Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 24 cze 2025, o 13:51




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 67 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 6 gru 2012, o 08:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 paź 2011, o 08:20
Posty: 4768
Lokalizacja: Miasto Cudów nad Kamienną
Podziękował : 1364
Otrzymał podziękowań: 1257
Uprawnienia żeglarskie: sternik mieliźniany
http://swiat.newsweek.pl/kolizja-statko ... 1,1,1.html

_________________
"Bałtyk nocą skłania do przemyśleń.Ciemno i tylko woda dookoła.Czasem jakieś światełko w oddali, które szybko znika.Szum wiatru w olinowaniu i bulgot wody od dzioba jachtu." cytat z drugiego tomu " Przygód na Morzu"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 gru 2012, o 10:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2009, o 10:59
Posty: 3196
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował : 461
Otrzymał podziękowań: 482
Uprawnienia żeglarskie: kapitan jachtowy
Miejsce katastrofy :-(


Załączniki:
Snap_2012.12.06 10.38.10_001.jpg
Snap_2012.12.06 10.38.10_001.jpg [ 153.61 KiB | Przeglądane 10090 razy ]

_________________
“We are all travellers on the earth. We come...we see...we go...”
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 gru 2012, o 13:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
Czyżby "Baltic Ace" skręcił w lewo????
http://www.youtube.com/watch?v=_sC9DyWOY4w

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 gru 2012, o 14:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17561
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2348
Otrzymał podziękowań: 3695
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Zbieraj napisał(a):
Czyżby "Baltic Ace" skręcił w lewo????
Na to wygląda :-(
BTW armatora cytuje prasa i piszą o błędzie ludzkim.

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 gru 2012, o 14:21 

Dołączył(a): 23 cze 2007, o 21:00
Posty: 341
Podziękował : 48
Otrzymał podziękowań: 116
Uprawnienia żeglarskie: kojot
Również odnoszę wrażenie, że Baltic Ace manewrował w lewo. Ale myślę, że wstrzymajmy się jeszcze przez chwilę z wyrażaniem jednoznacznych opinii. Może uda się komuś zdobyć bardziej precyzyjny zapis kolizji


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 gru 2012, o 14:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 sty 2012, o 13:03
Posty: 28
Lokalizacja: N 53.13 E 23.08
Podziękował : 2
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: małe
Cholera, z tracka Corvus'a na AiS-ie jakoś tak to wygląda.

------
Pozdrawiam
Wojtek

_________________
Wojtek123_zegluj


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 gru 2012, o 14:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17561
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2348
Otrzymał podziękowań: 3695
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Andy napisał(a):
Może uda się komuś zdobyć bardziej precyzyjny zapis kolizji
Czy na statkach istnieje odpowiednik samolotowej "czarnej skrzynki"?

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 gru 2012, o 14:32 

Dołączył(a): 23 cze 2007, o 21:00
Posty: 341
Podziękował : 48
Otrzymał podziękowań: 116
Uprawnienia żeglarskie: kojot
Maar napisał(a):
Czy na statkach istnieje odpowiednik samolotowej "czarnej skrzynki"?


Istnieje. Chociaż nie na wszystkich

Voyage Data Recorder
http://en.wikipedia.org/wiki/Voyage_data_recorder


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 gru 2012, o 14:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
Maar napisał(a):
Czy na statkach istnieje odpowiednik samolotowej "czarnej skrzynki"?
Na jednych tak, na innych nie. To zależy od wielu czynników, m. in. kiedy statek był budowany lub dokowany. Oto IMO-wska rozpiska:

Under regulation 20 of SOLAS chapter V on Voyage data recorders (VDR), the following ships are required to carry VDRs:

· passenger ships constructed on or after 1 July 2002;

· ro-ro passenger ships constructed before 1 July 2002 not later than the first survey on or after 1 July 2002;

· passenger ships other than ro-ro passenger ships constructed before 1 July 2002 not later than 1 January 2004; and

· ships, other than passenger ships, of 3,000 gross tonnage and upwards constructed on or after 1 July 2002.

I tu:

To assist in casualty investigations, cargo ships, when engaged on international voyages, shall be fitted with a VDR which may be a simplified voyage data recorder (S VDR) as follows:

in the case of cargo ships of 20,000 gross tonnage and upwards constructed before 1 July 2002, at the first scheduled dry-docking after 1 July 2006 but not later than 1 July 2009;
in the case of cargo ships of 3,000 gross tonnage and upwards but less than 20,000 gross tonnage constructed before 1 July 2002, at the first scheduled dry-docking after 1 July 2007 but not later than 1 July 2010; and
Administrations may exempt cargo ships from the application of the requirements when such ships will be taken permanently out of service within two years after the implementation date specified above.

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 gru 2012, o 14:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 lip 2010, o 09:24
Posty: 2793
Lokalizacja: Norge
Podziękował : 96
Otrzymał podziękowań: 332
Uprawnienia żeglarskie: hm...
No dobrze, ale jak się do tego VDR-a dostać skoro statek zatonął? Sam wypływa, czy trzeba nurków posłać? A jeśli posłać, to czy się to praktykuje?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 gru 2012, o 14:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17561
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2348
Otrzymał podziękowań: 3695
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Baltic Ace był zbudowany w 2007.

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 gru 2012, o 14:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 paź 2011, o 08:20
Posty: 4768
Lokalizacja: Miasto Cudów nad Kamienną
Podziękował : 1364
Otrzymał podziękowań: 1257
Uprawnienia żeglarskie: sternik mieliźniany
Ja jako laik w tych sprawach całkowicie nie rozumiem jak dwa takie statki mogą się zderzyć mając do dyspozycji tyle różnych systemów przeciwdziałającym takim zdarzeniom. Radar , AIS, GPS ......maksymalna prędkość zbliżania się do siebie wynosi około 30kn

_________________
"Bałtyk nocą skłania do przemyśleń.Ciemno i tylko woda dookoła.Czasem jakieś światełko w oddali, które szybko znika.Szum wiatru w olinowaniu i bulgot wody od dzioba jachtu." cytat z drugiego tomu " Przygód na Morzu"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 gru 2012, o 15:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lip 2012, o 15:15
Posty: 491
Podziękował : 22
Otrzymał podziękowań: 137
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Jak widać, niestety, może.
Wszystko jest OK dopóki sytuacja rozwija się standardowo. Na mostku takiego statku zazwyczaj jest jeden gość. Sytuacje rozwijają się niestandardowo jak pójdzie się odpryskać, na przykład, albo jak zapomni przestawić autopilota z trybu, w którym kursem statku steruje ustawiony track na tryb ręczny. Albo poszedł się odlać i zostawił na mostku marynarza, który nie wie gdzie się przełącza autopilota, albo zakrztusił się herbatą i leży bez przytomności pod fotelem, albo zasłuchał się w muzyce wcześniej powyłączawszy wszystkie alarmy, bo alarmy na ruchliwych trasach tylko piszczą bezpotrzebnie i nieprzyjemnie, albo...

Jarek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 gru 2012, o 15:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17561
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2348
Otrzymał podziękowań: 3695
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
ZyciePoZyciu napisał(a):
albo...
... albo urządzenie sterowe zadziałało nie tak jak powinno.

Niby pierwsza wersja mówi o "błędzie człowieka", ale tak jak pisał wyżej Andy być może uda się zdobyć bardziej precyzyjny opis kolizji.

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 gru 2012, o 15:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lip 2012, o 15:15
Posty: 491
Podziękował : 22
Otrzymał podziękowań: 137
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Maar napisał(a):
zadziałało nie tak jak powinno.

Pytanie było ogólne to i dywagacje też, ogólne.
Nie mam oczywiście najmniejszego pojęcia co się zdarzyło w tym konkretnym przypadku, i nawet nie próbuję dywagować.
Wiem natomiast jaka może być temperatura wody w miejscu wypadku i jak tragicznie i fatalnie się ta sytuacja rozwija.

Pozdrowienia - Jarek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 gru 2012, o 16:06 

Dołączył(a): 23 cze 2007, o 21:00
Posty: 341
Podziękował : 48
Otrzymał podziękowań: 116
Uprawnienia żeglarskie: kojot
zosta napisał(a):
No dobrze, ale jak się do tego VDR-a dostać skoro statek zatonął? Sam wypływa, czy trzeba nurków posłać? A jeśli posłać, to czy się to praktykuje?


Ta część VDR, w której przechowuje się zapisane dane. Jest instalowana w specjalnie oznaczonym zasobniku, który powinien sam wypłynąć na powierzchnię.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 gru 2012, o 16:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
VDR wszystkiego nie powie,nawet jesli był, to pytanie, czy na obu uczestnikach kolizji. Nie umiem nawet zrzucić sobie nakresów drogi obu staków z marinetraffic, więc całkowicie nie mogę niczego zgadywać. Ale suma błędów ludzkich (czasem popełnionych wiele tygodni wcześniej, np.w stoczni) każdą automatyke może pokonać.

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 gru 2012, o 16:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 sty 2010, o 22:16
Posty: 511
Lokalizacja: raz tu, raz tam
Podziękował : 35
Otrzymał podziękowań: 95
Uprawnienia żeglarskie: mam
Micubiszi napisał(a):
......maksymalna prędkość zbliżania się do siebie wynosi około 30kn


Wypadkowa prędkość zbliżania 30 węzłów (w rzeczywistości mogło być więcej) oznacza, że w minutę statki zbliżają się mniej więcej o kilometr (pół mili) tylko, że "drogę hamowania" mają nieporównywalnie większą niż inne pojazdy. Podobnie jest z opóźnioną reakcją na ster.
Pewnie któryś z forumowych znawców tematu (tzn faktycznie pływających na tego typu jednostkach) może podpowiedzieć z jakim wyprzedzeniem należy podjąć działania by uniknąć kolizji.

Jak dla mnie to wyobrażam sobie to tak jak bym jechał po śliskiej drodze z prędkością bliską 60 km na godzinę, samochodem prawie pozbawionym hamulców i bez systemu wspomagania kierownicy (może jeszcze z zatartą przekładnią kierowniczą) mając przed sobą ostry zakręt, a na wprost na betonową ścianę.

Inaczej mówiąc jeśli Baltic Ace postanowił wbrew logice skręcić w lewo to Corvus miał małe szanse żeby zdążyć zareagować i uciec. Zwłaszcza, że wcześniej Corvus sam skręcił, żeby ustąpić pierwszeństwa i jego oficer nawigacyjny mógł uznać, że sprawę załatwił. Zresztą jeśli reagował to i tak miał dylemat (zakładając, że się nie komunikowali na VHF) w którą stronę skręcić.

BTW: Wielokrotnie słyszałem rozmowy pomiędzy statkami w miejscach o większym natężeniu ruchu. Nieraz zdarzało się, że wywoływany statek (na kursie kolizyjnym) długo nie odpowiadał. Czasem był problem w komunikacji, bo wywoływany nie znał angielskiego (ale czasem wywołujący używał swojego narzecza którego nikt nie rozumiał lub miał "specyficzny akcent") Kiedyś dłuższą chwilę panowie oficerowie dyskutowali co to znaczy jak się chcą minąć "port to port" Ale to już temat na inną dyskusję.

_________________
Grzegorz
S/Y Sail La Vie
https://facebook.com/sysaillavie



Uwaga: post może zawierać śladowe ilości błędów i nieścisłości ;-)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 gru 2012, o 16:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 09:33
Posty: 1319
Podziękował : 192
Otrzymał podziękowań: 214
Uprawnienia żeglarskie: zeglarz
Colonel napisał(a):
(czasem popełnionych wiele tygodni wcześniej, np.w stoczni)


TVN podał że Baltic Ace był zbudowany w 2007. w Gdyni

_________________
Pozdrawiam
Marian Jasiński


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 gru 2012, o 16:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Gregs napisał(a):
Zresztą jeśli reagował to i tak miał dylemat (zakładając, że się nie komunikowali na VHF) w którą stronę skręcić.

Ty tak poważnie ??? :roll:

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 gru 2012, o 17:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 sty 2010, o 22:16
Posty: 511
Lokalizacja: raz tu, raz tam
Podziękował : 35
Otrzymał podziękowań: 95
Uprawnienia żeglarskie: mam
Cape napisał(a):
Gregs napisał(a):
Zresztą jeśli reagował to i tak miał dylemat (zakładając, że się nie komunikowali na VHF) w którą stronę skręcić.

Ty tak poważnie ??? :roll:


Raczej w celu wywołania odpowiedzi ;-)

Zresztą prześledź końcówkę na filmie przed kolizją. Mi wygląda to tak jak by uczestnicy kolizji nie bardzo wiedzieli co robią i się nie komunikowali lub nie rozumieli.
Dla mnie to co się tam dzieje jest niezrozumiałe, ale może coś źle interpretuję.
Można oczywiście poczekać na werdykt izby morskiej, zamiast dywagować.

_________________
Grzegorz
S/Y Sail La Vie
https://facebook.com/sysaillavie



Uwaga: post może zawierać śladowe ilości błędów i nieścisłości ;-)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 gru 2012, o 17:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17561
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2348
Otrzymał podziękowań: 3695
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Próbowałem za pomocą różnych źródeł określić gdzie doszło do kolizji.
Wychodzi mi, że w miejscu oznaczonym czerwonym kółkiem z żółtym środkiem.

Nawigacyjnie to tam słodko nie jest, a do tego przeciwnik szedł lekko z lewej :-(


Załączniki:
baltic-ace.jpg
baltic-ace.jpg [ 213.89 KiB | Przeglądane 9468 razy ]

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 gru 2012, o 17:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
Track Corvusa z Vesselfinder:
Załącznik:
Corvus J.JPG
Corvus J.JPG [ 30.06 KiB | Przeglądane 9417 razy ]

teraz stoi na kotwicy w ujściu Skaldy.

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 gru 2012, o 18:39 

Dołączył(a): 23 cze 2007, o 21:00
Posty: 341
Podziękował : 48
Otrzymał podziękowań: 116
Uprawnienia żeglarskie: kojot
Portal Morski podał kilka informacji dotyczących kolizji.
http://www.portalmorski.pl/statki/wypadki-ratownictwo-sar/33546-zbudowany-w-gdyni-samochodowiec-tonie-na-morzu-polnocnym



Za ten post autor Andy otrzymał podziękowanie od: Micubiszi
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 gru 2012, o 19:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17561
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2348
Otrzymał podziękowań: 3695
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Micubiszi napisał(a):
Ja jako laik w tych sprawach całkowicie nie rozumiem jak dwa takie statki mogą się zderzyć mając do dyspozycji tyle różnych systemów przeciwdziałającym takim zdarzeniom.
W artykule zapodanym przez Andy'iego, na końcu - tak jakby specjalnie dla Ciebie Micubiszi - odpowiedź na Twoje pytanie.

"Sytuacje podobne do tej, z którą mieliśmy prawdopodobnie do czynienia w tym przypadku (wzajemnego niezrozumienia intencji drugiego statku w systuacji kolizyjnej, niedostrzeżenie manewru unikającego drugiego statku lub zbyt późne, bądź niepotrzebne manewery) są dość częstą przyczyną kolizji na morzu."

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa



Za ten post autor Maar otrzymał podziękowanie od: Micubiszi
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 gru 2012, o 21:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Zbieraj napisał(a):
Maar napisał(a):
Czy na statkach istnieje odpowiednik samolotowej "czarnej skrzynki"?
Na jednych tak, na innych nie. To zależy od wielu czynników, m. in. kiedy statek był budowany lub dokowany. Oto IMO-wska rozpiska:

.../cut/...

Wszelkie warunki i wszelkie graniczne terminy minęły - oba te statki na pewno miały VDR.

Sposób na wydobycie VDR zależy od wielu czynników (wymagania określa odpowiedni "IMO Performance Standard" urządzeń VDR i S-VDR). Tu, ze wzgledu na niewielką głębokość nie bedzie problemem wydobycie zapisu VDR, który jest zachowany w specjalnym czytniku, dostosowanym do wydobycia przy pomocy robota podwodnego (ROV).
VDR dziś to najczęsciej zespół urządzeń, budowanych modularnie tak, by spełnić wymagania konwencji, administracji i samego armatora. Przykład:
http://www.interschalt.de/docs/brochure_vdr_120822.pdf

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 gru 2012, o 21:44 

Dołączył(a): 23 cze 2007, o 21:00
Posty: 341
Podziękował : 48
Otrzymał podziękowań: 116
Uprawnienia żeglarskie: kojot
pierdupierdu napisał(a):
Tu, ze wzgledu na niewielką głębokość nie bedzie problemem wydobycie zapisu VDR, który jest zachowany w specjalnym czytniku, dostosowanym do wydobycia przy pomocy robota podwodnego (ROV).


Zasobnik, w którym znajdują się urządzenia rejestrujące powinien sam wypłynąć.
Tzn. może ale nie musi. Wszystko zależy od typu urządzenia


Ostatnio edytowano 6 gru 2012, o 21:53 przez Andy, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 gru 2012, o 21:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 wrz 2011, o 10:05
Posty: 3409
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 255
Otrzymał podziękowań: 309
Uprawnienia żeglarskie: blond bezpatencie
żeby coś jeszcze nie wypłynęło.. 1400 furaków wiózł.. http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/ciekawostki/news/zatonelo-1400-nowych-samochodow,1870693

_________________
Narcyza
Nobody's perfect. Call me Nobody.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 gru 2012, o 21:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17561
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2348
Otrzymał podziękowań: 3695
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
pierdupierdu napisał(a):
Przykład:
W przykładzie opisują odporność na ogień elementu rejestrującego dane (Nemo), ale nie piszą nic o odporności na ciśnienie (głębokość).

W googlu też nic nie mogę wyszukać o water resistantności czegokolwiek innego niż mikrofony. Czy to jest po prostu robione z takim zapasem, że nigdzie na wszechoceanicznym dnie, rekordera szlag nie trafi?

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 gru 2012, o 22:42 

Dołączył(a): 23 cze 2007, o 21:00
Posty: 341
Podziękował : 48
Otrzymał podziękowań: 116
Uprawnienia żeglarskie: kojot
Maar napisał(a):
Czy to jest po prostu robione z takim zapasem, że nigdzie na wszechoceanicznym dnie, rekordera szlag nie trafi?


Nie pamiętam na ten moment danych technicznych. Wiem jednak, że są odporne na bardzo wysokie ciśnienia. Mają również odpowiedni kształt. Póki co znalazłem przykładowe zdjęcie. Jakośc mizerna, ale jak trzeba to jutro pstryknę fotkę tego, który mamy u nas w laborce


Załączniki:
vr_3000_main_001.jpg
vr_3000_main_001.jpg [ 10.69 KiB | Przeglądane 8625 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 67 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 32 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL