Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 5 lip 2025, o 22:08




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
PostNapisane: 13 mar 2013, o 16:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2006, o 13:57
Posty: 3996
Podziękował : 657
Otrzymał podziękowań: 613
Uprawnienia żeglarskie: szkutnik drewkarz,motorówkarz
peter napisał(a):
nie ma żadnego sensu używać hi-tech materiałów,szkoda kasy...

Lepiej zastosuj takie profile
http://www.e-sklep.krosglass.com.pl/eSk ... EGO(2,9467,).aspx

_________________
Zbyszek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 mar 2013, o 19:07 

Dołączył(a): 19 lut 2013, o 14:02
Posty: 30
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 3
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
boSmann napisał(a):
Lepiej zastosuj takie profile
http://www.e-sklep.krosglass.com.pl/eSk ... EGO(2,9467,).aspx


Dzięki szukałem takiego dwuteownika pod szyne grota :)

W poprzednim poście napisłem rowing ale oczywiście chodziło mi o tkanine rownigową :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 mar 2013, o 11:40 

Dołączył(a): 19 paź 2006, o 07:55
Posty: 980
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 196
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Cypek napisał(a):
Odchudzam go właśnie ze starej sklejki i chcę zastosować nowe lekkie materiały w miejsce starych wzmocnień, dlatego pytam. Wybór padł na włókno węglowe z wiadomych względów

A ja zapytam jaki jest sens takich zabiegów? przecież tą łódkę ktoś zaprojektował,wzmocnienia czemuś służą, czy jesteś pewien że wywalając stare rozwiązanie usztywnienia kadłuba i zastępując je jakimiś profilami zjedziesz z wagi i uzyskasz taką samą sztywność i wytrzymałość? Wątpię. Poza tym sklejka jako materiał jest bardzo dobra,pod wieloma względami bije na głowę nowoczesne materiały,a na takie miejsca jak grodzie jest wręcz idealna.Ponieważ z twoich postów wynika że nie masz jakiegoś nadzwyczaj dużego szkutniczego doświadczenia, proponował bym ci żebyś naprawiając łódeczkę trzymał się jej oryginalnej konstrukcji.Takie zmiany jak ty chcesz wprowadzić wymagają raczej dużej wiedzy o tym jak i jakie siły występują w kadłubie i jak stosować takie materiały.Wybacz za tą małą dygresję ale jeżeli musisz pytać jaką stosować szlifierkę,jak usunąć stare powłoki malarskie to włókna węglowe jeszcze nie są dla ciebie...

pozdrawiam

_________________
Piwo jest dowodem na to że Bóg nas kocha i chce żebyśmy byli szczęśliwi.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 mar 2013, o 18:17 

Dołączył(a): 19 lut 2013, o 14:02
Posty: 30
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 3
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
peter napisał(a):
Wybacz za tą małą dygresję ale jeżeli musisz pytać jaką stosować szlifierkę,jak usunąć stare powłoki malarskie to włókna węglowe jeszcze nie są dla ciebie...


Nie jest tak źle z moimi umiejętnościami ;) Chyba nie muszę się tłumaczyć ale pytania odnośnie średnicy szlifierki kierowałem do praktyków, bo nie obrabiałem (jak już pisałem wcześniej) dużych powierzchni i chcąc kupić drogie narzędzie chciałem się upewnić, tyle. Co do włókna węglowego to przecież materiał jak każdy inny, a takie podejście, że lepiej się tego nie dotykać jak się nie jest mistrzem szkutnictwa uważam za co namniej niepoprawne. Mam taką dygresję, że w czasach, które uczą nas bezradności bo sami nic nie powinniśmy robić (bo od tego są "fachowcy"), takie podjeście jak Twoje raczej nie pomga w szerzeniu sztuki szkutniczej, która moim zdaniem jest ważnym elementem żeglarstwa jako takiego.

Pozdrawiam serdecznie, Cypek

P.S.
Nie zmieniam elementów konstrukcyjnych, tylko je poprawiam, sklejkę usuwam bo muszę (dostała się do niej woda w czasie zimowania jachtu, ktoś się do niego włamał i już nie raczył naprawić klapy w zejściówce). Jacht kiedyś był wyczynową jednostką i chcę go odmłodzić stosując m.in. włókno węglowe.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 mar 2013, o 08:34 

Dołączył(a): 19 paź 2006, o 07:55
Posty: 980
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 196
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Cypek,nie podważam twoich umiejętności, a może jedynie troszkę doświadczenia? Chodzi mi tylko o to że włókna węglowe i inne hi-tech materiały mają sens jedynie wtedy kiedy są użyte w kompletnej technologii.Jeżeli chcesz coś takiego używać to wypadało by stosować system podciśnieniowy,a wcześniej wygenerować,najlepiej jakimś programem do tego dedykowanym, gdzie,jak,jaką grubość i kierunek tych wzmocnień zastosować.Dopiero wtedy masz szansę zmniejszyć wagę konstrukcji.A o ile? podejrzewam że i tak niewiele.
Takie robienie na pałę to strata twojego czasu i pieniędzy.Jeżeli ktoś twoją łódkę zaprojektował i jeszcze mówisz że jest to łódka wyczynowa,to pewne jest że ten ktoś doskonale wiedział co robi stosując sklejkę.Myślę że lepiej będzie dla łódki i dla twojej kieszeni jeżeli po prostu ją naprawisz w sposób jaki była zbudowana oryginalnie z zastosowaniem tych samych materiałów.
Pozdrawiam.

_________________
Piwo jest dowodem na to że Bóg nas kocha i chce żebyśmy byli szczęśliwi.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 mar 2013, o 09:58 

Dołączył(a): 19 lut 2013, o 14:02
Posty: 30
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 3
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Peter, dzięki za rady :) Chcę jednak uniknąć stosowania w gordziach sklejki, mam pomysł aby zmiast niej użyć kanapki (mata-pianka-mata) np. z airex-em. Zadję sobie sprawę, że jeśli urwę coś na wadze to będzie raczej symboliczny sukces ale zyskam odporność na długotrwałe przebywanie wody w grodziach a być może pokuszę się o stworzenie komór wypornościowych (niestety sklejka wodoodporna to raczej z nazwy jest i zawsze będzie jakąś tam wilgoć pochłaniać).


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 kwi 2013, o 14:42 

Dołączył(a): 19 lut 2013, o 14:02
Posty: 30
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 3
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Kwietniowe słońce nader mocno grzeje i robić nie uchodzi w tym ukropie ;) Czy stosując "OWATROL Dilunett" muszę go koniecznie neutralizować środkiem "NET-TROL" ? Wiecie może dlaczego w karcie katalogowej owatrol-u jest informacja o tym, że max. cisnienie przy spłukiwaniu to 60 bar ???

Pozdrawiam, Cyp


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 kwi 2013, o 19:04 

Dołączył(a): 19 lut 2013, o 14:02
Posty: 30
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 3
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Czy ktoś z kolegów praktykował stosowanie styropianu wodoodpornego na bazie polistyrenu (np. taki jak ten http://allegro.pl/styropian-eps-033-terra-aqua-wodoodporny-fundament-i3137582879.html) zamiast drogiego airex-u ? Grubości zaczynają się od 10mm. Chciałbym na takich arkuszach styropianu zrobić klapy i gródź rufową.

Pozdrawiam, Cyp


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 33 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL