Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 12 gru 2017, o 11:01




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 14 sie 2017, o 14:05 

Dołączył(a): 7 sie 2015, o 08:47
Posty: 343
Podziękował : 192
Otrzymał podziękowań: 99
Uprawnienia żeglarskie: morski
https://www.marinetraffic.com/pl/ais/ho ... 99/zoom:15


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 sie 2017, o 18:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 10933
Lokalizacja: Największa wieś Mazowsza
Podziękował : 6698
Otrzymał podziękowań: 1572
Uprawnienia żeglarskie: młodszy rybak dalekomorski. :-))
A czy to czasem nie skutek rosyjskich "ćwiczeń" z GPS?
MJS

_________________
"Ważne są Pomysły. Nawet te absurdalne, czy nieudane.
Nie tłamście Pomysłów! Komu one szkodzą?"
- Catz
"Wyobraźnia jest ważniejsza niż wiedza." A. Einstein


Zapraszam fejsa:
na grupę: Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-).
i na:"Marian Strzelecki".

MJS


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 sie 2017, o 07:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 18:19
Posty: 2774
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 309
Otrzymał podziękowań: 620
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz st. ster. mot
Marian Strzelecki napisał(a):
A czy to czasem nie skutek rosyjskich "ćwiczeń" z GPS?


Ty tak poważnie? :rotfl:


_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 sie 2017, o 14:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 mar 2015, o 23:16
Posty: 1417
Podziękował : 464
Otrzymał podziękowań: 271
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Jurmak napisał(a):
Marian Strzelecki napisał(a):
A czy to czasem nie skutek rosyjskich "ćwiczeń" z GPS?

Ty tak poważnie? :rotfl:

A co w tym widzisz zabawnego?

_________________
Colonel o sobie:
"Jednak cham zawsze chamem pozostaje i chamstwo z niego po chamsku zawsze wyjdzie."


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 sie 2017, o 14:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 18:19
Posty: 2774
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 309
Otrzymał podziękowań: 620
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz st. ster. mot
cine napisał(a):
A co w tym widzisz zabawnego?


Krętym torem wodnym jedziesz "na GPS"?? Szacun :rotfl:

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 sie 2017, o 15:27 

Dołączył(a): 7 sie 2015, o 08:47
Posty: 343
Podziękował : 192
Otrzymał podziękowań: 99
Uprawnienia żeglarskie: morski
Temat zakończony.
Pozdrawiam , Krzychu.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Zapomniałem dodać linka :lol: http://www.portalmorski.pl/zegluga/3661 ... eki-skaldy


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 sie 2017, o 22:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 10933
Lokalizacja: Największa wieś Mazowsza
Podziękował : 6698
Otrzymał podziękowań: 1572
Uprawnienia żeglarskie: młodszy rybak dalekomorski. :-))
Jurmak napisał(a):
Krętym torem wodnym jedziesz "na GPS"?? Szacun :rotfl:

Widzisz: nigdy nie prowadziłem kontenerowca, a na pewno po rzece, a jeszcze pewniej po pływowej. :rotfl:
MJS

_________________
"Ważne są Pomysły. Nawet te absurdalne, czy nieudane.
Nie tłamście Pomysłów! Komu one szkodzą?"
- Catz
"Wyobraźnia jest ważniejsza niż wiedza." A. Einstein


Zapraszam fejsa:
na grupę: Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-).
i na:"Marian Strzelecki".

MJS


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 sie 2017, o 23:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 18:19
Posty: 2774
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 309
Otrzymał podziękowań: 620
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz st. ster. mot
Marian Strzelecki napisał(a):
Widzisz: nigdy nie prowadziłem kontenerowca, a na pewno po rzece, a jeszcze pewniej po pływowej.


Hymmm przyznaję się bez bicia lubię gadżety:-) ale nawet ja płynąc łódką aż tak bezkrytycznie nie wierzę GPS żeby patrzeć tylko i wyłącznie w jego ekran:rotfl: :rotfl:

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 sie 2017, o 06:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 18:19
Posty: 2774
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 309
Otrzymał podziękowań: 620
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz st. ster. mot
https://www.facebook.com/vesseltracker/videos/10155690195760799/

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 sie 2017, o 07:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lis 2015, o 10:53
Posty: 1453
Lokalizacja: W-wa
Podziękował : 35
Otrzymał podziękowań: 184
Uprawnienia żeglarskie: jkzw, IYT Master of Yachts Ocean 200 ton
A Ty nie?? Szacun :rotfl:


-----
Jurmak napisał(a):
Krętym torem wodnym jedziesz "na GPS"? Szacun


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 sie 2017, o 08:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 mar 2010, o 13:51
Posty: 12
Podziękował : 2
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: jachtowy sternik morski
Ciekaw jestem co by zrobili, gdyby nie udało się go ściągnąć.
Ktoś się orientuje w temacie? Istnieją jakieś procedury? Jakiś precedens takiego zdarzenia?

Ściągali by jakoś kontenery?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 sie 2017, o 08:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 12519
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 475
Otrzymał podziękowań: 3923
brzusio napisał(a):
Jakiś precedens takiego zdarzenia?
Było tego sporo. Chciażby tu:

http://www.portalmorski.pl/stocznie-sta ... urgu-video

albo tu:

http://www.tvn24.pl/wiadomosci-ze-swiat ... 03676.html
brzusio napisał(a):
Ciekaw jestem co by zrobili, gdyby nie udało się go ściągnąć. Istnieją jakieś procedury?

Sposobów jest wiele. Po pierwsze - poczekać na następną wysoką wodę. Jeśli to było przed syzygią - następna HW będzie wyższa. Jeśli po - przerąbane. Trzeba by przeczekać do następnej syzygii. Po drugie - odlichtować, to znaczy podejść mniejszym kontenerowcem i dźwigiem i przenieść tyle kontenerów, żeby statek odzyskał pływalność.
Jeśli dno jest mulisto-piaszczyste - z reguły finał jest pozytywny, jeśli zaś skaliste - najpierw nurkowie muszą sprawdzić, czy ewentualne uszkodzenia dna nie spowoduje zatonięcia po ściągnięciu z mielizny.
Zawsze jest opracowywany salvage plan przez odpowiednio kwalifikowanego salvage mastera (jest ich kilkudziesięciu na świecie).
Do tego dochodzi ogólnoświatowa histeria (no, może za dużo powiedziane) ekologiczna, więc w większości przypadków trzeba wypompować paliwo, etc., etc.

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski



Za ten post autor Zbieraj otrzymał podziękowanie od: brzusio
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 sie 2017, o 09:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 mar 2010, o 13:51
Posty: 12
Podziękował : 2
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: jachtowy sternik morski
czyli sporo zabawy, sporo czasu i sporo kosztów


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 sie 2017, o 01:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 22:06
Posty: 645
Podziękował : 106
Otrzymał podziękowań: 152
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
Jurmak napisał(a):
Krętym torem wodnym jedziesz "na GPS"?? Szacun

Oj, zdziwiłbyś się.
PPU (Portable Pilot Unit) staje się powszechnym i co raz częściej obowiązkowym wyposażeniem każdego pilota. Oczywiście nikt nie będzie „na ślepo” podążał za kreską ale bez sprawnego odbiornika GNSS wiele pilotaży byłoby już teraz wstrzymanych. Czy „spoofing” lub „jamming” sygnału GNSS jest zagrożeniem? Zapewne jakimś tak, ale należy chyba pamiętać o skali problemu w tym wypadku nie miało to najmniejszego znaczenia a samo zdarzenie było bardzo podobne i miało niestety te same przyczyny co wypadek CSCL Indian Ocean na Elbie. I nie chodzi mi o mniejszą lub większą, mechaniczną lub cyfrową, rzeczywista lub wirtualną czy jakąkolwiek inną awarie urządzenia sterowego. Niestety ale te jednostki są po prostu za duże na takie przejścia i nie dają operatorowi żadnego marginesu błędu, oczywiście moim skromnym zdaniem.

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 sie 2017, o 03:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 18:19
Posty: 2774
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 309
Otrzymał podziękowań: 620
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz st. ster. mot
SIRK napisał(a):
Oczywiście nikt nie będzie „na ślepo” podążał za kreską


No właśnie o to mi chodziło. Tylko tyle i aż tyle...

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lis 2017, o 02:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 22:06
Posty: 645
Podziękował : 106
Otrzymał podziękowań: 152
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
Jurmak napisał(a):
SIRK napisał(a):
Oczywiście nikt nie będzie „na ślepo” podążał za kreską


No właśnie o to mi chodziło. Tylko tyle i aż tyle...

Trochę upraszczając można powiedzieć, że obaj się pomyliliśmy i nie nadążamy za zmieniającym się światem.
Jest już dostępny raport komisji MAIB dotyczący wejścia na mieliznę super kontenerowca CMA CGM Vasco de Gama. Inspektorzy jednej z najbardziej konserwatywnych nacji morskich oficjalnie stwierdzili, że główną winę ponosi pilot. Zamiast (ślepo?) trzymać się wcześniej przygotowanej i elektronicznie wygenerowanej kreski, bardziej zawierzył własnym zmysłom.

Wnioski komisji są bardzo znamienne, chyba po raz pierwszy tak wyraźnie się mówi aby podczas planowania i monitoringu w pełni wykorzystywać wszystkie dostępne funkcje współczesnych narzędzi nawigacyjnych tj. ECDISa i wcześniej wspomnianego PPU. I nie mówimy tu o najprostszym wykorzystaniu mapy elektronicznej ale precyzyjnym przygotowaniu, obliczeniu i bezpośrednim monitoringu tak przebytej jak i przewidywanej drogi jednostki. Niestety samo spoglądanie przez okno już nie wystarczy i bez odpowiednich sensorów, między innymi GNSS, możemy sobie nie poradzić.

Cytuj:
CMA CGM Vasco de Gama’s primary means of navigation, ECDIS, was not being used effectively or in accordance with expected standards. Accurate pilotage routes were not being charted, safety parameters and alarms were not set up and the most appropriate display screen setting was not being selected. [2.7.1]


Cytuj:
In addition to the ADX PPUs in service, issued each pilot with a tablet computer pre-loaded with piloting software, linked to a dedicated server with information accessible to the VTS watch manager for remote monitoring.


Z drugiej jednak strony, dostępne oprogramowanie nie jest jeszcze na tyle zaawansowane aby wystarczająco dokładnie przywidywać zmieniające się wartości i kierunki wektorów sił zewnętrznych. I choć automatyczna korekta przewidywanych wartości opisujących naszą drogę jest nadal niedoskonała to nie powstrzymuje to gremiów decyzyjnych przed forsowaniem całkowitego uzależnienia się od szeroko pojętej elektroniki.

https://www.gov.uk/maib-reports/groundi ... co-de-gama

Raport dedykuje kolegom powtarzającym do znudzenia to samo pytanie, a co zrobisz gdy wyłączą GPSa? Moja odpowiedz jest nadal taka sama – „nie jestem wizjonerem i nie wiem ale świat już nie będzie taki sam”.

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lis 2017, o 12:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 7411
Lokalizacja: Brzeg morza w Walii, United Kingdom
Podziękował : 2438
Otrzymał podziękowań: 1678
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
SIRK napisał(a):
(...)

Raport dedykuje kolegom powtarzającym do znudzenia to samo pytanie, a co zrobisz gdy wyłączą GPSa? Moja odpowiedz jest nadal taka sama – „nie jestem wizjonerem i nie wiem ale świat już nie będzie taki sam”.


Tiaaa... "Drobna" dysproporcja w rozmiarach nie ma przecież znaczenia, prawda?

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.seawitch-sailing.co.uk

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 lis 2017, o 01:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 22:06
Posty: 645
Podziękował : 106
Otrzymał podziękowań: 152
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
„Dysproporcja” czego?
Jeżeli mówimy o tym zdarzeniu to oczywiście skala ma znaczenie i dlatego powtarzam „więksi będą mieli większe zmartwienia”.

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: artur_k, barwil, damit, Hubert, mazok, waliant i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Senior | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Projektowanie graficzne | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | Biopreparaty i bakterie do szamba | SAJ | Ośrodek Żeglarski AM | Setką przez Atlantyk | Domki w górach | Opieka Senioralna | Zdrowa żywność


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL