Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 20 kwi 2024, o 03:45




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 167 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 29 lis 2017, o 17:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13716
Podziękował : 10187
Otrzymał podziękowań: 2415
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
piotr6 napisał(a):
żartowałem, nie chciałem urazić
_________
pozdrowienia piotr
Wiem, ale nie wiem, czy On też. :-P

MJS

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 lis 2017, o 18:23 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
oczywiście,że też :D

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 lis 2017, o 18:49 

Dołączył(a): 25 mar 2012, o 00:41
Posty: 108
Podziękował : 107
Otrzymał podziękowań: 31
Uprawnienia żeglarskie: zeglarz
kudlaty74 napisał(a):
p.s.
ktoś pytał o współczynnik balastowy,
waga ok 1500kg przy 880kg balastu (info z raportu) to coś około 58%

Moniia napisał(a):
Nie, współczynnik balastowy liczony jest (całkowicie logicznie...) od wyporności konstrukcyjnej. W tym wypadku 2600kg i 880kg balastu, co daje 33,8%.

Oczywista oczywistość,jak się człowiek spieszy to......
Właśnie wyciąłem prawie identyczny numer jak podawany przeze mnie przykład i to w tym samym poście.
Przepraszam i idę się wstydzić do samotni(garażu znaczy).

p.s.
gdybym kiedyś zmieniał pracę to widzę u siebie potencjał. :rotfl:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 lis 2017, o 21:39 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10463
Podziękował : 1300
Otrzymał podziękowań: 4173
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Marian Strzelecki napisał(a):
piotr6 napisał(a):
żartowałem, nie chciałem urazić
_________
pozdrowienia piotr
Wiem, ale nie wiem, czy On też. :-P

MJS


Marianie, jestem absolutnie pozytywnie nastawiony w stosunku do Ciebie od dluzszego czasu. Tak naprawde wkurzylem sie tylko raz i to kilka ladnych lat temu kiedy obrazilws moich przyjaciół i ludzi, ktorych darze ogromnym szacunkiem. Szybko mi przeszlo,sprawa poszła w niepamiec i dawno juz jestem totalnie wyluzowany. Powinienes to wyczuc juz dawno temu ;)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 lis 2017, o 21:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13716
Podziękował : 10187
Otrzymał podziękowań: 2415
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
plitkin napisał(a):
Tak naprawde wkurzylem sie raz kilka lat temu kiedy obrazilws moixh przyjaciół i ludzi, ktlruch darze ogromnym szacunkiem.

Je też ich darzę szacunkiem, ale jak ktoś projektuje jeszcze bardziej żelazkowatą łódkę, (od tej na której Baoo płynie) to wie, że będzie na moim celowniku i nie ma zmiłuj.
Wszak nie ja wybierałem jakiego kształtu będzie ta łódka, więc nie ja winien. :-P

Ale ale - czy (znaczy od kiedy) krytyka projektu jest obrażaniem osoby projektanta?

plitkin napisał(a):
Szybko mi przeszlo i dawno juz jestem totalnie wyluzowany. Powinienes to wyczuc juz dawno temu ;)

Miło mi, ale i smutno, że nie wyczuwam... taki już gruboskórny jestem.


MJS

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 lis 2017, o 23:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11628
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1625
Otrzymał podziękowań: 3873
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Trochę nie podoba mi się, przyjęty jakby przez aklamację wniosek, że każdy jacht może się wywrócić i jest to niezależne od żeglarza. I tak i nie. Tak bo może się trafić fala ekstremalna. Nie, bo jednak parametry jachtu mają bardzo duże znaczenie. Jacht bardziej stateczny, szybciej i aktywniej pływający, ma większe szanse. Tak więc warto tę szansę zwiększać.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl



Za ten post autor waliant otrzymał podziękowania - 2: Colonel, M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 lis 2017, o 00:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8653
Lokalizacja: sv Nimrod, Newhaven, UK
Podziękował : 3578
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
waliant napisał(a):
Trochę nie podoba mi się, przyjęty jakby przez aklamację wniosek, że każdy jacht może się wywrócić i jest to niezależne od żeglarza. I tak i nie. Tak bo może się trafić fala ekstremalna. Nie, bo jednak parametry jachtu mają bardzo duże znaczenie. Jacht bardziej stateczny, szybciej i aktywniej pływający, ma większe szanse. Tak więc warto tę szansę zwiększać.


Tomku, mnie się on jeszcze bardziej nie podoba, ale badania nie kłamią. Tylko, tak jak napisałam - im większy zakres stateczności, większy jacht etc - tym prawdopodobieństwo spotkania tej fali w tym jednym, najgorszym miejscu jest mniejsze.

Ale z punktu widzenia fizyki nie ma jachtu który nie może się wywrócić.
My możemy mu to utrudnić lub ułatwić (np. poprzez swoje błędy...).

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D



Za ten post autor Moniia otrzymał podziękowania - 2: Colonel, Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 lis 2017, o 00:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11628
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1625
Otrzymał podziękowań: 3873
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Moniia napisał(a):
My możemy mu to utrudnić lub ułatwić

I na tym warto się skupić. Nie psujmy stateczności jachtu, nie licząc się z konsekwencjami.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl



Za ten post autor waliant otrzymał podziękowania - 2: Colonel, M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 lis 2017, o 08:04 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8822
Podziękował : 3986
Otrzymał podziękowań: 1916
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Poniewaz nie jestem konstruktorem a jedynie uzytkownikiem jachtu, niesmialo przypominam ze jacht to dosc skomplikowane urzadzenie ktore stanowi calosc i jako calosc powinno byc projektowane i uzywane. Jesli jednostka jest malo stateczna to nie wystarczy jedynie dowalic balastu . Z tego co widze wielu o tym zapomina, lub nie zdaje sobie z tego sprawy.



Za ten post autor M@rek otrzymał podziękowanie od: Colonel
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 lis 2017, o 08:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11628
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1625
Otrzymał podziękowań: 3873
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
M@rek napisał(a):
stanowi calosc i jako calosc powinno byc projektowane i uzywane


I to są prawdziwie święte słowa! Właśnie o to chodzi, że w dobrym projekcie nie można sobie dowolnie dodawać ciężarów. A to roler zamontuję, a to radar, a to jeszcze pierdylion rzeczy. Tak się robi, i skutków od razu nie widać. Albo w ogóle nie widać, jak jacht pływa w dobrych warunkach (poza tym, że jacht jest wolny, ale komu przeszkadza "nieistotny ułamek węzła").
Tylko że wszystko jest do czasu. Trafi się większa fala, i koniec.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 lis 2017, o 08:44 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8822
Podziękował : 3986
Otrzymał podziękowań: 1916
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Widzisz niedawno Kolega stracil maszt na swoim jachcie. To byla amatorska przerobka znakomitego malego morskiego jachtu typu Cruiser 22. Budowniczy podniosl wolna burte, zmienil takielunek z ulamkowego na topowy. Lodka byla bardzo miekka dlatego Kolega jacht mocno dobalastowal , oczywiscie dodal roler, kaczy dziob itd itp. Przez ostatnie zimy jacht stal z postawionym masztem bez biezacej kontroli. Na przelomie widac bylo ze znaczna czesc
profilu miala pekniecie juz od jakiegos czasu.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 lis 2017, o 11:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13716
Podziękował : 10187
Otrzymał podziękowań: 2415
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
M@rek napisał(a):
Jesli jednostka jest malo stateczna to nie wystarczy jedynie dowalic balastu
Marku, trzeba zdefiniować co to jest mało stateczna.
Znaczy: kiedy jest ta (za?) mała stateczność: na początku, czy na końcu.
Perła była mało stateczna na początku, ale na końcu była wystarczająco, żeby wstać.

MJS

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 lis 2017, o 14:48 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8822
Podziękował : 3986
Otrzymał podziękowań: 1916
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Ile znasz przypadkow kiedy jednokadlubowa jednostka pozbawiona masztu nie wstala ?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 lis 2017, o 14:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13716
Podziękował : 10187
Otrzymał podziękowań: 2415
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
M@rek napisał(a):
Ile znasz przypadkow kiedy jednokadlubowa jednostka pozbawiona masztu nie wstala ?
Kilka: z jachtem Izabeli na czele.
Ale co to ma do rzeczy skoro z wykresów stateczności wynika, że żelazka, a tym bardziej pustaki, maja doskonałą stateczność w pozycji do góry kilem... wręcz większą niż w pozycji normalnej, porównywalną wręcz do wielokadłubowców.

MJS


Załączniki:
Izab Aut z bulbą .jpg
Izab Aut z bulbą .jpg [ 4.27 KiB | Przeglądane 5016 razy ]

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 lis 2017, o 18:06 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8822
Podziękował : 3986
Otrzymał podziękowań: 1916
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Widzisz ta setki tysiecy zeglujacych jachtow to kilka przypadkow, dotyczacych bardzo specjalistycznych jednostek. Ponadto do konca nie wiadomo kiedy te lezace jachty maszty utracily.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 lis 2017, o 20:03 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
waliant napisał(a):
Trochę nie podoba mi się, przyjęty jakby przez aklamację wniosek, że każdy jacht może się wywrócić i jest to niezależne od żeglarza. I tak i nie. Tak bo może się trafić fala ekstremalna. Nie, bo jednak parametry jachtu mają bardzo duże znaczenie. Jacht bardziej stateczny, szybciej i aktywniej pływający, ma większe szanse. Tak więc warto tę szansę zwiększać.


Dodatkowe umiejętności sternika. Ja nie wiem ile ale to jest spory procent sukcesu.

Ps. Oczywiście uwaga ogólna

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 lis 2017, o 21:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
piotr6 napisał(a):
waliant napisał(a):
Trochę nie podoba mi się, przyjęty jakby przez aklamację wniosek, że każdy jacht może się wywrócić i jest to niezależne od żeglarza. I tak i nie. Tak bo może się trafić fala ekstremalna. Nie, bo jednak parametry jachtu mają bardzo duże znaczenie. Jacht bardziej stateczny, szybciej i aktywniej pływający, ma większe szanse. Tak więc warto tę szansę zwiększać.


Dodatkowe umiejętności sternika. Ja nie wiem ile ale to jest spory procent sukcesu.

Ps. Oczywiście uwaga ogólna
Oczywiście znasz sposób, by samotnie żeglując mieć sprawnego i umiejącego sternika na ciągłej wachcie przez dobę, dwie, trzy... osiem...

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl



Za ten post autor Colonel otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 lis 2017, o 21:14 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8822
Podziękował : 3986
Otrzymał podziękowań: 1916
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Umiejetnosc rozkladnia sil i ich regeneracji nalezy rowniez do umiejetnosci dobrego sternika zeglujacego samotnie :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 lis 2017, o 21:15 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Colonel. W ps. Napisałem że to uwaga ogólna. Tobie specjalnie wytłumaczę,że oczywiście nie miałem na myśli Bartka. Ale jak już pytasz to odpowiem ,że znam. Warto poczytać jak sobie z brakiem snu radzą zawodowcy czy inni samotni żeglarze.

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 lis 2017, o 21:32 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
M@rek napisał(a):
Umiejetnosc rozkladnia sil i ich regeneracji nalezy rowniez do umiejetnosci dobrego sternika zeglujacego samotnie :)


To też choć nie to miałem na myśli. Mnie bardzo interesuje jak tecnika,umiejetnosci szybkość i tzw.zylowanie j
wpływa na awarię i usterki jachtu.

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 lis 2017, o 22:32 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10463
Podziękował : 1300
Otrzymał podziękowań: 4173
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Bardzo wplywa. Powodem wielu awarii jest czynnik ludzki. Czesto nawet nieswiadomy czynnik ludzki. Widzialem mnostwo zeglarzy na ciezkich kilowych jachtach, ktorzy forsowali sprzet nie majac nawet swiadomoaci o tym (przebrane zagle i stala kontra na sterze - klasyka). Jacht bietze na siebie skutki tych błędów, niwelując ich wplyw. Do czasu, az cos nie wyttzyma...



Za ten post autor plitkin otrzymał podziękowanie od: M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 lis 2017, o 22:58 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
plitkin napisał(a):
Bardzo wplywa. Powodem wielu awarii jest czynnik ludzki.


też tak mi się wydaje,na moje niewprawne oko to najważniejszy czynnik. Szkoda,że niewiele się o tym mówi co też zresztą rozumiem. Szkoda tylko,że się czasami obraża jachty :D

_________________
pozdrowienia piotr



Za ten post autor piotr6 otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 gru 2017, o 01:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Piotrze, miałem na myśli to, że przy tygodniach albo miesiącach w "Czterdziestkach" nie da się sterować i to dobrze ręcznie cały czas ani większość czasu. Jest nieunikniona jazda samosterownie.
I stąd dywagacje np Moitessiera o różnych technologiach tej jazdy w sztormie. Upraszczając "hamować, czy pędzić" i jaki hamulec, a jaki napęď. (B. Moitessier "Długa Droga").

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 gru 2017, o 08:35 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8822
Podziękował : 3986
Otrzymał podziękowań: 1916
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Od czasow Moitessiera i jago "Joshua" swiat a w tym konstrukcje jachtow, materialy i osprzet nieco sie zmienily i to co dobre dla ciezkiego stalowego jachtu z drewnianymi pelnymi masztami niekoniecznie sprawdza sie w obecnych czasach .



Za ten post autor M@rek otrzymał podziękowanie od: Colonel
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 gru 2017, o 09:10 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
To prawda. Czasami mnie się wydaje że książki na których się wychowalismy są czasami przekleństwem. :D

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 gru 2017, o 09:15 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8822
Podziękował : 3986
Otrzymał podziękowań: 1916
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Dlatego warto siegac po nowe pozycje, ciekaw jestem ilu Kolegow czytalo "Podstawy projektowania jachtow " ?. To wbrew tytulowi pozycja nie tylko dla projektantow.



Za ten post autor M@rek otrzymał podziękowania - 2: Colonel, Moniia
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 gru 2017, o 12:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8653
Lokalizacja: sv Nimrod, Newhaven, UK
Podziękował : 3578
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
M@rek napisał(a):
Dlatego warto siegac po nowe pozycje, ciekaw jestem ilu Kolegow czytalo "Podstawy projektowania jachtow " ?. To wbrew tytulowi pozycja nie tylko dla projektantow.


Jakąś dyskryminację tu uprawiacie... :rotfl:

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 gru 2017, o 13:48 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8822
Podziękował : 3986
Otrzymał podziękowań: 1916
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Moniu, mam nadzieje ze mi wybaczysz , Ty jestes dla mnie "techniczna" co w przypadku Twojej płci jest raczej wyjatkiem :). Chlubnym oczywiscie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 gru 2017, o 16:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8653
Lokalizacja: sv Nimrod, Newhaven, UK
Podziękował : 3578
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
M@rek napisał(a):
Moniu, mam nadzieje ze mi wybaczysz , Ty jestes dla mnie "techniczna" co w przypadku Twojej płci jest raczej wyjatkiem :). Chlubnym oczywiscie.


Jeśli bym nie miała zamiaru wybaczyć, to i uśmieszka raczej by nie było ;)

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D



Za ten post autor Moniia otrzymał podziękowanie od: M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 gru 2017, o 17:10 

Dołączył(a): 22 gru 2012, o 20:57
Posty: 3857
Podziękował : 441
Otrzymał podziękowań: 754
Uprawnienia żeglarskie: dostateczne plus
Co powinna odczuwać kobieta określona przez mężczyznę jako "techniczna".
Oto jedna z zagadek XXI wieku.
v


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 167 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 315 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL