Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 8 lip 2025, o 11:28




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1677 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25 ... 56  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 21 lut 2017, o 19:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13162
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3098
Otrzymał podziękowań: 2697
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Bombel napisał(a):
Otworzyło w kiepskiej widoczności.
SOA #1

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lut 2017, o 19:43 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Colonel napisał(a):
Nie podoba Ci się jak działamy, ..


Tak, uważam,że apel o zmiany strukturalne w sprawie Sar choć jest i może słuszny to w tej konfiguracji szkodliwy. A dlaczego to napisałem wyżej do czego się nijak merytorycznie nie odniosłeś.

Colonel napisał(a):
chcesz pomóc to pomagaj, ale pamiętaj, że krytyk i eunuch itd, itd...


a ja Tobie proponuje żebyś sobie oszczędził takich komentarzy.

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lut 2017, o 19:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
To dostaniesz jeszcze jedną przypominajkę, trochę trudniejszą: "Polemika z...."
A argumentów żadnych nie podałeś, bo Twoja ocena nie jest argumentem. I na tym między nami koniec rozmowy.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lut 2017, o 19:58 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Colonel napisał(a):
bo Twoja ocena nie jest argumentem. I na tym między nami koniec rozmowy.


ależ bardzo prowszę :roll:

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lut 2017, o 20:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 18:19
Posty: 2986
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 422
Otrzymał podziękowań: 1060
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
Bombel napisał(a):
Jurku. zamierzone?????


Buuuuu nie wiem co się stało:-(((( Jestem w fabryce i mam ograniczoną możliwość działania....

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lut 2017, o 20:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2015, o 20:06
Posty: 154
Lokalizacja: Trójmiasto
Podziękował : 144
Otrzymał podziękowań: 38
Uprawnienia żeglarskie: jachtowy sternik morski
Ja chyba wiem o jaki plakat chodzi. Nie zmienia to faktu, że niestety najlepsze efekty są jak miller gruchnie o glebę w Mi-8 albo jak szydło leci po wypadku z borowikami LPRem. Choć z obu przypadków bezpośrednich pozytywnych dla ogółu skutków brak lub... prawie brak. Publiczne pieniądze po prostu idą gdzie indziej i spirala się kręci.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lut 2017, o 22:58 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
Tego już się nawet komentować nie chce... http://facet.interia.pl/militaria/news-przetarg-na-smiglowce-co-mon-obiecal,nId,2356120
interia.pl napisał(a):
(...) - Niebawem śmigłowiec W-3WARM nr 0906 będzie musiał mieć wykonane wymiany agregatów resursowych. W sumie będzie mógł jeszcze latać około 100 godzin - mówi nam jeden z oficerów Brygady Lotnictwa Marynarki Wojennej chcący zachować anonimowość.

- O W-3WARM nr 0815 nawet nie wspominam, \gdyż jest niesprawny. [ mowa o tych dwóch Anakondach, które są teraz w Darłowie ]
W służbie zostają więc 2 Pałery (Mi-14PŁ/R - przyp SZ) - dodaje marynarz.

Nie to jednak jest największym problemem BLMW. W styczniu odeszło do cywila 3 pilotów Mi-14 PŁ/R, w tym dwóch dowódców załóg z uprawnieniami do lotów w każdych warunkach atmosferycznych. Odeszło także 2 ratowników pokładowych, technik pokładowy i kilku innych wysokiej klasy specjalistów. W sumie 23 żołnierzy. Nie chcieli czekać na kolejne obietnice rządu i zapowiadane cięcia emerytur.

- Na Mi-14PŁ/R zostało tylko półtorej załogi. Jeden dowódca załogi może latać w dzień i w nocy, drugi tylko w dzień - mówią żołnierze z BLMW.

Latają na maszynach, które mają ponad 30 lat. Mi-14PŁ/R o numerach 1009 i 1012 zostały zakupione w 1983 roku. I faktycznie kończą im się resursy w najbliższym czasie. 1012 zostanie wycofana do końca 2017 roku, a 1009 w połowie 2018 roku. W sumie na ponad 500 kilometrów polskiego wybrzeża na razie pozostały 2 śmigłowce ratunkowe z prawdziwego zdarzenia.

- W-3WARM i W-3WA TSAR pozostają nadal w firmie Leonardo w Świdniku, gdzie były modyfikowane. Opóźnienie w odbiorze pierwszych śmigłowców przekroczyło już rok. Skutkuje to faktem, że BLMW posiada obecnie 3 sprawne śmigłowce ratownicze - dwa Mi-14PŁ/R i jeden W-3WARM. Niesprawność jednego śmigłowca W-3 spowoduje zawalenie się systemu dyżurowego ze względu na braki załóg Mi-14PŁ/R. Odbiór zmodyfikowanych śmigłowców niewiele tu zmieni, bowiem załogi i personel naziemny wymagają przeszkolenia i wykonania lotów w celu co najmniej zapoznania się z wprowadzonymi zmianami konstrukcyjnymi - mówią żołnierze.(...)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lut 2017, o 23:43 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
To lotnictwo morskie wymrze śmiercią naturalną.

Czy nowe śmigłowce oznaczają też nową ścieżkę szkoleniową?
Bo jeśli tak to piloci jakby od zera zaczynali

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lut 2017, o 00:00 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
Oczywiście! Przy tym "nowa ścieżka szkoleniowa" dotyczyć będzie i pilotów, i techników pokładowych i nurków-ratowników i personelu technicznego naziemnego. Co nie kupią - będzie to zupełnie inny typ śmigłowca niż używane dotychczas. A te szkolenia trzeba będzie dopiero po zakupie opracować, rozpisać, sprawdzić jak te nowe procedury działają w zderzeniu z rzeczywistością...
Masz kontakty - to wypytaj ile czasu LPR przechodził z Mi-2 na EC135 po przyjęciu pierwszych maszyn. Byłoby jakieś porównanie.



Za ten post autor _jp_ otrzymał podziękowanie od: Były user
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lut 2017, o 00:05 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Dopytam ale tak na oko szkolenia sarowskie są bardziej skomplikowane i pewnie dłuższe. Mnie się wydaje że jak dokonuje się zakupu takich helikopterów to w pakiecie że szkoleniami serwisem itd.

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lut 2017, o 00:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2006, o 13:57
Posty: 3996
Podziękował : 657
Otrzymał podziękowań: 613
Uprawnienia żeglarskie: szkutnik drewkarz,motorówkarz
Colonel napisał(a):
miało być 70 śmigłowców, a nie 16.


Ano miało -> http://tvn24bis.pl/z-kraju,74/przetarg- ... 16977.html

_________________
Zbyszek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lut 2017, o 01:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sty 2012, o 00:14
Posty: 708
Podziękował : 105
Otrzymał podziękowań: 193
Uprawnienia żeglarskie: Morski Trzymacz Rumpla
Bombel napisał(a):
Ejdzej napisał(a):
Najczęściej statek ratowniczy wyjmował trupa lub po wielu godzinach poszukiwań nie znajdował nic, przylatywało śmigło i do godziny odnajdywało nieboszczyka.

Nie byłem jeszcze nieboszczykiem więc nie wiem. Czy nieboszczykowi robi jakąś różnicę kto go znajdzie.????
Chyba że napisało Ci się coś innego niż zamierzałeś.
Rozwiniesz?


Zarówno Ty jak i Ryś pominęliście dość istotny fragment mojej wypowiedzi, czyli przeanalizowanie raportów PKBWM, jak i taki drobny fragment po wielu godzinach. Ale streszczę jak obecnie wygląda ratowanie uciekiniera z pokładu, przynajmniej według PKBWM.
1) Wypada człowiek
2) Wezwanie pomocy
3) Wysłanie statku ratowniczego, bo śmigłowiec albo niesprawny albo nie ma warunków do lotu albo nie ma śmigłowca....
4) Po kilku godzinach poszukiwań brak efektów, pada decyzja o przerwaniu poszukiwań i wznowieniu ich rankiem następnego dnia.
5) Rano znajduje się śmigło startuje i do godziny znajduje poszukiwanego, najczęściej w stanie permanentnej utraty reakcji na bodźce zewnętrzne...

A teraz możecie próbować zgadnąć, co by było gdyby śmigłowiec/śmigłowce były normalnie dostępne i można by je wysyłać wtedy kiedy są potrzebne.
Nie chce mi się szukać, ale przeczytajcie chociażby to:
http://pkbwm.gov.pl/images/uchwaly_rapo ... 4_14_1.pdf


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lut 2017, o 02:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 22:06
Posty: 1579
Podziękował : 137
Otrzymał podziękowań: 303
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
Colonel napisał(a):
Nie podoba Ci się jak działamy, to działaj lepiej, chcesz pomóc to pomagaj, ale pamiętaj, że krytyk i eunuch itd, itd...

Drogi Colonelu, już wielokrotnie obiecałem sobie nie uczestniczyć w tej dyskusji ale znowu piszesz o pracy dla wspólnego dobra i nieuprawnionej krytyce, może tym razem nie bezpośrednio do mnie ale czuje się wywołany do tablicy.

Ze zdziwieniem ale i nadzieją(?) zauważam, że nie tylko ja mam już dosyć tej dziwnej narracji. I zauważ proszę, że to nie ja (my?) krytykujemy działanie SAJ tylko większość aktywnych członków SAJ bezpardonowo krytykuje każde działanie administracji tak państwowej jak i chyba każdej innej.
Stwierdzenie, że „osobiście byleś sceptyczny co do Caracali” jest powiedzmy bardzo delikatnym stwierdzeniem. Zapewne nie dokopie się do postów z przed kilku już lat(?) ale pamiętamy chyba kwieciste wypowiedzi o użyteczności śmigłowców CombatSAR?
W innym przypadku krytykuje się ciężkie śmigłowce, bo drogie w eksploatacji aby później podważać słuszność wyboru maszyny która jest zbyt mała aby operować w ciężkich warunkach.
Przykłady można by powielać, np. źle, bo wojsko ale następnie przytaczamy i powołujemy się na opinie wojskowych itd. itp. Natomiast powoływanie się na wypadek kolegi Jacka Zielinskiego jest jakby tu powiedzieć bardzo merytorycznym głosem w dyskusji świadczącym o naszej szerokiej i dogłębnej znajomości zagadnień ratownictwa morskiego.

Ale mam dla ciebie dobrą(?) wiadomość jestem przekonany, że w najbliższej przyszłości nie dojdzie do żadnych rewolucji w strukturach ratownictwa morskiego i nadal będziemy mogli spokojnie żeglować zawsze licząc na „nasze” śmigłowce SAR i nie będą to cywilne śmigłowce.

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lut 2017, o 03:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 18:19
Posty: 2986
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 422
Otrzymał podziękowań: 1060
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
SIRK napisał(a):
ale pamiętamy chyba kwieciste wypowiedzi o użyteczności śmigłowców CombatSAR?


Hymmm ale... lepsze Caracale CSAR niż żadne, chyba sam to przyznasz?

SIRK napisał(a):
W innym przypadku krytykuje się ciężkie śmigłowce, bo drogie w eksploatacji aby później podważać słuszność wyboru maszyny która jest zbyt mała aby operować w ciężkich warunkach.


Braki w umiejętności czytania ze zrozumieniem? Czy może chwyt poniżej pasa? Ciężki a ciężki to jest różnica... To może łopatologicznie, krytykuje się jeżeli już bardzo ciężkie śmigłowce w rodzaju AW 101

SIRK napisał(a):
bo wojsko ale następnie przytaczamy i powołujemy się na opinie wojskowych


I znowu patrz wyżej... A na czyją opinię się powoływać? Na tą chwilę właściwie tylko wojsko ma doświadczenie w eksploatacji trochę większych śmigłowców...

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lut 2017, o 04:07 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Jurmak napisał(a):
Czy może chwyt poniżej pasa?


mistrz elegancji :D , szkoda , że nie zauważasz argumentacji swojego kumpla a którą zacytował Sirk : :roll:

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lut 2017, o 07:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2015, o 20:06
Posty: 154
Lokalizacja: Trójmiasto
Podziękował : 144
Otrzymał podziękowań: 38
Uprawnienia żeglarskie: jachtowy sternik morski
Jurmak napisał(a):
Hymmm ciekawe... ciekawe... Pewnie przyszło polecenie "z góry" i obniżono wymagania:-((((


Jurmak napisał(a):
Hymmm ale... lepsze Caracale CSAR niż żadne, chyba sam to przyznasz?


No to dobrze, źle, czy "ujowo" jest?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lut 2017, o 07:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 18:19
Posty: 2986
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 422
Otrzymał podziękowań: 1060
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
martinez98 napisał(a):
No to dobrze, źle, czy "ujowo" jest?




Przyznam, że nie bardzo Ciebie rozumiem:-( Może dlatego, że jeszcze nie odespałem nocki w fabryce...
Caracale miały być w wersji CSAR, co moim zdaniem nie było najszczęśliwszym rozwiązaniem, ale by były... Przyszła "ujowa" zmiana i nie tylko, że nie mamy tych Caracali ale nie mam nic... O przepraszam, mamy wybitnego ministra z wizjami...


A teraz z lekka załapałem... Noooo są niby Anakondy... Niby bo ciekawe, czy naprawdę uporano się z trapiącymi je wibracjami, czy może niby są ale tak jak by ich nie było...

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lut 2017, o 07:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
SIRK napisał(a):
Colonel napisał(a):
Nie podoba Ci się jak działamy, to działaj lepiej, chcesz pomóc to pomagaj, ale pamiętaj, że krytyk i eunuch itd, itd...

Drogi Colonelu, już wielokrotnie obiecałem sobie nie uczestniczyć w tej dyskusji ale znowu piszesz o pracy dla wspólnego dobra i nieuprawnionej krytyce, może tym razem nie bezpośrednio do mnie ale czuje się wywołany do tablicy.

Nie do Ciebie sie zwracałem ale jeśli czujesz sie współwinny, to prosze bardzo.
SIRK napisał(a):
Ze zdziwieniem ale i nadzieją(?) zauważam, że nie tylko ja mam już dosyć tej dziwnej narracji. I zauważ proszę, że to nie ja (my?) krytykujemy działanie SAJ tylko większość aktywnych członków SAJ bezpardonowo krytykuje każde działanie administracji tak państwowej jak i chyba każdej innej.

Nie widzę nic dziwnego w "tej" narracji, bo zdaje się nie mówiłeś o własnej, która jest rzeczywiście dziwna.
A co do krytyki administracji. Każda administracja w państwie cywilizowanym podlega krytyce. W jednym masz racje: TA administracja przestaje zasługiwać na krytykę, w części już dawno zasłużyła, a w części właśnie zasługuje sobie na procesy karne.
SIRK napisał(a):
Stwierdzenie, że „osobiście byleś sceptyczny co do Caracali” jest powiedzmy bardzo delikatnym stwierdzeniem. Zapewne nie dokopie się do postów z przed kilku już lat(?) ale pamiętamy chyba kwieciste wypowiedzi o użyteczności śmigłowców CombatSAR?

Słusznie, że Ci się nie chce, bo nie znalazłbyś w tym zakresie żadnego mojego "niedelikatnego" stwierdzenia. Odebrałem to jako insynuację.
SIRK napisał(a):
W innym przypadku krytykuje się ciężkie śmigłowce, bo drogie w eksploatacji aby później podważać słuszność wyboru maszyny która jest zbyt mała aby operować w ciężkich warunkach.

Nigdy nie krytykowałem ciężkich śmigłowców. To już zwykła insynuacja.
SIRK napisał(a):
Przykłady można by powielać, np. źle, bo wojsko ale następnie przytaczamy i powołujemy się na opinie wojskowych itd. itp. Natomiast powoływanie się na wypadek kolegi Jacka Zielinskiego jest jakby tu powiedzieć bardzo merytorycznym głosem w dyskusji świadczącym o naszej szerokiej i dogłębnej znajomości zagadnień ratownictwa morskiego.

Także nigdy nie powoływałem się na wypadek Jacka, kolejna insynuacja.
SIRK napisał(a):
Ale mam dla ciebie dobrą(?) wiadomość jestem przekonany, że w najbliższej przyszłości nie dojdzie do żadnych rewolucji w strukturach ratownictwa morskiego i nadal będziemy mogli spokojnie żeglować zawsze licząc na „nasze” śmigłowce SAR i nie będą to cywilne śmigłowce.

Masz prawo do swoich przekonań.
Ale co do spokojnego żeglowania licząc na śmigłowce, to uzyskujemy powoli pewność, ze będzie, właściwie już jest, to realne NA PÓŁNOC od granicy polskiej strefy odpowiedzialności i ten stan potrwa być może dłużej, niż uda mi się jeszcze w życiu żeglować.

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lut 2017, o 07:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
martinez98 napisał(a):
Jurmak napisał(a):
Hymmm ale... lepsze Caracale CSAR niż żadne, chyba sam to przyznasz?


No to dobrze, źle, czy "ujowo" jest?


Przeczytaj jeszcze raz zdanie, które cytujesz.

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lut 2017, o 08:48 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Jurmak napisał(a):
Caracale miały być w wersji CSAR, co moim zdaniem nie było najszczęśliwszym rozwiązaniem


są niepotrzebne do zadań cywilnych ale jak generał powiedział "musieliśmy zamówić wojskowe śmiglowce" to domyślam się ,że wojsku są też potrzebne smigłowce ratunkowe .
W związku z tym upiekli dwie pieczenie na jednym ogniu :D
Takie wielkie zamówienie to jednak suma kompromisów jest i wszystkim się nie dogodzi chyba że dysponuje się wielką kasą .Mnie się wydaje,że cały ten kontrakt na Caracale był raczej udany nawet jak brać pod uwage wersje combat.

_________________
pozdrowienia piotr



Za ten post autor piotr6 otrzymał podziękowanie od: Colonel
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lut 2017, o 09:52 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
piotr6 napisał(a):
Dopytam ale tak na oko szkolenia sarowskie są bardziej skomplikowane i pewnie dłuższe. Mnie się wydaje że jak dokonuje się zakupu takich helikopterów to w pakiecie że szkoleniami serwisem itd.
Tak to miało być przy zakupie Caracali (+ zapas czy też gwarancja stałych cen i dostaw części zamiennych przez kolejne 20 lat? i symulatory - stąd taka ogólna cena kontraktu, w której cena samych śmigłowców stanowiła ponoć tylko 60%). Przy kupnie 8, a właściwie 4 (bo z komunikatu wynika, że zamówienie może być podzielone na dwie dostawy 4+4) śmigłowców ZOP/SAR nie opłaca się kupować symulatora! Cena symulatora jest zbliżona do ceny śmigłowca, bo musi mieć takie same wskaźniki, lampki, przełączniki itp. co w kokpicie latającego śmigłowca tylko, że pospinane do komputera, który będzie nimi sterował imitując latanie. A żeby wysyłać załogi do zagranicznego ośrodka szkolenia posiadającego symulator, to chyba trzeba wcześniej te załogi wysłać na intensywny kurs językowy, wyłączając je na ten czas z dyżurowania...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lut 2017, o 10:52 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
0209, czyli "Babcia" - najstarszy śmigłowiec W-3 w Wojsku Polskim, dotarł ze Świdnika do Gdyni. Komunikat BLMW tchnie urzędowym optymizmem http://blmw.wp.mil.pl/pl/1_320.html tylko... jakoś dalekim od elementarnej logiki
BLMW napisał(a):
(...)Jednocześnie pod koniec ubiegłego roku podjęto decyzję o unifikacji kolejnych trzech Anakond, które do Brygady Lotnictwa Marynarki Wojennej trafiły w latach 1998 - 2002. Po jej zakończeniu wszystkie maszyny W-3 lotnictwa morskiego będą miały identyczne wyposażenie co znacznie usprawni proces szkolenia i eksploatacji. Poprawi także bezpieczeństwo realizowanych zadań. Pierwszą z tych trzech maszyn dostarczono do Świdnika jeszcze w grudniu. Kolejne mają tam trafić w ciągu najbliższych dwóch miesięcy. Zakończenie procesu modyfikacji drugiej partii morskich W-3 powinno nastąpić pod koniec 2018 roku.(...)
Zmodernizowane Anakondy wyposażono między innymi w cyfrowy system sterowania silnikami FADEC - ang. Full Authority Digital Engines Control (w miejsce analogowego), nowe wyposażenie ratownicze oraz nowe kamery termowizyjne sprzężone z reflektorami - tzw. szperaczami. Wszystkie śmigłowce wyposażone będą również w system automatycznej identyfikacji jednostek pływających AIS, który znacznie usprawni prowadzenie ewakuacji poszkodowanych z pokładów statków. Z tego powodu maszyny te muszą przejść tzw. etap wdrożenia do służby, polegający na przeszkoleniu załóg i personelu technicznego w użytkowaniu i obsłudze nowych systemów i wyposażenia.(...)
- w ciągu 2 m-cy przeszkolą wszystkich na tę nową wersję Anakondy? Czy zostawią na dyżurach w Darłowie same Mi-14 z "półtorej załogi"?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lut 2017, o 11:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2015, o 20:06
Posty: 154
Lokalizacja: Trójmiasto
Podziękował : 144
Otrzymał podziękowań: 38
Uprawnienia żeglarskie: jachtowy sternik morski
Może zapytaj http://blmw.wp.mil.pl/pl/12.html


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lut 2017, o 16:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 18:19
Posty: 2986
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 422
Otrzymał podziękowań: 1060
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
Jak to było z tymi Mistralami za dolara?
Jeszcze chwila i nikt z tymi... no dobra bez słów uznanych za obelżywe, nie będzie chciał rozmawiać.

http://www.rmf24.pl/raporty/raport-smig ... gn=firefox

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lut 2017, o 23:13 

Dołączył(a): 8 lut 2013, o 23:51
Posty: 312
Podziękował : 149
Otrzymał podziękowań: 81
Uprawnienia żeglarskie: ż.j.
http://lotnictwo.net.pl/gallery/photo/a ... 17954.html

_________________
Pozdrawiam Marcin Konstańczak (mkonst)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 lut 2017, o 05:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Jurmak napisał(a):
Jeszcze chwila i nikt z tymi... no dobra bez słów uznanych za obelżywe, nie będzie chciał rozmawiać.

Po co im rozmówcy, świetnie się dogadują sami ze sobą...


Załączniki:
misiu....png
misiu....png [ 220.18 KiB | Przeglądane 4250 razy ]

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...

Za ten post autor Jaromir otrzymał podziękowanie od: Ognisty Szkwał
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 lut 2017, o 07:21 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Jurmak napisał(a):
nie będzie chciał rozmawiać.


to tylko kwestia kasy :D

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 lut 2017, o 10:18 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
Wczorajsza sejmowa dyskusja o śmigłowcach http://orka2.sejm.gov.pl/StenoInter8.nsf/0/330044ECFE1551BEC12580D1000983A3/%24File/36_b_ksiazka.pdf - od str."17 z 148".
Cytuj:
20 lutego, zgodnie z założonym harmonogramem, Inspektorat Uzbrojenia wszczął postępowanie dotyczące pozyskania ośmiu śmigłowców w wersji bojowego poszukiwania i ratownictwa w wariancie specjalnym dla pododdziałów Wojsk Specjalnych oraz ośmiu śmigłowców do zwalczania okrętów podwodnych, wyposażonych dodatkowo w sprzęt medyczny pozwalający na prowadzenie akcji poszukiwawczo-ratowniczych, bojowego poszukiwania i ratownictwa.
???????


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 lut 2017, o 11:23 

Dołączył(a): 18 kwi 2014, o 15:10
Posty: 214
Podziękował : 38
Otrzymał podziękowań: 29
Uprawnienia żeglarskie: jsm
_jp_ napisał(a):
Wczorajsza sejmowa dyskusja o śmigłowcach http://orka2.sejm.gov.pl/StenoInter8.nsf/0/330044ECFE1551BEC12580D1000983A3/%24File/36_b_ksiazka.pdf - od str."17 z 148".
Cytuj:
20 lutego, zgodnie z założonym harmonogramem, Inspektorat Uzbrojenia wszczął postępowanie dotyczące pozyskania ośmiu śmigłowców w wersji bojowego poszukiwania i ratownictwa w wariancie specjalnym dla pododdziałów Wojsk Specjalnych oraz ośmiu śmigłowców do zwalczania okrętów podwodnych, wyposażonych dodatkowo w sprzęt medyczny pozwalający na prowadzenie akcji poszukiwawczo-ratowniczych, bojowego poszukiwania i ratownictwa.
???????


A ty skąd się urwałeś , byłeś na nartach ? Od tygodnia wiadomo, że dla nas zbudują specjalny typ śmigłowca ZOP/SAR. CSAR się nie podobał , to teraz noszę będą leżeć na bombach głębinowych. W razie konieczności zatopienia jednostki "ratowanej" też nie będzie problemu, odpali się torpedę ;)

A poważnie, to jakaś paranoja. Jedyny plus jaki mi przychodzi na myśl, to ta maszyna powinna być wyposażona w dobre detektory pracujące w podczerwieni.

MArcin


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 lut 2017, o 11:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Nawet "Sokół", który przyleciał wreszcie do Gdyni ma taki detektor.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1677 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25 ... 56  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL