Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 28 mar 2024, o 09:38




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1677 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32 ... 56  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 23 cze 2017, o 09:17 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2425
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 442
Uprawnienia żeglarskie: różne
Według http://lotnictwo.net.pl/3-tematy_ogolne/15-wypadki_i_incydenty_lotnicze/85048-2017_06_22_pozar_w_3pl_w_wenecji_euganejskiej.html#post1242924
Cytuj:
Z zawieszenia wyłączone są śmigłowce pełniące dyżury ratownicze i bojowe, po wykonaniu przeglądu zespołów napędowych.
Zorientowali się, że nie ma co na dyżury wystawić??? Tylko co pomoże "przegląd", gdy nie wiadomo jeszcze, która część była przyczyną awarii?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 cze 2017, o 13:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Będzie dupochron w razie co... (tfu, tfu...)

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 cze 2017, o 14:27 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2425
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 442
Uprawnienia żeglarskie: różne
Nie bardzo, a zwłaszcza nie dla tego, kto podpisze, że dokonał przeglądu silnika, który potem w trakcie lotu... (tfu, tfu).

Raczej chodzi o to, żeby jakieś śmigłowce w ogóle były "na dyżurze" wystawione (+ na tacę ks.kapelana, żeby w trakcie swojego dyżuru nie musiały startować).

Kolejny argument za tym, aby morski SAR oprzeć na dwóch różnych typach śmigłowców (większy i mniejszy). W takich sytuacjach tylko połowa z nich byłaby uziemiona.

Policja i SG też uziemiły swoje Sokoły. http://www.polsatnews.pl/wiadomosc/2017-06-23/smiglowce-w-3-sokol-policji-i-strazy-granicznej-nie-lataja-do-konca-prac-komisji/. TOPR-owski chyba tak, jak morskie: "przegląd", "na tacę" i... na "dyżur".


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 cze 2017, o 13:58 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2425
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 442
Uprawnienia żeglarskie: różne
z http://lotnictwo.net.pl/3-tematy_ogolne/15-wypadki_i_incydenty_lotnicze/85048-2017_06_22_pozar_w_3pl_w_wenecji_euganejskiej-2.html#post1243186
waciak napisał(a):
Smiglowiec mial poltora roku po modernizacji czyli jeszcze powinien byc na gwarancji. Z duzym prawdopodobienstwem mozna powiedziec ze byla to usterka techniczna silnika albo przekladni glownej. Czy wina zlej obslugi czy wada produkcyjna? Ja bylbym za wina producenta gdyz w ciagu 1,5 roku eksploatacji smigla nie bylo wielkich obslugi.
Smiglowiec byl warty 50 mln zl. Mam nadzieje ze MON nie bedzie poblazliwy dla Swidnika, jesli to bedzie wina


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 cze 2017, o 17:48 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2425
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 442
Uprawnienia żeglarskie: różne
I kolejna odpowiedź MON-a na kolejne zapytanie o śmigłowce SAR
http://www.sejm.gov.pl/Sejm8.nsf/InterpelacjaTresc.xsp?key=4BE8BA3F&view=6
MON napisał(a):
Odpowiedź na interpelację nr 12665

w sprawie śmigłowców ratownictwa morskiego

Odpowiadający: sekretarz stanu w Ministerstwie Obrony Narodowej Bartosz Kownacki

Warszawa, 19-06-2017

Odpowiadając, z upoważnienia Ministra Obrony Narodowej, na interpelację Pana Posła Adama Korola w sprawie śmigłowców ratownictwa morskiego (nr 12665), uprzejmie proszę o przyjęcie następujących informacji.

Na opóźnienie w dostawie zmodyfikowanych śmigłowców Marynarki Wojennej typu W-3 do jednolitej wersji W-3WA RM miało wpływ wiele okoliczności, które wystąpiły na etapie realizacji powyższej umowy. Wynikają one m.in. z:

opóźnienia w realizacji zamówień realizowanych przez poddostawców zagranicznych WSK „PZL-Świdnik” S.A. warunkujących zakończenie poszczególnych etapów umowy, a w szczególności zabudowę radiostacji AN/ARC 220;
braku możliwości pozyskania przez WSK „PZL-Świdnik” S.A. wskazanego w umowie wyposażenia ratowniczo-medycznego, czego następstwem było wprowadzenie odstępstw w umowie i przeprowadzenie dodatkowych badań typu nowego wyposażenia.

Kolejną przyczyną niedotrzymania terminów były uwagi zgłoszone przez komisję Zamawiającego, w trakcie procedury odbioru śmigłowców W-3WA RM. Dotyczyły one głównie problemów występowania drgań śmigłowca na nieakceptowalnym poziomie. Stan ten bezpośrednio zagrażał bezpieczeństwu wykonywania lotów, w tym wykonywania zadań ratowniczych. Ponadto w trakcie odbiorów śmigłowców wystąpiły usterki eksploatacyjne – co do czasu ich usunięcia przez WSK „PZL-Świdnik” S.A. uniemożliwiało ich przekazanie do macierzystych jednostek wojskowych.

Do chwili obecnej WSK „PZL-Świdnik” S.A. przekazały z opóźnieniem trzy z pięciu śmigłowców W-3WA RM. Na czwartym śmigłowcu przeprowadzana jest aktualnie procedura odbioru, zaś odbiór piątego śmigłowca z uwagi na stwierdzenie występowania drgań został wstrzymany do czasu ich usunięcia przez WSK „PZL-Świdnik” S.A.

Ponadto informuję, że Inspektorat Uzbrojenia zawarł z WSK „PZL-Świdnik” S.A. umowę na unifikację trzech kolejnych śmigłowców – co zapewni posiadanie przez Siły Zbrojne RP 8 doposażonych śmigłowców W-3WA RM w wersji ratownictwa morskiego.

Dodatkowo w ramach trwającego postępowania Pilnej Potrzeby Operacyjnej Siły Zbrojne pozyskują śmigłowce zwalczania okrętów podwodnych (ZOP) wyposażone dodatkowo w sprzęt medyczny pozwalający na prowadzenie akcji poszukiwawczo- ratowniczych CSAR - bojowego poszukiwania i ratownictwa. Śmigłowce te będą mogły wspierać możliwości zmodernizowanych śmigłowców W-3WA RM w zakresie ratownictwa morskiego.

Odnosząc się do ostatniego pytania interpelacji informuję, że przywrócenie dyżuru na lotnisku w Gdyni stanowi priorytet, jednak wiąże się to z wywiązaniem się z umowy na unifikację pięciu śmigłowców W-3 RM „Anakonda” do jednolitej wersji W-3WA RM przez Wykonawcę umowy – WSK „PZL -Świdnik” S.A.

Bartosz KOWNACKI
Ciekawe, co napisze MON, gdyby się okazało, że wszystkie "modernizowane" w ostatnich latach W-3 mają te same, wadliwe części?

A, hm, rządowe VIP-Sokoły też uziemione, czy "mogą latać po przeglądzie"? ;)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 cze 2017, o 11:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2013, o 14:47
Posty: 1328
Podziękował : 918
Otrzymał podziękowań: 237
Uprawnienia żeglarskie: jkżb
Dla informascji:
http://pikio.pl/caracale-ktorymi-pogard ... ie-innego/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 lip 2017, o 15:05 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2425
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 442
Uprawnienia żeglarskie: różne
A u nas http://www.defence24.pl/622270,smiglowcowe-postepowanie-przyspiesza-powolano-zespoly-ds-offsetu
MON napisał(a):
Powołuje się Zespół Negocjacyjny do przygotowania i przeprowadzenia negocjacji umowy offsetowej związanej z dostawą śmigłowców zwalczania okrętów podwodnych (ZOP) wyposażonych dodatkowo w sprzęt medyczny pozwalający na prowadzenie akcji poszukiwawczo-ratowniczych CSAR – bojowego poszukiwania i ratownictwa, która ma być zawarta pomiędzy Skarbem Państwa reprezentowanym przez Ministra Obrony Narodowej a wyłonionym w ramach postępowania o udzielenie zamówienia zagranicznym dostawcą.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lip 2017, o 11:44 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2425
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 442
Uprawnienia żeglarskie: różne
Pierwsze przecieki na temat przyczyn awarii Sokoła we Włoszech http://lotnictwo.net.pl/3-tematy_ogolne/15-wypadki_i_incydenty_lotnicze/85048-2017_06_22_pozar_w_3pl_w_wenecji_euganejskiej-2.html#post1244562


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lip 2017, o 10:30 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2425
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 442
Uprawnienia żeglarskie: różne
Ponoć zawieszenie lotów W-3 już zdjęte? Widział ktoś, czy anakondy w Trójmieście już latają?

Jeszcze dwie "modernizują się" w Świdniku, a trzy czekają w kolejce http://www.nadmorski24.pl/aktualnosci/32499-gdynia-nadal-bez-anakond-mon-wyjasnia-sprawe.html


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lip 2017, o 21:05 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2425
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 442
Uprawnienia żeglarskie: różne
A teraz wpis od wk(...)wionej załogi z Darłowa https://www.facebook.com/darlowo/posts/1444076382306303
Cytuj:
Piloci SAR z GL Darłowo pragną podziękować grupie wczasowiczów, którzy ostatniej nocy (18-19.07) postanowili uatrakcyjnić realizację naszego nocnego treningu z "Tajfunem" i doświetlali nas laserem z plaży w przy wyjściu od "drogi na plażę" w miejscowości Kopań. Naprawdę nie ma nic bardziej ekscytującego niż świecenie laserem po kabinie załogi gdy ta pracuje nad jednostką pływającą z ratownikiem na zewnątrz.
Z życzeniami dalszych fantastycznych pomysłów.....
Przepraszam wszystkich niewinnych za sarkazm, ale moze w ten sposób dotrze, zaś postronni także będą reagować na tego typu zachowania. Nie jesteśmy dla siebie....


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 lip 2017, o 11:05 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2425
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 442
Uprawnienia żeglarskie: różne
UWAGA!!! - Zmiana systemu dyżurów śmigłowców SAR!!!

http://blmw.wp.mil.pl/pl/1_345.html
BLMW napisał(a):
19.07.2017
Czasowe zmiany w systemie dyżurów SAR
Od 19 lipca wprowadzone zostały czasowe zmiany w pełnieniu dyżurów przez załogi śmigłowców ratowniczych Brygady Lotnictwa Marynarki Wojennej. Do końca sierpnia częściowo przywrócony zostaje drugi punkt dyżurowania śmigłowca SAR.

Od 19 lipca do 31 sierpnia całodobowy dyżur w krajowym systemie ratownictwa morskiego i lotniczego pełniony jest przez załogi śmigłowców W-3WARM w 43 Bazie Lotnictwa Morskiego w Gdyni Babich Dołach. Jednocześnie w 44 Bazie Lotnictwa Morskiego w Darłowie, w godzinach od 11.00 do 19.00, w gotowości do prowadzenia działań ratowniczych utrzymywany będzie drugi śmigłowiec – Mi-14PŁ/R lub W-3WARM.

W związku z ograniczoną liczbą maszyn w wersji ratowniczej oraz koniecznością ciągłego szkolenia ich załóg od 1 września ponownie w całodobowej gotowości do działań SAR nad obszarami morskimi i lądowym pasie nadmorskim utrzymywany będzie jeden śmigłowiec. Tak jak dotychczas dyżury pełnione będą na przemian przez załogi śmigłowców W-3WARM Anakonda i Mi-14PŁ/R z 43 i 44 Bazy Lotnictwa Morskiego na lotnisku w Darłowie. Przez cały czas system ratownictwa w polskiej strefie odpowiedzialności SAR na Bałtyku wspiera załoga samolotu patrolowego Bryza pełniąca dyżur na lotnisku w Siemirowicach koło Lęborka.(...)
Wygląda na to, że w Darłowie zabrakło załóg z uprawnieniami do nocnych lotów? :-?

Proponuję proste zadanie matematyczno-nawigacyjne: 10 NM na NW od Kołobrzegu tonie kuter rybacki. Z uwagi na porę nocną śmigłowiec ratowniczy leci z Gdyni (z międzylądowaniem w Darłowie dla uzupełnienia paliwa). Po jakim czasie od wezwania pomocy doleci w rejon akcji??? :-(

BLMW napisał(a):
(...) Na początku 2014 roku Inspektorat Uzbrojenia podpisał z zakładami lotniczymi PZL – Świdnik umowę na modyfikację pięciu najstarszych śmigłowców Brygady Lotnictwa Marynarki Wojennej typu W-3. Prace unifikujące je do jednolitej wersji wyposażenia W-3WA i W-3WARM były realizowane na pięciu maszynach: dwóch transportowych W-3T oraz trzech W-3RM Anakonda. W związku z ograniczoną liczbą maszyn w wersji ratowniczej oraz koniecznością ciągłego szkolenia ich załóg od 1 października 2015 roku w całodobowej gotowości do działań SAR nad obszarami morskimi i lądowym pasie nadmorskim utrzymywany był jeden śmigłowiec SAR.
Do chwili obecnej prace modernizacyjne zakończono na czterech z pięciu wyżej wymienionych maszyn a dwa śmigłowce transportowe przystosowano do wykonywania zadań ratowniczych. Jednocześnie, pod koniec ubiegłego roku, rozpoczął się drugi etap procesu modernizacji śmigłowców W-3 obejmujący kolejne trzy maszyny ratownicze tego typu. Jeszcze w grudniu do zakładów lotniczych w Świdniku przekazano pierwszą z nich. Kolejna trafiła tam w ubiegłym tygodniu. Trzecia zostanie przekazana w przyszłym miesiącu.(...)
Czyli w Darłowie ostały się dwa ratownicze Mi-14 PŁ/R i jedna stara Anakonda, która wkrótce trafi do Świdnika. W Gdyni są dwa anakondowane Sokoły (raczej do lotów szkoleniowych niż ratowniczych) i dwie zmodernizowane Anakondy, trzy Anakondy są obecnie w Świdniku.

BLMW napisał(a):
(...) W tym roku wdrożona zostanie także procedura wydłużenia resursu dwóch śmigłowców ratowniczych Mi-14PŁ/R, która ma pozwolić na ich eksploatację przez kolejne cztery lata.
- "papier wszystko przyjmie", ale czy konstrukcja to jeszcze wytrzyma? :-(



Za ten post autor _jp_ otrzymał podziękowanie od: Jaromir
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 sie 2017, o 09:20 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2425
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 442
Uprawnienia żeglarskie: różne
Ciąg dalszy "uporczywej terapii" Mi-14 http://m.radiogdansk.pl/wiadomosci/item/64091-najwieksze-smiglowce-polskiej-nadal-beda-latac-granica-to-42-lata
radiogdansk.pl napisał(a):
czwartek, 03 sierpnia 2017 10:12
Największe śmigłowce polskiej marynarki wojennej nadal będą latać. Granica to 42 lata

Największe śmigłowce polskiej marynarki wojennej prawdopodobnie nie zostaną wycofane ze służby w najbliższych miesiącach. Jest plan, aby przedłużyć resurs wielozadaniowych Mi-14.

Ich wycofanie w najbliższych miesiącach - w obliczu braku nowych śmigłowców - mogłoby sprawić duże problemy Marynarce Wojennej. Dlatego rozpoczęto prace nad dopuszczeniem ich do lotów w kolejnych latach.

- Myślimy, że będzie można je eksploatować do czasu, gdy od ich daty produkcji miną 42 lata. To termin, którego już nie przekroczymy. Obecnie trwają prace weryfikacyjne dotyczące tego, które śmigłowce można dopuścić do dalszej eksploatacji. Prowadzą je Wojskowe Zakłady Lotnicze nr 1 w Łodzi oraz Instytut Techniczny Wojsk Lotniczych w Warszawie. Jeżeli te prace skończą się z powodzeniem, to resurs poszczególnych śmigłowców zostanie przedłużony o mniej więcej 4 lata - mówi kmdr dypl. pil. Jarosław Czerwonko, zastępca dowódcy Gdyńskiej Brygady Lotnictwa Marynarki Wojennej.

42 LATA TO GRANICA

Próba przedłużenia resursu dotyczy 6 śmigłowców zwalczania okrętów podwodnych i 2 ratowniczych. Decyzja ma zapaść do końca tego roku. Przedłużenie resursu będzie oznaczało, że Mi-14 będą latały w zależności od daty wprowadzenia do służby do 2020 lub 2021 roku - będą miały wtedy 42 lata.

Zdaniem kmdr. Czerwonko, mimo, że Mi-14 latają już od ponad 30 lat, nie służą jedynie do podtrzymywania umiejętności pilotów, a wciąż są w stanie wykonywać swoje główne zadania.

- Duże śmigłowce są bardzo potrzebne do ratowania życia na morzu. W przypadku większej tragedii duże śmigłowce są w stanie więcej zrobić. Jeśli zaś chodzi o zadania ZOP-owskie, to należy podkreślić, że te maszyny bardzo zmieniły się od 1983 roku, gdy były do nas sprowadzane. Mają zmodyfikowane stacje hydroakustyczne. Jest też inne wyposażenie, jeśli chodzi o zwalczanie okrętów podwodnych. Mowa np. o torpedach MU-90, które należą do najnowocześniejszych w swojej klasie. Nie zmienia to oczywiście faktu, że wyczekujemy na nowe śmigłowce - mówi kmdr Czerwonko.

Sylwester Pięta/mich


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 sie 2017, o 07:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17288
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2165
Otrzymał podziękowań: 3581
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Nawet na 'pół gwizdka' ratować nie będą.
Nie będzie śmigłowców i już, ot, dobra zmiana.
http://gdynia.naszemiasto.pl/artykul/po ... id,tm.html

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 sie 2017, o 08:07 

Dołączył(a): 31 sty 2016, o 19:10
Posty: 158
Podziękował : 65
Otrzymał podziękowań: 28
Uprawnienia żeglarskie: takie sobie
_jp_ napisał(a):
Ciąg dalszy "uporczywej terapii" Mi-14 http://m.radiogdansk.pl/wiadomosci/item/64091-najwieksze-smiglowce-polskiej-nadal-beda-latac-granica-to-42-lata
radiogdansk.pl napisał(a):
czwartek, 03 sierpnia 2017 10:12
Największe śmigłowce polskiej marynarki wojennej nadal będą latać. Granica to 42 lata

42 LATA TO GRANICA



wiek nie wiele znaczy jeśli konstrukcja jest udana i dobrze serwisowana.

Np B-52 mają po 55 lat i dalej latają .

Cytuj:
Most of the B-52 airframes are original and their longevity is a testimony to the original design engineers.


Cytuj:
Even with the modernization, the currently flying B-52s are all about 55 years old


https://www.wired.com/2016/04/gods-green-earth-b-52-still-service/



Za ten post autor Ryczaca 40ska otrzymał podziękowanie od: cine
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 sie 2017, o 08:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12932
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2903
Otrzymał podziękowań: 2579
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Ryczaca 40ska napisał(a):
jeśli konstrukcja jest udana i dobrze serwisowana.
Jeśli...

Porównywałem kiedyś wymagania techniczne na pistolet dla wojska amerykańskiego i polskiego. Gdy pistolet dla polskiej armii się rozsypywał, to ten dla armii amerykańskiej mógł się pierwszy raz zaciąć.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 sie 2017, o 08:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 18:19
Posty: 2986
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 422
Otrzymał podziękowań: 1060
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
Ryczaca 40ska napisał(a):
wiek nie wiele znaczy jeśli konstrukcja jest udana i dobrze serwisowana.


Hymmm jest jeszcze taki mały drobiazg - warunki w jakich jest sprzęt eksploatowany

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 sie 2017, o 19:42 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2425
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 442
Uprawnienia żeglarskie: różne
Jurmak napisał(a):
Ryczaca 40ska napisał(a):
wiek nie wiele znaczy jeśli konstrukcja jest udana i dobrze serwisowana.

Hymmm jest jeszcze taki mały drobiazg - warunki w jakich jest sprzęt eksploatowany

... I jak jest "hangarowany" - a Mi-14 przez te dziesiątki lat eksploatacji były parkowane "pod chmurką" za nadmorską wydmą...

Już i tak latają dłużej niż producent przewidywał.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 sie 2017, o 16:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 18:19
Posty: 2986
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 422
Otrzymał podziękowań: 1060
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
"Pada więc z ust ministra dość jasna sugestia, że śmigłowce możemy nabyć bez offsetu. Niecały rok po tym jak z powodu rzekomych offsetowych niedociągnięć zrezygnowaliśmy z długo negocjowanego kontraktu."
:rotfl: :rotfl: :rotfl:

http://www.polityka.pl/tygodnikpolityka ... h-lat.read

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 sie 2017, o 17:41 

Dołączył(a): 8 lis 2015, o 10:53
Posty: 1938
Lokalizacja: W-wa
Podziękował : 52
Otrzymał podziękowań: 244
Uprawnienia żeglarskie: jkzw, IYT Master of Yachts Ocean 200 ton
Co tam śmigłowce, mamy skutery:
http://www.rp.pl/Kraj/170829929-Prezydent-Andrzej-Duda-mial-wypadek-na-skuterze-wodnym.html


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 sie 2017, o 07:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 21:58
Posty: 4688
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 512
Otrzymał podziękowań: 702
Uprawnienia żeglarskie: wyżej się nie da...
https://www.money.pl/gospodarka/wiadomosci/artykul/wojskowe-smiglowce-ratunkowe-morze-baltyk,168,0,2356904.html

_________________
Zmieniona stopka - poprzednia lewaków uwierała :-)
--
pozdrawiam
AIKI


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 sie 2017, o 09:38 
*** Ban ***
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 mar 2015, o 23:16
Posty: 1403
Podziękował : 464
Otrzymał podziękowań: 271
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Jak dla mnie to "dziennikarz" coś usłyszał ale nie do końca wiedział o co chodzi.
Mi-14 idą do "remontu" ale zostają jeszcze Anakondowate.
Czyli trzeba się modlić żeby nie było większej katastrofy. W tym obecna ekipa jest niezła.
Świetnie napisany "artykuł":
"...naszą strefę przybrzeżną patrolują przez całą dobę dwie maszyny."
Jak dla mnie to debil pisał.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 sie 2017, o 10:12 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2425
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 442
Uprawnienia żeglarskie: różne
cine, Mi-14PŁ/R nie "idą do remontu", bo remont i to generalny, połączony ze znaczną przeróbką kadłuba przechodziły w latach 2008-11. Teraz chodzi tylko o to, aby komisyjnie stwierdzić, że "jeszcze przez 4 lata się nie rozsypią w powietrzu" i znaleźć chętnych do podpisania protokołu :oops:



Za ten post autor _jp_ otrzymał podziękowanie od: Colonel
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 sie 2017, o 16:28 
*** Ban ***
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 mar 2015, o 23:16
Posty: 1403
Podziękował : 464
Otrzymał podziękowań: 271
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
_jp_ napisał(a):
cine, Mi-14PŁ/R nie "idą do remontu",

A cudzysłów widział?

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

http://www.defence24.pl/650069,dyzury-s ... -i-oksywiu


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sie 2017, o 19:41 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2425
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 442
Uprawnienia żeglarskie: różne
I mamy niejako oficjalny komunikat http://blmw.wp.mil.pl/pl/1_358.html
BLMW napisał(a):
30.08.2017
Śmigłowce BLMW w systemie dyżurów SAR
W nawiązaniu do komunikatu z 19 lipca dotyczącego pełnienia dyżurów przez załogi śmigłowców ratowniczych Brygady Lotnictwa Marynarki Wojennej informujemy, że wprowadzone czasowo zmiany zostaną utrzymane do odwołania.

Od 19 lipca całodobowy dyżur w krajowym systemie ratownictwa morskiego i lotniczego pełniony jest przez załogi śmigłowców W-3WARM w 43 Bazie Lotnictwa Morskiego w Gdyni Babich Dołach. Jednocześnie w 44 Bazie Lotnictwa Morskiego w Darłowie, w godzinach od 11.00 do 19.00, w gotowości do prowadzenia działań ratowniczych utrzymywany jest drugi śmigłowiec – Mi-14PŁ/R lub W-3WARM. Taki system dyżurów będzie również funkcjonował po zakończeniu sezonu wakacyjnego, czyli od dnia 1 września. W gotowości do działań SAR utrzymywana jest także załoga samolotu patrolowego Bryza, dyżurująca na lotnisku w Siemirowicach koło Lęborka.

Utrzymywanie sił gotowych do ratowania zdrowia i życia w tzw. polskiej strefie odpowiedzialności SAR (ang. Search and Rescue) na Bałtyku to zadanie wynikające między innymi z podpisanej przez nasz kraj Międzynarodowej Konwencji o poszukiwaniu i ratownictwie morskim. Strefa ta obejmuje obszar ponad 30 000 km² powierzchni morza a Brygada Lotnictwa Marynarki Wojennej jest jedyną formacją lotniczą utrzymującą ciągłą gotowość do prowadzenia działań ratowniczych z powietrza nad obszarami morskimi.
znaczy... jak się topić, to na Zatoce,
jak na Środkowym Wybrzeżu, to między 1100 a 1900,
jak na Zachodnim Wybrzeżu, to dzwonić po Duńczyków (sprawdzając najpierw, czy akurat dyżurują na Bornholmie) lub Niemców :-(



Za ten post autor _jp_ otrzymał podziękowania - 2: Colonel, Jaromir
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 wrz 2017, o 18:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 18:19
Posty: 2986
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 422
Otrzymał podziękowań: 1060
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
Ale się rozlatali...


Załączniki:
sar_01.JPG
sar_01.JPG [ 69.65 KiB | Przeglądane 7598 razy ]
sar_02.JPG
sar_02.JPG [ 86.88 KiB | Przeglądane 7598 razy ]

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 paź 2017, o 09:24 

Dołączył(a): 4 lis 2015, o 14:57
Posty: 32
Podziękował : 64
Otrzymał podziękowań: 23
Uprawnienia żeglarskie: Żeglarz Jachtowy
3 Anakonda w linii:

Cytuj:
7 października na swoim macierzystym lotnisku 44. Bazy Lotnictwa Morskiego w Darłowie wylądował zmodernizowany śmigłowiec W-3WARM. To jeden z dwóch tego typu wiropłatów znajdujących się na wyposażeniu Darłowskiej Grupy Lotniczej i piąty zmodernizowany przez PZL Świdnik.


Na wyposażeniu Brygady Lotnictwa Marynarki Wojennej znajduje się osiem śmigłowców W-3, w tym sześć w 43. Bazie Lotnictwa Morskiego w Gdyni Babich Dołach i dwa w Darłowskiej Grupie Lotniczej wchodzącej w skład 44. Bazy Lotnictwa Morskiego / Zdjęcie: kpt. Mariusz Kalinowski, Gdyńska Brygada Lotnictwa Marynarki Wojennej

Wraz z powrotem śmigłowca W-3WARM Anakonda (nr takt. 0505) wykonany został pierwszy kontrakt, podpisany w 2014 pomiędzy Inspektoratem Uzbrojenia, a zakładami lotniczymi PZL Świdnik, dotyczący unifikacji do jednolitej wersji wyposażenia morskich śmigłowców W-3 starszych serii, Brygady Lotnictwa Marynarki Wojennej. Modernizacji poddano dwa wiropłaty transportowe W-3T i trzy ratownicze W-3RM.

Zmodernizowane W-3 otrzymały m.in. cyfrowy system sterowania silnikami FADEC, nowe wyposażenie ratownicze i kamery termowizyjne sprzężone z reflektorami-szperaczami. Śmigłowce wyposażone są również w system automatycznej identyfikacji jednostek pływających AIS, który znacznie usprawnia prowadzenie ewakuacji poszkodowanych z pokładów statków. W kabinie transportowej pojawiło się stanowisko respiratora i pompy infuzyjnej.

Dwa zmodernizowane śmigłowce transportowe W-3T powróciły, już w wersji W-3WA, do macierzystej jednostki, tj. 43. Bazy Lotnictwa Morskiego w Gdyni Babich Dołach, w lutym i marcu br. Kolejne dwie ratownicze anakondy, w wersji W-3WARM, dotarły do Gdyni i Darłowa odpowiednio w kwietniu i czerwcu (Zmodernizowana Anakonda wróciła do Darłowa, 2017-06-05). Śmigłowiec o nr takt. 0505 jest więc piątym z kolei, który po modernizacji wraca do macierzystej jednostki.

Pod koniec ub.r. rozpoczął się także drugi etap unifikacji, obejmujący kolejne trzy śmigłowce Anakonda (Unifikacja kolejnych Anakond , 2016-12-09). Pierwszy z tych wiropłatów dostarczono do Świdnika w grudniu 2016, a dwa kolejne w lipcu i sierpniu 2017. Zakończenie drugiego etapu procesu modyfikacji planowane jest na koniec 2018. Po jej zakończeniu wszystkie śmigłowce W-3 lotnictwa morskiego będą miały identyczne wyposażenie, co znacznie usprawni proces szkolenia i eksploatacji. Poprawi także bezpieczeństwo realizowanych zadań.

Anakonda to śmigłowiec przeznaczony do wykonywania zdań poszukiwawczo - ratowniczych nad wodą i lądem, w zróżnicowanych warunkach atmosferycznych w dzień i w nocy. Na pokład może zabrać do ośmiu rozbitków (w pozycji leżącej dwóch). Jest wyposażony w dźwig burtowy z wciągarką elektryczną przeznaczoną do podnoszenia lub opuszczania ludzi i ładunków za pomocą pętli, chusty, kosza ratowniczego lub noszy. W skład załogi W-3 wchodzi dowódca, drugi pilot, ratownik, technik i opcjonalnie lekarz.

Na podstawie informacji GBLMW


Obrazek

Zródło: http://www.altair.com.pl/news/view?news_id=23482


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 paź 2017, o 12:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 18:19
Posty: 2986
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 422
Otrzymał podziękowań: 1060
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
Tia... Niech żyje nam najlepszy minister RP...

http://www.defence24.pl/681136,mi-14-dl ... zeto-prace

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 paź 2017, o 16:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Jurmak napisał(a):
Tia... Niech żyje nam najlepszy minister RP...

http://www.defence24.pl/681136,mi-14-dl ... zeto-prace

Te planowane śmigłowce "ZOP z opcją SAR" to dla celów ratownictwa morskiego jest większa chyba jeszcze bzdura, niż poszukiwanie odważnych, którzy podpiszą się pod reanimacją postowieckich czterdziestolatków.... Bez których w Polsce zabraknie śmigłowców morskiego SAR z prawdziwego zdarzenia (hint - "prawdziwe zdarzenie" wyklucza wszelkie klony "Sokoła"...).
Eeeech, czy czymś tak poważnym, jak lotnicze zabezpieczenie poszukiwania i ratowania życia na morzu musi zajmować się w Polsce instytucja tak niepoważna, jak MON?

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 paź 2017, o 18:30 
*** Ban ***
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 mar 2015, o 23:16
Posty: 1403
Podziękował : 464
Otrzymał podziękowań: 271
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Jaromir napisał(a):
...czy czymś tak poważnym, jak lotnicze zabezpieczenie poszukiwania i ratowania życia na morzu musi zajmować się w Polsce instytucja tak niepoważna, jak MON?

Jaromir, bój Ty się Boga! Jeszcze trochę popi.... i oddadzą to Ministerstwu Zdrowia!
Dopiero będziesz miał minę :mrgreen:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 paź 2017, o 18:33 
Jaromir napisał(a):
Eeeech, czy czymś tak poważnym, jak lotnicze zabezpieczenie poszukiwania i ratowania życia na morzu musi zajmować się w Polsce instytucja tak niepoważna, jak MON?

Może wg mnie. Zależy kto zarządza. Pokaż mi kraj, w którym minister MON opowiada bzdury, idiotyzmy, wielokrotnie i nadal jest na stanowisku. A piastuje je po wcześniejszym ujawnieniu światu zwerbowanych przez Polskę agentów.
Eeeech podzielam w 100%.


Góra
  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1677 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32 ... 56  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: puffin i 65 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL