Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 28 lip 2025, o 19:11




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 20 gru 2013, o 21:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2009, o 10:59
Posty: 3196
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował : 461
Otrzymał podziękowań: 482
Uprawnienia żeglarskie: kapitan jachtowy
Od godziny trwa akcja poszukiwawcza człowieka, który wypadł z promu Wawel na podejściu do portu w Świnoujściu. Marine traffic pokazuje, że w akcji bierze udział drugi prom Kopernik i jednostka SAR

_________________
“We are all travellers on the earth. We come...we see...we go...”


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 gru 2013, o 21:38 
Załącznik:
Komentarz: 21:15
AR.JPG
AR.JPG [ 168.38 KiB | Przeglądane 11484 razy ]


Załączniki:
Komentarz: 21:30
AR1.JPG
AR1.JPG [ 95.2 KiB | Przeglądane 11484 razy ]
Góra
  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 gru 2013, o 21:48 
21:45 :(
Załącznik:
AR2.JPG
AR2.JPG [ 81.34 KiB | Przeglądane 11475 razy ]


Góra
  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 gru 2013, o 22:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2009, o 10:59
Posty: 3196
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował : 461
Otrzymał podziękowań: 482
Uprawnienia żeglarskie: kapitan jachtowy
Jacek możesz zrobić zrzuty śladów jednostek poszukiwawczych?. Warto zobaczyć jak szukają zawodowcy.

_________________
“We are all travellers on the earth. We come...we see...we go...”


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 gru 2013, o 22:32 
Cały czas nagrywam... wiec bedzie film
Na teraz:
Załącznik:
Komentarz: 22:30
AR4.JPG
AR4.JPG [ 116.77 KiB | Przeglądane 11397 razy ]


Góra
  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 gru 2013, o 09:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Jak szukają "zawodowcy" oglądaliśmy kiedyś w Izbie Morskiej,mam nadzieję, że tu cudzysłów nie ma miejsca...

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 gru 2013, o 10:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 mar 2013, o 18:30
Posty: 7477
Lokalizacja: Oceany Konińskie
Podziękował : 3740
Otrzymał podziękowań: 2061
Uprawnienia żeglarskie: papierowe
niestety
http://wiadomosci.wp.pl/kat,1342,title, ... omosc.html

_________________
Aniołek, kurła, aniołek.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 gru 2013, o 18:32 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
W normalnym kraju szukaliby śmigłowcem z kamerą termowizyjną... wysłanym do akcji od razu po otrzymaniu zgłoszenia...
... najbliższy polski śmigłowiec ratowniczy stacjonuje w odległości godziny lotu od Świnoujścia...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 gru 2013, o 19:36 

Dołączył(a): 7 paź 2013, o 16:10
Posty: 808
Lokalizacja: Poznań, Powidz, ....
Podziękował : 474
Otrzymał podziękowań: 462
Uprawnienia żeglarskie: sternik z upr. morskimi
A najbliższy niemiecki ?

_________________
Pozdrawiam Krzysztof
Tango 780S, przedtem MAK 747 GT przez 20 lat, a jeszcze wcześniej BEZ-4.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 gru 2013, o 20:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
15 minut?

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 gru 2013, o 20:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17564
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3697
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Colonel napisał(a):
15 minut?
Yyyy i się nie poderwał? Tośtosiok!

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 gru 2013, o 20:34 
Zanim podejmiecie decyzję o tym czy mieszkamy w normalnym kraju czy nie... proponuję chłodną ocenę sytuacji... Początek filmu na kilka minut przed incydentem... do 20:30.
Większość przyspieszona 4x . Manewrowanie WAWELA przy pławach 15-16 2x...

Proponuję zwrócić uwagę na mijanie się WAWELA i KOPERNIKA oraz czas... na dole ekranu.

http://www.navsim.pl/mob/MOB_SWI.htm

Jutro postaram się puścić film.. z akcji od 20:30 do 02:00


Góra
  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 gru 2013, o 21:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2009, o 10:59
Posty: 3196
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował : 461
Otrzymał podziękowań: 482
Uprawnienia żeglarskie: kapitan jachtowy
Jacek odwaliles kawał dobrej roboty . Materiał dla IM.

_________________
“We are all travellers on the earth. We come...we see...we go...”


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 gru 2013, o 23:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 sty 2012, o 00:16
Posty: 441
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 95
Otrzymał podziękowań: 69
Uprawnienia żeglarskie: mate
JacekBol napisał(a):
Proponuję zwrócić uwagę na mijanie się WAWELA i KOPERNIKA oraz czas... na dole ekranu.

Ten człowiek znalazł się za burtą podczas mijania się Wawelu i Kopernika?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 gru 2013, o 23:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 paź 2011, o 16:40
Posty: 4699
Podziękował : 222
Otrzymał podziękowań: 759
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
dudeusz75 napisał(a):
Wawelu

Tego "u" nie jestem pewien. Mamy zakorzeniony wzorzec fleksyjny z "a" :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 gru 2013, o 00:38 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
Maar napisał(a):
Colonel napisał(a):
15 minut?
Yyyy i się nie poderwał? Tośtosiok!
Czy MRCK Gdynia poprosiło Niemców?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 gru 2013, o 01:03 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
JacekBol napisał(a):
Zanim podejmiecie decyzję o tym czy mieszkamy w normalnym kraju czy nie... proponuję chłodną ocenę sytuacji... Początek filmu na kilka minut przed incydentem... do 20:30.
Większość przyspieszona 4x . Manewrowanie WAWELA przy pławach 15-16 2x...

Proponuję zwrócić uwagę na mijanie się WAWELA i KOPERNIKA oraz czas... na dole ekranu.

http://www.navsim.pl/mob/MOB_SWI.htm

Jutro postaram się puścić film.. z akcji od 20:30 do 02:00
A czy jesteś pewien, że akcja SAR rozpoczęła się o 2030 ? Bo wg mnie to wygląda tak, że człowiek wypadł w chwili mijania się promów, około 1953 (lub nawet wcześniej, wszak jakiś czas musiał upłynąć, zanim wiadomość o wypadku dotarła na mostek). I już minutę później, około 1954 WAWEL zaczyna akcję SAR "ster prawo na burt", chwilę potem "ster lewo na burt".

BTW, znaczniki AIS-owe statków na małych prędkościach i w cyrkulacji mogą nieco przekłamywać rzeczywisty kurs statku - wszak to jest obraz zmiany położenia anteny GPS statku, a nie położenia jego dziobu. Statek przesuwający się "bokiem" i tak będzie miał wskaźnik AIS-owy pokazujący jazdę na wprost. Przypuszczam, że dla zacieśnienia cyrkulacji mogli używać sterów strumieniowych, więc ten obrót w rzeczywistości mógł trochę inaczej wyglądać.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 gru 2013, o 07:56 
dudeusz75 napisał(a):
Ten człowiek znalazł się za burtą podczas mijania się Wawelu i Kopernika?


Myślę, że tego nie wie nikt, poza samym człowiekiem i kimś kto widział jak wypada. Ja tylko zwróciłem uwagę na moment rozpoczęcia manewrów przez załogę promu WAWEL. Wiem tylko, że w tamtym miejscu mostek jest już obsadzony przez kapitana, a załoga znajduje się już na stanowiskach manewrowych, zatem kapitan musiał podjąć decyzję o manewrach MOB prawie natychmiast gdy tylko ogłoszono alarm...

_jp_ napisał(a):
A czy jesteś pewien, że akcja SAR rozpoczęła się o 2030 ?

Nigdzie tego nie napisałem. Pierwszy film zakończyłem o 20:30. Drugi... rozpocznie się od 20:30. Nie ma to żadnego związku z czasem rozpoczęcia akcji poszukiwawczo-ratowniczej.

_jp_ napisał(a):
znaczniki AIS-owe statków na małych prędkościach i w cyrkulacji mogą nieco przekłamywać rzeczywisty kurs statku - wszak to jest obraz zmiany położenia anteny GPS statku, a nie położenia jego dziobu. Statek przesuwający się "bokiem" i tak będzie miał wskaźnik AIS-owy pokazujący jazdę na wprost. Przypuszczam, że dla zacieśnienia cyrkulacji mogli używać sterów strumieniowych, więc ten obrót w rzeczywistości mógł trochę inaczej wyglądać.


Wydaje się, że jesteś trochę w mylnym błędzie. Telegramy dynamiczne transpondera klasy A, zawierają pozycję anteny GNSS, offset anteny GNSS(względem dziobu, rufy i obu burt), prędkość, kurs anteny, kurs rzeczywisty (HDT) oraz prędkość kątową. W przypadku. W systemie zobrazowania przedstawionym na filmie WAWEL nigdy nie przybiera koloru żółtego (mooring), zatem jego prędkość kursowa i prędkość kątowa zgodnie z normami klasyfikowała go jako statek poruszający się i manewrujący, co oznacza, że przydział slotów dla niego był normalny... od co 2s do co 6-8s. Jeśli zatem połaczymy wszystkie te informacje dojdziesz do wniosku, że są one wystarczające aby precyzyjnie wykreślić pozycję i usytuowanie statku w czasoprzestrzeni.


Góra
  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 gru 2013, o 09:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
JacekBol napisał(a):
Zanim podejmiecie decyzję o tym czy mieszkamy w normalnym kraju...

Zapewniam Cię, że jestem w pełni przekonany, że żyję w normalnym kraju. Jedyne co uważam za lekko nienormalne, to głupie gadanie o jego nienormalności. Ale powiedziałem "lekko", bo to się dzieje tez w innych krajach.
Czekam niecierpliwie na drugi film...

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 gru 2013, o 09:35 
Colonel napisał(a):
Zapewniam Cię, że jestem w pełni przekonany, że żyję w normalnym kraju.

To jest nas już dwóch... Drugi film.. jak ulepię pierogi ;). Jego celem będzie pokazanie jak organizowana była akcja przeczesywania akwenu.


Góra
  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 gru 2013, o 11:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
JacekBol napisał(a):
Ja tylko zwróciłem uwagę na moment rozpoczęcia manewrów przez załogę promu WAWEL. Wiem tylko, że w tamtym miejscu mostek jest już obsadzony przez kapitana, a załoga znajduje się już na stanowiskach manewrowych, zatem kapitan musiał podjąć decyzję o manewrach MOB prawie natychmiast gdy tylko ogłoszono alarm...

Trochę nie na temat ale w zasadzie potwierdzająco - przed wejściem do portu, podczas poruszania się na torze podejściowym, parę minut przed wejściem do portu, kapitan zawsze musi znajdować się na mostku i jest to niezależne od tego czy na mostek dotarła wiadomość o MOB czy nie. On po prostu ma obowiązek tam być. Ponadto na promie, pływającym po stałej trasie, kapitan jest na 99% posiadaczem uprawnień pilotowych, co dodatkowo zobowiązuje go do osobistego dowodzenia statkiem.
Załoga statku tuż przed manewrami cumowania albo znajduje się na stanowiskach manewrowych, albo czuwa w gotowości do udania się na nie, gotowości liczonej w sekundach.
Uważam, że można przyjąć, że taka sytuacja była na obu mijających się promach.

Jednak mimo pełnej gotowości dwu sprawnych jednostek do natychmiastowego podjęcia akcji poszukiwawczej, mimo szybkiego dołączenia do poszukiwań kilku innych jednostek, mimo udziału w poszukiwaniach jednostki SAR, mimo stosunkowo niewielkiego obszaru poszukiwań, mimo znośnej pogody, mimo znanego dokładnie miejsca wypadku - człowieka, który wypadł za burtę nie odnaleziono...

Dla pływających po morzu (marynarzy, żeglarzy, rybaków, wędkarzy, pasażerów - dla każdego!) wniosek powinien być jeden - robić wszystko co możliwe, by nigdy nie wypadać za burtę!

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 gru 2013, o 12:10 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
Jaromirze, a jak to wygląda od strony procedur, gdy na mostku jest pilot portowy?
Na obu promach najprawdopodobniej byli w tym momencie piloci, a ich pomarańczowy kuterek PILOT69 odchodzi z miejsca akcji na wschód (jeśli tylko sternik jest na pokładzie, to niewiele mógłby pomóc). Kto formalnie ma komendę w razie takiej akcji na torze podejściowym - pilot, czy kapitan statku?

Drugie pytanie: czy ogólną zasadą jest kręcenie pętli promem, czy też wyhamowanie statku i zwodowanie łodzi ratowniczej (załóżmy, że stan morza na to pozwala).


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 gru 2013, o 13:06 
_jp_ napisał(a):
Jaromirze, a jak to wygląda od strony procedur, gdy na mostku jest pilot portowy?


Pytanie co prawda nie było do mnie... ale pozwolę sobie na nie odpowiedzieć (mam nadzieję Jaromir że się nie pogniewasz) z racji tego, że regularnie pływam na mostkach świnoujskich promów. Kapitanowie promów w Świnoujściu mają uprawnienia pilotowe, zatem nie biorą pilotów na pokład. PILOT69 nie odchodzi z miejsca akcji na E... bo jeszcze nie wie o akcji. Płynie do stojącego na redzie ANNEMIEKE by obsadzić go pilotem... i w drodze powrotnej włącza się do akcji. W wyniku wypadku, najprawdopodobniej podęta zostaje decyzja że ANNEMIEKE nie wchodzi do portu teraz i o 2330 ponownie PILOT płynie do tego statku, by prawdopodobnie zdjąć pozostającego tam pilota. Odpowiedź jest zatem prosta.. WAWEL nie ma pilota i dowodzi akcją Kapitan.


Góra
  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 gru 2013, o 13:25 
Teraz kilka faktów... wynikających z obliczeń:
1. Zakładając że pasażer chciał na przykład sfotografować KOPERNIKA który przepływa obok WAWELA o 19:53:00 w odległości 109 m sytuacja wygląda tak:
Załącznik:
Komentarz: 19:53:00
K1.JPG
K1.JPG [ 61.81 KiB | Przeglądane 8053 razy ]


Zaznaczyłem markerem "M" przypuszczalne miejsce upadku +/- R<50m
Wieje wiatr około 15-18 kt z 238 czyli SWbW

2. Pierwsze oznaki manewrowania widać wyraźnie z wykresy prędkości promu WAWEL.. a więc już po 40 sekundach
Załącznik:
Komentarz: 19:53:40
k2.JPG
k2.JPG [ 109.2 KiB | Przeglądane 8053 razy ]


3. WAWEL pojawia się w pobliżu markera ponownie o 20:10:17... czyli po 13 minutach a KOPERNIK po kolejnych 110 sekundach:
Załącznik:
Komentarz: 20:12:16
k3.JPG
k3.JPG [ 76.51 KiB | Przeglądane 8053 razy ]


Góra
  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 gru 2013, o 15:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2009, o 10:59
Posty: 3196
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował : 461
Otrzymał podziękowań: 482
Uprawnienia żeglarskie: kapitan jachtowy
JacekBol napisał(a):
Zakładając że pasażer chciał na przykład sfotografować KOPERNIKA



Sytuacja była bardziej prozaiczna: / wg zeznań świadka stojącego obok/ narąbany jak torpeda pasażer wychylił się za reling oddać Neptunowi zawartość żołądka i wtedy wypadł. Poszedł na dno jak kamień i dlatego go nie znaleziono. Rozgrzana całodzienną imprezą głowa i lodowata woda zrobiły swoje.. :-(

_________________
“We are all travellers on the earth. We come...we see...we go...”


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 gru 2013, o 16:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17564
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3697
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
markrzy napisał(a):
wg zeznań świadka stojącego obok
Gdzieś pisali o tej relacji świadka? Czy z innego źródła wiesz?

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 gru 2013, o 17:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2009, o 10:59
Posty: 3196
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował : 461
Otrzymał podziękowań: 482
Uprawnienia żeglarskie: kapitan jachtowy
Słyszałem w TV w nocy w trakcie prowadzonej akcji ratunkowej. Wg relacji tego świadka to właśnie on zawiadomił załogę o tym tragicznym incydencie. Z tego co pamiętam to było to już po przycumowaniu promu w porcie./oczywiście chodzi o czas relacji reportera/

_________________
“We are all travellers on the earth. We come...we see...we go...”


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 gru 2013, o 19:42 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
JacekBol napisał(a):
_jp_ napisał(a):
Jaromirze, a jak to wygląda od strony procedur, gdy na mostku jest pilot portowy?

Pytanie co prawda nie było do mnie... ale pozwolę sobie na nie odpowiedzieć (mam nadzieję Jaromir że się nie pogniewasz) z racji tego, że regularnie pływam na mostkach świnoujskich promów. Kapitanowie promów w Świnoujściu mają uprawnienia pilotowe, zatem nie biorą pilotów na pokład.
Hm, w maju tego roku wracaliśmy do Świnoujścia Kpt.Głowackim. Tuż przed wejściem od zach. na tor podejściowy VTS nas zatrzymał, żebyśmy nie przeszkadzali: pilot z wychodzącego promu przesiadał się na wchodzący statek handlowy. Owo przejście pilota z promu na PILOT69 i dalej na następny statek mogliśmy sobie dokładnie z niedużej odległości oglądać. Więc jednak czasami biorą?
Dlatego ponawiam pytanie do zawodowców: jeśli jest pilot na pokładzie a statek na torze podejściowym, to pod czyją komendą taki statek włącza się do akcji SAR?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 gru 2013, o 23:04 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
Krótko i rzeczowo. Dziękuję!

Tutaj http://kontakt24.tvn24.pl/temat,czlowiek-za-burta-relacja-z-akcji-poszukiwania-pasazera-promu,109324,html?categoryId=496 są zdjęcia wykonane z pokładu promu. Jeśli dobrze widzę, to zdjęcia nr 7 i 8 pokazują łódź ratowniczą zwodowaną z promu.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 gru 2013, o 09:40 
_jp_ napisał(a):
Więc jednak czasami biorą?

Zważywszy, że sam przesiadałem się w tym roku kilkanaście razy ze statku i promu na pilotówkę... nie czyni ze mnie jeszcze pilota hihihihih ;)
Jednak potwierdzam co powiedział Wojtek... Pilot ogólnie jest tylko doradcą kapitana. Nie dowodzi statkiem i nie bierze odpowiedzialności. Na świecie jest tylko jeden wyjątek od tej reguły: Kanał Panamski. Tam pilot przejmuje całkowicie statek .. włacznie z odpowiedzialnością.

Dobra... biorę się za film cz2.


Góra
  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 32 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL