Forum żeglarskie
https://forum.zegluj.net/

Następny „monster container ship” na mieliźnie.
https://forum.zegluj.net/viewtopic.php?f=18&t=33302
Strona 1 z 1

Autor:  SIRK [ 20 mar 2022, o 13:44 ]
Tytuł:  Następny „monster container ship” na mieliźnie.

Z nieznanych na razie przyczyn ponad 300m kontenerowiec Ever Forward „wypadł” z toru wodnego i ugrzązł w mulistym dnie zatoki Chesapeake. To może być jedna z najdłuższych (najdroższych?) operacji uwalniania statku z mielizny. Niestety statek przy prędkości ponad 12kn i zanurzeniu ok. 13m „zagrzebał” się na kilka metrów w mule i to na całej swojej długości.

https://splash247.com/ever-forward-stil ... o-free-it/

Załączniki:
EverForward.jpeg
EverForward.jpeg [ 166.19 KiB | Przeglądane 4660 razy ]

Autor:  SIRK [ 16 kwi 2022, o 10:15 ]
Tytuł:  Re: Następny „monster container ship” na mieliźnie.

Po pięciu tygodniach sytuacja uziemionego kontenerowca niewiele się zmieniła. Nadal trwa pogłębianie akwenu wokół statku. A po dwóch nieudanych próbach użycia holowników ratownicy zdecydowali się na częściowy odlichtunek. Mając na uwadze wielkość jednostki operacja częściowego rozładunku jest żmudna i dość kosztowna.

Załączniki:
EverForward.jpeg
EverForward.jpeg [ 101.97 KiB | Przeglądane 4378 razy ]

Autor:  Wojciech [ 16 kwi 2022, o 11:07 ]
Tytuł:  Re: Następny „monster container ship” na mieliźnie.


https://obserwatorlogistyczny.pl/2022/0 ... r-forward/

Autor:  waliant [ 16 kwi 2022, o 21:56 ]
Tytuł:  Re: Następny „monster container ship” na mieliźnie.

Bardzo drogo wychodzą błędy zawodowców.

Autor:  SIRK [ 18 kwi 2022, o 14:15 ]
Tytuł:  Re: Następny „monster container ship” na mieliźnie.

Na ciebie zawsze można liczyć.
Czym większy zawodowiec tym większa odpowiedzialność. Czym większa odpowiedzialność tym większe zazwyczaj koszty ewentualnych pomyłek.
Wszelkie wypadki są niestety wpisane w naszą działalność. I chociaż robi się wiele to jeszcze daleka droga do całkowitego ich wyeliminowania. A bezpośrednią przyczyną w ponad 80 procent wypadków są błędy ludzkie, inaczej mówiąc również błędy rożnej klasy fachowców.

Ale wracając do tematu to ratownicy nie próżnowali i wczoraj Ever Forward odzyskał pływalność. Teraz trzeba czekać na raport NTSB który powinien być dosyć ciekawy.

Autor:  waliant [ 18 kwi 2022, o 16:48 ]
Tytuł:  Re: Następny „monster container ship” na mieliźnie.

SIRK napisał(a):
Wszelkie wypadki są niestety wpisane w naszą działalność. I chociaż robi się wiele to jeszcze daleka droga do całkowitego ich wyeliminowania. A bezpośrednią przyczyną w ponad 80 procent wypadków są błędy ludzkie, inaczej mówiąc również błędy rożnej klasy fachowców.

Całkowicie się zgadzam. W sumie uważam, że błędy były, są i będą zawsze. Niezależnie od procedur i wszelkich zabezpieczeń.
Tym bardziej proponuję, żeby odczepić się od amatorów. Bo nasze błędy kosztują o wiele mniej. Mimo że poziomu zawodowców nie mamy nawet szans osiągnąć.

Autor:  SIRK [ 19 kwi 2022, o 09:14 ]
Tytuł:  Re: Następny „monster container ship” na mieliźnie.

To fajnie, że się ze mną zgadzasz ale chyba nie do końca się zrozumieliśmy.
Ja jedynie stwierdziłem, że ciężko jest całkowicie wyeliminować niechciane zdarzenia. Jednakże odpowiednia polityka uświadamiająca oraz prawidłowo wdrażane procedury bezpieczeństwa bezsprzecznie będą ograniczać ilość oraz skutki takich zdarzeń.
Niestety w naszej rzeczywistości jest odwrotnie i musi być jeszcze dużo(?) gorzej aby wreszcie było lepiej. Ale to temat na dużo poważniejsza rozmowę.

Autor:  SIRK [ 8 gru 2022, o 13:26 ]
Tytuł:  Re: Następny „monster container ship” na mieliźnie.

Nie komisja bezpieczeństwa NTSB ale US Coast Guard zbadał i podał do publicznej wiadomości raport końcowy. Jak zwykle zawiódł człowiek.

Cytuj:
Pilot 1 was on the bridge with the Master and the bridge team until approximately 1930, when the Master departed the bridge to get dinner. At approximately 1950, the bridge team completed a scheduled watch relief, and a new Third Officer and Deck Cadet reported to the bridge. At this time, the bridge team was comprised of Pilot 1, the Third Officer, Deck Cadet, and an Able Bodied Seaman who was at the helm. At approximately 2017, the vessel passed its charted waypoint, marking a turn to approximately 180 degrees True that needed to be executed in accordance with the voyage plan. No order was given to turn the vessel and the helmsman maintained the previously ordered course of 161 degrees True. At 2018, Pilot 1 recognized the vessel was past its turn and ordered 15 degrees rudder to starboard. The vessel grounded outside the Craighill Channel, east of Lighted Buoy 16.


Cytuj:
4.1.22. At 2017, the EVER FORWARD crossed the predetermined waypoint position to initiate a turn to approximately180 degrees. No order to turn was given by Pilot 1, and the Voyage Data Recorder (VDR) showed the vessel maintained a heading of approximately
161 degrees.
4.1.23. At approximately 2017, the Third Officer announced on the bridge that the
vessel’s heading was 161 degrees and speed was approximately 13 knots. Pilot 1 verbally
acknowledged the Third Officer and took no action. The Third Officer stated that the
Pilot was still looking at his phone at this time.
4.1.24. At approximately 2017, Pilot 1 observed that the bridge team seemed to be
chattering more and moving about the bridge console.
4.1.25. At approximately 2017, the Third Officer notified Pilot 1 that the PPU did not
match the ship's Electronic Chart Display and Information System (ECDIS). Pilot 1 put
away his phone and began to use the ship's ECDIS.
4.1.26. At 2018, Pilot 1 ordered 15 degrees starboard rudder, then ordered hard to
starboard approximately 20 seconds later. The bridge team complied with both
commands.
4.1.27. At 2018, the EVER FORWARD grounded outside of the Craighill Channel.

https://www.dco.uscg.mil/Portals/9/DCO% ... dnEQ%3d%3d

Autor:  Ognisty Szkwał [ 9 gru 2022, o 08:12 ]
Tytuł:  Re: Następny „monster container ship” na mieliźnie.

SIRK napisał(a):
Nie komisja bezpieczeństwa NTSB ale US Coast Guard zbadał i podał do publicznej wiadomości raport końcowy. Jak zwykle zawiódł człowiek.

Miałem coś odpisać, ale już kiedyś sobie obiecałem wstrzemięźliwość w Twoim kierunku Krzysiek. Czy podane powyżej konkretne dane podajesz w dziale żeglarstwo ponieważ w związku z tym mamy się spodziewać utrudnień w żeglarstwie na akwenach po których zazwyczaj pływamy? Mamy się bardziej szkolić żeby nie przymulać jak zawodowcy? Czy znajdziesz sobie i poprosisz któregoś moda o przeniesienie tych rewelacyjnych informacji o problemach w żegludze motorowodnej, zawodowej do odpowiedniego jakiegoś innego nie żeglarskiego działu?
Ufff. Musiałem chociaż sobie obiecałem.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/