Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 28 mar 2024, o 13:38




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 53 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 4 gru 2015, o 21:11 

Dołączył(a): 6 mar 2015, o 22:18
Posty: 18
Podziękował : 16
Otrzymał podziękowań: 5
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Witam wszystkich żeglujących przed komputerami

Pewnie tak jak ja, siedzicie i planujecie, gdzie popłynąć w następnym sezonie. Ja przynajmniej wiem już na pewno czym popłynę, od roku jestem właścicielem jachtu Dehler 34 Optima 101, którego nie zamienię na najnowszą Bavarie czy Odyseja. Kupiłem go głównie dla siebie od pierwszego właściciela z Niemiec. Nie wiele pływałem w zeszłym sezonie, ponieważ mimo idealnego stanu łódki (zero rys na żelkocie, nowy silnik i dobry takielunek), zmodernizowałem elektronikę i zainwestowałem w bezpieczeństwo. Oprócz tego prowadzę firmę i nie mam, aż tyle czasu żeby w 100% wykorzystać THORa. Obecnym portem macierzystym jachtu jest Ustka, która jest świeżo po remoncie portu i w końcu będzie otwarta na żeglarstwo. W następnym sezonie ma powstać marina z zapleczem dla żeglarzy. Najważniejszym atutem Ustki jest lokalizacja, która pozwoli Wam szybko dotrzeć na Bornholm i dalej do Szwecji. Ponieważ sam jeszcze nie zdecydowałem, czy w następnym sezonie płynąć na północ w szkiery, czy na zachód w cieśniny duńskie istnieje możliwość dogadania etapowego rejsu. Jestem otwarty na Wasze propozycję i obiecuję, że jacht będzie w 100% przygotowany na wszystko. Wstępnie ustalam cenę za tydzień czarteru 2800zł i zapraszam do zadawania pytań

Poniżej wyposażenie jachtu i chodź nie mam zdjęć aktualnych z tylną bramką, którą zamontowałem jesienią to załączę zdjęcia z rejsów 2015. Później zrobię dokładniejsze zdjęcia.

Wyposażenie:
- Silnik Beta Marine 28KM z 2005r. 700 moto godzin.
- Najnowszy ploter SIMRAD NNS7 EVo2 z WiFi i sondą 50/200Khz
- Mapy całego Bałtyku w wersji elektronicznej i papierowej
- Sonar INTERPHASE skanowanie 360m przed dziobem
- Radar szerokopasmowy SIMRAD 3G zasięg 24Mm
- AIS SIMRAD
- Radio stacjonarne VHF SIMRAD RS35 z DSC
- Radio stacjonarne VHF DEBEG
- Radio ręczne VHF ICOM z GPS z DSC
- Dwie niezależne anteny VHF (maszt+rufa)
- Autopilot Raymarine ST4000 (składany rumpel)
- Wiatromierz, log, głębokościomierz, dwa kompasy
- Podwójne niezależne oświetlenie nawigacyjne, lampa silnikowa, kotwiczna i stroboskop.
- Tratwa ratunkowa AIRMAR 6os. 2015r.
- Kamizelki ratunkowe 2 Crewssaver Ergofit z stroboskopem, uprzeżą i pasami+ 2 pneumatyczne MARINEPOL+ 2 zapasowe.
- Dwa koła ratunkowe
- Dwie life liny
- Trzy akumulatory AGM 100Ah 2015r. (1 aku zasila silnik, 2 aku zasilają hotel i navigację)
- Automatyczny prostownik do ładowania akumulatorów z 230V
- Solar 50W do ładowania akumulatorów
- Przetwornica 12/230V 1000W
- Ładowarka USB 2A
- Ogrzewanie TRUMATIC i nagrzewnica wodna
- Lodówka około 40litr.
- Kuchenka z piekarnikiem
- Komplet naczyń i sztućców, garnki, patelnia
- Zbiornik wody słodkiej 100litr. z pompą ciśnieniową
- Toaleta WC
- Żagle 1xgenua, 1xfok marszowy, 1xfok sztormowy, 1xgrot pełnolistwowy 3 refy
- Rolfok Reckman dwulistwowy
- Lazy Jack
- Szprycbuda
- kotwica 12kg z 30metrami łańcucha i 100metrów liny kotwicznej
- Dwie duże pompy zęzowe
- Apteczka i 3 gaśnice.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *



* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Znalazłem jeszcze kilka świeższych zdjęć, ale nadal mało profesjonalnych. Postaram się zrobić na wiosnę lepsze.


Załączniki:
Komentarz: Wersja z TV na życzenie
20150803_095151.jpg
20150803_095151.jpg [ 182.59 KiB | Przeglądane 4000 razy ]
Komentarz: Wersja z rowerami Sopot
20150803_095217.jpg
20150803_095217.jpg [ 164.01 KiB | Przeglądane 4000 razy ]
Komentarz: Karlshamn
20150827_123236.jpg
20150827_123236.jpg [ 130.06 KiB | Przeglądane 4000 razy ]
Komentarz: Bornholm
20150605_125905.jpg
20150605_125905.jpg [ 164.21 KiB | Przeglądane 4000 razy ]
Komentarz: Christianso
20150605_104225.jpg
20150605_104225.jpg [ 120.25 KiB | Przeglądane 4000 razy ]
20150529_133520.jpg
20150529_133520.jpg [ 128.62 KiB | Przeglądane 4007 razy ]
20150408_160147.jpg
20150408_160147.jpg [ 128.48 KiB | Przeglądane 4007 razy ]
20150408_160110.jpg
20150408_160110.jpg [ 110.06 KiB | Przeglądane 4007 razy ]
20150408_160622.jpg
20150408_160622.jpg [ 129.79 KiB | Przeglądane 4007 razy ]
20150408_160645.jpg
20150408_160645.jpg [ 127.08 KiB | Przeglądane 4007 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 gru 2015, o 21:58 
*** Ban ***
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 mar 2015, o 23:16
Posty: 1403
Podziękował : 464
Otrzymał podziękowań: 271
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
A nie lepiej napisać niewiele? Albo choć nie mam zdjęć.


Ostatnio edytowano 4 gru 2015, o 22:00 przez cine, łącznie edytowano 1 raz


Za ten post autor cine otrzymał podziękowanie od: iwangrozny
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 gru 2015, o 22:00 

Dołączył(a): 6 mar 2015, o 22:18
Posty: 18
Podziękował : 16
Otrzymał podziękowań: 5
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Otatnie

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

cine napisał(a):
A nie lepiej napisać niewiele?
Szkoda, że nie można edytować bo wstyd straszny. Dzięki za pierwszą uwagę :)


Załączniki:
20150912_145120.jpg
20150912_145120.jpg [ 214.53 KiB | Przeglądane 3999 razy ]
Komentarz: Wersja z bramką rufową
20150912_145051.jpg
20150912_145051.jpg [ 163.95 KiB | Przeglądane 3999 razy ]
Komentarz: Stolik nawigacyjny
20150707_183724.jpg
20150707_183724.jpg [ 108.69 KiB | Przeglądane 3999 razy ]
Komentarz: Wersja z TV na życzenie
20150720_213449.jpg
20150720_213449.jpg [ 109.58 KiB | Przeglądane 3999 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 gru 2015, o 22:14 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9897
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Gratulacje fajna łódka

_________________
pozdrowienia piotr



Za ten post autor piotr6 otrzymał podziękowanie od: iwangrozny
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 gru 2015, o 22:25 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8807
Podziękował : 3978
Otrzymał podziękowań: 1915
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Szybka, na kadlubie DB 1/DB2 czolowycch jachtow 3/4 tony :)



Za ten post autor M@rek otrzymał podziękowanie od: iwangrozny
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 gru 2015, o 22:50 

Dołączył(a): 6 mar 2015, o 22:18
Posty: 18
Podziękował : 16
Otrzymał podziękowań: 5
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Bardzo lekka jak na ponad 10 metrów. Waga całkowita 3800kg z czego 1800kg czyli 90% to balast. Dla porównania nowa Bavaria 33 cruiser waga całkowita 5200kg, a balast 1300kg czyli 25%. :-?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 gru 2015, o 22:59 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8807
Podziękował : 3978
Otrzymał podziękowań: 1915
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Szkoda tylko ze to nie model 106 z nowoczesniejszym wnetrzem :) Ogladzlem taka w Belgii w ub.r. znakomite wykonanie( jak to Dehlery) i dobrze wyposazona byla za 29 tys E.
Gratuluje zakupu ale z tym % balastu troche przesadziles :)Waza tez troche wiecej :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 gru 2015, o 23:18 

Dołączył(a): 6 mar 2015, o 22:18
Posty: 18
Podziękował : 16
Otrzymał podziękowań: 5
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Rzeczywiście, aż zerknąłem do instrukcji i muszę poprawić. Waga całkowita 4000kg, balast 1800kg czyli 45% :rotfl:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 gru 2015, o 23:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5395
iwangrozny napisał(a):
Bardzo lekka jak na ponad 10 metrów. Waga całkowita 3800kg z czego 1800kg czyli 90% to balast.
Coś mi się tu nie zgadza. :D
Planującym ewentualne rejsy na Twojej łódce warto chyba podać, ile tam jest miejsc do spania. Nie widzę też pojemności zbiornika paliwa.

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 gru 2015, o 23:25 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9897
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Zbieraju ta łódka plywa pod żaglami, całkiem porządnie. Znaczy, to nie atrapa :D

_________________
pozdrowienia piotr



Za ten post autor piotr6 otrzymał podziękowanie od: iwangrozny
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 gru 2015, o 23:37 

Dołączył(a): 6 mar 2015, o 22:18
Posty: 18
Podziękował : 16
Otrzymał podziękowań: 5
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Czemu nie można edytować błędów? Zaraz powstanie antyreklama Dehlerów :)
Pisałem na szybko bo żona krzyczała, że znów żegluje przy komputerze i w stresie wyszło jak wyszło.

Miejsc do spania jest 7, ale nie chcę żeby pływało więcej niż sześć, dlatego kupiłem 6 osobową tratwę. Zbiornik paliwa 60litrów + 20 zapas w bańce. Silnik spala przy 2200 obrotach ok. 1,5l/h co daje 6knots prędkości, a to daje 320Mm zasięgu na silniku. Powinno wystarczyć na Bałtyk i okolice.

Tu jest specyfikacja
http://sailboatdata.com/viewrecord.asp?class_id=4309


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 gru 2015, o 23:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5395
piotr6 napisał(a):
ta łódka plywa pod żaglami, całkiem porządnie. Znaczy, to nie atrapa
No to po kiego podawać pojemność zbiornika na wodę? Można zabrać parę zgrzewek z muszynianką. :lol:
iwangrozny napisał(a):
bo żona krzyczała,
Wnoszę, że Ty jesteś groźny, ale żona bardziej. :D .
Ukłony dla Szanownej Małżonki. :kiss:

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski



Za ten post autor Zbieraj otrzymał podziękowanie od: iwangrozny
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 gru 2015, o 07:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Bardzo ciekawa propozycja
Z jakiego jesteś miasta ?

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak



Za ten post autor Cape otrzymał podziękowanie od: iwangrozny
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 gru 2015, o 08:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 sty 2014, o 09:40
Posty: 1822
Lokalizacja: SDL
Podziękował : 168
Otrzymał podziękowań: 137
Uprawnienia żeglarskie: B.R.A.K
Cape napisał(a):
Z jakiego jesteś miasta ?


Właściciel to nie wiemy, ale jacht stoi
Cytuj:
Obecnym portem macierzystym jachtu jest Ustka, która jest świeżo po remoncie portu i w końcu będzie otwarta na żeglarstwo. W następnym sezonie ma powstać marina z zapleczem dla żeglarzy. Najważniejszym atutem Ustki jest lokalizacja, która pozwoli Wam szybko dotrzeć na Bornholm i dalej do Szwecji.

_________________
Mirosław Dados


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 gru 2015, o 09:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5395
iwangrozny napisał(a):
Obecnym portem macierzystym jachtu jest Ustka, która jest świeżo po remoncie portu i w końcu będzie otwarta na żeglarstwo. W następnym sezonie ma powstać marina z zapleczem dla żeglarzy.
Jeśli tak jest (i będzie), to cieszę się, że mój list otwarty stał się (po sześciu latach :lol: ) nieaktualny.
http://www.kulinski.navsim.pl/art.php?id=1265&page=0

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 gru 2015, o 09:14 

Dołączył(a): 6 mar 2015, o 22:18
Posty: 18
Podziękował : 16
Otrzymał podziękowań: 5
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Obecnie ze względu na moje drugie hobby stoję w Gdyni. Przypłynąłem tu na łososie, które występują w tych rejonach licznie zimą i wczesną wiosną. Thor jest chyba pierwszym jachtem żaglowym, który profesjonalnie uprawia trolling na Bałtyku. Zostanę tu na zimę i po sezonie łososiowym w maju wrócę do Ustki. Chyba, że ktoś jest chętny na czarter w Gdyni?


Ostatnio edytowano 5 gru 2015, o 09:27 przez iwangrozny, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 gru 2015, o 09:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
iwangrozny napisał(a):
który profesjonalnie uprawia trolling na Bałtyku.

Ooo, to lubię


Załączniki:
PB160112.jpg
PB160112.jpg [ 69.95 KiB | Przeglądane 3897 razy ]

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 gru 2015, o 09:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 sty 2014, o 09:40
Posty: 1822
Lokalizacja: SDL
Podziękował : 168
Otrzymał podziękowań: 137
Uprawnienia żeglarskie: B.R.A.K
iwangrozny napisał(a):
Obecnie ze względu na moje drugie hobby stoję w Gdyni. Przypłynełem tu na łososie, które występują w tych rejonach licznie zimą i wczesną wiosną. Thor jest chyba pierwszym jachtem żaglowym, który profesjonalnie uprawia trolling na Bałtyku. ?


Nie wydaje mi się :D. Troling to albo na silniku albo przy słabych wiatrach. Ważne aby prędkość 1,5knota nie przekraczała. Powyżej to tlko belony biorą

_________________
Mirosław Dados


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 gru 2015, o 10:08 

Dołączył(a): 6 mar 2015, o 22:18
Posty: 18
Podziękował : 16
Otrzymał podziękowań: 5
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
mdados napisał(a):
iwangrozny napisał(a):
Obecnie ze względu na moje drugie hobby stoję w Gdyni. Przypłynełem tu na łososie, które występują w tych rejonach licznie zimą i wczesną wiosną. Thor jest chyba pierwszym jachtem żaglowym, który profesjonalnie uprawia trolling na Bałtyku. ?


Nie wydaje mi się :D. Troling to albo na silniku albo przy słabych wiatrach. Ważne aby prędkość 1,5knota nie przekraczała. Powyżej to tlko belony biorą


Wydaje Ci się :) Prędkość jest uzależniona od przynęt, które holujesz, a my ostatnio trollowaliśmy bez żagli i silnika 2-2,5 knota. Wszystko zależy od panujących warunków, ale im spokojniej tym bardziej się chce trollować.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *



Załączniki:
Komentarz: najszczęśliwszy tata jakiego widziałem :)
1472904_667214516662740_586836759_n.jpg
1472904_667214516662740_586836759_n.jpg [ 56.02 KiB | Przeglądane 3891 razy ]
1459976_667214683329390_584496983_n.jpg
1459976_667214683329390_584496983_n.jpg [ 63.78 KiB | Przeglądane 3891 razy ]

Za ten post autor iwangrozny otrzymał podziękowania - 2: Cape, M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 gru 2015, o 10:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 sty 2014, o 09:40
Posty: 1822
Lokalizacja: SDL
Podziękował : 168
Otrzymał podziękowań: 137
Uprawnienia żeglarskie: B.R.A.K
Czyli muszę się jeszcze trochę do szkolić. Piękne sztuki

_________________
Mirosław Dados


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 gru 2015, o 10:30 

Dołączył(a): 6 mar 2015, o 22:18
Posty: 18
Podziękował : 16
Otrzymał podziękowań: 5
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Wczesną wiosną zorganizuję kilka rejsów trollingowych i zapraszam na warsztaty tych co nie wiedzą jak wykorzystać jachty zimą :)

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Zbieraj napisał(a):
iwangrozny napisał(a):
Obecnym portem macierzystym jachtu jest Ustka, która jest świeżo po remoncie portu i w końcu będzie otwarta na żeglarstwo. W następnym sezonie ma powstać marina z zapleczem dla żeglarzy.
Jeśli tak jest (i będzie), to cieszę się, że mój list otwarty stał się (po sześciu latach :lol: ) nieaktualny.
http://www.kulinski.navsim.pl/art.php?id=1265&page=0


Muszę Cię zmartwić Zawisza Czarny pewnie nadal będzie miał problem. To co powstanie to zręby mariny, ale nieporównywalnie lepsze warunki do tego co było. My się tu cieszymy z tego, że będzie prąd, woda i WC. Pomosty pływające jakie kupili pomieszczą tylko kajaki :-( , ale największym problemem będzie nadal zafalowanie w sztormie z północy. Latem to rzadkość, ale teraz to drugi z powodów dla których stoję w Gdyni.

Ps. Najlepszą metodą na opornych urzędników jest szum radia, "Kapitanat tu Thor jesteśmy na wejściu" "Thor Kapitanat nie ma miejsca" "Kszzyyyyyyyszzzyy tak dziękujemy :)"

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

mdados napisał(a):
Czyli muszę się jeszcze trochę do szkolić. Piękne sztuki

To są małe łososie, największy 80 pare cm. Duże łososie mają ponad metr i takich tu szukam.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 gru 2015, o 11:46 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8807
Podziękował : 3978
Otrzymał podziękowań: 1915
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
iwangrozny napisał(a):
Rzeczywiście, aż zerknąłem do instrukcji i muszę poprawić. Waga całkowita 4000kg, balast 1800kg czyli 45% :rotfl:


A rzeczywista waga jachtow wg swiadectw ORC to 4200-4500 kg



Za ten post autor M@rek otrzymał podziękowanie od: iwangrozny
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 gru 2015, o 14:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
iwangrozny napisał(a):
To co powstanie to zręby mariny, ale nieporównywalnie lepsze warunki do tego co było. My się tu cieszymy z tego, że będzie prąd, woda i WC.


Wiem, że to wątek o Twoim jachcie i rejsach, jakie na nim proponujesz...
Ale proszę - czy mógłbyś napisać coś więcej o powstawaniu "zrębów mariny" w Ustce? Gdzie, co i najistotniejsze - kiedy?
Jeśli nie tu, to w innym dziale, np jako nowy temat tu:
viewforum.php?f=27

iwangrozny napisał(a):
Pomosty pływające jakie kupili pomieszczą tylko kajaki

Jeszcze na etapie ogłoszenia przetargu na dostawę i montaż pomostów w Basenie Węglowym rozmawiałem o chybionej wielkości i idiotycznie małym rozstawie y-bomów na tych pomostach z odpowiedzialnymi urzędnikami - tak w Urzędzie Miejskim, jak w Zarządzie Portu sp.z o.o..
Równie dobrze mógłbym rozmawiać ze ścianą...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 gru 2015, o 14:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
iwangrozny napisał(a):
Wczesną wiosną zorganizuję kilka rejsów trollingowych i zapraszam

Jestem chętny, pewnie sztuk dwa :D

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak



Za ten post autor Cape otrzymał podziękowanie od: iwangrozny
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 gru 2015, o 15:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Jaromir napisał(a):
Równie dobrze mógłbym rozmawiać ze ścianą...

BTW - usłyszałem wtedy (w lutym 2015), że projekt tych pomostów, w tym rozstaw Y-bomów, został uzgodniony z "lokalnym środowiskiem żeglarskim".
Ciekawe, czy zapis w warunkach zamówienia:
Wymiary max. cumowanej jednostki: długość – 12,0 m, szerokość – 3,0 m - też był konsultowany?

Bo moim zdaniem zapis ten a następnie realizacja tych pontonów - świadczą o tym, ze nikt w Ustce nie chciał przyjąć do wiadomości spraw... oczywistych.
Na przykład tego, że większość współczesnych jachtów morskich, nawet tych niewielkich, powiedzmy od 9m długości - ma szerokość powyżej 3m .
Na przykład tego, że współczesny morski jacht 12-metrowy - ma zwykle szerokość w okolicach 4m.

Rezultat urzędniczych działań - późną jesienią zmontowano w Basenie Węglowym 26 miejsc między Y-bomikami - na 80m linii cumowniczej.
Czyli - 80/26 minus szerokość Y-bomów = szerokość między Y-bomami grubo poniżej 3m...
A długość Y-bomików to 4-6.5m - i zamawiający stanowczo nie dopuszczał, by były dłuższe...
Mać...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 gru 2015, o 16:45 

Dołączył(a): 6 mar 2015, o 22:18
Posty: 18
Podziękował : 16
Otrzymał podziękowań: 5
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Jaromir napisał(a):
Rezultat urzędniczych działań - późną jesienią zmontowano w Basenie Węglowym 26 miejsc między Y-bomikami - na 80m linii cumowniczej.
Czyli - 80/26 minus szerokość Y-bomów = szerokość między Y-bomami grubo poniżej 3m...
A długość Y-bomików to 4-6.5m - i zamawiający stanowczo nie dopuszczał, by były dłuższe...
Mać...


Musiałbyś zobaczyć moją minę jak po długo wyczekiwanym wodowaniu pomostów, przyjechałem do Ustki przestawić jacht ze stoczni i okazało się, że mój średniej wielkości jacht jest za duży.
Z tego co piszesz to śmierdząca sprawa, nie można być prezesem zarządu portu i nie wiedzieć, że 3 metrowa szerokość to za mało na jachty. Nie można więc zrozumieć jak i po co ograniczać w przetargu szerokość do 3 metrów. Z tego co wiem to mają na wiosnę zrobić szersze miejsca, ale nie da się rozciągnąć y bomów, które mi sięgają do połowy jachtu :oops: Nie słyszałem o konsultacjach z żeglarzami, ale mogłem nie słyszeć bo ja jestem tam od pływania i nie mam czasu na dyskusje w sezonie :)
Jedynym wytłumaczeniem jakie mi przychodzi do głowy to, że świadomie zmarnowali pieniądze wiedząc, że i tak pierwszy lepszy sztorm z północy rozwali wszystkie te pomosty, a marina docelowo będzie w innym miejscu.
Z drugiej strony patrząc na plany nowej mariny nikt chyba nie myśli aby sytuację poprawić, tylko znów jakoś wydać pieniądze :cry:
Tak czy inaczej jest lepiej niż było, będziemy mieli prąd, wodę i kibel z prysznicem. Powstał nowy basen rybacki, trochę bardziej osłonięty od falowania, ale na prawdziwą marinę to przyjdzie nam jeszcze trochę poczekać.

http://www.gp24.pl/wiadomosci/ustka/art ... ,id,t.html


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 gru 2015, o 21:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
iwangrozny napisał(a):
Z tego co piszesz to śmierdząca sprawa, nie można być prezesem zarządu portu i nie wiedzieć, że 3 metrowa szerokość to za mało na jachty. Nie można więc zrozumieć jak i po co ograniczać w przetargu szerokość do 3 metrów. Z tego co wiem to mają na wiosnę zrobić szersze miejsca, ale nie da się rozciągnąć y bomów, które mi sięgają do połowy jachtu :oops: Nie słyszałem o konsultacjach z żeglarzami, ale mogłem nie słyszeć bo ja jestem tam od pływania i nie mam czasu na dyskusje w sezonie :)

Zobacz wiadomość prywatną.

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 gru 2015, o 16:35 

Dołączył(a): 6 mar 2015, o 22:18
Posty: 18
Podziękował : 16
Otrzymał podziękowań: 5
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Czapki z głów dla Panów z SAJ i podziękowania za zainteresowanie Ustką. Szkoda, że nie ma już z nami kolegi Edwarda Zająca, który zawsze walczył za nas. Budowa nowego basenu jest już skończona i jest się gdzie schować w sztormie. Stoją już sanitariaty i biuro mariny, wszystko wygląda świeżo i ładnie. Zainstalowano monitoring i to jak w big brotherze, wszędzie kamery. Zobaczymy na wiosnę jak rozłożą pomosty, czy Thor się zmieści, jak nie to blokada portu :)

Wracając do tematu Thora mamy pierwsze plany na przyszły sezon. Są chętni na etapowy rejs w Alandy i chętnie dołączę swoje dwa tygodnie wolności na jego realizację. Można powiedzieć wstępnie, że Thor już jest na Alandach i zostaje kwestia powrotu. Jeśli będą kolejne załogi chętne na pływanie w tych rejonach, to powinno się udać ułożyć fajny rejs.

Pozdrawiam
Karol Iwanicki

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Zachęcony zainteresowaniem żeglarzy, dzisiaj zrobiłem na Thorze mały upgrade radaru, tylko nie wiem czy dobrze :). Jutro rano jak pogoda pozwoli popłynę po łososie i przetestuję nową innowacyjną wersję ruchomej anteny radarowej na wahadle. Mam nadzieję, że pomoże to wyeliminować zakłócenia od bomu i poprawi widoczność przy dużym zafalowaniu.
Martwi mnie tylko ewentualny problem przy ewakuacji, lub wchodzeniu po drabince, kiedy nad głową lata kilkunasto kilogramowy ciężarek. Oczywiście jest to wersja prototypowa i docelowo ma być na rogu bramki, a jak się nie sprawdzi to trafi na maszt.
W załączeniu zdjęcia, co Wy o tym myślicie??

Pozdrawiam
Karol Iwanicki

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Na zdjęciach wersja uzbrojona w sprzęt trollingowy, po sezonie łososiowym sprzęt zostanie zdemontowany.


Załączniki:
20151207_135653.jpg
20151207_135653.jpg [ 190.44 KiB | Przeglądane 3699 razy ]
20151207_135633.jpg
20151207_135633.jpg [ 183.1 KiB | Przeglądane 3699 razy ]
Komentarz: Wersja uzbrojona w sprzęt Trollingowy
20151207_140218.jpg
20151207_140218.jpg [ 168.04 KiB | Przeglądane 3699 razy ]
Komentarz: Wersja uzbrojona w sprzęt Trollingowy
20151207_140100.jpg
20151207_140100.jpg [ 229.47 KiB | Przeglądane 3699 razy ]
20151207_140032.jpg
20151207_140032.jpg [ 196.28 KiB | Przeglądane 3699 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 gru 2015, o 18:49 

Dołączył(a): 7 maja 2013, o 08:14
Posty: 1380
Podziękował : 246
Otrzymał podziękowań: 150
Uprawnienia żeglarskie: sj
Iwaniegrozny, wytłumacz staremu co to jest trollingowanie, czy to odmiana trałowania ? :roll:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 gru 2015, o 20:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5395
Zaszczytne prawo do emerytury nie zwalnia Cię od zaprzyjaźniania się z małolatem o imieniu Gugiel: :lol:
https://pl.wikipedia.org/wiki/Trolling_(wędkarstwo)

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 53 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 144 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL