Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 26 cze 2025, o 22:26




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 13 wrz 2013, o 15:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 sty 2010, o 23:44
Posty: 309
Lokalizacja: Gdynia
Podziękował : 20
Otrzymał podziękowań: 20
Uprawnienia żeglarskie: czekaja na potwierdzenie oryginalu
Witam
Mam zamiar porządnie wyremontować kadłub mojego jachtu przed przyszłym sezonem i w związku z tym pojawiła się w mojej głowie myśl aby obrócić jacht do góry dnem aby był łatwy dostęp przy szlifowaniu i malowaniu tylko nie mam koncepcji jak "dachować" jachtem na lądzie :p
A więc moje pytanie brzmi: jak obrócić jacht kabinowy do góry dnem ? na lądzie oczywiście :)

_________________
Pozdrawiam
Jasiu
http://www.rejsteam.dyn.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 wrz 2013, o 15:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2008, o 18:57
Posty: 2300
Lokalizacja: WZ
Podziękował : 490
Otrzymał podziękowań: 406
Uprawnienia żeglarskie: Xero z kota
10 osób, 10 starych opon od ciężarówek. Ale nie tak: ;)

_________________
Pozdrawiam
ŁJ


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 wrz 2013, o 18:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 sty 2010, o 10:31
Posty: 1219
Podziękował : 183
Otrzymał podziękowań: 266
Uprawnienia żeglarskie: st. jach.
Jak ty te filmy znajdujesz :D

_________________
marek48100 napisał(a):
Gdybym miał cokolwiek do powiedzenia to zrobiłbym Cię prezesem "ludzi pozytywnie zakręconych"!! ;)
marek


Bobrowe Żeremia
https://www.facebook.com/BobroweZeremia/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 wrz 2013, o 19:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13855
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1624
Otrzymał podziękowań: 2373
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Obracałem Pegaza 600.
Podobnie jak tu obracają, z tym że ja zamiast pasów miałem liny 14 mm w blokach.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 wrz 2013, o 19:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2008, o 18:57
Posty: 2300
Lokalizacja: WZ
Podziękował : 490
Otrzymał podziękowań: 406
Uprawnienia żeglarskie: Xero z kota
Wojciechu, ale mógłbyś wstawić źródło np. linka skąd masz te zdjęcia. Ja wiem że to Pasja Nok'a z Sailforum. Ale...

_________________
Pozdrawiam
ŁJ


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 wrz 2013, o 19:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13855
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1624
Otrzymał podziękowań: 2373
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Proszę bardzo http://www.sztormiaki.pl/rambler/pasja800_3.html

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 wrz 2013, o 20:21 

Dołączył(a): 3 sty 2008, o 16:00
Posty: 276
Podziękował : 52
Otrzymał podziękowań: 24
cd_romek napisał(a):
Witam
Mam zamiar porządnie wyremontować kadłub mojego jachtu przed przyszłym sezonem i w związku z tym pojawiła się w mojej głowie myśl aby obrócić jacht do góry dnem aby był łatwy dostęp przy szlifowaniu i malowaniu tylko nie mam koncepcji jak "dachować" jachtem na lądzie :p
A więc moje pytanie brzmi: jak obrócić jacht kabinowy do góry dnem ? na lądzie oczywiście :)

Witam! Przede mną pojawił się taki sam problem.Mój 'BEZ'ik prosi po tych 32 latach żywota o remont kadłuba.W tym celu także pomyślałem sobie ,że najlepsze byłoby obrócenie łódki dnem do góry.Tym bardziej,że największe uszkodzenia żelkotu są poniżej KLW.Dwa lata temu pozwoliłem sobie dokonać częściowej "naprawy"powierzchni żelkotu.Pozycja pracy "pod górkę" nie należy do przyjemnych,a efekt działań nie sprawdził się.Przyczyna-moim zdaniem jest taka,że nie udało mi się dokładnie oczyścić dna,z powodu utrudnionego dostępu i widoczności ,albowiem łódka była na przyczepie.Po tym sezonie osobiście skatowałem karcherem łódkę i wyszło szydło z worka.W kilku miejscach odpadła na niewielkiej powierzchni [max.kilka cm 2 ]warstwa żelkotu,ujawniąjąc drugą warstwę .Ta odsłonięta różni się odcieniem w znacznym stopniu od wierzchniej warstwy- na wierzchu jest ciemno-ceglasty ,natomiast to co się ukazało ma kolor pomarańczowy.Na szczęście to nie laminat,ale nie wiem czy nie będzie konieczne zeszlifowanie do gołego laminatu tych miejsc. Kokpit i reszta pokładu również prosi się-jest mnóstwo drobnych spękań ,pajączki tu i ówdzie przetarcia i pęknięcia-o potraktowanie z szacunkiem.Ponieważ mam łódkę w pomieszczeniu ,to teraz chciałbym ja obrócić, poszlifować wszystkie uszkodzone miejsca i dać wyschnąć ewentualnej wilgoci do wiosny.BEZIK waży na szczęście ok 300 kg,więc mam zamiar podnieść go na 2 linach w postaci pętli przewleczonych przez 2 bloczki podczepione pod 2 wyciągarki o udźwigu 500 kg każda.Następnie spróbuję obrócić całość do góry dnem i podeprzeć na odpowiednich podporach,w trzech miejscach: na rufie,gdzieś pośrodku przy zejściówce,i na dziobie .Mam nadzieję,że rozkład obciążeń nie nadweręży laminatu pokładu na czas remontu.To tyle na razie -Pozdrawiam!

_________________
maciej


Ostatnio edytowano 21 wrz 2013, o 15:28 przez Magister, łącznie edytowano 1 raz
Poprawiłem cytowanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 wrz 2013, o 21:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13855
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1624
Otrzymał podziękowań: 2373
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Poglądowo http://galerie.trier-wunder.de/categori ... 191&page=1

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...



Za ten post autor Wojciech otrzymał podziękowania - 2: Kurczak, maciej55
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 wrz 2013, o 21:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13855
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1624
Otrzymał podziękowań: 2373
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Lub jeszcze poglądowo filmiki na yt , ten http://youtu.be/qrffIfiRoxo i inne na marginesie.

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 wrz 2013, o 18:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13855
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1624
Otrzymał podziękowań: 2373
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
cd_romek napisał(a):
A więc moje pytanie brzmi: jak obrócić jacht kabinowy do góry dnem ? na lądzie oczywiście

Mam wrażenie, że nie trafiłem do zainteresowanego,
ewentualnie cd_romek nie ma gdzie podwiesić jacht.
Zatem inna metoda obracania jachtu...
http://ckdboats.blogspot.com/2010/06/tu ... -kits.html

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 wrz 2013, o 19:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
maciej55 napisał(a):
BEZIK waży na szczęście ok 300 kg

Zdarzało mi się odwracać drewniane Omegi o podobnej wadze jak Twój Bez - we dwie osoby. Ale Omegi były dłuższe, węższe i nie mają kabinki - więc było łatwiej...

Przygotuj koziołek pod dziób i pod rufę - albo kilkanaście opon (i szmaty, żeby opony nie brudziły plastiku).
Potem kup dwie zgrzewki piwa - i zaproś kumpli, tak minimum pięciu*.
Te 300kg obrócicie "w rękach" i po krzyku - serio, serio.

Dwa warunki:
1 - musi być trochę miejsca na obracanie (zawsze można Beza wystawić za drzwi i wstawić obróconego).
2 - piwo pijecie po akcji.

*(jak słabi w rękach - to zaproś więcej...)

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 wrz 2013, o 22:02 

Dołączył(a): 3 sty 2008, o 16:00
Posty: 276
Podziękował : 52
Otrzymał podziękowań: 24
pierdupierdu napisał(a):

maciej55 napisał(a):
BEZIK waży na szczęście ok 300 kg

Zdarzało mi się odwracać drewniane Omegi o podobnej wadze jak Twój Bez - we dwie osoby. Ale Omegi były dłuższe, węższe i nie mają kabinki - więc było łatwiej...

Przygotuj koziołek pod dziób i pod rufę - albo kilkanaście opon (i szmaty, żeby opony nie brudziły plastiku).
Potem kup dwie zgrzewki piwa - i zaproś kumpli, tak minimum pięciu*.
Te 300kg obrócicie "w rękach" i po krzyku - serio, serio.
Dzięki Jaromirze- znam sprawę albowiem wyciągaliśmy kiedyś tego BEZA z wody tymi ręcami w sile 6 osób,ale wolałbym zrobić tak jak wcześniej napisałem.Myślę ,że na bloczkach pójdzie sprawnie,tym bardziej ,ze konstrukcja mojego mini-hangaru pozwala na bezproblemowe podwieszenie i manewry góra-dół.Jest sporo miejsca nad łódką-punkt podwieszenia bloczków ok 2,7 m nad ziemią,oraz wolna przestrzeń z obu burt.Właśnie dzisiaj zrobiłem przymiarki .Pozdrawiam!

_________________
maciej


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 wrz 2013, o 08:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14362
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1957
Otrzymał podziękowań: 2053
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Tylko zabezpiecz "stropy" przed "rozjechaniem" się w czasie obracania - bo ci utka wypadnie.....

Mnie też ten zabieg czeka , bo chcę łódkę oczyścić ze starego antypotrostu i położyć nowy, w kolorze burt, a faktycznie dużo wygodniej się to robi tak, niż na leżąco.
Tyle, że ja nie mam jej gdzie podwiesić więc prawdopodobnie użyję wynajętego dźwigu. Kiedyś próbowałem ją w ośmiu chłopa przenosić i nie dało rady. Nie dlatego, że jest taka ciężka (bez balastu waży jakieś 400 kg), ale dlatego, że nie ma za co pewnie chwycić :D

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 wrz 2013, o 10:05 

Dołączył(a): 3 sty 2008, o 16:00
Posty: 276
Podziękował : 52
Otrzymał podziękowań: 24
My tu piszemy o swoich problemach ,a cd_romek czeka :)

_________________
maciej


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 wrz 2013, o 10:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13855
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1624
Otrzymał podziękowań: 2373
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Na rysunku ( na kolanie ) przedstawiam jak wykonywałem obrót jachtu na hangarze.
Rys 1. i 2. pętla linowa na jednym bloku- jest utrudnioną metodą , z uwagi na to, że po obróceniu jachtu do poz. rys. 2 najciężej jest przejść moment kolejny obrotu do wypoziomowania jachtu do góry dnem, który swoją wagą powoduje zaciskanie lin na kadłubie.

Na rys. 5. i 6. przedstawiam zastosowanie dwóch bloków dla jednej liny ( pasa ).
W momencie obracania jachtu obciążona lina nie utrudnia obrotu, lub mniej niż na jednym bloku.

Ważne jest też zastosowanie łącznika rys. 3. z liny miękkiej, który zabezpieczy przed ewentualnym zjechaniem którejkolwiek pętli z kadłuba jachtu podczas obracania jachtu.
Pamiętając przy tym, by łącznik był zabudowany po tej stronie kadłuba jachtu, która będzie odjeżdżała przy obracaniu jachtu od podwieszonych bloków pod stropem .

Rys. 4 przedstawia rozwiązanie przy użyciu belki, rury stalowej, do której zamocowano również dwa bloki na pętle linową. Nieco kłopotliwe podczas obracania , z uwagi na kołysanie obciążonej belki.


Załączniki:
skanowanie0001.pdf [451.43 KiB]
Pobrane 512 razy

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...

Za ten post autor Wojciech otrzymał podziękowania - 2: maciej55, Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 wrz 2013, o 11:18 

Dołączył(a): 3 sty 2008, o 16:00
Posty: 276
Podziękował : 52
Otrzymał podziękowań: 24
Wojciechu-napisałeś:
Wojciech1968 napisał(a):
rys. 2 najciężej jest przejść moment kolejny obrotu do wypoziomowania jachtu do góry dnem, który swoją wagą powoduje zaciskanie lin na kadłubie.
.Sądzę ,że w tym momencie kiedy jacht jest obrócony o 90 stopni dalszy jego obrót ułatwiłaby np. talia podczepiona do dolnej burty,którą pociągnąć można za kadłub zgodnie z kierunkiem obracania kierując siłę pod pewnym kątem w górę.Nie wiem czy mam rację ,ponieważ to na razie tylko teoria z mojej strony.Pozdrawiam!

_________________
maciej


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 wrz 2013, o 11:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13855
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1624
Otrzymał podziękowań: 2373
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
maciej55 napisał(a):
Wojciechu-napisałeś:
Wojciech1968 napisał(a):
rys. 2 najciężej jest przejść moment kolejny obrotu do wypoziomowania jachtu do góry dnem, który swoją wagą powoduje zaciskanie lin na kadłubie.
.Sądzę ,że w tym momencie kiedy jacht jest obrócony o 90 stopni dalszy jego obrót ułatwiłaby np. talia podczepiona do dolnej burty,którą pociągnąć można za kadłub zgodnie z kierunkiem obracania kierując siłę pod pewnym kątem w górę.Nie wiem czy mam rację ,ponieważ to na razie tylko teoria z mojej strony.Pozdrawiam!

Przy obracaniu np. Omegi ( 250-300 kg) miałem problem samemu obrócić jacht przez to,
że pokład nie jest obły jak przy jachtach kabinowych i liny zaciskały jacht.
Lecz już 3-4 osoby poradziły Omegę obrócić.
Talia zapewne ułatwi znacznie pracę.
Do obrócenia Pegaza 600 ( około 700 kg ) było nas 5-6 jak sobie przypominam.

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 wrz 2013, o 15:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 sty 2010, o 23:44
Posty: 309
Lokalizacja: Gdynia
Podziękował : 20
Otrzymał podziękowań: 20
Uprawnienia żeglarskie: czekaja na potwierdzenie oryginalu
No temat się rozwinął co mnie bardzo cieszy :) ją jeżeli wszystko pójdzie po mojej myśli będę mógł wstawić jacht do magazynu w firmie na czas malowania i dzięki temu uzyskam dostęp do "sztaplarek" co zapewne ułatwi mi zadanie :) rozmowy z prezesem już się toczą a może i uda się wynegocjować jakąś drobną reklamę :D pozyjemy zobaczymy :) ale dla Was wielkie dzięki za porady za około miesiąc wyciagam jacht z wody to zacznę działać z remontem i postaram się w końcu zrobić jakąś foto relacje :)

_________________
Pozdrawiam
Jasiu
http://www.rejsteam.dyn.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 wrz 2013, o 16:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14362
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1957
Otrzymał podziękowań: 2053
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Ja osobiście zastosowałbym metodę dwa podwieszone bloki, z założonymi stropami z liny połączonymi jeszcze jednym, dla pewności , żeby kadłub się nie ześlizgnął ...
W ten sposób do obrócenia jachtu nie będziesz potrzebował armii pomocników i w ten sam sposób odwrócisz go z powrotem :D

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 wrz 2013, o 21:46 

Dołączył(a): 3 sty 2008, o 16:00
Posty: 276
Podziękował : 52
Otrzymał podziękowań: 24
Dla pewności podczepię dwie talie do burt prostopadle do osi obrotu,którymi będzie można kontrolować obrót kadłuba.Zależnie od potrzeby , jedna będzie podciągać ,a druga kontrować tak żeby uniknąć niekontrolowanych zmian kąta obrotu.Tak sobie kombinuję...Pozdrawiam!

_________________
maciej


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 wrz 2013, o 22:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13982
Podziękował : 10541
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Obserwuj temat: Costa Concordia :D
Może coś się przyda i zastosujesz :roll:
MJS

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 wrz 2013, o 08:37 

Dołączył(a): 3 sty 2008, o 16:00
Posty: 276
Podziękował : 52
Otrzymał podziękowań: 24
Wężykiem Panie Majster! wężykiem!! :rotfl:

_________________
maciej


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 wrz 2013, o 19:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9245
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1822
Otrzymał podziękowań: 2213
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Szpulką i nitką. :roll:
Dwoma nitkami i jedną szpulką.

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 wrz 2013, o 19:49 

Dołączył(a): 3 sty 2008, o 16:00
Posty: 276
Podziękował : 52
Otrzymał podziękowań: 24
Dzisiaj podnosiłem łódkę ,by wyjechać przyczepą i opuściłem na opony.Praca poszła sprawnie i bez żadnych "Kuku".Teraz czeka mnie demontaż okuć i będę obracać. :) Pozdrawiam!

_________________
maciej


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 wrz 2013, o 09:07 

Dołączył(a): 3 sty 2008, o 16:00
Posty: 276
Podziękował : 52
Otrzymał podziękowań: 24
Można i tak : www.youtube.com/watch?v=9mJuL2KCDZQ :)

_________________
maciej


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 wrz 2013, o 23:15 

Dołączył(a): 3 sty 2008, o 16:00
Posty: 276
Podziękował : 52
Otrzymał podziękowań: 24
Witam! Wczoraj obracałem łódką>oto kilka fotek
Załącznik:
Komentarz: ciąg dalszy...
DSC00891OBRÓT3.jpg
DSC00891OBRÓT3.jpg [ 117.62 KiB | Przeglądane 9599 razy ]
Załącznik:
Komentarz: początek obracania
DSC00890OBRÓT2.jpg
DSC00890OBRÓT2.jpg [ 120.81 KiB | Przeglądane 9599 razy ]
Załącznik:
Komentarz: ostateczny przegląd dokonany przez kota jachtowego
POMNIEJSZ2 inspektor.jpg
POMNIEJSZ2 inspektor.jpg [ 58.48 KiB | Przeglądane 9599 razy ]
Załącznik:
Komentarz: wciągarki przed podnoszeniem
POMNIEJSZ.jpg
POMNIEJSZ.jpg [ 171.17 KiB | Przeglądane 9599 razy ]


* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Problem z właściwą kolejnością SORRY!


Załączniki:
NA BOKU.jpg
NA BOKU.jpg [ 119.81 KiB | Przeglądane 9599 razy ]

_________________
maciej

Za ten post autor maciej55 otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 wrz 2013, o 23:47 

Dołączył(a): 3 sty 2008, o 16:00
Posty: 276
Podziękował : 52
Otrzymał podziękowań: 24
Załącznik:
Komentarz: grzybek
DSC00897GŁOWĄ W DÓŁ.jpg
DSC00897GŁOWĄ W DÓŁ.jpg [ 150.3 KiB | Przeglądane 9577 razy ]
Załącznik:
Komentarz: tu widać dobrze jedną z talii,którymi obracałem łódkę
TALIA.jpg
TALIA.jpg [ 162.35 KiB | Przeglądane 9577 razy ]
Załącznik:
Komentarz: obracam dalej...
DSC00891OBRÓT3.jpg
DSC00891OBRÓT3.jpg [ 117.62 KiB | Przeglądane 9577 razy ]
Tak jak na obrazkach widać ,BEZIKA obróciłem sam za pomocą pary talii zamocowanych do burt i odpowiednio poprowadzonych.Ze spokojem można polecić tą metodę.W kabinie umieściłem odpowiednią łatę aby nie ściskało skorupy podczas całej operacji. Łódkę najpierw podniosłem maksymalnie do góry, na bloczkach uciągnąłem i połączyłem ze sobą stropy i poluzowałem następnie liny wyciągarek.Łódka zawisła na stropach i można było obracać.Po obróceniu podciągnąłem łódkę ponownie i usunąłem stropy,a następnie opuściłem na podpory.Podczas obracania trzeba kontrolować naprężenie lin wyciągarek ,i poluzować je aby nie hamowały .Teraz mam wszystko jak na dłoni i mogę wygodnie popracować przy kadłubie.Życzę powodzenia podczas naśladowania! Pozdrawiam!


Załączniki:
Komentarz: na podporach Gotowe!
DSC00899GOTOWE.jpg
DSC00899GOTOWE.jpg [ 162.74 KiB | Przeglądane 9577 razy ]

_________________
maciej

Za ten post autor maciej55 otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 paź 2014, o 10:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13855
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1624
Otrzymał podziękowań: 2373
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Wojciech1968 napisał(a):

Kurcze pieczone w pysk.
Jest link był link...

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 paź 2014, o 11:54 

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 19:45
Posty: 4826
Lokalizacja: ES
Podziękował : 400
Otrzymał podziękowań: 985
Uprawnienia żeglarskie: galernik
Wojciech1968 napisał(a):
Jest link był link...

Kurcze pieczone w pysk.
Nadal jest tylko "ERROR, NOT FOUND"

_________________
Pozdrawiam
Wiesław


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 paź 2014, o 13:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13982
Podziękował : 10541
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Potwierdzam erora

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Mir i 34 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL