Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 20 kwi 2024, o 01:36




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 9 mar 2011, o 21:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5396
Po kretyńskim komentarzu Kuracenta, na prośbę Katrine podałem link do opisu wypadku "Bieszczadów" na stronie Jurka Sychuta.
Kto chciał - przeczytał.
Teraz chodzi mi jednak o coś innego, o mentalność:
Przewińcie cały tekst do końca i przeczytajcie trzy ostatnie akapity :(
http://www.sychut.com/nav/wypadki/bieszczady.html

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 mar 2011, o 21:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8653
Lokalizacja: sv Nimrod, Newhaven, UK
Podziękował : 3578
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Stronniczość? Ależ skąd, przecież instrukcja obsługi akumulatora to rzecz na jachcie niezbędna (szczególnie w kontekście zderzania się z innymi...).
A reszta - to jakby komuś się wydawało, że władza sądownicza w Polsce jest niezależna od wykonawczej... jak to tak, ministrowi się narazić?

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 mar 2011, o 21:38 

Dołączył(a): 30 lis 2009, o 11:52
Posty: 288
Podziękował : 81
Otrzymał podziękowań: 15
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
Przewinąłem,czytałem to kiedyś już ale może nie zwróciłem uwagi..Bardzo przykre..Godzinę o instrukcji..


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 mar 2011, o 21:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 kwi 2010, o 22:07
Posty: 3015
Podziękował : 66
Otrzymał podziękowań: 451
Uprawnienia żeglarskie: Jachtowy Sternik Mazurski
"[...] a w ogóle nie interesował się odpowiedzialnością za wypadek załogi tankowca [...]" - powiedział przedstawiciel rodziny ofiar

W jakiej roli występuje delegat ministra infrastruktury przed Izbą Morską?

_________________
Olek Kwaśniewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 mar 2011, o 21:46 

Dołączył(a): 28 maja 2007, o 11:44
Posty: 1999
Podziękował : 7
Otrzymał podziękowań: 109
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Takiego oskarżyciela publicznego - prokuratora?

_________________
www.samoster.org.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 mar 2011, o 21:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 gru 2006, o 15:44
Posty: 307
Lokalizacja: Rybnik
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 7
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz lodowy
Jakie to polskie. Zaputać.

_________________
Jurek
.....kiedy dogmat zakrada się do umysłu, ustaje wszelka aktywność intelektualna.


http://zagle.mazury.info


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 mar 2011, o 21:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 kwi 2010, o 22:07
Posty: 3015
Podziękował : 66
Otrzymał podziękowań: 451
Uprawnienia żeglarskie: Jachtowy Sternik Mazurski
Olek napisał(a):
W jakiej roli występuje delegat ministra infrastruktury przed Izbą Morską?

Delegat Ministra Infrastruktury, jako rzecznik interesu społecznego, ustanowiony jest przy izbie morskiej spośród osób posiadających wysokie kwalifikacje zawodowe i praktykę w zakresie żeglugi morskiej. [...] Ich podstawowym zadaniem w postępowaniu jest dążenie do zapewnienia należytego przestrzegania obowiązujących przepisów o bezpieczeństwie żeglugi i życia na morzu.

Ciekawe co praktyka i wysokie kwalifikacje podpowiadały my o tej instrukcji.

_________________
Olek Kwaśniewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 mar 2011, o 21:55 

Dołączył(a): 28 maja 2007, o 11:44
Posty: 1999
Podziękował : 7
Otrzymał podziękowań: 109
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Poczytaj orzeczenia z ostatnich paru lat - dowiesz się, że wg. delegata przyczyną wszystkich wypadków jest każdorazowo "nieprawidłowe wypełnianie dziennika jachtowego". Aż mu nawet jakiś czas temu (nie pamiętam o którą sprawę chodziło) izba zwróciła uwagę, że to nie pozostaje w żadnym związku z wypadkiem :)

_________________
www.samoster.org.pl


Ostatnio edytowano 9 mar 2011, o 22:00 przez gf, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 mar 2011, o 21:58 

Dołączył(a): 30 lis 2009, o 11:52
Posty: 288
Podziękował : 81
Otrzymał podziękowań: 15
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
Może delegat po cichu reprezentował interesy ubezpieczyciela..


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 mar 2011, o 22:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 kwi 2010, o 22:07
Posty: 3015
Podziękował : 66
Otrzymał podziękowań: 451
Uprawnienia żeglarskie: Jachtowy Sternik Mazurski
gf napisał(a):
wg. delegata przyczyną wszystkich wypadków jest każdorazowo "nieprawidłowe wypełnianie dziennika jachtowego"

Jeżeli rzeczywiście podstawowym zadaniem w postępowaniu jest dążenie do zapewnienia należytego przestrzegania obowiązujących przepisów to przeciętny urzędnik nie zrobi nic poza wynajdywaniem niezgodności zachowania z istniejącymi przepisami. To wystarczy żeby zachować posadę. Jak zwykle wszystko zależy od ludzi ...

_________________
Olek Kwaśniewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 mar 2011, o 22:05 

Dołączył(a): 28 maja 2007, o 11:44
Posty: 1999
Podziękował : 7
Otrzymał podziękowań: 109
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Nie ma obowiązku wypełniania ani posiadania dziennika, to też izba zauważyła :)

_________________
www.samoster.org.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 mar 2011, o 22:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 kwi 2010, o 22:07
Posty: 3015
Podziękował : 66
Otrzymał podziękowań: 451
Uprawnienia żeglarskie: Jachtowy Sternik Mazurski
gf napisał(a):
Nie ma obowiązku wypełniania dziennika, to też izba zauważyła :)

i słusznie zauważyła, ale lata obowiązkowego wypełniania dziennika robią swoje :) może ten dziennik to takie koło ratunkowe delegata kiedy nie wie co powiedzieć bo się nie przygotował do sprawy

_________________
Olek Kwaśniewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 mar 2011, o 22:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 lut 2006, o 20:35
Posty: 844
Lokalizacja: Ruda Śląska
Podziękował : 29
Otrzymał podziękowań: 47
Ostatnio przebrnąłem przez książkę WR Dąbrowskiego "Mądry żeglarz po szkodzie".
W wyniki tej lektury (opartej o opisy różnych wypadków morskich, wraz z orzeczeniami IM) uznałem, że do tej pory moje żeglowanie to jedna wielka masa błędów i niedopatrzeń i dziękuję Bogu, że nic mi się nie stało, bo miałbym przesrane...

W jednej z historii pojawił się zarzut, że prowadzona obserwacja była zła, gdyż sternik obserwował horyzont "po niewłaściwej burcie", obserwację po "burcie właściwej" pełnił załogant, który pełnił wachtę z rzeczonym sternikiem. Było to niewłaściwe, gdyż miał on mniejsze doświadczenie niż sternik, zatem powinien on obserwować tą stronę, którą podczas rejsu obserwował sternik, podczas gdy sternik winien skupić swoją uwagę na tym co dzieje się po stronie burty obserwowanej przez załoganta... uffffffff... :wink: Mniej więcej tak brzmiała konkluzja po wypadku na Zatoce gdzie jacht zderzył się z barką, czy innym pchaczem...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 mar 2011, o 22:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5396
kusza napisał(a):
W jednej z historii pojawił się zarzut, że prowadzona obserwacja była zła, gdyż sternik obserwował horyzont "po niewłaściwej burcie", obserwację po "burcie właściwej" pełnił załogant, który pełnił wachtę z rzeczonym sternikiem. Było to niewłaściwe, gdyż miał on mniejsze doświadczenie niż sternik, zatem powinien on obserwować tą stronę, którą podczas rejsu obserwował sternik, podczas gdy sternik winien skupić swoją uwagę na tym co dzieje się po stronie burty obserwowanej przez załoganta... uffffffff... :wink: Mniej więcej tak brzmiała konkluzja po wypadku na Zatoce gdzie jacht zderzył się z barką, czy innym pchaczem...

Mądrość ludowa (czytaj: kapitańska) mówi, że jak wchodzisz na salę jako zainteresowany i mówisz "Dzień dobry", to już masz najniższą karę, to znaczy wytknięcie. A potem już tylko walczysz, żeby nie dostać więcej.

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 mar 2011, o 22:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 lip 2010, o 09:24
Posty: 2789
Lokalizacja: Norge
Podziękował : 96
Otrzymał podziękowań: 332
Uprawnienia żeglarskie: hm...
Zbieraj napisał(a):
Po kretyńskim komentarzu Kuracenta

Mądrego to miło poczytać :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 mar 2011, o 22:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 mar 2006, o 17:51
Posty: 1188
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 187
Otrzymał podziękowań: 261
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz polodowcowy
Znajomy bosman żaglowca, na pytanie wysokiej Izby Morskiej, gdzie był w momencie kolizji, odpowiedział - że w magazynie wydawał papier.
Padło drugie ważne pytanie. Jaki ???
Odpowiedź- toaletowy. :lol:

_________________
Pozdrawiam !
Zbyszek "Zgrzyb" Przybyszewski
http://www.samoster.org.pl/index.php?dzial=7


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 mar 2011, o 00:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Olek napisał(a):
"[...] a w ogóle nie interesował się odpowiedzialnością za wypadek załogi tankowca [...]" - powiedział przedstawiciel rodziny ofiar

W jakiej roli występuje delegat ministra infrastruktury przed Izbą Morską?

W roli Delegata Ministra Infrastruktury...

http://lex.pl/bap/student/Dz.U.1961.58.320.html


Ale nic nie jest wieczne, nawet Izby Morskie:
viewtopic.php?f=17&t=7414
:roll:

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 mar 2011, o 08:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
Jaromir napisał(a):
Ale nic nie jest wieczne, nawet Izby Morskie:


I całe szczęście.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 mar 2011, o 10:33 
To w ogóle była ciekawa sprawa... Jakoś tak kiedyś siedliśmy i w SailCruiserze zasymulowaliśmy manewry wszystkich trzech statków (Bieszczadów, gazowca i kutra rybackiego) wg oficjalnego orzeczenia Izby... i przy warinatowści prawdomówności świadków...
1.Zakładając, że Bieszczady wykonały prawidłowy zwrot w lewo (tak chyba zeznała koleżanka sterniczka) na kurs odejścia od toru ruchu Lady... na dobrą milę przed gazowcem, ale nie wchodząc w jego oś ruchu... nie byłoby kolizji
2.Zakładając, że Bieszczady wykonały jednak zwrot w prawo... wynikało z symulacji że faktycznie jacht wszedł w pas ruchu statku... (czy wtedy nie powinno zadziałać prawidło wyprzedzający/wyprzedzany)?

Myślę, że po prostu nigdy się nie dowiemy jak to naprawdę było.


Góra
  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 mar 2011, o 16:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Moniia napisał(a):
jakby komuś się wydawało, że władza sądownicza w Polsce jest niezależna od wykonawczej

Jest.
A Izba Morska nie jest władzą sądowniczą.

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 mar 2011, o 11:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 kwi 2007, o 09:37
Posty: 240
Lokalizacja: Warszawa/Toruń
Podziękował : 197
Otrzymał podziękowań: 13
Uprawnienia żeglarskie: kapitan jachtowy
Jest quasi-sądowniczą. I to jest profesjonalne określenie ;)

Zainteresowanym służę krótką charakterystyką izb morskich, którą miałem kiedyś przyjemność opracowywać na uczelni :D

_________________
Rafał Natzke-Kruszyński

http://www.nazagle.pl/s2


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 mar 2011, o 06:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lut 2007, o 08:39
Posty: 1512
Lokalizacja: DC
Podziękował : 140
Otrzymał podziękowań: 84
JacekBol napisał(a):
To w ogóle była ciekawa sprawa... Jakoś tak kiedyś siedliśmy i w SailCruiserze zasymulowaliśmy manewry wszystkich trzech statków (Bieszczadów, gazowca i kutra rybackiego) wg oficjalnego orzeczenia Izby... i przy warinatowści prawdomówności świadków...
1.Zakładając, że Bieszczady wykonały prawidłowy zwrot w lewo (tak chyba zeznała koleżanka sterniczka) na kurs odejścia od toru ruchu Lady... na dobrą milę przed gazowcem, ale nie wchodząc w jego oś ruchu... nie byłoby kolizji
2.Zakładając, że Bieszczady wykonały jednak zwrot w prawo... wynikało z symulacji że faktycznie jacht wszedł w pas ruchu statku... (czy wtedy nie powinno zadziałać prawidło wyprzedzający/wyprzedzany)?

Myślę, że po prostu nigdy się nie dowiemy jak to naprawdę było.
Hy. Na profesjonalnym symulatorze AM Zbieraj, mając na mostku LE do pomocy (obserwacja radarów choćby) takich "majtków" jak Stara Zientara czy Krzysiek Bieńkowski, co prawda Bieszczad nie rozjechał, ale został przez armatora zwolniony z pracy za marnowanie paliwa...

Jakkolwiek by nie było naprawdę, wiemy wystarczająco dużo, by wyciągnąć z tego wypadku odpowiednią lekcję -- także w kwestii podejścia Izby Morskiej.

_________________
Marcin "Cypis" Kantorek - http://www.dino.merigold.pl


Ostatnio edytowano 26 mar 2011, o 14:29 przez Cypis, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 mar 2011, o 09:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17300
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2168
Otrzymał podziękowań: 3591
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Taki miał widok jak wzeszło słońce...


Załączniki:
Symulator1.jpg
Symulator1.jpg [ 279.93 KiB | Przeglądane 9616 razy ]

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 mar 2011, o 10:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lut 2007, o 08:39
Posty: 1512
Lokalizacja: DC
Podziękował : 140
Otrzymał podziękowań: 84
Maar napisał(a):
Taki miał widok jak wzeszło słońce...


Tzn. taki widok był po "puszczeniu" LE w/g danych z kursografu a Bieszczad w/g ustaleń Izby (czy też Izby i własnych spostrzeżeń Andrzeja?). Ponieważ Bieszczad nie było po ciemku ani trochę widać, na koniec Andy "włączył" nam dzień...

W drugiej symulacji LE można było manewrować wedle uznania... ze skutkiem dla kapitana, jaki opisałem wcześniej.

_________________
Marcin "Cypis" Kantorek - http://www.dino.merigold.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 wrz 2017, o 22:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 mar 2012, o 08:33
Posty: 1894
Lokalizacja: Gdynia
Podziękował : 150
Otrzymał podziękowań: 279
Uprawnienia żeglarskie: wszystkie potrzebne
Dzisiaj mija 17 lat. Warto wspomnieć o załodze i jachcie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 380 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL