Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 25 lip 2025, o 03:50




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 4 kwi 2012, o 09:11 

Dołączył(a): 29 paź 2011, o 14:37
Posty: 295
Podziękował : 282
Otrzymał podziękowań: 86
Uprawnienia żeglarskie: Jakieś tam
http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/ ... wiata.html

_________________
Alkohol pity z umiarem nie szkodzi nawet w dużych ilościach.
http://www.szkutnia.waw.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 kwi 2012, o 09:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13873
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1632
Otrzymał podziękowań: 2384
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Dwa warianty
03.04.2012

Sytuacja z kapitanem ciągle nie jest jasna. Z jednej strony jesteśmy przekonani, że nic złego Mu się nie stało, chociażby ze względu na brak sygnału ratunkowego (EPIRB), dobrą pogodę (raczej słabe wiatry na trasie jachtu) oraz dobrą kondycję jachtu (Tomek nie zgłaszał podczas ostatniej łączności radiowej żadnej usterki). Podejrzewamy natomiast dwa warianty. Pierwszy: usterka tzw. dużego prądu, czyli kłopot z generatorem lub obwodami elektrycznymi. Tłumaczyłoby to brak sygnału AIS i w rezultacie naszą niewiedzę o pozycji, ale też brak kontaktu kapitana ze światem (UKF). Drugi wariant - trochę bardziej prawdopodobny - to niemożność przebicia się wspomnianego już sygnału AIS przez szum informacyjny generowany przez dużą ilość statków na trasie „Polskiej Miedzi”. Co prawda w tym wariancie zakładamy, że kapitan prąd ma, a więc mógłby starać się skontaktować z nami, ale z drugiej strony on przecież nie wie, że od 13 marca straciliśmy go z satelitów, a więc nie stara się nam przekazać żadnej informacji o położeniu czy kondycji (jachtu i kapitana). Teoretycznie powinien się z nami skontaktować w momencie, kiedy sam dokona obliczeń o przypuszczalnej dacie powrotu do Brestu. Zakładamy, że jest jeszcze za wcześnie na te prognozy. My za to postanowiliśmy „pobawić” się we wróżkę i po prostych obliczeniach (średnia prędkość jachtu za ostatnie kilka dni pomiędzy 07 a 13 marca) przygotowaliśmy prostą mapkę. Przedstawia ona prawdopodobną trasę od utraty lokalizacji do dzisiaj (3.04.2012), a także jej kontynuację aż do Brestu. Wg naszych obliczeń „Polska Miedź” powinna wpłynąć w rejony Brestu w okolicach 5-7 maja, co pokrywa się z wcześniejszymi założeniami. Na ile te obliczenia okażą się prawdopodobne, okaże się za ok. miesiąc.

http://www.kapitancichocki.pl/dwa-warianty

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 kwi 2012, o 22:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13873
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1632
Otrzymał podziękowań: 2384
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
13 kwietnia będzie miesiąc. Dziwna sytuacja...

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 kwi 2012, o 19:47 

Dołączył(a): 29 paź 2011, o 14:37
Posty: 295
Podziękował : 282
Otrzymał podziękowań: 86
Uprawnienia żeglarskie: Jakieś tam
Szukamy „Polskiej Miedzi”
18.04.2012

W związku z konsekwentnym brakiem lokalizacji jachtu „POLSKA MIEDŹ” podejmujemy różne działania mające na celu uzyskanie jakiejkolwiek informacji dotyczącej kapitana i jachtu. W tym celu, jak już pisaliśmy, za poradą Pana Jasińskiego z Polskiej Stacji Ratownictwa Morskiego zwróciliśmy się do największych Agencji Morskich. W związku z tym, informacja dotarła również do Pana Patryka Zuzańskiego, reprezentującego firmę ROMOR P.H.U. Pan Patryk przekazał nam namiary na Związek Agentów i Przedstawicieli Żeglugowych w Gdyni, firmę APMAR. Ta organizacja zrzesza ogromną ilość firm crewingowych, a te mają kontakt z armatorami. Pan Jerzy Przybyt Sekretarz APMAR natychmiast przesłał nasz apel do osób odpowiedzialnych za kontakty z armatorami i statkami na Atlantyku. Informacja rozeszła się błyskawicznie. Otrzymujemy wiele potwierdzeń zaangażowania załóg statków w akcję poszukiwania jachtu. Informacje tego typu przekazali nam między innymi:
Mieczysław Kraszewski - Phoenocean Ltd.
Krzysztof Stolarczyk - Managing Director, Hartmann Crew Consultants Sp. z o.o.
Lech Fidos – DMAP Polska
Po raz kolejny ze szczególnym zaangażowaniem w akcję włączył się stale nam kibicujący i pomagający Robert Krasowski.
Oto fragment Jego korespondencji do nas:

„dzisiaj skontaktowałem się przez radio z Maritime Mobile Net i zgłosiłem że szukamy Tomka. Oni codziennie mają łączność z krótkofalowcami na jachtach i może ktoś z nich widział albo będzie widział Tomka, to da nam znać.
Dodatkowo wypełniłem raport do international Boat Watch Network, który zajmuje się szukaniem jachtów. Skontaktowałem się z Herbem Hildenberg, który zajmuje się prowadzeniem jachtów przez Atlantyk, Herb prowadzi codziennie łączność z jachtami na pasmach morskich.”

Otrzymaliśmy wiele telefonów od żeglarzy z Polski, każdy stara się coś podpowiedzieć, doradzić.

To dla nas nieoceniona pomoc – serdecznie dziękujemy.

Oczywiście cały czas jesteśmy przekonani, że kapitan jest cały i zdrowy, a jedynie nie odczytujemy Jego lokalizacji. Obligującym nas do optymizmu pozostaje fakt, że umieszczona na jachcie radiopława milczy.
http://www.kapitancichocki.pl/szukamy-%E2%80%9Epolskiej-miedzi%E2%80%9D

_________________
Alkohol pity z umiarem nie szkodzi nawet w dużych ilościach.
http://www.szkutnia.waw.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 kwi 2012, o 10:10 

Dołączył(a): 6 lis 2009, o 15:57
Posty: 57
Podziękował : 152
Otrzymał podziękowań: 6
Uprawnienia żeglarskie: ssm
Jest sygnał z marinetraffic http://www.kapitancichocki.pl/aktualnosci

pozdrawiam
Czarek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 235 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
cron
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL