Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 16 cze 2024, o 07:56




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 93 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4
Autor Wiadomość
PostNapisane: 17 maja 2017, o 10:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
666 napisał(a):
Wydaje się, iż ważniejsza byłaby możliwość dołączenia do wysyłanego przez EPIRB satelitarnego sygnału wzywania pomocy krótkiego komunikatu o rodzaju grożącego niebezpieczeństwa, tak jak to można uczynić przy wysyłaniu radiowego sygnału wzywania pomocy poprzez przystawkę DCS (czyli VHF lub HF).

Nie rozumiem co zmieniłoby - w konkretnej sytuacji p. Węgrzyna - użycie "krótkiego komunikatu o rodzaju grożącego niebezpieczeństwa"?
Przecież z opisu zdarzeń dokonanego przez ich "bohatera" wynika, że sprowokował on akcję ratowania życia na morzu, chociaż.... w jego ocenie żadne niebezpieczeństwo mu nie groziło.
Bo chodziło mu jedynie o zwrócenie uwagi, że potrzebuje pomocy w załatwieniu holowania jachtu bez steru...
Myślę, że trzeba to podkreślać - omawiamy przypadek wezwania przez żeglarza pomocy w niebezpieczeństwie, mimo że w ocenie żeglarza niebezpieczeństwa nie było - tylko dlatego, że żeglarz nie posiadał innych możliwości zwrócenia na siebie uwagi, niż uruchomienie EPIRB.
Hmmm... Twoim, Drogi Jacku zdaniem - zmieniłoby cokolwiek w tej sytuacji wyposażenie EPIRB-a w możliwość przekazywania "krótkich komunikatów"?
------
OK - rozważmy teoretycznie - co dałoby użycie "krótkiego komunikatu", takiego, jaki można wysłać przez DSC...? Dostępne komunikaty w przystawce / radiotelefonie DSC to:
COLLISION
SINKING
PIRACY
UNDESIGNATED
GROUNDING
MAN OVER BOARD
ABANDONING SHIP
FLOODING
FIRE
LISTING (CAPSIZING)
DISABLED AND ADRIFT

Zapewne w omawianym przypadku wysłany byłby ostatni z wymienionych komunikatów (DISABLED AND ADRIFT).
Czy dodanie takiego komunikatu do wezwania w niebezpieczeństwie, które oznacza wezwanie pomocy do ratowania życia lub zdrowia, zmieniłoby cokolwiek w przebiegu akcji uruchamianej po odbiorze wezwania w niebezpieczeństwie?
Nie poleciałby z powodu takiego dodatkowego komunikatu samolot?
Statek nie zostałby skierowany na pozycję jachtu?
Nie ratowano by żeglarza, który wezwał pomoc w niebezpieczeństwie, ale nie rozumie komunikatów z samolotu i nie wie, że statek ma obowiązek ratować tylko jego, nie jacht?
Czy dzięki "krótkiemu komunikatowi" ktoś (kto...?) zająłby się organizacją pomocy holownika - 1500 mil od najbliższego portu?

666 napisał(a):
Alternatywą jest oczywiście telefon satelitarny.
Tak, to doskonała alternatywa, uniwersalny środek do wzywania pomocy w niebezpieczeństwie, albo wzywania pomocy w sprawie awarii, albo kiedy potrzeba holowania, albo zaopatrzenia, etc, etc....
Ale - jak każdy środek łączności - działa poprawnie tylko w połączeniu z umiejętnością porozumiewania się... Niekoniecznie wyłącznie po polsku.

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...



Za ten post autor Jaromir otrzymał podziękowania - 2: Były user, Logrus65
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 maja 2017, o 13:58 

Dołączył(a): 8 lis 2015, o 10:53
Posty: 1938
Lokalizacja: W-wa
Podziękował : 52
Otrzymał podziękowań: 244
Uprawnienia żeglarskie: jkzw, IYT Master of Yachts Ocean 200 ton
BTW o utracie takielunku wywołanej prądami błądzącymi:
http://www.mysailing.com.au/cruising/lisa-blair-first-week-in-cape-town-as-the-search-for-a-new-mast-begins


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 maja 2017, o 22:16 

Dołączył(a): 8 lis 2015, o 10:53
Posty: 1938
Lokalizacja: W-wa
Podziękował : 52
Otrzymał podziękowań: 244
Uprawnienia żeglarskie: jkzw, IYT Master of Yachts Ocean 200 ton
Dobra wiadomość jest taka, że Iridium będzie konkurencją dla Inmarsatu, na pożytek m.in. żeglarzy:
http://www.marinemec.com/news/view,iridium-expects-to-launch-gmdss-service-in-2018_42699.htm

-----
PjotrC napisał(a):
Jeszcze tego w pełni nie uruchomiono (plan: 2018)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 93 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 77 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
cron
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL