Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 27 cze 2025, o 07:18




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 250 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 9  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 18 sty 2012, o 22:40 

Dołączył(a): 30 lis 2009, o 11:52
Posty: 288
Podziękował : 81
Otrzymał podziękowań: 15
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
Marek napisał(a):
Popatrz na mapki wklejone przez JackaBol o 15:49. I na okienko wyboru map

Ale to chyba Jacka system i mapki?
Bo co było na CC nie bardzo wiemy.
Cape napisał(a):
A po co mają być ? Np po co takiemu statkowi dokładna mapa Pucyfiku z Głębinką ?

No tak,w zasadzie jak płynę ze Swinoujścia na Bornholm też mi niepotrzebna,ale raczej mapy się sprzedaje w pakietach i pewnie kupując np.Bałtyk ona i tak tam jest.
Nie sadzę,że to kwestia kosztów,czy też braku miejsca w systemie.
Cape napisał(a):
Ano nie ma, bo na generalce jest to, co jest.

Dokładnie to jak to rozumieć?
Cape napisał(a):
Ja nawiguję na mapach elektronicznych dla żeglarzy i np mapa polskiego wybrzeża Garmina z 2006 roku nie ma Łeby, Władysławowa itp

No to ja bym chyba nie nawigował na niej :)
Ja tam też się nie znam i sądzę,że jeśli już to
Cape napisał(a):
tu Jacek coś ma do powiedzenia.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 sty 2012, o 22:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
peppino napisał(a):
Dokładnie to jak to rozumieć?

Dokładnie to co napisałem. Generalka nie jest podejściówką.
peppino napisał(a):
No to ja bym chyba nie nawigował na niej

Dlaczego ? Jeżeli nie zamierzam wchodzić do Łeby, po pływam sobie gdzieś ińdziej, to po co mi Łeba ?
Aaaa, napisałem polskiego wybrzeża. To mapa G2Vision 505, obejmuje Bałtyk od Rugii, Bornholm, Gotlandię aż po Estonię. Jednakże portów polskich otwartego morza na niej nie ma. I już. Pływając miałem te porty w wersji papierowej.

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Ostatnio edytowano 18 sty 2012, o 22:50 przez Cape, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 sty 2012, o 22:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10918
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1334
Otrzymał podziękowań: 2618
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Cape napisał(a):
Po prostu ten statek powinien się trzymać w odległości mil, a nie kabli od brzegu, który nie jest dla niego. I dlatego nie miał na burcie map zatoczek dla wędkarzy.

...i wlasnie dlatego usilowalem dopytac sie specjalistow, jakim cudem znalazl sie tak blisko, mimo wszystkich systemow nawigacyjnych, ostrzegawczych, prewencyjnych i alarmowych ( syreny wyja...) ! :roll:
Ale nie to nie! :D
Catz Niewedkujacy

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 sty 2012, o 22:49 

Dołączył(a): 30 lis 2009, o 11:52
Posty: 288
Podziękował : 81
Otrzymał podziękowań: 15
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
Cape napisał(a):
Po prostu ten statek powinien się trzymać w odległości mil, a nie kabli od brzegu, który nie jest dla niego.

Ale się nie trzymał,w tym wypadku z powodu kaprysu kapitana.I to ma być powód,żeby nie mieć kompletu map na dany akwen?
Byłeś kiedyś pod Dubrownikiem?Przy Starym Mieście?Jest tam tuż obok taka wysepka,Lokrum.I pomiędzy nią a Starym Miastem przepływają takie promy jak CC,no moze trochę czasem mniejsze pozdrawiając syreną mieszkańców i turystów.Sądzisz,że pomimo,że nie zamierzają wpływać do portu przy Starym Mieście,to pływają tam na generalce?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 sty 2012, o 22:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10918
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1334
Otrzymał podziękowań: 2618
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Roman K napisał(a):
Spoko, ten od konopi to był Filip

Wyskakujacych z kontekstu i tematu jest mnostwo i imion wszelakich...
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 sty 2012, o 22:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
peppino napisał(a):
Byłeś kiedyś pod Dubrownikiem?Przy Starym Mieście?

Byłem nie raz
peppino napisał(a):
tuż obok taka wysepka,Lokrum

A na tej wysepce byłem jachtem w 1998 roku, strasznie płytko do cumowania.
peppino napisał(a):
Sądzisz,że pomimo,że nie zamierzają wpływać do portu przy Starym Mieście,to pływają tam na generalce?

Sądzę, że skoro tamtędy pływają, to mają stosowne mapy. Ale CC nie płynęła na Gilio, Gilio powinna minąć od południa.

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 sty 2012, o 22:58 

Dołączył(a): 30 lis 2009, o 11:52
Posty: 288
Podziękował : 81
Otrzymał podziękowań: 15
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
Cape napisał(a):
Dlaczego ? Jeżeli nie zamierzam wchodzić do Łeby, po pływam sobie gdzieś ińdziej, to po co mi Łeba ?

Jeśli pływałbym po "naszym" Bałtyku,to jakoś nie wyobrażam sobie,żebym nie miał map podejściowych do polskich portów.
Ale każdy pływa jak lubi,tylko czasem mniej doświadczeni też czytają to Forum i wyrabiają sobie pogląd..

*~*~*~*~*~*~*~*~*~*

Cape napisał(a):
Ale CC nie płynęła na Gilio, Gilio powinna minąć od południa.

Ale miała ją tak tak czy inaczej po drodze,a nie w Ameryce Południowej.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 sty 2012, o 23:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17561
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2348
Otrzymał podziękowań: 3695
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
peppino napisał(a):
Bo co było na CC nie bardzo wiemy.
W tym wątku akronim ECDIS pojawia się tyle razy, że aż trudno uwierzyć, że jest ktoś, kto czyta ten wątek i nie wie co on oznacza i "czym to się je".

peppino napisał(a):
No tak,w zasadzie jak płynę ze Swinoujścia na Bornholm też mi niepotrzebna,ale raczej mapy się sprzedaje w pakietach i pewnie kupując np.Bałtyk ona i tak tam jest.
Nie, nie ma jej tam. Mapy standardu S-57 kupuje się tak samo jak mapy papierowe. Jak kupisz, to masz, jak nie kupisz to nie masz.

Tu mała dygresja - Catz, na przykładzie @peppina i Bałtyku. Kupujesz mapę generalną Bałtyku. Jest zaznaczony Bornholm. Robisz powiększ, powiększ, powiększ i... w dalszym ciągu widzisz obłą linię brzegu - bez maleńkich zatoczek, bez skał u wejścia do maleńkiego portu, ba, bez zaznaczonego maleńkiego portu, bez przybrzeżnej mielizny, etc, etc.
Powiększać mapa się powiększa, ale szczegółów na niej nie ma :-(
Jeśli masz wgrane mapy o większej skali (i masz w programie włączone ich "pokazywanie" - vide załącznik JackaBol o którym pisałem wcześniej) to w momencie, gdy będziesz powiększał obraz komputer wczyta mapę o większej skali i nagle zobaczysz szczegóły.
Efekt ten (w sensie, że wczytywania plików map większej skali w trakcie kręcenia kółeczkiem myszy) jest dobrze widoczny w popularnych na polskich jachtach, niewprawnie kradzionych pakietach CM-93.

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 sty 2012, o 23:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lut 2011, o 02:02
Posty: 226
Lokalizacja: Eire
Podziękował : 15
Otrzymał podziękowań: 36
Uprawnienia żeglarskie: Żeglarz
Marek napisał(a):
W tym wątku akronim ECDIS pojawia się tyle razy, że aż trudno uwierzyć, że jest ktoś, kto czyta ten wątek i nie wie co on oznacza i "czym to się je".


Marku, dzis bojkot u ciotki Wikipedii

_________________
Pozdrawiam Sebastian


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 sty 2012, o 23:17 

Dołączył(a): 30 lis 2009, o 11:52
Posty: 288
Podziękował : 81
Otrzymał podziękowań: 15
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
Marek napisał(a):
Tu mała dygresja - Catz, na przykładzie @peppina i Bałtyku. Kupujesz mapę generalną Bałtyku. Jest zaznaczony Bornholm. Robisz powiększ, powiększ, powiększ i... w dalszym ciągu widzisz obłą linię brzegu - bez maleńkich zatoczek, bez skał u wejścia do maleńkiego portu, ba, bez zaznaczonego maleńkiego portu, bez przybrzeżnej mielizny, etc, etc. Powiększać mapa się powiększa, ale szczegółów na niej nie ma Jeśli masz wgrane mapy o większej skali (i masz w programie włączone ich "pokazywanie" - vide załącznik JackaBol o którym pisałem wcześniej) to w momencie, gdy będziesz powiększał obraz komputer wczyta mapę o większej skali i nagle zobaczysz szczegóły.

Marku,akurat ze zrozumieniem problemu jak działa ECDIS nie mam.
Umiem także włączyć,wyłączyć program nawigacyjny,ustawić szczegółowość,automatyczne przechodzenie na mapy o większej skali i jeszcze parę rzeczy.
Moje pytanie brzmiało,czy to jakiś problem finansowy czy techniczny,żeby nie było w systemie szczegółowych map akwenu po którym się pływa i czy to normalna praktyka?
Z mapami S-57 na pewno masz rację,w tym wypadku rzeczywiście wziąłem pod uwagę "pakiety" żeglarskie.


Ostatnio edytowano 18 sty 2012, o 23:29 przez peppino, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 sty 2012, o 23:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10918
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1334
Otrzymał podziękowań: 2618
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Marek napisał(a):
W tym wątku akronim ECDIS pojawia się tyle razy, że aż trudno uwierzyć, że jest ktoś, kto czyta ten wątek i nie wie co on oznacza i "czym to się je".

A jednak... Ale zdaje sobie sprawe z wlasnej ulomnosci.
Marek napisał(a):
( ... )Powiększać mapa się powiększa, ale szczegółów na niej nie ma (... )

Jest to czesc odpowiedzi... Dzieki.
Ale, ze na takim statku moze nie byc kazdej mozliwej i mozliwie, potencjalnie przydatnej mapy - nawet i portu Giglio... - w jego komputerowonawigacyjnych czelusciach, to jednak mnie dziwi.
Tym bardziej, ze trasa ( podobnie jak i zwyczaje ) jest rutynowa.
Dla przypomnienia ( nienachalnie! ) pytalem o mozliwosc niebezpiecznego zblizenia sie bez neutralizacji elektroniki - a i to w kontekscie slow kapitana S.
Catz

*~*~*~*~*~*~*~*~*~*

Cape napisał(a):
Ale CC nie płynęła na Gilio, Gilio powinna minąć od południa.

? Trasa prowadzila przez srodek ciesniny...?
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 sty 2012, o 23:27 

Dołączył(a): 30 lis 2009, o 11:52
Posty: 288
Podziękował : 81
Otrzymał podziękowań: 15
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
Marek napisał(a):
peppino napisał(a):Bo co było na CC nie bardzo wiemy.W tym wątku akronim ECDIS pojawia się tyle razy, że aż trudno uwierzyć, że jest ktoś, kto czyta ten wątek i nie wie co on oznacza i "czym to się je".

A w kwestii co prawdopodobnie było a czego nie było na pokładzie CC wypowiada się Jacek tutaj:
http://www.tvn24.pl/-1,1731502,0,1,na-m ... omosc.html


Ostatnio edytowano 18 sty 2012, o 23:28 przez peppino, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 sty 2012, o 23:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10918
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1334
Otrzymał podziękowań: 2618
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
SebEire napisał(a):
Marku, dzis bojkot u ciotki Wikipedii

Przeciez i tak bym nie zrozumial...
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 sty 2012, o 23:29 

Dołączył(a): 2 mar 2011, o 11:08
Posty: 1314
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 142
Otrzymał podziękowań: 90
Uprawnienia żeglarskie: k.j.bałtycki
Marek napisał(a):
Powiększać mapa się powiększa, ale szczegółów na niej nie ma :-(
Jeśli masz wgrane mapy o większej skali (i masz w programie włączone ich "pokazywanie" - vide załącznik JackaBol o którym pisałem wcześniej) to w momencie, gdy będziesz powiększał obraz komputer wczyta mapę o większej skali i nagle zobaczysz szczegóły.

Szkoda że dopiero przy okazji tak smutnego zdarzenia, ale jak to mówią lepiej późno niż wcale, niektórzy będą mieli możliwość sobie to uświadomić.

_________________
Pozdrawiam
Roman


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 sty 2012, o 23:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17561
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2348
Otrzymał podziękowań: 3695
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Catz napisał(a):
Ale, ze na takim statku moze nie byc kazdej mozliwej i mozliwie, potencjalnie przydatnej mapy - nawet i portu Giglio... - w jego komputerowonawigacyjnych czelusciach, to jednak mnie dziwi.

Dlaczego Cię dziwi? Przecież mapa obszaru na którym doszło do wypadku nie była im w niczym potrzebna. Ten statek tamtędy nie miał płynąć a mapa kosztuje!

*~*~*~*~*~*~*~*~*~*

peppino napisał(a):
A w kwestii co prawdopodobnie było a czego nie było na pokładzie CC wypowiada się Jacek tutaj:
Dziś w TVN24 "Polska i świat" pokazali jedną z mapek wklejonych przez Jacka. Napis był, że przyszła na "Kontakt24" :-) Młoty!!!

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 sty 2012, o 23:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10918
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1334
Otrzymał podziękowań: 2618
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
peppino napisał(a):
A w kwestii co prawdopodobnie było a czego nie było na pokładzie CC wypowiada się Jacek tutaj

Jako ekspert...
Jakos jego nowy obrazek w niczym nie pasuje do obrazkow przeznaczonych dla nas. Od kilku dni wiadomo (?), ze CC o szerokosci jakies 38 metrow mogl usilowac "brawurowy" wjazd miedzy skaly w korytarz szerokosci 68 metrow.. Moze dotarly?
Marek napisał(a):
a mapa kosztuje

Kpisz? Znasz ich dochody i potencjal?
Wszystkie mozliwe mapy elektroniczne nie przekraczaja rocznego budzetu na papier sralny ( prawda, ze w najwyzszym gatunku )
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 sty 2012, o 00:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17561
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2348
Otrzymał podziękowań: 3695
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Catz napisał(a):
Kpisz? Znasz ich dochody i potencjal?
Nie kpię i nie znam dochodów, ale wiem, że po drodze, to oni takich wysepek/porcików mijają (zaryzykuję) tysiące.
Po co armator miałby wydawać pieniądze na niepotrzebne rzeczy?

BTW gdy ktoś planuje wyjazd na wakacje to kupuje atlas samochodowy i plan miasta do którego jedzie, ale nie kupuje planów miast, które będzie widział w oddali jadąc autostradą (nie dotyczy Kuracenta).

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 sty 2012, o 00:07 

Dołączył(a): 30 lis 2009, o 11:52
Posty: 288
Podziękował : 81
Otrzymał podziękowań: 15
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
Uważam,że opieranie się na zdaniu kapitana,który twierdził ze nie było skał na mapie,a chwilę później mówił,że ludzi na pokładzie ma tylko kilkaset osób,i że zsunął się przypadkowo do szalupy ratunkowej nie upoważnia do twierdzenia,że płynął na generalce,i że nie było map szczegółowych.Może tak było,nie wiem.
Jacek również używa w opisach swoich screenów słowa"prawdopodobnie".


Ostatnio edytowano 19 sty 2012, o 00:09 przez peppino, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 sty 2012, o 00:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13855
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1624
Otrzymał podziękowań: 2373
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Kilka animacji NMA
http://newsdirect.nma.com.tw/SingleItem ... 7_OINT_003

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 sty 2012, o 00:11 

Dołączył(a): 30 lis 2009, o 11:52
Posty: 288
Podziękował : 81
Otrzymał podziękowań: 15
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
Wojciech1968 napisał(a):
Kilka animacji NMA

A co to jest NMA?
Bo podobno Wikipedia nie działa? :)


Ostatnio edytowano 19 sty 2012, o 00:12 przez peppino, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 sty 2012, o 00:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lut 2011, o 02:02
Posty: 226
Lokalizacja: Eire
Podziękował : 15
Otrzymał podziękowań: 36
Uprawnienia żeglarskie: Żeglarz
Poprawcie mnie jesli sie myle, ale czy system ECDIS nie pobiera danych automatycznie, a oplata licencyjna pobierana jest na zasadzie pay as you go?

_________________
Pozdrawiam Sebastian


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 sty 2012, o 00:17 

Dołączył(a): 30 lis 2009, o 11:52
Posty: 288
Podziękował : 81
Otrzymał podziękowań: 15
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
SebEire napisał(a):
Poprawcie mnie jesli sie myle, ale czy system ECDIS nie pobiera danych automatycznie, a oplata licencyjna pobierana jest na zasadzie pay as you go?

Pewnie będzie ciężko o poprawianie,bo jak napisaleś "dziś bojkot u ciotki Wikipedii" :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 sty 2012, o 00:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10918
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1334
Otrzymał podziękowań: 2618
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Marek napisał(a):
Nie kpię i nie znam dochodów, ale wiem, że po drodze, to oni takich wysepek/porcików mijają (zaryzykuję) tysiące.
Po co armator miałby wydawać pieniądze na niepotrzebne rzeczy?

Alez o to wlasnie usiluje ( usilowalem...) sie dopytac: czy potrzebne, czy mozliwe - przy kasie nieograniczonej i ryzykiem, takze reputacyjnym ( bo co tam moralnym...) potwornym.
NB -aspekt ekonomiczny jest/bedzie gigantyczny i walnie w ekononomie powszechna
Marek napisał(a):
gdy ktoś planuje wyjazd na wakacje to kupuje atlas (...... )

Opamietaj sie... Tu o "przewoznika" chodzi. "Przewoznika" odpowiedzialnego za zycie tysiecy klientow!!! On - moim zdaniem - musi miec wszystkie mozliwe mapy: do sztrandowania, do ewakucji szalupami.... Bo co? Ma nie wiedziec gdzie kierowac rozbitkow z braku map podejsciowych?
W nosie mam wasza elektronike i inne Ecidasy*, skoro nikt nie potrafi dac sensownej odpowiedzi na proste pytanie: Mam przypomniec?
Chyba nie warto...
Catz
* Prawde mowiac mam to w nosie i bez was! :D

*~*~*~*~*~*~*~*~*~*

Wojciech1968 napisał(a):
Kilka animacji NMA

Bzdury... Statek jest skonczony.
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 sty 2012, o 00:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17561
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2348
Otrzymał podziękowań: 3695
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Catz napisał(a):
Opamietaj sie... Tu o "przewoznika" chodzi. "Przewoznika" odpowiedzialnego za tysiace klientow!!! On - moim zdaniem - musi miec wszystkie mozliwe mapy: do sztrandowania, do ewakucji szalupami....
My opamiętajcie? Do ewakuacji szalupami/tratwami to podejściówki do portów są mało potrzebne IMHO, ale faktycznie chyba Jacek powinien się wypowiedzieć, bo ja zbyć Cienki Bolek jestem w temacie takich łódek.

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 sty 2012, o 00:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10918
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1334
Otrzymał podziękowań: 2618
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Marek napisał(a):
Do ewakuacji szalupami/tratwami to podejściówki do portów są mało potrzebne IMHO

Jasne, nie ma to jak zdania wyjete z kontekstu, zwlaszcza te robiace za dopelnienie poprzednich. W ten sposob najlatwiej.
A ze chodzi tu jednak o rodzaj tzw. "Zeglugi Przybrzeznej " ( Croisière Côtière ) to wielkomorcom umknac moze.
Kurt Vonnegut Jr. napisal kiedys w "Kociej Kolysce ", ze kazdy naukowiec, ktory nie potrafi wyjasnic istoty swojego wynalazku/odkrycia siedmioletniemu dziecku, zasluguje na miano szarlatana".
Cos w tym jest... ;)
Pytan w zasadzie juz nie mam zadnych.
Calej prawdy pewnie i tak sie dowiem, pewnie i wczesniej i guzik wam powiem! :D ;)
Albo parabolami! :D
Catz

*~*~*~*~*~*~*~*~*~*

Marek napisał(a):
My opamiętajcie?

Chyba wam sie samemu w oczach liczbomnozy ? ;)
Catz Ja i pojedynczo ( nie pomyl z pojednawczo )

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 sty 2012, o 03:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 cze 2009, o 07:49
Posty: 4953
Lokalizacja: 50°1'N 22°3'E
Podziękował : 191
Otrzymał podziękowań: 114
Uprawnienia żeglarskie: kiper patentowany
Catz napisał(a):
* Prawde mowiac mam to w nosie i bez was! :D

Jakby nie My, pewnie byś nie wiedział, że masz to w nosie... ;)

_________________
Słаwek vel Wąski
"Mаrynаrz powinien być chlujny i mrаwy..."


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 sty 2012, o 07:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 wrz 2010, o 15:18
Posty: 1073
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 34
Otrzymał podziękowań: 182
Uprawnienia żeglarskie: wszystkie
pierdupierdu napisał(a):

Raz jeszcze poleca się czytanie ze zrozumieniem. Tak dyskutantów, jak źródeł...
Ja na przykład ja nie dyskutowałem nigdy z kolejnością zdarzeń ani nie sprzeczam się ze stanowiskiem, że owe brawurowe podchodzenie pod brzegi Giglio było idiotyzmem. Bo było!
Może przynajmniej tyle będzie już jasne?


To jest jasne od samego początku.

Rzeczywiście, może użyłem niewłaściwych słów, i wyraziłem się nieściśle. Bo słowo "brawura" ma dwie konotacje - pozytywną i pejoratywną.

"Pozytywna" brawura to może być "aktywne sztrandowanie" (o tym ani przez chwilę nie myślałem), lub szarża Kozietulskiego.

Od samego początku byłem i jestem zdania, że statek znalazł się nie w tym miejscu, co trzeba. A stało się to z powodu "pejoratywnej" brawury podjechania "na gazetkę" do wyspy. Żeby sobie "ryknąć".

Czy teraz już wszystko jasne?

Za nieścisłość wypowiedzi przepraszam. Wierzyłem w to, że czytający (ze zrozumieniem) znają oba znaczenia słowa "brawura".

Tudzież nie uważają mnie za skrajnego idiotę.

A kwestia tego, że statek się rozpruł parę mil wcześniej, a potem (inercją) dojechał jeszcze tam, gdzie właśnie siedzi - jest doprawdy bez znaczenia.

Akwen trochę znam, więc zwróciłem uwagę na aspekt ukształtowania dna na Tyrreńskim i Liguryjskim. Tam rzeczywiście "dwa metry w prawo" może oznaczać "sto metrów w pionie". Kapitan pomylił się o właśnie te dwa metry. Czy w ogóle miał prawo prowokować taką sytuację? Oczywiście, że nie, nie i jeszcze raz nie. Zabawa zapałkami - prędzej czy później kończy się pożarem. A jak czytamy w doniesieniach prasowych - kapitan Costa Concordia bardzo lubił się tymi zapałkami bawić.

Doskonale wiem, że np. koło Cap Ferrat dno opada prawie pionowo. Przechodziłem tamtędy (jako oficer wachtowy Pogorii) kilkadziesiąt razy. I jakoś nie przyszło mi do głowy zbierać kwiatki z brzegu, tylko zachowywałem "helską" odległość od brzegu.

_________________
Pozdrowienia - Jasiek
Janusz Nedoma


Ostatnio edytowano 19 sty 2012, o 08:01 przez JasiekN, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 sty 2012, o 07:43 
Catz napisał(a):
Pytalem w kontekscie wylaczenia elektroniki i jej alarmow, ktore musza sie odezwac w przypadku kursu niebezpiecznego... Na takim statku zwlaszcza

No i odezwały się zapewne. Alarm ma to do siebie, że można go wyłączyć. Systemy ECS zapisują kiedy alarm się pojawił, czego dotyczy i kiedy został wyłączony. A jaki to ma związek z tym, że kapitan miał zamiar podpłynąć właśnie pod rejon niebezpieczny i punktu widzenia tego statku? Uważasz, że to komputer powinien decydować gdzie statek ma płynąć?

*~*~*~*~*~*~*~*~*~*

Catz napisał(a):
Nadal nie rozumiem jak elektronika mogla na cos takiego pozwolic. Stad pytanie o mozliwosc jej neutralizacji. I o obrot.

j.w. Elektronika nie jest od "pozwalania" tylko od informowania i wykonywania szybko obliczeń. Czego nie rozumiesz w obrocie? Statek po pierwszym uderzeniu "zabrał" skały, zwolnił do ok 7 węzłów i siłą inercji pod wiatr i bez napędu własnego lekko kręcąc w prawo (być może ster został w momencie uderzenia wyłożony kilka stopni w prawo) dojechał 1.5 mili dalej. Tam już wystawiona na wiatr była lewa burta. Ponieważ dziób jest lżejszy, szybciej zareagował na wiatr i obróciło go już nie inercją tylko dryfem z wiatrem i zepchnęło na skały. Oczywiście to tylko hipoteza i tylko moje zdanie.


Góra
  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 sty 2012, o 08:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14362
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1957
Otrzymał podziękowań: 2053
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Według najświeższych przecieków z przesłuchań kapitan przyznał , że popłynął w to miejsce swiadomie, podjął świadome ryzyko gdyż uważał, że dobrze zna ten odcinek wybrzeża. Ponadto przyznał, że robił to wcześniej 3 lub 4 razy, jednak tym razem intuicja go zawiodła bo wykonał zwrot zbyt późno....

Jeżeli to prawda to cała ta dyskusja jest do bani.....
Nie pomogą alarmy ani inne cuda techniki - jak kapitan z premedytacja ładuje się w kłopoty. Howgh!

*~*~*~*~*~*~*~*~*~*

http://www.tvn24.pl/0,1731933,0,1,jeste ... omosc.html

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 sty 2012, o 08:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
peppino napisał(a):
to jakoś nie wyobrażam sobie,żebym nie miał map podejściowych do polskich portów.

Ależ Cape napisał, że nie mial ELEKTRONICZNYCH ale miał PAPIEROWE.

A co do tego jakie mapy były na CC to jest jakby nieistotne. Może i były najbardziej szczegółowe plany każdej przystani wędkarskiej. "Na magazynie".
Z wypowiedzi kapitana w TV wynika, że używal mapy, na której nie było "tej skaly".
Z drugiej wypowiedzi wynika, że doskonale wiedział gdzie płynie, tylko pomylił się o pare metrów.
W sumie wynika to, co już od początku wiemy...

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 250 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 9  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 30 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL