Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 19 kwi 2024, o 18:38




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 42 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
PostNapisane: 14 sie 2017, o 00:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 cze 2012, o 17:20
Posty: 3173
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 700
Otrzymał podziękowań: 231
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Wracając do tematu. Mam pytanie odnoszące się do akcji ratowniczej MOPR. Jak wyglądają procedury w takiej sytuacji? Czy w obsadzie ekipy jest nurek?

_________________
Pozdrawiam
Leszek Dmochowski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 sie 2017, o 22:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 cze 2012, o 17:20
Posty: 3173
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 700
Otrzymał podziękowań: 231
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Ciort z Tangami. Moje pytania są następujące: Czy rzeczywiście nie można było uratować tej dziewczynki? Czy niemożna było podać jej tlenu? Czy służby uczestniczące w tej akcji zrobiły wszystko. Szczególnie pytam o to jednostkę MOPR?

_________________
Pozdrawiam
Leszek Dmochowski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 sie 2017, o 23:39 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8018
Podziękował : 1870
Otrzymał podziękowań: 2412
Uprawnienia żeglarskie: -
Leszek napisał(a):
Ciort z Tangami. Moje pytania są następujące: Czy rzeczywiście nie można było uratować tej dziewczynki? Czy niemożna było podać jej tlenu? Czy służby uczestniczące w tej akcji zrobiły wszystko. Szczególnie pytam o to jednostkę MOPR?
Nieszczęsną ofiarę spod wody trzeba wyciągnąć w parę minut. Parę, literalnie, trzy może być za wiele.
A później jest zwykle za późno...

A jak szybko mogą dotrzeć "służby"? A jak szybko, i czy, zdołamy je zawiadomić? :roll:

Pamiętasz jak uczono ratownictwa, chociaż podstaw wiedzy, przy takich tematach - woda, góry, harcerstwo, nawet samochody? Niby dawniej nie było motorówek MOPR, helikopterów itepe. Ale czy one zmienią wiele?
Był tylko instruktor, sam w istocie, z dziećmi, neofitami.
Może nie mógł, może nie umiał, może nurek zeń żaden, może musiał pilnie zadbać o resztę. Może gdyby miał drugiego sprawnego. Może gdyby miał nóż - skoro się zaplątała.
Możemy gdybać.
Ratownicy byli po czasie - choć nie wiemy konkretnie po jakim.
Acz pytanie dlaczego ratownik nie mógł zanurkować, i trzeba było dopiero straży, pozostaje.

Straż Pożarna napisał(a):
O godzinie 11.55 otrzymaliśmy informację, że na jeziorze Święcajty doszło do wywrócenia się łódki ...
Mazurskie Ochotnicze Pogotowie Ratunkowe podjęło osoby znajdujące się na powierzchni wody, czyli instruktora i trójkę dzieci.
Jedna z osób wciaż znajdowała się pod wodą. Nasz nurek odnalazł ją już o 12.20.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 sie 2017, o 08:36 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10463
Podziękował : 1300
Otrzymał podziękowań: 4173
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Leszek napisał(a):
Osobiście bardzo mi przykro, że temat został sprowadzony do banalnego terminu "biały szkwał". Tu niczemu niewinne dziecko cierpi bo zabrakło wyobraźni lub profesjonalizmu.


Leszku, najwyraźniej już oceniłeś sytuację i zadajesz pytania jedynie celem sprowokowania dyskusji. Wyduś z siebie co masz do powiedzenia - nie udawaj, że interesują Ciebie odpowiedzi od osób, które nie mają pojęcia co tam się tak naprawdę stało i najwyraźniej nie zamierzają bez tej wiedzy dyskutować. Jeżeli uważasz, że podgrzewana przez Ciebie dyskusja może pomóc tej dziewczynce - wal śmiało.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 sie 2017, o 10:19 

Dołączył(a): 8 lis 2015, o 10:53
Posty: 1938
Lokalizacja: W-wa
Podziękował : 52
Otrzymał podziękowań: 244
Uprawnienia żeglarskie: jkzw, IYT Master of Yachts Ocean 200 ton
Leszek porusza bardzo istotny temat: co i jak zrobił WOPR/MOPR, ewentualnie czego zaniechał i z jakiej przyczyny :oops:

To ważne poznać procedury WOPR (MOPR), w tym czy mogą czy nie mogą - a jeśli tak to w jakich przypadkach - nurkować pod kadłubem i wpływać do wnętrza przewróconej jednostki, w której uwięzieni są ludzie. Taka wiedza pomoże żeglarzom przygotować się na podobne sytuacje, np. nakazać załodze przebywanie w kokpicie zamiast w kabinie, czy podjąć akcję prostowania (stawiania) jednostki jak najszybciej po wywrotce, wszelkimi siłami, bo ceną zaniechania może być ludzkie życie.

Podobna sytuacja może zdarzyć się po znalezieniu się załogi (pasażera) pod żaglem leżącym na wodzie.

Źródłem naszej wiedzy o procedurach ratowników nie może być wyłącznie "Słoneczny Patrol".

A teraz Plitkinie opisz nam sytuację po Twojej własnej wywrotce "...a gdyby tam była Wasza matka..." :roll:



Za ten post autor 666 otrzymał podziękowanie od: Leszek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 sie 2017, o 10:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
666 napisał(a):
A teraz Plitkinie opisz nam sytuację po Twojej własnej wywrotce "...a gdyby tam była Wasza matka..."


A mógłbyś zacząć od siebie? Wygrzybiasz tangiem jako instruktor, nie możesz się doliczyć jednej sztuki spośród tych za które jako prowadzący jacht i wychowawca odpowiadasz. Co robisz? :roll:



Za ten post autor Były user otrzymał podziękowanie od: sailhorse
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 sie 2017, o 11:41 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10463
Podziękował : 1300
Otrzymał podziękowań: 4173
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
666 napisał(a):
Leszek porusza bardzo istotny temat: co i jak zrobił WOPR/MOPR, ewentualnie czego zaniechał i z jakiej przyczyny :oops:


To Mu odpowiedz. Wszakże sformułowanie pytań na forum oznacza, że bezwzględnie muszą zostać udzielone odpowiedzi - nawet w sytuacji, kiedy nikt nic nie wie.

666 napisał(a):
czy podjąć akcję prostowania (stawiania) jednostki jak najszybciej po
wywrotce,


Rozumiem, że wiesz czy, jak szybko i w jaki sposób w tym konkretnym wypadku została przeprowadzona akcja "prostowania" jednostki? Opowiedz mi przy okazji jak widzisz w praktyce "jak najszybsze podjęcie akcji prostowania jednostki", jaką jest wywrócone kabinowe tango?

666 napisał(a):
Źródłem naszej wiedzy o procedurach ratowników nie może być wyłącznie
"Słoneczny Patrol".


Zaiste. Mogą za to za źrodło wiedzy robić pytania forumowe i oskarżyciele posiłkowi działający zza ekranów monitorów.

666 napisał(a):
A teraz Plitkinie opisz nam sytuację po Twojej własnej wywrotce "...a gdyby tam była Wasza matka..." :roll:


Mam stanąć na taborecie i mówić głośno i wyraźnie? Daj znać kiedy już mogę zacząć.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 sie 2017, o 09:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 paź 2010, o 14:59
Posty: 5461
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 2938
Otrzymał podziękowań: 2910
Uprawnienia żeglarskie: ciut ciut
Podzieliłam wątek:
kwestie białego szkwału znajdziecie tu: viewtopic.php?f=47&t=27108
kwestie stateczności - tu: viewtopic.php?f=3&t=27107
kwestie postępowania po wywrotce - tu: viewtopic.php?f=18&t=27109
a jakieś już zupełne off-topy - w Śmietniku

_________________
Pozdrawiam,
Smoczyca


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 sie 2017, o 14:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2011, o 20:33
Posty: 2019
Podziękował : 310
Otrzymał podziękowań: 933
Uprawnienia żeglarskie: niebieskie, plastikowe, ze zdjęciem
Link do białego szkwału nie bangla...

_________________
Daniel
***** ***
"W demokracji wolno głupcom głosować, w dyktaturze wolno głupcom rządzić." Bertrand Russell
"Propaganda u ruskich jest bardzo potrzebna. bo jak im wyłączycie TV to się zorientują, że są głodni." Internet


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 sie 2017, o 14:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12942
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2912
Otrzymał podziękowań: 2585
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
damit napisał(a):
Link do białego szkwału nie bangla...
brak spacji po "tu:"

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 sie 2017, o 14:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2011, o 20:33
Posty: 2019
Podziękował : 310
Otrzymał podziękowań: 933
Uprawnienia żeglarskie: niebieskie, plastikowe, ze zdjęciem
Wiem. Ale nie chcę modowi podpaść ;)

_________________
Daniel
***** ***
"W demokracji wolno głupcom głosować, w dyktaturze wolno głupcom rządzić." Bertrand Russell
"Propaganda u ruskich jest bardzo potrzebna. bo jak im wyłączycie TV to się zorientują, że są głodni." Internet


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 sie 2017, o 14:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 paź 2010, o 14:59
Posty: 5461
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 2938
Otrzymał podziękowań: 2910
Uprawnienia żeglarskie: ciut ciut
:) Poprawiłam.

_________________
Pozdrawiam,
Smoczyca


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 42 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 243 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL