Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 3 maja 2024, o 17:38




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 216 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 30 maja 2016, o 21:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sty 2012, o 00:14
Posty: 708
Podziękował : 105
Otrzymał podziękowań: 193
Uprawnienia żeglarskie: Morski Trzymacz Rumpla
Jest już raport końcowy dotyczący Zjawy:
https://www.komisje.transport.gov.pl/me ... awa_IV.pdf

Jak zwykle kilka kwiatków jest. :roll:



Za ten post autor Ejdzej otrzymał podziękowanie od: epi
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 maja 2016, o 00:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12960
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2917
Otrzymał podziękowań: 2589
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Najbardziej interesuje mnie przyczyna awarii silnika statku ratowniczego po 30 minutach pracy...
Z opisu to może bezpośrednio nie wynika, ale po opanowaniu przecieku Zjawa pewnie powinna ratować Huragana.
:rotfl:

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664



Za ten post autor Stara Zientara otrzymał podziękowanie od: Moniia
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 maja 2016, o 06:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8653
Lokalizacja: sv Nimrod, Newhaven, UK
Podziękował : 3578
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Mnie się ogromnie podoba zdanie "kapitana-kobiety i dwojga doświadczonych oficerów".
Może mi ktoś powiedzieć, DLACZEGO płeć kapitana ma jakieś znaczenie?? (Oczywiście jakieś ma, wg Komisja, skoro tak podkreślają....).

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D



Za ten post autor Moniia otrzymał podziękowania - 3: Były user, Jaromir, Zielony Tygrys
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 maja 2016, o 06:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Moniia napisał(a):
DLACZEGO płeć kapitana ma jakieś znaczenie??


A przeczytaj, kto sie podpisał pod raportem ?
Trzech facetów zdaje się.
Musieli oni przecież zaakcentować, że jacht prowadziła jakaś inna istota (z kosmosu ?) przez co mogły być problemy :rotfl:
No bo problemy były - owa istota - co nie jest powiedziane wprost - nie sprawdziła np. faktu posiadania wysokowydajnej pompy co sprawdzić przecież powinna ...
Bo facet by to sprawdził na pewno - nieprawdaż :rotfl:
Kobiety to przecież inne istoty - takie z marsa - i rozumują one inaczej.
Tak chyba należy odebrać zaakcentowanie tej innej od męskiej płci kapitana :rotfl:
Gdzieś popełniam błąd w rozumowaniu ? :lol:
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 maja 2016, o 07:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12960
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2917
Otrzymał podziękowań: 2589
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
bury_kocur napisał(a):
posiadania wysokowydajnej pompy
Ta "wysokowydajna pompa" nie miała siatki na smoku i w związku z tym zapychała się po kilku minutach pracy (już po wypadku).

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664



Za ten post autor Stara Zientara otrzymał podziękowanie od: Były user
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 maja 2016, o 09:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
Stara Zientara napisał(a):
Najbardziej interesuje mnie przyczyna awarii silnika statku ratowniczego po 30 minutach pracy...
Z opisu to może bezpośrednio nie wynika, ale po opanowaniu przecieku Zjawa pewnie powinna ratować Huragana.
:rotfl:


Pewnie ustawienie wysokich obrotów przez załogę. Ciekaw jestem zaleceń. Których zabrakło.

Bardzo spodobało mi się odniesienia do źródeł, w szczególności do szanty. Myślę, że raport znacznie by zyskał gdyby załączono utrwalone audiowizualnie wykonanie utworu źródłowego przez komisję w trakcie prac.



Za ten post autor Były user otrzymał podziękowanie od: Jaromir
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 maja 2016, o 09:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
bury_kocur napisał(a):
Gdzieś popełniam błąd w rozumowaniu ?

Tam, gdzie pominąłeś, że oprócz kapitana - kobiety możliwości wykorzystania wysokowydajnej pompy napędzanej z silnika jako pompy zęzowej nie zauważyło dwu facetów. Doświadczonych pono...

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Stara Zientara napisał(a):
bury_kocur napisał(a):
posiadania wysokowydajnej pompy
Ta "wysokowydajna pompa" nie miała siatki na smoku i w związku z tym zapychała się po kilku minutach pracy (już po wypadku).

Co nie zmienia faktu, że nikt nie podjął próby jej użycia, ba-nie miał świadomości możliwości jej użycia...
Może gdyby ktoś miał świadomość, to sprawdziłby obecność siatki na ssaniu - przed rozpoczęciem rejsu....

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...



Za ten post autor Jaromir otrzymał podziękowanie od: Były user
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 maja 2016, o 09:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12960
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2917
Otrzymał podziękowań: 2589
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Jaromir napisał(a):
Co nie zmienia faktu, że nikt nie podjął próby jej użycia, ba-nie miał świadomości możliwości jej użycia...
Świadomość pewnie mieli, ale...

Konstrukcja tej pompy jest taka, że może ona pompować tylko czystą wodę. Siatka na smoku musiałaby być bardzo gęsta, więc też szybko by się zapychała. Dlatego była zainstalowana jako pożarowa. Możliwość jej użycia do opróżniania zęzy jest trochę teoretyczna - wynika z układu zaworów, a nie z możliwości samej pompy.


Załączniki:
SAM_5167.JPG
SAM_5167.JPG [ 426.75 KiB | Przeglądane 6158 razy ]

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664

Za ten post autor Stara Zientara otrzymał podziękowanie od: Były user
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 maja 2016, o 11:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Stara Zientara napisał(a):
Konstrukcja tej pompy jest taka, że może ona pompować tylko czystą wodę. Siatka na smoku musiałaby być bardzo gęsta, więc też szybko by się zapychała. Możliwość jej użycia do opróżniania zęzy jest trochę teoretyczna - wynika z układu zaworów, a nie z możliwości samej pompy.

Czyżby wychodziło na to, że Wysoka Komisja poza rozbawianiem publiczności "źródłem" w postaci tekstu "szanty masowego rażenia", dała dupy w kwestii merytorycznej - tj. w kwestii możliwości użycia pompy napędzanej silnikiem?

BTW - rozmawiamy o innej pompie, niż na Twojej ilustracji - o tej:


Załączniki:
a.JPG
a.JPG [ 86.6 KiB | Przeglądane 6126 razy ]

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Ostatnio edytowano 31 maja 2016, o 11:17 przez Jaromir, łącznie edytowano 1 raz
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 maja 2016, o 11:15 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8834
Podziękował : 3988
Otrzymał podziękowań: 1918
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Stara Zientara napisał(a):
bury_kocur napisał(a):
posiadania wysokowydajnej pompy
Ta "wysokowydajna pompa" nie miała siatki na smoku i w związku z tym zapychała się po kilku minutach pracy (już po wypadku).


To ja sie zapytam, dlaczego nie miala ? :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 maja 2016, o 12:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12960
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2917
Otrzymał podziękowań: 2589
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Jaromir napisał(a):
BTW - rozmawiamy o innej pompie, niż na Twojej ilustracji
Na mojej ilustracji jest system zaworów, dwie pompy skrzydełkowe (ogólna i paliwowa) załapały się przy okazji.

M@rek napisał(a):
To ja sie zapytam, dlaczego nie miala ?
Bo nie było potrzeby. Smok jest wspólny dla wszystkich pomp. Ręczne nie potrzebują siatki, a mechaniczna była przewidziana tylko jako pożarowa.

BTW. Podczas 3 tygodni z Gdyni do Norwegii i później podczas 18 tygodni z Cape Verde na Florydę zęzy były pompowane co ok. 2-3 tygodnie.
I wystarczało. :)

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 maja 2016, o 12:45 

Dołączył(a): 6 paź 2011, o 13:51
Posty: 119
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 53
Uprawnienia żeglarskie: k.j.
Moniia napisał(a):
Może mi ktoś powiedzieć, DLACZEGO płeć kapitana ma jakieś znaczenie?? (Oczywiście jakieś ma, wg Komisja, skoro tak podkreślają....).
W pierwszych wersjach raportu napisałem "Pani Kapitan", ale w trakcie kolejnych redakcji uznaliśmy, że urzędowy było nie było tekst nie wymaga kurtuazji. Zapewniam, że nie miałem na myśli niczego innego, poza wczesnym zasygnalizowaniem, że w kolejnych zdaniach będzie używany czasem rodzaj żeński... taki mamy język.
Spodziewaliśmy się małej eksplozji :-x , ale - na klatę, po męsku... nikt nie miał nic złego na myśli.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 maja 2016, o 13:10 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
Skoro mam okazję, to zapytam: dlaczego w raporcie nie opisano w czyjej strefie odpowiedzialności SAR znajdowała się Zjawa w chwili wezwania pomocy? Dlaczego nie przeanalizowano problemów technicznych polskiego "statku" SAR? Gdyby nie było tam tych holowników z platformy Petrobalticu, to co? Bez stawiania takich pytań nigdy nie poprawimy funkcjonowania "polskiego SAR".



Za ten post autor _jp_ otrzymał podziękowania - 2: Jaromir, Jurmak
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 maja 2016, o 13:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
_jp_ napisał(a):
dlaczego w raporcie nie opisano w czyjej strefie odpowiedzialności SAR znajdowała się Zjawa w chwili wezwania pomocy?
Dlaczego nie przeanalizowano problemów technicznych polskiego "statku" SAR?
Gdyby nie było tam tych holowników z platformy Petrobalticu, to co?

Podpisuję się pod pytaniami!
Dodałbym pytanie o to dlaczego leciał śmigłowiec ze zdecydowanie bardziej oddalonego Darłowa a nie z bliższej Gdyni?
I czemu śmigłowiec z jeszcze bardziej oddalonego od miejsca wypadku Ronneby przybył na miejsce i udzielił pomocy (dostarczenie pompy, desant ratownika) - przed śmigłowcem, który leciał z Darłowa?

===================
PS.
_jp_ napisał(a):
holowników z platformy Petrobalticu

Nie były to "holowniki" i nie były "z platformy"...
Wystarczy nie przekręcać:
"statek dozoru „Aphrodite I” oraz statek badawczy i do zwalczania rozlewów olejowych „St. Barbara”, pełniące służbę w pobliżu platformy wiertniczej „Baltic Beta” należącej do przedsiębiorstwa LOTOS Petrobaltic"

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 maja 2016, o 13:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
PjotrC napisał(a):
poza wczesnym zasygnalizowaniem, że w kolejnych zdaniach będzie używany czasem rodzaj żeński... taki mamy język.


Myślę, że sformułowanie typu "kapitan zdecydowała" jest czytelne, zrozumiałe i nie wymaga wcześniejszej sygnalizacji jego użycia nawet w dokumencie urzędowym.

Natomiast używanie w aparacie naukowym tegoż urzędowego dokumentu wyjątków z piosenek biesiadnych zdecydowanie wymaga IMHO tak wcześniejszej sygnalizacji jak i następnie, dobrego uzasadnienia... Odbiorca może być podatnikiem pijącym kawę w czystym ubraniu...

Zabrakło mi też precyzyjnego i uwypuklonego podania nie tylko czasu wypadku, ale też dokładnego czasu wystawienia karty bezpieczeństwa i świadectwa klasy jachtu wraz z podaniem czasu /w godzinach/ dzielącego te wydarzenia. Pozwoliłoby to zadać pytanie o wartość wyżej wymienionych dokumentów w świetle takiego, a nie innego podejścia wystawiających je instytucji do małych jednostek oraz sens i skutki obligo prawnego ich posiadania przez część małych jednostek.

Odpowiedź na pytanie czy świadectwo klasy i karta bezpieczeństwa są istotnymi dokumentami potwierdzającymi stan faktyczny relewantny z punktu widzenia bezpieczeństwa jednostki dla której zostały wystawione czy świstkami potwierdzającymi w praktyce swoje własne wystawienie wraz z odfajkowaniem procedur tegoż wystawienia też by się moim zdaniem przydała.

Można by też zadać pytanie czy skoro komisji oprócz szantymenów udało się pozyskać do konsultacji doświadczonych szkutników i armatorów jednostek drewnianych to świadectwo klasy również nie powinno być sporządzane przy udziale takich osób?

A poruszywszy już wartość tych papierów na których pieczątki nie zdążyły w chwili wypadku przeschnąć można by zapytać czemu komisja wytyka, irrelewantne w myśl jej własnych słów, lekceważenie prawa przez użytkowników jachtu, a pomija całkowicie kwestię podejścia do prawa i dokumentów wystawców tychże dokumentów. Skoro wytykamy lekceważenie zapisu jakiegoś dokumentu należy sobie odpowiedzieć na pytanie o to czy dokumenty te mogą być traktowane poważnie.



Za ten post autor Były user otrzymał podziękowania - 4: Jaromir, Moniia, Ryś, Stara Zientara
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 maja 2016, o 15:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12960
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2917
Otrzymał podziękowań: 2589
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Yigael napisał(a):
czy dokumenty te mogą być traktowane poważnie
Szczególnie w świetle późniejszych zmian tych dokumentów.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664



Za ten post autor Stara Zientara otrzymał podziękowanie od: Były user
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 maja 2016, o 15:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sty 2012, o 00:14
Posty: 708
Podziękował : 105
Otrzymał podziękowań: 193
Uprawnienia żeglarskie: Morski Trzymacz Rumpla
Jak dla mnie podjęcie decyzji przez PKBWM o badaniu tego wypadku już było dziwne. Tu już chyba po paru godzinach od wypadku większość wiedziała, że Zjawa "się rozeschła" i dlatego brała wodę. Cóż za nadzwyczajna okoliczność dla drewnianego jachtu. :)

Jeżeli jednak już zdecydowali się na badanie wypadku to mogli zająć się całą otoczką, a nie po raz kolejny tylko dogodnymi dla komisji fragmentami całego zdarzenia. Jak już napisano wyżej:
-Po raz kolejny problem ze śmigłowcami SAR, komisja znowu milczy na ten temat;
-Nie pierwszy raz mamy problem z silnikiem jednostki SAR. Czemu nie wysłano następnego statku. Wypadało dopisać słowo komentarza dlaczego wysłano jednostkę z Łeby, a nie z Władysławowa skoro do Władysławowa było bliżej.

Wojtku, a na Zjawie w momencie zdarzenia była jakaś elektryczna pompa zenzowa?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 maja 2016, o 16:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12960
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2917
Otrzymał podziękowań: 2589
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Ejdzej napisał(a):
na Zjawie w momencie zdarzenia była jakaś elektryczna pompa zenzowa?
Nie.

Po wypadku zainstalowano w maszynowni agregat prądotwórczy przeznaczony do zasilania pompy elektrycznej, ale tylko w sytuacji awaryjnej. Agregat nie miał wydechu wyprowadzonego za burtę i w celu użycia należało najpierw wynieść go na pokład.

Dopiero przed wyprawą śladami Wagnera wykonano układ wydechowy, co umożliwiło zwykłą (czyli nie tylko awaryjną) eksploatację agregatu.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 maja 2016, o 16:19 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8834
Podziękował : 3988
Otrzymał podziękowań: 1918
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Stara Zientara napisał(a):
Jaromir napisał(a):
BTW - rozmawiamy o innej pompie, niż na Twojej ilustracji
Na mojej ilustracji jest system zaworów, dwie pompy skrzydełkowe (ogólna i paliwowa) załapały się przy okazji.

M@rek napisał(a):
To ja sie zapytam, dlaczego nie miala ?
Bo nie było potrzeby. Smok jest wspólny dla wszystkich pomp. Ręczne nie potrzebują siatki, a mechaniczna była przewidziana tylko jako pożarowa.

BTW. Podczas 3 tygodni z Gdyni do Norwegii i później podczas 18 tygodni z Cape Verde na Florydę zęzy były pompowane co ok. 2-3 tygodnie.
I wystarczało. :)


I co, w zezach byl taki syf ze trzeba do ego specjalnej pompy ?



Za ten post autor M@rek otrzymał podziękowanie od: reed
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 maja 2016, o 16:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12960
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2917
Otrzymał podziękowań: 2589
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Był. Przy remoncie pracowali "niewinni" i nawet kombinezon roboczy w zęzie znalazłem.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664



Za ten post autor Stara Zientara otrzymał podziękowanie od: Były user
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 maja 2016, o 17:12 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8834
Podziękował : 3988
Otrzymał podziękowań: 1918
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Widzisz, ja mam taki niepopularny zwyczaj ze przy wejsciu na nowy jacht zawsze zeze konroluje wlasnie po to zeby niespodzianek uniknac. No ale ja jestem wychowany na klubowych maszoperyjnych jachach :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 maja 2016, o 18:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Yigael napisał(a):
A poruszywszy już wartość tych papierów na których pieczątki nie zdążyły w chwili wypadku przeschnąć można by zapytać czemu komisja wytyka, irrelewantne w myśl jej własnych słów, lekceważenie prawa przez użytkowników jachtu, a pomija całkowicie kwestię podejścia do prawa i dokumentów wystawców tychże dokumentów. Skoro wytykamy lekceważenie zapisu jakiegoś dokumentu należy sobie odpowiedzieć na pytanie o to czy dokumenty te mogą być traktowane poważnie.

Mnie zaś dziwnym wydał się fakt, że Wysoka Komisja nie zajęła się wadami prawnymi omawianego dokumentu zwanego Kartą Bezpieczeństwa.
W szczególności dziwnym wydaje mi się, że Wysoka Komisja nie zajęła się przeprowadzeniem inspekcji przez Urząd Morski, w sytuacji braku regulacji prawnej, ustalającej rodzaje, tryb przeprowadzania, terminy oraz zakres inspekcji, a także wydaniem dokumentu zwanego Kartą Bezpieczeństwa z użyciem wzoru dokumentu nieznanego żadnej regulacji prawnej (ani obowiązującej, ani nawet uznanej za uchyloną).

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...



Za ten post autor Jaromir otrzymał podziękowania - 2: Były user, cine
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 maja 2016, o 19:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8653
Lokalizacja: sv Nimrod, Newhaven, UK
Podziękował : 3578
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
PjotrC napisał(a):
Moniia napisał(a):
Może mi ktoś powiedzieć, DLACZEGO płeć kapitana ma jakieś znaczenie?? (Oczywiście jakieś ma, wg Komisja, skoro tak podkreślają....).
W pierwszych wersjach raportu napisałem "Pani Kapitan", ale w trakcie kolejnych redakcji uznaliśmy, że urzędowy było nie było tekst nie wymaga kurtuazji. Zapewniam, że nie miałem na myśli niczego innego, poza wczesnym zasygnalizowaniem, że w kolejnych zdaniach będzie używany czasem rodzaj żeński... taki mamy język.
Spodziewaliśmy się małej eksplozji :-x , ale - na klatę, po męsku... nikt nie miał nic złego na myśli.


Jak Marcin już zauważył, "kapitan zrobiła, kapitan zdecydowała" jest powszechną formą. Nie wymagającą kontrowersyjnego sformułowania "kapitan-kobieta" (znaczy się, gorszy rodzaj?). Może nie najpiękniejszą, ale powszechnie stosowaną - "minister zadecydowała..." Etc...
I też nie wymaga kurtuazji. A przynajmniej neutralne, po prostu oddaj stan faktyczny, zaś użyte sformułowanie jest zdecydowanie nie neutralne.... W urzędowym, bądź co bądź, dokumencie, lepiej nie używać sformułowań, które mają taki negatywny oddźwięk, podkreślając różnice nie mające najmniejszego znaczenia w sprawie.

Znaczy się, jak się spodziewacie eksplozji - to lepiej znaleźć "sapera" przed wybuchem... :)

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D



Za ten post autor Moniia otrzymał podziękowania - 2: epi, Zielony Tygrys
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 maja 2016, o 20:46 
*** Ban ***
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 mar 2015, o 23:16
Posty: 1403
Podziękował : 464
Otrzymał podziękowań: 271
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Moniia napisał(a):
Znaczy się, jak się spodziewacie eksplozji - to lepiej znaleźć "sapera" przed wybuchem... :)

Saper na emeryturze. Podobnież widywany gdzieś w okolicach Starej Sobieskiej :D



Za ten post autor cine otrzymał podziękowanie od: SiliconMind
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 maja 2016, o 21:11 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
Jaromir napisał(a):
Dodałbym pytanie o to dlaczego leciał śmigłowiec ze zdecydowanie bardziej oddalonego Darłowa a nie z bliższej Gdyni?
Wiesz... Anakonda może zabrać na pokład do 8 rozbitków, Mi-14 do 19 rozbitków mając przy tym większy zasięg i długotrwałość lotu - jeśli o to chodziło, to wybór był jak najbardziej właściwy (i to zapewne wybór na szczeblu ofic. dyżurnego Centrum Operacji Morskich u marynarzy, a nie w MRCK).

Jaromir napisał(a):
I czemu śmigłowiec z jeszcze bardziej oddalonego od miejsca wypadku Ronneby przybył na miejsce i udzielił pomocy (dostarczenie pompy, desant ratownika) - przed śmigłowcem, który leciał z Darłowa?
Prędkość maks. Mi-14 = 230 km/h, prędkość maks. szwedzkich AW-139 = 310 km/h. Przy czym nie wiemy, o której godzinie poderwano każdy z tych śmigłowców (bo dla PKBWM najwyraźniej nie było to interesujące).

a dodatkowe pytanie ode mnie: czy poprzednia KB Zjawy też była na 14 osób, czy na 15? Kto i dlaczego obniżył liczbę "przepisowych" miejsc na jachcie w KB wystawionej na kilka godzin przed rejsem?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 maja 2016, o 21:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 lis 2010, o 13:20
Posty: 47
Podziękował : 37
Otrzymał podziękowań: 6
Uprawnienia żeglarskie: k.j.
Jaromir napisał(a):

a dodatkowe pytanie ode mnie: czy poprzednia KB Zjawy też była na 14 osób, czy na 15? Kto i dlaczego obniżył liczbę "przepisowych" miejsc na jachcie w KB wystawionej na kilka godzin przed rejsem?


Poprzednia KB ważna do 2018 roku (gdyby nie nowa karta) była na 15 osób. Stąd 15 osób planowanych na rejs (12 dzielnych kobiet + 3 osoby uprawnione). Jacht przez ten czas nie uległ zmianom konstrukcyjnym. Powodem zmniejszenia ilości osób było widzimisię osoby odpowiedzialnej w początkowym etapie "remontu" Zjawy przy wykonywaniu testów stateczności jachtu. KB wydawana jest na podstawie tego dokumentu.

Ps, KB została wydana na ok 48 godzin przed wypłynięciem i na ok 3-4 przed zamknięciem urzędu...

_________________
Pzdr
Magda



Za ten post autor epi otrzymał podziękowanie od: Były user
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 maja 2016, o 22:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 lis 2010, o 13:20
Posty: 47
Podziękował : 37
Otrzymał podziękowań: 6
Uprawnienia żeglarskie: k.j.
Jaromir napisał(a):
Tam, gdzie pominąłeś, że oprócz kapitana - kobiety możliwości wykorzystania wysokowydajnej pompy napędzanej z silnika jako pompy zęzowej nie zauważyło dwu facetów. Doświadczonych pono...


Ja jachcie był jeden facet, mechanik, narzucony (na szczęście dla mnie) przez armatora, który współremontował Zjawę...
Drugi "facet" to przemiła i doświadczona (może nie koniecznie w obsłudze wysokowydajnych pomp mechanicznych) pani oficer :)

_________________
Pzdr
Magda



Za ten post autor epi otrzymał podziękowania - 2: Były user, Stara Zientara
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 cze 2016, o 22:16 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
epi napisał(a):
Poprzednia KB ważna do 2018 roku (gdyby nie nowa karta) była na 15 osób. Stąd 15 osób planowanych na rejs (12 dzielnych kobiet + 3 osoby uprawnione). Jacht przez ten czas nie uległ zmianom konstrukcyjnym. Powodem zmniejszenia ilości osób było widzimisię osoby odpowiedzialnej w początkowym etapie "remontu" Zjawy przy wykonywaniu testów stateczności jachtu. KB wydawana jest na podstawie tego dokumentu.
Jedna osoba (+/- 80 kg) miałaby wpływ na stateczność kilkudzięsiotonowego (*) jachtu??? :-o
* - różnie się podaje dla Zjawy IV: 50 ton, 60 ton


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 cze 2016, o 03:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Ciekawe, że wchodzicie w szczegóły inspekcji i wydanego po niej dokumentu - natomiast nie budzi waszej refleksji fakt, że inspekcję przeprowadzono w sytuacji braku jakichkolwiek podstaw prawnych ustalających rodzaje, terminy przeprowadzania, tryb i zakres inspekcji oraz że posłużono się wzorem dokumentu nieznanym żadnej obowiązującej regulacji prawnej...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...



Za ten post autor Jaromir otrzymał podziękowania - 2: Były user, Moniia
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 cze 2016, o 09:57 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
Wydawanie dokumentów KB bez podstaw prawnych to jedno. :)
Wpisywanie do nich wziętych z sufitu warunków odnośnie min. załogi i jej patentów czy max. załogi to drugie. :D
A powoływanie się na takie "dokumenty" PKBWM to już zupełne ośmieszanie całego "systemu". :lol:

Ciekawa byłaby próba ukarania za te 15 osób na pokładzie przy KB zmniejszonej do 14 ;)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 216 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 88 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL