Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 30 cze 2025, o 17:58




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 96 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4
Autor Wiadomość
PostNapisane: 19 lip 2014, o 21:03 

Dołączył(a): 28 sie 2012, o 15:49
Posty: 113
Podziękował : 31
Otrzymał podziękowań: 23
Uprawnienia żeglarskie: brak
Dziś zamontowałem płetwę steru, przeszlifowałem też farfocle laminatu w skrzynce mieczowej,konkretnie na łączeniu z dnem - teraz już miecz wchodzi pięknie i gładko.
Łódeczka praktycznie gotowa do postawienia na wodę... :D
Jeszcze tylko polakierować rumpel, listwę wzmacniającą pod zawiasy steru...
Załącznik:
DSCF3128.JPG
DSCF3128.JPG [ 235.83 KiB | Przeglądane 1820 razy ]

Załącznik:
DSCF3129.JPG
DSCF3129.JPG [ 135.09 KiB | Przeglądane 1820 razy ]

No i kolega podesłał taką wizualizację :)
Załącznik:
Little Wing - lodka Tomek.jpg
Little Wing - lodka Tomek.jpg [ 264.59 KiB | Przeglądane 1819 razy ]


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lip 2014, o 21:18 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1133
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 242
Otrzymał podziękowań: 440
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Tomek , śpiesz się , bo Cię gonię :rotfl:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 sie 2014, o 23:46 

Dołączył(a): 28 sie 2012, o 15:49
Posty: 113
Podziękował : 31
Otrzymał podziękowań: 23
Uprawnienia żeglarskie: brak
Niestety nie wiało ... :-(
Ale pływa ;)
Załącznik:
DSCF3143.JPG
DSCF3143.JPG [ 118.2 KiB | Przeglądane 1673 razy ]

Wiem już że do zmiany będzie zamocowanie talii grota - z dna pójdzie na rufę, jak w PD racerach , czy prezentowanej na forum Piranii.



Za ten post autor Tomek W otrzymał podziękowanie od: Mir
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 sie 2014, o 12:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9247
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1822
Otrzymał podziękowań: 2213
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Brawo! :mrgreen:

Z mocowaniem talii na pawęży bywa różnie. Uwalnia nieco miejsca w kokpicie, ale odwraca uwage sternika do tyłu... Chyba, że koniec szota wyprowadzisz na środku bomu i będziesz ciągnął od bomu do siebie. Też nie wygląda to ergonomicznie. Klasyka i wygoda to szot do podlogi.
Grot na zdjęciu wciągnięty jest za wysoko. Róg halsowy powinien być na wysokości bomu, a wiązanie liku dolnego, krawatami do bomu, jest niepotrzebne. Mocowanie na dwóch końcach utrzyma żagiel na drzewcu, nada mu swobodny opływowy profil - jak na foku.

Stopy wody pod mieczem. :D

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie



Za ten post autor Mir otrzymał podziękowanie od: Tomek W
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 sie 2014, o 13:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17638
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4516
Otrzymał podziękowań: 4273
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
mjs napisał(a):
Grot na zdjęciu wciągnięty jest za wysoko. Róg halsowy powinien być na wysokości bomu, a wiązanie liku dolnego, krawatami do bomu, jest niepotrzebne. Mocowanie na dwóch końcach utrzyma żagiel na drzewcu, nada mu swobodny opływowy profil - jak na foku.
Nie całkiem tak!
Żagiel powinien być postawiony wysoko, ale bez zbytniego wybierania fałem, następnie dobierając siłę w zależności od siły wiatru wybiera się ku dołowi róg halsowy i róg szotowy wzdłuż bomu do tyłu czyli do noku.

Dobrze jest też, kiedy na liku przednim, nad rogiem halsowym jest drugie ucho (oczko) do którego jest lina regulacyjna zwana cunningham:


Obrazek

Wtedy róg halsowy jest zamocowany na stałe przy pięcie bomu, a regulację napięcia liku przedniego robi się cunninghamem.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Z tym "klasycznym" usytuowaniem szota też bym dyskutował. Od dawien dawna robi się i tak i tak. Przy zamocowaniu szotów na pawęży zwroty wykonuje się obracając plecami w kierunku jazdy, jest to dość szybkie i wygodne, a zamiana rąk na rumplu i szocie zwykle łatwiejsza, niż przy szocie zamocowanym w podłodze.

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/



Za ten post autor robhosailor otrzymał podziękowania - 2: Marian Strzelecki, Tomek W
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 sie 2014, o 15:52 

Dołączył(a): 28 sie 2012, o 15:49
Posty: 113
Podziękował : 31
Otrzymał podziękowań: 23
Uprawnienia żeglarskie: brak
Dzięki panowie,za cenne uwagi dotyczące żagla - na pewno poprawię to przy następnym pływaniu.
Mam nadzieję że w niedzielę się uda ;)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 96 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Wojtek Bartoszyński i 48 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL