Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 25 cze 2025, o 17:32




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Blue Sky M
PostNapisane: 30 gru 2014, o 13:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 wrz 2011, o 21:38
Posty: 1299
Lokalizacja: Flekkefjord/Norge
Podziękował : 119
Otrzymał podziękowań: 217
Uprawnienia żeglarskie: mam :P
Dzisiaj o 14:00 Cargo Blue Sky M wyslal sygnal SOS
Niedaleko od Corfu

a tu link do Greckiego artykulu
link


Załączniki:
Live Ships Map - AIS - Vessel Traffic and Positions - AIS Marine Traffic - Google Chrome.jpg
Live Ships Map - AIS - Vessel Traffic and Positions - AIS Marine Traffic - Google Chrome.jpg [ 229.16 KiB | Przeglądane 10980 razy ]

_________________
Pawel Kalicinski
S/Y Sparrow, Hallberg Rassy P28
MMSI 257905990 Call sign.LE7595

https://www.youtube.com/watch?v=SnkZGN_xIVs
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Blue Sky M
PostNapisane: 30 gru 2014, o 13:38 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
Sygnału "SOS" to z pewnością nie wysłał . Paco proszę, nie schodź na poziom onetu. MAYDAY, jak już. Swoją drogą - czwarty statek w ciągu dwóch dni w tym rejonie M.Śródziemnego - co tam się dzieje? :-o



Za ten post autor _jp_ otrzymał podziękowanie od: Ejdzej
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Blue Sky M
PostNapisane: 30 gru 2014, o 14:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sty 2012, o 00:14
Posty: 708
Podziękował : 105
Otrzymał podziękowań: 193
Uprawnienia żeglarskie: Morski Trzymacz Rumpla
Dobrze, że nie CQD ;)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Blue Sky M
PostNapisane: 30 gru 2014, o 15:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
Ale ten statek nie tonie i nie pali się (przynajmniej na razie).

Cyt.:

Władze Grecji poinformowały, że płynący pod banderą Mołdawii statek towarowy, na pokładzie którego są - jak się podejrzewa - setki nielegalnych imigrantów, wezwał pomocy. Jednostka ta, "Blue Sky M", znajduje się w rejonie greckiej wyspy Korfu.

Wcześniej grecka telewizja państwowa NERIT informowała, że statek ten wysłał wezwanie o pomoc z powodu obecności podejrzanych uzbrojonych ludzi na pokładzie i że w sprawę zamieszani są nielegalni imigranci.

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Blue Sky M
PostNapisane: 30 gru 2014, o 15:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 wrz 2011, o 21:38
Posty: 1299
Lokalizacja: Flekkefjord/Norge
Podziękował : 119
Otrzymał podziękowań: 217
Uprawnienia żeglarskie: mam :P
Celowo napisalem SOS, taka wiadomosc podal mi znajomy grek, ktory jest zaangazowany w akcje.
Nie pisalem Mayday, ani Pan, bo po prostu nie wiem jaka byla przyczyna.
SOS (save our ship, czy save our soul ?)

nie widze nic zlego w tym opisie.

_________________
Pawel Kalicinski
S/Y Sparrow, Hallberg Rassy P28
MMSI 257905990 Call sign.LE7595

https://www.youtube.com/watch?v=SnkZGN_xIVs


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Blue Sky M
PostNapisane: 30 gru 2014, o 16:08 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
Powinieneś zatem napisać po prostu wzywał pomocy. Jako żeglarz wiesz chyba, jakimi sygnałami robi się to na morzu (i nie jest to SOS, jak się powszechnie a błędnie utrwaliło w społeczeństwie).
Informacje są wzajemnie sprzeczne i niedorzeczne. Gdzie miałoby się pomieścić na tym statku 600 (ponoć?) imigrantów - w kontenerach? Obrazek
Są też doniesienia o kłopotach technicznych z silnikiem?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Blue Sky M
PostNapisane: 30 gru 2014, o 16:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 wrz 2011, o 21:38
Posty: 1299
Lokalizacja: Flekkefjord/Norge
Podziękował : 119
Otrzymał podziękowań: 217
Uprawnienia żeglarskie: mam :P
Onet napisal, ze to statek pasazerski.
Powinienem napisac, ze statek wzywa by ktos na niego zwrocil uwage :D
Pisalem z komorki i tak bylo najszybciej :P

_________________
Pawel Kalicinski
S/Y Sparrow, Hallberg Rassy P28
MMSI 257905990 Call sign.LE7595

https://www.youtube.com/watch?v=SnkZGN_xIVs


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Blue Sky M
PostNapisane: 30 gru 2014, o 16:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
Paco napisał(a):
SOS (save our ship, czy save our soul ?)
I jedno i drugie i trzecie jest publicystyką. Nie ma i nigdy nie było sygnału SOS. To zawsze były trzy kropki, trzy kreski, trzy kropki. A to nie jest SOS, tylko żurnalistom się kojarzy, bo to łatwo zapamiętać.
Wstaw przerwy (których nie ma) w innych miejscach i otrzymasz IJAI, EUTNI, albo IWNI. :D

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski



Za ten post autor Zbieraj otrzymał podziękowanie od: Stara Zientara
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Blue Sky M
PostNapisane: 30 gru 2014, o 21:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lip 2009, o 16:15
Posty: 892
Podziękował : 36
Otrzymał podziękowań: 59
Uprawnienia żeglarskie: jak dla mnie wystarczające
Zbieraj napisał(a):
Paco napisał(a):
SOS (save our ship, czy save our soul ?)
I jedno i drugie i trzecie jest publicystyką. Nie ma i nigdy nie było sygnału SOS. To zawsze były trzy kropki, trzy kreski, trzy kropki. A to nie jest SOS, tylko żurnalistom się kojarzy, bo to łatwo zapamiętać.
Wstaw przerwy (których nie ma) w innych miejscach i otrzymasz IJAI, EUTNI, albo IWNI. :D

Zgoda, ale warto dodać, że przy szybszym nadawaniu Morsem nie robi się przerw między literami i wprawny operator słysząc do przodu 2-3-4 litery, właściwie interpretuje kropki i kreski często już po samej "melodii". I w naszym przypadku nie odczyta tego jako np IJAI, tylko SOS, a to już od 1908 r kojarzone jest z sygnałem pomocy.

_________________
pozdrawiam
skiera


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Blue Sky M
PostNapisane: 30 gru 2014, o 22:59 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
Tyle, że na statkach "konwencyjnych" wyposażonych, jak konwencje nakazują, w sprzęt radiowy GMDSS od lat (kilku?)nastu nie ma już radiostacji do kluczowania Morse'm i zlikwidowano etaty radiotelegrafistów. :-P


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Blue Sky M
PostNapisane: 31 gru 2014, o 13:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lip 2009, o 16:15
Posty: 892
Podziękował : 36
Otrzymał podziękowań: 59
Uprawnienia żeglarskie: jak dla mnie wystarczające
W przestrzeni radioamatorskiej nadawanie Morsem ma się ciągle bardzo dobrze. Wystarczy wejść na któreś z pasm amatorskich i posłuchać na częstotliwościach zarezerwowanych dla CW.

_________________
pozdrawiam
skiera


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Blue Sky M
PostNapisane: 31 gru 2014, o 13:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
Macieq napisał(a):
W przestrzeni radioamatorskiej


W przestrzeni bractw rycerskich dobre miecze są w cenie a kolczuga to artykuł pierwszej potrzeby. Takie hobby. Każdemu jego porno. ;)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Blue Sky M
PostNapisane: 31 gru 2014, o 14:36 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
A jednak - prawie 1000 (!!!) nielegalnych imigrantów na pokładzie :-o Obrazek
Gdzie oni się pomieścili???

I co teraz z nimi robić???

Na statku nie było załogi. Został doprowadzony do portu Gallipoli przez włoskich marynarzy SG dowiezionych śmigłowcem :-o


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Blue Sky M
PostNapisane: 31 gru 2014, o 15:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13158
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3094
Otrzymał podziękowań: 2696
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
_jp_ napisał(a):
Na statku nie było załogi.
A co z nią? Uciekła?

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Blue Sky M
PostNapisane: 31 gru 2014, o 15:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 wrz 2011, o 21:38
Posty: 1299
Lokalizacja: Flekkefjord/Norge
Podziękował : 119
Otrzymał podziękowań: 217
Uprawnienia żeglarskie: mam :P
hahaha zaloga mogla smialo sie wmieszac w tlum imigrantow.
Dlaczego? Moze dlatego by uniknac odpowiedzialnosci?
takie gdybanie

_________________
Pawel Kalicinski
S/Y Sparrow, Hallberg Rassy P28
MMSI 257905990 Call sign.LE7595

https://www.youtube.com/watch?v=SnkZGN_xIVs


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Blue Sky M
PostNapisane: 31 gru 2014, o 16:41 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
A ja chciałbym dowiedzieć się, gdzie i jak załadowali tyle luda na statek? Takiej liczby raczej nie przejmowali z łódek na morzu. Obsługa portu zatem też musiała być w to zamieszana.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Blue Sky M
PostNapisane: 31 gru 2014, o 16:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
_jp_ napisał(a):
od lat (kilku?)nastu nie ma już radiostacji do kluczowania Morse'm i zlikwidowano etaty radiotelegrafistów

Od 1 lutego 1999

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Blue Sky M
PostNapisane: 31 gru 2014, o 22:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lip 2009, o 16:15
Posty: 892
Podziękował : 36
Otrzymał podziękowań: 59
Uprawnienia żeglarskie: jak dla mnie wystarczające
Yigael napisał(a):
Macieq napisał(a):
W przestrzeni radioamatorskiej


W przestrzeni bractw rycerskich dobre miecze są w cenie a kolczuga to artykuł pierwszej potrzeby. Takie hobby. Każdemu jego porno. ;)


Jak by co, to jakaś szabelka się znajdzie. A i 15 lat machania nią też może sie przydać :)

_________________
pozdrawiam
skiera


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Blue Sky M
PostNapisane: 2 sty 2015, o 09:42 
Macieq napisał(a):
Zgoda, ale warto dodać, że przy szybszym nadawaniu Morsem nie robi się przerw między literami i wprawny operator słysząc do przodu 2-3-4 litery, właściwie interpretuje kropki i kreski często już po samej "melodii". I w naszym przypadku nie odczyta tego jako np IJAI, tylko SOS, a to już od 1908 r kojarzone jest z sygnałem pomocy.


Jak najbardziej robi się przerwy miedzy literami. Te przerwy są słyszalne dla wprawnego ucha. Oprócz tego wiadomość dzieli się najczęściej w grupy po 5 liter, gdzie następuje jeszcze dłuższa przerwa. Trzeba sobie jednak uświadomić, iż laik, 180 liter na minutę słyszy jako jeden nieprzerwany świergot.
Co do melodii to pełna zgoda. Zawodowy radiotelegrafista nie czyta ilości kropek czy kresek tylko faktycznie odsłuchuje dźwięk.
Operator to nie wróżka, odbierając nie zgaduje liter "do przodu". Oczywiście może to mieć miejsce przy standardowych zapytaniach takich jak QSA? K czyli jak mnie słyszysz, koniec mego nadawania, oczekuje odpowiedzi. W takich wypadkach rzeczywiście można przewidzieć litery/znaki. Przy odbiorze wiadomości radzik nie zastanawia się nad jej treścią.


Góra
  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Blue Sky M
PostNapisane: 2 sty 2015, o 11:49 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Cytuj:
(d) a signal made by radiotelegraphy or by any other signalling method consisting of the group
. . . - - - . . . (SOS) in the Morse Code;


Tiaa. Ciemniaki od Colregsu z IMO, powinni zgłosić się na forum w celu oświecenia.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Blue Sky M
PostNapisane: 2 sty 2015, o 14:32 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
Ten fragment MPZZM powstał w czasach, gdy na statkach używało się jeszcze radiotelegrafii. Obecnie znajomość Morse'a nie jest wymagana do uzyskania "kwitów radiowych".

Aby zakończyć sprawę Morse'a: BLUE SKY M nic nie nadał, ktoś z pokładu zatelefonował pod "112".


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Blue Sky M
PostNapisane: 2 sty 2015, o 14:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lip 2009, o 16:15
Posty: 892
Podziękował : 36
Otrzymał podziękowań: 59
Uprawnienia żeglarskie: jak dla mnie wystarczające
_jp_ napisał(a):
...ktoś z pokładu zatelefonował pod "112".

Signum temporis...

_________________
pozdrawiam
skiera


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Blue Sky M
PostNapisane: 2 sty 2015, o 15:25 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
_jp_ napisał(a):
Ten fragment MPZZM powstał w czasach, gdy na statkach używało się jeszcze radiotelegrafii. Obecnie znajomość Morse'a nie jest wymagana do uzyskania "kwitów radiowych".


Tak to brzmi po wprowadzeniu zmian w 2009
ANNEX IV DISTRESS SIGNALS
1. The following signals, used or exhibited either together or
separately, indicate distress and need of assistance :
(d) a signal made by any signalling method consisting of the
group ... --- ... (SOS) in the Morse Code;

(l) a distress alert by means of digital selective calling (DSC)
transmitted on:
(i) VHF channel 70, or
(ii) MF/HF on the frequencies 2187.5 kHz, 8414.5 kHz, 4207.5
kHz, 6312 kHz, 12577 kHz or 16804.5 kHz;
(m) a ship-to-shore distress alert transmitted by the ship's Inmarsat
or other mobile satellite service provider ship earth station;

Kwestia Morsa. Tak sie składa, że znajomość sygnałow : moje maszyny pracuja wstecz, mam człowieka za burtą, zmieniam kurs w lewo/prawo, mam pilota, zatrzymajcie wasz statek, zatrzymałem mój statek i nie posuwam się po wodzie plus sygnalizacja w czasie akcji ratowniczych przybrzeżnych to nic innego jak znajomość Morse Code.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Blue Sky M
PostNapisane: 6 sty 2015, o 21:39 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
A tak "podróżowali" Obrazek
Emigrujący do Ameryki w XIX wieku mieli chyba lepsze warunki :cry:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Blue Sky M
PostNapisane: 6 sty 2015, o 21:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
Ano...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL