Forum żeglarskie https://forum.zegluj.net/ |
|
Potrzeba fizjologiczna (internet) a wypadek masowca.. https://forum.zegluj.net/viewtopic.php?f=18&t=32038 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | B199 [ 10 wrz 2020, o 20:00 ] |
Tytuł: | Potrzeba fizjologiczna (internet) a wypadek masowca.. |
Cytuj: Panama, jako prowadzące śledztwo państwo bandery statku, potwierdza, że zmiana kursu masowca Wakashio była spowodowana chęcią uzyskania połączenia Wi-Fi podczas uroczystości urodzinowych jednego z członków załogi. W wyniku wejścia statku na mieliznę doszło do poważnego rozlewu olejowego i zanieczyszczenia środowiska morskiego. Ludzie są gotów poświęcić wiele dla swoich potrzeb "fizjologicznych" ![]() https://www.portalmorski.pl/zegluga/462 ... -mieliznie |
Autor: | SIRK [ 10 wrz 2020, o 21:23 ] |
Tytuł: | Re: Potrzeba fizjologiczna (internet) a wypadek masowca.. |
Jak na Portal Morski to bardzo merytoryczny artykuł. Z chęcią przeczytałbym ten raport. |
Autor: | B199 [ 10 wrz 2020, o 21:58 ] |
Tytuł: | Re: Potrzeba fizjologiczna (internet) a wypadek masowca.. |
Nie ma jeszcze oficjalnego raportu, ale rzeczywiście, Autoridad Marítima de Panamá (Panama Maritime Authority / Panamska Władza Morska) wydała oświadczenie prasowe w sprawie wypadku, które zdaje się odpowiadać treści artykułu Portalu Morskiego. Rzeczywiście, z ustaleń dochodzenia (zeznania członków załogi) wynika, że kapitan wydał rozkaz zmiany kursu, by nawiązać łączność telefoniczną i internetową oraz podczas manewrów był na mostku i nie podjął żadnej próby zmiany niebezpiecznego kursu. Wklejam dwie wersje językowe, w wolnej chwili przetłumaczę na polski. https://amp.gob.pa/notas-de-prensa/dele ... -mauricio/ W języku hiszpańskim (oryginalnym): Cytuj: Hasta el momento, las autoridades competentes han podido confirmar que el pasado 25 de julio, la nave Wakashio, propiedad de la empresa japonesa Nagashiki Shipping Co. Ltd. (Nagashiki Kisen KK), desvió su plan de navegación, aprobado al momento de zarpar de Singapur con destino a Brasil. La modificación, podría estar relacionada con la celebración del cumpleaños de uno de los tripulantes. Hasta donde las evidencias lo demuestran, se ha podido conocer, por declaraciones de la misma tripulación, que el cambio de rumbo se produce por indicaciones del capitán de la embarcación, quien dio instrucciones de acercarse a unas 5 millas de distancia de la costa de Isla Mauricio, buscando señal telefónica y de Internet, para que los tripulantes pudieran comunicarse con sus familiares. Cabe destacar que el capitán de la nave, el jefe de máquinas y el primer oficial se encontraban en el puente de navegación cuando se produce este acercamiento indebido que provocó una situación de peligro alertada, en primera instancia, por las autoridades de Isla Mauricio. La última posición tomada en el ECDIS (sistema integrado de cartas náuticas y equipos de navegación) fue a las 1802 LT, y el encallamiento de la nave se registró a las 1925 LT. W języku angielskim (tłumaczenie przez translatora z hiszpańskiego): Cytuj: The delegation has been able, so far, to evidence and confirm that, on July 25, 2020, while the vessel Wakashio, owned by the Japanese company Nagashiki Shipping Co. Ltd. (Nagashiki Kisen KK) was sailing en route to Brazil, its crew, in the afternoon, celebrated the birthday of one of the crew members; furthermore, the ship deviated from its approved navigation plan at the time of sailing from Singapore on the route approved by the captain and his deck officers, which would have taken them to their destination in a safe manner.
As far as the evidence shows, it has been possible to know, thanks to statements made by the crew members themselves, that this change of course was the result of orders issued by the captain of the ship, who commanded passing about 5 miles off the coast of Mauritius, to look for a telephone and internet signal in order for the crew members to communicate with their families. It should be noted that the captain of the ship, the chief engineer and the first officer were on the navigation bridge when the situation of approaching land occurred; however, no action was implemented to correct the course, and avoid a dangerous situation; in fact, the last position taken in the ECDIS (integrated system of nautical charts and navigation equipment) was at 1802 LT, and the grounding of the ship was recorded at 1925 LT. |
Autor: | SIRK [ 10 wrz 2020, o 22:26 ] |
Tytuł: | Re: Potrzeba fizjologiczna (internet) a wypadek masowca.. |
Cytuj: According to the analysts, with a safe guard and applying good seamanship practices, an appropriate analysis of the situation would have allowed taking the pertinent actions to correct the course and avoid the accident. On the navigation bridge there were people with sufficient experience in assessing the problem. An erroneous appreciation of the Electronic Nautical Chart could also be verified, since it seems that the wrong chart was being used and with the wrong scale, which made it impossible to properly verify the approach to the coast and shallower waters, the researchers add in their report preliminary. The lack of supervision and monitoring of the navigation equipment, the distraction generated when the officer of the watch totally loses the course of the navigation and an "excess of confidence" during the watch, are indicated among the causes that could cause the grounding and sinking Partial vessel on a coral reef off Mauritius. Ale to powyżej chyba trochę inaczej brzmi. Nigdy nie pogodzę się z „clickbait” i pogonią za sensacją, tym bardziej na branżowym portalu lub żeglarskim forum. Nawet się nie domyślasz ile razy zmieniałem kurs aby mieć lepszą łączność i/lub tak planowałem podróż aby jak najdłużej mieć zasięg sieci lądowej. |
Autor: | B199 [ 10 wrz 2020, o 22:38 ] |
Tytuł: | Re: Potrzeba fizjologiczna (internet) a wypadek masowca.. |
SIRK napisał(a): Cytuj: According to the analysts, with a safe guard and applying good seamanship practices, an appropriate analysis of the situation would have allowed taking the pertinent actions to correct the course and avoid the accident. On the navigation bridge there were people with sufficient experience in assessing the problem. An erroneous appreciation of the Electronic Nautical Chart could also be verified, since it seems that the wrong chart was being used and with the wrong scale, which made it impossible to properly verify the approach to the coast and shallower waters, the researchers add in their report preliminary. The lack of supervision and monitoring of the navigation equipment, the distraction generated when the officer of the watch totally loses the course of the navigation and an "excess of confidence" during the watch, are indicated among the causes that could cause the grounding and sinking Partial vessel on a coral reef off Mauritius. Ale to powyżej chyba trochę inaczej brzmi. Nigdy nie pogodzę się z „clickbait” i pogonią za sensacją, tym bardziej na branżowym portalu lub żeglarskim forum. Nawet się nie domyślasz ile razy zmieniałem kurs aby mieć lepszą łączność i/lub tak planowałem podróż aby jak najdłużej mieć zasięg sieci lądowej. Ale co powyżej inaczej brzmi? Chodzi o ten cytat, co ja wkleiłem? Bo w tym cytacie, co Ty wkleiłeś, napisane jest mniej więcej tyle, że stosując zasady dobrej praktyki morskiej, używając map w większej skali i zachowując większą ostrożność można było uniknąć wejścia na mieliznę. Kluczowe jest zdanie: Cytuj: (...) commanded passing about 5 miles off the coast of Mauritius, to look for a telephone and internet signal in order for the crew members to communicate with their families. (...) zarządził przejście ok. 5 mil od wybrzeża Mauritiusu w celu nawiązania łączności telefonicznej i internetowej, tak by członkowie załogi mogli porozumieć się ze swoimi rodzinami. To w powiązaniu z ustaleniem, że nie zachowano zasad dobrej praktyki morskiej, niewłaściwie prowadzono nawigację i nie zachowano wymaganej ostrożności, do czego zapewne przyczyniło się to, że "crew, in the afternoon, celebrated the birthday of one of the crew members" ("załoga, popołudniu, świętowała urodziny jednego z członków załogi") daje raczej dość przykry pogląd na zdarzenia tamtego dnia. I to niezależnie od typowo publicystycznych, pisanych pod "publikę" artykułów, jak ten Portalu Morskiego (zacytowałem go, gdyż tam po raz pierwszy znalazłem rzeczoną, omawianą przez nas teraz informację). |
Autor: | SIRK [ 10 wrz 2020, o 22:52 ] |
Tytuł: | Re: Potrzeba fizjologiczna (internet) a wypadek masowca.. |
Ależ ja nie mam do ciebie pretensji, wręcz odwrotnie dziękuje za linka. Nie zmienia to jednak mojej opinii o samym artykule który nic nie wnosi a nawet wprowadza w błąd czytelnika. |
Autor: | B199 [ 10 wrz 2020, o 22:54 ] |
Tytuł: | Re: Potrzeba fizjologiczna (internet) a wypadek masowca.. |
OK, cieszę się, że link pomocny – grunt to docierać do źródła ![]() |
Autor: | SIRK [ 10 wrz 2020, o 23:04 ] |
Tytuł: | Re: Potrzeba fizjologiczna (internet) a wypadek masowca.. |
B199 napisał(a): tj. w świetle faktów... O nie tak szybko, faktów to my jeszcze nie znamy. |
Autor: | B199 [ 10 wrz 2020, o 23:10 ] |
Tytuł: | Re: Potrzeba fizjologiczna (internet) a wypadek masowca.. |
SIRK napisał(a): B199 napisał(a): tj. w świetle faktów... O nie tak szybko, faktów to my jeszcze nie znamy. Szanuję za precyzję ![]() |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |