Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 27 kwi 2024, o 22:11




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1677 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30 ... 56  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 28 mar 2017, o 11:49 

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 19:45
Posty: 4709
Lokalizacja: ES
Podziękował : 390
Otrzymał podziękowań: 963
Uprawnienia żeglarskie: galernik
Jurmak napisał(a):
Bo to nie są złe śmigłowce, tylko... koszty:-((( Są drogie w zakupie i w eksploatacji...

Chcesz Jurku powiedzieć że koszt zakupu i eksploatacji jest optymalny dla EC 725?????

w październiku 2014 roku ministerstwo obrony Francji opublikowało koszty eksploatacyjne niektórych używanych maszyn. Z przekazanych informacji wynika, że koszt eksploatacji EC725 wynosi 9286 € za godzinę lotu i jest nawet droższy od podobnych kosztów Mirage 2000, które wynoszą 8082 €! Kwotę tę należy odnieść do konkurencji w Polsce, jak wiadomo AW149 jest obecnie prototypem, gdzie trudno o odpowiednie dane pochodzące z niezależnych źródeł. Z tego też względu powyższą kwotę można przyrównać jedynie do wielozadaniowych Sikorsky UH-60M. Okazuje się, że koszty eksploatacji amerykańskich maszyn transportowych wynoszą 2606 USD za godzinę lotu (według danych z marca 2013 roku) - jest to 2039 € według dzisiejszego kursu wymiany walut. To kwota czterokrotnie niższa niż wybranego modelu EC-725!

dziwna sprawa związana z kryterium ceny – jeśli ono stanowiło aż 50% oceny ofert, to jakim cudem kupujemy śmigłowiec za jedną z najwyższych cen na świecie dla tego typu maszyny?

Nie uważasz że ""ktoś"" robi suwerena w ciula????

Kluczem dla zrozumienia przebiegu przetargu na śmigłowce i jego rozstrzygnięcia są (według mnie) kryteria techniczne. To na ich niespełnianie przez dwóch oferentów, powoływał się Tomasz Siemoniak i całe kierownictwo MON, ogłaszając i uzasadniając wybór maszyny EC-725 do dalszego etapu przetargu. Powoływał się nie na cenę i koszty eksploatacyjne, ale właśnie na parametry techniczne.

A przypomnę, że chodziło m.in. o ...3 cm wysokości w kabinie.

pakowanie do maszyny różnorodnych urządzeń, a następnie ich integracja, czyli napisanie programu komputerowego do ich wzajemnego współdziałania, później testy i próby – wszystko to kosztuje. Bardzo dużo. I jeśli z jednego śmigłowca chcemy zrobić złotą rączkę do wszystkiego, to musimy za to słono zapłacić. Dlatego Francuzi za caracale policzyli nam, jak byśmy kupowali wielozadaniowe samoloty bojowe, które są z reguły znacznie droższe od śmigłowca. Niemal tyle samo płaciliśmy za F-16. Cena śmigłowca rośnie, gdy trzeba go przerabiać na różnorodne wersje.

Choć ministerstwo bardzo chętnie chwali się wyborem najlepszego śmigłowca dla polskiej armii, z drugiej strony utajnia cały proces wyboru i przeprowadzania testów. Więc tak naprawdę nikt – ani eksperci, ani obserwatorzy, ani nawet politycy sejmowych komisji – nie ma wiedzy o tym, jak naprawdę przebiegały testy, jakie są ich wyniki, jak można ocenić skuteczność i sprawność wybranego śmigłowca .

Zachodzi pytanie: dlaczego ""karakan"" musiał wygrać przetarg???

_________________
Pozdrawiam
Wiesław


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 mar 2017, o 13:05 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
Bombel napisał(a):
Zachodzi pytanie: dlaczego ""karakan"" musiał wygrać przetarg???
Bo głównym kryterium była... cena?
Nie chcesz, jak widać, przypomnieć sobie o cenach, jakie zaproponowali wszyscy trzej oferenci. Były do siebie zbliżone, z tym że:
- cena na AW149 była.... najwyższa(!) a terminy dostawy najdłuższe (+ brak jeszcze certyfikacji do lotów nad morzem!!!)
- cena na s-70i była najniższa, ale zupełnie bez uzbrojenia, które trzeba byłoby zakupić i "zintegrować" ze śmigłowcami osobnymi umowami. W dodatku ta cena była wyrażona w USD, a ryzyko zmian kursu walut przerzucone na stronę polską.
Akurat Caracale miały cenę "po środku" i to za śmigłowce gotowe do przenoszenia pożądanego uzbrojenia.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 mar 2017, o 15:13 

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 19:45
Posty: 4709
Lokalizacja: ES
Podziękował : 390
Otrzymał podziękowań: 963
Uprawnienia żeglarskie: galernik
_jp_ napisał(a):
Akurat Caracale miały cenę "po środku" i to za śmigłowce gotowe do przenoszenia pożądanego uzbrojenia.

I dlatego Francuzi jako podstawowy śmigłowiec transportowy wybrali....NH-90 :-P
_jp_ napisał(a):
Bo głównym kryterium była... cena?


Malezja - karakan w wersji morskiej SAR - 41,600,000 euro
Polska - karakan w wersji ""platformy"" 65,000,000,euro
Niemcy - Tiger szturmowy - 63,160,000 euro

Mieliśmy więc kupić karakany powyżej ceny doskonałego śmigłowca szturmowego.

– Błąd leży w wymaganiach przetargowych. Chcemy zastąpić postradzieckie śmigłowce niemalże identycznymi, zachodnimi, czyli takimi, które nie istnieją, ponieważ Zachód poza nielicznymi wyjątkami nie produkował nigdy śmigłowców tej klasy – mówi ekspert ds. lotnictwa. – Caracal to stary śmigłowiec, który został opracowany w II połowie lat 60. Jego konstrukcja była dość udana w owych latach, natomiast jeżeli chodzi o nasze potrzeby, to jest ona obarczona bardzo poważnymi wadami.

Major Fiszer zwraca jednak uwagę na to, że tak naprawdę Polska nie kupuje nowych śmigłowców. Maszyna dziś oferowana jako H225M Caracal pochodzi z 2000 r., a sama konstrukcja została opracowana pół wieku temu. Wywodzi się ona z modelu Aérospatiale SA 330 Puma, który został oblatany w 1965 r.

_________________
Pozdrawiam
Wiesław


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 mar 2017, o 15:54 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
Bomblu, dalej nie rozumiesz, czy tylko udajesz, żeby się droczyć?
To jeszcze raz: każdy z trzech oferentów podał swoją cenę za 50 śmigłowców ORAZ "pakiet szkoleniowy", gwarancję 30 (?) lat stałej ceny części zamiennych, utworzenie centrum serwisowego, "polonizację produkcji", "offset" i co tam jeszcze w wymaganiach przetargowych było - stąd takie ceny, w których ceny samych śmigłowców to tak około połowy stanowiła. Cena podana przez Airbusa nie była najwyższa. Włosi zostali odrzuceni z powodów formalnych - obiecali późniejszy termin realizacji dostaw niż było to określone w zamówieniu. I jeszcze ich cena była najwyższa, więc powinieneś się cieszyć, że nie wybrano AW149.
Amerykanie zostali odrzuceni z powodów formalnych - m.in. chyba właśnie z powodu przedstawienia ceny w USD a nie PLN i niemożności utrzymania stałych cen w PLN przy zmianach kursu walut. Przy czym oferowani śmigłowiec w wersji "gołej" bez zaczepów mocowania uzbrojenia i bez oprogramowania do sterowania tym uzbrojeniem, więc powinieneś się cieszyć, że nie wybrano S-70i.

Jeśli uważasz, że w poprzednim przetargu było "za drogo" to miej pretensje do wszystkich trzech oferentów, a zwłaszcza do Włochów. Tylko nie wiem, jak w takim razie skomentujesz tę informację
rmf.fm napisał(a):
Jak dowiedziało się RMF FM, Ministerstwo Obrony Narodowej planuje kupić mniej śmigłowców do działań morskich - zwalczania okrętów podwodnych oraz akcji ratowniczych na morzu. Na tę chwilę resort zamawia tylko cztery maszyny. O kolejnych czterech mówi się jako o opcji, czyli śmigłowcach, które mogą zostać zakupione w przyszłości.

Powodem zmiany decyzji o zakupie śmigłowców mają być ograniczenia budżetowe, gdyż - według szacunków resortu obrony - za 16 maszyn z ograniczonych offsetem trzeba by zapłacić około 7 miliardów złotych. Wcześniej za 50 francuskich Caracali z rozbudowanym programem offsetowym armia miała zapłacić 13,5 miliarda złotych.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 mar 2017, o 15:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
Bombel napisał(a):
SA 330 Puma, który został oblatany w 1965 r


Black Hawk 1974.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 mar 2017, o 16:15 

Dołączył(a): 12 lut 2015, o 12:49
Posty: 1633
Podziękował : 272
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: Morskie-turystyczne
Bombel ma was na haku! :rotfl: :rotfl: :rotfl:
Przynęta na nową dyskusję została połknięta.
Życzę mocnych nerwów i miłej zabawy.

(Słuchając fortepianu w lounge na lotnisku Atatürk w Istambule. Fortepian bezpianistowy, a brzmi naturalnie! Klawisze się ruszają, muzykę słychać.)


Załączniki:
image.jpeg
image.jpeg [ 105.87 KiB | Przeglądane 6868 razy ]

_________________
—————————
Søren Kierkegaard:
Ironia życia leży w tym, że żyje się je do przodu, a rozumie do tyłu.
http://bobbyschenk.de/yacht2020_1.html#sp16

Za ten post autor Andrzej Kolod otrzymał podziękowanie od: Cape
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 mar 2017, o 16:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Do pełniejszego obrazu superministra:
Kolejny krok ku nie tylko "trzeciej predkości", ku wyjściu z Unii:
Macierewicz wyprowadza Polskę z Eurokorpusu, wspólnej jednostki szybkiego reagowania Niemiec, Francji i Beneluxu. Uczestniczymy od 2002 roku, pełnoprawnym członkiem powinniśmy byli zostać od stycznia, a od 2019 mieliśmy nią dowodzić.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 mar 2017, o 18:25 

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 19:45
Posty: 4709
Lokalizacja: ES
Podziękował : 390
Otrzymał podziękowań: 963
Uprawnienia żeglarskie: galernik
_jp_ napisał(a):
każdy z trzech oferentów podał swoją cenę za 50 śmigłowców ORAZ "pakiet szkoleniowy", gwarancję 30 (?) lat stałej ceny części zamiennych, utworzenie centrum serwisowego, "polonizację produkcji", "offset" i co tam jeszcze w wymaganiach przetargowych było - stąd takie ceny, w których ceny samych śmigłowców to tak około połowy stanowiła. [/quote ]

Pięknie napisane. Wskaż mi tylko ten ofset i ""polonizację produkcji"". Na faktach, nie gołosłowiu. Gdzie i w jaki sposób miałaby być ulokowana. Co miałoby być w ramach ""polonizacji"" produkowane???

_jp_ napisał(a):
Cena podana przez Airbusa nie była najwyższa.


To może wyjaśnisz, jaka była cena jednego karakana w 2012 roku, gdy D. Tusk powiedział ze zamawiamy 70 maszyn, że będą to karakany i dlaczego po tej wypowiedzi cena karakana skoczyła o ponad 80% i taka pozostała do dziś. Mimo, iż inne państwa te same karakany i w tym samym czasie kupowały o kilkanascie milionów eurasków taniej.???? Wyjaśnij mi też dlaczego sami Francuzi nie wprowadzają swoich karakanów na wyposażenie tylko podpierają się jakimiś tam NH
_jp_ napisał(a):
Włosi zostali odrzuceni z powodów formalnych - obiecali późniejszy termin realizacji dostaw niż było to określone w zamówieniu. I jeszcze ich cena była najwyższa, więc powinieneś się cieszyć, że nie wybrano AW149.


Kolejny brak zgody. Jak pokazała rzeczywistość karakan był i jest najdroższą maszyną. Tak w zakupie jak i eksploatacji. Gdzieś wyżej podawałem koszt jednej godziny lotu. Co do późniejszych terminów dostaw. Zgoda. O ile później niż karakany?????
_jp_ napisał(a):
Amerykanie zostali odrzuceni z powodów formalnych - m.in. chyba właśnie z powodu przedstawienia ceny w USD a nie PLN i niemożności utrzymania stałych cen w PLN przy zmianach kursu walut. Przy czym oferowani śmigłowiec w wersji "gołej" bez zaczepów mocowania uzbrojenia i bez oprogramowania do sterowania tym uzbrojeniem, więc powinieneś się cieszyć, że nie wybrano S-70i.


Nie wiem czy mam się z czego cieszyć. Przy zakupie za ca 15 mln dolców, dwa razy tyle można by dołożyć na uzbrojenie. I tak wyjdzie kilkanaście milionów eurasków taniej niż karakan

Żeby było jasne. W karakanie przeszkadzają mi:
a/ zdecydowanie za wysoka cena, ""podstosowana"" pod nasze zamówienie
b/ nierozwijalność platformy,
c/ zbyt jawne układanie ""przetargu"" pod niego.

_jp_ napisał(a):
Powodem zmiany decyzji o zakupie śmigłowców mają być ograniczenia budżetowe, gdyż - według szacunków resortu obrony - za 16 maszyn z ograniczonych offsetem trzeba by zapłacić około 7 miliardów złotych. Wcześniej za 50 francuskich Caracali z rozbudowanym programem offsetowym armia miała zapłacić 13,5 miliarda złotych.

Nihil novi sub sole. :-P

Policz sobie ile podejść przetargowych na śmigłowce było w latach ubiegłych i co z tego wyszło. Trochę podpowiem:
- 2005- planowane 85 szt, realizacja 0
- 2008 -plan 51 , realizacja 0
- 2009 -plan 28 , znów dupa z króla,
- 2011 - plan 16 sztuk z dostawą do 2018 r, realizacja oczywiście jak wyżej
- 2012 - plan26 sztuk , w tym 19 sztuk do....2015 r. Oczywiście nadal dupa,
- 2015 - plan 70 sztuk, oczywiście karakanów, za kwotę blisko dwa razy wyższą niż płacą inni.
Coś więcej dodać???
Ps. coś mi cytowanie się rozjeżdza, ale chyba odczytasz

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Andrzej Kolod napisał(a):
Słuchając fortepianu w lounge na lotnisku Atatürk w Istambule.

Turki potrafili sobie ugrać z żabojadami co chcieli. Mają teraz u siebie montownię, serwisowanie i....produkcję karakanów. A nasi...""Prezenty"" do oddania???

_________________
Pozdrawiam
Wiesław


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 mar 2017, o 18:39 

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 19:45
Posty: 4709
Lokalizacja: ES
Podziękował : 390
Otrzymał podziękowań: 963
Uprawnienia żeglarskie: galernik
Colonel napisał(a):
Macierewicz wyprowadza Polskę z Eurokorpusu, wspólnej jednostki szybkiego reagowania Niemiec, Francji i Beneluxu. Uczestniczymy od 2002 roku, pełnoprawnym członkiem powinniśmy byli zostać od stycznia, a od 2019 mieliśmy nią dowodzić.

Z czym do ludzi. Ze stareńkimi Leosiami, Krabami, czy inszymi Goździkami???
W oparciu o kałachy?? Czy może w oparciu o słynne F-16??
. Koncepcja oparcia obrony lotniczej naszego kraju o samoloty zdolne do bazowania w jednej bazie lotniczej – stanowiącej pewny cel dla broni precyzyjnego napadu przeciwnika to poroniony pomysł, tak głupi że trudno jest nawet go omawiać, zwłaszcza że nie ma realnej obrony przeciwlotniczej i przeciwrakietowej zdolnej do obrony bazy matki.

_________________
Pozdrawiam
Wiesław


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 mar 2017, o 19:42 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
A może zamiast się sprzeczać czy (za) drogo, zastanowimy się - co dalej?

Jeśli niemal jednocześnie pojawiają się wywiady z
1) dyrektorem MSPiR (SAR) http://www.rmf24.pl/fakty/polska/news-nie-tylko-dla-armii-nie-tylko-na-wojne-smiglowce-ratuja-zyci,nId,2374327
2) wiceministrem MSWiA oraz rzecznikami BLMW i KG SG http://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Smiglowce-SAR-w-Strazy-Granicznej-n111227.html
n.t. ewentualnego przekazania zadań lotniczego komponentu SAR, to coś musi być na rzeczy.
Coraz wyraźniejsza staje się niewesoła perspektywa, że MW niedługo pozostanie tylko z Anakondami (o ile powrócą ze Świdnika).

Może nie byłoby złym rozwiązaniem częściowe przekazanie zadań do MOSG i dokupienie (w oparciu o unijne fundusze na ochronę granicy UE) im kilku średnich-mniejszych śmigłowców? MOSG mógłby odpowiadać za akcje na wschodnim wybrzeżu w oparciu o lotnisko w Gdańsku lub Gdyni. A Marwoj ze swoimi Anakondami i tym, co zostanie kupione bazowanymi w Darłowie obsługiwałby wybrzeże zachodnie i środkowe.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 mar 2017, o 23:39 

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 19:45
Posty: 4709
Lokalizacja: ES
Podziękował : 390
Otrzymał podziękowań: 963
Uprawnienia żeglarskie: galernik
_jp_ napisał(a):
Coraz wyraźniejsza staje się niewesoła perspektywa, że MW niedługo pozostanie tylko z Anakondami (o ile powrócą ze Świdnika).

A wiesz na jakich warunkach zostały przekazane do serwisowania??? I jakie czasy zostały ustalone??? Bo jakoś nasi ""byli"" mordeczki w wiaderku skrzętnie na ten temat trzymają.
IMO kolejny ""sojusznik"" odgrywa się za wybór karakanów.

Swoją drogą w zacytowanym artykule znajduje się coś co jest w tej sprawie (SAR) bardzo ciekawe:

Duńskie śmigłowce, słynne Merliny, które służą w barwach admiralicji, do ratownictwa są przystosowane w sposób kapitalny. Nam się kiedyś marzyło o takich śmigłowcach, a w tej chwili, w ogóle marzymy o śmigłowcach” – mówi Maziarz, dyrektor Morskiej Służby Poszukiwania i Ratownictwa.[i]
Ale kto by tam słuchał jakiegoś dyrektora MSPiR.

[i][i]W dniu 23 marca 2016 roku, firma Finmeccanica ogłosiła, że w dniu 21 marca 2016 roku pierwszy z 16 śmigłowców AgustaWestland AW101 przeznaczonych dla norweskiego Ministerstwa Sprawiedliwości i Bezpieczeństwa Publicznego, po raz pierwszy wzniósł się w powietrze w fabryce w Yeovil (Wielka Brytania).

Zgodny z harmonogramem udany lot pierwszego egzemplarza AW101 stanowi prawdziwy kamień milowy i początek programu testowego maszyn, który doprowadzi do pierwszych dostaw śmigłowców do Ministerstwa Sprawiedliwości i Bezpieczeństwa Publicznego (do działań SAR prowadzonych przez Królewskie Norweskie Siły Powietrzne), które planuje się na 2017 rok. Dostawy maszyn będą kontynuowane aż do 2020 roku.


A ktoś - przypadkiem nie Ty??- raczył napisać że już AW 101 nie jest produkowane

I popatrz durne Norwegi nie uwierzyły i kupują coś czego według Ciebie nie ma :rotfl:
Tak przy okazji, czy nie podałeś że jedną z przyczyn odrzucenia amerykańskich maszyn był brak gwarancji stałego kursu dolara?? Bo jakoś nie zauważyłem że karakanowcy gwarantowali stały kurs ojro :rotfl:

Rozwiązanie problemów SAR jest dość proste. Wystarczy zakupić te XX AW 101 dla Straży Granicznej - (Jurku Makieło, uwaga, z dofinansowaniem EU, więc tanio) i niech wespół w zespół z MSPiR ( załogi) strzegą granic i ratują dupencje Jurmaka i colonela w razie"" W"". I tak już okazyjnie robią, więc nie będzie żadnych problemów. Ciekaw jestem jaki krzyk admiralicji MW i MSPiR by się rozległ. Wszak stołki z pod dup by zostały wyciągnięte.

_________________
Pozdrawiam
Wiesław


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 kwi 2017, o 16:41 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
Drugi "anakondowany" sokół powrócił do Gdyni po trzech(!) latach spędzonych w Świdniku. http://blmw.wp.mil.pl/pl/1_329.html


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 kwi 2017, o 18:32 

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 19:45
Posty: 4709
Lokalizacja: ES
Podziękował : 390
Otrzymał podziękowań: 963
Uprawnienia żeglarskie: galernik
_jp_ napisał(a):
Drugi "anakondowany" sokół powrócił do Gdyni po trzech(!) latach spędzonych w Świdniku. http://blmw.wp.mil.pl/pl/1_329.html

Nowy przetarg na śmigłowce rozpisany to ZLwP* Świdnik pokazuje że może** być partnerem

*Zakłady Lotnicze w Polsce, bo nie są to Państwowe Zakłady Lotnicze.
** jak nas wybierzecie to będziemy produkować więcej, lepiej, szybciej

_________________
Pozdrawiam
Wiesław


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 kwi 2017, o 14:17 

Dołączył(a): 8 lis 2015, o 10:53
Posty: 1938
Lokalizacja: W-wa
Podziękował : 52
Otrzymał podziękowań: 244
Uprawnienia żeglarskie: jkzw, IYT Master of Yachts Ocean 200 ton
Ucywilnić ratownictwo morskie, cywilnej służbie kupić śmigłowce radzieckie z silnikami ukraińskimi.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 kwi 2017, o 14:48 

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 19:45
Posty: 4709
Lokalizacja: ES
Podziękował : 390
Otrzymał podziękowań: 963
Uprawnienia żeglarskie: galernik
666 napisał(a):
Ucywilnić ratownictwo morskie, cywilnej służbie kupić śmigłowce radzieckie z silnikami ukraińskimi.
Mam nadzieję, że wcześniej zakupiłeś już worek cebuli do smarowania doopy. Zaraz Cię tu ""miłośnicy"" karakanów zjedzą. :rotfl:
Poza tym, choć myśl przednia, to niewykonalna"" politycznie""
- próba ""ucywilizowania"" SAR zakończy się kolejną burzą o ""osłabianiu"' siły polskiego oręża,
- kwik kolejnej grupy komandorów i admirałów o ich stołki,
- nie ma już "'radzieckich"' śmigłowców
- nie wiadomo czy Rosjanie byliby skłonni sprzedać nam swoje MI
- ""musimy"" wspierać francuskie karakany
- nowe Mi nie są kompatybilne z życzeniami NATO
- et cetera

_________________
Pozdrawiam
Wiesław


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 kwi 2017, o 19:57 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8028
Podziękował : 1872
Otrzymał podziękowań: 2413
Uprawnienia żeglarskie: -
Bombel napisał(a):
- nie wiadomo czy Rosjanie byliby skłonni sprzedać nam swoje MI
- nowe Mi nie są kompatybilne z życzeniami NATO
- et cetera
Producent Mi-14 wciąż jest chętny, by ponownie - po pół wieku :lol: - uruchomić produkcję tego modelu, gdyby przypadkiem był zdobył jakie zamówienie, np od SAR czy operatorów platform... a cena, jak twierdza, byłaby konkurencyjna do dziś budowanych.
Tak coś podobnie jak z superpumą :rotfl:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 kwi 2017, o 20:07 

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 19:45
Posty: 4709
Lokalizacja: ES
Podziękował : 390
Otrzymał podziękowań: 963
Uprawnienia żeglarskie: galernik
Ryś napisał(a):
Bombel napisał(a):
- nie wiadomo czy Rosjanie byliby skłonni sprzedać nam swoje MI
- nowe Mi nie są kompatybilne z życzeniami NATO
- et cetera
Producent Mi-14 wciąż jest chętny, by ponownie - po pół wieku :lol: - uruchomić produkcję tego modelu, gdyby przypadkiem był zdobył jakie zamówienie, np od SAR czy operatorów platform... a cena, jak twierdza, byłaby konkurencyjna do dziś budowanych.
Tak coś podobnie jak z superpumą :rotfl:

Ty aby zając nie mów tego głośno. Colonel & Company czuwa i zaraz będzie płacz o ""zdradzie narodowej"" :-P

_________________
Pozdrawiam
Wiesław


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 kwi 2017, o 20:11 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8028
Podziękował : 1872
Otrzymał podziękowań: 2413
Uprawnienia żeglarskie: -
Koty jak kobiety. Są występne i (zd)radzieckie. Ale silniki można zamówić ukraińskie :D

https://www.flightglobal.com/news/artic ... 14-420733/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 kwi 2017, o 20:31 

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 19:45
Posty: 4709
Lokalizacja: ES
Podziękował : 390
Otrzymał podziękowań: 963
Uprawnienia żeglarskie: galernik
Ryś napisał(a):
Ale silniki można zamówić ukraińskie :D


Ty nadal zając odważny :rotfl: Banderowców wspierać??? Uważaj, bo ekipa postplatformersów już na Ciebie :lol: atak szykuje

_________________
Pozdrawiam
Wiesław


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 kwi 2017, o 20:42 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8028
Podziękował : 1872
Otrzymał podziękowań: 2413
Uprawnienia żeglarskie: -
Bombel napisał(a):
Ty nadal zając odważny :rotfl: Banderowców wspierać??? Uważaj, bo ekipa postplatformersów już na Ciebie :lol: atak szykuje
Aj, waj, czepiata sie nadmiernie personalnie. :-P
Nam ta akurat une cepry nie straszne, nie z takiech my terminów... a i znamy te posowiety...
A ma chata z kraja. A utka nawet se właśnie wychodzi z ty cały Uni. :mrgreen:
Wolny że człek jezdem, wolność ceniący, za wolność naszą i Waszą, wznosząc: Niechaj Wam SAR łaskaw bedzie :rotfl:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 kwi 2017, o 04:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 18:19
Posty: 2986
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 422
Otrzymał podziękowań: 1060
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
Bombel napisał(a):
Ty aby zając nie mów tego głośno. Colonel & Company czuwa i zaraz będzie płacz o ""zdradzie narodowej""


Ale... masz jakieś podstawy do takiego twierdzenia? Czy tylko tak sobie pier... trzy po trzy?

Wskaż gdzie ktoś coś złego powiedział na temat Mi-14...

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 kwi 2017, o 06:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Czy znalazłeś Jurku źródło prądu, którego Ci nie szkoda...?

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...



Za ten post autor Jaromir otrzymał podziękowania - 2: Colonel, Stara Zientara
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 kwi 2017, o 18:25 

Dołączył(a): 8 lis 2015, o 10:53
Posty: 1938
Lokalizacja: W-wa
Podziękował : 52
Otrzymał podziękowań: 244
Uprawnienia żeglarskie: jkzw, IYT Master of Yachts Ocean 200 ton
"Phased transition" w Anglii:
http://www.gov.uk/government/news/future-of-uk-helicopter-search-and-rescue-agreed

-----
Bombel napisał(a):
Poza tym, choć myśl przednia, to niewykonalna "politycznie"
- próba "ucywilizowania" SAR zakończy się kolejną burzą o "osłabianiu" siły polskiego oręża,
- kwik kolejnej grupy komandorów i admirałów o ich stołki
[...]
- nowe Mi nie są kompatybilne z życzeniami NATO



Za ten post autor 666 otrzymał podziękowanie od: soko
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 kwi 2017, o 20:36 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
Tymczasem Czesi http://www.altair.com.pl/news/view?news_id=22014 przymierzają się do zakupu nowych śmigłowców,
altair.com.pl napisał(a):
Nowe śmigłowce mają zastąpić obecnie używane maszyny rodziny Mi-8, niektóre pamiętające jeszcze czasy sowieckie, oraz W-3A, pozyskane przez Czechy w latach 1996-1997, gdy wytwórnia w Świdniku była jeszcze przedsiębiorstwem polskim.
-czyżby nie podobała im się "opieka" serwisowa zakładów w Świdniku? :lol:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 kwi 2017, o 11:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
666 napisał(a):
"Phased transition" w Anglii:

To artykuł sprzed ponad 4 lat...
Lotnictwo SAR w Wielkiej Brytanii jest całkowicie cywilne - od kwietnia 2015:
http://bristowgroup.com/uk-sar/

Obrazek

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 kwi 2017, o 21:40 

Dołączył(a): 8 lis 2015, o 10:53
Posty: 1938
Lokalizacja: W-wa
Podziękował : 52
Otrzymał podziękowań: 244
Uprawnienia żeglarskie: jkzw, IYT Master of Yachts Ocean 200 ton
http://www.youtube.com/watch?v=H2BwzL3pnNg


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 kwi 2017, o 20:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 18:19
Posty: 2986
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 422
Otrzymał podziękowań: 1060
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
http://wiadomosci.onet.pl/kraj/dr-wacla ... le/tb33eje

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 kwi 2017, o 21:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12957
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2917
Otrzymał podziękowań: 2587
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
pewnie parówkami...

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 kwi 2017, o 12:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 18:19
Posty: 2986
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 422
Otrzymał podziękowań: 1060
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
Parówki jak parówki... Ale się robi coraz ciekawiej...

http://natemat.pl/206041,berczynski-o-m ... to-oszolom

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 kwi 2017, o 16:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Oj tam Oj tam ;)


Załączniki:
tia....jpg
tia....jpg [ 42.86 KiB | Przeglądane 6233 razy ]

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...

Za ten post autor Jaromir otrzymał podziękowanie od: Colonel
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1677 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30 ... 56  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 115 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL