Forum żeglarskie
https://forum.zegluj.net/

VIRBAC-PAPREC 70 się wywrócił w czasie sesji :(
https://forum.zegluj.net/viewtopic.php?f=18&t=16914
Strona 1 z 1

Autor:  Były user [ 11 paź 2013, o 10:17 ]
Tytuł:  VIRBAC-PAPREC 70 się wywrócił w czasie sesji :(

http://www.dailymotion.com/video/x15sj6z_chavirage-de-virbac-paprec-70-video-helico_sport

Autor:  Były user [ 11 paź 2013, o 14:43 ]
Tytuł:  Re: VIRBAC-PAPREC 70 się wywrócił w czasie sesji :(

JPD potłuczony, jacht w porcie, ekipa próbuje odzyskać grota...

http://www.jpdick.com/fr/actualites/des-nouvelles-rassurantes-de-jp.html

Autor:  Magister [ 11 paź 2013, o 17:21 ]
Tytuł:  Re: VIRBAC-PAPREC 70 się wywrócił w czasie sesji :(

Współczuje chłopakom ale wywrotka wygląda nieziemsko :!:
Mam nadzieję, że uda im się wystartować w TJV 2013 ale coś ciężko to widzę. Nowy maszt, nowe żagle( jeśli nie uda się ich uratować), nowa nadbudówka. Bardzo mnie ciekawi czy uda im się to po załatwiać w ciągu trzech tygodni, które zostały do startu.

Autor:  Ryś [ 12 paź 2013, o 12:47 ]
Tytuł:  Re: VIRBAC-PAPREC 70 się wywrócił w czasie sesji :(

Bo tak to już jest z tem "żeglarstwem regatowym" - jak zresztą ilustrują nurkowie wiezieni tuż za łódkami w America's Cup:
bez osłony helikopterów na wodę nie wychodź... :oops:

Autor:  Marian Strzelecki [ 12 paź 2013, o 17:07 ]
Tytuł:  Re: VIRBAC-PAPREC 70 się wywrócił w czasie sesji :(

Na wielokadłubowcach każdemu może się zdarzyć wywrotka:
dlatego tak wysoko ceniłem sobie decyzję Romana o przerwaniu rejsu.
Sprawa dla mnie ważniejsza to :
dlaczego nie luzowali żagli lub nie ostrzyli pod wiatr?
Płynąc przez Atklantyk;
a do tego się przygotowują (jak mniemam) takie sytuacje powinni mieć oblatane.
Myślę że w ostatniej fazie stery były już poziomo i nic nie dawały... a był czas na reakcję.
Team Kiwi z takiego samego przechyłu wyszedł cało.
Tu nie chodzi o dokładny kąt przechyłu, ale o moment gdy żagiel już nie przechyla a raczej opóźnia wywrotkę.

Wniosek:
stery na wielokadłubowcach powinny być skośnie rozchylone :-P
jak w jednokadłubowcach.

wniosek 2:
maszt na tych maszynach powinien być łatwo zatapialny - nie byłoby bum o wodę w chwili łamania bo i tak nie pomógł w niewywracalności.
MJS

ps jak dobrze że po awarii taki maran nie ma już masztu: rotorem nie zawadzisz. :rotfl:

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/