Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 24 cze 2025, o 16:13




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 9 wrz 2013, o 08:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 mar 2010, o 10:49
Posty: 291
Podziękował : 82
Otrzymał podziękowań: 51
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Na facebookowym profilu Zawiszy pojawił się wpis:
"Wygląda niepozornie ale to prawdziwy okręt wojenny Jej Królewskiej Mości Królowej Danii. I co ? W pojedynku z Zawiszą Czarnym - poniósł porażkę. Bukszpryt to wciąż groźna broń ..."

Ktoś wie coś więcej?
Obrazek

_________________
marchew
ready2sail.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 wrz 2013, o 09:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14362
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1957
Otrzymał podziękowań: 2053
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Zawias nadział na rożen duńskii okręt? Wow ! Szacun :respekt:

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 wrz 2013, o 13:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sty 2012, o 00:14
Posty: 708
Podziękował : 105
Otrzymał podziękowań: 193
Uprawnienia żeglarskie: Morski Trzymacz Rumpla
Ale kiedy przywalił w ten okręt i gdzie? Dusza U-bota? :rotfl:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 wrz 2013, o 14:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14362
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1957
Otrzymał podziękowań: 2053
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Myśmy wiosną zeszłego roku chcieli duński okręt ostrzelać z harmaty.
Jużeśmy ją z drugiej Zawiasowej burty na tą własciwą chcieli przekładać....
Ale znalazł się jakiś tchórzem podszyty i cały misterny plan poszdł w p...u :rotfl:

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 wrz 2013, o 14:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17561
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2348
Otrzymał podziękowań: 3695
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Nie bardzo wiem co was tak śmieszy w tym wątku?
Komuś spieprzył się urlop, ktoś będzie miał nieprzyjemności, ktoś musi zmienić plany... to takie śmieszne jest?

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 wrz 2013, o 14:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13158
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3093
Otrzymał podziękowań: 2696
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Chyba trochę przesadzasz - Ze zdjęcia widać, że Duńczyk ma uszkodzony reling i żadnych śladów na burcie. Zawisza więc raczej nie ucierpiał. Jeśli masz inne informacje, to się podziel.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 wrz 2013, o 14:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
marchew napisał(a):
Na facebookowym profilu Zawiszy pojawił się wpis:

Znowu ktoś się wyrwał ze zdjęciami na fejsie... Izby, komisje, oświadczenia, ubezpieczyciele, formalności...
A przecie nie takie sprawy załatwiano za skrzynkę piwa, byle tylko po cichu, po cichu...
:-x

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 wrz 2013, o 15:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 cze 2009, o 07:49
Posty: 4953
Lokalizacja: 50°1'N 22°3'E
Podziękował : 191
Otrzymał podziękowań: 114
Uprawnienia żeglarskie: kiper patentowany
Ciekawe kto? I skąd miał to zdjęcie uszkodzonego relingu...?

_________________
Słаwek vel Wąski
"Mаrynаrz powinien być chlujny i mrаwy..."


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 wrz 2013, o 09:46 

Dołączył(a): 30 maja 2011, o 23:05
Posty: 77
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m.
A zadam nietypowe pytanie - dlaczego dochodzi do takich kolizji?
Przecież morze jest duże - wystarczy lekko zmienić kurs i się ominie statek nieprzyjaciela :D
No chyba, że akurat wszyscy byli pod pokładem i nikt nie widział co się dzieje?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 wrz 2013, o 09:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13158
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3093
Otrzymał podziękowań: 2696
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
:rotfl: :rotfl: :rotfl:

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 wrz 2013, o 10:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 paź 2011, o 18:24
Posty: 3405
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 256
Otrzymał podziękowań: 1141
Uprawnienia żeglarskie: galernik
Tompior napisał(a):
A zadam nietypowe pytanie - dlaczego dochodzi do takich kolizji

Może drzewo przesłoniło widoczność jak w przypadku wypadku tych okropnych motorowodnych

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Albo dowodził kapitan z plastikowym patentem - z innych watków pamietam że to czesta przyczyna kolizji :D

_________________
Tomek Sosin - +48 724 334 721
... jakby było lepiej - to by sie nie dało wytrzymać!


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 wrz 2013, o 10:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sty 2012, o 00:14
Posty: 708
Podziękował : 105
Otrzymał podziękowań: 193
Uprawnienia żeglarskie: Morski Trzymacz Rumpla
No jak to dlaczego? Przecież po to są te stalowe okucia na jachtach, czy stalowe kadłuby żeby każdy kapitan mógł się poczuć jak architekt krajobrazu ;)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 wrz 2013, o 11:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17561
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2348
Otrzymał podziękowań: 3695
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Tompior napisał(a):
A zadam nietypowe pytanie - dlaczego dochodzi do takich kolizji?
Wojtek się roześmiał, ale... tak naprawdę pytanie nie jest wcale takie rozśmieszające, tym bardziej gdy zadaje je człowiek z takim a nie innym podpisem pod avatarem ;-)

Po kolei - ta konkretnie kolizja zdarzyła się w porcie, w warunkach silnego wiatru, coś poszło nie tak i... Zawisza lekko dotknął watersztagiem duński okręt, uszkadzając mu reling.
Zapewne sam się spotkałeś, że w porcie, gdy jacht porusza się z bardzo małą szybkością, to boczny wiatr (powodujący dryf) potrafił powodować problemy?

Natomiast odpowiadając na Twoje pytanie z komentarzem "morze jest duże", to trzeba by się nieźle rozpisać.
Jest duże, ale drogą z/do dużego portu pływa bardzo dużo statków, są wąskie przejścia, są wyznaczone tory, są różnego rodzaju przeszkody a ruch na trasie może być duży. Ukształtowanie dna też często powoduje, że pomimo rozległości morza statki wybierają określoną trasę i nie mogą "uciec" w bok.
Jeszcze inna sytuacja, to na dużym morzu nie wszystkie statki mogą dowolnie zmieniać kurs. Jedne układają rurociągi, inne kable, jeszcze inne coś robią na dnie a rybacy ciągają włoki na bardzo długich linach. Wymienieni w przykładzie mają ograniczoną manewrowość - nie mogą zmienić kursu bez narażania się na bardzo wysokie koszty.

Gdy do tego wszystkiego doda się fakt, że większość użytkowników morza pracuje a "czas to pieniądz" i każda zmiana kursu na mniej korzystny zwiększa czas żeglugi, zwiększa ilość zużytego paliwa, wymaga zaangażowania kogoś, kto mógłby w tym czasie wykonywać potrzebniejszą pracę, etc. (czyt. zmniejsza dochód), to wychodzi, że manewrów takich nie wykonuje się bez faktycznej potrzeby - nie robi się tego na wszelki wypadek.

Kolejna powód kolizji, to awarie. Nie koniecznie steru czy napędu. Także inne awarie mogą być przyczyną niezgodnego z COLREG zachowania się statków.
Słyszałem o przypadku pękniętej rury w magazynie z prowiantem - cała nieliczna załoga, wraz z kapitanem i oficerami przenosiła żarcie w bezpieczne miejsce, statek szedł na autopilocie, alarm na mostku wył, ale nikt go nie słyszał i wjechali w inny statek.

Oczywiście brak prowadzenia obserwacji też może być przyczyna różnych kolizji, ale... w przypadku Zawiszy (i innych szkolnych żaglowców) ten problem - w warunkach dobrej widzialności - praktycznie nie występuje.

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 wrz 2013, o 11:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sty 2012, o 00:14
Posty: 708
Podziękował : 105
Otrzymał podziękowań: 193
Uprawnienia żeglarskie: Morski Trzymacz Rumpla
No i w przypadku "takich kolizji" warto pamiętać o skali w jakiej się to dzieje. Jak przytrzesz rowerem o ścianę to masz rysę na ramie, czy kierownicy na którą nie zwrócisz uwagi. Jak na parkingu dotkniesz inny samochód zderzakiem to trzeba zmienić plany wakacyjne, a jak jakiś kontenerowiec coś dotknie to i kasa ze sprzedaży domu nie starczy na pokrycie szkód. Taki Zawias "demolując" okręt duński miał pewnie prędkość lecącego motyla, a stało się to, bo ktoś się zagapił, bo kapitan nie dopił kawy, bo...
no po prostu stało się. Fajnie, że szkody małe i nie ma ofiar :cool:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 wrz 2013, o 11:57 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
sajmon napisał(a):
Albo dowodził kapitan z plastikowym patentem - z innych watków pamietam że to czesta przyczyna kolizji :D


nie sądzę


Stara Zientara napisał(a):
Chyba trochę przesadzasz - Ze zdjęcia widać, że Duńczyk ma uszkodzony reling i żadnych śladów na burcie. Zawisza więc raczej nie ucierpiał.


W innym wypadku byśmy mieli wątęk rozbudowany na 100 stron :rotfl:

tym bardziej

pierdupierdu napisał(a):
Znowu ktoś się wyrwał ze zdjęciami na fejsie... Izby, komisje, oświadczenia, ubezpieczyciele, formalności...
A przecie nie takie sprawy załatwiano za skrzynkę piwa, byle tylko po cichu, po cichu...
:-x


zgodziłbym się jakby to był mój własny jacht, ale Zawisza nie tylko przewozi żagle ale też ludzi również dzieciaki i młodzież.
Jacht bezpieczny musi być!
Zatajenie wypadków grozi też nie wypłaceniem w przyszłości ubezpieczenia

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 wrz 2013, o 12:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
piotr6 napisał(a):
nie sądzę

Boś nie jest sądem, by sądzić.

A uzupełniając odpowiedź na pytanie Tompiora:

Większość kolizji na morzu zachodzi w miejscach (czy sytuacjach) dość ciasnych. Pamietaj, że średnica cyrkulacji (zwracania) statku to mogą być setki metrów, podobnie z drogą hamowania i czasem reakcji.

Zdarzają się jednak zderzenia pozornie zupełnie absurdalne. takim symbolicznym może być przypadek "Andrea Doria" i "Stockholm", kiedy to na "środku" Atlantyku dwa statki pasażerskie widzące się na radarach uczyniły wszytsko bu sie wzajemnie trafić. POtem zreszta poprawiono przepisy dotyczące zachowania statków rozwiązujacych problemy prawa drogi przy widoczności wyłacznie radarowej.

Generalnie głupota ludzka zawsze jest silniejsza od wielkosci dostępnej przestrzeni oraz urządzeń technicznych mających zabezpieczać przed nią.

A co do sytuacji "Zawiszy", to powstają widły! Zastanów się, czy nigdy nie dotknałeś dziobem Omegi albo Sasanki kei lub innej łodki przy manerwrowaniu. To właśnie taka sytuacja. I pamietaj, że aby "dać wstecz" trzeba tam podać mechanicznym telegrafem komende mechanikowi na dół, on stopuje silnik, a potem odpala go do tyłu. I wyobraź sobie jaką powierzchnie nawiewu ma takielunej "Zawiszy", jak to dziala przy minimalnych (niesterownych) prędkościach.

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 wrz 2013, o 13:05 

Dołączył(a): 30 maja 2011, o 23:05
Posty: 77
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m.
Dzięki wszystkim za odpowiedź :)

Do tych, co się tam na początku śmiali - nigdy nie byłem na morzu, mam doświadczenie tylko i wyłącznie mazurskie, na jachtach w przedziale 7-8 metrów więc to chyba normalne, że nie znam realiów morskich.
Ciągle myślałem, że statki zahaczyły o siebie na pełnym morzu (dlatego pytałem jak to możliwe) - a tu się okazuje, że był to jednak manewr portowy - teraz wszystko jasne.

pzdr!


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 wrz 2013, o 13:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13158
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3093
Otrzymał podziękowań: 2696
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Tompior napisał(a):
Do tych, co się tam na początku śmiali

Śmiałem się z tego:
Tompior napisał(a):
No chyba, że akurat wszyscy byli pod pokładem i nikt nie widział co się dzieje?


Tompior napisał(a):
mam doświadczenie tylko i wyłącznie mazurskie
To na Mazurach jachty same pływają i wszyscy mogą być pod pokładem? :lol:

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 wrz 2013, o 13:33 

Dołączył(a): 30 maja 2011, o 23:05
Posty: 77
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m.
Stara Zientara napisał(a):
Tompior napisał(a):
Do tych, co się tam na początku śmiali

Śmiałem się z tego:
Tompior napisał(a):
No chyba, że akurat wszyscy byli pod pokładem i nikt nie widział co się dzieje?


Tompior napisał(a):
mam doświadczenie tylko i wyłącznie mazurskie
To na Mazurach jachty same pływają i wszyscy mogą być pod pokładem? :lol:


Tak, na Mazurach jest jacht, który czasem pływa bez ani jednej osoby na pokładzie.

Z tego co mi wiadomo, istnieje też coś takiego jak autopilot, samoster i inne przyrządy umożliwiające samodzielne płynięcie jachtu (również po morzu).


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 wrz 2013, o 14:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13158
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3093
Otrzymał podziękowań: 2696
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
MPZZM napisał(a):
Prawidło 5
Obserwacja.
Każdy statek powinien stale prowadzić właściwą obserwację zarówno wzrokową i słuchową, jak i za pomocą wszystkich dostępnych środków w istniejących okolicznościach i warunkach odpowiednich do pełnej oceny sytuacji i ryzyka zderzenia.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 wrz 2013, o 14:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17561
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2348
Otrzymał podziękowań: 3695
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Wojtek, jest zasadnicza różnica pomiędzy "powinien prowadzić obserwację" a rzeczywistością :-(

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 wrz 2013, o 14:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13158
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3093
Otrzymał podziękowań: 2696
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Maar napisał(a):
jest zasadnicza różnica pomiędzy "powinien prowadzić obserwację" a rzeczywistością :-(
Na żaglowcu?

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 wrz 2013, o 16:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 sie 2009, o 13:25
Posty: 46
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 15
Otrzymał podziękowań: 30
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Czy jest autopilot na Zawiszy?

_________________
Kasia


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 wrz 2013, o 16:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13158
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3093
Otrzymał podziękowań: 2696
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Nie.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 wrz 2013, o 16:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Z punktu widzenia kapitana Zawiszy jest. Nazywa sie sternik :)

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 wrz 2013, o 17:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13855
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1624
Otrzymał podziękowań: 2373
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
piotr6 napisał(a):
Stara Zientara napisał(a):
Chyba trochę przesadzasz - Ze zdjęcia widać, że Duńczyk ma uszkodzony reling i żadnych śladów na burcie. Zawisza więc raczej nie ucierpiał.


W innym wypadku byśmy mieli wątęk rozbudowany na 100 stron

Leć po chipsy ;)

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 wrz 2013, o 18:26 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
już mam :)

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 wrz 2013, o 19:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2009, o 20:59
Posty: 4269
Podziękował : 94
Otrzymał podziękowań: 172
Uprawnienia żeglarskie: jsm, msm
Chciałabym uzyskać odpowiedz czy w jakimkolwiek stopniu kadłub lub coś pod linią wody uległo uszkodzeniu w tym wypadku....

Od osoby, która wie na 100% a nie słyszała coś od kogoś lub wydaję jej się. Jest to dla mnie o tyle istotne, że rejs się zbliża....:/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 wrz 2013, o 19:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
J...s k...a ja p...ę.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 wrz 2013, o 19:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 mar 2010, o 11:44
Posty: 2444
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 411
Otrzymał podziękowań: 223
Uprawnienia żeglarskie: k.j.
Katrine napisał(a):
Chciałabym uzyskać odpowiedz czy w jakimkolwiek stopniu kadłub lub coś pod linią wody uległo uszkodzeniu w tym wypadku....
Od osoby, która wie na 100% a nie słyszała coś od kogoś lub wydaję jej się. Jest to dla mnie o tyle istotne, że rejs się zbliża....

Dzisiaj pływał po Zatoce, więc chyba nie jest źle... ;)
http://www.marinetraffic.com/ais/pl/default.aspx?zoom=9&oldmmsi=261334000&olddate=9/10/2013%206:16:00%20PM

_________________
Pozdr.
Tomek Niedbała


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL