Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 25 cze 2025, o 14:16




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 100 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4
Autor Wiadomość
PostNapisane: 9 lis 2014, o 14:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Tak na bardzo szybko

Zbieraj napisał(a):
Jak się nazywa ten jacht,


Wg strony:
http://www.wyspiarzniebieski.pl/aktualn ... azury.html
chyba chodzi o jacht:
"Dwa jachty utraciły maszty, nowy Jacht Mr D Hanse 325 utracił maszt"

To "Mr D" to chyba poszukiwana przez Ciebie nazwa.

Zbieraj napisał(a):
Na zdjęciu u Kulińskiego jest jacht widoczny z rufy. Czy to ten jacht?


To fotka ze strony reklamowej producenta - znaczy ze strony:
http://www.hanseyacht.pl/jachty-i-motor ... /hanse-325

Tak na szybko przy niedzieli.
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 lis 2014, o 14:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Zbieraj napisał(a):
Na rufie nie widać miejsca, gdzie achtersztag był przymocowany. Ani podwięzi, ani kawałka achtersztagu.


Janusz
Przyjrzyj się uważnie na rufę jachtu na tej stronie reklamowej producenta - tej zamieszczonej przeze mnie wyżej.
Powiększ fotkę.
Achtersztag widać wyraźnie - a konkretnie jego talię - na prawej burcie na rufie tuż przy stopce kosza i symetrycznie na PL widać wyraźne płaskowniki mocujące achtersztag do kadłuba.
Fakt, że u mnie na Burym Kocurze takie blaszki służą do powieszenia kola ratunkowego ale tego się nie czepiam - achtersztag wraz z jego talią - sztuk jedna - jest :rotfl:
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 lis 2014, o 14:34 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
bury_kocur napisał(a):
achtersztag wraz z jego talią - sztuk jedna - jest


też nie widzę podwojenia achersztagu

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 lis 2014, o 14:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
piotr6 napisał(a):
też nie widzę podwojenia achersztagu


No bardzo Cię proszę ...
Popatrz uważnie na fotki ze strony
http://www.hanseyacht.pl/jachty-i-motor ... /hanse-325
Tam nie ma DWÓCH achtersztagów.
Tam widać wyraźnie jedynie talię, która może tylko talią achtersztagu.
I to zarówno na tym głównym zdjęciu - tym z dziobu - jak i na tym dolnym - na pierwszym z lewej - od strony rufy.
Fakt - słabo widać ale widać.
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 lis 2014, o 14:42 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
bury_kocur napisał(a):
Tam nie ma DWÓCH achtersztagów.


no też piszę, że nie widzę podwojenia achtersztagu czyli dwóch achtersztagów :D

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

http://www.brygganmarin.se/hanse-segelbatar/1/hanse-325

tutaj lepiej widać i sądząc po okuciach służy tylko do regulacji ugiecia masztu

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 lis 2014, o 16:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17561
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2348
Otrzymał podziękowań: 3695
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Jedno ze zdjęć na stronie producenta:
http://www.hanseyacht.pl//uploads/media ... iginal.jpg

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 lis 2014, o 16:41 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9032
Podziękował : 4114
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Widac wyraznie ze achtersztag jest jeden i jest to zazwyczaj jedna lina 1x19 zakonczona mosiezna rolka. Przez te rolke idzie lina miekka 7x19 zakonczona talia. To popularne rozwiazanie.
W opisie wypadku nigdzie nie znalazlem ktora z tych lin ulegla zerwaniu. Obojetnie ktora by to byla koncowka powinna zostac jako dowod.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 lis 2014, o 16:54 

Dołączył(a): 6 lis 2014, o 17:57
Posty: 274
Podziękował : 29
Otrzymał podziękowań: 105
Uprawnienia żeglarskie: Starego typu, z lat 80-tych.
Zbieraj napisał(a):

9. No i z cyklu co by było gdyby...
Gdyby to była moja łódka, wziąłbym zaproponowany przez producenta nowy maszt i na wszelki wypadek zmieniłbym otrzymany achtersztag na kupioną przez siebie szóstkę, siódemkę, dziesiątkę, albo i dwudziestkę. No, ale ja truskawki cukrem...


a ja wziąłbym nowy maszt dobrze go wytrymował i założył achtersztag z dynemy fi 3. Prawdopodobnie jednak armator postąpił według twojego toku myślenia i założył achter fi "dwadzieścia cztery". Jeżeli jednak nie wzmocnił konsekwentnie okuć i samego mocowania, to może sobie i łódce niezłe kuku zrobić. Już widzę to oczyma duszy. (nie daj Boże) 7 w plecy, achter ma "maxa" i lecący w kosmos bloczek + okucie (mam nadzieję omijając załoganta). I wtedy znowu będzie "Czy dzisiejsze jachty są bezpieczne". Jak tak można. Achter wytrzymał (bo armator mądry) ale okucie nie wytrzymało (bo stocznia jest be) eee tam ja tam też truskawki z cukrem

pozdrawiam Piotr
s/y BLUESinA


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 lis 2014, o 16:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
Piotrze, nie zauważyłeś chyba, że punkt 9 to były jaja Zbieraja. :D

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 lis 2014, o 17:32 

Dołączył(a): 6 lis 2014, o 17:57
Posty: 274
Podziękował : 29
Otrzymał podziękowań: 105
Uprawnienia żeglarskie: Starego typu, z lat 80-tych.
Zbieraj napisał(a):
Piotrze, nie zauważyłeś chyba, że punkt 9 to były jaja Zbieraja. :D

O kurcze sorry. Ale widzisz tak to jest jak długo i uparcie tłumaczysz coś co tak naprawdę od początku jest jasne, a wszyscy twierdzą że ty jesteś Hans Kloss. Wtedy to nawet "jaj Zbieraja" nie zauważysz.

pozdrawiam Piotr



Za ten post autor J-23 nadaje otrzymał podziękowanie od: Maar
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 100 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 27 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL