Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 2 lip 2025, o 03:36




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 10 sty 2015, o 22:52 

Dołączył(a): 25 mar 2012, o 13:41
Posty: 215
Lokalizacja: Northumberland
Podziękował : 144
Otrzymał podziękowań: 27
Uprawnienia żeglarskie: Armator amator,SRC
Mam taki mały problem.Śruby dedykowane do tego silnika to 14x9 i 15x9.Czy z braku powyższych można zamontować śrubę 15x12 lub 15.5x 12.5 ?Jak będzie pracować ten silnik ze śrubą o większej średnicy ale mniej uciągliwą? Mam problem ze znalezieniem odpowiedniej śruby pasującej na wałek stożkowy z klinem. Proszę o poradę.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 sty 2015, o 21:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13857
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1625
Otrzymał podziękowań: 2375
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Jaro W napisał(a):
Czy z braku powyższych można zamontować śrubę 15x12 lub 15.5x 12.5 ?

Na wykazie http://www.marinepartseurope.com/en/vol ... 42080.aspx nie ma tych, których podajesz.

Dopytaj w Volvo Penta robert@volvopentacenter.pl

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 sty 2015, o 19:27 

Dołączył(a): 25 mar 2012, o 13:41
Posty: 215
Lokalizacja: Northumberland
Podziękował : 144
Otrzymał podziękowań: 27
Uprawnienia żeglarskie: Armator amator,SRC
Dziękuję Wojciechu za podpowiedź.Dokształciłem się troszkę na temat prawidłowego doboru śruby i nie jest to sprawa prosta.Do tego trzeba podejść bardziej kompleksowo;jaka łódka,jaki silnik i jaki rodzaj pływania.Najprościej jest użyć kalkulatora.Trzeba wpisać w odpowiednie okienko dane łódki:dł.linii wodnej.szerokość,zanurzenie,szerokość,wyporność oraz dane silnika:moc,obroty na wałku.Firma Gori ma taki i po wpisaniu danych w kilka minut dostajemy odpowiedź.Dla mojej łódki wyszło;15x10 ale firma zastrzega,że dotyczy tylko śrub Gori (składane po ok.1200 dolarków).Drugi kalkulator znalazłem na sailforum i z niego wyszło 14x8 czyli prawie tak jak podaje Volvo Penta 14x9 trzypłatowa.Z innych źródeł dowiedziałem się,że dla cięższej łódki (moja 5000 ton-cóż to jest w porównaniu z 13 tonową Wiedźmą zaledwie o stopę dłuższą) stosuje się śruby uciągowe (pitch 9 i mniej) lepsze do manewrowania i w trudnych warunkach na morzu....Do fachowców z Volvo Penta w UK i Australi,którzy oferują pomoc techniczną ,wysłałem zapytanie-odpowiedzi brak...Odpowiednią śrubę znalazłem na ebaju i zakupiłem za niecałe 70 funciaków z przesyłką...To tyle teorii.Jak będzie w praktyce dam znać chyba już w marcu.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL