Forum żeglarskie https://forum.zegluj.net/ |
|
Prom uderzył w falochron (Las Palmas,Gran Canaria) https://forum.zegluj.net/viewtopic.php?f=18&t=26337 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | kudlaty74 [ 22 kwi 2017, o 15:39 ] |
Tytuł: | Prom uderzył w falochron (Las Palmas,Gran Canaria) |
Autor: | Moniia [ 22 kwi 2017, o 15:48 ] |
Tytuł: | Re: Prom uderzył w falochron (Las Palmas,Gran Canaria) |
Mam nadzieję, że ludzie OK. Lepiej widać na tym. Hamowanie kotwicą nie wyszło (SIRK będzie miał używanie ![]() ![]() |
Autor: | kudlaty74 [ 22 kwi 2017, o 15:51 ] |
Tytuł: | Re: Prom uderzył w falochron (Las Palmas,Gran Canaria) |
Pięć osób w szpitalu o ofiarach nic nie jest napisane (całe szczęście) |
Autor: | Moniia [ 22 kwi 2017, o 18:53 ] |
Tytuł: | Re: Prom uderzył w falochron (Las Palmas,Gran Canaria) |
Wg STV 13 osób w szpitalu |
Autor: | Leszek [ 22 kwi 2017, o 21:54 ] |
Tytuł: | Re: Prom uderzył w falochron (Las Palmas,Gran Canaria) |
jarek556 napisał(a): 2-minutowa przerwa w dopływie prądu... Możesz to przybliżyć?
|
Autor: | Jaromir [ 23 kwi 2017, o 13:58 ] |
Tytuł: | Re: Prom uderzył w falochron (Las Palmas,Gran Canaria) |
Wątpię, czy przerwa zasilania była tylko dwuminutowa, a nie kilka razy dłuższa dłuższa. A przynajmniej czytam* tu i ówdzie, że zasilanie odzyskano dopiero w kilka minut po kolizji z falochronem. Niemniej - to właśnie awaria zasilania była przyczyną utraty kontroli nad statkiem. Piszą, że stanął agregat prądotwórczy, co wraz z nieprawidłowym działaniem systemu automatycznego uruchamiania innych agregatów (w tym awaryjnych...) było przyczyną utraty sterowności i sterowania maszyną. A w konsekwencji - niekontrolowany zwrot o 270' i wyrżnięcie w falochron... W którym był rurociąg do zaopatrywania statków w paliwo.... Z którego to rurociągu wyciekło między 100 a 200 tys. litrów paliwa... Co spowodowało alarm "ekologiczny", zagrożenie plaż i prewencyjne zamknięcie zakładu odsalania wody morskiej. Co spowodowało przerwy w dostawach wody pitnej w niektórych rejonach wyspy. Itd, itp... Dobrze ze nie było ofiar śmiertelnych - ale rachunek do zapłacenia dla ubezpieczycieli - będzie spooory... *) Automatyczne tłumaczenia googla z hiszpańskiego na nasze - są do dupy. Ale już tłumaczenia na angielski chyba nieźle oddają sens oryginalnego tekstu: https://translate.google.pl/translate?s ... edit-text= https://translate.googleusercontent.com ... psQaaXgs1Q https://translate.googleusercontent.com ... GLt_Kw02oA https://translate.googleusercontent.com ... gfkyIbUjNQ https://translate.googleusercontent.com ... 2KLroMfLcQ A tu fotki: http://www.laprovincia.es/multimedia/fo ... almas.html |
Autor: | SIRK [ 25 kwi 2017, o 23:21 ] |
Tytuł: | Re: Prom uderzył w falochron (Las Palmas,Gran Canaria) |
Moniia napisał(a): Hamowanie kotwicą nie wyszło (SIRK będzie miał używanie o, chociaż może nie, bo on chyba twierdził że to manewr nie stosowany nawet awaryjnie ) Tak lub dużo groźniej kończy się prawie każdy manewr „awaryjnego hamowania kotwicą”. No chyba, że manewr ten będzie wykonywany przez nasze „forumowe autorytety” ale wtedy mamy do czynienia z całkowicie innym wymiarem umiejętności, niestety dla zwykłego żeglarza/marynarza nieosiągalnym. A co i dlaczego wcześniej napisałem możesz sobie przypomnieć, niczego się nie wypieram; viewtopic.php?f=3&t=18326 Leszek napisał(a): jarek556 napisał(a): 2-minutowa przerwa w dopływie prądu... Możesz to przybliżyć?W każdej szanującej się firmie obowiązuje „media polisy” gdzie przestrzega się pracowników/załogę przed kontaktami z dziennikarzami oraz przekazywania prasie szczegółów takich wypadków. Co i dlaczego się wydarzyło będzie można się dowiedzieć dopiero z mniej lub bardziej prawdziwego raportu odpowiednich organów. Dyskusja na podstawie kilkuzdaniowych wiadomości serwisowych bardzo często jest po prostu bezprzedmiotowa. |
Autor: | Jurmak [ 26 kwi 2017, o 05:02 ] |
Tytuł: | Re: Prom uderzył w falochron (Las Palmas,Gran Canaria) |
SIRK napisał(a): Tak lub dużo groźniej kończy się prawie każdy manewr „awaryjnego hamowania kotwicą”. No chyba, że manewr ten będzie wykonywany przez nasze „forumowe autorytety” ale wtedy mamy do czynienia z całkowicie innym wymiarem umiejętności, niestety dla zwykłego żeglarza/marynarza nieosiągalnym. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Autor: | Były user [ 26 kwi 2017, o 09:58 ] |
Tytuł: | Re: Prom uderzył w falochron (Las Palmas,Gran Canaria) |
Jurmak napisał(a): SIRK napisał(a): Tak lub dużo groźniej kończy się prawie każdy manewr „awaryjnego hamowania kotwicą”. No chyba, że manewr ten będzie wykonywany przez nasze „forumowe autorytety” ale wtedy mamy do czynienia z całkowicie innym wymiarem umiejętności, niestety dla zwykłego żeglarza/marynarza nieosiągalnym. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ja żem tam bycze jajo czymał ![]() ![]() ![]() |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |