Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 25 kwi 2024, o 22:08




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 93 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 15 maja 2017, o 23:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2013, o 14:47
Posty: 1328
Podziękował : 918
Otrzymał podziękowań: 237
Uprawnienia żeglarskie: jkżb
Marian Strzelecki napisał(a):
http://zeglarski.info/artykuly/grzegorz ... za-mnie/#0

I szkoda słów na komentarz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 maja 2017, o 23:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5396
I właśnie się dowiedziałem, że MAYDAY jest sygnałem wzywania pomocy, a November Charlie - nie. :roll:
Całe życie człowiek się uczy. :D

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski



Za ten post autor Zbieraj otrzymał podziękowanie od: Colonel
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 maja 2017, o 23:44 

Dołączył(a): 8 lis 2015, o 10:53
Posty: 1938
Lokalizacja: W-wa
Podziękował : 52
Otrzymał podziękowań: 244
Uprawnienia żeglarskie: jkzw, IYT Master of Yachts Ocean 200 ton
Żeglarze na jachtach patrzą na statki inaczej, niż marynarze ze statków patrzą na jachty. Do tego, o ile psychika marynarza na statku musi być skrzywiona (lata przebywania w oddalonej fizycznie od innych małej grupie ludzi), to psychika żeglarza na jachcie, szczególnie samotnego w długim rejsie po przejściach, jest skrzywiona jeszcze bardziej ("ja i mój najważniejszy na świecie cel").
Nie wyczytałem, jakie było zafalowanie podczas spotkania statku z jachtem, ale to nie pierwszy przypadek, że żeglarze spodziewają się szalupy (najlepiej ze świeżym chlebem), a dostają siatkę na burcie ("masz fart człowieku, że uratowałeś życie"), bo statek handlowy to nie okręt z marines.
Kapitana G. Węgrzyna mi niesamowicie po ludzku żal z uwagi na przerwane jego marzenie; z drugiej strony to, co przeżył, wystarczy na niejeden żeglarski życiorys.
Powtarzać słów Cimoszewicza mi nie wypada. Nie wszystko w życiu się udaje.


Ostatnio edytowano 15 maja 2017, o 23:49 przez 666, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 maja 2017, o 23:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2013, o 14:47
Posty: 1328
Podziękował : 918
Otrzymał podziękowań: 237
Uprawnienia żeglarskie: jkżb
parafrazując...... pływać każdy może....Ale czasami lepiej żeby w domu został


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 maja 2017, o 23:52 

Dołączył(a): 8 lis 2015, o 10:53
Posty: 1938
Lokalizacja: W-wa
Podziękował : 52
Otrzymał podziękowań: 244
Uprawnienia żeglarskie: jkzw, IYT Master of Yachts Ocean 200 ton
Podobnie jak pisać po forach, jak widać.


-----
reed napisał(a):
parafrazując... pływać każdy może


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 maja 2017, o 00:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2013, o 14:47
Posty: 1328
Podziękował : 918
Otrzymał podziękowań: 237
Uprawnienia żeglarskie: jkżb
666 napisał(a):
Podobnie jak pisać po forach, jak widać.

Coś zabolało ???


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 maja 2017, o 00:58 
*** Ban ***

Dołączył(a): 18 lip 2015, o 11:08
Posty: 649
Podziękował : 280
Otrzymał podziękowań: 125
Uprawnienia żeglarskie: niebieskie?
Znowu się żrą. Jak baby w maglu.
Ja tam wielki żeglarz nie jestem i komentować nie będę ale chciałbym wiedzieć, który to fachman stwierdził że olinowanie 8mm na taką łajbę i na taką trasę będzie git.

_________________
"W wielu ludziach krąży po cichu robak szaleństwa."
Waldemar Łysiak



Za ten post autor bratanek65 otrzymał podziękowanie od: Colonel
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 maja 2017, o 09:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 mar 2017, o 10:29
Posty: 275
Lokalizacja: tu i tam
Podziękował : 97
Otrzymał podziękowań: 144
Uprawnienia żeglarskie: na pompę zęzową
Zbieraj napisał(a):
I właśnie się dowiedziałem, że MAYDAY jest sygnałem wzywania pomocy, a November Charlie - nie. :roll:
Całe życie człowiek się uczy. :D


Ano właśnie.
Wiem, że zza biurka łatwo się ocenia...

Ale czy tam naprawdę był potrzebny Mayday (obojętnie czy radiem, epirbem czy NC)?
Bo wtedy to niejako z definicji godzimy się na to, że ratują nam życie, a sprzęt może przepaść.

Przecież bezpośredniego zagrożenia życia nie było.

Chyba, że czegoś nie rozumiem.

pozdro

_________________
Każdy rejs czegoś uczy.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 maja 2017, o 09:58 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
reed napisał(a):
pływać każdy może....Ale czasami lepiej żeby w domu został


może i tak ale sam podjął decyzję, to są jego rejsy i ewentualne błędy.Pływał za swoje i to jego sprawa jakby. Życie się składa z błędów cóz nam do tego?

_________________
pozdrowienia piotr



Za ten post autor piotr6 otrzymał podziękowania - 2: Marian Strzelecki, waliant
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 maja 2017, o 10:55 

Dołączył(a): 8 lis 2015, o 10:53
Posty: 1938
Lokalizacja: W-wa
Podziękował : 52
Otrzymał podziękowań: 244
Uprawnienia żeglarskie: jkzw, IYT Master of Yachts Ocean 200 ton
Tak, tacy jak Ty!
Idź do Pana Kapitana G. Węgrzyna i powiedz, co Cię boli, zamiast obs..wać człowieka za plecami (no chyba, że wiesz, iż czyta to forum i Ci odpowie).

-----
reed napisał(a):
Coś zabolało?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 maja 2017, o 10:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5396
Fazi napisał(a):
Wiem, że zza biurka łatwo się ocenia...
Ja nie oceniałem sytuacji i "całokształtu", ja ocenialem wiedzę.
Fazi napisał(a):
Ale czy tam naprawdę był potrzebny Mayday (obojętnie czy radiem, epirbem czy NC)?
Fazi napisał(a):
Chyba, że czegoś nie rozumiem.
Zgadza się, nie rozumiesz.

Nie ma czegoś takiego jak nadanie MAYDAY flagami NC itp.

MAYADY, NC, czerwona rakieta spadochronowa, trzy kropki trzy kreski trzy kropki światłem lub telegrafem, ciągłe bicie w dzwon, etc., etc. są równoważne i mają takie samo znaczenie. Różnica jest tylko w zasięgu.

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski



Za ten post autor Zbieraj otrzymał podziękowanie od: reed
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 maja 2017, o 11:12 

Dołączył(a): 8 lis 2015, o 10:53
Posty: 1938
Lokalizacja: W-wa
Podziękował : 52
Otrzymał podziękowań: 244
Uprawnienia żeglarskie: jkzw, IYT Master of Yachts Ocean 200 ton
Zbieraj napisał(a):
November Charlie
A to na Pradze (lub podobnym bliższym czy dalszym wschodzie) November Charlie jest uprzejmą prośbą o rozjechanie dziobem i połamanie masztu, coś jak "kup Pan cegłę" (tłumaczenie na filipiński: "a teraz na koniec naszego niszczenia Pańskiego jachtu zapłać nam Pan za zjedzone żarcie, wodę w kranie i pościel")?

'Use of Mayday:
[...]
- Number of persons at_risk_or to_be_rescued;
- Type of assistance needed or being sought'.



-----
bratanek65 napisał(a):
chciałbym wiedzieć, który to fachman stwierdził że olinowanie 8mm na taką łajbę i na taką trasę będzie git
Nie znam tej łódki i takielunku (chyba był policzony?), ale jeżeli ma przykładowo zdwojone sztagi, sztag wewnętrzny (babysztag), sporo want, paduny, dwa achtersztagi, to 8 mm strunówki na pewno nie jest za mało.
Pomijając inne, to takielunek swoje waży, a jest wysoko nad wodą i zmniejsza stateczność jachtu.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 maja 2017, o 12:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 18:19
Posty: 2986
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 422
Otrzymał podziękowań: 1060
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
SIRK napisał(a):
Jurmak napisał(a):Rozumiem, że żartujesz... Żaden, ale to żaden kapitan nie weźmie jachtu na hol... Jak nie, jak tak.Cytuj:Na drugi dzień przypłynął normalny 200m statek i probując mnie wziąć na hol staranował mnie lamiąc maszt i dziurawiąc burtę.


Hymmm chyba jednak wychodzi na moje...

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 maja 2017, o 12:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 mar 2017, o 10:29
Posty: 275
Lokalizacja: tu i tam
Podziękował : 97
Otrzymał podziękowań: 144
Uprawnienia żeglarskie: na pompę zęzową
Zbieraj napisał(a):
Fazi napisał(a):
Wiem, że zza biurka łatwo się ocenia...
Ja nie oceniałem sytuacji i "całokształtu", ja ocenialem wiedzę.
Fazi napisał(a):
Ale czy tam naprawdę był potrzebny Mayday (obojętnie czy radiem, epirbem czy NC)?
Fazi napisał(a):
Chyba, że czegoś nie rozumiem.
Zgadza się, nie rozumiesz.

Nie ma czegoś takiego jak nadanie MAYDAY flagami NC itp.

MAYADY, NC, czerwona rakieta spadochronowa, trzy kropki trzy kreski trzy kropki światłem lub telegrafem, ciągłe bicie w dzwon, etc., etc. są równoważne i mają takie samo znaczenie. Różnica jest tylko w zasięgu.


Panie Januszu,
"Wiem, że zza biurka łatwo się ocenia" dotyczyło MOJEGO komentarza do sytuacji Kapitana Węgrzyna na morzu.
I że nie rozumiem wzywania pomocy takiej, jakiej się używa podczas zagrożenia życia, podczas gdy zagrożenia życia nie było.
Bo oni ratowali Kapitana Węgrzyna, a on myślał, że sobie pogada o tym i owym i zdryfuje dalej.

Trochę to niefortunnie wyszło. (z tymi cytatami). :oops:
Nie śmiem oceniać Pańskich wypowiedzi na forum.

pozdrawiam

_________________
Każdy rejs czegoś uczy.


Ostatnio edytowano 16 maja 2017, o 12:42 przez Fazi, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 maja 2017, o 12:32 
*** Ban ***

Dołączył(a): 18 lip 2015, o 11:08
Posty: 649
Podziękował : 280
Otrzymał podziękowań: 125
Uprawnienia żeglarskie: niebieskie?
666 napisał(a):
bratanek65 napisał(a):
chciałbym wiedzieć, który to fachman stwierdził że olinowanie 8mm na taką łajbę i na taką trasę będzie git
Nie znam tej łódki i takielunku (chyba był policzony?), ale jeżeli ma przykładowo zdwojone sztagi, sztag wewnętrzny (babysztag), sporo want, paduny, dwa achtersztagi, to 8 mm strunówki na pewno nie jest za mało.
Pomijając inne, to takielunek swoje waży, a jest wysoko nad wodą i zmniejsza stateczność jachtu.

Nie zrozumiałeś prostego zdania.
Ja nie pytałem o wyliczenia olinowania bo że te były do doopy to wie każdy, kto przeczytał ostatnią wiadomość od p. Węgrzyna (chyba, że wyliczenia były dobre tylko stalówki były z piwnicy od sąsiada).
Ja pisałem, że chciałbym wiedzieć kto.

_________________
"W wielu ludziach krąży po cichu robak szaleństwa."
Waldemar Łysiak



Za ten post autor bratanek65 otrzymał podziękowanie od: Jaromir
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 maja 2017, o 14:54 

Dołączył(a): 8 lis 2015, o 10:53
Posty: 1938
Lokalizacja: W-wa
Podziękował : 52
Otrzymał podziękowań: 244
Uprawnienia żeglarskie: jkzw, IYT Master of Yachts Ocean 200 ton
Może ktoś Ci pomoże przetłumaczyć na język polski :twisted:


-----
bratanek65 napisał(a):
Nie zrozumiałeś prostego [...]
fachman ... łajbę ... git.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 maja 2017, o 18:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5396
Fazi napisał(a):
"Wiem, że zza biurka łatwo się ocenia" dotyczyło MOJEGO komentarza
A, to sorry. Myślałem, że to komentarz do mojego komentarza.
Fazi napisał(a):
oni ratowali Kapitana Węgrzyna, a on myślał, że sobie pogada o tym i owym i zdryfuje dalej.
I tu jest główna różnica między distressem z Epirba, a Maydayem przez UKF-kę. Przez UKF-kę można zawołać MAYDAY, a potem, jak się ktoś odezwie - wyjaśnić precyzyjnie, o co chodzi. Po sygnale z Epirba - wysyłający nie ma żadnej wiedzy czy ktoś to odebrał i czy zaczęła się jakaś akcja. Świetnie to było pokazane w filmie "Cudem ocalony" o ratowaniu Tony Bullimore'a 1600 mil od Australii. Tony siedział 5 dni w odwróconym i częściowo zatopionym kadłubie jachtu z urwanym balastem, nie mając żadnej pewności, czy ktoś próbuje go uratować. Pokazywaliśmy ten film w kinie Wisła i w Rybniku.
Fazi napisał(a):
Nie śmiem oceniać Pańskich wypowiedzi na forum.
Na forum nie ma "panów", a moje teksty podlegają ocenie, tak jak wszystkie inne. Na razie jeszcze nie mam monopolu na mądrość, a jak zacznę go mieć - to mnie zabijcie deską od klozetu, bo to będzie oznaczało, że Zbieraj zgłupiał. :D

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski



Za ten post autor Zbieraj otrzymał podziękowania - 5: Były user, Colonel, Jaromir, M@rek, Stara Zientara
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 maja 2017, o 19:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Zbieraj napisał(a):
Po sygnale z Epirba - wysyłający nie ma żadnej wiedzy czy ktoś to odebrał i czy zaczęła się jakaś akcja. Świetnie to było pokazane w filmie "Cudem ocalony" o ratowaniu Tony Bullimore'a 1600 mil od Australii. Tony siedział 5 dni w odwróconym i częściowo zatopionym kadłubie jachtu z urwanym balastem, nie mając żadnej pewności, czy ktoś próbuje go uratować.

OT :oops:
Echh.. żeby komuś chciało się przetłumaczyć na polski jego książkę "Saved" (ISBN 0751523348)
Obrazek

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Ostatnio edytowano 16 maja 2017, o 19:59 przez Jaromir, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 maja 2017, o 19:57 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8830
Podziękował : 3987
Otrzymał podziękowań: 1918
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Przypomne ze Wegrzyna odnalazl samolot ktorego zaloga nie mogla sie z zeglarzem porozumiec. Samolot wrocil z Kaziem Jasica ktory robil za tlumacza .


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 maja 2017, o 20:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 mar 2017, o 10:29
Posty: 275
Lokalizacja: tu i tam
Podziękował : 97
Otrzymał podziękowań: 144
Uprawnienia żeglarskie: na pompę zęzową
Zbieraj napisał(a):
Fazi napisał(a):
oni ratowali Kapitana Węgrzyna, a on myślał, że sobie pogada o tym i owym i zdryfuje dalej.
I tu jest główna różnica między distressem z Epirba, a Maydayem przez UKF-kę. Przez UKF-kę można zawołać MAYDAY, a potem, jak się ktoś odezwie - wyjaśnić precyzyjnie, o co chodzi. Po sygnale z Epirba - wysyłający nie ma żadnej wiedzy czy ktoś to odebrał i czy zaczęła się jakaś akcja. [...]

Ale wtedy kiedy pojawił się samolot czy nie lepszy były w takim razie przez UKFke - "PAN PAN"?
Owszem, potrzebował pomocy, ale nie natychmiastowej, nie było bezpośredniego zagrożenia życia... I nie byłoby sytuacji, że oni go chcą zabrać z jachtu, a on nie chce.

Zbieraj napisał(a):
Świetnie to było pokazane w filmie "Cudem ocalony" o ratowaniu Tony Bullimore'a 1600 mil od Australii. [...]

Czyli film z działu - "trzeba koniecznie zobaczyć"

Zbieraj napisał(a):
Na forum nie ma "panów", a moje teksty podlegają ocenie, tak jak wszystkie inne. Na razie jeszcze nie mam monopolu na mądrość, a jak zacznę go mieć - to mnie zabijcie deską od klozetu, bo to będzie oznaczało, że Zbieraj zgłupiał. :D


Jak będę miał 1% Pańskiego doświadczenia i wiedzy to sobie pozwolę na zwracanie się per Ty ;)

pozdro

_________________
Każdy rejs czegoś uczy.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 maja 2017, o 21:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12955
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2915
Otrzymał podziękowań: 2587
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Jaromir napisał(a):
żeby komuś chciało się przetłumaczyć na polski jego książkę "Saved"
Milka?

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 maja 2017, o 21:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8653
Lokalizacja: sv Nimrod, Newhaven, UK
Podziękował : 3578
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Stara Zientara napisał(a):
Jaromir napisał(a):
żeby komuś chciało się przetłumaczyć na polski jego książkę "Saved"
Milka?


A naprawdę chcecie? Bo się przymierzałam....

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 maja 2017, o 00:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 22:06
Posty: 1574
Podziękował : 137
Otrzymał podziękowań: 303
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
Jurmak napisał(a):
SIRK napisał(a):
Jurmak napisał(a):Rozumiem, że żartujesz... Żaden, ale to żaden kapitan nie weźmie jachtu na hol... Jak nie, jak tak.Cytuj:Na drugi dzień przypłynął normalny 200m statek i probując mnie wziąć na hol staranował mnie lamiąc maszt i dziurawiąc burtę.


Hymmm chyba jednak wychodzi na moje...

Jeżeli naprawdę uwierzyłeś, że mogę na poważnie rozpatrywać holowanie jachtu na środku oceanu przez przypadkowy 200m statek to musze zrewidować sposób swojego pisania.

Nie wiem, dlaczego nasz kolega brnie w tą bardzo dziwna sytuacje.
Oczywiście, że nie znamy szczegółów tego przykrego wydarzenia, ale jest dostępny oficjalny komunikat służb ratowniczych Nowej Zelandii. Natomiast opublikowane wyjaśnienia są nieprzekonywujące a dodatkowo obrażanie załogi, która udzieliła pomocy budzi po prostu niesmak.

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof



Za ten post autor SIRK otrzymał podziękowania - 4: Colonel, jgrz, M@rek, reed
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 maja 2017, o 03:25 

Dołączył(a): 12 kwi 2010, o 06:38
Posty: 90
Lokalizacja: Słupsk
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 58
Uprawnienia żeglarskie: wszystkie, kpt.jach. od 1976
Zbieraju - chciałeś sobie poczytać orzeczenie z wypadku "Iwony Pieńkawy" z 1976 r. - przecież historia "Reginy R" wypisz, wymaluj powtórzenie tamtego zdarzenia. Też rejs miał być non-stop tj Casablanca- Casablanca. Z "Iwony Pieńkawy" na Biskajach poszły czerwone rakiety z prośbą o hol, a "zły" statek nie nie odgadł intencji kapitana jachtu i doszedł do burty ratować ludzi! A wcześniej w 1965 r. Wielkopolska" tak skutecznie "prosiła" o hol do Kalmaru, że załoga ewakuowała się błyskawicznie na statek porzucając jacht! Wszystko to wina "złych" statków, zamiast holować jacht do portu to go psują na złość "dzielnych" żeglarzy i jeszcze się całkowicie nie znają, na sygnałach a lądowe centra ratownicze już całkowite "głupki".
Pozdrowienia Bogdan Matowski



Za ten post autor Bogdan Matowski otrzymał podziękowania - 3: Andrzej Kolod, Colonel, Ryś
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 maja 2017, o 07:55 

Dołączył(a): 6 paź 2011, o 13:51
Posty: 119
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 53
Uprawnienia żeglarskie: k.j.
Zbieraj napisał(a):
Po sygnale z Epirba - wysyłający nie ma żadnej wiedzy czy ktoś to odebrał i czy zaczęła się jakaś akcja.
We wchodzącym właśnie do użytku systemie Cospas-Sarsat MEOSAR jest funkcja RLS (Return Link Service), pozwalająca na przesłanie informacji zwrotnej do radiopławy. Jeszcze tego w pełni nie uruchomiono (plan: 2018), no i radiopława "starego" (aktualnego) typu tej funkcji nie zrealizuje...



Za ten post autor PjotrC otrzymał podziękowanie od: Zbieraj
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 maja 2017, o 08:08 

Dołączył(a): 7 sie 2015, o 08:47
Posty: 860
Podziękował : 271
Otrzymał podziękowań: 225
Uprawnienia żeglarskie: morski
Moniia napisał(a):
A naprawdę chcecie? Bo się przymierzałam....

Moniia, działaj. Nauki nigdy dość. Pozdrawiam , Krzychu.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 maja 2017, o 08:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
PjotrC napisał(a):
Zbieraj napisał(a):
Po sygnale z Epirba - wysyłający nie ma żadnej wiedzy czy ktoś to odebrał i czy zaczęła się jakaś akcja.
We wchodzącym właśnie do użytku systemie Cospas-Sarsat MEOSAR jest funkcja RLS (Return Link Service), pozwalająca na przesłanie informacji zwrotnej do radiopławy. Jeszcze tego w pełni nie uruchomiono (plan: 2018), no i radiopława "starego" (aktualnego) typu tej funkcji nie zrealizuje...

Pewien problem w tym, że realizowanie funkcji Return Link Service możliwe będzie dopiero po doprowadzeniu do pełnej zdolności operacyjnej systemu... Galileo.
Nawet zakładając (no co - trzeba być optymistą...), że pełna zdolność operacyjna Galileo kiedyś w ogóle wystąpi* - nie możemy mieć żadnej pewności, że RLS będzie dostępny już w 2018.
Choć pewnie niejeden da się już teraz namówić na zakup "nowego, lepszego" (i rzecz jasna - droższego...) EPIRB-a wyposażonego w możliwość odbioru RLS...

*) Aktualnie głoszony termin osiągnięcia przez system Galileo pełnej eksploatacyjnej zdolności operacyjnej - to koniec roku 2020...
To mniej więcej dwudziesty taki termin - od 2002...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Ostatnio edytowano 17 maja 2017, o 08:35 przez Jaromir, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 maja 2017, o 08:34 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8830
Podziękował : 3987
Otrzymał podziękowań: 1918
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Fazi napisał(a):
Ale wtedy kiedy pojawił się samolot czy nie lepszy były w takim razie przez UKFke - "PAN PAN"?
Owszem, potrzebował pomocy, ale nie natychmiastowej, nie było bezpośredniego zagrożenia życia... I nie byłoby sytuacji, że oni go chcą zabrać z jachtu, a on nie chce.


Ale byla lacznosc miedzy jachtem a samolotem na VHF ce tylko niestety zaloga zeby sie porozumiec z zeglarzem potrzebowala tlumacza.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 maja 2017, o 10:03 

Dołączył(a): 8 lis 2015, o 10:53
Posty: 1938
Lokalizacja: W-wa
Podziękował : 52
Otrzymał podziękowań: 244
Uprawnienia żeglarskie: jkzw, IYT Master of Yachts Ocean 200 ton
Wydaje się, iż ważniejsza byłaby możliwość dołączenia do wysyłanego przez EPIRB satelitarnego sygnału wzywania pomocy krótkiego komunikatu o rodzaju grożącego niebezpieczeństwa, tak jak to można uczynić przy wysyłaniu radiowego sygnału wzywania pomocy poprzez przystawkę DCS (czyli VHF lub HF).
Na jachcie średniej wielkości instalacja radia nadajacego i odbierającego na falach pośrednich i krótkich mających zasięg kilkuset mil (HF, HF+DSC) są niestety skomplikowane i drogie.
Alternatywą jest oczywiście telefon satelitarny.

Pytanie, czy w tym konkretnym przypadku pozostawiony na jachcie żeglarz ocaliłby swoją łódkę.
Prawdopodobne, że dałby radę skonstruować awaryjny ster, nie wiadomo natomiast co na to Neptun :oops:

-----
PjotrC napisał(a):
We wchodzącym właśnie do użytku systemie Cospas-Sarsat MEOSAR jest funkcja Return Link Service, pozwalająca na przesłanie informacji zwrotnej do radiopławy


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 maja 2017, o 10:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 paź 2011, o 16:40
Posty: 4693
Podziękował : 222
Otrzymał podziękowań: 758
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
krzychuAPIA napisał(a):
Moniia napisał(a):
A naprawdę chcecie? Bo się przymierzałam....

Moniia, działaj. Nauki nigdy dość. Pozdrawiam , Krzychu.

Popieram przedmówcę. Ta książeczka powinna wyjść po polsku. Jeżeli mogę w czymś pomóc (no raczej nie w tłumaczeniu), to daj znać :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 93 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: tomasz piasecki i 207 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL