Forum żeglarskie
https://forum.zegluj.net/

Zabezpieczenia paliwa na jachcie po wejściu na płycizny.
https://forum.zegluj.net/viewtopic.php?f=18&t=25558
Strona 1 z 1

Autor:  Nicram [ 16 gru 2016, o 13:26 ]
Tytuł:  Zabezpieczenia paliwa na jachcie po wejściu na płycizny.

Wyobraźmy sobie sytuacje. Jacht wchodzi na płycizny, mielochę, skały itp. Załoga jest zmuszona do opuszczenia jachtu. Zakładając, że jest czas, warunki pogodowe pozwalają na zabezpieczenie wszystkiego co jest związane z paliwem w taki sposób aby paliwo nie przedostało się do środowiska po opuszczeniu jachtu przez załogę. Jake sposoby znacie, doświadczyliście na własnej skórze w takich przypadkach?

Autor:  Ryś [ 16 gru 2016, o 13:55 ]
Tytuł:  Re: Zabezpieczenia paliwa na jachcie po wejściu na płycizny.

Zakręcenie zaworów, odcinających? O ile 'producent jachtów' nie zaoszczędził ;)

Autor:  waliant [ 16 gru 2016, o 14:12 ]
Tytuł:  Re: Zabezpieczenia paliwa na jachcie po wejściu na płycizny.

Ja bym zamknął zawór paliwowy za zbiornikiem i zawór odpowietrzający w korku zbiornika paliwa (tak u mnie jest). I tyle. Do obu zaworów mam dostęp z bakisty, oba są blisko siebie.

Autor:  Seba [ 16 gru 2016, o 14:50 ]
Tytuł:  Re: Zabezpieczenia paliwa na jachcie po wejściu na płycizny.

W ogóle o tym nie myslisz

Autor:  Sajmon [ 16 gru 2016, o 18:42 ]
Tytuł:  Re: Zabezpieczenia paliwa na jachcie po wejściu na płycizny.

Ja sobie wyobrażam taką sytuację. 0030 Jacht osiada na mieliźnie, fale kamienie, skaly rozdzierają zbiornik paliwa. Do morza wydostaje się 600 litrow paliwa. 0630 wschod słońca. Po ropie śladu nie ma.

Autor:  plitkin [ 16 gru 2016, o 19:28 ]
Tytuł:  Re: Zabezpieczenia paliwa na jachcie po wejściu na płycizny.

Marcin, jeżeli jest ryzyko zniszczenia również zbiornika - to nie widzę możliwości zabezpieczenia tego rzetelnie bez odpompowania paliwa.

Autor:  waliant [ 16 gru 2016, o 19:59 ]
Tytuł:  Re: Zabezpieczenia paliwa na jachcie po wejściu na płycizny.

plitkin napisał(a):
Do morza wydostaje się 600 litrow paliwa.

Zbiornik na moim jachcie ma całe 20 litrów. Szanse na to, że się rozleci, są niezbyt duże. Tylko w przypadku całkowitego rozbicia na części jachtu.
Tak więc różne są sytuacje, różne jachty, i różne zbiorniki.

Autor:  plitkin [ 16 gru 2016, o 21:12 ]
Tytuł:  Re: Zabezpieczenia paliwa na jachcie po wejściu na płycizny.

waliant napisał(a):
plitkin napisał(a):
Do morza wydostaje się 600 litrow paliwa.

Zbiornik na moim jachcie ma całe 20 litrów. Szanse na to, że się rozleci, są niezbyt duże. Tylko w przypadku całkowitego rozbicia na części jachtu.
Tak więc różne są sytuacje, różne jachty, i różne zbiorniki.


Ja tego nie pisalem :-?

Autor:  bury_kocur [ 16 gru 2016, o 21:16 ]
Tytuł:  Re: Zabezpieczenia paliwa na jachcie po wejściu na płycizny.

waliant napisał(a):
zawór odpowietrzający w korku zbiornika paliwa (


A jak zbiornik ma 250 litrów i nie ma żadnego zaworu na linii odpowietrzenia zbiornika ?
Mogę co najwyżej zamknąć zawór za zbiornikiem licząc na to, że ze zbiornika, który ma tylko drożne odpowietrzenie paliwo się nie wydostanie choć szansę na to są niepewne.

Autor:  waliant [ 16 gru 2016, o 21:18 ]
Tytuł:  Re: Zabezpieczenia paliwa na jachcie po wejściu na płycizny.

plitkin napisał(a):
Ja tego nie pisalem


No wiem, pomyliłem się w cytowaniu, ech.

Autor:  plitkin [ 16 gru 2016, o 21:20 ]
Tytuł:  Re: Zabezpieczenia paliwa na jachcie po wejściu na płycizny.

Luzik, to sie zdarza czasem na forum. :green:

Autor:  Nicram [ 16 gru 2016, o 22:30 ]
Tytuł:  Re: Zabezpieczenia paliwa na jachcie po wejściu na płycizny.

Rozwiązujemy możliwości w przypadkach w których mamy czas na takie operacje. Seba teraz będziesz myślał o tym :) ''Fajnie'', że obrazujecie na własnych przypadkach. Tomek/waliant ma 20 literków a inni 250 i więcej. Jedni maja takie zawory a inni nie mają i może muszą reklammówkami z biedry blokować wypływ itd. Głupia dyskusja nie jest.

Autor:  Marian Strzelecki [ 16 gru 2016, o 23:19 ]
Tytuł:  Re: Zabezpieczenia paliwa na jachcie po wejściu na płycizny.

plitkin napisał(a):
plitkin napisał(a):
Ja tego nie pisalem


No wiem, pomyliłem się w cytowaniu, ech.


Oznacz jako nieprzeczytany post Zgłoś ten post Naciśnij aby podziękować autorowi postu: waliant
Góra
Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość
Odpowiedz z cytatem
plitkin
Tytuł: Re: Zabezpieczenia paliwa na jachcie po wejściu na płycizny.
PostNapisane: Pt, 16 gru 2016, 21:20

Dołączył(a): Wt, 16 lis 2010, 16:17
Posty: 5107
Podziękował : 501
Otrzymał podziękowań: 1800
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Luzik, to sie zdarza czasem na forum. :green:
_________________
Sponsor Wanted Sailing Team Powered by Sail Service


Wiadomo, że cytowanie na forum ma swoje zwyczaje... :rotfl:

Autor:  Moris29 [ 16 gru 2016, o 23:48 ]
Tytuł:  Re: Zabezpieczenia paliwa na jachcie po wejściu na płycizny.

Ad rem.
Olej napędowy na szczęście nie jest bardzo uciążliwy dla środowiska i ilości "jachtowe" się dość szybko degradują, chociaż zależy to od pory roku = temperatury wody. Katastrofa platformy BP w Zatoce Meksykańskiej udowodniła, że biodegradacja ropy nastąpiła szybciej niż się spodziewano, no ale tam jest bardzo ciepło cały rok. Z kolei Alaska zdaje się odczuwa do dziś skutki rozbicia się o skały tankowca Exxon Valdez w 89 roku.
Jasne, że rozprucie zbiornika 2000l w wielkim jachcie motorowym to już spory problem.
Sam nie mam zaworu na odpowietrzeniu zbiornika, wlew jest szczelny, ale może ten zawór należałoby założyć?
Z tego co pamiętam, ubezpieczenie OC jachtu (Schomacker) obejmuje też koszty ratownictwa ekologicznego i dlatego jest do 5.000.000 Euro. Była kiedyś dyskusja na forum o sumie ubezpieczenia, dlaczego taka wysoka.

Autor:  plitkin [ 17 gru 2016, o 00:55 ]
Tytuł:  Re: Zabezpieczenia paliwa na jachcie po wejściu na płycizny.

Sajmon napisał(a):
Ja sobie wyobrażam taką sytuację. 0030 Jacht osiada na mieliźnie, fale kamienie, skaly rozdzierają zbiornik paliwa. Do morza wydostaje się 600 litrow paliwa. 0630 wschod słońca. Po ropie śladu nie ma.


W temacie
https://m.youtube.com/watch?v=f2H418M3V ... e=youtu.be

Autor:  Marian Strzelecki [ 17 gru 2016, o 02:45 ]
Tytuł:  Re: Zabezpieczenia paliwa na jachcie po wejściu na płycizny.

Tak na marginesie :
Jaki kąt dryfu pod wiatr miała Zjawa?
Jakieś wykresy może istnieją?
Linie teoretyczne alboco?

MJS

Autor:  plitkin [ 17 gru 2016, o 10:01 ]
Tytuł:  Re: Zabezpieczenia paliwa na jachcie po wejściu na płycizny.

Marian Strzelecki napisał(a):
Tak na marginesie :
Jaki kąt dryfu pod wiatr miała Zjawa?
Jakieś wykresy może istnieją?
Linie teoretyczne alboco?

MJS


To nie jest watek o Zjawie ani o walorach nautycznych konstrukcji.

Autor:  Marian Strzelecki [ 17 gru 2016, o 19:10 ]
Tytuł:  Re: Zabezpieczenia paliwa na jachcie po wejściu na płycizny.

plitkin napisał(a):
To nie jest watek o Zjawie ani o walorach nautycznych konstrukcji.

Myślisz, że lepiej mnożyć wątki o Zjawie? :roll:

Zadałem pytanie bo zobaczyłem Zjawę wyciągniętą i zdziwiłem się minimalnie wystająca z kadłuba stępką. Gdyby np. stępka była głębsza (np o 0,5m) być może jacht (żaglowy przecież) po wjechaniu na mieliznę zszedł by z niej łatwo w przechyle. Być może dziura w dolnej części kadłuba na dziobie powstałe bezpośrednio przy wjechaniu na mieliznę - tak by sugerował jej inny (od pozostałych) wzdłużny kształt.

MJS

Załączniki:
Zjawa burta dziura.jpg
Zjawa burta dziura.jpg [ 331.46 KiB | Przeglądane 7512 razy ]

Autor:  Stara Zientara [ 19 gru 2016, o 11:12 ]
Tytuł:  Re: Zabezpieczenia paliwa na jachcie po wejściu na płycizny.

Marian Strzelecki napisał(a):
jacht (żaglowy przecież)
Tak? Nie wiem, ale sie wypowiem?

Załączniki:
SAM_7277.JPG
SAM_7277.JPG [ 311.08 KiB | Przeglądane 7426 razy ]

Autor:  plitkin [ 19 gru 2016, o 12:04 ]
Tytuł:  Re: Zabezpieczenia paliwa na jachcie po wejściu na płycizny.

Marian Strzelecki napisał(a):
plitkin napisał(a):
To nie jest watek o Zjawie ani o walorach nautycznych konstrukcji.

Myślisz, że lepiej mnożyć wątki o Zjawie? :roll:


Myślę to, cool napisałem. To nie jest wątek o Zjawie i niepotrzebnie tu ten temat ciągniesz.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/