Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 1 lip 2025, o 04:12




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 270 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9
Autor Wiadomość
PostNapisane: 15 lip 2012, o 14:29 

Dołączył(a): 25 sie 2010, o 08:45
Posty: 393
Podziękował : 91
Otrzymał podziękowań: 90
Uprawnienia żeglarskie: brak
Przedtem 1 raz przez około 15 minut niesamodzielnie kierowałem omegą.
Nigdy nie czytałem nic o rozmieszczeniu załogi i ustawieniach żagla, na wodze przez 80% czasu zastanawiałem się skąd właściwie wieje wiatr i co z powinienem zrobić z szotem.
Podsumowując jeśli prowadził by ktoś kto potrafi żeglować łódka płynęła by znacznie szybciej i nie ma podstaw na razie do wyrabiania sobie o zdania o jej możliwościach.

Myślę że nawet kiepski fartuch może być lepszy od dużej dziury wokół miecza. Docelowo chcę go zrobić z gładkiej gumy która dokładnie obejmie miecz.

Skrzydełka na razie zostaną, trochę minie zanim sprawdzę czy/w jakim stopniu działają.
Jeśli w miarę zadowalającym to wybaczę im niewielki spadek prędkości.

Też kiedyś myślałem o dodaniem bukszprytu...

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lip 2012, o 14:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17638
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4516
Otrzymał podziękowań: 4273
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Errak napisał(a):
Myślę że nawet kiepski fartuch może być lepszy od dużej dziury wokół miecza.

Taki?

Obrazek

Na pewno nie...

Lepiej zrobić miecz odpowiednio gruby - dopasowany do wymiarów skrzynki.

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lip 2012, o 16:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2008, o 18:57
Posty: 2300
Lokalizacja: WZ
Podziękował : 490
Otrzymał podziękowań: 406
Uprawnienia żeglarskie: Xero z kota
Gratuluję GIS'a!!! Niebieski żagiel ładnie wygląda z czarnego-białym kadłubem.
Co do fartucha, to podzielam zdanie Roberta, przy mieczu szybrowym, szczególnie w nie regatowej lódce, jest on zbędny. Inaczej to wygląda jak mamy miecz obrotowy profilowany i dziurę w kadłubie o wielkości np. 120x5cm - wtedy ma to sens.

_________________
Pozdrawiam
ŁJ


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lip 2012, o 21:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17638
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4516
Otrzymał podziękowań: 4273
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
A żagiel GIS-a powinien na ostrym kursie pracować tak:

Obrazek

I wszystko jeszcze przed Errakiem - długa nauka żeglowania i regulacji. Zabawa dopiero się rozpoczyna i... o to chodzi! :D

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 lip 2012, o 13:39 

Dołączył(a): 25 sie 2010, o 08:45
Posty: 393
Podziękował : 91
Otrzymał podziękowań: 90
Uprawnienia żeglarskie: brak
No właśnie na twoich zdjęciach zobaczyłem że źle zapiąłem szota :)
Zastanawiam się czy nie przenieść pierwszego bloczka trochę dalej do tyłu, tak żeby napiąć bardziej tylną cześć żagla. Poza tym wygodniej siedziało by się w pasażerowi.
Obrazek

Poza tym zastanawiam się czy nie wypróbować działania czegoś takiego (marka jest nieważna chodzi mi tylko o hydrofobowy kadłub, najtańsze chyba były by płyny do szyb)
http://www.joemonster.org/filmy/39591/Wynalazek_NeverWet_w_praktyce

I jeszcze pytanie o linki do refowania.
Czy negatywnie wpływają na żagiel ?
Ile ich powinno być żeby nie przesadzić?

To tyle narazie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lip 2012, o 12:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17638
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4516
Otrzymał podziękowań: 4273
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Errak napisał(a):
Zastanawiam się czy nie przenieść pierwszego bloczka trochę dalej do tyłu, tak żeby napiąć bardziej tylną cześć żagla. Poza tym wygodniej siedziało by się w pasażerowi.

Warto przyjrzeć się, jak to robią na innych GIS-ach, zwłaszcza na pierwszym, którego od czasu do czasu użytkuje sam M. Storer - czyli jego projektant i były regatowiec, a regaty, to najlepsza chyba szkoła regulacji żagli.

Obrazek

Errak napisał(a):
I jeszcze pytanie o linki do refowania.
Czy negatywnie wpływają na żagiel ?
Ile ich powinno być żeby nie przesadzić?

Każda linka stawia opór, więc im ich mniej, tym (dla sprawności żagla) lepiej, ale trzeba pamiętać, że mają one konkretne zadanie użytkowe związane m. in. z bezpieczeństwem. Żagiel niezarefowany, przy pewnej prędkości/sile wiatru może oznaczać wywrotkę, a jeśli załoga będzie ciężka i przechył wybalastuje, to np. złamanie masztu.

W pierwszej wersji GIS miał dwie refbanty, teraz widzę, że te nowobudowane mają nawet trzy refbanty - może to oznaczać, że... bywają potrzebne.

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lip 2012, o 13:23 

Dołączył(a): 25 sie 2010, o 08:45
Posty: 393
Podziękował : 91
Otrzymał podziękowań: 90
Uprawnienia żeglarskie: brak
No na razie chce zrobić jedną, potem pewnie następne :) tylko chodzi mi o ilość reflinek przypadających na nią, albo lepiej o ich rozstaw.
Żebym nie zrobił 20 jeśli wystarczy 10 :)

Pozdrawiam


Ostatnio edytowano 18 lip 2012, o 13:26 przez Errak, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lip 2012, o 13:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17638
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4516
Otrzymał podziękowań: 4273
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Errak napisał(a):
No na razie chce zrobić jedną, potem pewnie następne :) tylko chodzi mi o ilość par sznurków przypadających na nią, albo lepiej o ich rozstaw.
Żebym nie zrobił 20 jeśli wystarczy 10 :)

Jasne! :D
Przy takiej długości bomu, prawdopodobnie wystarczą 3 - 4. Najważniejsze, podczas refowania, i tak jest dokładne wybranie reflin (refhalsu i refszkentli) na przednim i tylnym liku żagla.

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lip 2012, o 13:28 

Dołączył(a): 25 sie 2010, o 08:45
Posty: 393
Podziękował : 91
Otrzymał podziękowań: 90
Uprawnienia żeglarskie: brak
I znów żeby zrozumieć lecę do wikipedii :)
Dzięki za odpowiedź dzisiaj najprawdopodobniej się za to wezmę.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 lip 2012, o 19:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17638
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4516
Otrzymał podziękowań: 4273
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Trzy GIS-y wzięły udział w fajnych regatach:
http://gisamateur.blogspot.com/2012/07/small-reach-regatta-2012.html

Obrazek

***
Zachęcam Cię Errak, abyś następne halsy zrobił na ciut większej wodzie niż Jezioro Dziekanowskie, np. na Zalewie Zegrzyńskim, gdzie będziesz mógł nieco lepiej poczuć wiatr...

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 lip 2012, o 20:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9248
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1822
Otrzymał podziękowań: 2213
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Ma to sens. :cool:

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 lip 2012, o 21:24 

Dołączył(a): 25 sie 2010, o 08:45
Posty: 393
Podziękował : 91
Otrzymał podziękowań: 90
Uprawnienia żeglarskie: brak
Miałem żeglować na zalewie w zeszły weekend ale niestety nie wyszło :(
Teraz planuję przenieść się nad zalew do końca tygodnia. Jutro będę szukał miejsca gdzie mógł bym mojego Gisa przechowywać (Sugestie mile widziane).

Na razie poprawiam żagiel, naprawiłem uszkodzenie kadłuba i chyba zrobie sobie lazy jacki :)

Obrazek

Pozdrawiam

Ps. Regaty super :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 lip 2012, o 22:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9248
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1822
Otrzymał podziękowań: 2213
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Wygląda jak fortepian. :D
Czyli "szafa gra".

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 lip 2012, o 07:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17638
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4516
Otrzymał podziękowań: 4273
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Errak napisał(a):
chyba zrobie sobie lazy jacki :)

Są przydatne, ale zastanów się, czy na Twojej łódce rzeczywiście konieczne. Na GIS-ie żagiel zrzucany jest do kokpitu. Dwie osoby załogi, zawsze są w stanie opanować go.

Lazy jacks są przydatne, ale to dodatkowa komplikacja takielunku, zwłaszcza bywają upierdliwe podczas taklowania i roztaklowywania, stawiania i składania masztu - plączą się i przeszkadzają wtedy bardzo, wydłużając niepotrzebnie czas tych operacji - ważne, kiedy przyjeżdżasz nad wodę na parę godzin, a pół godziny motasz się z jakimiś sznurkami, wtedy liczy się prostota. U mnie okazały się przydatne ze względu na to, że do masztu nie mam szansy się dostać, a zrzucony żagiel wraz z bomem i rejką nie wchodzi do kokpitu, tylko zsuwa się do wody z obłego pokładu. Gdybym miał GIS-a, to raczej bym z nich zrezygnował. Nawet ci, którzy żeglują na BETH nie zrobili sobie tych udogodnień, jeśli nie potrzebują zrzucać żagla na wodzie.

A jeśli już robić, to z dwóch długich pętli, wtedy zrzucany żagiel układa się lepiej i chyba łatwiej nad tym wszystkim zapanować:

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 lip 2012, o 10:13 

Dołączył(a): 25 sie 2010, o 08:45
Posty: 393
Podziękował : 91
Otrzymał podziękowań: 90
Uprawnienia żeglarskie: brak
W sumie to trochę fanaberia ale zainspirowana tym że kiedy kazałem koledze odwiązać żółtą linkę to spadł mu żagiel na głowę.
Myślałem o tym żeby przeciągnąć 2 pętle z jednej linki, przez ucho masztu i dwie dziury w boomie (które już mam). Jeśli będzie działało to opisze dokładniej :)

Ponowie prośbę o sugestie dotyczące miejsc przechowywania kadłuba. wystarczy mi kawałek trawnika nawet w odległości kilometra od wody (byle nie musiał bym wozić kadłuba ze sobą z Błonia). Maszt i żagiel mogę trzymać u siebie.
Wszędzie w internecie widzę usługi pod tytułem portowanie a nie tego szukam :(
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 lip 2012, o 10:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17638
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4516
Otrzymał podziękowań: 4273
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Errak napisał(a):
W sumie to trochę fanaberia ale zainspirowana tym że kiedy kazałem koledze odwiązać żółtą linkę to spadł mu żagiel na głowę.
Myślałem o tym żeby przeciągnąć 2 pętle z jednej linki, przez ucho masztu i dwie dziury w boomie (które już mam). Jeśli będzie działało to opisze dokładniej :)

OK, rozumiem. Miał szczęście, że żagiel, a nie rejka. Kolega powinien być poinformowany, że bom, żagiel i rejka mogą mu spaść na głowę, żeby luzował linkę powoli i zbierał drugą ręką żagiel wraz z drzewcami do kokpitu.

Taki system, jaki zamyślasz, jest prosty i powinien działać. Na bomie powinieneś mieć możliwość regulacji długości tych linek, czyli wysokości bomu. Bom zbyt wysoko podniesiony na Lazy Jack-ach to zbyt głęboki żagiel, nie można prawidłowo wybrać downhaul-a i deformacja żagla, co widać na niektórych zdjęciach mojej łódki.

Errak napisał(a):
Ponowie prośbę o sugestie dotyczące miejsc przechowywania kadłuba. wystarczy mi kawałek trawnika nawet w odległości kilometra od wody (byle nie musiał bym wozić kadłuba ze sobą z Błonia). Maszt i żagiel mogę trzymać u siebie.
Wszędzie w internecie widzę usługi pod tytułem portowanie a nie tego szukam :(

Mogę zapytać o glebę tam, gdzie ja trzymam swoją, tyle, że to plaża przy restauracji, teren ogrodzony, ale dostępny i kręci się sporo ludzi, w tym dzieci, ale raczej nic złego się nie dzieje... Będę tam pewnie w sobotę, to mogę o to zapytać. Jeśli się uda, to drogo raczej nie wyjdzie - warto jednak stołować się u nich, żeby nie wyjść na zupełnie krzywego ryja...

EDIT, czyli PS: No i będziesz musiał nauczyć się żyć w symbiozie ze skuterowcami! ;)

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lip 2012, o 20:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17638
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4516
Otrzymał podziękowań: 4273
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
robhosailor napisał(a):
Mogę zapytać o glebę tam, gdzie ja trzymam swoją/.../Będę tam pewnie w sobotę

Będę prawdopodobnie w niedzielę, bo w sobotę mam robotę. (ale się zrymowało ;) )

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 lip 2012, o 18:13 

Dołączył(a): 25 sie 2010, o 08:45
Posty: 393
Podziękował : 91
Otrzymał podziękowań: 90
Uprawnienia żeglarskie: brak
Zapis krótkiej wycieczki, to ciągle nie jest prędkość maksymalna łódki :)
http://www.sports-tracker.com/#/workout ... tqgc7bnq0c


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 lip 2012, o 00:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9248
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1822
Otrzymał podziękowań: 2213
Uprawnienia żeglarskie: sternik
5,3 węzła, to niezły wynik. :-P

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 lip 2012, o 14:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 cze 2010, o 18:03
Posty: 4814
Podziękował : 656
Otrzymał podziękowań: 355
Uprawnienia żeglarskie: k.j., kpt.mt.
Errak napisał(a):
Zapis krótkiej wycieczki, to ciągle nie jest prędkość maksymalna łódki :)
http://www.sports-tracker.com/#/workout ... tqgc7bnq0c


Jak podłączyłeś track do tej strony www? Czy można podłączyć track w formacie Garmina?

pzdr,
Andrzej Kurowski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 lip 2012, o 19:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17638
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4516
Otrzymał podziękowań: 4273
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Errak napisał(a):
Zapis krótkiej wycieczki, to ciągle nie jest prędkość maksymalna łódki :)
mjs napisał(a):
5,3 węzła, to niezły wynik. :-P

Na pewno nie maksymalna! Łodka nie weszła w pełny ślizg, a przy tym wietrze miała takie szanse, jednak Errak bardzo dba o żonę! :green: :respekt: :)
Mnie udało się płynąć nieco szybciej z jednym refem na grocie, ale byłem cokolwiek przestraszony, że się wywalę. Później płynąłem chwilami w pełnym ślizgu, aż tak się zestrachałem, że... wziąłem podwójne refy... :oops: No, wiało pełne 4, a chwilami kopało mocniej.

Tutaj fotki zrobione komórką na brzegu, tuż przed burzą, która przeszła nad Zalewem Zegrzyńskim około południa:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

... i tuż po burzy, przed wypłynięciem na testy:
Obrazek

Karolina (żona "Erraka") robiła zdjęcia i filmiki (m. in. z mojego startu) więc liczę, że wkrótce pojawią się w necie, do dalszego udostępnienia... :DD

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 lip 2012, o 20:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9248
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1822
Otrzymał podziękowań: 2213
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Niezła flota!
Ta egzotyczna wyspa wspiera czy przeszkadza w żeglowaniu?
Gdzieś za nią przepływaliśmy 31 lat temu idąc na Żerań. Na 2 kM.
Całą niedzielę spędziliśmy wtedy na zachodnim brzegu.

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 lip 2012, o 21:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17638
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4516
Otrzymał podziękowań: 4273
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
mjs napisał(a):
Ta egzotyczna wyspa wspiera czy przeszkadza w żeglowaniu?

Generalnie, przeszkadza - dookoła niej jest płytko, a do tego, rosnące na niej drzewa drzewa zakłócają wiatr, ale jest gdzie czasem uciec np. przed burzą. Taka wyspa, to jednak jakieś urozmaicenie i punkt orientacyjny, więc w sumie nie ma co narzekać. :D

31 lat temu, to pewnie pamiętasz, że była większa (teraz jest rozmyta) i stał jeszcze na niej słup energetyczny wysokiego napięcia, a w betonowym bunkrze mieścił się transformator - słyszałem, że stamtąd, podwodnymi kablami zasilano pogłębiarki... Ciekawe, czy to prawda?

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 lip 2012, o 11:54 

Dołączył(a): 25 sie 2010, o 08:45
Posty: 393
Podziękował : 91
Otrzymał podziękowań: 90
Uprawnienia żeglarskie: brak
Kuracent napisał(a):
Errak napisał(a):
Zapis krótkiej wycieczki, to ciągle nie jest prędkość maksymalna łódki :)
http://www.sports-tracker.com/#/workout ... tqgc7bnq0c


Jak podłączyłeś track do tej strony www? Czy można podłączyć track w formacie Garmina?

pzdr,
Andrzej Kurowski


Wysłałem z aplikacji na stronę, 3 kliknięcia i jest :)
Nie patrzyłem czy są inne opcje.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 cze 2013, o 21:43 

Dołączył(a): 25 sie 2010, o 08:45
Posty: 393
Podziękował : 91
Otrzymał podziękowań: 90
Uprawnienia żeglarskie: brak
Konstrukcja skrzynki mieczowej GISa dowiodła odpowiedniej wytrzymałości.
Ostatnimi 2 cm miecza szybrowego zawadziłem o betonowy falochron.
Podsumowując około 300kg masy zatrzymało się w miejscu z prędkości 8km/h.
Krawędź spływu miecza trochę się wyszczerbiła, na laminacie pojawiły się pęknięcia tkaniny.
W skrzynce Krawędź spływu miecza naruszyła impregnujące warstwy żywicy obnażając drewno.
Po spłynięciu z przeszkody bez przeszkód żeglowałem dalej.
Strukturalnie wszystko wytrzymało a jedyne naprawy to chlapnięcie żywicą obnażonych miejsc, oraz lekka naprawa miecza.

Pozdrawiam



Za ten post autor Errak otrzymał podziękowanie od: robhosailor
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 cze 2013, o 08:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17638
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4516
Otrzymał podziękowań: 4273
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Nowy GIS w USA - warto zobaczyć, że inni też miewają kłopoty ;)



***
Obrazek

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lip 2013, o 15:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17638
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4516
Otrzymał podziękowań: 4273
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
robhosailor napisał(a):
warto zobaczyć, że inni też miewają kłopoty ;)

Nie tylko jedni! Tutaj zwrot przez rufę i prawie wywrotka, a potem rufa i gleba :D



EDIT: Do tego fotka, jako bonus:

Obrazek

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lip 2013, o 21:27 

Dołączył(a): 25 sie 2010, o 08:45
Posty: 393
Podziękował : 91
Otrzymał podziękowań: 90
Uprawnienia żeglarskie: brak
Najs.

Ja na swoim jeszcze nigdy na burcie nie balastowalem.

Jak sie plywa w dwie osoby to normalne jest ze jedna obsluguje szota a druga ster?
Jakos zawsze sam sie tym zajmuje chyba szas szkolic zalogantke.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lip 2013, o 23:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13985
Podziękował : 10543
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Uszyj foka :mrgreen:
MJS

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 cze 2015, o 16:01 

Dołączył(a): 25 sie 2010, o 08:45
Posty: 393
Podziękował : 91
Otrzymał podziękowań: 90
Uprawnienia żeglarskie: brak
Witajcie ponownie.
Tak akurat wyszło że miałem okazję popływać moim Gisem w silniejszych wiatrach i to zmotywowało mnie do uszycia sobie żagla z prawdziwego zdarzenia:)

Wstępnie zdecydowałem się na płótno żaglowe (Tkanina BT) albo inny zamiennik dakronu, żeby się podszkolić.
Załączam plik z żaglem wygenerowanym w Sailcut CAD.
Jeśli macie do niego jakieś uwagi to chętnie usłyszę.

Na razie widzę że największy problem to będzie wyrysowanie brytów.
Zamierzam zabrać się do tego jak do rysowania konturu łódki na sklejkę, czy może jest jakaś inna lepsza metoda w warunkach domowych ?
Pozdrawiam


Załączniki:
gis sail.rar [590 Bajtów]
Pobrane 150 razy
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 270 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 34 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL