Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 30 cze 2025, o 15:19




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 56 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
PostNapisane: 18 wrz 2012, o 08:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13857
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1625
Otrzymał podziękowań: 2375
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Hobbystyl napisał(a):
3. słupy prowadzące nie wchodzą w grę - nie ma zezwoleń na stałe elementy w rzece

Zapytaj w Marinie Lasoki, jak uzyskali pozwolenia na budowę swojego pomostu...

Załącznik:
lasoki_001.jpg
lasoki_001.jpg [ 79.58 KiB | Przeglądane 5711 razy ]

http://www.lasoki.eu/index.php

Hobbystyl napisał(a):
Macie jakieś pomysły typu system lin samoregulujących albo jeszcze co innego??

Pomost portowy na W. Energetyka (J. Solińskie) jest podtrzymywany na linach, których napięcie w zależności od poziomu wody jest regulowane przy pomocy kołowrotów linowych...
Załącznik:
Zdjęcie1230.jpg
Zdjęcie1230.jpg [ 120.81 KiB | Przeglądane 5711 razy ]

Zadzwoń do Piotra Hajduka , który ma port w dyspozycji tel. 502 648 064 .

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Hobbystyl napisał(a):
Macie pomysły jak rozwiązać problemy z pomostem na rzece? :
- wahania wody około 2 metry....

Jaka to rzeka i miejsce ?

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 wrz 2012, o 10:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14364
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1957
Otrzymał podziękowań: 2053
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Słupy prowadzące są dobre, gdy miejsce cumowania pomostu jest głębokie. Gdy w miarę opadania wody ta się cofa odsłaniając dno - ta metoda IMHO jest do bani.
Pomost musiałby się wtedy przemieszczać w dwóch płaszczyznach....

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 wrz 2012, o 10:26 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 390
Uprawnienia żeglarskie: nikt
Hobbystyl napisał(a):
Macie pomysły jak rozwiązać problemy z pomostem na rzece? :

Jedyne co przychodzi do głowy to albo wykopanie kanału ;) albo jakaś barka bo resztę to albo wysoka woda albo lód zabierze.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 wrz 2012, o 17:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14364
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1957
Otrzymał podziękowań: 2053
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Jacek Woźniak napisał(a):
Hobbystyl napisał(a):
Macie pomysły jak rozwiązać problemy z pomostem na rzece? :

Jedyne co przychodzi do głowy to albo wykopanie kanału ;) albo jakaś barka bo resztę to albo wysoka woda albo lód zabierze.


Dokładnie....

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 wrz 2012, o 21:32 

Dołączył(a): 17 gru 2008, o 21:48
Posty: 111
Lokalizacja: Suchy Las k.Poznania
Podziękował : 16
Otrzymał podziękowań: 23
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Rzeka to Warta - w przeciągu sezonu zmiana poziomu potrafi być 2 metry, no może 1,5 metra. Kanał, słupy i inne takie oczywiście znam, chodzi mi o pomysł "samoregulującego" się naprężenia cum pomostu.
Czyli ciężarek (dość spory) który będzie w zależności od potrzeb luzował lub napinał cumę.
Gdzieś kiedyś czytałem o takim systemie ale nie mogę znaleźć - może ktoś słyszał lub pamięta?

_________________
Pozdrawiam serdecznie
Adam
sklep żeglarski: http://www.sztormiaki.pl
Szkutnia: www .adamboats.pl
Amatorskie remonty i budowy łodzi i jachtów: www. szkutnikamator.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 wrz 2012, o 06:11 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 390
Uprawnienia żeglarskie: nikt
Chodzi Ci o taki dupny bojrep?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 wrz 2012, o 07:56 

Dołączył(a): 17 gru 2008, o 21:48
Posty: 111
Lokalizacja: Suchy Las k.Poznania
Podziękował : 16
Otrzymał podziękowań: 23
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Można by tak nazwać ale musiałby chyba przez jakieś przełożenia chodzić...

_________________
Pozdrawiam serdecznie
Adam
sklep żeglarski: http://www.sztormiaki.pl
Szkutnia: www .adamboats.pl
Amatorskie remonty i budowy łodzi i jachtów: www. szkutnikamator.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 wrz 2012, o 08:13 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 390
Uprawnienia żeglarskie: nikt
Zapewne tak no i jeszcze sprawa zrównoważenia tego ustrojstwa.
Ciekawi mnie czy jaki Archimedes czy inny da Vinci już tego nie wymyślił :-P


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 wrz 2012, o 08:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13857
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1625
Otrzymał podziękowań: 2375
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Jacek Woźniak napisał(a):
Ciekawi mnie czy jaki Archimedes czy inny da Vinci już tego nie wymyślił :-P

Może w tym zbiorze patentów coś się znajdzie http://www.freepatentsonline.com/CCL-114-218.html ( Jestem na etapie poszukiwania ).

Ewentualnie coś w rodzaju napinacza sieci trakcyjnej.

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 wrz 2012, o 08:40 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 390
Uprawnienia żeglarskie: nikt
Wojciech1968 napisał(a):
Ewentualnie coś w rodzaju napinacza sieci trakcyjnej.

Toć mówiłem po żeglarsku bojrep ;)
Rozumiem, że wraz z opadaniem wody liny mają się luzować więc trzeba działanie urządzenia "odwrócić".
Pozostaje jeszcze zastanowić się nad mechanizmem zamykania zaworu jaki jest stosowany w spłuczkach (pływak i duże ramie). Tylko gdzie znaleźć taki kołowrót aby nawijał i odwijał wystarczająco długą linę?

Ech jakie to proste
Potrzeba tylko pala w wodzie albo obok tak aby poziomy wody były równe. Po palu przesuwa się pływak do którego od dołu przypięta jest lina. Lina poprzez bloczek zwrotny zamontowany na dole i jeden bloczek pośredni przypięta jest do pływającego pomostu. Gdy pływak idzie w górę lina się skraca, gdy idzie w dół luzuje. Jasno opisałem?


Ostatnio edytowano 19 wrz 2012, o 08:54 przez Były_User 934585, łącznie edytowano 1 raz


Za ten post autor Były_User 934585 otrzymał podziękowanie od: Hobbystyl
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 wrz 2012, o 08:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Jacek Woźniak napisał(a):
Zapewne tak no i jeszcze sprawa zrównoważenia tego ustrojstwa.
Ciekawi mnie czy jaki Archimedes czy inny da Vinci już tego nie wymyślił :-P

Nie musieli wymyślać.
Za czasów tych panów nie było urzędników, którzy zajmują się zakazywaniem wbijania paru słupów w dno rzeki...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 wrz 2012, o 09:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13857
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1625
Otrzymał podziękowań: 2375
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Jacek Woźniak napisał(a):
Tylko gdzie znaleźć taki kołowrót aby nawijał i odwijał wystarczająco długą linę?

Bęben wózka suwnicowego. Tu rysunki http://www.zegluga.wroclaw.pl/articles. ... cle_id=426
Załącznik:
beben suwnicy uzwojenie.JPG
beben suwnicy uzwojenie.JPG [ 61.1 KiB | Przeglądane 5448 razy ]


Albo zastosować coś w rodzaju stacji napinającej z przenośników taśmowych ...

Załącznik:
stacja_napinajaca_LQ.jpg
stacja_napinajaca_LQ.jpg [ 57.02 KiB | Przeglądane 5461 razy ]

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...



Za ten post autor Wojciech otrzymał podziękowanie od: Hobbystyl
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 wrz 2012, o 09:23 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 390
Uprawnienia żeglarskie: nikt
pierdupierdu napisał(a):
Za czasów tych panów nie było urzędników, którzy zajmują się zakazywaniem wbijania paru słupów w dno rzeki...

Oj stanowczo przesadzasz. Dziś na wbijanie pali w dno rzeki można dostać dofinansowanie. http://pl.wikipedia.org/wiki/Molo_w_P%C5%82ocku


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 wrz 2012, o 09:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sie 2010, o 05:58
Posty: 2837
Podziękował : 439
Otrzymał podziękowań: 721
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Nie wiem jak daleko w nurcie rzeki Warty mógłby znajdować się najbardziej odległy od brzegu koniec pomostu i jak długi powinien być ten pomost który by unosił się i opadał wraz ze zmianą poziomu w rzece. Myślę o takim rozwiązaniu w którym część pływająca pomostu była połączona z lądem dość długim wahliwie zamocowanym trapem. W trapie tym nie dawał bym żadnych cum czy też lin tylko zapewnił możliwość wychylania się w pionie raczej w dół uwzględniające możliwą amplitudę zmian poziomu wody. Natomiast sam pomost cumowniczy zakotwiczył bym w pewnej odległości na martwych kotwicach i przy pomoście przez odpowiednie bloczki obciążył obciążnikami które napinały by liny biegnące od kotwic zapobiegając w ten sposób odchylenia pomostu przez nurt rzeki.



Za ten post autor Marian J. otrzymał podziękowanie od: Hobbystyl
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 wrz 2012, o 14:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 09:33
Posty: 1319
Podziękował : 192
Otrzymał podziękowań: 214
Uprawnienia żeglarskie: zeglarz
Na Wiśle w Warszawie, funkcjonuje pomost WTW w nurcie rzeki już kilkadziesiąt lat, akurat trawiłem na zdjęcie z bardzo wysokiej wody ale idę widać.
Mała woda w 1945 r.


Załączniki:
przystan_wioslarska_1945r..jpg
przystan_wioslarska_1945r..jpg [ 37.03 KiB | Przeglądane 5339 razy ]
WTW.jpg
WTW.jpg [ 6.68 KiB | Przeglądane 5339 razy ]

_________________
Pozdrawiam
Marian Jasiński
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 wrz 2012, o 23:36 

Dołączył(a): 17 gru 2008, o 21:48
Posty: 111
Lokalizacja: Suchy Las k.Poznania
Podziękował : 16
Otrzymał podziękowań: 23
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Podziękowania za pomysł napinacza kliknąłem Wojtkowi, i Marianowi J. za pomysł z martwymi kotwicami na bloczkach.= - tyle że do tego trzeba faktycznie kładkę dorobić ale reszta będzie "automat" :)
Jacek - Twój "automat spłuczkowy" też jest dobry choć słabo stabilizuje pomost w nurcie ale - klik za pomysła :-)
Jest coraz ciekawiej :-)
Powoli widać światełko w tunelu...
Pozdrówki
Adam

_________________
Pozdrawiam serdecznie
Adam
sklep żeglarski: http://www.sztormiaki.pl
Szkutnia: www .adamboats.pl
Amatorskie remonty i budowy łodzi i jachtów: www. szkutnikamator.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 maja 2014, o 07:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13857
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1625
Otrzymał podziękowań: 2375
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Buduję kolejne trzy elementy pomostu pływającego ...

Załącznik:
CAM02268.jpg
CAM02268.jpg [ 798.5 KiB | Przeglądane 4484 razy ]


Poprzednio deski pomostu zaimpregnowałem drewnochronem.

Na Wyspie Energetyka deski pomostu nie są impregnowane...

Załącznik:
CAM01002.jpg
CAM01002.jpg [ 559.46 KiB | Przeglądane 4484 razy ]


Załącznik:
CAM01070.jpg
CAM01070.jpg [ 549.5 KiB | Przeglądane 4484 razy ]


W związku z ograniczonymi kosztami: o ile krócej wytrzyma deska nieimpregnowana od impregnowanej?

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 maja 2014, o 07:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17638
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4516
Otrzymał podziękowań: 4273
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Wojciech1968 napisał(a):
W związku z ograniczonymi kosztami: o ile krócej wytrzyma deska nieimpregnowana od impregnowanej?
Nie wiem ile. Chyba nie ma co gdybać, bez impregnacji, po paru sezonach, wszystko trzeba będzie wymienić.

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 maja 2014, o 09:12 

Dołączył(a): 8 sty 2013, o 00:27
Posty: 820
Podziękował : 93
Otrzymał podziękowań: 87
Uprawnienia żeglarskie: wioślarz, majtek żeglugi pontonowej
Ahoj!

Ja bym chociaż deski pod spodem i krawędzie pociągnął gruntem asfaltowym do impregnacji fundamentów/dachów itp. Przynajmniej nie będziesz musiał potem rozbierać. Po wierzchu to już zawsze można pociągnąć jak będzie czym/za co.
pozdrawiam
Lech


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 maja 2014, o 19:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13857
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1625
Otrzymał podziękowań: 2375
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Montaż elementów pomostu...

Obrazek

Pomost gotowy do wodowania...

Obrazek

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 maja 2014, o 19:47 

Dołączył(a): 8 sty 2013, o 00:27
Posty: 820
Podziękował : 93
Otrzymał podziękowań: 87
Uprawnienia żeglarskie: wioślarz, majtek żeglugi pontonowej
Ahoj!

Aż miło popatrzeć :) Jednego im tylko brakuje - NA WODĘ Z NIMI:)
Gratulacje za kawał solidnej roboty:)

pozdrawiam
Lech



Za ten post autor Pasat otrzymał podziękowanie od: Wojciech
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 maja 2014, o 18:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13857
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1625
Otrzymał podziękowań: 2375
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Pasat napisał(a):
Aż miło popatrzeć :) Jednego im tylko brakuje - NA WODĘ Z NIMI:)

Pomost zwodowany.
20 mb wybiegu...

Załącznik:
CAM02280.jpg
CAM02280.jpg [ 401.6 KiB | Przeglądane 4271 razy ]


Załącznik:
CAM02282.jpg
CAM02282.jpg [ 476.52 KiB | Przeglądane 4271 razy ]


Brakuje tylko wody w zbiorniku.

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 maja 2014, o 19:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 paź 2010, o 14:59
Posty: 5559
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 3174
Otrzymał podziękowań: 2993
Uprawnienia żeglarskie: ciut ciut
Pięknie. Gratulacje! :-D

_________________
Pozdrawiam,
Smoczyca



Za ten post autor Janna otrzymał podziękowanie od: Wojciech
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 maja 2014, o 20:31 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1133
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 242
Otrzymał podziękowań: 440
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Wyszło pięknie . Miło pooglądać . Przeczytałem dopiero teraz o braku impregnacji , więc trochę spóźniona rada , chyba że jest możliwość łatwego demontażu . Otóż praktycznie za free możesz zaimpregnować deski od spodu zużytym olejem silnikowym , który dostaniesz w jakimś warsztacie samochodowym .


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 maja 2014, o 21:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13857
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1625
Otrzymał podziękowań: 2375
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Deski ( 32mm) ostatecznie zostały zaimpregnowane drewnochronem obustronnie.
Tym razem podest drewniany zabudowałem do konstrukcji na 6 śrubach m12.
Deski górne przykręcone zostały do dolnych wkrętami M6x60.
Demontaż podestu do impregnacji bezproblemowy.

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 maja 2014, o 06:47 

Dołączył(a): 8 sty 2013, o 00:27
Posty: 820
Podziękował : 93
Otrzymał podziękowań: 87
Uprawnienia żeglarskie: wioślarz, majtek żeglugi pontonowej
Ahoj!

No i miodzio:).

( ja bym jednak polecał ponownie środki asfaltowe i do hydroizolacji - szczególnie na spód i nasączenie końcówek desek:)

pozdrawiam
Lech


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 56 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 46 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL