Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 21 lip 2025, o 22:00




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 24 lut 2016, o 18:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 cze 2010, o 18:03
Posty: 4814
Podziękował : 656
Otrzymał podziękowań: 355
Uprawnienia żeglarskie: k.j., kpt.mt.
Nasza Forumowiczka musiała zrezygnować z rejsu. :-(
Termin: 8-21 marca 2016
Kapitan: Lech Romanowski
Jacht: najlepszy polski jacht wyprawowy (2x Rejs Roku)
Cena: 400 EUR

Więcej szczegółów:
http://tanierejsy.pl/pl/cmlkfDc0OTk=/rejs.html

pzdr,
Andrzej Kurowski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 lut 2016, o 13:31 

Dołączył(a): 8 lis 2015, o 10:53
Posty: 1938
Lokalizacja: W-wa
Podziękował : 52
Otrzymał podziękowań: 244
Uprawnienia żeglarskie: jkzw, IYT Master of Yachts Ocean 200 ton
Kuracent napisał(a):
Jacht: najlepszy polski jacht wyprawowy
"Normalna cena to było 100 euro dziennie".
http://tanierejsy.pl/pl/cmlkfDc0OTk=/rejs.html
Nawiążmy do wątku o kosztach utrzymania stalowego 44-stopowego jachtu. Powiedzmy, że z tych 100 euro dziennie tylko połowa idzie na "prawdziwe" kojowe, czyli na rzeczywiste koszty utrzymania jachtu w standardzie "najlepszego polskiego jachtu wyprawowego" (a reszta na jakieś fanaberie). I że tylko 6 miejsc jest płatnych. I że sezon trwa tylko 6 miesięcy w roku. Matematyka mówi, że przychód (przypominam: z połowy kojowego) to 54 tys. euro/sezon. Gdyby koszty utrzymania (z amortyzacją off course) miały byś znacząco niższe niż 90 tys. złotych/sezon (Sajmon sugeruje ok. 30 tys. zł rocznie za Delphię, co prawda tylko 38 stóp i plasticzaną), byłby to najlepszy biznes pod słońcem (to ostatnie akurat prawdziwe :)), na który rzuciłaby się większość inwestorów / instytucji finansowych.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 lut 2016, o 14:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 paź 2011, o 18:24
Posty: 3405
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 256
Otrzymał podziękowań: 1141
Uprawnienia żeglarskie: galernik
666 napisał(a):
Powiedzmy, że z tych 100 euro dziennie tylko połowa idzie na "prawdziwe" kojowe, czyli na rzeczywiste koszty utrzymania jachtu w standardzie "najlepszego polskiego jachtu wyprawowego"


Albo powiedzmy, że jedna trzecia, albo, że dwie siodme, albo cztery dziewiate. A najkrocej bedzie powiedziec, że nie masz o tym pojęcia.

666 napisał(a):
[Sajmon sugeruje ok. 30 tys. zł rocznie za Delphię, co prawda tylko 38 stóp i plasticzaną[/i]), .


Znowu pojęcie bladawe, mowilem o Delphiach 40 i Elanie 43 stopy.

_________________
Tomek Sosin - +48 724 334 721
... jakby było lepiej - to by sie nie dało wytrzymać!


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 lut 2016, o 14:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 cze 2010, o 18:03
Posty: 4814
Podziękował : 656
Otrzymał podziękowań: 355
Uprawnienia żeglarskie: k.j., kpt.mt.
666 napisał(a):
byłby to najlepszy biznes pod słońcem


Tylko, że nie jest to biznes. Ryszard, zlecając jego budowę, chciał aby m.in. opłynąć nim biegun i to się udało. A teraz chce, aby po prostu pływał. A nie stał w porcie i marniał. Przez większość czasu pływa z rodziną i dobrymi znajomymi.

666 napisał(a):
I że tylko 6 miejsc jest płatnych.


Gdy byłem w lutym, to były tylko dwa miejsca płatne. Tak więc wziąłeś zły przykład do analizy kosztów. Ten jacht służy głównie do spełniania marzeń Armatora i Jego znajomych. Sporo znajomych/rodzin chciało popływać w ciepłym, to akurat w tym sezonie pływa tu. Przez większość etapów jest pewno 0 miejsc płatnych (bo chyba syn czy żona nie płacą?).

666 napisał(a):
Gdyby koszty utrzymania (z amortyzacją off course) miały byś znacząco niższe niż 90 tys. złotych/sezon


W lutym "zepsuła się" kotwica. Tzn. nie chciała opuścić się. Okazało się, że trzeba wymienić bezpiecznik. Jaki to może być koszt? 1 euro? 3 euro?

Idę o zakład, że bieżące koszty utrzymania tego jachtu są kilkukrotnie a może kilkanaście razy mniejsze, niż podajesz.

Na kolejny etap przyjechał budowniczy jachtu. Mówiłem Mu co jest "do naprawy". Starałem się być "upierdliwy". Chodziło głównie o uszczelki i że, niektóre szuflady słabo się domykały. Jak spełni wszystkie moje postulaty, tak, aby stan był na tip-top, to wyda coś koło 10 euro.

Myślę, że największą inwestycją w tym roku było zrobienie klimatyzacji (pod kątem tropików). Z tego co wiem, to Armator nie przewiduje większych inwestycji przez kolejne lata. Bo tu po prostu wszystko tu jest. A jacht jest dobrze zrobiony i zadbany (cały czas pod opieką Armatora lub zaufanych osób) i nie ma się tu co psuć.

pzdr,
Andrzej Kurowski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 mar 2016, o 14:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 cze 2010, o 18:03
Posty: 4814
Podziękował : 656
Otrzymał podziękowań: 355
Uprawnienia żeglarskie: k.j., kpt.mt.
Ogłoszenie cieszyło się popularnością ale jest już nieaktualne.
Koleżanka znalazła już załoganta.

pzdr,
Andrzej Kurowski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 30 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL