Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 19 kwi 2024, o 07:40




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 216 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: PILNE !!!
PostNapisane: 26 sie 2015, o 21:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 22:06
Posty: 1574
Podziękował : 137
Otrzymał podziękowań: 303
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
@ M@rek i inni szanowni koledzy
Kilka postów wyżej sugerowałem aby spróbować się powstrzymać lub w ostateczności założyć nowy wątek ale widzę, że forumowa dyskusja rządzi się własnymi prawami.

Nie wiem na ile wiedza z zajęć na symulatorze ARPA może pomóc w ocenie przydatności „trackingu” ale w woli ścisłości, operator „Dover Coastguardu” zawsze zareaguje jeżeli obiekt radarowy będzie się „dziwnie” zachowywał. Nie wiem jakie procedury obowiązują w SG ale podobnie do brytyjskiego CG zachowają się operatorzy ochrony wybrzeża wielu innych krajów oraz operatorzy wszystkich monitorowanych TSS.

Wracając natomiast do tematu wątku to może ktoś zorientowani wyjaśni jednoznacznie jaka idea prześwięcała organizatorom regat podczas uruchamiania tego „tracking systemu” i na czym on miał polegać.
A gdy znowu czytam o „wolności wyboru” lub „wolnym prawie do ryzyka” to przy jednoczesnym braku porównania do podobnej imprezy przygotowanej zgodnie z wymogami ISAF uważam, że nasza frakcja libertyńskich konserwatystów jak zwykle manipuluje faktami.
Podobnie jak nie potrafią lub nie chcą zrozumieć różnicy pomiędzy biznesem a prywatnym żeglarstwem to także i tu nie chcą zauważyć różnicy pomiędzy prywatną turystyką a zorganizowaną rywalizacją sportową.

Mogę się zgodzić z tezą, że nadal jesteśmy społeczeństwem na dorobku i nie stać nas na najnowszy sprzęt asekuracyjny, współczesne techniki ratownicze czy procedury zabezpieczania podobnych imprez ale żeby robić z tego cnotę i powód do chwały?
Pamiętam narzekania na zbyt małą popularność regat morskich czy też brak rodzimych sponsorów. Moim skromnym zdaniem to przy takim podejściu do szeroko rozumianego bezpieczeństwa oraz prezentowanej polityce medialno informacyjnej długo jeszcze nic się nie zmieni lub zmieni na gorsze. A może lepsze, zależy od punktu widzenia.

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof


Ostatnio edytowano 26 sie 2015, o 21:51 przez SIRK, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: PILNE !!!
PostNapisane: 26 sie 2015, o 21:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14005
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2010
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Wynajęta przez organizatorów szybka motorówka a raczej jacht motorowy z załogą i ratownikami zakotwiczona pi razy w oko w połowie trasy między Świnkowem a Bornholmem dotrze w każde miejsce w ciągu max dwóch godzin...

Tyle, że wynajem takiego sprzętu, ratowników i zakup paliwa kosztuje...

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: PILNE !!!
PostNapisane: 26 sie 2015, o 21:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
Moniia napisał(a):
Chyba o czym innym rozmawiamy, gdy mówimy o samotnikach. Oni decyzję podjęcia takiego a nie innego ryzyka podejmują sami.
A to gigantyczna różnica.

Gigantyczna jeśli płyną na "własną rękę", jak w samotnych rejsach i tak jak podobno było przy pierwszych regatach Poloneza. Nie było tam instytucjonalnego organizatora. Co jednak, gdy jest? Ano ściąga na siebie pytania o odpowiedzialność, bo to już impreza, nawet gdy non-profit. Dlatego moim zdaniem, z którym można się nie zgadzać, w interesie organizatora jest dbanie o bezpieczeństwo siłami, że tak powiem, wewnętrznymi.

_________________
Pozdrawiam
Alterus


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: PILNE !!!
PostNapisane: 26 sie 2015, o 21:58 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Mozesz, czemu nie ale okrywcze to nie bylo :) przed postem jp zadalem ogolne pytanie zresztą

_________________
pozdrowienia piotr


Ostatnio edytowano 27 sie 2015, o 06:25 przez Janna, łącznie edytowano 1 raz
usunęłam zdublowany post


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: PILNE !!!
PostNapisane: 27 sie 2015, o 00:09 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Czy jest możliwość wydzielenia osobnego watka dotyczącego obstaw na regatach

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: PILNE !!!
PostNapisane: 27 sie 2015, o 01:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13715
Podziękował : 10186
Otrzymał podziękowań: 2415
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Kurczak napisał(a):
Tyle, że wynajem takiego sprzętu, ratowników i zakup paliwa kosztuje...
piotr6 napisał(a):
Czy jest możliwość wydzielenia osobnego watka dotyczącego obstaw na regatach

Popieram.
Jeszcze dorzucę:
armia USA powoli pozbywa się starych dronów...
MJS

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: PILNE !!!
PostNapisane: 27 sie 2015, o 01:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Kurczak napisał(a):
Wynajęta przez organizatorów szybka motorówka a raczej jacht motorowy z załogą i ratownikami zakotwiczona pi razy w oko w połowie trasy między Świnkowem a Bornholmem dotrze w każde miejsce w ciągu max dwóch godzin...

Tyle, że wynajem takiego sprzętu, ratowników i zakup paliwa kosztuje...

A mógłbyś podać przykład jakiś regat (a dokładniej - jakiś regat jachtów morskich), podczas których stosowano by tego rodzaju zabezpieczenia?

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: PILNE !!!
PostNapisane: 27 sie 2015, o 04:31 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
SIRK napisał(a):
Wracając natomiast do tematu wątku to może ktoś zorientowani wyjaśni jednoznacznie jaka idea prześwięcała organizatorom regat podczas uruchamiania tego „tracking systemu” i na czym on miał polegać.


cytat z sailportalu:

Tracking online uruchomiony- zapraszamy do kibicowania żeglarzom!

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *


_________________
pozdrowienia piotr



Za ten post autor piotr6 otrzymał podziękowanie od: M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: PILNE !!!
PostNapisane: 27 sie 2015, o 06:39 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8822
Podziękował : 3986
Otrzymał podziękowań: 1916
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
piotr6 napisał(a):
Odchodzac od regat na Bałtyku, pamiętacie jak w ktorys regatach dookola swiata organizatorzy z marynarka Chile i Argentyny uzgadniali obstawe regat o ile uzgadniali. Coś mi dzwoni ale...


Widzisz, wracajac do klasyfikacji regat w g ISAF to,jesli dobrze pamietam regaty klasy 0 to wlasnie regaty na takich akwenach gdzie nie mozna liczyc na natychmiastowa pomoc.Rowniez, jesli mnie pamiec nie zawodzi w wymogach jest ladowy reprezentant teamu ,ktory w jego imieniu podejmuje kluczowe dla bezpieczenstwa decyzje.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: PILNE !!!
PostNapisane: 27 sie 2015, o 07:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11628
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1625
Otrzymał podziękowań: 3873
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Jaromir napisał(a):
A mógłbyś podać przykład jakiś regat (a dokładniej - jakiś regat jachtów morskich), podczas których stosowano by tego rodzaju zabezpieczenia?


Bitwa o Gotland. Co prawda nie ma tam motorówki, ale są dwa już (w tym roku) duże i szybkie jachty jako asysta (Fujimo, Delphia 47).

http://bitwaogotland.pl

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: PILNE !!!
PostNapisane: 27 sie 2015, o 07:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14005
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2010
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Jaromir napisał(a):
Kurczak napisał(a):
Wynajęta przez organizatorów szybka motorówka a raczej jacht motorowy z załogą i ratownikami zakotwiczona pi razy w oko w połowie trasy między Świnkowem a Bornholmem dotrze w każde miejsce w ciągu max dwóch godzin...

Tyle, że wynajem takiego sprzętu, ratowników i zakup paliwa kosztuje...

A mógłbyś podać przykład jakiś regat (a dokładniej - jakiś regat jachtów morskich), podczas których stosowano by tego rodzaju zabezpieczenia?


A po co Tobie Jaromirze przykład ? Czy czegoś nie można zrobić po raz pierwszy i z własnej inicjatywy ? :)

To jest tylko przykład, że są obecnie możliwości techniczne aby w krótkim czasie sprawdzić każdą niepokojącą sytuację...

Obok mnie w Pałacu stała chyba z 12 metrowy wypasiony jacht motorowy z dwoma 350 konnymi benzynowymi V8, dla którego prędkość rzędu 30 knotów to mały pikuś. Kwestia tylko ile trzeba będzie paliwa zatankować... W dobie telefonów satelitarnych jest to sprawa do ogarnięcia. Trzeba tylko chcieć...

I nie zgadzam się z tym, że życie zeglarza samotnika lub dwuosobowej załogi uczestniczacej w regatach Poloneza jest mniej warte niż życie załogi żaglowca startującego w Tolszipach :)

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Ostatnio edytowano 27 sie 2015, o 07:04 przez Kurczak, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: PILNE !!!
PostNapisane: 27 sie 2015, o 07:04 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Marek, przyznaję,że nei mam wiedzy na ten temat.
Chętnie bym się czegoś dowiedział ale w osobnym wątku

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: PILNE !!!
PostNapisane: 27 sie 2015, o 07:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
Kurczak napisał(a):
Wynajęta przez organizatorów szybka motorówka a raczej jacht motorowy z załogą i ratownikami zakotwiczona pi razy w oko w połowie trasy między Świnkowem a Bornholmem dotrze w każde miejsce w ciągu max dwóch godzin...

Tyle, że wynajem takiego sprzętu, ratowników i zakup paliwa kosztuje...
Kurczak jak Cię lubię tak nie wypisuj populistycznych demagogii! :D Zabezpieczać motorówkami regaty na Bałtyku? Między Bornholmem i Świnkowem? Ja proponuje zakotwiczyć tam 50 motorówek w odstępach co jedną milę. I dołozyć ze 4 śmigłowce. i calosc zabezpieczyć 4 okrętami MW. I zdobyć wsparcie jakiegos lotniskowca.

Kurczak, ludzie ścigają się na własną odpowiedzialność, z własnego wyboru i własnej decyzji. Wiedzą jakie są zasady, wiedzą jakie są warunki, wiedzą co im zagraża. Nikt ich nie zmusza!
Ja zapytam tak: jeśli będę miał fantazję popłynąć sobie samotnie do Karlskrony to też mam zdobyc zabezpieczenie w postaci zakotwiczonej w pół drogi motorówki z ratownikami? Bez jaj. Każdy jest dorosły i podejmuje decyzje na własną odpowiedzialność.
Przy całym szacunku i smutku z powodu śmierci kolegi żeglarza, robienie histerii i afery z tego powodu jest śmieszne i żałosne. Jak jutro spadnę ze schodów i skręce kark, to tez będziecie szukac winnych? Czepicie się spóldzielni mieszkaniowej, że nie zabezpieczyła ratowników w pół drogi? Czy dotyczy to tylko morza?
Na litośc boską dajcie ludziom byc dorosłymi i podejmować ryzyko na własną odpowiedzialność wraz z potencjalnym konsekwencjami tego ryzyka.

waliant napisał(a):
Bitwa o Gotland. Co prawda nie ma tam motorówki, ale są dwa już (w tym roku) duże i szybkie jachty jako asysta (Fujimo, Delphia 47).
O ile wiem to sa po prostu jachty biorące udział w regatach, a nie zadne zakotwiczone zabezpieczenie.
Kurczak napisał(a):
Obok mnie w Pałacu stała chyba z 12 metrowy wypasiony jacht motorowy z dwoma 350 konnymi benzynowymi V8, dla którego prędkość rzędu 30 knotów to mały pikuś
Do jakiego stanu morza te 30 kts?

PS. gdyby żeglarstwo nie niosło za sobą pewnego ryzyka poszukałbym innego hobby.

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...



Za ten post autor skipbulba otrzymał podziękowania - 8: Były user, Jaromir, jgrz, M@rek, Moniia, Moroszka, Senator, waliant
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: PILNE !!!
PostNapisane: 27 sie 2015, o 07:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11628
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1625
Otrzymał podziękowań: 3873
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Warto dodać, że stosowanie kategorii regat ISAF w danych regatach nie jest obowiązkowe. Organizator może zapisać, że regaty są np kategorii 3 ISAF i wtedy jachty powinny te wymagania spełnić. Ale nie musi czegoś takiego napisać.

Poza tym, moim zdaniem, to te kategorie wcale nie są dobrze przemyślane.
Np kategoria 4 to wyścigi na wodach przybrzeżnych w porze dziennej. A kategoria 3 to wyścigi w porze nocnej, daleko od brzegu.
W tej sytuacji nasze regaty GWG, przybrzeżne, ale w nocy wypadają poza te kategorie. Bo wymagania dla kat 3 eliminują dużo jachtów, a kategoria 4 nie przewiduje ścigania się w nocy. Analogicznie poza konkurencją są regaty nocne na Zatoce.
Innymi słowy, zastosowanie kategorii 3 wyłącza z klasyfikacji sporo małych jachtów, które przez kilkadziesiąt lat dawały radę się ścigać, a gdyby stosować kat ISAF, to nie mogą.
Durnym też wymaganiem jest konieczność posiadania silnika już w kat 4. Dlatego Pallas silnik przyczepny dostał, co nijak nie wpłynęło na poprawę bezp. na morzu, a wręcz przeciwnie moim zdaniem.
Dlatego wcale nie jestem fanem tych regulacji (choć wiele punktów jest sensownych).

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

skipbulba napisał(a):
O ile wiem to sa po prostu jachty biorące udział w regatach, a nie zadne zakotwiczone zabezpieczenie.


Nie są to jachty startujące w regatach, ale płynące (załogowo!) jako asysta.
Przy czym, żeby nie było, to ja nie mówię, że tak ma być. Jaromir chciał przykładu, to podałem :)

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

skipbulba napisał(a):
gdyby żeglarstwo nie niosło za sobą pewnego ryzyka poszukałbym innego hobby.


Wszystko na ten temat napisał Lem w opowiadaniu "Wypadek" (ze zbioru "Opowieści o pilocie Pirxie").

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl



Za ten post autor waliant otrzymał podziękowania - 3: Były user, Moniia, piotr6
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: PILNE !!!
PostNapisane: 27 sie 2015, o 07:14 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
a możesz powiedzieć jakie są wymagania na poniektóre kategorie?

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: PILNE !!!
PostNapisane: 27 sie 2015, o 07:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14005
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2010
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Maćku to nie jest demagogia - to jest przykład, że jest to technicznie i logistycznie do ogarnięcia.

Ludzie ścigają się w zorganizaowanych regatach/rajdach/wyścigach na lądzie, wodzie i w powietrzu od pokoleń - i pomimo tego, że robią to na własną odpowiedzielność organizatorzy wyłażą ze skóry, żeby zrobić wszystko aby zminimalizować straty w ludziach :)

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: PILNE !!!
PostNapisane: 27 sie 2015, o 07:22 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8822
Podziękował : 3986
Otrzymał podziękowań: 1916
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Kurczak napisał(a):

I nie zgadzam się z tym, że życie zeglarza samotnika lub dwuosobowej załogi uczestniczacej w regatach Poloneza jest mniej warte niż życie załogi żaglowca startującego w Tolszipach :)


Startowales w jednych i drugich ? Znasz roznice miedzy nimi ?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: PILNE !!!
PostNapisane: 27 sie 2015, o 07:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8653
Lokalizacja: sv Nimrod, Newhaven, UK
Podziękował : 3578
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Kurczak napisał(a):
(...)

I nie zgadzam się z tym, że życie zeglarza samotnika lub dwuosobowej załogi uczestniczacej w regatach Poloneza jest mniej warte niż życie załogi żaglowca startującego w Tolszipach :)


Nic takiego nigdzie nie napisałam. Napisałam wyłącznie, że ten samotnik (w odróżnieniu od załogi tall ship'a) podejmuje krytyczne decyzje samodzielnie. Nikt go do niczego nie zmusza, to on/ona po przeczytaniu prognoz decyduje o kontynuowaniu lub nie. Jest dorosły i ma prawo podejmować ryzyko.

Załoga tall ship'a to inna bajka, bo oni podlegają decyzjom innych - prowadzących tą jednostkę.

Jeśli nie zauważasz gigantycznej różnicy pomiędzy tymi sytuacjami to ja nie pomogę.

A co do zabezpieczania - to po prostu objawia się nasza mania uczynienia wszystkiego bezpiecznym i mania znalezienia winnego. NIE DA SIĘ. A walczę tak z tym, bo zaczyna się na regatach na Zatoce, a potem będzie - nie, to nie można, bo za daleko (cały czas o regatach) - a potem - "nie, nie wolno, utopi się, najlepiej zróbmy tor przeszkód, coby być pewnym, że wie co go czeka" (ale to już będzie o papierach ZEZWALAJĄCYCH NA PŁYWANIE) - ot, oczywiście w imię nowego/starego bożyszcza - BEZPIECZEŃSTWA.

Zapominamy, że KAŻDY, kto wypływa samotnie na morze, może nie wrócić.

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D



Za ten post autor Moniia otrzymał podziękowania - 5: Były user, jgrz, M@rek, skipbulba, waliant
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: PILNE !!!
PostNapisane: 27 sie 2015, o 07:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11628
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1625
Otrzymał podziękowań: 3873
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
piotr6 napisał(a):
a możesz powiedzieć jakie są wymagania na poniektóre kategorie?


http://www.sailing.org/specialregs

Za dużo tego, żeby opisywać. Nas interesują kategorie 4 i 3.
Wymagania dotyczą konstrukcji jachtu, wyposażenia pokładu, wyposażenia w ogóle, środków ratunkowych, instalacji jachtowych, oświetlenia, nawigacji.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: PILNE !!!
PostNapisane: 27 sie 2015, o 07:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8653
Lokalizacja: sv Nimrod, Newhaven, UK
Podziękował : 3578
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Kurczak napisał(a):
Maćku to nie jest demagogia - to jest przykład, że jest to technicznie i logistycznie do ogarnięcia.

Ludzie ścigają się w zorganizaowanych regatach/rajdach/wyścigach na lądzie, wodzie i w powietrzu od pokoleń - i pomimo tego, że robią to na własną odpowiedzielność organizatorzy wyłażą ze skóry, żeby zrobić wszystko aby zminimalizować straty w ludziach :)


A wiesz dlaczego? Bo ludzie tacy jak Alterus bedą ich ścigać przez pół wieku jak coś się stanie, pomimo, że nie była to ich wina. Mnożenie warunków startu przez organizatora to po prostu dupochron dla niego. Osobiście, nie jestem zdziwiona....

A teraz sięgnij do biblioteczki i sprawdź, jakie były warunki startu w rywalizacji znanej poźniej jako Golden Globe Race w 1968.


Najlepiej porównaj to z następcą, Vendee Globe....


Edit: edytowałam literówkę.

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Ostatnio edytowano 27 sie 2015, o 07:40 przez Moniia, łącznie edytowano 2 razy


Za ten post autor Moniia otrzymał podziękowanie od: skipbulba
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: PILNE !!!
PostNapisane: 27 sie 2015, o 07:36 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 389
Uprawnienia żeglarskie: nikt
Kurczak napisał(a):
Maćku to nie jest demagogia - to jest przykład, że jest to technicznie i logistycznie do ogarnięcia.
To ja poprosze o podanie powiedzmy pięciu przykładów "odmiennego" zachowania samotnego żeglarza startującego w długodystansowych regatach świadczących o tym, że jego życiu zagraża niebezpieczeństwo.
Nie uznam odpowiedzi, że pierwsze to start w regatach. To akurat ;)



Za ten post autor Były_User 934585 otrzymał podziękowanie od: Moniia
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: PILNE !!!
PostNapisane: 27 sie 2015, o 08:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14005
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2010
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
A sam nie dasz rady ? :D

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: PILNE !!!
PostNapisane: 27 sie 2015, o 09:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
waliant napisał(a):
Nie są to jachty startujące w regatach, ale płynące (załogowo!) jako asysta.
To dlaczego są klasyfikowane?
waliant napisał(a):
Wszystko na ten temat napisał Lem w opowiadaniu "Wypadek" (ze zbioru "Opowieści o pilocie Pirxie").
Chyba bardziej w książce "Powrót z gwiazd" :)
Kurczak napisał(a):
Maćku to nie jest demagogia - to jest przykład, że jest to technicznie i logistycznie do ogarnięcia.

Ludzie ścigają się w zorganizaowanych regatach/rajdach/wyścigach na lądzie, wodzie i w powietrzu od pokoleń - i pomimo tego, że robią to na własną odpowiedzielność organizatorzy wyłażą ze skóry, żeby zrobić wszystko aby zminimalizować straty w ludziach
Wyłażą ze skóry? Po za spełnianiem wymogów politycznej poprawności? i po za zabezpieczaniem się przed "a kto będzie odpowiadał jak się potopią"?

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: PILNE !!!
PostNapisane: 27 sie 2015, o 09:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 sty 2010, o 15:05
Posty: 555
Lokalizacja: Zalew Szczeciński i okolice ...
Podziękował : 17
Otrzymał podziękowań: 55
Uprawnienia żeglarskie: jakis tam chyba mam
Kurczak napisał(a):
Maćku to nie jest demagogia - to jest przykład, że jest to technicznie i logistycznie do ogarnięcia.

Ludzie ścigają się w zorganizaowanych regatach/rajdach/wyścigach na lądzie, wodzie i w powietrzu od pokoleń - i pomimo tego, że robią to na własną odpowiedzielność organizatorzy wyłażą ze skóry, żeby zrobić wszystko aby zminimalizować straty w ludziach :)


Kurczak, bedac 100 m od Jachtu Tomka prawdopodobnie jakbys tam doplynal a czas doplyniecie zapewne kilkanasie min, zanim wyciagnal bys czlowieka nastepne kilaknascie jesli wyciagniesz. Mija okolo 30 min. Po tym czasie nie jestes juz w stanie nic zrobic :(



Za ten post autor jachu otrzymał podziękowanie od: M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: PILNE !!!
PostNapisane: 27 sie 2015, o 10:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14005
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2010
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Wiem. W tym konkretnym przypadku prawdopodobnie Tomek był po prostu nie do uratowania.
Nawet gdyby regaty były super zabezpieczone. I z tym trzeba się pogodzić - bo takie jest życie :-(

Tyle, że my ten konkretny przypadek transmitujemy na ogół regat, które będą się przecież dalej odbywały. I być może będą takie sytuacje gdzie jeśli pomoc nadejdzie w ciągu godziny czy dwóch skiper/załoga będzie możliwa do uratowania...

Podobnie jak w przypadku rajdów samochodowych, wyścigów rowerowych i innych tego typu zawodów gdzie zabezpieczenie na trasie to nie ekstrawagancja tylko standard...

Pamiętasz dlaczego słynny "Bubel" zmarł po wypadku w rajdzie Dolnośląskim ?
Celowo napisałem zmarł, bo nie zginął na miejscu - co jest przecież wkalkulowane w ten sport - tylko w szpitalu, do czego przyczyniło się walnie to, jak długo zakleszczony we wraku Forda Sierry 4x4 Cosworth czekał na profesjonalną pomoc...

Pewno ktoś za chwilę napisze, że to zły przykład. Trudno. Przeżyję...

I o to chodzi. Bo co się stało już się przcież nie odstanie...

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: PILNE !!!
PostNapisane: 27 sie 2015, o 10:34 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 389
Uprawnienia żeglarskie: nikt
Kurczak napisał(a):
A sam nie dasz rady ? :D
No właśnie nie daję rady i nie wiem jak po trackingu odróżnić czy żeglarz zasłabł czy poszedł spać.



Za ten post autor Były_User 934585 otrzymał podziękowania - 2: Były user, M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: PILNE !!!
PostNapisane: 27 sie 2015, o 10:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11628
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1625
Otrzymał podziękowań: 3873
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
skipbulba napisał(a):
waliant napisał(a):
Nie są to jachty startujące w regatach, ale płynące (załogowo!) jako asysta.
To dlaczego są klasyfikowane?


KHEM? Coś mylisz :) Mówię o Bitwie, nie o Sailbook Cup.

skipbulba napisał(a):
Chyba bardziej w książce "Powrót z gwiazd" :)

Też, ale opowiadanie jest krótsze :)

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: PILNE !!!
PostNapisane: 27 sie 2015, o 12:01 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Chętnie przeczytam z 10 raz , , zresztą lubię też Katar

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: PILNE !!!
PostNapisane: 27 sie 2015, o 12:12 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10463
Podziękował : 1300
Otrzymał podziękowań: 4173
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
piotr6 napisał(a):
Wiktor a jak jest w regatach ktorych brales udział?


Różnie. Na śródlądziu jest "obstawa", bo wymagają tego idiotyczne przepisy. Za granicą tej obstawy często nie ma, bo idiotycznych przepisów mniej.

Na Balatonie ani obstawy, ani trackingu.

Na morzu w Niemczech, Włoszech i Finlandii - ani obstawy, ani idiotycznych przepisów. Za to wyraźny przekaz: każdy startuje na swoją odpowiedzialność.

Co do pomysłów w stylu "jacht Delphia asekurujący regaty i płynący tą samą trasą" - stwarzacie sami na siebie bat i kaganiec promując takie zachowania. Zadam proste pytania: a czym się różni taki jacht płynący tą samą trasą od dowolnego innego jachtu, który płynie tą trasą? Kto tych "ratowników" będzie ratował? Postawmy ratowników dla ratowników w imię dobra wszystkich żeglarzy?
Drugie pytanie: na ile skutecznie może pomóc taka łódka płynąc po prostu tą samą trasą? Skąd ona się dowie, że ktoś ma problem na trasie liczącej 100 mil w jedną stronę? Z radia? Jeżeli tak, to przypominam, że w regatach i nie tylko każdy zawodnik ma obowiązek udzielania pomocy innemu - wystarczy by się dowiedział. Czy wówczas jacht płynący bliżej nie oleje tematu, bo przecież jest obstawa i zaraz się tu zjawi piękna żaglówka, która jest od ratowania?

W dupach się wam poprzewracało. Chcecie zakładać kaganiec na siebie - róbcie to w swoim pływaniu rekreacyjnym. Ale odczepcie się od regat. Albo przynajmniej poznajcie najpierw regaty, a później zaczynajcie wymyślać zasady bezpieczeństwa.

Padały tu na tyle chore pomysły, że kopara mi opada: motorówka ustawiona po drodze; koleś siedzący przed monitorem i wysyłający SAR jak mu się coś na trackingu nie spodoba; jeszcze inne bzdury. I to wszystko ma zapewnić organizator. Puknijcie się w czachy - prościej już nie mogę.



Za ten post autor plitkin otrzymał podziękowania - 12: Były user, Były_User 934585, Colonel, jgrz, M@rek, Marian Strzelecki, Moniia, noone, peter, skipbulba, Waldi_L_N, waliant
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: PILNE !!!
PostNapisane: 27 sie 2015, o 14:37 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
plitkin napisał(a):
W dupach się wam poprzewracało. Chcecie zakładać kaganiec na siebie - róbcie to w swoim pływaniu rekreacyjnym. Ale odczepcie się od regat


Pomyłka zaszła jakaś :D przynajmniej ja nie zamierzam żadnego kagańca zakładać ;)

plitkin napisał(a):
Co do pomysłów w stylu "jacht Delphia asekurujący regaty i płynący tą samą trasą" - stwarzacie sami na siebie bat i kaganiec promując takie zachowania


Nie znam szczegółów ale organizator raczej promuje regaty nie rekreacje :D i robi to dobrze.

plitkin napisał(a):
bo wymagają tego idiotyczne przepisy


Wiktor te przepisy stworzyli regatowcy nie rekreacyjni, chyba że czegoś nie wiem.

plitkin napisał(a):
Za granicą tej obstawy często nie ma



często nie ma ale też bywa jak zapewne przeczytałeś post Walianta to organizację regat opisują dość precyzyjne przepisy ,również w zakresie bezpieczeństwa Zgaduję,że to nie rekreacyjni jest stworzyli tylko twoi kumple regatowcy.

plitkin napisał(a):
W dupach się wam poprzewracało.


Powiedz komu się poprzewracało? rekreacyjnym czy instytucją zajmującym się regatom?
Mam nadzieję,że te dość restrykcyjne przepisy regatowe nie przełożą się na pływanie rekreacyjne i regatowcy nie będą wpływać na moje swobodne pływanie :D (mała złośliwość)

Wiktor daleki jestem od nerwowości ale nie podoba mi się, że antagonizujesz środowisko żeglarskie na regatowców i rekreacyjnych bo moim zdaniem różnice są pozorne.


plitkin napisał(a):
Padały tu na tyle chore pomysły, że kopara mi opada: motorówka ustawiona po drodze; koleś siedzący przed monitorem i wysyłający SAR jak mu się coś na trackingu nie spodoba; jeszcze inne bzdury.


Rzecz ocenna, dla mnie największą bzdurą jest obstawa talszipów w życiu bym tego nie wymyślił :D wiesz okręt wojenny ze śmigłowcem- duża sprawa. ;) szczerze wpadłbyś na to? było nie było to też regaty.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

ps. Jeśli regatowcy mają takiego fioła na punkcie bezpieczeństwa jak czytam to pieprzę takie pływanie i wolę po swojemu, gdzie ja decyduję a nie jakiś działacz sportowy.

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 216 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 203 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL