Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 29 mar 2024, o 13:28




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2 lip 2017, o 09:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 sie 2010, o 15:19
Posty: 365
Lokalizacja: Kielce
Podziękował : 20
Otrzymał podziękowań: 47
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
Witam ! Dopiero co rozpoczął się sezon żeglarski a tu kolejny już wypadek na wodzie. Tym razem tragedia wydarzyła się na Mazurach. Podczas spychania łodzi z mielizny na j. Bocznym utoneła 35-letnia kobieta : http://olsztyn.onet.pl/olsztyn-silny-wi ... ta/dkyqcxq
[*]


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 lip 2017, o 12:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2013, o 14:47
Posty: 1328
Podziękował : 918
Otrzymał podziękowań: 237
Uprawnienia żeglarskie: jkżb
I to na mieliźnie !!!!


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 lip 2017, o 12:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
I na motorówce...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 lip 2017, o 14:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 sie 2010, o 15:19
Posty: 365
Lokalizacja: Kielce
Podziękował : 20
Otrzymał podziękowań: 47
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
A dokładnie na jachcie motorowym typu houseboat. Tu jest więcej o tym zdarzeniu: http://kontakt24.tvn24.pl/tragedia-na-j ... 35576.html


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 lip 2017, o 14:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2013, o 14:47
Posty: 1328
Podziękował : 918
Otrzymał podziękowań: 237
Uprawnienia żeglarskie: jkżb
Niestety....moc silnika w stosunku do powierzchni kadłuba wraz z nadbudówką...pozwala pływać bezpiecznie praktycznie przy bezwietrznej pogodzie. Najczęsciej tzw "hausbooty: mają do 10 KW ( 13 KM) żeby czarterować bez uprawnień. Tłorochę wiatru .... z niekorzystnego kierunku....i zaczynają się kłopoty.
A ta jednostka to chyba FUTURA 36 ?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 lip 2017, o 15:58 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10463
Podziękował : 1300
Otrzymał podziękowań: 4172
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
reed napisał(a):
Niestety....moc silnika w stosunku do powierzchni kadłuba wraz z nadbudówką...pozwala pływać bezpiecznie praktycznie przy bezwietrznej pogodzie. Najczęsciej tzw "hausbooty: mają do 10 KW ( 13 KM) żeby czarterować bez uprawnień. Tłorochę wiatru .... z niekorzystnego kierunku....i zaczynają się kłopoty.
A ta jednostka to chyba FUTURA 36 ?


Proponuję nie osądzać nie mając wiedzy. A nawet wręcz prosiłbym o to, bo zwyczajnie szkodzisz.

Na dzień dobry mogę podać parę informacji, które Twoje osądy postawią w niekorzystnym świetle. Poniżej przykłady takich informacji.
Otóż mielizna na Bocznym jest przy południowym brzegu (to znane miejsce, sądzę, że każdy żeglarz je choć raz zaliczył). Burza tego dnia szła z południa i na mieliznę zepchnąć jachtu nie mogło. Raczej odwrotnie. Stąd teza o słabym silniku i niekorzystnym kierunku jest bezpodstawna.
Kolejna sprawa: jestem cały czas na Mazurach, współpracuję z największą w Polsce firmą czarterową i doskonale znam jej ofertę. Znam oferty innych zaprzyjaźnionych firm. Na podstawie posiadanej wiedzy stanowczo zaprzeczam informacji "hausbooty: mają do 10 KW ( 13 KM) żeby czarterować bez uprawnień". Wg mojej wiedzy silniki 13KM w ogóle nie istnieją (w każdym razie w ofercie czarterowej takich nie spotkałem), a "najczęściej" w housebotach o wielkości >8m montowane są silniki minimum 15, a częściej 20/25 km. Owszem, zdarza się (choć rzadko i w mniejszych jednostkach) zastosowanie silników 9,9KM. Nie ma to jednak nic wspólnego z tym wypadkiem, ani nie znany mi jest żaden wypadek z tej czwartkowej burzy związany z housebotem na małym silniku.

Kolejna sprawa: Futura 36 (jak to słusznie zobaczyłeś na zdjęciu) nie z pewnością ma silnika "10KW (13 km)". Z wiedzy jaką posiadam w sprawie tego egzemplarza (a byłem na nim (albo na identycznym) tydzień temu, posiada on silnik diesla ok. 45km oraz 2 stery strumieniowe, co wg słów osób znających ten jacht jest zdecydowanie za dużo jak na mazurskie warunki i ten jacht. Zapas mocy jest więc duży. Twój post znowuż mija się z oceną rzeczywistości w tej sytuacji i może być szkodliwy dla ludzi chcących czarterować tego typu jachty w przyszłości.

Dodatkowo: argument, że jacht ma mały silnik "żeby czarterować bez uprawnień" jest również na wyrost, co widać choćby po przykładzie tej konkretnej Futury.

Z plotek jakie krążą wynika, że jacht wszedł na mieliznę i kilka osób wyszło by go zepchnąć. Jak zepchnęli - zaczęli go doganiać, bo ODPYCHAJĄCY wiatr (i być może złe manewry sternika?) spowodował oddalanie się łódki. Faceci dopłynęli, jedna z kobiet zdążyła chwycić rzuconą linę, a druga nie i... utonęła. Podkreślam: są to plotki.



Za ten post autor plitkin otrzymał podziękowania - 2: Colonel, Jaromir
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 lip 2017, o 16:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2013, o 14:47
Posty: 1328
Podziękował : 918
Otrzymał podziękowań: 237
Uprawnienia żeglarskie: jkżb
Plitkin..czytaj uważniej, ja tu nikogo nie sądziłem...pisałem ogólnie. Czy ja pisałem o silnikach 13 KM czy do 13 KM. Czy ja Pisałem że Futura ma 13 KM.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 lip 2017, o 16:11 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10463
Podziękował : 1300
Otrzymał podziękowań: 4172
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Reed, pisałeś w wątku o konkretnym wypadku. Nie wiem co miałeś w głowie, ale czytając cały wątek miałem prawo odebrać Twój przekaz tak jak odebrałem. Przeczytaj ponownie cały wątek i sam to zrozumiesz. Moim zdaniem Twoje wtrącenie o patentach i o ofercie czarterowej w tak smutnym wątku ma złą formę, dlatego czułem potrzebę sprostowania. Gdybyś napisał to w wątku o ocenie oferty czarterowej na Mazurach, a nie w kontekście konkretnego wypadku, dyskusja byłaby czystsza. Może wtedy również łatwiej byłoby podyskutować o patentach, czego w tym wątku poruszać w ogóle nie chciałem ze względu na ogromną tragedię jaka się wydarzyła i zerowej wiedzy w tym zakresie w kontekście tej konkretnej załogi.



Za ten post autor plitkin otrzymał podziękowania - 2: Colonel, Jaromir
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 lip 2017, o 17:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2013, o 14:47
Posty: 1328
Podziękował : 918
Otrzymał podziękowań: 237
Uprawnienia żeglarskie: jkżb
To że wątek smutny, i to bardzo to jedna sprawa. Strofowanoe przez Ciebie o czym pisanie jest słuszne czy nie słuszne to inna sprawa. Stała się tragedia która nie miała prawa mieć miejsca. I to jest chyba godne rozważenia, żeby nie było takich więcej.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 lip 2017, o 17:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
reed napisał(a):
Najczęsciej tzw "hausbooty: mają do 10 KW ( 13 KM) żeby czarterować bez uprawnień.

plitkin napisał(a):
argument, że jacht ma mały silnik "żeby czarterować bez uprawnień" jest również na wyrost, co widać choćby po przykładzie tej konkretnej Futury.

Wybacz Plitkinie - ale to nie jest nawet argument na wyrost. To pseudo - argument, wnoszony przez kogoś, kto wypowiada się na temat "uprawnień", ale nie chciało mu się nawet sprawdzić własnej wiedzy.
Zamiennie - jest to próba "argumentowania" poprzez rozpowszechnianie kłamstwa.

W Polsce bowiem można w całkowitej zgodzie z prawem "czarterować bez uprawnień" oraz kierować po wodach śródlądowych turystycznym jachtem motorowym, o maksymalnej mocy silnika do 75kW (101.97KM), długości kadłuba do 13m i prędkości ograniczonej konstrukcyjnie do maksymalnie 15km/h.
Czyli... hausbootem.
Mówi o tym wprost Art 37a ust. 4 ustawy o żegludze śródlądowej:
http://isap.sejm.gov.pl/Download?id=WDU ... 043&type=3

Ergo - zbyt mała moc silników niektórych hausbootów nie ma nic wspólnego z formalnym ograniczeniem mocy dla ich "czarterowania bez uprawnień".
A w Polsce po śródlądziu można kierować hausbootem bez uprawnień nie, jak napisał Reed do 10kW (13KM), ale do 75kW(~102KM) - bo tak stanowi prawo.

Dodatkowo - wobec znanej "marki" jachtu, przy którego spychaniu z mielizny doszło do wypadku - gdybanie w temacie dotyczącym tego konkretnego wypadku o rzekomej zbyt niewielkiej mocy silnika są bezpodstawne.
Tym jachtem była bowiem Futura 36. A nie udaje się znaleźć dostępnego "czarterowo" na obszarze WJM jachtu typu Futura 36 który posiadałby silnik o mocy mniejszej niż 30KM. Futury 36 najczęściej są wyposażone w silniki stacjonarne o mocy 40-80KM:
http://www.mjacht.pl/jacht_motorowy_fut ... sgoduMQIeA

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...



Za ten post autor Jaromir otrzymał podziękowanie od: Colonel
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 lip 2017, o 17:33 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10463
Podziękował : 1300
Otrzymał podziękowań: 4172
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Jak mówię: na tym konkretnym egzemplarzu (lub bliźniaczym) byłem i ma on silnik stacjonarny 45KM, a do tego 2 stery strumieniowe. Pisałem o tym i również uważam, że wskazywanie na brak patentów lub małą moc silników w kontekście tego konkretnego wypadku na tej konkretnej mieliźnie jest... złe...



Za ten post autor plitkin otrzymał podziękowania - 2: Colonel, Jaromir
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lip 2017, o 14:15 

Dołączył(a): 8 lis 2015, o 10:53
Posty: 1938
Lokalizacja: W-wa
Podziękował : 52
Otrzymał podziękowań: 244
Uprawnienia żeglarskie: jkzw, IYT Master of Yachts Ocean 200 ton
Noszenie na sobie kamizelek asekuracyjnych się kłania, a już szczególnie przez osoby niepływające/słabo pływające :-( i to będą zapewne jedne z pierwszych pytań prokuratury :-x

-----
kawa62 napisał(a):
Dopiero co rozpoczął się sezon żeglarski a tu kolejny już wypadek na wodzie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lip 2017, o 21:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2013, o 14:47
Posty: 1328
Podziękował : 918
Otrzymał podziękowań: 237
Uprawnienia żeglarskie: jkżb
I zwracam honor....na śródlądziu faktycznie dla "hausbootów" wyjatek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 lip 2017, o 10:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
Taki wypadek zawsze "ma prawo" się zdarzyć. Takie jest życie, tak czasem potrafi się kończyć. Po fakcie każdy bez trudu znajdzie błędy popełnione, wskaże środki zaradcze dzięki którym do tragedii by nie doszło. Ale naprawdę to jak w większości takich sytuacji zabrakło po prostu odrobiny szczęścia. I już. :-(

_________________
Pozdrawiam
Alterus


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 lip 2017, o 17:59 

Dołączył(a): 8 lis 2015, o 10:53
Posty: 1938
Lokalizacja: W-wa
Podziękował : 52
Otrzymał podziękowań: 244
Uprawnienia żeglarskie: jkzw, IYT Master of Yachts Ocean 200 ton
Podobnie jak "ma prawo" przejechanie na pasach w terenie zabudowanym niewidomej staruszki. Miała pecha, bo odmówiła tylko sześć zdrowasiek zamiast ośmiu. Lex Alterus.
Ciekawe, czy Alterus pyta swoją załogę przed wypłynięciem, kto nie umie pływać i czy - o zgrozo! - nakazuje im założenie kamizelek, przecież wolność i kapitalizm, otake Polske walczyli, "związek - tak!, żeglarski - nie!"...


-----
Alterus napisał(a):
Taki wypadek zawsze "ma prawo" się zdarzyć. Takie jest życie, tak czasem potrafi się kończyć.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 lip 2017, o 18:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
666 napisał(a):
Ciekawe, czy Alterus pyta swoją załogę przed wypłynięciem, kto nie umie pływać i czy - o zgrozo - nakazuje im założenie kamizelek, przecież wolność i kapitalizm, otake Polske walczyli...


Ja tam pytam załogę czy potrafi się modlić :oops:

Spróbuj może tego sposobu - wg niektórych działa ...

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell



Za ten post autor bury_kocur otrzymał podziękowanie od: piotr6
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 lip 2017, o 18:07 

Dołączył(a): 8 lis 2015, o 10:53
Posty: 1938
Lokalizacja: W-wa
Podziękował : 52
Otrzymał podziękowań: 244
Uprawnienia żeglarskie: jkzw, IYT Master of Yachts Ocean 200 ton
O takie rzeczy powinieneś swoją załogę zapytać przed ślubem :rotfl:


-----
bury_kocur napisał(a):
Ja tam pytam załogę czy potrafi się modlić


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 lip 2017, o 21:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
666 napisał(a):
Lex Alterus.

Wyczytałeś, czego nie było. Mówią na to "nadinterpretacja".
Chodziło o to, że człowiek nie jest nieśmiertelny i na nic nie ma stuprocentowej gwarancji.

_________________
Pozdrawiam
Alterus


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 lip 2017, o 10:10 

Dołączył(a): 8 lis 2015, o 10:53
Posty: 1938
Lokalizacja: W-wa
Podziękował : 52
Otrzymał podziękowań: 244
Uprawnienia żeglarskie: jkzw, IYT Master of Yachts Ocean 200 ton
Powiedz to dzieciom i mężowi ofiary.
Ze dwa lata bez zawieszenia dla "kierownika jednostki pływającej" cudownie przypomną innym "kierownikom" o nakazywaniu wkładania kamizelek niepływającym członkom załogi (gościom, rodzinie, foczkom, klientom) :evil:


-----
Alterus napisał(a):
Chodziło o to, że człowiek nie jest nieśmiertelny i na nic nie ma stuprocentowej gwarancji.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 lip 2017, o 10:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
666 napisał(a):
Powiedz to dzieciom i mężowi ofiary.

Nie znam. Ale w zastępstwie mogę powiedzieć Tobie: nie jesteś nieśmiertelny i na nic nie masz stuprocentowej gwarancji. Zdziwiony? Zszokowany?
Co do prawnych konsekwencji, to nie mając pojęcia co tam się wydarzyło nie wypowiadam się.

_________________
Pozdrawiam
Alterus


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 lip 2017, o 21:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 cze 2012, o 17:20
Posty: 3173
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 700
Otrzymał podziękowań: 231
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Alterus napisał(a):
Taki wypadek zawsze "ma prawo" się zdarzyć. Takie jest życie, tak czasem potrafi się kończyć. Po fakcie każdy bez trudu znajdzie błędy popełnione, wskaże środki zaradcze dzięki którym do tragedii by nie doszło. Ale naprawdę to jak w większości takich sytuacji zabrakło po prostu odrobiny szczęścia. I już. :-(

Witam. Poruszył mnie ten post. Co to znaczy po fakcie? Uważasz, że nie można było zapobiec tego typu sytuacji? Moim zdaniem wystarczy, w umowie, w przypadku czarterowania przez osoby nie mające żadnego doświadczenia (jak również posiadających), zastrzec następujące:
W SYTUACJI:
1. NIE MOŻNOŚCI URUCHOMIENIA SILNIKA
2. WPŁYNIĘCIA NA MIELIZNĘ
3. .... ( TU MOŻNA DOPISAĆ INNE)
Należy bezwzględnie skontaktować się z właścicielem !!!
I następujące:
Bez zgody właściciela nie podejmować żadnych działań !!!!!!
Stosować się, bezwzględnie, do poleceń właściciela !!!!!
Wiem, że w przypadku czarterowania jednostek żaglowych takie uwagi, w umowie, są zawarte.
Czy ktoś może przedstawić umowę czarteru takiej jednostki?

_________________
Pozdrawiam
Leszek Dmochowski


Ostatnio edytowano 13 lip 2017, o 22:09 przez Leszek, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 lip 2017, o 22:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sty 2012, o 00:14
Posty: 708
Podziękował : 105
Otrzymał podziękowań: 193
Uprawnienia żeglarskie: Morski Trzymacz Rumpla
Leszku Ty tak na poważnie?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 lip 2017, o 22:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 cze 2012, o 17:20
Posty: 3173
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 700
Otrzymał podziękowań: 231
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Ejdzej napisał(a):
Leszku Ty tak na poważnie?
Tak edukacyjnie. W przypadku śródlądzia.
Sorry, za tych posiadających, to mój błąd. Przepraszam.

_________________
Pozdrawiam
Leszek Dmochowski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 lip 2017, o 22:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 paź 2011, o 16:40
Posty: 4693
Podziękował : 222
Otrzymał podziękowań: 758
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Dlaczego przy każdym wypadku zawsze znajdzie się ktoś, kto wykorzystuje go do nawoływania do nakładania jeszcze większych ograniczeń? Czemu ludzi tak boli "volenti non fit iniuria"?
A tak w ogóle, czy wiadomo już na co umarła ta kobieta, czy mamy tylko podejrzenia? Czy tak promowana przy innych okazjach na forum zasada "skoro nie znamy wszystkich okoliczności, to nie ferujmy wyroków", przestała być nagle właściwa?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 lip 2017, o 23:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5395
Leszku, właśnie sprowadziłeś problem do absurdu.

Już nawet nie chcę myśleć, że w punkcie trzecim wpisałeś wypadnięcie człowieka za burtę, ale weźmy pod uwagę punkt drugi:

Wlazłeś na mieliznę pośrodku jeziora. Dzwonisz do właściciela łódki, a ten -
- zgubił telefon
- ukradli mu telefon
- zachlał mordę i nie odbiera telefonu
- jest poza zasięgiem
etc., etc.
Ile godzin (dni) masz zamiar siedzieć na tej mieliźnie?

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski



Za ten post autor Zbieraj otrzymał podziękowania - 2: Leszek, Matt_the_sailor
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 lip 2017, o 05:56 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10463
Podziękował : 1300
Otrzymał podziękowań: 4172
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Leszek napisał(a):
Alterus napisał(a):
Taki wypadek zawsze "ma prawo" się zdarzyć. Takie jest życie, tak czasem potrafi się kończyć. Po fakcie każdy bez trudu znajdzie błędy popełnione, wskaże środki zaradcze dzięki którym do tragedii by nie doszło. Ale naprawdę to jak w większości takich sytuacji zabrakło po prostu odrobiny szczęścia. I już. :-(

Witam. Poruszył mnie ten post. Co to znaczy po fakcie? Uważasz, że nie można było zapobiec tego typu sytuacji? Moim zdaniem wystarczy, w umowie, w przypadku czarterowania przez osoby nie mające żadnego doświadczenia (jak również posiadających), zastrzec następujące:
W SYTUACJI:
1. NIE MOŻNOŚCI URUCHOMIENIA SILNIKA
2. WPŁYNIĘCIA NA MIELIZNĘ
3. .... ( TU MOŻNA DOPISAĆ INNE)
Należy bezwzględnie skontaktować się z właścicielem !!!
I następujące:
Bez zgody właściciela nie podejmować żadnych działań !!!!!!
Stosować się, bezwzględnie, do poleceń właściciela !!!!!
Wiem, że w przypadku czarterowania jednostek żaglowych takie uwagi, w umowie, są zawarte.
Czy ktoś może przedstawić umowę czarteru takiej jednostki?


To co proponujesz jest bardzo nie rozsądne.



Za ten post autor plitkin otrzymał podziękowanie od: Wojtek Bartoszyński
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 lip 2017, o 14:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
Leszek napisał(a):
Co to znaczy po fakcie? Uważasz, że nie można było zapobiec tego typu sytuacji?

Nie można zapobiec wszystkim tego typu sytuacjom, bo nie wszystko zależy od nas. Jest jeszcze czynnik losowy, czyli zdarzenia dziejące się niezależnie od naszej woli, na które wpływu nie mamy. Do tego dochodzą nasze błędy - cóż, oprócz tego że nie jesteśmy nieśmiertelni, nie jesteśmy też doskonali. A to głowa zawiedzie, a to mięśnie.
Wypadkowa tych czynników decyduje o powodzeniu i choć na co dzień o tym nie myślimy, gdyż doprowadziłoby to do paraliżu naszych działań, to w rzeczywistości wciąż balansujemy na granicy życia i śmierci.
Złożoność zdarzeń w jakich bierzemy udział jest niewyobrażalnie wielka, dlatego w najlepszej wierze tworzone instrukcje postępowania mogą być tylko ogólnikowe, inaczej, jak wykazał przykładowo Zbieraj, mogą prowadzić do absurdów. Procedury szczegółowe sprawdzają się w sytuacjach klarownych, a tych jest mało.

_________________
Pozdrawiam
Alterus



Za ten post autor Alterus otrzymał podziękowania - 2: Leszek, waliant
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 lip 2017, o 17:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4448
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 754
Otrzymał podziękowań: 1518
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
plitkin napisał(a):
To co proponujesz jest bardzo nierozsądne.
delikatnie mówiąc...

_________________

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 lip 2017, o 23:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 cze 2012, o 17:20
Posty: 3173
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 700
Otrzymał podziękowań: 231
Uprawnienia żeglarskie: jsm
plitkin napisał(a):
To co proponujesz jest bardzo nie rozsądne.

Witam. Możesz mi wytłumaczyć dlaczego mój post jest nierozsądny? Uważasz, że ludzie nie mający zielonego pojęcia o pływaniu tego typu jednostkami nie powinni mieć świadomości jak należy postępować w szczególnych przypadkach. Pomijam niefortunne stwierdzenia w mojej wypowiedzi dotyczące konieczności kontaktu z właścicielem. Przecież szanujące się firmy, czarterujące tego typu jednostki, gwarantują serwis na szlaku. Ten serwis należy rozumieć jako pomoc merytoryczną szczególnie dla ludzi czarterujących bez patentu. Nie jestem przeciwnikiem czarteru bez patentu. Jestem zdecydowanym przeciwnikiem braku, nazwę to, elementarnego szkolenia tych ludzi w zakresie bezpieczeństwa na wodzie. Taka była intencja mojej wypowiedzi. Pozdrawiam.

_________________
Pozdrawiam
Leszek Dmochowski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 lip 2017, o 23:13 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10463
Podziękował : 1300
Otrzymał podziękowań: 4172
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Leszek napisał(a):
plitkin napisał(a):
To co proponujesz jest bardzo nie rozsądne.

Witam. Możesz mi wytłumaczyć dlaczego mój post jest nierozsądny? Uważasz, że ludzie nie mający zielonego pojęcia o pływaniu tego typu jednostkami nie powinni mieć świadomości jak należy postępować w szczególnych przypadkach. Pomijam niefortunne stwierdzenia w mojej wypowiedzi dotyczące konieczności kontaktu z właścicielem. Przecież szanujące się firmy czarterujące tego typu jednostki gwarantują serwis na szlaku. Ten serwis należy rozumieć jako pomoc merytoryczną szczególnie dla ludzi czarterujących bez patentu. Nie jestem przeciwnikiem czarteru bez patentu. Jestem zdecydowanym przeciwnikiem braku, nazwę to, elementarnego szkolenia tych ludzi w zakresie bezpieczeństwa na wodzie. Taka była intencja mojej wypowiedzi. Pozdrawiam.


Leszka, jestem na regatach. Piszę z telefonu, więc nie mam jak.sie rozpisywać. Za kilka dni uzasadnię. (T9 mi "rozdzieliło "nierozsądne ".


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: cors i 145 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL