Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 4 lip 2025, o 21:25




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 31 gru 2013, o 18:52 

Dołączył(a): 31 gru 2013, o 18:21
Posty: 1
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Witam jestem nowym użytkownikiem
Marynizuje silnik mercedesa w 210 300 td jako wymiennik postanowilem zastosować wymiennik basenowy który można dostać na allegro problem tylko w tym jakiej mocy
Wymienniki zaczynają się od 16 do 160 kw
Jakieś pomysly
Kozystając z okazji chciałbym się dowiedzieć czy pompa wtryskowa z w 124 pasuje do w 210 chodzi o to żeby była sterowana za pomocą linki i ominąć elektryke przy okazji
Pozdrowienia


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 gru 2013, o 20:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Tadek chyba napisał juz wszystko o marynizacji, wiec idź do SSI i czytaj.
A ewentualne pytania można też zadać.
Link prowadzi do czesci 9, wiec poszukaj ośmiu wcześniejszych :)
http://www.kulinski.navsim.pl/art.php?id=2372&page=15

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D



Za ten post autor Moniia otrzymał podziękowanie od: jedrek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 sty 2014, o 01:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 sty 2012, o 00:16
Posty: 441
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 95
Otrzymał podziękowań: 69
Uprawnienia żeglarskie: mate
Na Jagiellonii jest silnik od Mercedesa 240D,
jeśli potrzebowałbyś się coś dowiedzieć, to kontakt znajdziesz na http://www.kyc.agh.edu.pl/index.php/Jag ... lonia.html
lub przez essi001 memberlist.php?mode=viewprofile&u=7205


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 sty 2014, o 19:25 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
ciawo napisał(a):
Wymienniki zaczynają się od 16 do 160 kw
Jakieś pomysly

Kozystając z okazji chciałbym się dowiedzieć czy pompa wtryskowa z w 124 pasuje do w 210 chodzi o to żeby była sterowana za pomocą linki i ominąć elektryke przy okazji
Wymiennik:
A ile kW wytwarzać może ten silnik, aby wiadomo? :roll:
W razie wątpliwości brać większy, od czego jest termostat. I nie zapomnij o chłodzeniu oleju...
Ewentualnie zobacz u Bowmana - mieli do merców, a także obliczali potrzebny typ wymiennika, zaleznie także od wydajności pompy, temperatur wody etc. http://www.ejbowman.co.uk/pdf/header.pdf http://www.ejbowman.co.uk/products/Mari ... angers.htm
Może która firma (od marynizacji) będzie miała podane parametry? Wziąć i w goglach szukac. Mercedes robi wersje morskie (nie wiem czy do tego silnika). Ot pirsze z gogli: http://www.umruestteile.de/umruestteile/seite6.html http://www.drinkwaard.com/marinisatie/o ... des_OM_606

Pompa:
Zależy od modelu silnika, nie nadwozia ;) W W124 były dwa, z pojedynczym i podwójnym wałkiem, OM 603 i 606. A i to jeszcze w wersjach, różnej mocy. W W210 już chyba był OM 606. Zatem patrz z jakiego silnika ta pompa.
Słyszałem że dawało się przełożyć pompę silnika OM603 do OM 606 ale musiałbyś sprawdzić.
Następna rzecz - pompa do td (turbodoładowanego) musi być od turbo oczywiście, z wolnossącego może nie mieć dość wydajności, że o sterowaniu nie wspomnę.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 sty 2014, o 20:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sty 2012, o 00:14
Posty: 708
Podziękował : 105
Otrzymał podziękowań: 193
Uprawnienia żeglarskie: Morski Trzymacz Rumpla
Jak nie chcesz płacić inżynierom którzy policzą to za ciebie to zrób to mniej więcej tak:

(Moc silnika[kW]/0,35)*0,2
Uzyskasz moc w [kW] potrzebną do odebrania z cieczy chłodzącej.
Wynik podziel przez 0,9.

To co Tobie wyjdzie to moc wymiennika w kW podawana przez producenta :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 sty 2014, o 21:18 

Dołączył(a): 21 lut 2011, o 22:52
Posty: 490
Podziękował : 41
Otrzymał podziękowań: 67
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Jak rozwiązałeś kolektor wydechowy z turbiną, z tego co wiem jest to trudniejszy temat niż w silniku wolnossącym.

_________________
Maciej Stachowicz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 sty 2014, o 21:26 

Dołączył(a): 21 lut 2011, o 22:52
Posty: 490
Podziękował : 41
Otrzymał podziękowań: 67
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Ejdzej napisał(a):
(Moc silnika[kW]/0,35)*0,2
Uzyskasz moc w [kW] potrzebną do odebrania z cieczy chłodzącej.
Wynik podziel przez 0,9.

Czy podzielenie przez 0,9 uwzględnia fakt, że w silniku jest glikol jako chłodziwo, czy to współczynnik bezpieczeństwa - zapas?
Na stronie producenta wymienników przy glikolu jest współczynnik 0,9

_________________
Maciej Stachowicz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 sty 2014, o 00:45 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
Tak jest, poprawka na glikol jest 0,9. Dla zrozumienia wzorka dodam że z silnika diesla trzeba 'odebrać' chłodzeniem ok. 28% mocy (zależy też na jakiej temperaturze chodzi). Reszta to "współczynnik bezpieczeństwa": 2 razy - i tu bym radził przyjąć więcej, moc wymiennika równą mocy nominalnej silnika, albo prawie.
Zapas dla bezpieczeństwa wskazany. Kamień siem wytrąca albo nawet sól; muł osadza; rury długie bywają i przepływ tłumią; filter/strainer też przytyka; a i wlot może siem na chwilę przytkać jakim śmieciem... albo i nie na chwilę :mrgreen:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 sty 2014, o 02:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sty 2012, o 00:14
Posty: 708
Podziękował : 105
Otrzymał podziękowań: 193
Uprawnienia żeglarskie: Morski Trzymacz Rumpla
Jak napiszesz dokładnie jaki to silnik i gdzie chcesz pływać to mogę, to opisać szczegółowo bo wszystkich wzorków i poprawek nie chce mi się przepisywać :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 sty 2014, o 16:09 

Dołączył(a): 21 lut 2011, o 22:52
Posty: 490
Podziękował : 41
Otrzymał podziękowań: 67
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Na razie rozpatruję, albo Mercedes OM 601, 72 lub 75 KM, popularny i trwały, ale duże obroty - 4600 i bardzo szeroki bo pochylony. Myślę więc o jakimś Perkinsie albo Isuzu 50-55 KM od agregatu chłodni TIR. Zastosowanie - motosailor na Bałtyk z przyległościami, ale i wody słodkie - kanały.

_________________
Maciej Stachowicz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 29 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL