Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 19 kwi 2024, o 00:38




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 190 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2 cze 2016, o 20:39 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne

http://www.shetnews.co.uk/news/12816-nine-rescued-from-yacht-off-shetland
- wszyscy uratowani!

A tu strona jachtu http://www.zeglarstwomorskie.eu/miracle.html

Uratowana załoga
Obrazek
http://www.shetnews.co.uk/news/12820-polish-crew-safe-ashore-after-boat-blaze


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 cze 2016, o 21:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8653
Lokalizacja: sv Nimrod, Newhaven, UK
Podziękował : 3578
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
:(

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 cze 2016, o 21:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 mar 2012, o 08:33
Posty: 1894
Lokalizacja: Gdynia
Podziękował : 150
Otrzymał podziękowań: 279
Uprawnienia żeglarskie: wszystkie potrzebne
O kurwatkaaa!


Ostatnio edytowano 23 lip 2017, o 23:55 przez Wojciech, łącznie edytowano 1 raz
kasacja dubla


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 cze 2016, o 21:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
Dobrze, że wszyscy cali. :-(


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 cze 2016, o 22:08 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
Strona tego pechowego rejsu http://navigareyc.pl/wyprawa_arktyka_2016_na_s_y_miracle,etap_iii_28_05_13_06_2016_bergen_reykjavik.html


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 cze 2016, o 22:10 

Dołączył(a): 18 kwi 2014, o 15:10
Posty: 214
Podziękował : 38
Otrzymał podziękowań: 29
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Zastanawiam się , czy maszt stracili przed czy w wyniku pożaru.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 cze 2016, o 22:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5396
Hm,
30 maja 1015:
Zatonął "Down North"
viewtopic.php?p=371409#p371409
Kapitan - Mateusz Ćwikliński

2 czerwca 2016:
Spłonął "Miracle"
viewtopic.php?p=426234#p426234
Kapitan - Mateusz Ćwikliński

To już trzeba mieć pecha! :roll:

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 cze 2016, o 22:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Brytyjscy żurnaliści piszą że załoga nie udziela informacji prasie.
Może i lepiej...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 cze 2016, o 00:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Zbieraj napisał(a):
30 maja 1015: (...) Kapitan - Mateusz Ćwikliński


Zbieraj napisał(a):
2 czerwca 2016: (...) Kapitan - Mateusz Ćwikliński


Żywotny qrcze klient jakiś :rotfl:
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell



Za ten post autor bury_kocur otrzymał podziękowanie od: cine
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 cze 2016, o 00:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 mar 2012, o 08:33
Posty: 1894
Lokalizacja: Gdynia
Podziękował : 150
Otrzymał podziękowań: 279
Uprawnienia żeglarskie: wszystkie potrzebne
bury_kocur napisał(a):
Żywotny qrcze klient jakiś
Pzdr
Kocur


Bury odstaw alkohol.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 cze 2016, o 00:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2009, o 10:59
Posty: 3165
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował : 449
Otrzymał podziękowań: 478
Uprawnienia żeglarskie: kapitan jachtowy
http://sprzedajemy.pl/sprzedam-jacht-oc ... nr17632677

No to teraz po kasę do ubezpieczalni.

_________________
“We are all travellers on the earth. We come...we see...we go...”



Za ten post autor markrzy otrzymał podziękowania - 2: cine, M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 cze 2016, o 01:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2009, o 10:59
Posty: 3165
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował : 449
Otrzymał podziękowań: 478
Uprawnienia żeglarskie: kapitan jachtowy
Ostatnia pozycja jachtu.


Załączniki:
Screenshot_2016-06-03-02-31-34.png
Screenshot_2016-06-03-02-31-34.png [ 205.94 KiB | Przeglądane 11002 razy ]

_________________
“We are all travellers on the earth. We come...we see...we go...”
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 cze 2016, o 02:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2009, o 10:59
Posty: 3165
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował : 449
Otrzymał podziękowań: 478
Uprawnienia żeglarskie: kapitan jachtowy
Last foto . Faktycznie, po maszcie ani śladu.
Jacht trzy dni po tankowaniu 350 litrów paliwa.


http://hmcoastguard.blogspot.com/2016/0 ... f.html?m=1


Załączniki:
img20160603_032243.jpg
img20160603_032243.jpg [ 77.57 KiB | Przeglądane 10999 razy ]

_________________
“We are all travellers on the earth. We come...we see...we go...”
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 cze 2016, o 03:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2009, o 10:59
Posty: 3165
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował : 449
Otrzymał podziękowań: 478
Uprawnienia żeglarskie: kapitan jachtowy
markrzy napisał(a):
Jacht trzy dni po tankowaniu 350 litrów paliwa.


Mała poprawka. Jacht był dobę w morzu po wpłynięciu z Lerwick

Zabudowa wnętrza ze sklejki wodoodpornej malowana lakierem poliuretanowym. Izolacja z płyt poliuretanowych klejonych do poszycia./to z opisu jachtu/

_________________
“We are all travellers on the earth. We come...we see...we go...”


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 cze 2016, o 03:49 

Dołączył(a): 22 sty 2009, o 14:41
Posty: 502
Podziękował : 776
Otrzymał podziękowań: 90
markrzy napisał(a):
No to teraz po kasę do ubezpieczalni.

Zdecydowanie nie ladna refleksja.

_________________
jedrek



Za ten post autor jedrek otrzymał podziękowania - 3: Marian Strzelecki, Oks, reed
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 cze 2016, o 07:24 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
Jaromir napisał(a):
Brytyjscy żurnaliści piszą że załoga nie udziela informacji prasie.
Może i lepiej...
a polscy "żurnaliści" na to:
http://wiadomosci.radiozet.pl/Wiadomosci/Swiat/Jacht-Miracle-z-Polakami-na-pokladzie-splonal-WIDEO-00023545
radiozet napisał(a):
Załoga rejsu z Bergen w Norwegii do Reykaviku na Islandii wysłała sygnał SOS, po czym zdołała opuścić pokład żaglowca i przesiąść się na tratwę ratunkową.

http://www.fakt.pl/wydarzenia/polska/jacht-z-polakami-w-ogniu-zaloga-uciekla-z-pokladu/1rpql61
fakt napisał(a):
Załoga musiała uciekać z pokładu. Na pomoc czekała w szalupie ratunkowej.
"gdyby głupota była lżejsza od powietrza..."


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 cze 2016, o 07:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lis 2015, o 20:00
Posty: 496
Lokalizacja: Trójmiasto
Podziękował : 141
Otrzymał podziękowań: 105
Uprawnienia żeglarskie: jsm
_jp_ napisał(a):
Załoga musiała uciekać z pokładu. Na pomoc czekała w szalupie ratunkowej.


W radiu rano to słyszałem... pokiwałem tyko głową.

Tak czy siak Jotki szkoda wielka... dobrze, że wszyscy są cali.

_________________
Zapal fajkę z wrzośca – na świecie jest tylko wiatr i dym.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 cze 2016, o 08:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 lip 2013, o 16:44
Posty: 1743
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował : 264
Otrzymał podziękowań: 976
Uprawnienia żeglarskie: KJ
Panie i Panowie,
zanim rozpęta się na forum dyskusja burzliwa - pomyślcie zanim coś napiszecie.
Poza uczestnikami nikt nie zna tego co i dlaczego. I nie pozna szybko, bo o pewnych sprawach długo się nie mówi. Zanim przypniecie "łatkę" komukolwiek - rozważcie to dobrze. Przykrym by było, gdyby rozpętała się burza taka jaka była np. przy Polonusie.
Szkoda wielka jachtu, chłopaki włożyli sporo serca w przygotowania.
Ludzie cali i to najważniejsze.

_________________
Jestem w tym wieku, że milczę gdy ktoś opowiada głupoty.
Szkoda mi czasu na walkę z idiotami.
Hania - Halina - Inka



Za ten post autor Hania otrzymał podziękowania - 6: Były user, Colonel, Jaromir, nauaag, PilotR, Zielony Tygrys
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 cze 2016, o 09:36 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8822
Podziękował : 3986
Otrzymał podziękowań: 1916
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Hania napisał(a):
Poza uczestnikami nikt nie zna tego co i dlaczego. I nie pozna szybko,


Albo wcale :) Tak przy okazji czy sa jakies ustalenia po wypadku "Down North" ?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 cze 2016, o 10:05 
*** Ban ***
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 mar 2015, o 23:16
Posty: 1403
Podziękował : 464
Otrzymał podziękowań: 271
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
markrzy napisał(a):
http://sprzedajemy.pl/sprzedam-jacht-oceaniczny-stalowy-i-ocynkowany-2005-r-nr17632677

Trochę staniał do września:
http://sprzedajemy.pl/jacht-oceaniczny- ... nr25573122
Poza tym była dyskusja na forum z Maćkiem kiedy oferował jacht do sprzedaży.
Coś było o potencjalnej maszoperii....


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 cze 2016, o 11:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2009, o 10:59
Posty: 3165
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował : 449
Otrzymał podziękowań: 478
Uprawnienia żeglarskie: kapitan jachtowy
M@rek napisał(a):
a tak przy okazji czy sa jakies ustalenia po wypadku "Down North


http://scie24.pl/region/2635,nieoficjal ... -north.htm

http://takdlaodry.pl/czemu-zatonal-down-north/

_________________
“We are all travellers on the earth. We come...we see...we go...”


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 cze 2016, o 11:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sty 2012, o 00:14
Posty: 708
Podziękował : 105
Otrzymał podziękowań: 193
Uprawnienia żeglarskie: Morski Trzymacz Rumpla
I co te dwa linki podają Twoim zdaniem odpowiedź o przyczynę zatonięcia DN? Jak dla mnie to materiał porównywalny to wyjaśnienia przyczyn wypadku przez dziennikarzy Faktu. :twisted:

Z tego co się orientuję to w czerwcu/lipcu tego roku ma się trochę wyjaśnić. ;)

DN był jaki był, czyli kupą złomu, która nie powinna opuszczać portu, ale armator widział to inaczej i twierdził, że jacht jest bezpieczny. Tylko szkoda, że przy wietrze 1-2 i delikatnej fali potrafił wpaść w taki rozkołys, że brał burtami wodę. :twisted:



Za ten post autor Ejdzej otrzymał podziękowanie od: Były user
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 cze 2016, o 12:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 lip 2013, o 16:44
Posty: 1743
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował : 264
Otrzymał podziękowań: 976
Uprawnienia żeglarskie: KJ
Zbieraj napisał(a):
[b]30 maja 1015[/b]:
Zatonął "Down North"
viewtopic.php?p=371409#p371409
Kapitan - Mateusz Ćwikliński

[b]2 czerwca 2016[/b]:
Spłonął "Miracle"
viewtopic.php?p=426234#p426234
Kapitan - Mateusz Ćwikliński


Januszku Kochany,
a ja sobie i wszystkim bym życzyła tak małej "wypadkowości" w tak rozległym czasie :kiss: Poza tym gratulacje dla Mateusza, ten to ma patent na długowieczność !

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Ejdzej napisał(a):
DN był jaki był, czyli kupą złomu, która nie powinna opuszczać portu,

Nie wypowiadam się co do tego czy DN to złom czy nie. Sprawa armatora. Natomiast zaskoczyła mnie informacja przekazana przez nieznanego mi pana , twierdzącego, że jest załoga DN. DN ma jeszcze w czerwcu 2016 wypłynąć w rejs ...
By było jasne - jakiś pan w CŻ oglądał z pozycji kei Oceana i tak się pochwalił.
Widać albo armator bardzo bogaty albo bez wyobraźni... albo pan palnął coś byle zaistnieć.

_________________
Jestem w tym wieku, że milczę gdy ktoś opowiada głupoty.
Szkoda mi czasu na walkę z idiotami.
Hania - Halina - Inka



Za ten post autor Hania otrzymał podziękowania - 2: Maar, markrzy
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 cze 2016, o 14:27 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8822
Podziękował : 3986
Otrzymał podziękowań: 1916
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Hania napisał(a):
Nie wypowiadam się co do tego czy DN to złom czy nie. Sprawa armatora.


No, niekoniecznie :) armator moze miec rozne pomysly i to bylaby tylko jego sprawa gdyby plywal samotnie :) Wiemy dobrze jaka piane z muzgu moze zrobic dobry PR i jak latwo znalesc naiwnych niedoswiadczonych.
Marwi mnie ze wiekszosc wypadkow ktore wydazyly sie w osatnich laach pozostala bez echa i konkretnych rzeczowych ustalen nie publikowano.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 cze 2016, o 14:36 
*** Ban ***
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 mar 2015, o 23:16
Posty: 1403
Podziękował : 464
Otrzymał podziękowań: 271
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
M@rek napisał(a):
Wiemy dobrze jaka piane z muzgu moze zrobic dobry PR

Z muzgu tak.
Ale jeśli ktoś ma mózg to już nie tak łatwo :mrgreen:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 cze 2016, o 14:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 11:42
Posty: 168
Podziękował : 77
Otrzymał podziękowań: 64
Uprawnienia żeglarskie: Nauclerus Odobenus
https://www.facebook.com/NavigareYC/posts/1461215957237166

Szanowni Panstwo, Zeglarze.

Zdarzenie 02.06.2016

Opis sytuacji.

Wyjscie z portu Lerwick 01 czerwca, o godzinie 0555 rano. Jacht s/y Miracle pod polska bandera, z karta bezpieczenstwa na "akwen nieograniczony", zdolny do zeglugi przy "nieograniczonej sile wiatru i fali" wyplywa na kolejny etap wieloetapowego rejsu w kierunku Wysp Owczych i dalej Islandii. Jacht jest sprawny, dotychczas bezawaryjny, sprawdzony podczas zeglugi przy sztormowym wietrze. Zapowiadana sila wiatru: wiatr N do NNE sila 5 - 6B. Stan morza 3-4.

Poranek 01 czerwca jacht zegluje kursem 180. Okolo godziny 0930, okolo 12 Mm na poludnie od Lerwick, po uzgodnieniu z Shetland Coastguard, przeprowadzone zostaja na pokladzie s/y Miracle manewry polegajace na spuszczczeniu na poklad jachtu sy Miracle ratownikow Shetland Coastguard. Po zakonczeniu manewrow, jacht zegluje juz nieprzerwanie zadanym kursem miedzy 290 - 315 ( w zaleznosci od biezacego kierunku wiatru i niesionych zagli)

Po okolo dobie od wyjscia z Lerwick, na przyblizonej pozycji 60°06,8' N 003°21,5' W , (zegluga na zaglach, silnik wylaczony) spod koi na lewej burcie zaczyna wydobywac sie dym. Opis okolicznosci: Webasto wylaczone, zawor butli propan butan zakrecony ze wgledu na silny wiatr. Zadnych zrodel otwartego ognia pod pokladem. Zezy oproznione.

Po krotkim rozpoznaniu wykluczony zostaje pozar instalacji silnikowej oraz instalacji gazowej prupan-butan (instalacja szczelna, zbadano przed rejsem).

Podejrzane - ze wgzledu na barwe dymu i specyficzny swad dymu - zwarcie w instalacji elektrycznej. Przestrzen pod kojami celem identyfikacji zrodla ognia zostaje oprozniona. W kierunku zrodla dymu prewencyjnie zostaje skierowana gasnica. Nie zmniejsza to ilosci dymu pod pokladem.

Zaloga dostaje polecenie ubrania pasow ratunkowych i wyjscia na poklad. Kapitan decyduje zrzucic trajsel, celem zmniejszenia przechylu (wiatr 5-6B, bajdewind, podmuchy do 7 B). Kapitan wylacza glowny hebel zasilania pradu na jachcie. Zwieksza sie ilosc dymu, a w raz z nim tlenku wegla, zmusza to kapitana do wyprowadzenia calej zalogi na poklad.

Dalsze proby uzycia gasnicy nie przynosza rezultatu. Kapitan wlacza hebel pradu - za pomoca radiostacji VHF zostaje nadany signal alarmowy Distress Fire. Kapitan uruchamia EPIRB oraz PLB, wraz z III oficerem przygotowuje do uruchomienia tratwe ratunkowa. Uruchamia tratwe.
Ewakuuje zaloge.
Przenosi na nia przedmioty ktore zdolal wziac spod pokladu. Sa to EPIRB I reczny VHF.
Ustawia jacht w dryfie, nastepnie sam ewakuuje sie do tratwy.

Odciety zostaje falen.

Jacht obserwowany z tratwy ratunkowej plonie.

Zaloga bez obrazen, bez hipotermii, w dobrej kondyncji psychicznej. Dzieki recznemu VHF statek norweskiej bandery REM Gambler, nawiazuje komunikacje z tratwa. Po uruchomieniu czerwonej recznej flary, i podaniu pozycji do oficera ze statku, statek zmienia kurs na kurs w kierunku tratwy. Spuszczona zostaje lodz o napedzie mechanicznym, ktora doholowuje tratwe do burty REM Gambler.

Niniejszym wyprawa Arktyka 2016 zostaje odwolana. Wszelkie informacje organizacyjne dotyczace dalszych etapow zostana jak najszybciej przekazane uczestnikom Wyprawy



Za ten post autor Kitt otrzymał podziękowania - 6: Leszek, mkonst, pazaur, PilotR, Senator, Zielony Tygrys
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 cze 2016, o 14:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12942
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2912
Otrzymał podziękowań: 2585
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Nic tu nie ma o utracie masztu. Kiedy to nastąpiło?

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 cze 2016, o 15:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Nicram napisał(a):
Bury odstaw alkohol.


Ty popatrz na daty a potem pisz o odstawianiu alkoholu. :rotfl:
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 cze 2016, o 15:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
Stara Zientara napisał(a):
Nic tu nie ma o utracie masztu. Kiedy to nastąpiło?


Jak się ostro paliło pod pokładem to profil mógł się poddać temperaturze i kompresji od takielunku + falom.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 cze 2016, o 15:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12942
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2912
Otrzymał podziękowań: 2585
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Yigael napisał(a):
Jak się ostro paliło pod pokładem to profil mógł się poddać temperaturze i kompresji od takielunku + falom.
Wiem, że tak mogło być. Pytam kiedy się zdarzyło. Przed ewakuacją, czy po?

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664



Za ten post autor Stara Zientara otrzymał podziękowanie od: cine
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 190 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 246 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL