopni + C) miałby Pan max. godzinę życia.
SAR takich statystyk nie prowadzi. Natomiast opierając się na badaniach i publikacjach IMO Pana szanse na przeżycie bezpośrednio w środowisku wodnym, nawet w samych szortach i pasie ratunkowym szanse na przeżycie szacowane są na 15 (piętnaście) godzin. Nie biorąc pod uwagę ekstremalnych zachorowań (np, zawał serca)
Natomiast w ubraniu i w tratwie szanse są liczone na dni a nie godziny.
Pisze Pan też o swych kilku próbach łączności via satelita do znajomych i kolegów. Skoro Pan Wacław Sałaban zadzwonił do MRCK o 05:55 z pełna informacją kto, co i gdzie (tylko, że podał nazwę jachtu "Quick Livener" a nie "Sunrise", to o ile wcześniej Pan przekazał mu te informacje .
O ileż prościej i szybciej i bez późniejszego poszukiwania "chłopca do bicia" byłoby, gdyby Pan od razu zadzwonił do MRCK. Tam nikt o tej porze nie śpi.
Wiele razy zdarzało się, że polscy kapitanowie statków obcych bander dzwonili gdzieś z O. Indyjskiego potrzebując numer tel do tamtejszych służb np. medical.

Z wyrazami szacunku
Wiesław Jasiński


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 lis 2016, o 23:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Można prosić o pokolorowanie albo podkreślenia tych dokładnie słów (zarówno w oficjalnej wypowiedzi dyrektora operacyjnego MSPiR, jak w prywatnej wypowiedzi jednego z pracowników tej instytucji), które pozwalają stwierdzać że MRCK "ma pretensje do rozbitka"?
Czy użycie słów "akcję można byłoby rozpocząć i zakończyć o wiele wcześniej gdyby" albo słów "ileż prościej i szybciej i bez późniejszego poszukiwania "chłopca do bicia" byłoby" - to są jakieś "pretensje". Serio?
A co ze słowami:
"System zarządzania SAR to żart"
"jak oni po mnie jechali, to jechali po zwłoki tak naprawdę"
"Nie wierzę! ile można płynąć/ lecieć ok 20 mil?"

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 lis 2016, o 07:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lis 2010, o 18:20
Posty: 278
Podziękował : 286
Otrzymał podziękowań: 60
Uprawnienia żeglarskie: nie posiadam
Jaromir napisał(a):
A o szczegóły pytaj rozbitka. Choć niestety - po sesji wywiadów i występów - jakby czegoś teraz mniej rozmowny jest...

Właśnie!!!!!


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 lis 2016, o 07:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14371
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1960
Otrzymał podziękowań: 2054
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Ciekawe co byś Jaromirze mówił będąc w jego sytuacji ?

Fajnie się dyskutuje zza komputera w cieplutkim pokoiku :) Inaczej jeśli kogoś wyziębionego wyciągają z tratwy po kilku godzinach oczekiwania na ratunek o rzut beretem od Helu...

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 lis 2016, o 07:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Jaromir napisał(a):
Można prosić o pokolorowanie albo podkreślenia tych dokładnie słów (zarówno w oficjalnej wypowiedzi dyrektora operacyjnego MSPiR, jak w prywatnej wypowiedzi jednego z pracowników tej instytucji), które pozwalają stwierdzać że MRCK "ma pretensje do rozbitka"?
Czy użycie słów "akcję można byłoby rozpocząć i zakończyć o wiele wcześniej gdyby" albo słów "ileż prościej i szybciej i bez późniejszego poszukiwania "chłopca do bicia" byłoby" - to są jakieś "pretensje". Serio?
A co ze słowami:
"System zarządzania SAR to żart"
"jak oni po mnie jechali, to jechali po zwłoki tak naprawdę"
"Nie wierzę! ile można płynąć/ lecieć ok 20 mil?"


Tak Jaromirze, te właśnie.
Zapewne niefortunne (ot, nie pomyśleli co mówią) - ale nie powinny się zdarzyć.

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 lis 2016, o 08:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Albo chcemy dojść do prawdy albo się okładać.
Dla mnie, żeglarza bałtyckiego, istotne jest jak się przygotować, by zmniejszyć ilość błędów. I przygoda Jacka ma tu kolosalny walor. Ze wstydem przyznaję się, że w dwóch smartfonach NIE MIAŁEM wpisanych numerów MRCK. Zaniechanie....
W kolejnych rejsach zawsze znajdą się tam numery polskie oraz z krajów odwiedzanych, i to pod hasłem AAAlarm (bo nie stosuje klawiszy szybkiego wybierania).
Dla mnie, członka SAJ, istotne jest, jakie ostatecznie pytania będzie trzeba oficjalnie postawić państwu polskiemu i w tym zakresie publikacje Jasińskiego i Maziarza oraz konstruktywna część dyskusji na forum prowadzą mnie powoli w kierunku właściwej wiedzy.


Do Jacka trudno mieć pretensje, odczytał czas z EPIRBA,potem znalazł się na statku, czy też już w szpitalu w czasie lokalnym, nie musiał sobie uświadomić różnic, o których na pewno w normalnych warunkach, by nie zapomniał.

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl



Za ten post autor Colonel otrzymał podziękowania - 4: Kurczak, martinez98, Moniia, redgrist
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 lis 2016, o 08:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14371
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1960
Otrzymał podziękowań: 2054
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Dokładnie o to samo mi chodziło. Pisałem o tym wcześniej. Trzeba z tego wyciągnąć wnioski dla siebie, dla nas. Udowadnianie kto jest mądrzejszy w tej konkretnej sprawie do niczego nie prowadzi.
Już to ustaliliśmy wcześniej, że w bałtyckich realiach najpewniejszym i najszybszym sposobem na uzyskanie pomocy jest radio z DSC i telefon. Epirb owszem ale na oceanie, gdzie dwie godziny opóźnienia startu akcji nie mają decydującego znaczenia.
Inaczej, mają ale ratowany zdecydowanie inaczej do tego podchodzi.
Nikt nie liczy na środku Atlantyku na to, że pomoc dotrze w dwie godziny. Liczy tylko na swojego osobistego farta...

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.



Za ten post autor Kurczak otrzymał podziękowania - 4: Jaromir, martinez98, Moniia, redgrist
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 lis 2016, o 09:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2015, o 20:06
Posty: 154
Lokalizacja: Trójmiasto
Podziękował : 144
Otrzymał podziękowań: 38
Uprawnienia żeglarskie: jachtowy sternik morski
Ja rozumiem, że sytuacja jest poważna, ale trochę spokoju w tym wspólnym celu określenia problemów do rozwiązania wszystkim zrobi dobrze - i przed komputerem i na wodzie w przyszłości. Skoro PAŻP prowadzi jakieś postępowanie, to nie jest ta cała sytuacja winą Jacka, że nie wiedział, że musi mieć telefon do MRCK. Jestem w stanie go zrozumieć, że mając tyle "zabawek" po ich odpaleniu stosunkowo długo czekał na pomoc (jak się okazuje teraz mógł czekać na pewno około 30-40 minut krócej gdyby nie Moskwa i ARCC oraz wzrokowe przeszukiwanie "bazy" MMSI). Uważam, że powyższe jest numerem jeden do usprawnienia, bo czas gra decydującą rolę i chyba nie chodzi nikomu przy zdrowych zmysłach o to by określić winnego, tylko, żeby w naszym wspólnym interesie usprawnić to co możliwe ucząc się na błędach przed następnym wezwaniem.

Druga nauka jaka z tego płynie - jestem za tym by podwiesić na forum zestaw kluczowych informacji dla każdego kto wybiera się w morze i co powinien (poza rzeczonym rozsądkiem) zabrać i jak to wpłynie na jego bezpieczeństwo. Tak, żeby świadomość żeglarzy mogła na tym skorzystać. Takie "kompendium" uważam za wskazane, bo jak widać szkolenia to jedno, praktyka trochę się różni, a do tego z jednej strony dążymy do wolności, zniesienia patentowania i przepisów, które ograniczają, a z drugiej oczekujemy pomocy "natychmiast", a to się w pewnym momencie zaczyna wzajemnie znosić.

Jeszcze co do zarzutów i zmieniania rzeczywistości. Nie trzeba być dyrektorem, ministrem itp, żeby mieć wpływ na kształt przepisów i procedur. Może naiwnie, ale jednak wciąż w to wierzę, więc skoro możemy jako środowisko domagać się zmiany sposobu myślenia o SAR przez rząd, to możemy też wskazywać problemy do rozwiązania jak to co w wątku już udało się ustalić.

I tak już niemal pobocznie...
Staram się być apolityczny, ale np. Marszałek Województwa Pomorskiego o ile wiem żeglarz, może jest w stanie pomóc. W końcu to jednak "jakaś władza" z budżetem. Tu już oczywiście nie mam na myśli SAR, ale choćby wsparcie osoby, która może jakikolwiek wpływ wywierać a zarazem rozumieć "nasze" stanowisko.



Za ten post autor martinez98 otrzymał podziękowanie od: Leszek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 lis 2016, o 11:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Kurczak napisał(a):
Ciekawe co byś Jaromirze mówił będąc w jego sytuacji ?

Hmmm... prawdę?
Opisując rzetelnie fakty, podając łatwe do zweryfikowania, realne czasy zdarzeń - a nie wrażenia na ich temat?
Unikając wypowiedzi w stylu "pomimo użycia przeze mnie najnowszych zdobyczy technologii akcja ratunkowa która powinna trwać 45min trwała prawie 6 godzin. ". Bo wiem, że powinna trwać 45 minut jest bzdurą? Bo byłoby mi głupio, że wyjdzie na jaw, że trwała prawie 6 godzin - to nieprawda?

Kurczak napisał(a):
Fajnie się dyskutuje zza komputera w cieplutkim pokoiku :)

Ależ masz rację - snujemy tu jedynie teoretyczne rozważania. Są one chyba szczególnie teoretyczne w zakresie bycia w jego sytuacji.
Bo przecież "bycie w jego sytuacji" miałoby jeszcze mniejszą szansę się zdarzyć, jeśli w grab-bagu znalazłby się ręczny radiotelefon VHF.
Tylko dla przykładu - ja taki w grab-bagu mam, czasem nawet dwa. Nie mam co prawda telefonu satelitarnego - ale szansa na to, że dysponując takim telefonem popłynąłbym w morze bez znajomości numerów alarmowych - jest bliska zeru.
Kurczak napisał(a):
Inaczej jeśli kogoś wyziębionego wyciągają z tratwy po kilku godzinach oczekiwania na ratunek o rzut beretem od Helu...

Racja - inaczej. Bo w tratwie się nie dyskutuje fajnie, tylko czeka się na ratunek. Rozsądnym wydaje mi się przy tym czekanie w tratwie na ratunek w taki sposób, jaki podpowiada każdy porządny kurs czy instrukcja czekania w tratwie na ratunek. Co obejmuje jak najszybsze połknięcie tabletek na Ch.M. i unikanie zbędnego wyziębienia. Na przykład unikanie wyziębienia przez zamknięcie się pod namiotem - zamiast trwania w pozycji "tylko pion i twarzą do wiatru...".

BTW1 - Godzin oczekiwania na ratunek od wezwania pomocy było 3 i 1/3. Jeśli jednak chcesz wywrzeć większy efekt, to proponuję pisać o 199 minutach. Albo o 11940 sekundach. Brzmi mocniej niż "kilka godzin".
BTW - Daleko rzucasz beretem, na 46 kilometrów...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Ostatnio edytowano 3 lis 2016, o 11:35 przez Jaromir, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 lis 2016, o 11:27 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Jaromir napisał(a):
Opisując rzetelnie fakty, podając łatwe do zweryfikowania, realne czasy zdarzeń - a nie wrażenia na ich temat?


to chyba naturalne że Pan Zieliński opisuje również wrażenia a z niektórych opisów sie wycofał. Dla mnie te gorące wrażenia nawet jak są błedne są tak samo ważne jak zimna kalkulacja i raport błedów. Taki tekst jest czasami bardziej "prawdziwszy" bo odsdaje brdziej powagę sytuacji. Chciałem tez zwrócic uwagę, że uratowany zeglarz to nie jest początkujący adept zeglaarska a raczej górna półka. Więc też warto miec trochę pokory tym bardziej że gdyby sie nam malutkim to przydarzyło to tez mogłoby być inaczej. Moim zdaniem warto tekst i wywiad z Paznem Zielinskim poczytać pare razy

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 lis 2016, o 11:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14371
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1960
Otrzymał podziękowań: 2054
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Wiem Jaromirze, że ostatnie słowo zawsze musi należeć do Ciebie... :D

Może więc na tym poprzestaniemy ? Bo raczej nic konstruktywnego z dalszego dzielenia włosa na czworo nie wyniknie...

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 lis 2016, o 11:47 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
Jaromir napisał(a):
BTW1 - Godzin oczekiwania na ratunek od wezwania pomocy było 3 i 1/3. Jeśli jednak chcesz wywrzeć większy efekt, to proponuję pisać o 199 minutach. Albo o 11940 sekundach. Brzmi mocniej niż "kilka godzin".
Teraz to przesadziłeś w drugą stronę! Na jakiej podstawie zakładasz, że czas przechwycenia sygnału przez satelitę (podany na depeszy z Moskwy) to czas aktywacji EPIRBa i PLB? Nie wiemy, i pewnie nikt tego nie wyjaśni, ile czasu upłynęło od chwili aktywacji obu radiopław do uchwycenia ich sygnałów przez Sarsat-12. Poprawniej zatem jest pisać, że godzin oczekiwania na ratunek od wezwania pomocy było co najmniej 3 i 1/3.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 499 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 44 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL