Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 24 kwi 2024, o 12:41




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 190 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 12 sie 2017, o 13:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 mar 2017, o 10:29
Posty: 275
Lokalizacja: tu i tam
Podziękował : 97
Otrzymał podziękowań: 144
Uprawnienia żeglarskie: na pompę zęzową
Ryś napisał(a):

Kable elektryczne wymagają chłodzenia. Po pirwsze primo prąd = energia = ciepło.
A kto o tem zapomni, Tego Niech Ręka Boska Broni! :evil:
[...]

Kabelek nie musi być opiankowany, wystarczy że z jednej strony pianka, z drugiej ciągły szalunek (sklejka cy cuś), a bez skutecznej wentylacji przestrzeni. Dostarczyć ciepło, a temperatura zacznie dążyć do nieskończoności :roll: a izolację kabla czy piankę zapali już 150'C, przysmażone wcześniej drewienko podobnie, a nie wspominając o lakierze/oleju na drewnie; materiały te wydzielają łatwopalne opary po ogrzaniu.
Wentylacja...


Dokładnie. Wystarczy poczytać instrukcję obsługi przedłużacza zwiniętego na bębnie. Jakie obciążenie może przenosić zwinięty a jakie rozwinięty...

To a propos gdyby ktoś chciał sobie zapiankować jacht.

A wszelkie gdybania co byśmy zrobili będąc tam są pozbawione racji.
Nie było nas tam. Wiemy tyle co przeczytamy i na dodatek przepuścimy przez siebie.

Nie było nas tam.

Takie pytania może sobie zadać jedynie skipper.
On tam był, on musiał podejmować decyzje mając na uwadze w pierwszym rzędzie bezpieczeństwo ludzi.

Teraz na, nomen omen, chłodno może się zastanawiać czy zrobił dobrze, czy źle, czy mógł ratować jacht czy nie mógł.

Ale wtedy musiał podejmować decyzje. I nie zazdroszczę dylematów.

Ludzie cali i zdrowi.
To najważniejsze.

pozdro

_________________
Każdy rejs czegoś uczy.



Za ten post autor Fazi otrzymał podziękowania - 2: Jaromir, Kitt
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 sie 2017, o 13:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Fazi napisał(a):
Ludzie cali i zdrowi.
To najważniejsze.

Howgh!

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 sie 2017, o 08:58 

Dołączył(a): 16 lut 2013, o 06:45
Posty: 596
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Podziękował : 172
Otrzymał podziękowań: 211
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Cytuj:
Wystarczy poczytać instrukcję obsługi przedłużacza zwiniętego na bębnie. Jakie obciążenie może przenosić zwinięty a jakie rozwinięty...

Akurat nie trafiony przykład.
Zwinięty przedłużacz tworzy cewkę i dlatego potrafi się "stopić" przy przepływie dużego prądu - dodatkowo dotyczy to tylko prądu przemiennego i nie ma zastosowania przy prądzie stałym.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 sie 2017, o 09:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 mar 2017, o 10:29
Posty: 275
Lokalizacja: tu i tam
Podziękował : 97
Otrzymał podziękowań: 144
Uprawnienia żeglarskie: na pompę zęzową
miru71 napisał(a):
Cytuj:
Wystarczy poczytać instrukcję obsługi przedłużacza zwiniętego na bębnie. Jakie obciążenie może przenosić zwinięty a jakie rozwinięty...

Akurat nie trafiony przykład.
Zwinięty przedłużacz tworzy cewkę i dlatego potrafi się "stopić" przy przepływie dużego prądu - dodatkowo dotyczy to tylko prądu przemiennego i nie ma zastosowania przy prądzie stałym.


Wybacz, ale głupoty opowiadasz.
Nie tworzy cewki. W kablu są dwa przewody, w których płynie prąd w przeciwnych kierunkach i pole magnetyczne się znosi.

A cewki, jeżeli już, grzeją się poprzez utratę mocy czynnej na rezystancji rzeczywistej (czyli na zwykłym oporze miedzi)

To co masz na myśli to impedancja i występuje dla cewek dla prądu zmiennego.
Ale ona nie powoduje grzania.

pozdro

_________________
Każdy rejs czegoś uczy.



Za ten post autor Fazi otrzymał podziękowanie od: Micubiszi
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 sie 2017, o 09:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 mar 2017, o 10:29
Posty: 275
Lokalizacja: tu i tam
Podziękował : 97
Otrzymał podziękowań: 144
Uprawnienia żeglarskie: na pompę zęzową
Fazi napisał(a):
To co masz na myśli to impedancja i występuje dla cewek dla prądu zmiennego.
Ale ona nie powoduje grzania.


Mała uszczegółowienie.
W impedancji grzeje część rzeczywista czyli zwykły opór, a nie to że coś jest cewką.

pozdro ponowne :)

_________________
Każdy rejs czegoś uczy.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 sie 2017, o 10:18 

Dołączył(a): 16 lut 2013, o 06:45
Posty: 596
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Podziękował : 172
Otrzymał podziękowań: 211
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Yyy, no racja. :oops:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 sie 2017, o 00:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 mar 2012, o 08:33
Posty: 1894
Lokalizacja: Gdynia
Podziękował : 150
Otrzymał podziękowań: 279
Uprawnienia żeglarskie: wszystkie potrzebne
miru71 napisał(a):
Yyy, no racja. :oops:


Skopiowałem dla potomnych ;)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 lis 2017, o 08:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11649
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1629
Otrzymał podziękowań: 3888
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Mamy kolejny raport PKBWM:
http://pkbwm.gov.pl/images/Raporty/Rapo ... _22_16.pdf

Jedno stwierdzenie mnie uderzyło i zafrapowało:

"Komisja zauważyła również, że sposób instalacji urządzeń GMDSS na jachcie „Miracle” nie był w pełni bezpieczny. Urządzenia, które służą wezwaniu pomocy na morzu nie powinny być podłączane w taki sposób, żeby odcięcie zasilania elektrycznych urządzeń jachtowych wyłącznikiem głównym powodowało odcięcie zasilania do urządzeń GMDSS i niemożność nadania komunikatu wezwania pomocy. Kapitan jachtu, po pierwszym wyłączeniu zasilania, zaraz po zauważeniu pożaru, musiał ponownie włączyć zasilanie, aby nadać automatyczny sygnał alarmowy Distress Fire za pomocą radiostacji UKF. Jednak uprzednie wyłączenie zasilania spowodowało, że urządzenie nie zdążyło określić pozycji i komunikat wyszedł bez współrzędnych GPS jachtu,..."

Faktem jest, że u mnie UKF-ka nie ma osobnego zasilania a wyłącznik główny odcina wszystkie odbiory. Hmm...

Chyba śpię od rana. U mnie za to są dwa niezależne zasilania instalacji i mogę przełączyć akumulatory. Ale jeżeli, np. uszkodzona zostania instalacja w rozdzieli, to zasilania UKF-ki nie będzie.
Czyli zupełnie osobne zasilanie mogłoby mieć sens.
Tak czy owak, sprawa jest na pewno do przemyślenia, jak ktoś robi instalację od nowa.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Ostatnio edytowano 30 lis 2017, o 09:01 przez waliant, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 lis 2017, o 08:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
A u mnie, cho to45-letni zabytek, jest podłączona bezpośrednio.

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 lis 2017, o 09:29 

Dołączył(a): 22 lut 2009, o 21:37
Posty: 8
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 3
waliant napisał(a):

kolejny raport dot. Miracle? ten raport opublikowała komisja w lipcu ;-)

_________________
jacek

_______________
Dopóki słyszę szum morza - żyję. Lecz z każdym rokiem muszę podchodzić bliżej...



Za ten post autor dmuch otrzymał podziękowanie od: Jaromir
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 lis 2017, o 09:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11649
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1629
Otrzymał podziękowań: 3888
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Jeżeli to ten sam, a pewnie tak jest, to w lipcu nie zwróciłem uwagi, przyznaję bez bicia.
Pożar jak pożar, ostatnio dość często o tym słychać, ale logika instalacji elektrycznej mnie interesuje i stąd mój wpis.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 lis 2017, o 09:38 

Dołączył(a): 12 lip 2011, o 16:55
Posty: 373
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 90
Uprawnienia żeglarskie: sj
W lotnictwie, szczególnie istotne dla bezpieczeństwa urządzenia, mają swoje własne, niezależne akumulatory. W razie totalnego padu zasilania urządzenie przechodzi na zasilanie akumulatorowe i jakiś może działać niezależnie. Może trzeba pomyśleć o tym, żeby takie urządzenia na jachcie miały jakiś mały dodatkowy akumulatorek. To nawet specjalnej elektroniki nie potrzebuje - wystarczy wpiąć równolegle do zasilania taki AGM 12V/6Ah za 100pln.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 lis 2017, o 09:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11649
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1629
Otrzymał podziękowań: 3888
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
jarek556 napisał(a):
wystarczy wpiąć równolegle do zasilania taki AGM 12V/6Ah za 100pln.


Idea słuszna, ale to niekoniecznie jest takie proste. Żeby to miało sens, to aku musi być w pobliżu UKF-ki. Nieduży jest, da się. Trzeba dorobić połączenie, chyba z włącznikiem?
A co z ładowaniem tegoż aku? Też trzeba dorobić podłączenie do ładowania i cała instalacja się jednak komplikuje.
Można, ale trzeba dobrze przemyśleć.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 lis 2017, o 10:11 

Dołączył(a): 5 paź 2012, o 15:48
Posty: 2404
Podziękował : 557
Otrzymał podziękowań: 528
Uprawnienia żeglarskie: sernik morski gotowany
No tak, tyle, ze jeżeli chcemy nadać sygnał z pozycją, musi jeszcze ploter zasilać, no chyba że ma własny odbiornik GPS.

_________________
Miłego dnia :)
Pozdrawiam
Waldi


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 lis 2017, o 10:13 

Dołączył(a): 22 lut 2009, o 21:37
Posty: 8
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 3
waliant napisał(a):
... logika instalacji elektrycznej mnie interesuje i stąd mój wpis.

abstrahujesz od układu odniesienia ;-)
choć akurat nie było problemu z komunikacją i wezwaniem pomocy

_________________
jacek

_______________
Dopóki słyszę szum morza - żyję. Lecz z każdym rokiem muszę podchodzić bliżej...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 lis 2017, o 10:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11649
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1629
Otrzymał podziękowań: 3888
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Waldi_L_N napisał(a):
no chyba że ma własny odbiornik GPS.


Moim zdaniem ukf-ka powinna mieć własny GPS. Albo wbudowany albo podłączony. Skoro ma być bezpieczniej, to już konsekwentnie.
Poza tym, nie wszyscy mają plotery :)

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

dmuch napisał(a):
abstrahujesz od układu odniesienia

Oj tam ;) Ale tak serio, to wiadomo, co autor miał na myśli.

dmuch napisał(a):
choć akurat nie było problemu z komunikacją i wezwaniem pomocy

No nie wiem, komunikat poszedł bez pozycji.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 lis 2017, o 10:23 

Dołączył(a): 12 lip 2011, o 16:55
Posty: 373
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 90
Uprawnienia żeglarskie: sj
waliant napisał(a):
A co z ładowaniem tegoż aku? Też trzeba dorobić podłączenie do ładowania i cała instalacja się jednak komplikuje.
Można, ale trzeba dobrze przemyśleć.


Przy normalnej pracy, taki aku jest spięty równolegle z głównymi i tak samo się ładuje. Nie potrzeba oddzielnego układu.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 lis 2017, o 10:36 

Dołączył(a): 22 lut 2009, o 21:37
Posty: 8
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 3
dmuch napisał(a):
choć akurat nie było problemu z komunikacją i wezwaniem pomocy

waliant napisał(a):
No nie wiem, komunikat poszedł bez pozycji.


nie było problemów ze skutecznym wezwaniem pomocy
załoga została podjęta ok 35 minut po zejściu z jachtu
to tak dla porównania z pożarem Sunrise - Jacek Zieliński moczył się w bałtyku ponad 5 godzin

_________________
jacek

_______________
Dopóki słyszę szum morza - żyję. Lecz z każdym rokiem muszę podchodzić bliżej...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 lis 2017, o 10:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2013, o 14:47
Posty: 1328
Podziękował : 918
Otrzymał podziękowań: 237
Uprawnienia żeglarskie: jkżb
W Lidlu pojawiły się właśnie power banki mogące służyć nawet jako baterie startowe do silnika wysokoprężnego 1,6 ccm


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 lis 2017, o 12:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11649
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1629
Otrzymał podziękowań: 3888
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
jarek556 napisał(a):
taki aku jest spięty równolegle z głównymi i tak samo się ładuje


Jak to? To jest normalny aku (chyba że się mylę?) i tak powinien być traktowany, jak kolejny akumulator na jachcie. Układ ładowania, separacja i tak dalej. Jak można inaczej?

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

dmuch napisał(a):
nie było problemów ze skutecznym wezwaniem pomocy


Pełna zgoda. Ale jednak lepiej, jak sygnał zostanie wysłany z pozycją. Nie zawsze musi być tak dobrze jak w tym przypadku.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 lis 2017, o 14:16 

Dołączył(a): 12 lip 2011, o 16:55
Posty: 373
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 90
Uprawnienia żeglarskie: sj
waliant napisał(a):
Jak to? To jest normalny aku (chyba że się mylę?) i tak powinien być traktowany, jak kolejny akumulator na jachcie. Układ ładowania, separacja i tak dalej. Jak można inaczej?


A jak ładujesz akumulator na jachcie to go odpinasz od instalacji ? Z reguły jest tak, że jeden lub więcej aku połączonych równolegle, jest na stałe wpięte w instalację przez rozłącznik i jak trzeba aku podładować to się do nich dołącza jakieś źródło prądu (prostownik, alternator). A jak się dopnie, to będzie ładować wszystkie aku, łącznie z awaryjnym dla nawigacji.

Można co najwyżej dołożyć przed aku i nawigacją jakąś diodę Shotky'ego. Spowoduje to spadek napięcia rzędu 0.3V, ale zabezpieczy przed rozładowaniem aku w przypadku rozładowania baterii głównej.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 lis 2017, o 14:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
jarek556 napisał(a):
Z reguły jest tak,

Oj, na szczęście nie jest...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 lis 2017, o 14:48 

Dołączył(a): 12 lip 2011, o 16:55
Posty: 373
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 90
Uprawnienia żeglarskie: sj
Jaromir napisał(a):
Oj, na szczęście nie jest...


No to chętnie posłucham jak jest.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 lis 2017, o 15:54 

Dołączył(a): 4 sty 2015, o 10:43
Posty: 1093
Podziękował : 406
Otrzymał podziękowań: 397
Uprawnienia żeglarskie:
reed napisał(a):
W Lidlu pojawiły się właśnie power banki mogące służyć nawet jako baterie startowe do silnika wysokoprężnego 1,6 ccm


A nawet do znacznie większych niż 1.6 ccm, np. do 2 litrowych :oops:
Ale pod warunkiem że prąd rozruchu nie przekroczy 80 A, bo taki tam jest bezpiecznik.

_____________________________

Pozdrawiam
tomasz



Za ten post autor tomasz piasecki otrzymał podziękowanie od: reed
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 lis 2017, o 17:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11649
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1629
Otrzymał podziękowań: 3888
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
jarek556 napisał(a):
No to chętnie posłucham jak jest.

Zasadniczo inaczej. Akumulatory są połączone równoległe zasadniczo tylko w sytuacji awaryjnej lub przez pomyłkę. Wyjątkowe są sytuacji połączonych trwale aku, ale wtedy są takie same.
Każdy akumulator pracuje na swój obwód. A podczas ładowania są używane różne układy separujące akumulatory, czy to ręczne przełączniki (np. u mnie) czy to elektroniczne układy separujące. Więc albo trzeba mieć taki układ, albo przełączniki, albo ładowarki z kilkoma wyjściami ładowania.
Tak czy owak, coś trzeba zrobić, kabel doprowadzić, całą instalację rozbudować.
Myślałem że wiesz o tym.

Przykładowy schemat instalacji, bez osobnego zasilania ukf-ki, można zobaczyć tutaj:
http://zpokladu.pl/glowna/remonty/elektryka_cd.html

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl



Za ten post autor waliant otrzymał podziękowania - 2: Colonel, Jaromir
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 lis 2017, o 18:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 paź 2011, o 08:20
Posty: 4768
Lokalizacja: Miasto Cudów nad Kamienną
Podziękował : 1364
Otrzymał podziękowań: 1257
Uprawnienia żeglarskie: sternik mieliźniany
tomasz piasecki napisał(a):
Ale pod warunkiem że prąd rozruchu nie przekroczy 80 A


Ale te power banki nie mają za zadanie odpalić silnika same. Musi być akumulator normalny który choć już nie ma siły krecić silnikiem jakąś moc posiada.

_________________
"Bałtyk nocą skłania do przemyśleń.Ciemno i tylko woda dookoła.Czasem jakieś światełko w oddali, które szybko znika.Szum wiatru w olinowaniu i bulgot wody od dzioba jachtu." cytat z drugiego tomu " Przygód na Morzu"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 gru 2017, o 18:49 

Dołączył(a): 12 lip 2011, o 16:55
Posty: 373
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 90
Uprawnienia żeglarskie: sj
waliant napisał(a):
Każdy akumulator pracuje na swój obwód. A podczas ładowania są używane różne układy separujące akumulatory, czy to ręczne przełączniki (np. u mnie) czy to elektroniczne układy separujące. Więc albo trzeba mieć taki układ, albo przełączniki, albo ładowarki z kilkoma wyjściami ładowania.


Na jachtach które znam (głównie czarterowych), był z reguły jeden akumulator/bateria do elektroniki, oświetlenia itp, i ew. drugi rozruchowy. Czasem zdarzały się jeszcze oddzielne do steru strumieniowego, windy i kabestanów.
Przy takim, układzie dołożenie dodatkowego małego akumulatora jako awaryjne zasilanie elektroniki nawigacyjnej byłoby proste.
Przy układzie z przełączanymi głównymi akumulatorami, trzeba by dociągnąć jeden dodatkowy przewód z diodą z układu ładowania. To też nie jest jakaś skomplikowana przebudowa.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 gru 2017, o 19:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11649
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1629
Otrzymał podziękowań: 3888
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
jarek556 napisał(a):
To też nie jest jakaś skomplikowana przebudowa.

Nie pisałem, że to coś trudnego.
Ale w układzie z przełącznikami trzeba ten przełącznik dodać. Nie znam przełączników trójpozycyjnych, więc trzeba robić zestaw. Jeżeli mamy ładowarki, to trzeba dołozyć kolejną, albo tę co jest wymienić na trójwyjściową. Jeżeli stosujemy elektroniczne układy separacyjne, to też trzeba to rozbudować.
Nie jest to wielka filozofia, ale trochę może kosztować.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 gru 2017, o 11:06 

Dołączył(a): 8 lis 2015, o 10:53
Posty: 1938
Lokalizacja: W-wa
Podziękował : 52
Otrzymał podziękowań: 244
Uprawnienia żeglarskie: jkzw, IYT Master of Yachts Ocean 200 ton
Micubiszi napisał(a):
Ale te power banki nie mają za zadanie odpalić silnika same. Musi być akumulator normalny który choć już nie ma siły krecić silnikiem jakąś moc posiada.
Ciekawe, jak to działa? "Wysysa" resztki energii ze słabego aku auta i oddaje to impulsowo? :roll:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 gru 2017, o 16:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 paź 2011, o 08:20
Posty: 4768
Lokalizacja: Miasto Cudów nad Kamienną
Podziękował : 1364
Otrzymał podziękowań: 1257
Uprawnienia żeglarskie: sternik mieliźniany
666 napisał(a):
Ciekawe, jak to działa?


Tak jakbyś równolegle dołączył dodatkowy akumulator. Dostajesz bonusowo 80 A do rozruchu. A co do impulsów to się nie wypowiem choć mnie świerzbi jak cholera.

_________________
"Bałtyk nocą skłania do przemyśleń.Ciemno i tylko woda dookoła.Czasem jakieś światełko w oddali, które szybko znika.Szum wiatru w olinowaniu i bulgot wody od dzioba jachtu." cytat z drugiego tomu " Przygód na Morzu"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 190 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 162 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL