Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 16 kwi 2024, o 23:59




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 70 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
Autor Wiadomość
PostNapisane: 11 maja 2017, o 16:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
cine napisał(a):
a nie podśmie-chuj-kami.

A miało być kurturwalnie - bez inwektyw - i co - wyszło jak zwykle ... :rotfl:

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 maja 2017, o 16:04 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8017
Podziękował : 1870
Otrzymał podziękowań: 2411
Uprawnienia żeglarskie: -
cine napisał(a):
Kto wie, może zmienię zdanie i uznam Marchaja za niegodnego Waszej wiedzy.
A może przypomnisz najpierw co Marchaj na ten temat uważał? ;)



Za ten post autor Ryś otrzymał podziękowanie od: Były user
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 maja 2017, o 17:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14003
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2010
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Dokładnie. Zwłaszcza, że dno jest gładkie jak pupcia niemowlaka :D

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 maja 2017, o 18:25 

Dołączył(a): 7 paź 2013, o 16:10
Posty: 801
Lokalizacja: Poznań, Powidz, ....
Podziękował : 473
Otrzymał podziękowań: 457
Uprawnienia żeglarskie: sternik z upr. morskimi
Wystarczy w czasie burzy, po zrzuceniu żagli i rzuceniu kotwicy, podnieść miecz i ster na przeciętnej współczesnej łódce kabinowej, by natychmiast zauważyć istotną różnicę. Łódka jak wydmuszka jeździ w lewo i w prawo po wodzie, oczywiście się przechyla w podmuchach wiatru, ale nic się specjalnego nie dzieje. Tak np. spędzają burzę dziesiątki łódek, które nie stoją przy pomostach, a na bojkach. Te na bojkach mają oczywiście krótsze "cugle", ale ogólnie jest to b. podobne. No i co? No i nic się nie dzieje.
Z podniesionym mieczem i sterem jest luzik, pomimo dzikich harców wiatru.
.............
Jeśli się natomiast zostawi choćby opuszczony ster, różnica jest duża. Jacht wyraźnie pracuje. Cyrkulacja wygląda inaczej, szarpanina. Wszystko zaczyna przypominać stawanie na kotwicy na czarterowanych jachtach np. na Adriatyku. Które konstrukcyjnie mają "stały miecz i ster".

Teraz jeśli chodzi o silnik i miecz.
Praktycznie jest niemożliwe utrzymanie jakiegokolwiek kursu w silnym wietrze na jachcie pozbawionym miecza (pomijając płynięcie pod wiatr rufą do przodu). Dziób jachtu jest natychmiast znoszony na bok. BEZ jest tak krótki i obły, że w ogóle sobie tego nie wyobrażam. MAK-747, znacznie dłuższy i istotnie cięższy, już przy byle wiaterku wymaga opuszczenia miecza, by jazda na silniku nie była syzyfową pracą. Ster nie jest w stanie zrównoważyć dryfu kadłuba pod wpływem wiatru.
Na jachciku typu BEZ (w szczególności BEZ-2), jeśli nie ma się uszczelnionej klapy do achterpiku, jest ona zalewana wodą.
.............................
Patrząc na zdjęcie jednostki z omawianego wypadku, widać brak pokrywy tak luku przedniego, jak i pokrywy achterpiku (że tak to szumnie nazwę). Na rozum to powinny być zabezpieczone wystarczająco solidnie. No ale ich nie ma...

Podsumowując: musieli mieć opuszczony miecz, bo inaczej się płynąć na silniku nie da taką łódką. Szczególnie, że na Zalewie jest już w takich warunkach istotna (dla BEZ-2) fala i śruba może co chwila wyskakiwać z wody.

Pozdrawiam Krzysztof

_________________
Pozdrawiam Krzysztof
Tango 780S, przedtem MAK 747 GT przez 20 lat, a jeszcze wcześniej BEZ-4.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 maja 2017, o 19:30 

Dołączył(a): 26 sie 2013, o 13:54
Posty: 137
Podziękował : 29
Otrzymał podziękowań: 53
Uprawnienia żeglarskie: Żeglarz Jachtowy
soko napisał(a):

Teraz jeśli chodzi o silnik i miecz.
Praktycznie jest niemożliwe utrzymanie jakiegokolwiek kursu w silnym wietrze na jachcie pozbawionym miecza (pomijając płynięcie pod wiatr rufą do przodu). Dziób jachtu jest natychmiast znoszony na bok. BEZ jest tak krótki i obły, że w ogóle sobie tego nie wyobrażam. MAK-747, znacznie dłuższy i istotnie cięższy, już przy byle wiaterku wymaga opuszczenia miecza, by jazda na silniku nie była syzyfową pracą. Ster nie jest w stanie zrównoważyć dryfu kadłuba pod wpływem wiatru.
Na jachciku typu BEZ (w szczególności BEZ-2), jeśli nie ma się uszczelnionej klapy do achterpiku, jest ona zalewana wodą.


Wiele zależy od mocy silnika w stosunku do masy skorupy. Widuję wykastrowane bezy i oriony na WJM , przerobione na łodzie wędkarskie . Pozbawione miecza i płetwy sterowej . Taki Orionek z 8 KM silnikiem idzie w półślizgu :) Nie sądzę by miały problemy z utrzymaniem kursu ....


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 maja 2017, o 19:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 paź 2011, o 08:20
Posty: 4768
Lokalizacja: Miasto Cudów nad Kamienną
Podziękował : 1364
Otrzymał podziękowań: 1257
Uprawnienia żeglarskie: sternik mieliźniany
Emill`76 napisał(a):
w półślizgu


To my z Yigaelem kiedyś z mariny na miasto szli :cool:

_________________
"Bałtyk nocą skłania do przemyśleń.Ciemno i tylko woda dookoła.Czasem jakieś światełko w oddali, które szybko znika.Szum wiatru w olinowaniu i bulgot wody od dzioba jachtu." cytat z drugiego tomu " Przygód na Morzu"



Za ten post autor Micubiszi otrzymał podziękowanie od: Były user
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 maja 2017, o 20:58 
*** Ban ***

Dołączył(a): 18 lip 2015, o 11:08
Posty: 649
Podziękował : 280
Otrzymał podziękowań: 125
Uprawnienia żeglarskie: niebieskie?
bury_kocur napisał(a):
cine napisał(a):
a nie podśmie-chuj-kami.

A miało być kurturwalnie - bez inwektyw - i co - wyszło jak zwykle ... :rotfl:

podśmiechujka
ironiczne traktowanie kogoś; kpina, drwina
http://sjp.pl/pod%C5%9Bmiechujka

_________________
"W wielu ludziach krąży po cichu robak szaleństwa."
Waldemar Łysiak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 maja 2017, o 21:54 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
Zakończenie.
http://fakty.interia.pl/zachodniopomorskie/news-zachodniopomorskie-wydobyto-dwa-ciala-z-zalewu-szczecinskieg,nId,2394947


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 maja 2017, o 10:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 maja 2006, o 18:46
Posty: 349
Lokalizacja: Pomorze Zachodnie
Podziękował : 40
Otrzymał podziękowań: 34
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
Wędkarze!!! Nie żeglarze!!!

_________________
Janusz Rolfok

jest wiatr, co usta kobiety rozchyla, jest taki wiatr...
jest blask, co uda kobiety odsłania, jest taki blask...



Za ten post autor Rolfok otrzymał podziękowanie od: Jaromir
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 maja 2017, o 10:19 

Dołączył(a): 8 lis 2015, o 10:53
Posty: 1938
Lokalizacja: W-wa
Podziękował : 52
Otrzymał podziękowań: 244
Uprawnienia żeglarskie: jkzw, IYT Master of Yachts Ocean 200 ton
Kalka językowa (sailors).

-----
Rolfok napisał(a):
Wędkarze!!! Nie żeglarze!!!


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 70 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 110 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL