Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 9 lip 2020, o 11:13




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 18 gru 2016, o 18:20 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 20:19
Posty: 2239
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 386
Uprawnienia żeglarskie: różne
"Polski SAR" prowadzi łączność alarmową poprzez "Witowo-radio". A kto jest jego właścicielem? spółka Emitel, będąca własnością kapitału amerykańskiego http://www.emitel.pl/o-nas/udzialowcy/
Cytuj:
Właścicielem spółki Emitel jest Alinda Capital Partners.

Alinda Capital Partners jest jedną z największych na świecie firm inwestujących w przedsięwzięcia związane z infrastrukturą. Wartość zaangażowanych w obecne projekty środków to ponad 8 mld dolarów.
Spółki portfelowe Alinda działają obecnie w 33 stanach w USA, Kanadzie, Wielkiej Brytanii, Niemczech, Holandii, Austrii, Belgii i Luksemburgu. Świadczą one usługi dla 100 mln klientów rocznie w ponad 400 miastach na całym świecie oraz zatrudniają ponad 15.000 osób.
Inwestorami Alinda są głównie fundusze emerytalne firm z sektora publicznego i prywatnego. Instytucje tego typu poszukują stabilnych inwestycji w perspektywie długoterminowej, co odpowiada ich zobowiązaniom emerytalnym. Inwestorzy ci należą do największych inwestorów instytucjonalnych na świecie. Alinda i jej spółki zależne mają dwa biura zlokalizowane z Stanach Zjednoczonych: w Greenwich (Connecticut) i w Houston (Teksas) oraz dwa oddziały w Europie - w Londynie oraz Düsseldorfie.
Więcej informacji na http://www.alinda.com

I co, będzie państwo polskie płacić za "usługi łączności alarmowej na morzu" cenę jaką im prywatna spółka zagraniczna, mająca monopol na polskim rynku podyktuje? To może i śmigłowce ratownicze wreszcie sprywatyzować, bo "wyremontowanych" Anakond jak nie było, tak wciąż nie ma?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 gru 2016, o 00:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 02:45
Posty: 9992
Podziękował : 2977
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
No i popatrz co narobiłeś...


Załączniki:
emitel.jpg
emitel.jpg [ 21.86 KiB | Przeglądane 2395 razy ]

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 gru 2016, o 10:31 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 20:19
Posty: 2239
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 386
Uprawnienia żeglarskie: różne
Dziś możemy się pośmiać, ale któregoś pięknego dnia owa amerykańska spółka, która obecnie ma "problemy techniczne" z nadawaniem sygnału państwowej Telewizji Polskiej, może mieć też problemy z nadawaniem poprzez "Witowo-radio":

- Nie mamy sygnału na kanale 16 VHF, i co nam pan zrobi?

To kolejna dziedzina, w której państwo polskie istnieje tylko teoretycznie :-?

Aha, jak to w kapitalizmie bywa, w każdej chwili ta spółka "Alinda coś tam" może odsprzedać Emitel (lub jego część, np. tylko nadajniki nadmorskie) temu, kto odpowiednio zapłaci. I niekoniecznie muszą to być pieniądze z USA lub innego kraju NATO.

Może najwyższy czas stworzyć sieć "łączności na Bałtyku" w oparciu o Straż Graniczną? (mam nadzieję, że oni mają swoje nadajniki, i nie korzystają z Emitela?).


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 gru 2016, o 15:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 02:45
Posty: 9992
Podziękował : 2977
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
_jp_ napisał(a):
Może najwyższy czas stworzyć sieć "łączności na Bałtyku" w oparciu o Straż Graniczną? (mam nadzieję, że oni mają swoje nadajniki, i nie korzystają z Emitela?).

MOSG jakąś tam swoją łączność ma. Tyle, że nie nadaje się ona do łączności w niebezpieczeństwie... choćby dlatego, ze to, co w niej coś warte nie ma wiele wspólnego z morskim pasmem VHF - o MF nawet nie wspominając.

Łączność w paśmie VHF mają zdecydowanie gęściej i lepiej rozlokowane "punkty obserwacji technicznej" (czy jakoś tak) MW.
Ale.... czy jesteś pewien, że obsługa stacji brzegowych do łączności niebezpieczeństwie w wykonaniu mundurowych z MW nie wyglądałaby podobnie, jak obsługa lotniczego, morskiego SAR w ich wykonaniu?

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 gru 2016, o 22:21 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 20:19
Posty: 2239
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 386
Uprawnienia żeglarskie: różne
Rzadko pływam wzdłuż polskiego wybrzeża, niemniej wielokrotnie słyszałem na kanale 16, zwykle po zachodzie słońca: "Vessel, vessel in position (x... y...). This is Polish Coastguard." - z czego wynikałoby, że sprzęt łączności w morskim paśmie VHF Straż Graniczna posiada. I nie dość, że jakiś funkcjonariusz(ka) siedzi przy radiostacji, to jeszcze ma monitor radaru lub AIS-a przed sobą. Czyli wyposażenie lepsze niż dyżurny w MRCK.

Pytanie, czy to są nadajniki "własne" SG, czy też korzystają z Emitela?

A jeśli nie przez SG, to trzeba po prostu odkupić tę infrastrukturę "Witowo-radio" tak, aby państwo polskie miało nad tym całkowitą kontrolę. I nie było uzależnienia łączności ratowania życia na morzu od jakichś dziwnych zagranicznych grup kapitałowych. Ta "Alinda coś tam" to nie jest nawet jakaś uznana firma telekomunikacyjna, tylko jakieś grupy funduszy inwestycyjnych, nie wiadomo przez kogo kontrolowanych i, z założenia, zainteresowanych tylko zwiększaniem swoich zysków.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 gru 2016, o 22:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 09:43
Posty: 8934
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 4776
Otrzymał podziękowań: 2007
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
A polska firma nie może mieć awarii? Polecam tweetowy dialog Giertycha z Sikorskim z 18 grudnia.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 gru 2016, o 00:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 12:31
Posty: 16237
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 1635
Otrzymał podziękowań: 3050
Uprawnienia żeglarskie: Wszystkie konieczne
_jp_ napisał(a):
trzeba po prostu odkupić tę infrastrukturę "Witowo-radio" tak, aby państwo polskie miało nad tym całkowitą kontrolę
Po co odkupować. Jeszcze trochę i nastąpi przymusowa nacjonalizacja obcego kapitału.

Należy przypuszczać, że wówczas po odebraniu mayday do nieszczęśnika popłynie zamiast jednostki SAR, pieśń, której refren zaczyna się od słów "Anielski orszak niech twą duszę przyjmie" a o tym, że zamiast prognozy nowenna będzie nadawana to nawet nie wspomnę.
:-)

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa



Za ten post autor Maar otrzymał podziękowania - 5: Aucuba, Colonel, Jaromir, rawonsails, Stara Zientara
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 gru 2016, o 04:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 02:45
Posty: 9992
Podziękował : 2977
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
_jp_ napisał(a):
Rzadko pływam wzdłuż polskiego wybrzeża, niemniej wielokrotnie słyszałem na kanale 16, zwykle po zachodzie słońca: "Vessel, vessel in position (x... y...). This is Polish Coastguard." - z czego wynikałoby, że sprzęt łączności w morskim paśmie VHF Straż Graniczna posiada.

Powiadasz "z czego wynikałoby"...?
Ty to potrafisz rozbawić :rotfl: :rotfl:

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 gru 2016, o 15:03 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 20:19
Posty: 2239
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 386
Uprawnienia żeglarskie: różne
Colonel napisał(a):
A polska firma nie może mieć awarii? Polecam tweetowy dialog Giertycha z Sikorskim z 18 grudnia.
Nieśmiało przypomnę, że międzynarodowe umowy o ratownictwie morskim podpisywał rząd Polski, a nie jakieś prywatne firmy i to do polskiego rządu (kilku kolejnych) mamy słuszne pretensje o to jak "polski SAR" działa lub nie działa. Jakoś na serwisowanie Mi-8/14/17 przez _państwowe_ WZL-1 nikt nie narzeka. Mimo, iż nie mają "autoryzacji" rosyjskiego producenta tych śmigłowców, to wykonują na nich takie przebudowy, o jakich nawet producent nie pomyślał (przebudowa Mi-14PŁ na "R" z wycięciem wręgi kadłuba w celu poszerzenia drzwi) - i śmiglaki działają. A _prywatny_włoski_ producent w Świdniku nie chce lub nie potrafi terminowo i rzetelnie naprawiać swoje własne wyroby co doprowadziło do tego, że do akcji ratowniczej na Bałtyku można obecnie wysłać... jeden śmigłowiec.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 gru 2016, o 17:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 09:43
Posty: 8934
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 4776
Otrzymał podziękowań: 2007
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
A co to ma Jacku do rzeczy?

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 122 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Projektowanie graficzne | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Ośrodek Żeglarski AM | Setką przez Atlantyk | Kapiszonownik


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL